Toyotan luotettavuuden salaisuus

TekniikkaToyotalla

Järkevät insinöörit ovat suunnitelleet Toyotan alustan jossa käytetään pehmeitä kumipuslia vikaherkkien nivelien sijaan, se on nerokasta.
Toyotassa on jäykkä taka-akseli epäluotettavan erillisjousituksen sijaan, ylivertaista.
Toyotassa ei ole mitään ylimääräisiä vikaantuvia kotkotuksia ja se takaa vertaansa vailla olevan ajokokemuksen.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdcvfgb

      Joo, ja mun Toitsun pohjalevy on kuparista tehty, työkaveri teki sen.

      • jäykempi_kori

        Toi ota, kun muuhun ei ole varaa. Ei tojopapalla ole varaa kalliiseen kuparipeltiin. Vanhat kattopellin jämät sinne kierrätettiin. Hyvä niinkin, on rannilan pelti puolet paksumpaa kuin itäauton alkup. pellit.


    • vaappuu-huojuu

      "vertaansa vailla olevan ajokokemuksen". Onhan se ajokokemus kun Toyota vaappuu ja huojuu tien laidasta laitaan.

      • TurvallisestiToyotalla

        Kun vaappuu ja huojuu, kuski pysyy hereillä...


      • pelottaa_liikaa

        Tuo on todellakin totta... talvella tojotan ratissa pelotti niin perkeleesti, ettei tarvinnun pelätä rattiin nukahtamista.

        Tosin autossa, jonka ajo-ominaisuudet olivat verrattavissa varsi edellä heitettyyn vastaraan, oli sitten kohtuuttoman iso riski nukkua ns. ikuiseen uneen yllättävän tieltäpoistumisen seurauksena.

        Kesällä puolestaan veetutti, kun rattia sai tuulisella säällä puristaa rystyset valkoisena. Eikä hirveästi tarvinnut ohitellakaan.

        Jotkut sanoo, että vitutukseenkin voi kuolla. Tämäkin tojossa riskinä. Tosin liikennettä kun seuraa, niin taitaa olla aika yleinen ilmiö ankeuttavan harmailla "järkiautoilla" ajavien keskuudessa.


    • kumisukkaPäähän

      Jokainen matka on seikkailu, sen verran auto hakee linjaansa kokoajan.

    • rattitaituri

      Minä tykkään ajaa Corolla Versolla mutkaisia teitä, se tuntuu tosi upealta kun Corollan ajaa kovaa vauhtia mutkaan ja kori kallistuu ja sitten kurvista tullessa kakkosella kaasu pohjaan ja Corolla syöksyy suoralle.

    • Ajatelkaas_että

      Toyota-palstan oma trollipoju on nähnyt tässä ylläkin paljon vaivaa kirjoittamalla kaikki ketjun tähänastiset vastaukset.

    • Näinonkäynyt

      Trollipoju on keskustellut itsensä kanssa. Kaikki viestit häneltä.

      • Samaapuppua

        Ei siis uutta palstalla.


    • letku_autoksi

      > Järkevät insinöörit ovat suunnitelleet Toyotan alustan jossa käytetään pehmeitä kumipuslia

      Pakko, koska kori on niin lötkö. Jäykemmät, hyvät ajo-ominaisuudet tarjoavat, nivelet kuormittaisivat koria liikaa.

      • velttivirtanen

        Koko tojon suunnittelu lähtee halusta tehdä mahdollisimman halvalla ja ajo-ominaisuudet jenkkimäiset pehmeänpyöreät. No korit ovat just sellaiset kun kuvattiin eli vääntöjäykkyys on paljon huonompi kuin euroopalaisissa. Kun niistä on yritetty virittää jousituksella vähän jämäkämpiä niin tuloksena on pintakova mutta huonosti kantava alusta.
        Veltosta korista ei saa hyvin käyttäytyvää mitenkään.


      • Peräkylän_Arska

        Maailman johtavana valmistajana Toyotalla on käytössään laajat resurssit ja valtava tekninen tietämys sekä suuren myynnin vuoksi myös ostajien mielipiteet siitä, millainen on ajettavuudeltaan hyvä auto. Toyotat suunnitellaan mukaviksi ja vaivattomiksi ajettaviksi, sellaisiksi, että niillä on kenen tahansa helppo kokea ajaminen miellyttäväksi.
        Toyota myös rakentaa autot poikkeuksellisen tuleviksi ja turvallisiksi rakenteeltaan. Japanilainen suurlujuusteräs on tunnustettu parhaaksi maailmalla ja sitä käytetään Toyotissa. Hyvä esimerkki on Avensis, jonka vakaan kulun, mukavuuden ja nauttittavan aktiivisen ajettavuuden mahdollistaa poikkeuksellisen jämerä rakenne, jossa käytettyjen teräskomponenttien ainespaksuus on tavanomaista suurempi. Avensis ei ole painonsäästömielessä rakennettu kevyeksi ja heppoisen oloiseksi, kuten monet kilpailijat, vaan kestävät ja vahvat rakenteet näkyvät myös kunnioitettavassa omapainossa. Tukevat rakenteet alleviivaavat laatua ja kestävyyttä, josta Toyota on kuuluisa.


      • satiiritulkki
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Maailman johtavana valmistajana Toyotalla on käytössään laajat resurssit ja valtava tekninen tietämys sekä suuren myynnin vuoksi myös ostajien mielipiteet siitä, millainen on ajettavuudeltaan hyvä auto. Toyotat suunnitellaan mukaviksi ja vaivattomiksi ajettaviksi, sellaisiksi, että niillä on kenen tahansa helppo kokea ajaminen miellyttäväksi.
        Toyota myös rakentaa autot poikkeuksellisen tuleviksi ja turvallisiksi rakenteeltaan. Japanilainen suurlujuusteräs on tunnustettu parhaaksi maailmalla ja sitä käytetään Toyotissa. Hyvä esimerkki on Avensis, jonka vakaan kulun, mukavuuden ja nauttittavan aktiivisen ajettavuuden mahdollistaa poikkeuksellisen jämerä rakenne, jossa käytettyjen teräskomponenttien ainespaksuus on tavanomaista suurempi. Avensis ei ole painonsäästömielessä rakennettu kevyeksi ja heppoisen oloiseksi, kuten monet kilpailijat, vaan kestävät ja vahvat rakenteet näkyvät myös kunnioitettavassa omapainossa. Tukevat rakenteet alleviivaavat laatua ja kestävyyttä, josta Toyota on kuuluisa.

        Normaaliolosuhteissa en kirjoittaisi tätä, mutta näyttää siltä että muutama palstan lukija tarvitsee apua vivahteiden ymmärtämisessä.
        Arskan perimmäinen viesti on se että Avensis on suunniteltu reilut 10 vuotta sitten senaikaisen tietämyksen ja materiaalien mukaan. Eli ainepaksuudet ovat reilusti nykyautoja paksummat ja silti kori on mukavuushakuisesti lötkö. Uudemmat autot kuten Mondeo, Passat ja Talisman ovat noin sata kiloa kevyempiä, mutta silti jäykempiä koriltaan vaikka ovat numeroa isompia autoja kuin vanha Ave.
        Oikeasti kun Arskan viestistä suodattaa piilovittuilun pois niin ei siihen paljon sanottavaa jää,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe