Toyotan luotettavuuden salaisuus

TekniikkaToyotalla

Järkevät insinöörit ovat suunnitelleet Toyotan alustan jossa käytetään pehmeitä kumipuslia vikaherkkien nivelien sijaan, se on nerokasta.
Toyotassa on jäykkä taka-akseli epäluotettavan erillisjousituksen sijaan, ylivertaista.
Toyotassa ei ole mitään ylimääräisiä vikaantuvia kotkotuksia ja se takaa vertaansa vailla olevan ajokokemuksen.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdcvfgb

      Joo, ja mun Toitsun pohjalevy on kuparista tehty, työkaveri teki sen.

      • jäykempi_kori

        Toi ota, kun muuhun ei ole varaa. Ei tojopapalla ole varaa kalliiseen kuparipeltiin. Vanhat kattopellin jämät sinne kierrätettiin. Hyvä niinkin, on rannilan pelti puolet paksumpaa kuin itäauton alkup. pellit.


    • vaappuu-huojuu

      "vertaansa vailla olevan ajokokemuksen". Onhan se ajokokemus kun Toyota vaappuu ja huojuu tien laidasta laitaan.

      • TurvallisestiToyotalla

        Kun vaappuu ja huojuu, kuski pysyy hereillä...


      • pelottaa_liikaa

        Tuo on todellakin totta... talvella tojotan ratissa pelotti niin perkeleesti, ettei tarvinnun pelätä rattiin nukahtamista.

        Tosin autossa, jonka ajo-ominaisuudet olivat verrattavissa varsi edellä heitettyyn vastaraan, oli sitten kohtuuttoman iso riski nukkua ns. ikuiseen uneen yllättävän tieltäpoistumisen seurauksena.

        Kesällä puolestaan veetutti, kun rattia sai tuulisella säällä puristaa rystyset valkoisena. Eikä hirveästi tarvinnut ohitellakaan.

        Jotkut sanoo, että vitutukseenkin voi kuolla. Tämäkin tojossa riskinä. Tosin liikennettä kun seuraa, niin taitaa olla aika yleinen ilmiö ankeuttavan harmailla "järkiautoilla" ajavien keskuudessa.


    • kumisukkaPäähän

      Jokainen matka on seikkailu, sen verran auto hakee linjaansa kokoajan.

    • rattitaituri

      Minä tykkään ajaa Corolla Versolla mutkaisia teitä, se tuntuu tosi upealta kun Corollan ajaa kovaa vauhtia mutkaan ja kori kallistuu ja sitten kurvista tullessa kakkosella kaasu pohjaan ja Corolla syöksyy suoralle.

    • Ajatelkaas_että

      Toyota-palstan oma trollipoju on nähnyt tässä ylläkin paljon vaivaa kirjoittamalla kaikki ketjun tähänastiset vastaukset.

    • Näinonkäynyt

      Trollipoju on keskustellut itsensä kanssa. Kaikki viestit häneltä.

      • Samaapuppua

        Ei siis uutta palstalla.


    • letku_autoksi

      > Järkevät insinöörit ovat suunnitelleet Toyotan alustan jossa käytetään pehmeitä kumipuslia

      Pakko, koska kori on niin lötkö. Jäykemmät, hyvät ajo-ominaisuudet tarjoavat, nivelet kuormittaisivat koria liikaa.

      • velttivirtanen

        Koko tojon suunnittelu lähtee halusta tehdä mahdollisimman halvalla ja ajo-ominaisuudet jenkkimäiset pehmeänpyöreät. No korit ovat just sellaiset kun kuvattiin eli vääntöjäykkyys on paljon huonompi kuin euroopalaisissa. Kun niistä on yritetty virittää jousituksella vähän jämäkämpiä niin tuloksena on pintakova mutta huonosti kantava alusta.
        Veltosta korista ei saa hyvin käyttäytyvää mitenkään.


      • Peräkylän_Arska

        Maailman johtavana valmistajana Toyotalla on käytössään laajat resurssit ja valtava tekninen tietämys sekä suuren myynnin vuoksi myös ostajien mielipiteet siitä, millainen on ajettavuudeltaan hyvä auto. Toyotat suunnitellaan mukaviksi ja vaivattomiksi ajettaviksi, sellaisiksi, että niillä on kenen tahansa helppo kokea ajaminen miellyttäväksi.
        Toyota myös rakentaa autot poikkeuksellisen tuleviksi ja turvallisiksi rakenteeltaan. Japanilainen suurlujuusteräs on tunnustettu parhaaksi maailmalla ja sitä käytetään Toyotissa. Hyvä esimerkki on Avensis, jonka vakaan kulun, mukavuuden ja nauttittavan aktiivisen ajettavuuden mahdollistaa poikkeuksellisen jämerä rakenne, jossa käytettyjen teräskomponenttien ainespaksuus on tavanomaista suurempi. Avensis ei ole painonsäästömielessä rakennettu kevyeksi ja heppoisen oloiseksi, kuten monet kilpailijat, vaan kestävät ja vahvat rakenteet näkyvät myös kunnioitettavassa omapainossa. Tukevat rakenteet alleviivaavat laatua ja kestävyyttä, josta Toyota on kuuluisa.


      • satiiritulkki
        Peräkylän_Arska kirjoitti:

        Maailman johtavana valmistajana Toyotalla on käytössään laajat resurssit ja valtava tekninen tietämys sekä suuren myynnin vuoksi myös ostajien mielipiteet siitä, millainen on ajettavuudeltaan hyvä auto. Toyotat suunnitellaan mukaviksi ja vaivattomiksi ajettaviksi, sellaisiksi, että niillä on kenen tahansa helppo kokea ajaminen miellyttäväksi.
        Toyota myös rakentaa autot poikkeuksellisen tuleviksi ja turvallisiksi rakenteeltaan. Japanilainen suurlujuusteräs on tunnustettu parhaaksi maailmalla ja sitä käytetään Toyotissa. Hyvä esimerkki on Avensis, jonka vakaan kulun, mukavuuden ja nauttittavan aktiivisen ajettavuuden mahdollistaa poikkeuksellisen jämerä rakenne, jossa käytettyjen teräskomponenttien ainespaksuus on tavanomaista suurempi. Avensis ei ole painonsäästömielessä rakennettu kevyeksi ja heppoisen oloiseksi, kuten monet kilpailijat, vaan kestävät ja vahvat rakenteet näkyvät myös kunnioitettavassa omapainossa. Tukevat rakenteet alleviivaavat laatua ja kestävyyttä, josta Toyota on kuuluisa.

        Normaaliolosuhteissa en kirjoittaisi tätä, mutta näyttää siltä että muutama palstan lukija tarvitsee apua vivahteiden ymmärtämisessä.
        Arskan perimmäinen viesti on se että Avensis on suunniteltu reilut 10 vuotta sitten senaikaisen tietämyksen ja materiaalien mukaan. Eli ainepaksuudet ovat reilusti nykyautoja paksummat ja silti kori on mukavuushakuisesti lötkö. Uudemmat autot kuten Mondeo, Passat ja Talisman ovat noin sata kiloa kevyempiä, mutta silti jäykempiä koriltaan vaikka ovat numeroa isompia autoja kuin vanha Ave.
        Oikeasti kun Arskan viestistä suodattaa piilovittuilun pois niin ei siihen paljon sanottavaa jää,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7551
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4496
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      2989
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1369
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe