TYÖSOPIMUS -ASIA

SariSairaanhoitaja-74

Minulla on työsopimus kunnalliseen työhön saatuani toimen sairaalassa. Kuntatyönantajani muuttui liikelaitokseksi ja me vanhat työntekijät siirryimme vanhoina työntekijöinä liikelaitoksen työntekijöiksi.

Liikelaitos neuvotteli siirtymäajaksi 3 vuotta. Tuona aikana kirjoitettiin uuden työsopparit liikelaitoksen kanssa.

Olin perheeni kanssa pari vuotta Yhdysvalloissa. Tuona aikana työsopimusasia unohtui. Kun palasimme Suomeen, oli tuo 3 vuotta kulunut.

Ongelmani on että minulla ei ole liikelaitoksen kanssa tehtyä työsopimusta. Vanha työsopimus on tietenkin eikä minua ole irtisanottu. Olen edelleen työssä tuossa liikelaitoksessa. Luottamusmies sanoi että vanha työsopimus on yhtä pätevä ja että asia kannattaa unohtaa.

Lomani pyörii säännöllisesti. Minua huolettaa kuitenkin se että jos asiaa aletaan penkoa ja työnantajani nostaa asiasta metelin. Entä sairaslomat; olen ollut liikelaitoksen aikana sairaslomalla pari kertaa 2-3 päivää ja saanut asiaankuuluvan korvauksen.

Mitä tapahtuu jos työnantaja tajuaa tilanteeni; ts. alkaa esim. vaatia takaisin jo minulle maksettuja sairauspäivärahoja. Puhumatakaan kesäloma ym. korvauksia (esim. työnantajan maksamat koulutusrahat)

Asia vaivaa kovasti vaikka juuri sairaslomia minulla on ollut todella vähän.

Toivottavasti saitte selvää sekavasta sepostuksestani ;-)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekavaa_on

      Miksi työnantaja vaatisi takaisin vain sairauspäivärahoja tai lomakorvauksia? Miksei koko palkkaa? Vähän ristiriitaa jutussasi.

      Ja sairauspäivärahoista.... Kela on ne maksanut työnantajalle, joten työnantaja on maksanut vain erotuksen (palkka-sairauspäiväraha). Eli muutamista päivistä (näin kirjoitit) ei kertyisi paljoakaan maksettavaa.

      • IlkkaInssiopiskelija

        Ymmärrän kirjoittajan huolen....vaikka työsopimusasioista en ymmärrä paljoakaan!

        Asetelma on sinänsä mielenkiintoinen eli ko sairaanhoitaja on työssään ilman työsopimusta (?) vai onko sittenkään koska on siirretty ns vanhana viranhaltijana liikelaitoksen toimeen. Käsittääkseni virat muutettiin toimiksi monissa ns liikelaitos-kunta-yhtymissä.

        Ja eikö noita liikelaitoskuntayhtymiä olla lähivuosina purkamassa kun SOTE astuu mm. terveydenhuollon järjestämisvastuuseen?


      • ainiinsittetota

        Sairaanhoitaja olivat ja ovat työsopimussuhteisia.
        Aloituksen sekavasta sepustuksesta, se on joko trolli tai jotain olennaista jäi kertomatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe