Yritys viroon, asuminen suomessa

karva0

Muutamia kysymyksiä.

Olen perustamassa / ostamassa valmista rajavastuuyhtiötä Virosta.
Asun Suomessa, minulla on oma asunto Suomessa. Mutta työ jota teen, on nettibisnestä. Voi tehdä mistä vaan, virossa tai suomessa. En ota työntekijöitä. Yritykselle on postiosoite virossa.

Onko Viron id-kortti ja e-kansalaisuus sama asia?
Kannattaako minun nostaa minimipalkkaa aluksi itselleni, vaikka tulevaisuudessa ajattelin elää pelkillä osingoilla?
Voinko laskuttaa suomalaisen laskutuspalvelun (easy, ukko, finjob) kautta virolaista yritystäni tekemästäni työstä?
Voinko ostaa virolaisen yrityksen nimiin auton, ja pitää sen viron rekisterissä, mutta käyttää sitä suomessa? Kuulin, ettäyrityksen omistaja saisi ajaa 7kk viron rekisterissä olevalla autolla suomessa, pitääkö paikkansa?

Minulla on 5-6 eri palvelua joita pyöritän. Niiden rahavarannot (tulot,menot yms.) olisi hyvä saada pidettyä jotenkin erillään. Eli onko tähän jotain keinoa olemassa? muuta kun avata monta eri tiliä.

Mikäli toimintani liikevaihto on alle 40k€/v. Voinko myydä suomeenkin 0% alv. vai koskeeko ainoastaan viron sisällä tehtävää kauppaa?

Mikäli minulla on kuitenkin kiinteä toimipaikka suomessa (asuntoni), mutta sitä missä yritystoimintaa harjoitetaan ei voi mitenkään todistaa. Saanko siltikin tämän edun käyttööni : yritykseen jäävää voittoa ei veroteta ?
Nostettavasta palkasta ilmeisesti joudun maksamaan verot suomeen?

7

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma--fia

      Unohda koko juttu

      • karva0

        Tällaisen vastauksen täältä odotinkin saavani, yritinpä siltikin.
        Miten luulet, että hyödyin tuosta vastauksesta? Vai kysyinkö jossain kohtaa pitäisikö minun unohtaa koko juttu vai ei?


      • bulvaaniyhtiö

        EI ONNISTU JOS ASUT EDELLEEN SUOMESSA.KYSEESSÄ ON VEROTUSLAIN 56 §:N MUKAINEN VERONKIERTOJÄRJESTELY


      • opserv

        Nykyään vml 28 §

        28 §
        Veron kiertäminen

        Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa. Jos kauppahinta, muu vastike tai suoritusaika on kauppa- tai muussa sopimuksessa määrätty taikka muuhun toimenpiteeseen on ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, voidaan verotettava tulo ja omaisuus arvioida.

        Jos on ilmeistä, että verotusta toimitettaessa olisi meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla, on verotusta toimitettaessa huolellisesti tutkittava kaikki ne seikat, jotka voivat vaikuttaa asian arvostelemiseen, sekä annettava verovelvolliselle tilaisuus esittää selvitys havaituista seikoista. Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla.


      • VääräPalsta
        karva0 kirjoitti:

        Tällaisen vastauksen täältä odotinkin saavani, yritinpä siltikin.
        Miten luulet, että hyödyin tuosta vastauksesta? Vai kysyinkö jossain kohtaa pitäisikö minun unohtaa koko juttu vai ei?

        Tämä on Viron matkailuun keskittyvä foorumi, ei mikään talousneuvonta- tms- foorumi.


    • verolainen

      Toimintasi on niin pientä,että todellakin kannattaa unohtaa koko Viro.Itse olen asunut 10 vuotta Virossa,ja minulla on firma Suomen rekisteröitynä(siis Suomi firma) .Käytä aikasi työhön,äläkä lue höpö,höpö kirjoituksia "Viro on niin edullinen" Kaikki yhden miehen "puulaakit" ei oikeesti säästä mitään pitämällä firmaa Virossa.

    • tarkistatullista

      Ulkomailla vakituisesti asuva saa autoilla Suomessa ns. turistiautolla tai käyttää ulkomailla rekisteröityä ajoneuvoa yritystoiminnassa Suomessa väliaikaisesti ilman veroja. Turistiauton kohdalla määräaika on kuusi kuukautta. Tullipiiri voi hakemuksesta pidentää ko. aikaa enintään vuodella. Yritystoiminnassa käyttöaika on enintään seitsemän kuukautta.

      Turistiautolla tarkoitetaan autoa, jonka vakinaisesti ulkomailla asuva henkilö tuo Suomeen omaan käyttöönsä väliaikaisesti autoverotta. Turistiauton käyttöoikeus määräytyy henkilön vakinaisen asuinpaikan perusteella. Henkilön autoverolain tarkoittamalla asuinpaikalla tarkoitetaan paikkaa, jossa henkilö oleskelee yli 185 vuorokautta kalenterivuodessa. Kahdessa tai useammassa valtiossa oleskelevan henkilön vakinaisena asuinpaikkana on pidettävä sitä, jonne henkilökohtaisten syiden johdosta säännöllisesti palataan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe