Tämä on aivan hirveä järkytys ja pettymys!

MinäOlenJärkyttynyt

Minä olen riehunut tällä palstalla jo kymmenen vuotta. Olen kirjoitellut vaikka minkälaisia tarinoita mustatakseni Toyotaa. Kirjoitellut tien sivuun jääneistä Toyotoista, keksinyt nähneeni niitä hinausauton lavoilla, kirjoitellut tarinoita joita olen muka kuullut kahviloissa, kertonut tavanneeni yksinkertaisia Toyotan omistajia, keksinyt kaikenlaisia Toyotan vikoja joista olen muka kysynyt vastausta tällä palstalla, väittänyt Toyotan huoltojen olevan järkyttävän kalliita, ottanut kaikkein pitkäaikaisimman huolenpitosopimuksen laskurista ja kertonut olevan sen todella kallis, olen suorastaan raivopäisesti keksinyt Toyotan ruostuvan välittömästi oston jälkeen, kirjoitellut Toyotan diesel-moottoreista sepittämiäni tarinoita, väittänyt Afrikan olevan ainoa Toyotan markkina-alue, raivonnut Toyotan liian tiheistä huolloista, suorastaa huutanut yrittäen valehdella Toyotan ajo-ominaisuuksista, yrittänyt väittää kaikenlaisin keinon Toyotan olevan turvaton auto, vaikka siinäkin asia on aivan päinvastoin, yrittänyt tehdä Toyotasta vanhanaikaisen, vaikka sillä on teknisesti kaikkein innovatiivisemmat autot. Minä käytän kaiken mielikuvitukseni tehdäkseni modernista autosta vanhanaikaisen.

Minä olen vuosikausia käyttänyt makkaravertausta, yrittääkseni kääntää innovatiivisten, edelläkävijöiden ja modernien autojen valmistajan autojen mielikuvan halvaksi, vaikka Toyota on aina ollut suunnannäyttäjä muulle autoteollisuudelle mm. hybridi- ja vetyautoillaan ja modernilla muotoilullaan. Muut tulevat kaukana jäljestä. Kaikki tämä vaivannäköni näyttää kuitenkin olleen täysin turhaa. Niin turhaa.

Minä olen myös koko ajan metelöinyt Toyotan takaisinkutsuista, vaikka kyse on ollut vain Toyotan huolenpidosta asiakkaistaan ja autoistaan. Kaikki on ollut täysin turhaa. Niin turhaa kaikki. Maailmani on romahtanut.

Edelleen minä jatkan Esson nurkkapöydän valheellisilla keksimilläni jutuilla enkä tajua, että niiden uskottavuus on mennyt täysin ja kirjoitan kaikkea perätöntä Toyotan ruostumisista, vaikka kirjoituksiini ei enää kukaan uskoisikaan. Minä nostan esiin myös kuusi vuotta vanhoja keksimiäni kirjoituksia ja toivon etteivät lukijat sitä huomaisi. Minä kääntelen aiempien kirjoittajien tekstejä päälaelleen ja taidan saattaa itseni tällä tavoin vain naurunalaiseksi. Jokaisen liikenneonnettomuuden minä aina kerron tapahtuneen Toyotalle, vaikka onnettomuuteen osallisilla autoilla ei olisi mitään tekemistä Toyotan kanssa.

Suurin tuskani on uuden Priuksen myyntimäärät. Autoahan on kehuttu kaikkialla Euroopassa. Toyotia myytiin maaliskuussa 300 autoa enemmän kuin toiseksi tullutta vikawagenia, vaikka uusi Prius ei ollut edes markkinoilla. Samoin uusi RAV4 on tullut juuri markkinoille ja vieläpä hybridinä. Ja C-HR:kin on tulossa. Ja joka toinen ostaa vielä kaiken lisäksi hybridin, joita muilla valmistajilla on tarjolla pelkkinä asiakkaiden kokeiluversioina. Toyotalla sellainen on ollut markkinoilla jo 20 vuotta ja on todettu kaikkien aikojen kestävimmäksi autoksi. Minä piehtaroin tuskissani. Minä piehtaroin. Piehtaroin tuskissani.

Olen kuullut järkyttäviä uutisia uuden Priuksen tilausmääristä. Niitä on tilattu aivan jumalattomasti ja taksimiehetkin ovat niitä tilanneet paljon. Vapisen, tärisen ja tutisen. Vaikka olen käyttänyt kaikki voimani Priuksen hakkumiseen kaikkialla. Kaikki on ollut aivan turhaa.

32

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinäOlenJärkyttynyt

      Olen kirjoitellut painavista hybrideistä ja tavaratilaa vievistä akuista, mutta nyt nuokin väitteeni on osoitettu täysin vääriksi. Akusto ei pienennäkään mitään tilaa ja hybridi onkin kevyempi kuin vanhanaikaiset autot. Minä olen niin turhautunut ja pettynyt. Minä en jaksa.

      On tämä hirveä pettymys. Hesarin jutun kun piti tuhota kaikki Toyotan hybridit, mutta Tekniikan Maailman autoinsinööri kirjoittikin samana päivänä kylmän viileästi aivan toisenlaisen totuuden.

      Ihan minä itse keksin oikein älykkään jutun: Tata ostaa Toyotan. Aivan upeimpana huijaustekstinäni minä pidän tätä: "Ave verso D4D hyytyy"

      Tänäänkin olen istunut koneella aamukuudesta alkaen ja yrittänyt tehdä kaikkeni mustatakseni Toyotaa, mutta kaikki näyttää tänäänkin olleen aivan turhaa. Jälleen kerran älykkäämmät ovat voittaneet minut ja toimeksiantajani uhkaa lopettaa palkanmaksun.

      Minä olen niin väsynyt jankuttamaan vuodesta toiseen tätä samaa paskaa Toyotan rumuudesta, vanhanaikaisuudesta, pääjohtajan anteeksipyynnöistä, takaisinkutsuista, ruosteesta jne. jne. Minä en jaksa enää kun tiedän, että tässä ei ole mitään perää. Mutta minun vahvaa uskoani autojen ja varsinkin niiden mittaristojen pysymisestä entisenlaisena ei mikään murenna.

      Minä olen täällä trollannut vuosia ja haukkunut Toyota-liikkeitä kirjoitellen itse pitkiä ketjuja ja silti vaan Toyotaa ostetaan ja Toyotalla on kaikkein tyytyväisimmät asiakkaat. Olen täällä hulluna metelöinyt, että Toyota ei kestä kilometrejä, mutta nyt minulle on juurta jaksain selvitetty, että en ole osannut ymmärtää lukemaani.
      Tänään minä tunnen itseni täydellisesti lyödyksi, nurkkaan ahdistetuksi ja aseettomaksi Toyota-yhteisöä vastaan. Olen täysin voimaton ja murtunut. Kaikki minun väitteeni ovat paljastuneet täysin perättömiksi, joille ei löydy perusteluita mistään. Toyota-yhteisö on esittänyt kaikki väitteensä perusteltuina linkkeineen. Minä en voi löytää perusteluja täysin ylivoimaista Toyotaa vastaan. Nyt minä hypin seinille ja juoksen ympyrää. Viekää minut hoitoooooooooooooooooooon! Viekäääääääääääää!

      Tämä on aivan hirveä pettymys. Näen kuinka Toyotan liikkeen ovista ajavat koko ajan uusia autoja ulos ja Toyotien myyntimäärät vain nousevat ja nousevat. Nytkin alkuvuonna myivät 1152 autoa enemmän kuin viimevuoden alkupuoliskolla. Minä olen niin pettynyt. Mustaamiseni ei tehoa ollenkaan ja kaikkialla vaan kehutaan Toyotia. Toyota elää luottamuksella ja tyytyväisyydellä. Minä olen niin pettynyt. Juoksen vain ympyrää ja hypin seinille.

      Minä olen tämän palstan Devil ja yritän estää ihmisiä ostamasta Toyotaa, koska sillä ajamalla voi tuntea päässeensä taivaaseen.

      Kaikkiin noihin kirjoituksiini olen myös aivan itse innokkaasti vastaillut haukkuen Toyotaa. Kaikki tuon on kuitenkin ollut päinvastoin Toyotan eduksi.

      Toimeksiantajani soitti, huusi ja kiroili ja aikoi lopetta palkanmaksun, jos en menesty paremmin. Minä en jaksa, pysty enkä kykene. Mi mi mi mi mi minua va va va va va va vapisuttaa. Pa pa pa pahalta näyttää. Vo vo vo vo vokkelohalli ihan tyhjänä. Korjaamoon vuoden jono takuukorjauksia.

      Minä olen todella pettynyt noiden Toyotan hybridien suuriin myyntimääriin. Kuusi kymmenestä ensimmäisen vuosipuoliskon aikana ostetusta Auriksesta on ollut hybridejä. Niitä oli ostattu kaikkiaan alkuvuonna 1200 autoa. Kaikkia Toyotia yhteensä oli ostettu peräti 7019 autoa.

      Yariksiakin oli myyty hybridinä 641 autoa ja kuukauden myynnissä ollutta RAV4:sta 213 autoa hybridinä.

      Passatteja oli myyty hybridinä alkuvuonna vaivaiset 56 kappaletta. toivottavasti ihmeset eivät tiedä, että niiden latausta ei ole saatu toimimaan vieläkään.

      Minä olen niin syvästi pettynyt ja järkyttynyt.

      Tänään minä olen nostanut sata vuonna 2001 kirjoittamaani ketjua ylös, sillä tämä tässä ketjussa yläpuolella oleva tekti sai minut aivan täysin suunniltaan ja sekaisin

      • hihihihihihihheheheh

        Ompa Toyotamyyjä jaksanut runoilla ja vielä sunnuntaina!!??
        Mahtoi myyntipäällikkö luvata hyvät pyhäkorvaukset mainostamisesta..


    • KerrastaViisastunut

      Toiset tekevät töitä ja toiset kirjailevat toiveunia. Olen omistanut yhden, ensimmäisen ja viimeisen toyotan. Auton suorituskyky oli puhdas vitsi, bensa silti maistui. Kamala lulla joka keinui joka suuntaa, penkki oli kuin suossa olisi istunut, rengasäänet tunkivat voivottavan radion yli ja yli 100 km/h vauhdissa radion teho jäi rengasäänten alle kokonaan. Miksi ihmeessä kuisaisin itsenä toisen kerran, kun kaupasta saa ihan oikeitakin autoja.

      • Sesekertoo

        Tekstisi kertoo, että et ole omistanut koskaan ainuttakaan Toyotaa.


      • KokemustaOnx
        Sesekertoo kirjoitti:

        Tekstisi kertoo, että et ole omistanut koskaan ainuttakaan Toyotaa.

        Valitettavasti olen omistanut ja sen lisäksi ollut työpaikan yleisautona, ei kiitos. Muovinen kinneri josta puuttuu auton ominaisuudet.


      • Valehtelet
        KokemustaOnx kirjoitti:

        Valitettavasti olen omistanut ja sen lisäksi ollut työpaikan yleisautona, ei kiitos. Muovinen kinneri josta puuttuu auton ominaisuudet.

        Sanan kinneri kirjoitit jo kymmenen vuotta sitten ja käytät sitä jatkuvasti. Se kertoo sinusta kaiken. Et ole omistanut.


    • moottoriIONIQ
      • Toyotallaparempi

        Toyotan akkujen takuu on 10 vuotta ja 350.000 kilometriä eli siis parempi. Eli kyllähän Toyopta kykenee.


      • EhtoLöytyy
        Toyotallaparempi kirjoitti:

        Toyotan akkujen takuu on 10 vuotta ja 350.000 kilometriä eli siis parempi. Eli kyllähän Toyopta kykenee.

        Vain jos huollatat merkkihuollossa....ei muuten. Yleistakuu silti surkeat 3-vuotta.....


    • HintaJaLaatu

      Totta, toyota on tottunut pääsemään liian helpolla, nyt on tullut todellisia haastajia hybridimarkkinoille. Paremmat takuut ja selvästi halvemmat hinnat (hyundai, kia). Myös BMW, Mersun ja Audin uuden hybridit tulevat syömään varsinkin priuksen kakkua.

      • ei.ikinä.hybridiä

        Ilmeisesti noiden parempien merkkien hybrideillä voi vetää peräkärryä. Ei silti, että hybridiä ostaisin. Hybridit kielletään v. 2030 eli täyssähköauto on silloin ostettava.


      • Tuskinparempia

        Vertaapas niitä todellisa takuita.


      • takuilla.ei.merkitystä
        Tuskinparempia kirjoitti:

        Vertaapas niitä todellisa takuita.

        Ovathan nuo huikeasti parempia.


      • SimmutAuki

        Hyundai IONIQ 5-vuotta täystakuu ilman kilometrirajoitusta ja korkeajänniteakkujen takuu on 8 vuotta tai 200.000 kilometriä
        Vertaa Toyotan Prius III takuu:

        Hybridijärjestelmä 100.000km, sisältää korkeajänniteakun takuun.
        Yleistakuu 100.000km tai 3-vuotta
        Maalitakuu peräti 3-vuotta.
        Toistan itseäni, Prius III takuu on huono. Toki jos huollatat auton Toyotan huollossa saat akulle 10 vuoden ja 350.000km takuun, tosin silloin auto on jo paalitavaraa. Muihin takuuehtoihin merkkihuollolla ei ole merkitystä.

        Takuuehdot löytyvät:
        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Prius_takuuehdot_2010_tcm304-949277_tcm-3018-60089.pdf


        Itse vaihdan 150.000 - 200.000km noin 6-7 vuoden välein autoa, on se mukavaa jos takuu on voimassa koko oman käyttöajan - kokonaisuudessaan ilman mitään erillisiä merkkihuoltovelvoitteita. Tätä ei Toyota tarjoa, ei edes unissa.


      • VäärinMeni
        SimmutAuki kirjoitti:

        Hyundai IONIQ 5-vuotta täystakuu ilman kilometrirajoitusta ja korkeajänniteakkujen takuu on 8 vuotta tai 200.000 kilometriä
        Vertaa Toyotan Prius III takuu:

        Hybridijärjestelmä 100.000km, sisältää korkeajänniteakun takuun.
        Yleistakuu 100.000km tai 3-vuotta
        Maalitakuu peräti 3-vuotta.
        Toistan itseäni, Prius III takuu on huono. Toki jos huollatat auton Toyotan huollossa saat akulle 10 vuoden ja 350.000km takuun, tosin silloin auto on jo paalitavaraa. Muihin takuuehtoihin merkkihuollolla ei ole merkitystä.

        Takuuehdot löytyvät:
        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Prius_takuuehdot_2010_tcm304-949277_tcm-3018-60089.pdf


        Itse vaihdan 150.000 - 200.000km noin 6-7 vuoden välein autoa, on se mukavaa jos takuu on voimassa koko oman käyttöajan - kokonaisuudessaan ilman mitään erillisiä merkkihuoltovelvoitteita. Tätä ei Toyota tarjoa, ei edes unissa.

        Sinulta meni Priuksen takuu täysin väärin!!!

        Nuo takuuehdot ovat vuodelta 2010, uusissa ehdoissa sisältö on tämä:

        Toyotalla on kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva.

        Priuksellekin tietysti on hybridijärjestelmän takuu 5 vuotta/150.000 km. Ajoakuujen takuukin on siisToyotalla parempi kuin Hyundailla.


      • ErinomainenToyotatakuu
        SimmutAuki kirjoitti:

        Hyundai IONIQ 5-vuotta täystakuu ilman kilometrirajoitusta ja korkeajänniteakkujen takuu on 8 vuotta tai 200.000 kilometriä
        Vertaa Toyotan Prius III takuu:

        Hybridijärjestelmä 100.000km, sisältää korkeajänniteakun takuun.
        Yleistakuu 100.000km tai 3-vuotta
        Maalitakuu peräti 3-vuotta.
        Toistan itseäni, Prius III takuu on huono. Toki jos huollatat auton Toyotan huollossa saat akulle 10 vuoden ja 350.000km takuun, tosin silloin auto on jo paalitavaraa. Muihin takuuehtoihin merkkihuollolla ei ole merkitystä.

        Takuuehdot löytyvät:
        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Prius_takuuehdot_2010_tcm304-949277_tcm-3018-60089.pdf


        Itse vaihdan 150.000 - 200.000km noin 6-7 vuoden välein autoa, on se mukavaa jos takuu on voimassa koko oman käyttöajan - kokonaisuudessaan ilman mitään erillisiä merkkihuoltovelvoitteita. Tätä ei Toyota tarjoa, ei edes unissa.

        Puhkiruostumattomuustakuu on 12 vuotta:

        Ja mikä parasta, toisin kuin Volkswagenilla, takuuehdoissa lukee:

        Peritäänkö Toyotaani tehtävistä takuunalaisista korjauksista maksu?
        Ei. Valtuutettu Toyota-korjaamo tekee kaikki takuun piiriin kuuluvat
        korjaukset veloittamatta osista tai työstä. Toyota voi päätöksensä mukaan
        joko korjata tai vaihtaa osat.


      • SimmutAuki
        VäärinMeni kirjoitti:

        Sinulta meni Priuksen takuu täysin väärin!!!

        Nuo takuuehdot ovat vuodelta 2010, uusissa ehdoissa sisältö on tämä:

        Toyotalla on kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva.

        Priuksellekin tietysti on hybridijärjestelmän takuu 5 vuotta/150.000 km. Ajoakuujen takuukin on siisToyotalla parempi kuin Hyundailla.

        Takuutiedot ovat suoraan Toyotan sivuilta, kohta prius III, ilman mitään trolleja.

        Puhkiruostumattomuustakuu ei kata yhtään mitään, koska auto on vaihdettu jo 6-7 vuoden iässä ja maalipinnan pitää olla kunnossa, eikä vain reijätön.

        Takuunalaista töistä ei peri mikään "hyvä" automerkki killinkiäkään. VW:tä en ota kovin helpolla, Toyotan kohdalla voi sanoa, kattavamman takuun saan toiselta automerkiltä. Auto vaihtuu vuoden vaihtuessa, eikä uusi ole Toyota tai VW.


    • Mainio_aloitus

      joka toivottavasti pistää trollipojun miettimään. Ensi reaktio oli kuitenkin raivokas ja tälläkertaa piti vetää korealaiset kehitelmät mukaan takuineen vaikka tähän saakka on pelkästään haukkunut niitä. Vw-konsernia ei ilennyt edes mainita koska niillähän ei ole onnistunut juuri mikään mitä ovat viimeisen 10 vuoden aikana yrittäneet. Täydellisiä katastrofeja ovat sen sijaan kokeneet yksi toisensa jälkeen. Oli kyllä mielenkiintoista havaita että tilanteen ollessa tarpeeksi vakava, aseeksi kelpaa mikä vaan kunhan pääsee jollain tavoin solvaamaan Toyotaa. Ei ennen olisi voinut edes kuvitella Toyota-trollipojun kehuvan korealaisia autoja. Eihän sillä ole mitään muuta fanitettavaa kuin Vw-konsernin tekeleen.

      • SimmutAuki

        En ole poju enkä ole kirjaillut tälle foorumille yhtään mitään tätä ennen.

        Totean vain sen mikä olen jo aikaisemmin tänään todettu. 3-vuoden takuu on liian lyhyt. 3-vuoden maalitakuu on liian lyhyt. Hybridijärjestelmän takuu on liian lyhyt, akut varauksella, edellyttää merkkihuollon käyttämistä. Peräkärry olisi hyvä saada peräkoukkuun kiinni, ilman erillisiä rajoituksia.

        Se mihin merkkiin päädyn joulu-tammikuussa on hieman epäselvää. Riippuu sitä mitä rahalla saa mm takuu, huolenpitosopimuksen hinta ja suorituskyky sekä hyvin tärkeä asia ajotuntuma. Sen tiedän, että Toytota ja VW eivät ole kovin vahvoilla valintoja tehdessä.

        Oma autohistoria alkaa vuodesta 1980 ja automerkkejä ovat olleet:
        Nissan, Toyota, Opel, Dodge, Chevrolet, Volvo ja Mazda . Osasta useampikin malli ja osasta riitti yksi. Karkeasti voidaan sanoa, että takana reilut miljoona kilometriä, kerran on auto jättänyt tienposkeen, Nissan. Muutaman kerran on akku pettänyt pakkasella sekä muutaman startti jäännyt väliin sähköjen seloillessa kovalla pakkasella. Siinä ne liikkumista estävät ongelmat ovatkin olleet. Viimeiseen 6-vuoteen ei ainuttakaan stoppia tai starttiongelmaa, eikä tämän hetkinen auto ole Toyota.

        Korean autoista olen kuullut hyvää ja huonoa. Uusista malleista enemmän hyvää kuin huonoa. Kerron lisää tammikuussa 2017 - mitä tuli valittua ja millä perusteilla.


    • olet.onnistunut

      Kymmenen vuotta sitten Toyotan markkinaosuus oli n. 16 % ja nyt se on enää n. 10 %.

    • NiinToivoton

      Joka päivä vaan tulee Toyotaa ylistäviä uutisia kuten tänäänkin tuo auton brändin arvo erinomaisesta maineesta johtuen. Minä olen toivoton.

    • Seonsäikähtänyt

      Minua Toyotaa halventavaa ja haukkuvaa pojua äiti sanoi tummaksi maamon marjaksi ja syntymässään säikähtäneeksi joka näkee kauhuja kaikkialla.

      ”Tuo oli tumma maammon marja
      syntymässä säikähtänyt,
      näki kauhut kaikkialla...”

      (Eino Leino)

    • RaiaoavaVajakki

      Nyt minäToyotaa pilkkaava vajakki olen aivan raivona.

      • RaivonaOn

        Raivona on:

        ”Tuo oli tumma maammon marja
        syntymässä säikähtänyt,
        näki kauhut kaikkialla...”

        (Eino Leino)


    • VoimatonJaUupunut

      Raivona olen. Toyotan ylivoimaisuudesta kertovat kohdat vain lisääntyvät.

    • TodellaJärkyttävää

      Järkyttävää! Todella järkyttävää! Kolme autojenkuljetusrekkaa toi autoja tänään yhtäaikaaToyota-liikkeeseen.

    • Ylösvaan

      Pomppas kuin ongen korkki.

    • TrolliMeuhkaa

      Kansalle tiedoksi.

    • TosiPahaOlla

      Vapisuttaa, tärisyttää, hikoiluttaa, viluttaa.....

    • HirveäVika

      Nyt minä löysin hirvittävän vian Toyotista. Nopeusmittarivirhe. Tästä minä alan riehua nyt todella.

    • Hermona

      Nyt minä, nyt minä, nyt minä, nyt minä o o o ol ol ole olen to to tosi her her mona mona hermona. Moottorit ei kestä ja kori lahoaa kaikista vikalahosaastewageneista. tuonko se nyt kir kir kir kir joit joit ti.

    • Minäraivostuin

      Minä niin raivostuin kun joku moitti Octaviaa kalliiksi ja sen korjauskuluja suureksi, että kirjoitin siihen jälkeen 10 viestiä kahdessa minuutissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe