Onko seuraava autoni Peugeot?

KonsulttiRK

Minulla on kaikkiaan jo lähes kahden miljoonan ajokilometrin kokemus eri merkkisillä autoilla. Puolet tuosta suoritteesta on ajettu Peugeotin valmisteilla. Pari satkua luotettavimmaksi merkiksi tiedetyllä Toyotalla.

Juuri tällä hetkellä iso kysymys on, mikä merkki on seuraavan auton keulassa?

Vahvoilla ovat C-mallin Mersu, Peugeot 508 ja Volkswagen Passat, diesel-moottorein.

Avauksella tuon julki sen että, nuo kolme vaihdokkia ovat keski-ikäisen paljon liikkuvan autoilijan kannalta luultavasti parhaat vaihtoehdot.

40

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SossuPummi

      Saako sossun lapuilla autojakin jo? Taidanpa heti kysäistä.

      • jkjjlkkjljlki

        Tuskin sinulle ainakaan annetaan. Turha kysellä.


    • Harkitsetarkoin

      Peugeot voisi olla ihan käypänen vaihtoehto, jos merkin laatuasiat olisivat paremmassa kunnossa. Nyt ensimmäinen vika voi suistaa auton jatkuvaan korjaamokierteeseen, josta ei loppua tule. Tuotteen huono laatu ja osaamaton merkkihuolto on surkea yhdistelmä.

    • autojobbari

      Elä sie vaa erehy Pössöö ostamaa.Jos sie määt ostamaa nii kyll sie siit sitten romu saat.
      Iha romuja ovat nää Ranskalaiset.Ei niil mittää tee.Hukkaa mänöö rahat vaa.
      Mie en ikinä osta Ranskalaist autoo.

    • taxi-

      Taxi-kuski osti uuden Pösön.3000 km oli ajettu kun tuli takuutyönä iso remontti.
      Sitten auto hajosi kesken matkan kun asiakas oli kyydissä.Asiakkaalle soitettiin toinen taxi.Pösö hinattiin jo niin tutulle korjamolle.Tämän jälkeenkin monta kertaa jäi keikkoja ajamatta kun Pösö oli korjaamolla.Taxi-kuski sanoi ettei enää ikinä osta Ranskalaista autoa.Vaihtoi Volvoon.Volvoja oli 2 sitten Audi.Sitten 3Volvoa.
      Viimeiseksi autoksi jäi turbodiesel-Mersu.

      • AivanPihalla

        Missä kaupungissa taksikuski tämän pösön osti?
        Mikä oli takuuaikainen iso remontti?
        Mitä hajosi tämän jälkeen monta kertaa?
        Mikä pösö oli kyseessä?
        Milloin tämä tapahtui?

        Hieman jää aukkoja kertomukseen.


    • Paskaonpaska

      Testasin ostoaikeissa 3008 1,6HDi Peugeotia 2Tronic-vaihteistolla. Hienoa kyytiä, mutta moottorin veto oli laiskaa. Kiihtyvyyden tunnetta ei oikein löytynyt mistään.
      Kuuntelin sitten moottorin ääntä koeajon jälkeen, jolloin moottorin apulaitepäästä huomasin omituisen terävän laakeriäänen. Siihen jäi kaupanhieronta. Vaivaiset 30.000km matkamittarissa ja moottori oli jo ilmeisen lopussa.

      • Kaupallinenkons

        Uudet Peugeot-moottorit ovat varmaan samalla tavalla optimoitu kuin volkkaritkin tavoitteena halvat valmistuskustannukset. Siinä se kestävyys tahtoo hiukan kärsiä, varsinkin jos autoa käytetään vähänkään poikkeavissa olosuhteisssa.

        Uudet Peugeotit ovat kertakäyttöyhteiskunnan näkemys autosta. Kestää minkä kestää ja sitten paaliin.


    • kghkgh

      Taxi käytössä mb hyvin yleinen eikä syyttä. Autoa käytetään työkaluna,joten laskevat tuoton ja kulujen suhteen.Jälleen myynti arvo on myös otettava huomioon,joten EI ihme että moni on päätynyt mersuun. Hae kokeeksi 450 000 km ajettuja autoja nettiautosta,mb on melko hyvin edustettu.

    • Bamsejet

      Peugeot on usein erittäin kallis valinta omistajalleen. Itse säästin muutaman tonnin, kun valitsin Peugeotin Toyotan sijaan. Viimeisten kahden vuoden aikana yllättäviä korjauskustannuksia tuli yllättäen 6000 euron arvosta. Korjauksista huolimatta Peugeot oli lähes arvoton siinä vaiheessa, kun se vaihdettiin uuteen autoon.

      Ei kannata antaa Peugeotin halvan hinnan hämätä. Sen huono laatu lyö aina kuluttajaa korville.

      • JoopatiJoopa

        Mikä peugeot sinulla oli?
        Mitä olivat korjaukset, johon upposi 6000 euroa?
        Paljonko autostasi hyvitettiin, ja paljonko sillä oli ikää siinä vaiheessa?

        Hieman jätät asioita kertomatta.


    • Riippumatonhuoltoliike

      Tuo stoori sopii hyvin 307, 308,3008, 407, 508 ja 5008 mallien kohdalle. Jokaisessa niistä riittää korjattavaa kolmannesta vuodesta eteenpäin ja jälleenmyyntiarvo on 200tkm kohdalta alkaen lähes nolla.
      Mutta mitä muuta voi odottaakaan, jos auton rakenteet on optimoitu 150tkm käyttöikää vastaavasti?

      • Hohhoijakkaa

        Mielenkiintoista että nettiautossa yli 200tkm ajetuista peugeoteista pyydetään kyllä ihan rahaa, ja myytyjen autojen puolella näkyy, että kauppoja myös tehdään noilla hinnoilla.

        Voisitko hieman valottaa, mistä tuo tietosi on peräisin, että 200tkm jälkeen peugeotin jälleenmyyntiarvo on lähes nolla?

        Mitkä rakenteet on esimerkiksi 508 mallissa mitoitettu 150tkm käyttöikää varten?


      • arvopösö

        Peugeotin arvon kaava: romuraudan päivän osto hinta per tonni kertaa pösön paino miinus 20prossaa, vitsi vitsi, olihan 04 mallin 406 155tkm ajetusta pököstä saatu 3900 eur, ver vuoksi -02 mallin 215tkm ajetusta corollasta 5500 joka tosin pienempi auto


      • jupaheijaa

        Toihan on vaan malliesimerkki siitä, että iso osa ihmisistä ei ymmärrä autoista juuri mitään, ja menee porukan mukana, ostaen sitä mitä muutkin ostaa.


    • 1.5.milj.km

      Minulla on hyvät kokemukset diesel Volkkareista ja bensa Pösöistä. Toyotista huonot, bensoista ja dieseleistä.

      • gsfdgsdfgsdfg

        Ja minulla on huonoja kokemuksia bensa-pösöistä ja hyviä bensa Toyotista. Uskon että näin on useimmilla muillakin.


      • Riisit.paaliin
        gsfdgsdfgsdfg kirjoitti:

        Ja minulla on huonoja kokemuksia bensa-pösöistä ja hyviä bensa Toyotista. Uskon että näin on useimmilla muillakin.

        En usko, Toyotat ovat aina vertailujen jumboja.


    • ave_toyota

      Osta Avensis mielummin.

      • Ruostekasa

        Sehän on ruosteessa jo uutena.


    • oiskoparempi
    • ValitseKahdesta

      En ole kuullut että noilla muilla olisi ollut isoja moottoriongelmia, kuin VW:llä. Pari päivää sitten näin täällä jossain vikatilaston jossa Peugeot oli viidenneksi vähävikaisin, VW ja Toyota jossain keskivaiheilla ja Mersu viimeinen, mutta sehän oli vain yhdenlainen näkemys eikä tosiaan kerro sitä onko vika ollut pieni säätöongelma vai moottorin vaihto. Ja Mersu on toki laatupeli pikkuvioista huolimatta.

      Nyt jos VW jätetään niin joudut miettimään, että onko C niin paljon parempi kuin 508, että lisähinta on perusteltu. Ja ajatko niin paljon että Mersuun kiinnitetty rahamäärä on perusteltu. Käy kokeilemassa molempia. C-mersu on kyllä vasta uusittu, kun taas 508 on Matti mutta vanhanaikainen.

    • PSA-kokelas

      Mulla on huonoja kokemuksia Citroenistä, DS:stä ja Peugeotista. Olen ajanut Citikoilla, DS:illä ja Pösöillä, esimerkkejä huonoista autoista ovat Citroen C1, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C5, Citroen Berlingo, Citroen Xsara, Citroen Saxo, Citroen DS3/DS 3, Peugeot 106, Peugeot 107, Peugeot 206, Peugeot 206 , Peugeot 307, Peugeot 406 ja Peugeot Partner. Parhaimmat Peugeotit, jotka minulla ovat olleet ovat Peugeot 205 ja Peugeot 305.

      • PSA-kokelas

        En suosittele muuta Pösöä kuin 205:ttä ja 305:ttä. Uudet Pösöt ovat huonoja. Usko tai älä.


      • OliskoNäin
        PSA-kokelas kirjoitti:

        En suosittele muuta Pösöä kuin 205:ttä ja 305:ttä. Uudet Pösöt ovat huonoja. Usko tai älä.

        Miten voit väittää että uudet pösöt ovat huonoja kun listassasi, jossa kerrot mitä autoja olet ajanut, ei ole yhtään uutta pösöä?

        Outoa tarinaa


    • Peugeotista

      308 on huippuhyvää. 508 on tietty hienompi ja isompi mutta aika vanha malli. Uskoakseni 508:stä on kuitenkin tulossa uusi malli.

      • ggggsf

        308 ei oikein miellytä silmää, heikot valot, pienet tilat ja lyhytikäiset moottorit.
        508 on tilava, mutta kaupunkiajoihin vaikea ja epäkäytännöllinen. Hyvät valot, jos ledit ruksattu, moottorit lyhytikäisiä. Peugeot menettää merkkinä kaikkein nopeimmin arvonsa.
        Samalla rahalla kannattaa ostaa mikä tahansa paremmin kestävä ja arvonsa säilyttävä auto kuin pösö.


      • Hohhoijakkaa
        ggggsf kirjoitti:

        308 ei oikein miellytä silmää, heikot valot, pienet tilat ja lyhytikäiset moottorit.
        508 on tilava, mutta kaupunkiajoihin vaikea ja epäkäytännöllinen. Hyvät valot, jos ledit ruksattu, moottorit lyhytikäisiä. Peugeot menettää merkkinä kaikkein nopeimmin arvonsa.
        Samalla rahalla kannattaa ostaa mikä tahansa paremmin kestävä ja arvonsa säilyttävä auto kuin pösö.

        Ihme homma että pienemmässä autossa on pienemmät tilat ja isommassa on isommat tilat. Ja sekin on tosi ihme juttu että iso auto on kaupunkiajoon epäkäytännöllinen.

        308:n lyhytikäiset moottorit on myös merkillisyys, uudet kolmisylinteriset tuli myyntiin kaksi vuotta sitten, miten sinulla voi olla tietoa niiden lyhytikäisyydestä, kun missään ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa nähtävissä.

        Jos uutta on ostamassa, olen samaa mieltä että kannattaa ostaa joku muu kuin peugeot. Nopean arvonalennuksen vuoksi, se kannattaa ostaa käytettynä.

        Puutaheinää on kyllä sitten taas se, että peugeot olisi nopeiten arvonsa menettävä automerkki.


      • PasiLari
        Hohhoijakkaa kirjoitti:

        Ihme homma että pienemmässä autossa on pienemmät tilat ja isommassa on isommat tilat. Ja sekin on tosi ihme juttu että iso auto on kaupunkiajoon epäkäytännöllinen.

        308:n lyhytikäiset moottorit on myös merkillisyys, uudet kolmisylinteriset tuli myyntiin kaksi vuotta sitten, miten sinulla voi olla tietoa niiden lyhytikäisyydestä, kun missään ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa nähtävissä.

        Jos uutta on ostamassa, olen samaa mieltä että kannattaa ostaa joku muu kuin peugeot. Nopean arvonalennuksen vuoksi, se kannattaa ostaa käytettynä.

        Puutaheinää on kyllä sitten taas se, että peugeot olisi nopeiten arvonsa menettävä automerkki.

        No mikähän merkki pudottaa nopeiten arvonsa, ellei juuri Peugeot?


      • ItkuPotkuRaivari

        Nämä on aika vahvoina arvauksina:

        Citroen
        Alfa Romeo
        Fiat
        Renault

        Saksassa muuten peugeot pitää arvonsa ihan yhtä lailla kuin paikallisten omatuotantoautotkin, BMW, Audi ja Mersu.


      • gsgsgdfs

        No ei pidä arvoaan Saksassakaan. Peugeotia ei Saksassa pidetä edes todellisena vaihtoehtona, vaan jonkinlaisena halpana marginaali-ilmiönä.


      • ycucuviviviviv
        gsgsgdfs kirjoitti:

        No ei pidä arvoaan Saksassakaan. Peugeotia ei Saksassa pidetä edes todellisena vaihtoehtona, vaan jonkinlaisena halpana marginaali-ilmiönä.

        Voivat pitää hyvinkin marginaali ilmiönä, mutta hinta putoaa samaa vauhtia saksalaisten autojen kanssa. Katso mobile.de jos et usko.

        Tuon vuoksi saksasta ei ole käytettyjä peugeotteja tuotu juurikaan. Ne maksaa siellä saman kuin suomessa, sen lisäksi pitää maksaa autovero.


    • Uudet_pösöt_on_hyviä

      Vaihdoin vm. 2015 Seat leon hatchbackin Peugeot 308 SW vm.2015 tilantarpeen vuoksi ja täytyy sanoa, että Peugeot on yllättänyt positiivisesti. En ole katunut vaihtoa päivääkään. Ensimmäinen pösöni ja tuskin viimeinen. Todella paljon laadukkaamman oloinen auto!

    • Lexusonlaatua

      Peugeot menettää jälleenmyyntiarvonsa nopeammin kuin mikään muu merkki ja se johtuu siitä, että auto on todellinen vikapesä parin kolmen vuoden aktiivikäytön jälkeen. Pyörien laakereita, niveliä, turboja, polttoainepumppuja, keskuslukituksia, ohjaustehostimen pumppuja, ilmastoinnin kompressoria jne.

      Peugeotin vikaherkkyys on musertava verrattuna Toyota-autojen mekaniikan kestävyyteen.

      • tojotos

        Miksi tojota kutsuu autojaan vähän väliä korjattaviksi? Eli missä se kestävyys kun jo turvatyynyt...........


    • EroaOnRuostumisessa
      • Paalainen

        Se on kiva, jos Peugeot pärjää. Ei kuitenkaan pidä hämääntyä, jos auto kestää ensimmäiset 100tkm. Sen jälkeen alkaa vasta raakkaus, jossa Peugeot ei yleensä enää oikein kestä, kun taas Audi, Skoda Toyota, Bemari, Mersu jne sen sijaan menevät vielä jopa satoja tuhansia kilometrejä mallista ja käytöstä riippuen.

        Pitää muistaa, että Pösö kuuluu kuitenkin halpa-merkkien kategoriaan. Kestää sen minkä kestää ja sitten paaliin.


      • jhkhfdgsd
        Paalainen kirjoitti:

        Se on kiva, jos Peugeot pärjää. Ei kuitenkaan pidä hämääntyä, jos auto kestää ensimmäiset 100tkm. Sen jälkeen alkaa vasta raakkaus, jossa Peugeot ei yleensä enää oikein kestä, kun taas Audi, Skoda Toyota, Bemari, Mersu jne sen sijaan menevät vielä jopa satoja tuhansia kilometrejä mallista ja käytöstä riippuen.

        Pitää muistaa, että Pösö kuuluu kuitenkin halpa-merkkien kategoriaan. Kestää sen minkä kestää ja sitten paaliin.

        Niinhän tämä yleinen harhaluulo kuuluu. Pösöillä ajetaan parhaimmillaan puolta miljoonaa kilsaa. Siinä vaiheessa joku mese on niin ruosteessa, että itseäkin hirvittää.

        Tottakai Peugeot noista:

        https://www.youtube.com/watch?v=nCK6rD7kR1c


    • pösöpösö

      Edellisellä autollani Peugeot 406 vm.2002 ajelin 10 vuotta ilman vikoja.En edes harkitse ylihintaisia ja yliarvostettuja saksalaisia BMW,Audi ,VW ,Mersu jotka ovat kaikkea muuta kuin laadukkaita,Vikoja riittää..Että kyllä minä Pösön ostaisin

    • Näin_pääsi_käymään

      Minulla on takanani n. 25-vuotinen historia tyytyväisenä Peugeot-kuskina (405 SRi/406 ST 2.0, kaikki manuaalivaihteilla).

      Vuonna 2008 minulle tuli houkutus kokeilla VW:n TSI-moottoreiden voimantuottoa ja DSG-automaattia. Olin myyty.

      Vajaa 7 vuotta Volkkarilla (Golf Variant 1.4 TSI, 160 hv, DSG7). Ominaisuuksista plussaa, luotettavuudesta vähän miinustakin. Luotettavuuspuutteet eivät kuitenkaan tulleet hintoihinsa.

      VW (Passat Variant) oli edelleen kuvassa mukana vaihtaessani ajokkia viimeksi vuonna 2015. Muut koeajettavat olivat Peugeot 508 SW, Volvo V60 ja M-B C Touring, kaikki n. 150 hv:n bensakoneella ja automaattivaihteistolla.

      Ei vanhasta rakkaudesta Pösöstä pahaa sanaa nytkään, mutta Mersun ratissa tunsin oloni kaikkein kotoisimmaksi ja lokoisimmaksi. Samalla tiellä ajellaan tyytyväisnä miesnä edelleen. Huomenna taas yli 600 km:n taival edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe