tietokoneongelma

henkkaju26

Moi. Eli olin tilannut uuden emolevyn z170 deluxe ja prosessrori intel core i7 6700K sekä kingston hyper x fury ddr4 2666. Olin vaihtanut kaikki vanhat osat näihin uusiin ja ongelma on siinä kun ekaksi kone ei käynnistynyt ollenkaan. Siinä oli sellanen virhe että olin ruuvannut emolevyn liian syvälle. No nyt kun se saatiin kuntoon niin nyt kone käynnistyy mutta näyttöön ei tule kuva. Kaikki johdot on kytketty ja tuntuu kuin mikään ei auta. Osaako kukaan sanoa missä voisi olla vika ?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nQnklcAd

      Koneen kokoaminen ei ole voimalaji. Tarkista särkyikö mitään ja ettei ole oikosulkua runkoon.

      • henkkaju26

        Mistä nä sen tiedän että onko mennyt oikosulkuun ? Kun tosiaan liian syvälle olin emolevyn ruuvit laittanut niin sen takii ei käynnistynyt ja nytkun kone käynistyy niin näyttöön ei tule kuvaa.


      • nQnklcAd
        henkkaju26 kirjoitti:

        Mistä nä sen tiedän että onko mennyt oikosulkuun ? Kun tosiaan liian syvälle olin emolevyn ruuvit laittanut niin sen takii ei käynnistynyt ja nytkun kone käynistyy niin näyttöön ei tule kuvaa.

        Emolevy ruuvataan kiinni pohjalevyn pidikkeisiin eikä jätetä irti kuten annat ymmärtää. Joskus Tarvitaan pidikkeiden ja emolevyn väliin eristeitä. Usein emon ruuvipussista löytyykin muoviprikat väliin.


    • emolevyn_ledit

      Syttyykö emolevyn diagnostiikkaledit palamaan? Jos esim. dram_led jää palamaan, niin luultavasti muistikammat eivät ole kunnolla pohjassa asti kiinni (ei riitä ainoastaan napsauttaa muistikampojen klipsit kiinni, vaan ne pitää myös painaa pohjaan asti).

      • henkkaju26

        Kyllä syttyy ja dram led ei jää palamaan.


      • Älä_käytä_voimaa

        Irrota muistit ja näytönohjain, laita kummatkin komponentit paikolleen uudestaan ja varmista, että ovat myös kunnolla paikoillaan. Emolevystä ja näytönohjain mallista riippuen, ongelma voi johtua myös siitä, että näytönohjaimen ruuvikiinnytys kotelon päättyyn voi olla liian kireällä tai löysällä.


    • fff433

      Jos emolevyn pohja on ottanut kiinni metallikoteloon ja virrat on päällä, jokin on voinut mennä rikki. Emolevyn ja kotelon välissä tulisi olla oheisia holkkeja jokaista emolevyn reikää kohti ja ruuvia ei saa kiristää liian tiukkaan jotta lasikuitu ja monikerrosjohtimet ei mene rikki.
      http://www.ebay.com/itm/50pcs-Brass-6-32-6-32-PC-Computer-Case-Motherboard-Standoff-Screw-Mount-Spacing-/112176658590?hash=item1a1e3ff89e:m:mmBP-Wsr7ptBUQjLpGGXICw

      Moinen asennusvirhe ei mene takuuseen, joten moka tulee maksaa omasta pussista. Emolevyjen manuskoissa on kerrottu oikea asennus.

    • oppii.ei.opi

      Itse kasatessani tein saman virheen, vaikka luin ohjeistukset ja katsoin kasausohje videoita:D onni onnettomuudessa, en ehtinyt laittamaan virtoja päälle vaan hoksasin ettei emoa ruuvata peltiin suoraan kiinni, huh..olis tullu 160€ vahinko!

    • tärkeät-pylväät

      Emolevyn tukipylväät eri koteloissa saattavat olla eripituisia. Jos joskus emolevyn vaihdon yhteydessä tukipylväitä joutuu lisäämään/vaihtamaan kannattaa varmistaa se oikea pituus.

      Ja sitä ei kai tarvitse mainitakaan että tukipylväiden tulee olla oikeilla kohdilla, eli emolevyn kiinnitysreikien kohdilla, ja vain ja ainoastaan niissä.

    • oikeat-ruuvit

      Kiinnitysruuvienkin pitää olla oikeanlaisia. Yleensä pienikierteisiä, kannan alta sileitä (EI rypyläisiä!), kannassa kuusikulmio jonka keskellä ristipäärako.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe