Lääkäreitä paikalla?

Onkotäävakavaa

Moi oon 12v tyttö ja mua on huolettanut yks asia jo jonkun aikaa. Mun kaveri potkas mua alapäähän kun laskettiin vesiliukumäkee ja mua sattu tosi kovasti. Sitten mua niinkun pisteli sinne vielä pari päivää sen jälkeen. Tapahtumasta on noin kuukausi. Mua pelottaa että oon menny "rikki" eikä mun menkat ala koskaan. Mutta mulla on tullu normaalisti valkovuotoo. Jos tääl on ketää joka tietää voiko mennä kovasta iskusta rikki ni tulkaa kertoo.

10

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhjgfgsdgsd

      En ole lääkäri, entinen hoitaja kylläkin. Kovissa potkuissa, iskuissa tai putoamisissa sisäelimet saattavat vaurioitua. Esim. perna saattaa revetä, mistä seuraa sisäinen verenvuoto. Jos olisit saanut vakavia vammoja, asia olisi jo tiedossa.

      Sattuiko potku pehmeään kohtaan vai luiden kohdalle? Alapäällä ymmärrän potkun sattuneen nivusiin. Eli sinne, mistä pissitään jne. Siellä on paljon hermoja, alue on herkkää. Todennäköisesti olet saanut vain pieniä pehmytosaruhjeita eli "mustelmaa", joka ei ole vaarallista. Kohtu ja munasarjat ovat hyvässä suojassa lantion sisällä, eivätkä ne helposti vaurioidu. Asia ei siis vaikuta tulevaan hedelmällisyyteesi. Sen sijaan jos saat vaikka pissitulehduksen, niin se kannattaa hoitaa hyvin. Naisella tulehdukset voivat heikentää hedelmällisyyttä.

      Henkilökunnan olisi kuulunut puuttua asiaan, jos kyseessä oli pahoinpitely. Ilmeisesti kyseessä oli vahinko?

      • Onkotäävakavaa

        Kiitos vastauksesta. Voiko mun perna olla revenny? Mitä siitä seuraa? Mut entä jos multa on menny jotain rikki eikä sitä huomata kun jonkun 5 vuoden päästä. Onks se mahdollista?


      • Ei_mahdollista
        Onkotäävakavaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Voiko mun perna olla revenny? Mitä siitä seuraa? Mut entä jos multa on menny jotain rikki eikä sitä huomata kun jonkun 5 vuoden päästä. Onks se mahdollista?

        Jos joku sisäelin olisi vioittunut, olisit joutunut menemään heti sairaalaan.

        Ihminen on niin vahvasti rakennettu ettei kovakaan kohtelu aiheuta välttämättä mustelmia suurempia vammoja. Vakavammat vammat pakottaa hakeutumaan hoitoon, ei niitä tarvitse pähkäillä viittä vuotta.


    • Entinenlääkäri

      En usko että mitään on rikki koska olisit joutunut heti salraalaan!

    • Eitaidakkaanollavakavaa

      Kiitti tosi paljon. Nyt mua ei emä huoleta niin paljon. Unohdin mainita että osu pehmeään kohtaan. Ja ei ole pahoinpitely vaan se oli vahinko.

    • Onkotäävakavaa

      Noni nyt mua TAAS pelottaa. Nimittäin nyt sinne vihloo välillä niin lujaa että, voisin vaikka itkeä. Se aina loppuu ja ehkä 20 minuutin päästä jatkuu. Se kestää aina noin 5 minuuttia.

      • Ehkäehkäs

        Voisko ne olla menkkakipuja?


      • Pelokasaloittaja

        Ei, koska mulla alko valkovuotokin vasta kolme kk sitten, joten en usko, että menkat voivat vielä alkaa.


    • Asiaselville

      Mene hyvä tyttö vaikka koulun terveydenhoitajalle tai lääkärille juttelemaan tai puhu edes vanhemmillesi kotona. Onhan tuo hirveän suuri asia, että epäilee jotain vioittuneen.

      • Pelokasaloittaja

        Minä päätän mennä huomenna ja tulen tänne raportoimaan sitten mitä se sanoo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5559
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3824
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2940
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2899
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2394
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1576
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1539
    Aihe