Teatterikorkeakoulun opiskelija

huoliheikommista

Miten taidekorkeakoulu varmistaa, ettei kouluun valikoidu puolustuskyvyttömien ihmisten kaltoin kohteluun osallistuvia henkilöitä? Ajatellaan nyt vaikka, että ko. toimintaan syyllistynyt henkilö alkaa toimia taideopettajana tai hyvinvoinnista vastaavana vaikka vanhusten keskuudessa.

26

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuvaihmisille

      Onko soveltuvuuskoetta empatiakyvyn osalta? Yksi tekee, mitä joku toinen käskee. En haluaisi mummoni hyvinvoinnista vastaamaan kiusaavaa, ylpeää henkilöä. En myöskään puolustuskyvyttömien lasten kanssa. Esittää kovin vastakkaista, mutta jos käsketään, osallistuu kiusaamiseen ja kaltoin kohteluun. Opiskelijalla ei ole omaa harkintavaltaa.

    • mäolenhyvä

      Miksi valittu empatiakyvytön?

    • kattokaamunhattua

      Pitäisi selvittää, ketä oppilaitokseen oikein valitaan. Se hymy saattaa olla vain naamio ja taustalla heikompien kaltoin kohtelua.

    • Rosamund1

      Vastaus on sama kuin minkä tahansa kouluun tai työpaikkaan valitun henkilön kohdalla: ei mitenkään. Työelämä on aika lailla roolin vetämistä ja monet ajattelee vain itseään.

    • omataide

      Tehköön sellainen tyyppi vain omaa taidetta. Ei tule pyrkiä lasten ja vanhusten pariin muka opettamaan jotain. Oma etu ja oma suu ja oma lapsi on kuitenkin lähinnä. Tyyppi ei välitä muiden lapsista saati vanhuksista. Eli tämä muka hyvinvointitaide ei aina ole hyvinvointiin pyrkivää. Sana kaltoinkohtelu on valitettavasti joskus mukana.

    • Roknjyo

      olin kävelylenkillä lasten taideopetuksen jälkeen, kun iski valtava polte mahassa. kyykistyin tien poskeen paskalle. sieltähän tuli voimakas veriripuli, joka poltti peräaukon reunat vereslihalle.auttaako bebantene vai onko tummeli parempaa. Rakastan opettamista, mutt en tekisi sitä ilman rahaa. Sama kai kuuluu joka ammattiin? Raha ratkaisee.

      • ihmettelentässä

        Pasko rauhassa, mutta jätä puolustuskyvyttömät rauhaan!


      • katomunhattuu

        Anna tulla vaikka suureen hattuusi - on esteettisempää.


    • Luonnollistaon

      Jos hätä tulee, voi tarpeensa tehdä vaikka töölöläismummon kukkapenkkiin. Hyvä, taiteellista menoa ja empaattinen suhtautuminen kanssaihmisiin.

      • minäjahattu

        Suurimmat esittäjät "mä oon hieno taiteilija" ovat suurimmat puolustuskyvyttömien kiusaajat. Heillä on usein se suurin hattukin.


      • Ammattiapua

        Kuulostat traumaattiselta ihmiseltä joka on jäänyt ilman taideopiskelupaikkaa. Sinua voi terapeutti auttaa. Hae rohkeasti apua. Taide pelastaa!


    • nähtyäon

      Toivoisin, että myös taideopettajaksi opiskeleville järjestettäisiin hyvä testaukset. Joukkoon eksyy helposti puolustuskyvyttömien kiusaaja. Olen traumatisoitunut siitä, että olen joutunut seuraamaan erään tyypin toimintaa puolustuskyvyttömien suhteen. Hän mieluusti opettaa esim. lapsia. Hymyilee ja esittää ulospäin, mutta on täysin manipuloitavissa kiusaamaan lapsia.

      • yökkötaiteilija

        Ainakaan tuon henkilön terapoitavaksi en ikinä menisi, en myöskään haluaisi, että yksikään lapsi tai vanhus, vammainen tai muuten puolustuskyvytön vietäisiin hänen tunnilleen. Hyi.


    • Taideteosta

      Kuka tuo ihminen on? Oman kokemuksen mukaan taideihmiset osaavat hienosti ohjata lapsia j vetää ryhmiä. Toki joukossa voi olla niitäkin, jotka taiteen avulla korjaavat rikkinäistä sieluaan.

    • Työtyönä

      Taidetyökin on vain työtä. Jokainen esittää työssä tyytyväistä ja innostunutta vaikka todellisuudessa vihaisi työtään enemmän kuin mitään.

      • pahoinpelkään

        Joukossa sellaisiakin, jotka hymyilevät lasten vanhemmille, mutta mitä se toiminta sitten esimerkiksi pienten lasten kanssa - kun on yksin lasten kanssa - sitten onkaan?


    • Totuusesiinnyt

      Esitä faktoja vihjailun sijaan

      • hyväihminenolen

        Esitä itse, ettei ole valheellista esittäjää joukossa. "Me hyvät ihmiset teemme vain hyvää lapsille ja vanhuksille ja aivan melkein ilmaiseksi. Me kun olemme erityisen empaattisia".Hah, haa. Vähemmän empaattista henkilöä saa etsiä. Syököön järkyttävän hattunsa.


    • Otarennosti

      Kaikkien ammattien edustajat esittävät jotain muuta mitä ovat. Työ on työtä ja vapaa-aikana ja lomalla ihminen on rennoimmillaan ja aito! Hyväksy se tai syö piposi. Tuo uppiniskaisuus ei tee sinusta onnellista valitettavsti,

    • sutiheiluuväkisin

      Perrrkele että minä vihaan taidetta vaan pakko rahan eestä sitä tehä. Noinko on?

      • Työtyönä

        Kyse oli kurssien pitämisestä vai...? :D


    • Nuppiirti

      Oot ihan sekasin

    • Kamalaaon

      Aloittajalla polla nurin ja on katkera. Joku muu saa tehä työtä vaikka itse haluais.

    • taiteilijasuur

      Kyse ei ole työn ja vapaa-ajan eroista, vaan eettisen ymmärryksen ja empatian totaalisesta puuttumisesta oltiin sitten työssä tai vapaa-ajalla. Tyyppi on kiusannut puolustuskyvyttömiä työhön rinnastettavissa tilanteissa ja osoittanut empatiakyvyttömyyttä, johon hänet on kasvatettu. Maski eli esittäminen on kyllä hallussa ja niiata niksautellaan hienosti tarvittaessa. ja hymykin on opittu vääntämään silloin, kun itselle on siitä hyötyä.

      • kattokaatokikaikki

        Huoli vaan taiteilijan oppilaista ja siitä valheellisuudesta, jonka itsestään antaa. Myös hänen lähipiirinsä esittämisessä voimakkaasti mukana. "Meidän hieno taiteilija taas tuolla esiintyy....ihanaaaaaa. katsokaa kaikki meidän hieno taiteilijaaaa. peukku, peukku!"


      • peukkukullalle

        Jotenkin niin säälittävää tuo peukuttaminen ja taiteilijuuden korostaminen. "Meidän perheessä ollaan taiteilijoita. Hieman ollaan erikoista sakkia, mutta niinhän taiteilijat aina. Mutta tyttäret on niin empaattisia, niin empaattisia".
        Pah! Puh! Näkisi vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe