Nykyhiihto on vitun naurettavaa

Oikea_maastohiihtäjä

Sukset on tehty helpottamaan liikkumista lumessa. Ne ovatkin hyvä keksintö ja olivat avuksi sodissamme.

Mutta nykyhiihtäjät ovat täysin vieraantuneet luonnosta: Varusteissa hifistellään ja niiden hankkimisessa ei säästellä aikaa eikä rahaa. Jo lokakuussa pitää olla lumitykillä tehty keinolumilatu viimeisen päälle tampattuna tai jopa sisätiloissa hiihtoputken muodossa. Ladulle kuljetaan tietysti autolla jopa matkojen päästä. Sitten hinkataan jotain vitun kilometrin latua ja itketään miksei kunta tai kaupunki voisi panostaa latuihin muutaman miljoonan enemmän.

Pitää olla myös jotain helvetin lämpölatuja, koska 15 asteen pakkanen on näille nykyajan talviurheilijoille aivan liikaa.

Keväällä ei sitten enää ketään kiinnosta ja ladut tyhjenevät.

Nykynuoret ovat sen verran fiksuja, etteivät halua sekaantua moiseen pelleilyyn.

Miehistykää sen verran, ettei enää pelota mennä lähimetsiin ja -pelloille oikeaan lumeen hiihtämään. Ja sekin kuuluu alkuperäiseen lajiin, että aina lunta ei vain ole.

0

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Haluaisitko nähdä

        Hänet alastomana?
        Ikävä
        71
        3250
      2. Hilirimpsistä

        Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
        Ikävä
        201
        2842
      3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

        Elämä ei oo peli 😔😟
        Ikävä
        22
        2658
      4. Älä elättele

        Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
        Ikävä
        49
        2618
      5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

        Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
        Ikävä
        20
        2486
      6. Kuule rakas...

        Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
        Ikävä
        41
        2335
      7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

        On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
        Kotimaiset julkkisjuorut
        210
        1793
      8. Törmättiin tänään

        enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
        Ikävä
        24
        1737
      9. Vieläkö sä

        Rakastat mua?❤️😔
        Ikävä
        37
        1610
      10. Dear mies,

        Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
        Ikävä
        18
        1456
      Aihe