Turun partiosissien reittikirja

reittikirjaa

http://www.satamakirja.fi/kauppa/suuri-reittikirja/

Turun sanomissa oli tänään juttu tästä uudesta(?) Turun partiosissien reittikirjasta. Siinä on 2000 mpk reittejä Saaristomeren seudulle, ilmeisesti valtaosa vai kaikki väylien ulkopuolisia.
Onko kirjasta kokemusta, suositteletko ?

21

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aion ostaa.

    • tuubaaa

      Törkee hinta! niinkuin mullakin noiden kakaroiden opuksilla, ihan hyödyttömiä kaikki! ei mitään logiikkaa paikojen järjestyksellä, karta ihaan skeidaa, ja ihan samat paikat löytyy jokaisesta satamaoppaastaa murto-osan hinnalla.

      • Tykkäänmennäulkopväylien

        Reittioppaan viivoja et löydä mistään muusta kartasta etkä millään hinnalla.


      • suksikaaVit
        Tykkäänmennäulkopväylien kirjoitti:

        Reittioppaan viivoja et löydä mistään muusta kartasta etkä millään hinnalla.

        Ihan paskoja ovat, mitä viivoilla kartassa? Ottavatko partsaPaviaanit vastuun jo köli kolahtaa ja mitään uusi paikkoja tuskin on. Yrittävät tietysti rahoitta touhuiluaan, kuten paskat joulukalenterit joita puoliväkisin tyrkyttävät naapureilleen.


    • Tue_nuoria

      Nyt et kyllä tiedä mistä kirjoitat. Vai että samat satamat löytyy muista satamaoppaista. No ei löydy. Osa kyllä, mutta ei läheskään kaikki.

      Olen käyttänyt noita satamakirjoja 15 vuotta ja hyviä ovat. Kalliita toki, mutta 1) laatu maksaa ja 2) voitto menee hyvään tarkoitukseen.

      • huuuuuuuuuu

        ja hyvään tarkoitukseen... kakaroiden lellimmiseen. en osta


    • reittikirjaa

      Taitaa osalla mennä kirjat sekaisin. Kysyin siis linkin uudesta (?) reittikirjasta, en vanhasta satamaoppaasta (joka ollut minullakin 10v käytössä ja ihan ok).

      En taida reittikirjaa ostaa, koska olen saaristomeren ajellut ristiinrastiin väylien ulkopuolella alle 1m syväyksen moottoriveneelläni viime 10v aikana. Tuossa sissien kirjassa luin olevan väylin ulkopuoliset reitit, jotka soveltuvat heidän yli 2m syväyksen purrelle - eli aikaa ilmeiset reitit ihan jo kartasta lukien - oletan. Siksipä kyselin kokemuksia. Vähän on.... on siis uusi kirja (?).

      • Syväys_0cm

        Hydrokopterille ei kuulemma vaadita hallituksessa perseveroa, se ei vissiin ole kootteri ja sillä ei tarvii karttaa katsella


      • Aion_ostaa

        " jotka soveltuvat heidän yli 2m syväyksen purrelle - eli aikaa ilmeiset reitit ihan jo kartasta lukien - oletan. "

        No ei ihan. Oma 1.5 m syväyskään ei aina riitä, kartan syvyyskäyrät ei ole aina niin tarkkoja. Kerran Saaristomerellä jäin kiinni katkoviivalla piirettyyn väylään jossa ei ollut nimelliskulkusyvyyttä. Ei sitä alueen syvyystietoa edes kartasta riittvän tarkkaan nähnyt.


    • purkkarilla

      Kävin ostamassa, aika spesifiä kuvaa on yksittäisistä oikoreiteistä eri kapeikoissa.
      Ei muita tietoja eli ei esim. "Kauneimmat reitit", "suojaisimmat länsituulilla" tms.
      Täydentää muita kirjoja ja karttoja ja antaa mahdollisuuksia tarkistaa "voiko tuosta saarten välistä oikaista".
      Yksittäisille oikaisuille tulee kova hinta

      • vbonpmö_lk

        Hinta ei ole kova jos näin vältät kiville ajon.


    • ittlit

      Selailin VENE-näyttelyssä ja kuuntelin tekijän esityksen. Vakuutti ainakin minut. On tehty ansiokasta työtä. Lienee ensimmäinen lajissaan. Houkuttelee kokeilemaan. Mitä hintaan tulee niin ottaa siitä kauppiaat, liikennevirasto, verottaja ja satelliittikuvien myyjäkin osansa. Hyvä kun "kakaroille" jää osa. Ovat ainakin terveen harrastuksen parissa.

    • aloittelevapurjehtija

      53 euroa messuilla.ostin. hienokirja.

    • Busterilla

      Tuo hinta on vain yhden päivän bensat. Itse ainakin aion hankkia kun kyseiset satamaopuksetkin ovat olleet aivan huikeita!

      • kahden.vuoden.bensat

        Tuon hinta on kahden vuoden bensat.


      • Vene-miäs

        Tuo hinta on kahden tunnin bensat.


      • 200Ltunti

        Ainakin 20 min ajelee 53: lla egellä kun marssivauhtia kehtaa ajella - halpa kirja, hintansa väärti


    • Reittikarttaa

      Huomasitteko että tän saa sähköisenkin. Eli ladattavissa sailmateen.

      • VanhaMerimies

        Sailmatesta löytyy vain muutama hassu reitti ja pari satamaa partiosissien kirjoista. Kokeilevat ilmeisesti yhteistyötä, mutta pitäytyvät vielä perinteisessä versiossa.

        Itse kävin tuon reittikirjan hankkimassa juuri venemessuilta ja olen varsin vakuuttunut, kuunneltuani nuoren partiolaisen esittelyn ja selailtuani sitä nyt kotona. Reittejä on mielin määrin vanhalle skönärillekkin ja pohjan syvyysanalyysit on tehty aikamoisella tarkkuudella.

        Niille jotka täällä kauhistelevat hintaa ja kuinka sillä ”lellitään kakaroita” sanon, että miettikääpä hetki. Kaverit on ilman palkkaa vääntänyt näitä, kovalla työllä, tarjotakseen ainutlaatuista koulutusta lapsille ja nuorille. Jos on varaa omistaa vene niin varmasti löytyy myös sen verran ylimääräistä, että tälläisestä työstä voi hieman tukea hienoa harrastusta.


    • KunnonVäkeäKerrassaan

      Tosi hyväkirja ja ihan mielettömän halpa olen tienannut jo ainakin 1000000€, kun en ole heidän neuvojen ansiosta ajanut kiville. Kyllä jokaisen vastuun tuntoisen kunnon veneilijän pitäisi lahjoittaa kirjan ostettuaan ja säästettyään rahaa ja ihmishenkiä, vaikka 5000€ partiosissien tukemiseen, hienoja ihmisiä ja vielä hienompia ovat heidän vanhempansa

    • höpö-höpöä

      kerran lainasin kirjastosta ilmaiseksi, oli niin kuraa ja sekava kirja ettei kauaa käsissä pysynyt.
      onneksi en ostanut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe