Loton uudet säännöt

Vinkki_Veikko

---------------- Lottoon sääntö uudistus-----------------

Nykyiseen lottoon tulisi voittokatto 5000000€ eli kun kierros jolla katto on saavutettu eikä päävoittoa ole kukaan voittanut jaettaisiin se kokonaisuudessaann seuraavalla kerralla alemmille voittoluokille 6 1, 6, ja 5, mikäli ei yhtään 6 1 tulostskaan niin 6 ja 5 saisivat koko potin ja uuden potin keräys alkaisi taas! Tarkoituksena tehdä lotosta suositumpi koko kansan peli jossa alemmillakin voittoluokilla saisi isompia voittoja useasti!

38

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei toimi. Tuo päinvastoin söisi loton suosiota, koska valtaenemmistö pelaajista haluaa niitä jättivoittoja eikä pikkuvoitot suuremmin kiinnosta. Miksi muuten pelaaminen lisääntyisi jyrkästi, kun potti kasvaa kaksinumeroiseksi?

      Ylipäätään ihmettelen, miksi te rotat haluatte varastaa loton meiltä, jotka pelaamme isojen voittojen haaveen vuoksi? Jos haluatte tavoitella mitättömiä hiluja, niin teitä varten on pelejä vaikka miten. Keno, pitkäveto, arvat ja vielä peliautomaattejakin joka hemmetin marketissa!

      • ftdfghjil

        Jaa, että sulle esim. 100 - 500 ke on mitätön summa !!!


      • jhjgchgj

        Kenossakin pitäis olla paljon suuremmat kertoimet tod. näköisyyksiin nähden !


      • ftdfghjil kirjoitti:

        Jaa, että sulle esim. 100 - 500 ke on mitätön summa !!!

        100 000 on aika mitätön summa. Ihan tavallinen mediaanipalkkainen pariskunta tienaa sen nettona parissa vuodessa. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että semmoisella summalla ei voi jäädä pois töistä eikä useimmille riittäisi myöskään se 500 000. (Jos olisin sinkku, voisi se minulle juuri ja juuri riittää, koska ikää ja eläkettä on kertynyt, mutta kun on tuo vaimo myös; eihän hän kuuntelisi semmoista, että isäntä jää nyt sohvalle mutta rouva saa luvan jatkaa duunissa raatamista!)

        Aloittajan idea kaatuu joka tapauksessa siihen, että tuollainen sääntömuutos romahduttaisi loton pelaajamäärät.


      • ggjjkkllööö

        En usko et romahtais tai vois olla vaan hyvä niin, näitäkään keskusteluja
        ei tarttis käydä.

        Taidat muuten olla (10-14) ite Veikan miehiä tai ainakin lähipiiriä, kun noin
        kiivaasti kommentoit, mut kyllähän se tietysti hermoihin käy kun suuri
        ellei suurin osa eri mieltä kuin sä .... katsos kun pelaajat alkavat pikku
        hiljaa "heräämään" tähän pissitykseen.


      • ggjjkkllööö kirjoitti:

        En usko et romahtais tai vois olla vaan hyvä niin, näitäkään keskusteluja
        ei tarttis käydä.

        Taidat muuten olla (10-14) ite Veikan miehiä tai ainakin lähipiiriä, kun noin
        kiivaasti kommentoit, mut kyllähän se tietysti hermoihin käy kun suuri
        ellei suurin osa eri mieltä kuin sä .... katsos kun pelaajat alkavat pikku
        hiljaa "heräämään" tähän pissitykseen.

        Kyllä se vaan romahtaisi. Kyse on siitä, että pelaajamäärien, eli sisääntulevan rahan, voittotodennäköisyyksien ja voittojen suuruuksien välillä on tietynlainen tasapaino: voittojen pitää olla joko kyllin epätodennäköisiä tai kyllin pieniä, että yhtiön kannattaa pelejä pyörittää. Isoja voittoja monelle ei yksinkertaisti ole matemaattisesti mahdollista Suomen kokoisessa maassa, koska peliin ei tule tarpeeksi rahaa sisään.
        Ja se lukuisia kertoja tutkittu asia, että valtaosalle lottoajista se iso päävoitto on koko pelaamisen idea. Siksi kuvitelmasi, että suuri osa olisi eri mieltä kanssani, on todistetusti soopaa. Jos kuvitelmasi olisi totta, niin lottoaminen ei lisääntyisi päävoiton kasvaessa.

        Kieltämättä tyhmät ihmiset ärsyttävät minua ja sinä olet esimerkki idiootista, jolta pitäisi ottaa äänioikeus pois. Toki myönnän, että tässä on vähän kaksipiippuinen juttu: jos kaikki lottoaisivat fiksusti kuten minä eli yksi rivi viikossa, niin Loton viikkovaihto romahtaisi luultavasti alle miljoonaan euroon nykyisestä n. 6-7 miljoonasta. Siitä taas olisi seurauksena, että mikään yli 100 000 euron päävoitto ei oikeastaan olisi mahdollinen peruskierroksella ja siitä taas seuraisi myös se, että me fiksutkin lopettaisimme lottoamisen, koska 100 000 euron haave ei ole enää mikään haave. Eli oikeastaan se, että minä voin ostaa eurolla itselleni oikeuden haaveilla miljoonaluokan voitosta ja mahdollisuudesta lopettaa työnteon, perustuu siihen, että 95-99% lottoajista on tyhmiä ja pelaa 10 riviä tai enemmän viikossa.


      • ggjjkkllööö

        Katsos täällä on niin itseään (sekä sitä itseään) täynnä oleva "kasvis",
        jolla on varaa sanoa jopa, että 95-99 % lotoajista on tyhmiä !

        Ja sulle muuten sitä äänioikeutta ei olis ikinä pitäny edes antaakkaan !


      • ggjjkkllööö kirjoitti:

        Katsos täällä on niin itseään (sekä sitä itseään) täynnä oleva "kasvis",
        jolla on varaa sanoa jopa, että 95-99 % lotoajista on tyhmiä !

        Ja sulle muuten sitä äänioikeutta ei olis ikinä pitäny edes antaakkaan !

        Jokainen, jolla on vähänkin älyä ja todennäköisyysmatematiikan ymmärrystä, tajuaa kyllä, että on tyhmyyttä pelata enemmän kuin yhdellä rivillä viikossa. Joten kyllä, 95-99% lottoajista on tyhmiä.


      • riemanninzetafunktio

        No nythän sä ootkin puhunu ittes pussiin !

        Vai mitä "älykäs matemaatikko" ?


      • Jos tuo oli minulle tarkoitettu (tuo väite pussiin puhumisesta), niin esitäpä edes jonkinlainen perustelu?

        Koska aivosi eivät ilmeisesti riitä ymmärtämään kovin pitkiä sanoja tai lauseita, niin esitetään asia sinulle yksinkertaisesti:
        1) Lottoaminen sinänsä ei ole tyhmää, koska siinä voi mitättömällä rahalla ostaa edes sen pienenpienen mahdollisuuden taloudelliseen riippumattomuuteen, johon muuten ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta juuri kenelläkään.
        2) Useammalla kuin yhdellä rivillä viikossa lottoaminen sen sijaan on tyhmää, koska se ei nosta voittotodennäköisyyttä merkittävästi eli panostuksen rajahyöty romahtaa.

        Matemaattisesti:
        -yhden rivin pelaaminen nostaa voittomahdollisuutta äärettömästi (verrattuna nollaan)
        -kahden rivin pelaaminen nostaa voittomahdollisuutta vain 100% (verrattuna yhteen riviin)
        -kolmen rivin pelaaminen 50%
        -neljän rivin pelaaminen 33%
        -viiden rivin 25% jnejne.

        Eli jokaisen lisärivin pelaaminen sen ensimmäisen jälkeen on rajusti huonompi sijoitus kuin edelliset rivit.


      • dflgjhköug

        Tämä 10-14 (VPN) se on oikein selittelijöiden selittäjä !

        Alkaa oikein RaMaVit, eli ts. Ramaseen, Masentaan ja

        V......... Arvatkaa viimeinen sana oikein, niin voitte

        voittaa Veikalta jopa 1 Ye !!! (Veikan uusi sanapeli).


      • nopeastilaukiava

        Parempi vähän annettu kuin paljon luvattu. 7 6 1 6 5 1 5 4 1 4 3 1 3 tuplaus


    • tyhmämyös

      Aloittaja on oikealla tiellä.

      • riemanninzetafunktio

        Täysin samaa mieltä.


    • jhkghmxfcfghjoähörh

      Tuo on muuten kehittelyn arvoisa jutska !

    • Pohdintoja2312017

      Itse asiassa juuri noin se alkaa menemäänkin, kun tarpeeksi monta kierrosta on mennyt,tosin en tiedä onko niitä sääntöjä taas muutettu.

      On se jo monta kertaa nähty, kun pottia leikattu ihmeellisillä selityksillä, eli potti

      ei kasvanutkaan, vaikka eikös ne isot potit juuri ollut se mitä haluttiin....

    • Pohdintoja2312017

      Ongelma on siinä, että edunsaajien potista ei haluta joustaa alaspäin, vaan jousto otetaan pelaajilta suoraan, vaikeuttamalla peliä, siten hidastamalla rahan kiertoa.

      • ökhxfckgjlögj

        Taas, juuri esim. näin !


    • Vinkki_Veikko

      Mielestäni idiotismiä on kuvitella saavansa täysosuma lotossa, mutta esim 5 oikein on jo paljon todennäköisempää ja jos sillä saisi enemmän kuin muutaman lantin niin normaaliin tyytyvät ihmiset pelaisivat varmaan aktiivisemin. Siitä voisi kehittää jopa pienoisen rahasammon. Itse ainakin viiihdyn töissä eikä ole suurempia haluja jäädä ennen aikaiselle eläkkelle. Herra 10-14 on ilmeisesti ikävässä työssä kenties jopa pikku orjana kun noin paljon työtään vihaa..

      • ujlijhtdtfygukhilgk

        Tai sitte helkkarin rikas, mut en sitäkään usko !


      • Sinulla on pahasti vikaa mielenterveydessä, jos vapaaehtoisesti tekisit töitä vaikkei olisi taloudellista tarvetta.


      • ChennaiExpress
        10-14 kirjoitti:

        Sinulla on pahasti vikaa mielenterveydessä, jos vapaaehtoisesti tekisit töitä vaikkei olisi taloudellista tarvetta.

        Olen samaa mieltä kanssasi. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka suurvoiton saatuaan vaan jatkavat kiltisti töissä, käyvät ehkä kerran Kanarialla ja korkeintaan ostavat uudet kumisaappaat. Eikö päävoiton idea ole juuri siinä, että sen avulla saavuttaa täyden vapauden tehdä mitä huvittaa - viimeinen asia mitä silloin tekisin olisi töissä jatkaminen! Onko työntekeminen niin iskostettu meihin suomalaisiin, että sitä on pakko jatkaa vaikkei olisi mitään tarvetta? Ennen kuin joku tulee mussuttamaan rutiinien tärkeydestä, voin kertoa että ainakin itse keksisin niin paljon tekemistä ja myös päivittäisiä toimia ettei pää leviäisi vaikka voittaisin kymmeniä miljoonia.


      • fdggöl
        10-14 kirjoitti:

        Sinulla on pahasti vikaa mielenterveydessä, jos vapaaehtoisesti tekisit töitä vaikkei olisi taloudellista tarvetta.

        Niin, ketä tarkoitat ?


    • 8plus16

      Kuinka usein noita lauantain Loton pääpotteja on jaettu? Itse en ole pelannut vuoteen kyseistä peliä, vaikka sen rivin kerran viikossa 20v ajan sinne laitoin. Kolme vuotta ilman kilahdustakaan, eli sitä pikkuvoittoa, lopetti minulta kyseisen pelin.

      • vanhapikkupelaaja

        vuodesta 1/1971 lähtien eli KARKEASTI n. 46x52 =2392 kertaa !
        aluksi sunnuntaisin muist. 3.1.1971 ku määääkin olin melko nuori !


    • Laskeskelin

      Kierroksella missä ei ollut yhtään 7 tai 6 1 oikein tulosta sai 6 oikein kuutisen tonnia ja 5 oikein kahdeksankymppiä! Uudessa mallissa jossa viismilliä menis jakoon olisi 6 oikein saanut n 60000€ ja 5 oikeinkin toista tonnia! Hiukka houkuttelevampaa ku viismilliä mitä et koskasn tule saaman!

      • khjghjvgbhjjl

        Juuri näin !

        Näin sen täytyis mennä !

        Ei muuta ku vaatimaan ja vielä ku palautukset nousisivat n. 40 : stä
        70 : een %, niin olis paljon enemmän tyytyväisempiä asiakkaita ja
        mäkin peruisin oman boikottini.


    • ghftftdrdhtf

      Vinkki-Veikolta TOSI hyvä idea !

    • valehtelua.päin.naamaa

      Veikkaus mainostaa telkkaria myöten, että pallo numero 40 on palannut lottoon ja voittojen määrä lähes tuplaantunut.

      Siis mitä ihmettä, eihän voittoluokkia ole lisätty vaan voittamisen todennäköisyys vain huononi?

    • 3215542

      parin euron palautukset ovat tuplautuneet - yayyy

    • OonkoItsekäs

      Kumpi uutinen on sinusta mieluisampi: Raumalainen mies voitti lotossa 9 miljoonaa vai että voitit itse muutaman kympin sijaan 1000€? Itse kallistun jälkimmäiseen.

      • et.sinä.mitään.voita

        Mitä selität?


    • OonkoItsekäs

      Kyllä 5 oikein joskus tulee, vaan enempää en ole saanut. Tuon aloituksen voiton jaolla sais vitosella jo tonnin.

    • Veikkaamaan

      Ja veikka rahoittaa tämän "tonni sulle ja tonni mulle" pelailun? Ei se ole veikkauksen tarkoitus ollenkaan.

      • etköTajuu

        Siis se tonni tulisi siitä 5 millin päävoitosta joka meni jakoon pienemmille voitoille kun täys osumaa ei ollut. Ei veikkaus mitään siinä häviä sille on ihan sama kuka voitot saa kunhn veikkauksen kassaan kilahtaa tarpeeksi hyvnää..


      • etköTajuu kirjoitti:

        Siis se tonni tulisi siitä 5 millin päävoitosta joka meni jakoon pienemmille voitoille kun täys osumaa ei ollut. Ei veikkaus mitään siinä häviä sille on ihan sama kuka voitot saa kunhn veikkauksen kassaan kilahtaa tarpeeksi hyvnää..

        Veikkaus nimenomaan häviää siinä, koska tuollainen vähentäisi lottoamista eli heidän tulonsa laskisivat.


      • Realismiä
        10-14 kirjoitti:

        Veikkaus nimenomaan häviää siinä, koska tuollainen vähentäisi lottoamista eli heidän tulonsa laskisivat.

        Kyllä sen viiden millin keräämiseen pitää aika paljon lotota ja uuden kerääminenhän alkaa heti kun entinen on jaettu, samoin nuo oikeat isommat pikku voitot lisäisi fiksuja pelaajia, tulisi oikeita voittoja eikä mitään pikku hiluja, näin se menee! Aika hölmö pitää ihmisen olla jos tosissaan uskoo voittavansa onnenpelissä päävoiton ja vain sitä tavoittelee! Kannattaa olla realisti ja tavoitella sitä mikä on suht todennäköistä. Itse ainakin olen saanut 5 oikein tuloksia lotossa useamman kerran.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe