onko velvet drive merikytkin kestävä?

kesthääkös

onko nuo velvetin vanhat hydraulikytkimet hyviä ja pehmeitä käyttää? saako varaosia niihin? kysyn koska paatissa mitä oon ostamassa on sellainen

13

3056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velvetti

      Vahvoja kytkimiä ovat ja saa edelleen varaosia.

    • twinDicsk

      Muista vaihtaa myös öljyt, oikeaa laatua ja määrä tärkeää myös, tarkastetaan öljyjen ollessa normaali ajo lämpöiset, kylmänä jos laitat mittatikun max on öljyn lämmetessä liikaa täyttöä. Öljy laatu vaihtelee joten en voi vastata siihen tietämättä vaihteen malli tarkemmin.

    • Yanmarilla

      Hyviä ovat, niille on tehtaalla asetettu 15000h käyttöikä ilman huolimatonta käyttöä. Öljynä kannattaa käyttää halvinta Mobil 220 ATF-öljyä, se täyttää hydraulisen merikytkimen vaatimukset hyvin ja vaihtaa pehmeämmin kuin liian "hienoiksi" jalostetut auton ATF-öljyt. Netistä löytyy hyvä manuaali kaikille?malleille.

    • Velvetti

      Minulla velvet Drive kytkin, en muista mallia, oisko joku 72 tms.

      Toimii ihan hyvin, mutta olen huomannut, että se ikään kuin "hiipii", ts. ei oikein kytkeydy kokonaan vapaalle koskaan. Olen yrityänyt irrottamalla säätövaijerin ja löytämään sen vapaakohdan, mutta koko ajan potkuriakseli pyörii ihan hitaasti jompaan kumpaan suuntaan.

      Mikä tämän voi aiheuttaa? Öljyt on vaihdettu normi ATF:t.

      • Anonyymi

        Itse vaihdoin potkurinakseliin kuulalaakerit ja ei pysähtynyt sen jälkeen akseli koskaan.Siis liian herkkä.
        Hydrauliktkimessähän ne levyt ovat hyvin lähekkäin vaikka vaihde ei ole päällä.Välissä oleva öljy aiheuttaa sen verran kitkaa, että herkkä akseli vähän pyörii.
        Jos ei pyöri niin kovaa,että vene liikkuu,ei kannata paljon välittää.


    • öljyväMonenMoista

      Ei kaikki hydraulikytkimet käytä AFT öljyjä, mulla ohjeet sanoo mineraali öljy sae 30 API CF-4 luokan vaihto kerta vuos tai 500 tuntia.

      Ottakaa selvää mitä valmistaja sanoo eikä mitään yleistystä! Ei ihme jotta hiipii tai luistaa...

      • asduh

        Velvet Drive vaatii ATF öljyä eikä mitään yleisöljyjä.


      • Yanmarilla

        Eikä kaikki vaihteistot ole hydraulisia, vaikka vaihteensiirto toimii pienestä vivusta kaapelilla, esim jotkut ZF-vaihteistot, joissa voi käyttää samaa öljyä, kuin moottorissakin.


      • asduh
        Yanmarilla kirjoitti:

        Eikä kaikki vaihteistot ole hydraulisia, vaikka vaihteensiirto toimii pienestä vivusta kaapelilla, esim jotkut ZF-vaihteistot, joissa voi käyttää samaa öljyä, kuin moottorissakin.

        Ymmärsin kylläkin että tässä ketjussa on puhe velvet drive kytkimistä, ei muista.


      • Yanmarilla

        Minäkin ymmärsin, kunnes joku alkoi kirjoitella mekaanisen vaihteiston öljyistä.


    • ATF1ja2

      ATF-öljyjäkin on erilaisia.
      Toiset on tehty optimoimaan luistoa ja toiset pitoa. Kannattaa valita mahdollisimman tarkkaan valmistajan suosituksia vastaava.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti.


    • Anonyymi

      10/30monitra käy moottoriin joka paikkaan on lisä aineet kitka levyille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe