Avioliiton jatkuminen sivusuhteen jälkeen

Hömps

Hei te, joiden avioliitto ei ole päättynyt pettämiseen! Mikä piti avioliittonne kasassa? Millaista elämä on ollut sen jälkeen? Tai päädyittekö eroon joskus myöhemmin? Erityisesti mielessäni on tilanteet jossa kyse pidempiaikaisesta sivusuhteesta eikä mistään yksittäisestä kerrasta. Ja siis että puoliso on tiennyt pettämisestä.

7

286

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksikokemus

      Kasassa piti rakkaus, pitkä yhteinen taival ja lapset, joille emme halunneet tarjota erolapsen elämää.
      Aluksi haastavaa, mutta ohje: pettäjän pitää osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen ja petetyn pitää yrittää luottaa, kun yhteistä taivalta halutaan jatkaa, Minulle petettynä ei luottamuksen uudelleen löytyminen ollut vaikeaa, koska en ole koskaan ollut toista syyttävä, astioita seinään heittävä tai vittuileva, vaan hyvää keskustelua arvostava. Tunnustettakoon, että minulla on iso sydän ja tahtoa korjata omalta osaltani suhteen epätyydyttävyydet ja rohkeus tehdä se ulkopuolisten eroneuvonantajien ohjeistuksesta huolimatta. Nyttemin elämä on aivan mahtavaa ja elämän suolan makuista, en kadu ratkaisuani, näyttää, ettei toinenkaan. Saimme enemmän ja hyvän suhteen.
      Ehkä yksi parhaimmista itselleni sopivimmista neuvoista on se, että kuuntele sydäntäsi ja tee niin, että sydämessäsi tuntuu hyvältä. Vastausta voi etsiä, myös niin, että miettii, mitä vastaisi omalle lapselleen, joka pohtisi samoja asioita eli miten neuvoisit häntä. Siinä se sitten onkin, että miten kannattaa toimia.

    • omakehuparasta

      Näin miten onneton olin ja miten paljon paremmin voisin elää. Tärkeintä oli kai nähdä miten viha, tunteiden kätkeminen sisälleen ja addiktiot johtavat harhaan ja tekevät ihmisestä suorittajan, yksinäisen ja onnettoman, sekä kyvyttömän rakastamaan. Kauttasi näin miten sekaisin olin ja miten sittenkin olin kätkenyt traumoja ja vihaa sisälleni ja miten halusin kokea arvottomuuden (hyväksikäytön) tunteen uudestaan. Elämästäni puuttui suunta, tahto ja intohimo. Lisäksi en välittänyt edes yrittää ja huomasin miten olin kyvytön kantamaan vastuuta itsestäni vaikka näennäisesti kannoin vastuuta muistakin. Olin unohtanut miltä tuntuu omistautua jollekin, olla hyväja luotettava ihminen. Tässä on monta kirjaa luettu ja tehty itsetutkiskeluja vaikka eräät kehoittivat hankkimaan kostopanoja, sivusuhteita, laastareita, naisia, tyttöystäviä, juomaan alkoholia, matkustelemaan jne. Nyt tuo kaikki hymyilyttää. Kiitos.

    • eiharmita

      Molemmin puolin petetty, vaimolla yksi suhde ja yhden yön juttu ja mulla yksi seksisuhde. Molemmin puolin kortit katsottu. Takanapäin on ja perheelämä jatkanut 25v. Liimana oli lapsi, koti ja velat.

    • Toipuukyllä

      Selvitty on miehen pettämisestä. Ei ole ollut aihetta kostaa tai muutoinkaan olla katkera. Ajanmyötä kun mies kertoi ne syyt. En koe uhkaa tuosta kakkosesta. Varsinkin jos pitää paikkansa se mitä mies kertoi. Eronnut yh joka katkerana hakee elättäjää ja on muita vaikeuksia elämässä. Sanoi myös mitä sillä oli tarjottavaa epäili velkaa ja sotkuja. Meillä asiat kunnossa eikä velkoja tai muutakaan ongelmaa ole. Hyvin kohtelemme toisiamme ja juttelemme. Uskon että kuitenkin meidän elämässä niin hyvää ettei halunnut siltä toiselta kuin seksiä varsinkin kun alkoi leikkiin tietäen miehen olevan varattu. Ei se sitä peittele keneltäkään. Sanoi myös että tuntunut elämä liian harmaalta ja kun löysi innokkaan naisen niin käytti tilaisuuden. Nyt kun juttelemme asiasta sanoo ettei ikinä ottaisi noin kiukutteleaa ja vaikeaa ihmistä mistään hinnasta. Jutella kannattaa ja itse me sen suhteen teemme ja oli sitten minkälainen tahansa. Kukaan ei voi tietää mitä suhteissa tapahtuu ainoastaan me kaksi. Sivusuhteessa itsekin sen kuvaili.

    • Edtesrezrezrez

      Mielenkiintoista tämä terminologia. Miehet puhuu vieraissa käymisestä. Nainen puhuu sivusuhteesta silloin, kun itse pettää.

    • Enolepitänyt

      Viiden vuoden aivan ihana rakkaussuhde! En tiedä tiesikö toinen osapuoli. Ei siitä koskaan puhuttu. Parikymmentä vuotta vielä aviossa ennen eroa ja muita suhteita siinä lomassa. Ei ole ikävä sitä liittoa!

    • mister48vee

      Olen sen pari kertaa seurustellut (olen kylläkin väärällä palstalla) pidempäänkin pettäjä naisten kanssa ja kun tämä on selvinnyt niin siitä on keskusteltu ja omalla tavallaan jatkettu suhdetta....mutta kun ei oikein syyllisyyttä löytäneet itsetään ja virheistään oppineet vaan sama meno jatkui myöhemmin ja kun se kynnys pettämiseen on ylitetty niin se saattaa sitten olevan matala.

      Se on nykyään laakista poikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      808
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      657
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe