Tunnetko Raamattua?

YksinRaamatulla

Todistakaa Raamatun - ja vain pelkästään Raamatun - avulla, että sunnuntai on (tuleva) pedonmerkki ja kristinuskolle vieraasta sunnuntailain profetiasta.

Kielsikö Jeesus Raamatussa palvomasta Jumalaa ja lepäämästä sunnuntaina, lauantaina tai muuna viikonpäivänä?

Todista "adventtitotuudella" olet änkyräadventisti.

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hep-

      Heräsin yöllä -juon teetä. On tapana istahtaa konellee yöheräämisessä.


      Ollaan tekemisissä Ilm 13 luvun kanssa.

      Danielin kirjassa on profetoitu vallasta Dan 7:7-8, 20-25, 8:9-12.
      Sama valta tuhosi Jerusalemin 70 jKr; Matt 24:15-20.
      Samanlaisesta vallasta, joka olisi Kristuksen "sijaisena" ihmisjohtajineen koskee 2 Tess 2:1-4.

      Huomaa nyt ensisiksi että luku alkaa aikajaksolla, jossa on kyse 1260 vuoden aikajaksosta; =42 kuukautta = 30x42 on 1260.
      Kyseessä on valta 1260 vuoden aikana.

      Huomaa että Ilm13 luvussa on kaksi maailmanvaltaa yhdessä.
      Nuo vallat ovat varsin vetoavia ja suureen määrään ihmisiä vaikuttavia.

      "Tulen taivaasta tuleminen" minusta voisi viitata sellaiseen mitä ihminen nyt pystyy armeijan avulla taivaasta alas tuomaan, mutta on vain minun ajatus tässä.
      Minulla ei ole profetian lahjaa.

      Huomaa että peto on saanut kuolinhaavan, ja peto "nukkuu" eli ei tee sellaisia tekoja nyt, jae 3, mutta jossakin vaiheessa peto herää tekemään tekoja että peto on tunnistettavissa.

      Huomaa nyt että erilaisilla Raamattua lukevilla piireillä on omia petospekulaatioita.

      Ajatus että sunnuntai olisi pedon merkki johtuu kahdesta asiasta;
      1.) Martti Luther haukkui paavin pedoksi. (Adventtikirkko ja minä emme hauku paavia pedoksi. -Kukaan ihminen ei synny valmiiksi tuomittuna pedoksi Raamattuun kirjattuna.) _Kyseessä on siis maailmanvalta, ja kaksi maailmanvaltaa yhdessä Ilm 13 luvussa petotoiminnoissa. "Petovalta" on taas sitten Jumalaa vasstustava valta, niitähän piisaa. Osasta Danielin kirja profetoi, miten yhden ilmansuunnan valloilla on jatkuvuutta maailman historiassa.
      2.) Keskiajan kirkko julisti sunnuntain oman valtansa merkiksi muuttamalla Jumalan säätämän päivän (1 Moos 2:1-4) viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle; auringon päivälle= sunday:lle.

      Minä sanon nyt tähän että kirjoitin sitä tietoa mistä ymmärrän asian johtuvan.
      Minä sanon myös tässä että huomioi ettei ihminen ota "pedon merkkiä" jos ei itse ajattele, ja itse niin ymmärrä tekevänsä.
      Vuosisatoja on ollut hurskaita ihmisiä joilla ei harmaata hajua ole lepopäivän muutosasiasta, ja nämä ovat syyttömät.
      Minä sanon myös että on paljon ihmisiä, jotka viettävät elämäänsä uskossa Herrassa Jeesuksessa vilpittöminä omassa tunnossaan Jumalan edessä päivästä riippumatta.
      Minä sanon myös että lepopäivä on "Herran päivä" ja tälle päivälle sattuu suuri merkitys Jumalan palveluksen käytännön elämässä historiassa ja tänään. Ei kukaan maanantaina kirkkoonkaan mene.
      Ymmärrän että Adventtikirkossa tunnustetaan Jumalan omiksi vilpittömät uskossa elävät ihmiset päivästä riippumatta. "Vilpittömät"= tarkoittaa puhdasta omaatuntoa omassa tietomäärässään Jumalan edessä.

      Kerroin tuota logiikkaa, että se johtuu Lutherista ja keisarin keskiajan kirkon päätöksestä koskea Jumalan säätämään lakiin; että laista otetaan yksi käsky pois, ja yksi käsky jaetaan kahtia että luku 10 säilyy. Dan 7:25.
      Noin on menetelty keskiajalla!
      Keisari Konstantionus suuri 7.3.321 sääti lain, jossa käsky kuu Jumalan säätämän päivän suhteen; "....siirretään auringon kunnianarvoiselle päivälle...."

      Aina maailman historiassa on 1 Moos 2:1-4 lähtien ajan loppuun saakka niitä joilla ei ole mitään tekemistä lepopäivämuutoksen kanssa, vaan viettävät päivää jota ei ole siirretty viikkojärjestyksessä. Suomessa viikkojärjestys muuttuui 1.1.1973 lukien.
      Sunnuntaista tuli 7:s päivä 1.1.1973 Suomessa.

      Tässä on se logiikka minun ymmärtääkseni, mistä on kyse suhteessa Raamattuun pikaisesti.
      Kukaan ei tee sellaisia tekoja (Ilm 13) mikään taho tänään, että peto ja pedon merkki olisi tunnistettavissa tavalliselle porkkanan viljelijällekin, eli ei pedon merkkiä kukaan ota tänään -siis som vanligt "tavis" ihminen, jolla ei mitään ymmärrystä ole näistä asioista mitä historiassa on tapahtunut.

      Ihmisen ratkaisu pedon merkistä on siis ihmisellä aina itsellään omassa tunnossa.
      Tästä ratkaisusta persoona itse vastaa Jumalan edessä. Ei siitä ihmisille vastata koskaan. Jumalan edessä pedon merkin ihminen ottaa siis.
      Jos ei päivästä viikon jäjestyksessä mitään ymmärrä itse ajatella, niin ei ole omallatunnollaan mitään painolastia ja syyllisyyttä tietenkään.

      Herran päivällä on oma merkitys aina ollut suhteessa Jumalaan. Päivä on Herran säätämä, että ihminen pystyisi Herran yhteydessä.
      Hebr 12:14 koskee tietenkin kaikkia viikonpäiviä, mutta Herran päivällä on aina erityinen merkitys.
      Lepopäivän merkitys ihmisen hyvinvoinnille, ja Jumalan palveluksessa on suuri.

      Jos ihminen elää uskossa on turhaa pelätä että olisi pilkannut Pyhää Henkeä.
      Jos Jumalan Henki puhuttelee uskosta ja synnistä on vielä hyvin.
      Jos ihmistä ei viikonpäivä vaivaa, ei ole syyllisyyttä omalla tunnolla, ja siitä vielä huoleti.
      Synnin ihminen tekee itse, ja synnistä Jumalan Henki puhuttelee ihmisen omaatuntoa, ja tietoisuutta ratkaisuun pääsemisen hyväksi, ja Henki pyytää ihmisen omaa tahtoa Jumalan puoleen.

      yst. t. jarinhotelli

    • Lisäystä edelliseeni aloitusviestiin vastausta;

      - Jumala on rakkaus 1 Joh 4:8. ja lepopäivän luonne Jes 58:13-14 on rakkaus Jumalaan ja lähimmäisiin, -rakkaus läheisten seurassa.

      ON tietenkin selvää että päivän vietto on rakkauden -ei riidan asia; Jes 58:13-14.

      "Rakasta lähimmäistäsi" --

      Päivän vieton keskustelu ja käytäntö kaikessa ollaksensa kristillistä Herran tahtoa, pitää sujua kaikki rakkaudessa siis.
      Kaikki mikä ei ole rakkautta, ei voi olla kristinuskoa Herrassa Jeesuksessa.

      Jos rakaus teoista puuttuu, voi olla aina varma ettei olla Raamatun hengellisen kristinuskon kanssa tekemisissä!

      t. jarinhotelli

    • adventiwti

      Väitätkö Jari, että tämä TULKINTA on ainoa mahdollinen ja oikea? Sitä ei kuule kukaan tiedä, mikä tulkinta on oikea ennen kuin Jeesus saapuu. Minusta on yks hailee aloittajan ja Jarin pyristelyt. Tärkeämpää on, että muistaa pyhittää lepopäivä. Ennustukset eivät ole kovon tärkeitö tavallisennkristityn ekontiellä. Hän ei niiden toteutumiseen pääse vaikuttamaan kuin mahdollisesti omalta kohdaltaan. Adventistille tosin profetioiden näennäisellä ymmärtämisellä voi olla tuhoisa vaikutus: ylpistyminen ja me ja muut leiriin jakautuminen, jolloin Kristuksen rakkaus on vaarassa.

      • Se on yksi vitun maku tuo Sinun lässytys.

        Lue Raamattua ja katso Jeesusta. __Ei minua. Minä en muutu Sinun Jeesukseksi joka sanoisi Sinulle mikä on oikein ja mikä väärin. Opi tämä.

        t. jarinhotelli


      • Minä en kirjoita Adventtikirkon teologiaa koskaan.

        Pitää siis tajuta kiinnostua, ja tutkia ja selvittää kysymykset itselleen.
        Joskus se on aikaa viepää, mutta aikanaan kaikki ongelmat ja kysymykset kirkastuvat vilpittömälle viitseliäälle. Skeptikolle ei jää kansiakaan Raamatusta käteen.

        Sanoin turhan kärkevästi edellisessä viestissäni, -mutta idea on se että otat ihmisten kirjoittamasta ja kaikesta tiedosta sitä hyvää minkä itse näet hyväksi.
        - Siis sen minkä näet itse hyväksi ja oikeaksi. Mielikin matkalla uskossa ja tiedossa muuttuu.

        Ihmisen oma omatunto Jumalan/ Jeesuksen edessä on se mistä ihminen vastaa per/ nuppi Jumalan edessä yksilöllisesti. Ihmisen tieto on yksilöillä erilainen.
        Tieto ja uskon määrä muuttuu.

        Kun itse joskus opiskelin Raamatun maallikon missiossa itsenäisesti -kymmenkunta Raamattukurssia, ja paljon tutkimista, ja tiedon etsimistä- Olin päättänyt olla itselleni rehellinen, ja olin päättänyt itse ymmärtää kaiken, etten olisi kenellekään
        "Joo- joo- miehenä."
        Tiedän ettei perheellisen ja työtätekevän aika riitä selvittämään Raamatun tutkijoiden teologioita, -minä uhrasin sellaista aikaa elämässäni Raamaun tutkimiseen, _aikaa jossa olisin voinut tehdä jotakin muuta. Niin kuin mies löysi pellosta aarteen, kätki aarteen ja osti koko pellon saadakseen aarteen laillisesti itselleen.

        >>>>>>>>>> Minulla ei ollut tarkoitus loukata Sinua turhan kärkevällä kielenkäytöllä. Täällä on niin paljon sellaista lässyttäjää, joilla ei mitään todellisen tiedon halua ole. Mutta tämä on keskustelu foorumi, jossa on missiona rento kielenkäyttö, ja viihtyvyystekijät.
        Karkea kielenkäyttö ei ole tarkoitus eikä sopivaa. En pahimpina jätkäaikoinanikaan ole käyttänyt elämän varrella rumia sanoja puhekielessäni. Jostakin syystä olen sitten purkanut jotakin kiukkua kirjoittamalla sellaista karkeaa sanaa millä ympäristö häiritsi.

        Kuitenkin on vastuunkantajia uskonnollisissa piireissä joiden tieto- taito riittää vain rahvaanomaisten sanojen tärkeilyyn ja saivarteluun.
        Ollut sitten minulta kiusantekoa karkeat sanat. Pitäisi kielestään huolehtia hyvin taas.

        t. jarinhotelli


      • jarventisti
        jarinhotelli kirjoitti:

        Se on yksi vitun maku tuo Sinun lässytys.

        Lue Raamattua ja katso Jeesusta. __Ei minua. Minä en muutu Sinun Jeesukseksi joka sanoisi Sinulle mikä on oikein ja mikä väärin. Opi tämä.

        t. jarinhotelli

        Jarillapa se on oikein kaunis suomenkieli uskovaiseksi. Ja taas se turha kirjoittelu alkoi. Jari kun ei kestä kritiikkiä.


      • adventiwti
        jarinhotelli kirjoitti:

        Minä en kirjoita Adventtikirkon teologiaa koskaan.

        Pitää siis tajuta kiinnostua, ja tutkia ja selvittää kysymykset itselleen.
        Joskus se on aikaa viepää, mutta aikanaan kaikki ongelmat ja kysymykset kirkastuvat vilpittömälle viitseliäälle. Skeptikolle ei jää kansiakaan Raamatusta käteen.

        Sanoin turhan kärkevästi edellisessä viestissäni, -mutta idea on se että otat ihmisten kirjoittamasta ja kaikesta tiedosta sitä hyvää minkä itse näet hyväksi.
        - Siis sen minkä näet itse hyväksi ja oikeaksi. Mielikin matkalla uskossa ja tiedossa muuttuu.

        Ihmisen oma omatunto Jumalan/ Jeesuksen edessä on se mistä ihminen vastaa per/ nuppi Jumalan edessä yksilöllisesti. Ihmisen tieto on yksilöillä erilainen.
        Tieto ja uskon määrä muuttuu.

        Kun itse joskus opiskelin Raamatun maallikon missiossa itsenäisesti -kymmenkunta Raamattukurssia, ja paljon tutkimista, ja tiedon etsimistä- Olin päättänyt olla itselleni rehellinen, ja olin päättänyt itse ymmärtää kaiken, etten olisi kenellekään
        "Joo- joo- miehenä."
        Tiedän ettei perheellisen ja työtätekevän aika riitä selvittämään Raamatun tutkijoiden teologioita, -minä uhrasin sellaista aikaa elämässäni Raamaun tutkimiseen, _aikaa jossa olisin voinut tehdä jotakin muuta. Niin kuin mies löysi pellosta aarteen, kätki aarteen ja osti koko pellon saadakseen aarteen laillisesti itselleen.

        >>>>>>>>>> Minulla ei ollut tarkoitus loukata Sinua turhan kärkevällä kielenkäytöllä. Täällä on niin paljon sellaista lässyttäjää, joilla ei mitään todellisen tiedon halua ole. Mutta tämä on keskustelu foorumi, jossa on missiona rento kielenkäyttö, ja viihtyvyystekijät.
        Karkea kielenkäyttö ei ole tarkoitus eikä sopivaa. En pahimpina jätkäaikoinanikaan ole käyttänyt elämän varrella rumia sanoja puhekielessäni. Jostakin syystä olen sitten purkanut jotakin kiukkua kirjoittamalla sellaista karkeaa sanaa millä ympäristö häiritsi.

        Kuitenkin on vastuunkantajia uskonnollisissa piireissä joiden tieto- taito riittää vain rahvaanomaisten sanojen tärkeilyyn ja saivarteluun.
        Ollut sitten minulta kiusantekoa karkeat sanat. Pitäisi kielestään huolehtia hyvin taas.

        t. jarinhotelli

        Et sitten vastannut kysymykseeni, Jari, jolla xxxxx maku suussa?


    • Lisäys siihen mitä kirjoitin;

      Minä en ole Adventtikirkon jäsen. En suorita mitään maallikkotehtävää.

      Olen ollut 10- vuotta vapaa kaikista kirkon säännöstöistä; 1.6.2006- lukien.

      Olen keskustelija foorumilla. > 100% yksityiset Raamattu-harrastukset minulla.

      En kirjoita protestia kirkoille. Erilaisista henkilökohtaisista liikarasitus ja henk. koht. inhimillisistä syistä minä pysyttelen uskonnollisten ja ja hengellisten liikkeiden jäsenyyksistä ulkopuolella.

      Minä en niistä ristin sieluakaan ole ottanut koskaan, enkä ota itselleni johtajaksi, tai esimiestuomariksi.

      >>> Ollaksensa esimiesasemassa minuun on pakko olla minun kanssani solmittu työsopimus, josta näen minkälaiseen alaistaitoon minun tulee orientoitua!
      Oikeutta voi istua vain maan perustuslain mukainen tuomioistuin.
      Yhdistystoiminnoissa, seurakunta-etujärjestö-yhdistystoiminnoissakin kaikki päätökset tulee tehdä toimielimessä hyvää hallintotapaa noudattaen.
      Paappojen mielivallalle ei tarvitse korvaansa lopsauttaa. Uskonnolliset yhdistykset ovat täynnä "vastuunkantajia" jotka ovat ajaneet omat perhe-etunsa, ovat pyytäneet omaa kunniaansa, ja etsivät itselleen viihtyvyystekijöitä vastuita kantaessaan.
      Nämä eivät hoksaa vierasta tervehtiä, jos ventovieras saapuu kirkkoon.
      Näiden turhan paljon vajavaisten ja rajoitettujen mielivallalle en korvaani lopsauta.
      Vietän eläkepäiviäni harrastuksieni parissa.
      > Kaikki mikä ei ole toimielimen (hallitus/johtokunta) päätöstä, on mielivaltaa.
      Toimielin ja toimielimen jäsenet kantavat juridisen henkilökohtaisen- ja ryhmävastuun kaikista päätöksien vaikuttavuuden tuloksista.
      > Minä en ole tehnyt mitään sopimusta koskaan että minulla pitäisi olla puoli tusinaa johtajia, joilla ei ole legitiimiä ja laillista esimies-johtaja-tuomarin virkaa minuun.
      Tilivelvollisuus subjektia kohtaan on aina olemassa kaikesta subjektia koskevasta päätöksenteosta, informaalisuuden velvollisuus.
      Joku älypää voi keksiä jopa luulla että taloyhtiössä naapuri muuttuu naapurilleen johtajaksi?! > Uskonnollisissa liikkeissä on paljon ihmisiä joilla ei ole ymmärrystä johtamisesta, eikä hyvästä hallintotavasta.
      - Mielivallalle ei kukaan ole velvollinen koskaan, -kenenkään mielivallalle mieluisaksi.
      Nykyajan yhteistyökykyiset ja kouluteut ihmiset eivät autoritaarisen vallan alle alistu koskaan, vaan ovat nk. matalan mallin organisaation ihmisiä, ja ottavat vastuuta ja haasteita, -eivät odottele pöydän alla odottamassa hitaasti tippuvia käskytyksiä jonkun pöydältä vertikaalisessa järjestyksessä.
      En ole koskaan otanut itselleni vanhempaa, en esimiestä, en johtajaa, en tuomaria- eläkeläiseen ei moisia virkoja saa millään konstilla.

      Adventtikirkon rakenne on sillä tavalla kunnossa, että toimielimiin, valitaan sekä palkkalaisia, että työntekijöitä.
      > Kuitenkin tulee huomioida ettei toimielimessä ole esimiestä ja johtajaa toiselle, -äänestyslappu on jokaisen itsenäinen toimivalta. Jokaisen vastuunantajan tulee orientoutua toimielimen alaisuuteen. Toimielin voi erottaa puheenjohtajan; mm. esim. seurakunnan vanhimman.


      t. jarinhotelli

      • Lisäys;

        Kirkon teologia on oikein säilyttää tiedollisten ihmisten -kirkon ylimmän toimielimen hallinnassa kokonaan normistoissa.

        Joka jätkä on aina omaa mieltään, -kirkon teologia on aina eri asia kuin se mitä yksittäinen teologi, taikka kirkon jäsen lausuu tai kirjoittaa.

        Täällä ei kukaan anna koskaan kirkon lausuntoja.
        Täällä ei kukaan koskaan kirjoita kirkon teologiaa.

        Ihmisen on omassa tunnossaan uskossa etsittävä ja kasvettava Jumalan Hengen vaikutuksessa itse henkilökohtaisesti, -ja itse tietoa haettava. Itse tietoa uskossa arvioitava. Ihmisen pohajtiedot ja valmiuset ymmärrykseen ovat yksilölliset.
        Jumaluusopin pelastusopin kappaleiden perustaa ei ole että ihmisen pitäisi hyvin hallita Raamatun tutkijoiden teologiat.

        Omaa tiedonhaluaan ihminen saa sitten ruokkia itse rauhassa.

        t. jarinhotelli


    • joko.selkiää

      Kielsikö Jeesus Raamatussa palvomasta Jumalaa ja lepäämästä sunnuntaina, lauantaina tai muuna viikonpäivänä?


      Tuo väittämä oli jo Eedenissä, hyvän ja pahantiedon puulla. Ja vastaus on.
      Kielsi. Jumala kielsi kultaisen vasikan rakentamisesta - jossa ihminen tekee näköisensä jumalan ja palvoo sitä.
      Se jumalankuvanne - kultainen vasikka, se pitää polttaa - jauhaa tuhkaksi ja juottaa teille.

      Se käsitys - lepopäivästä on monisäikeinen maailmassa.
      Viideltä saunaan, ja kuudelta putkaan, se on työmiehen lauantaipäivä. Hän lepää kanssa.
      Se ei kunnioita Jumalan Sanaa ja kirjoituksia.
      Herra erotti seistemännenpäivän - eli sapatin ja syy on Jumalantyö - pelastukseksemme.
      Saamme levätä ja Herra palvelee ihmistä - rakkautensa kautta - Pyhässä Hengessä.
      Siinä luotu Jumalankansana kunnioittaa Herraa - kumartaa Häntä ja tottelee kirjoituksia.
      Hänet Herra tuntee.
      Sitten mennään perinnäisoppeihin, joissa tuomio on kovempi opettajille ja tuomio lähtee Jumalan huoneesta - ennenkuin se kohtaa jumalatonta.

      Siinä Herra sanoo ihmisille - "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät", ja Jeesus Sapatin Herra sanoo: " Te eksytte, KUN ette tunne kirjoituksia"! ja muistamme raamattuun muistiinmerkityn tapauksen - kun Perkele yritti langettaa omin sanoin ja ohjein itse Sapatin Herran. Mutta, Hän ei langennut ja kehotti seuraamaan Hänen esimerkkiä.

      Siis - opetuksellisesti - emme KIUSAA Herraa jatkuvalla herjaamisella, kuten palstalla jollain on päivittäinen tapa. Vaan KUULIAISUUDESSA seuraamme Vapahtajaa - koska Hän Lunastuksellaan on verellään pessyt sydämen - uudestisynnyttänyt ja laittanut Uudessaliitossa lakinsa sydämeen, että tiedämme TIEN mitä käydä elämäntiellä, emmekä kyseenalaistaisi Sanaa. Se on Hänen edessää kumartamista ja sanomista - Jeesus Kristus on Herra! ts. Luoja Jumala - kaikki on Hänen työtään ja HÄntä varten, sekä Hänessä.

      Siksi Jumalankansa - vaeltaa ja ON Jumalan työnä myös sapatissa kumartaen kirjoituksiin vetoamassa - emme ole evoluution tulosta - emme pelastu omintöin, - emme tee kultaista vasikkaa - vaikka kuinka hyvältä hedelmältä näyttäisi ja rienaajan henki kyseleisi vedoten vanhaan aadamiin, että onko Jumala sanonut jne.

      Ei - vaan Jumalan tahto on jo ennen Ihmisen luomista päätetty - että sen Hengessä Jumala pelastaa ja antaa lopullisen sapatinleponsa meille, siis Jumalan Jahven kansalle.
      Muita jumalia ei ole. Ja aivankuin matkalla vietämme Herran "kuoleman" muistoa - sovituksesta - me vietämme "Sapattia" - koska se on Jumalan työ meissä ja kumarramme Häntä - emme kumarra ihmisten perinnäissääntöjen kultais- vasikan näköisten jumaline alttaria. Vaan Häntä . joka on luonut ja pyhittänyt kaiken..
      Siksi Jumala palvelee meitä - Olemme Jumalantyö. Ja kun Hän on kattanut pöytänsä eteemme - turhaan on maailman ja muotojumalisten tanssia kultaisen vasikkansa edessä ja hokea päivästä toiseen, että miksi ette tanssi kanssamme. Olemme tehneet vasikkammme - katsokaa.

      Tässä on syy. Pyhässä Hengessä ei hapate sekoitu happameen vaan se on perattu sydämestä pois ja Henki on VOIMA - pitämään Hänen tahdostaan kiinni.

      • jatkan.vielä

        Toinen asia - mikä tulee tähän "päivä" asiaan.
        Tavallaan Jeesuksen paluu odottaa herätystämme.

        Juutalaiset ovat saaneet kokea "kovia" kristittyjen ja muotojumalisen kultaisen vasikan kautta. He eivät näe Vapahtajaa - koska tämä vainoava kristillisyyden hapate on peittovaate heidän silmillään ja täällä nämä sunnuntailaiset pitävät huntua peittona niin, että juutalaiset eivät pääse edes ajatuksissa näkemään muutakuin teidät vainoajien jälkipolvet.

        Mutta, jos heräisitte vasikanpalvomisesta Elävän Herran eteen, sekä palaisitte tämän Luojan alttarille - Apostoliseen oppiin, niin juutalaisetkin voisivat herätä ja jopa kateus nousta - koska he näkevät palvottavan sitä Voideltua, jonka he meidän tähtemme on peitetty perinnäisoppeihin ja muotomenojen alttaripeittohin.

        Kun tämä oksastus jaloon Viinipuuhun - eli Kristukseen pakana - siis epäjumalanpalvojien eli kultaisen vasikanääreltä herätyksenä tapahtuisi siis - perkaisitte hapatteenne - palaisitte kirjoituksiin, niin Jumalan kansa olisi todella herätyksessä ja tulisi se yhtenäinen kansa - jossa pakanat oksastetaan.

        Siis esteenä Herran paluulle on tämä vielä, ettei aikaa ole. Eikös olisi jo jano teilläkin lopulliseen sapatinlepoon?
        Miksi kiellätte SapatinHerran? Miksi rakastatte isien perinnäisoppeja ja teette tyhjäksi Jumalan SAnan? Kyse siis on teidän sydäntenne asiasta.

        Jos tuollaisia aloituksia jatkuvasti tehtaillaan, on hapatteista lähtevää liikennettä ja sehän on rienaajan ilo. Siksi teidän tähtenne taivaissa huokaillaan.

        Siis edelleen kysyn. Miksi kultainen vasikka on teille niin rakas. Miksi perinnäisoppinne on ristiinaulitsemassa Mestaria edelleen ja kiellätte Rakkauden lain kokonaisvaltaisen toteutumisen Hengen voimasta sydämessänne.
        Asenteestannehan se on kiinni.

        Kyllä ateistit palstallakin aamentaa teidän avuksi ja puhaltaa hiileen. Mutta, pian se polttaa olkiukot tuomiolla, jos tämä Herran tulo on nyt ja jos satut tänään väärässä hengessä kuukahtamaan, niin se tuomio on tosi jo tänään, koska aika päättyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe