'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.'

Usko-tulee-kuulemisesta

Jeesus puhui näin:

Joh 6: "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun luokseni.

Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

4

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armon-alainen

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14733319/milloin-ja-mista-jumala-lahetti-poikansa-maailmaan Gal 4: "Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle. 
      Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
      Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
      Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
      Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
      ( tässä Paavali kehottaa elämään armossa. sillä armosta me olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi)

    • Israelilaisten-luvun-muk

      Nimim. X-luterilainen väitti; että 92 raamatunkäännös tukee antikristillisen maailmankirkon syntyä, ja siksi 5.Moos.32:8 sanoo: ”Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan”.
      Vanha kirkko raamattu 1933 suomennoksessa on tuo muodossa: ”Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan”.
      Uuden -92 raamatunkäännöksen tavoite on selvä.
      Kaikkien uskontojen yhdistäminen ja yksi yhteinen jumala ilman Jeesusta. Raamattuun uskovat jätetään tuon ulkopuolelle, koska fundamentalistit ovat, muka suvaitsemattomia ihmisten vihollisia ja vihaavat kaikkia. Seurakunnan nimi on nyt = kirkko ??

      • Oletko-valmis

        ”Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan”.
        Mutta eihän tuossa puhuta mitään jumalasta vaan Iraelaisten luvun mukaan.

        joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee. "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan. Mutta viisi heistä oli tyhmää (= herätys hörhöä) ja viisi ymmärtäväistä.(jotka luki Sanaa oikein) Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. ( heiltä puuttui Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama rakkaus totuuteen) Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki viisaat n. nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat, ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyä, sillä meidän lamppumme sammuvat.' Mutta vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.'


    • Kaikki-on-mahdollista-

      Tämä tuntuu julmalta, mutta ellemme mene edes kuuntelemaan Jeesuksen armon sanoja, meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kirurgin puuko tai lääkärien määräämä lääke. Koska Jumala on luvannut vahvistaa ,että armon sana on totta, niin kuuntelija ottaessaan sanan vastaan paranee vaikka ei olisi uskossakaan. Enkä ihmettelisi vaikka paranisit tätä lukiessasi, sillä niin suuri Jumalan armo Jeesuksessa on.
      Ja katso, hänen luo tuotiin halvaantunut mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki tuojien uskon, sanoi hän halvaantuneelle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi." niin" - hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
      Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe