Kiinalaiset miehet ja naisen rooli

hongkong

Minkälaisia kiinalaiset miehet ovat parisuhteissa? Olen tapaillut hongkongilaista miestä. Hän on hyvin romanttinen ja kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä. Jotenkin epäilyttävän ihanalta hän vaikuttaa. Mutta onkohan tämä yleinen tapa Kiinassa, että mies ikäänkuin jumaloi puolisoaan? Hän sanoi, että aasialaiset miehet ovat hulluna vaaleisiin naisiin.

Minkälainen on naisen rooli Kiinassa tai Hong Kongissa? Käykö nainen töissä vai onko kotona ja hoitaa lapsia? Kodinhoitajia kai käytetään yleisesti. Suhde perheeseen vaikuttaa olevan tiivis ja hän kyselee, mitä perheeni ajattelee aasialaisesta miehestä. Vaikka Suomessahan nämä asiat päättää nainen itse, eikä perhe.

Ovatko miehet uskollisia, onko heillä salarakastajia? Pitääkö lapsien olla poikia tai vaihdetaan vaimoa?

19

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enalkaisi

      Kiinassa on normaalia että miehet käy vieraissa, se on tapa.
      Machoilu kuuluu asiaan. Nainen on alistetummassa asemassa kuin Suomessa. Unohda tasa-arvo.

      • enalkaisi

        Näin mulle on kerrottu, ei omaa kokemusta mulla.


    • Ne ei tykkää kurvikkaista naisista.

      Nainen on nöyrä kotiäiti.

      Vaativat naiselta kokkaustaitoa.

      • Muslimiäiti

        Sun mielestä naiset ei saa ajatella omilla aivoilla ja sitten väität, että musliminaiset ovat neuvottomia pikkulapsia.

        Ei me muslimiäidit olla hiljaisia kotiäitejä, vaan mekin saamme ajatella aivoilla. Mistä tämä ajatus kumpuaa, ettei musliminaisilla ole aivoja?


      • Raaka-_-Watson
        Muslimiäiti kirjoitti:

        Sun mielestä naiset ei saa ajatella omilla aivoilla ja sitten väität, että musliminaiset ovat neuvottomia pikkulapsia.

        Ei me muslimiäidit olla hiljaisia kotiäitejä, vaan mekin saamme ajatella aivoilla. Mistä tämä ajatus kumpuaa, ettei musliminaisilla ole aivoja?

        Lähdetään siitä että pedofiili profeetta Muhammed opetti että nainen saastaisena olentona ei voi olla muslimi eli ei ole olemassa musliminaisia on vain muslimien naisia.
        Omaisuutta kuten esimerkiksi karja.
        Toki muslimien naiset saavat ajatella mutta saavat myös pitää ajatuksensa ihan omana tietonaan.
        Pedofiili profeetta Muhammedin mukaan naista joka ei tottele miestään saa piestä kuin vierasta sikaa.


      • taitaaollasullaongelma
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Lähdetään siitä että pedofiili profeetta Muhammed opetti että nainen saastaisena olentona ei voi olla muslimi eli ei ole olemassa musliminaisia on vain muslimien naisia.
        Omaisuutta kuten esimerkiksi karja.
        Toki muslimien naiset saavat ajatella mutta saavat myös pitää ajatuksensa ihan omana tietonaan.
        Pedofiili profeetta Muhammedin mukaan naista joka ei tottele miestään saa piestä kuin vierasta sikaa.

        Sinulla vanhanaikaista tietoa!
        Palaa tähän maailmaan ja nykyaikaan.
        En usko sinua.
        Olet sairas.
        Oletko koskaan keskustellut kenenkään musliminaisen kanssa mitä ne
        ajattelevat osastaan musliminaisena!?

        On naisia, jotka harrastavat islamin uskontoa, ovat he silloin muslimeja.

        Ehkä sinä olet niitä ihmisiä, jotka ei arvosta ketään ihmistä, ei edes itseään.
        Naisetkin ovat saastaisia olentoja muutenkin. Olethan heitä käynyt nussimassa mennen tullen.....


      • katsootsikkoa
        Muslimiäiti kirjoitti:

        Sun mielestä naiset ei saa ajatella omilla aivoilla ja sitten väität, että musliminaiset ovat neuvottomia pikkulapsia.

        Ei me muslimiäidit olla hiljaisia kotiäitejä, vaan mekin saamme ajatella aivoilla. Mistä tämä ajatus kumpuaa, ettei musliminaisilla ole aivoja?

        Tässä keskustellaan kiinalaisista miehistä, eikä musliminaisista. Kannattaa lukea aina viestin otsikko, mihin on vastaamassa. Perusta oma ketju aiheestasi, jos se on sinulle tärkeä.


      • Muslimiäiti
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Lähdetään siitä että pedofiili profeetta Muhammed opetti että nainen saastaisena olentona ei voi olla muslimi eli ei ole olemassa musliminaisia on vain muslimien naisia.
        Omaisuutta kuten esimerkiksi karja.
        Toki muslimien naiset saavat ajatella mutta saavat myös pitää ajatuksensa ihan omana tietonaan.
        Pedofiili profeetta Muhammedin mukaan naista joka ei tottele miestään saa piestä kuin vierasta sikaa.

        Taas yksi tietämätön, joka ei tiedä islamista mitään.

        600-luvun islamilaisessa maailmassa naisten asema oli edellä verrattuna 1900-luvun läntiseen maailmaan. Islam toi 1400 vuotta sitten naisille oikeuksia mm. politiikan osallistumiseen, äänioikeuteen, koulutukseen, työssäkäyntiin, oman palkkansa käyttämisen omiin menoihin eikä näin ollen miehellä ollut oikeutta vaimon rahoihin.

        Mohammed auttoi vaimojaan kotitöissä, hän jopa muutti mieltäänsä jonnkun vaimonsa takia. Muutkin naiset sai puhua Mohammedille ja jopa väitellä hänen kanssaan.


      • Aduoklj

        " mohammed auttoi vaimojaan " useampia vaimoja siis, toooodella tasa-arvoista.


      • Raaka-_-Watson
        taitaaollasullaongelma kirjoitti:

        Sinulla vanhanaikaista tietoa!
        Palaa tähän maailmaan ja nykyaikaan.
        En usko sinua.
        Olet sairas.
        Oletko koskaan keskustellut kenenkään musliminaisen kanssa mitä ne
        ajattelevat osastaan musliminaisena!?

        On naisia, jotka harrastavat islamin uskontoa, ovat he silloin muslimeja.

        Ehkä sinä olet niitä ihmisiä, jotka ei arvosta ketään ihmistä, ei edes itseään.
        Naisetkin ovat saastaisia olentoja muutenkin. Olethan heitä käynyt nussimassa mennen tullen.....

        Ei islam ole muuttunut miksikään sen koommin kun pedofiili profeetta Muhammed teki hienosäädöt Medinassa ollessaan. Silloin lähti naisilta oikeudet ja väkivalta tuli pääteemaksi islamiin.


      • Kakkapuhetta
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Ei islam ole muuttunut miksikään sen koommin kun pedofiili profeetta Muhammed teki hienosäädöt Medinassa ollessaan. Silloin lähti naisilta oikeudet ja väkivalta tuli pääteemaksi islamiin.

        Myös sinun jumalasi nimessä on alistettu naisia. Katolilaisille ja lestadiolaisille nainen on pelkkä synnytyskone. Ai niin, ja he ovat käyttäneet jopa lapsia seksuaalisesti hyväksi. Meillä Suomessa on siis pedofiiliuskonto ja sen edustajaa sitten äänestitte.


    • Kdlskjbf

      Minkälaisia suomalaiset miehet ovat parisuhteissa?
      Vastaus: riippuu yksilöstä.

      Minkälaisia kiinalaiset miehet ovat parisuhteissa?
      Vastaus: sama juttu, riippuu yksilöstä

      • yiopöl

        Kyllä suomalaisissa miehissä on tiettyjä piirteitä, jotka ovat yhteisiä. Esim. mies ei oleta, että nainen on kotona hoitamassa lapsia ja kotityöt jaetaan tasapuolisesti sekä oletus on, että nainen on myös töissä. Suomalainen mies on kuitenkin ajatusmaailmaltaan aika macho, hyvin suoraviivainen, ei hempeile, ei ole erityisen romanttinen, pelkää leimautuvansa homoksi, jos tekee perinteisesti ajateltuja naisten asioita. Poikkeuksena suomalaiset miehet osaavat usein laittaa ruokaa, ainakin perheelliset. Yleisesti suomalaiset miehet eivät ole erityisen kiinnostuneita lasten hankkimisesta tai haluavat niitä hyvin vanhana. Moni suomalainen mies pitää lapsia rasitteena tai ei ota niihin mitään kontaktia, eikä suhtaudu lapsiin "luontevasti" leikkimielellä kuten useissa muissa maissa. Suomalainen deittailukulttuuri poikkeaa myös paljon monista muista maista. Kulttuuri on sitkeä asia ja ihminen ei ole ollenkaan niin yksilöllinen kuin luulisi.

        Myös kiinalaisissa miehissä on mahdollista löytää yhtenäisiä piirteitä. Vastaus riippuu yksilöstä ei vie keskustelua eteenpäin.


    • ughughhuhuhugh

      Mä haluaisin afrikan sademetsästä tyttöystävän tai jonkun arabipakolaisen. Se ois riippuvainen musta(turvallinen olo), voitais viestiä matalilla kukkuäänillä, eikä tarvis puhua ja miettiä mitään monimutkaista. Ois ihanaa täyttää toisen perustarpeita(kela papereita). Ois vähän ku oisin joku pressa tai muu nero.

    • poefm

      Watson elää 600-luvulla. Hän ei tajua, että sen ajan opit eivät päde 2000-luvulla. Maailma muuttuu, Watson.

      • Raaka-_-Watson

        Maailma muuttuu, islam ei.


    • Twid42

      Kiinan nykyajan nuorista suuri osa on omaksunut länsimaisen ajattelu tavan, mutta riippuu lopussa ihan henkilöstä.

      • Harmittaako

        Ja sehän tietysti suomiukkoa harmittaa. Suomiukko ei yhtään arvosta länsimaalaisia arvoja. Täälläkin valittavat kuinka suomalainen nainen saa ajatella omilla aivoilla ja sanoa omat mielipiteensä


    • hongkong

      Voin vastata nyt itse tähän kysymykseen jo vähän pidemmällä kokemuksella.

      Tämä mies valehtelee aivan hirveästi mutta on siinä niin taitava, että ei jää suoraan kiinni. En tiedä, onko yleistä kiinalaisissa miehissä, mutta harvoin tapaa epärehellisemmän oloista miestä. Sulava valehtelutaito. En ole varma oliko hänellä muita naisia, mutta kummallisen paljon hänellä oli asioita, joita ei suostunut kertomaan eli oli salattavaa. Koskaan ei pysty sanomaan mikä toisen oma persoona on koska hän on niin miellyttämishaluinen ja vaikka valehtelee, että miellyttää.

      Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin ja miehet eivät ilmeisesti ole hirveästi kiinnostuneita laihduttamaan Kiinassa (kuten ei Suomessakaan). Omaan makuun mies oli liian lihava, en pidä vatsasta yhtään, koska itse olen hoikka. Minä olin hänestä liian laiha ja pitäisi syödä enemmän. Se, että tyttöystävä osaa laittaa ruokaa oli myös tärkeää. Syöminen vaikutti olevan elämän keskipiste.

      Pitkillä naisilla voi olla myös haastavaa kiinalaisten miesten kanssa. Omalla kohdallani mies jäi lyhyemmäksi korkokenkien kanssa ja olin huomaavani, että se ei ollut ihan helppo pala niellä hänelle tai ehkä oli vain uusi asia. Hän totesi surulliseen sävyyn, että hän on lyhyempi, jos käytän korkeita korkoja.

      Muuten mies oli yltiöromanttinen puheissaan ja hellyydessään. Meni jopa vähän säälittävyyden puolelle, ihan kuin hirveä halu rakastaa läheisriippuvaisesti, hirveä halu suojella ja hoivata. Varmasti romanttisin mies, jonka olen koskaan tavannut ja todella halusi hemmotella.

      Yksi hieno piirre oli, että mies oli aina hyväntuoksuinen ja kiinnitti hygieniaan huomiota. Tämän olen havainnut muuallakin Aasiassa esim. Japanissa ihmiset tuoksuvat vain hyvälle. Miksi ei Suomessa?

      Mutta kulttuurierot voivat olla suuria. Ja omalla kohdallani liian suuria, joten en jatka tätä eteenpäin myöskään pitkän etäisyyden takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe