LV uv 15 kasvovoide?

Ztrasa

Niin millasta toi voide on onko kukaan kokeillut? Riittääkö näin keväällä toi uv suoja? Itsellä tosi herkkä iho.

2

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepsuut

      Mulla ollut käytössä jonkun aikaa. Ihan hyvä meikinpohjustusvoide, tuntuu kosteuttavalta. Plussaa hajusteettomuudesta ja väriaineettomuudesta! Kannattaa kokeilla, ei maksa kuin sen 4-5 €

    • MM_DD___

      Tällä hetkellä Suomessa ei tarvitse UV-suojaa ollenkaan. Tästä kun seuraat joka päivä UVI-ennustetta tiedät milloin ja mihin aikaan tarvitset suojaa. Tuossa alempana on kellonajat (03-05-07 jne) ja pystyakselillä on UV-indeksi (1, 2, 3, 4 jne).

      UV-indeksi 3 tai suurempi (eli keltainen, oranssi, yms. värit kaaviossa) kertoo että suojan tarve alkaa. Vihreällä ja harmaalla tarkoittaa että suojaa ei tarvita.

      http://ilmatieteenlaitos.fi/uvi-ennuste

      Kohtaan vaihda voit vaihtaa oman asuinpaikkasi tai sitä lähellä olevan kaupungin ja saat täsmä-UVI:n joka päivälle.

      Kosteusvoiteen sk15 ei ole Suomessakaan riittävä kesällä ja keskipäivällä. Vaalean, hyvin palamisherkän ihon suojauksessa käytettävän suojakertoimen (SPF) pitää olla vähintään 30 ja sisältää myös UVA-suoja.

      Tuossa LV:n voiteessa on kyllä sekä B- että A-suoja, mutta vaikka se on suunnattu "herkälle iholle", siinä on alkoholia. Itse en laittaisi koskaan herkälle iholleni, saati aurinkoon mennessä, alkoholia iholle. (Ihmettelen miten voide on edes saanut allergiatunnuksen). Mutta valitettavasti on hyvin vaikea löytää herkälle iholle sopivaa aurinkovoidetta, useimmissa on ärsyttäviä aineita ja itse UV-filtteritkin ärsyttävät.

      Hyvää ratkaisua ei siis ole, mutta sen sijaan että ostaisin turhaan sk15 voiteen ja luulisin olevani suojassa, tarkkailisin sinuna UV-ennustetta ja käyttäisin suojakertoimetonta voidetta vihreällä (eli indeksi alle 3) ja jos keväällä ja kesällä kun indeksi 3-4 ja olisin ulkona vain lyhyen aikaa, niin käyttäisin kosteusvoiteen päällä sk20 meikkivoidetta tms. ja puuteria. Sitten kesäksi hankkisin kunnon aurinkovoiteet sk30-50.

      Lisäksi Itse käytän herkälle iholle vain fysikaalista suojaa, koska iho ei kestä kemiallisia UV-suojia. Saa nähdä tuleeko markkinoille enää yhtäkään sopivaa tänä vuonna. Viime vuonna oli myynnissä vain yksi ainut sopiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      246
      2670
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1633
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1462
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1335
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1180
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      943
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      908
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      865
    Aihe