Oisko TV:ssä vikaa vai voiko olla tietokoneessa?

456a-fd56-bc43-12af

Ostin LG:n älyTV:n ja kytkin läppärin siihen HDMI:llä. Webbisivuilla olen huomannut jännän ja ärsyttävän ilmiön. Kun sivulla ei ole näkyvissä punaista, keltaista tai ruskeaa väriä, näkyy valkoinen puhtaan valkoisena. Kun vieritän sivua ja näkyviin tulee näitä värejä sisältävä elementti, tummuu selaimen valkoiset alueet ja tekstin lukemisesta tulee vaikeampaa.

TV:ssä on monenlaista kuvanparannussoftaa, mutta mielestäni olen ne kytkenyt pois päältä. Voisiko tuo vika johtua jostain säädöistä, vai onko TV viallinen? Ei kai tällainen vika kuitenkaan näytönohjaimessa ole?

5

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • windsucss

      Kun kaikki on mennyt poskelleen kannattaa palauttaa telkun oletusasetukset.

    • Tarkista_kontrasti

      Jos on liian pienellä, saattaa käydä noin.

    • onpasoutoa

      Itse en huomaa Panasonicissa mitään muutosta vaikka samat säädöt kuin normaalisti, moni automaatilla. Älytön määrä säätöjä, 23 erilaista, lisäksi 3D. Oli kyllä helppo säätää, toisin kuin LG:n näyttö, sitä on vaikea säätää ettei näytä sinisävyiseltä tai liian kirkkaalta. Lopulta sain siihenkin melko hyvät ja nettiohjeella vielä hiukan paremmaksi. Nettisivujen lukemiseen 42" TV turhan pieni, mutta videon tekstitykset näkyy hyvin.

    • 456a-fd56-bc43-12af

      Tekniikan maailman mukaan älytelkkareiden tehdasasetukset ovat vaan niin viturallaan, ettei niitä voi katsoa : ) Kokeilin palauttaa tehdasasetuksia ja kyllä ongelma pysyi. Ongelma ei ole kovin vakava, enkä tiedä jaksaako siitä takuureklamaatiota tehdä, tekstin näkee kyllä lukea, hieman joutuu silmiä siristämään. Pitäisi varmaan ensin kokeilla toisella tietokoneella. Mutta näin mulla LG 49LH630V 49 -mallin kanssa.

    • onko_pelitilaa

      Jos tv:ssäsi on pelitila (GAME MODE) tms. jossa ei ole käytössä turhia kuvankäsittely- ja parannusmenetelmiä ja jossa myös vasteaika on siten parempi, niin valitse se. Itse käytän sitä tilaa Panasonicissa pleikkari- ja tietokonekäytössä eikä ole ollut sävyongelmia ja vasteajatkin lienevät OK, koska ei tule pahemmin kolaroitua pleikkarilla pelatessa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3350
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2740
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2544
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1777
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1654
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      149
      1501
    Aihe