Sulussa sovussa?

sulukuttaja

Pitääkö sulussa sammuttaa moottori? Ajattelin vain, että veneeni on pieni, narukäynnisteisellä koneella, ni olisiko turvallisempaa pitää käynnissä, varsinkin jos yksin on matkassa?

6

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darwin.reward

      Narukäynnisteisessä koneessa tuskin on katalysaattoria, joten koneen käynnissä pitämisen seuraus on luultavasti kuoleminen häkämyrkytykseen. Ilmaa painavammat kaasut eivät poistu sulusta sulkuporttien ollessa kiinni.

    • KanavillaKulkenut

      Kyllä olen sammuttanut lähes aina moottorin suluissa odottaessani sulun täyttämistä/tyhjenemistä koska ei ole mitään järkeä täyttää sulkuporttien väliä pakokaasuilla ja hyvin usein muut veneilijät tai sulkuvahti olisi tullut huomauttamaankin ellei olisi moottoria sammutettu.
      Tämä oli käytäntönä lähes kaikilla veneillä Ranskan läpi kulkiessa vajaan 2 kuukauden aikana.

    • HokanAnderrsons

      Jotkut sammuttaa jotkut ei. Jos olet yksin suluissa niin tietty aivan sama.
      Niissä suluissa ei muuten ole kiirettä, sieltä on aikaa poistua ainakin viis minuuttia. Voit vaikka soudella leppoisasti ulos. Siellä on liikennevalot ettei vastaan tuliat paina päälle.
      Suluissa on yleeensä todella tarkka kameravalvonta joten käyttäydy korrektisti ;-)))Ihan rauhassa voit mennä ja tulla, ota ylöspäin mennessä paikka takamaastosta, äläkä päästä paattia kääntymään siis kokkapuolelta pidä narusta.

    • sulustakulkenut

      Itse olen antanut käydä, eipähän sitten tule mitään paniikkia jos vanha OMC ei haluakkaan lähteä lämpösenä käyntiin.

    • FrankZane

      Jos on yksin tai vaikka vaan pari muuta venettä, niin ihan sama, vaikka kone olisi käynnissäkin, elle nyt sitten kauhea savukone satu olemaan.

    • pääjänne

      Koskaan en ole sammuttanut. Ei ole edes tullut mieleen sammuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe