Politiikka ja viestintä 2017

Moi, löytyykö täältä Helsingin yliopiston valtiotieteelliseen tiedekunnan politiikan ja viestinnän koulutusohjelmaan hakevia? :) Mitä mieltä pääsykoekirjasta? Ootteko valmennuskursseilla?

Mulla tämä olisi nyt ykkösvaihtoehtona, vähän jänskättää kun opiskelut olleet pari vuotta tauolla, ja kaiken lisäksi kirja on tosi haastava (lue: impossible), ei mitään sinne päinkään mitä odotin.. Mulla pääsykoeurakka menee ihan itsenäisesti opiskellessa töissäkäynnin ohella. Ainakin toistaiseksi epätoivoisuus on suurempi kuin ilo onnistumisesta Vita Activaa sisäistäessä :D

P.S. Mikäli pääkaupunkiseudulta löytyy kohtalontovereita, jotka olis kiinnostuneita jakamaan tätä epätoivoisuutta vaikka kahvikupin äärellä, saa ilmoittautua!
Ilmianna
Jaa

6 Vastausta

Moi!
Mulla on myös ykkösvaihtoehtona Politiikka ja Viestintä :) Ja oon samaa mieltä pääsykoekirjasta, ihan kaamea :D
Mulla ei ole mahdollisuutta (eikä oikein kiinnostustakaan) mennä valmennuskurssille, joten itsenäistä opiskelua täälläkin. Oon nyt lukenut kirjan pari kertaa läpi ja tehnyt itselleni tiivistelmiä ensimmäisistä kappaleista. Kyllä muutaman lukukerran jälkeen alkaa jo löytämään jotain ihan fiksujakin pointteja Hannahin ajatuksista, älä huoli :P
Mulla pänttäämistä hankaloittaa kolme pientä lasta. Ja kirjoitin tosiaan ylioppilaaksikin vasta nyt (vaikka ikää on lähempänä 30), joten ylppäristressi on vielä painamassa niskassa.
Ilmianna
Jaa
Hei,
Itse olen myös hakemassa kyseiseen koulutukseen. Olen vasta aloittelemassa lukemista ja kirja vaikuttaa osaltaan mielenkiintoiselta, mutta myös ajoittain myös epäselvältä. Eniten pelottaaa kuinka paljon hakijoita mahtaa olla, kun ala on suosittu ja kaupunkina vielä kaiken lisäksi Helsinki. Toinenkin vaihtoehto minulla olisi,mutta tämä ala olisi vaan se mun juttu.
Ilmianna
Jaa
Yliopiston sivuilta löytyvän tilaston mukaan hakijoita on tänä vuonna 1173 ja paikkoja 67 kappaletta. Eli mun prosenttilaskuni mukaan 5,7% hakijoista pääsee sisään. Kyllähän se aika hurjalta kuulostaa.
Mulla on nyt tiivistelmät tehty reilu kolmasosasta kirjaa, laskin että tiivistelmää tulee yhteensä noin 60 konekirjoitussivua, noin 25000 sanaa :o Tässä siis vaan ne "olennaiset" asiat :P Eli hemmetisti joutuu tekemään töitä jos aikoo noi sisäistää.
On tässä onneksi vielä puolitoista kuukautta aikaakin :)
Ilmianna
Jaa
Joo tonne ois tarkotus päästä sisään. Minkälaisia mahtaa noi pääsykoekysymykset olla, en nääs tiedä mihin edellisvuosien koulutusohjelman pääsykokeista tätä politiikkaa ja viestintää pitäisi verrata. Entä pitääkö kirja päntätä sanasta sanaan vai riittääkö että saa kiinni Hannan ajatuksista?

On muuten huonosti kirjoitettu kirja. Ei noin pitkistä lauseista saa mitään selvää
Ilmianna
Jaa
Ilmoittaudun !
Ilmianna
Jaa
Mä aion päntätä lähiviikkoina Kontulan kirjastossa, saa tulla lukukaveriksi jos kiinnostaa :)
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Politiikka ja viestintä 2017

Moi, löytyykö täältä Helsingin yliopiston valtiotieteelliseen tiedekunnan politiikan ja viestinnän koulutusohjelmaan hakevia? :) Mitä mieltä pääsykoekirjasta? Ootteko valmennuskursseilla?

Mulla tämä olisi nyt ykkösvaihtoehtona, vähän jänskättää kun opiskelut olleet pari vuotta tauolla, ja kaiken lisäksi kirja on tosi haastava (lue: impossible), ei mitään sinne päinkään mitä odotin.. Mulla pääsykoeurakka menee ihan itsenäisesti opiskellessa töissäkäynnin ohella. Ainakin toistaiseksi epätoivoisuus on suurempi kuin ilo onnistumisesta Vita Activaa sisäistäessä :D

P.S. Mikäli pääkaupunkiseudulta löytyy kohtalontovereita, jotka olis kiinnostuneita jakamaan tätä epätoivoisuutta vaikka kahvikupin äärellä, saa ilmoittautua!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta