Uskolla pullistelu ja kristillinen elämä

heikkouskoinen

"Tänään ei kukaan parane. Ei kannata edes rukoilla. Kaikki on toivotonta."
Kukapa haluaisi tulla kuuntelemaan tuollaista heikkouskoisuutta ylistävää saarnaa? Eli sairaiden puolesta rukoileminen on kristillistä ja siihen liittyy toivoa. Vaan se menee sitten uskolla pullisteluksi, jos vaikkapa järjestään parantamiskokous, jo etukäteen ilmoittaen sairaiden paraneminen. Uskollaan pullisteleva "parantajasaarnaaja" saa pestyä omat kätensä sysäämällä parantumattomuustapaukset sairaiden oman heikkouskoisuuden piikkiin.
Harva uskolla pullistelija tehnee parannusta Jumalan nimissä valehtelustaan, mutta Markku Koivisto vaikuttaisi olevan oikealla tiellä.

Kysymys: miten elää kristillistä elämää ja rukoilla sairaiden puolesta niin, ettei ota itselleen Jumallalle kuuluvaa kunniaa uskollaan pullistelijoiden tapaan? Onko lut.kirkon esirukouspalvelu mallikasta tässä suhteessa?

14

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoileminen on jumalanpilkkaa, koska siinähän yritetään muuttaa jumalan tahtoa.

      Eikö kaikennäkevä ja ennaltatietävä tiedä paremmin kuin herkkäuskoinen maan matonen?

      • heikkouskoinen

        Jos Jeesus kehotti rukoilemaan, niin oikein rukoileminen on kristillistä.


      • heikkouskoinen kirjoitti:

        Jos Jeesus kehotti rukoilemaan, niin oikein rukoileminen on kristillistä.

        Raamatun ristiriidat eivät ole mitään uutta, onhan kyseinen satukirja ihmismiesten muodostaman komiteatyön tulos.

        Ilmeisesti tarkoitat oikein rukoilemisella esimerkiksi jumalan kiittämistä lapsen synnynnäisestä cp-vammasta tai vaikkapa läheisen peräsuolisyövästä?


      • heikkouskoinen
        he-ma kirjoitti:

        Raamatun ristiriidat eivät ole mitään uutta, onhan kyseinen satukirja ihmismiesten muodostaman komiteatyön tulos.

        Ilmeisesti tarkoitat oikein rukoilemisella esimerkiksi jumalan kiittämistä lapsen synnynnäisestä cp-vammasta tai vaikkapa läheisen peräsuolisyövästä?

        Aiheenahan ei tällä kertaa ollut ateismilla pullistelu ja jumalaton elämä.

        Pitkää perjantaita vaan sinnekin.


      • heikkouskoinen kirjoitti:

        Aiheenahan ei tällä kertaa ollut ateismilla pullistelu ja jumalaton elämä.

        Pitkää perjantaita vaan sinnekin.

        Keskustelussa pyritään jakamaan erilaisia näkökulmia.

        Tyypillisen uskonharhaisen tapaan et kestä ajatella uskosi periaatteellisia vajavuuksia.


      • typerää.pilkkaasi
        he-ma kirjoitti:

        Keskustelussa pyritään jakamaan erilaisia näkökulmia.

        Tyypillisen uskonharhaisen tapaan et kestä ajatella uskosi periaatteellisia vajavuuksia.

        Mikä sinua vaivaa kun tulet tänne ja pilkkaat jonkun ihmisen uskoa?
        Minä itse olen kristinuskovainen, etkä sinä saa revityksi inhottavilla pilkkaavilla ja herjaavilla kirjoituksillasi minulta minun uskoani irti.
        Jos sinulla on ongelmia ja suruja, niin miten voin muutenkaan sinua pilkkaaja auttaa, kun kehoittamalla rukoilemaan Jeesukselle asiasi, jos sinulla edes oikeanlaista asiaa on.


      • typerää.pilkkaasi kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa kun tulet tänne ja pilkkaat jonkun ihmisen uskoa?
        Minä itse olen kristinuskovainen, etkä sinä saa revityksi inhottavilla pilkkaavilla ja herjaavilla kirjoituksillasi minulta minun uskoani irti.
        Jos sinulla on ongelmia ja suruja, niin miten voin muutenkaan sinua pilkkaaja auttaa, kun kehoittamalla rukoilemaan Jeesukselle asiasi, jos sinulla edes oikeanlaista asiaa on.

        Pilkka on ansaittua.


      • AjatusPoliisi
        he-ma kirjoitti:

        Pilkka on ansaittua.

        Pilkka on ansaittua jos on tehnyt väärin. Eli onko siis kaikki mielipiteet ja uskomukset, jotka eroavat sinun uskomuksista väärin?

        Voin myös ottaa logiikkasi ja väittää että olet rasisti, seksisti ja muuta vain siksi koska olet eri mieltä kun minä, ansaitset pilkan koska olet eri mieltä kuin minä. Logiikkasi toimii hyvin myös näin päin nyt kun mietin, eikö?


      • AjatusPoliisi kirjoitti:

        Pilkka on ansaittua jos on tehnyt väärin. Eli onko siis kaikki mielipiteet ja uskomukset, jotka eroavat sinun uskomuksista väärin?

        Voin myös ottaa logiikkasi ja väittää että olet rasisti, seksisti ja muuta vain siksi koska olet eri mieltä kun minä, ansaitset pilkan koska olet eri mieltä kuin minä. Logiikkasi toimii hyvin myös näin päin nyt kun mietin, eikö?

        Manaat vain sen jumalasi esiin, niin pilkka loppuu saman tien.

        Siihen asti jumalväitteiden esittäjät ansaitsevat pilkkaa ja valehtelijan tittelin.


    • Onko jollekin luvattu kivuton autuas onnellinen elämä, eikö juuri paratiisista luopuminen ollut polkumme tähän missä nyt olemme.
      Aatamin syyllisyydentunne, siis hän tuomitsi itsensä syylliseksi sen sijaan että olisi pyytänyt anteeksi ja luottanut Luojaansa.
      Jatkanko siis edelleen Jumalan syyllistämistä oman (Aatamin) virheeni vuoksi?
      Ympärilläni näen myös cp-vammaisia ja vielä vaikeampia. Enkö siis kiittäisi että pystyn tuotakin vammaista auttamaan ja rakastamaan. Kohtaloni on Herran Kädessä, ei hänen syyttämisessään.

      Anteeksianto oman ajatukseni järjettömyydestä on ainut järkevä ajatus
      Vastakohtien kautta ajateltuna; miten hyvää elämäni ja sinun elämäsi pitää olla jotta Jumala olisi tarpeeksi rakastava, kenelle kuuluisi maailman kultavaranto jotta hän tuntisi olevansa tarpeeksi rikas. Kun kaveri törmäilee kännipäissään, miten vihaankaan Jumalaa kun nousuhumala ei ole ikuinen elämys... jne....
      Rukoukseni on tämän hetken ja tämän kokemuksen siunaaminen. Tätä saan koska tätä olen tilannut. Siitä olen kiitollinen koska vain minä tällä tavoin näen omat virheeni ja luotan Anteeksiantoon. Pystyn jopa ottamaan opikseni.
      Vammasta, vammaisuudestani, huolimatta on kuitenkin elämä ja sen suomat mahdollisuudet. Kellä on kaikki täydellistä, ja kuka sen mittaa

    • hengellisyys

      IltaSanomista,

      Muusikko Joel Hallikainen:

      – Olen kristitty. En ole asiaa piilotellut, mutta en myöskään huudellut. Teen työtä uskon parissa ja laulan paljon kirkoissa. Olen matalan kynnyksen mies. Vierastan aavistuksen karismaattisuutta, se ei ole ominta minua.

      – Nuorempana olin sitä mieltä, ettei Jumalaa ole. Henkilökohtaisessa elämässä tapahtui niin, että mulle tuli tyhjiö, tyhjyys ja merkityksettömyys. En saanut sovitettua elämäni suuria kysymyksiä minnekään, vaan koko ajan oli avaruus edessä. Puen sanoiksi: ajattelen tänään, että tieteen salaisuus on matematiikka ja uskon salaisuus on rakkaus.


      – Toinen ajatus, jota kannan mukanani on, että uskonnolliset ihmiset pelkäävät helvettiä, hengelliset ovat tulossa sieltä. Todella tärkeä juttu on uskonnollisuuden ja hengellisyyden ero. Iso osa ihmisistä ei erota tätä. Kaikki pannaan uskonnollisuuden tiliin.

      http://www.is.fi/viihde/art-2000005171641.html

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe