Uusi Expert & Jumpy & Proace ?

PSA on tehnyt hyvän siirron ja suuren investoinnin uuteen pakusarjaan, jonka yhtenä etuna on tarjota kolme eri pituutta ja monta moottorivaihtoehtoa, sekä robotisoitu manuaali (johon en oikein osaa luottaa, perusteltua tai ei) ja perinteinen automaatti tiettyjen koneiden jatkeena.

Autot ovat identisiä, merkeille ominaisia joitakin visuaalisia eroja lukuunottamatta. Jossakin luin, että Toyota on tarjonnut samaan rahaan hieman paremman varustelun ja taitaa sillä olla pidempi huolto-takuukin tai jotakin sinne päin. En tiedä onko kyse maakohtaisista eroista.

Mutta miten on noin yleisellä tasolla, tarjoako jokin merkeistä mahdollisesti paremman huoltoverkoston ja onko varaosien ja huoltojen hinnoissa sen merkittävempiä eroja?

Omalla kohdalla kiinnostaisi enempi Peugeot sen 6-portaisen Aisinin valmistaman automaattivaihteiston kanssa, joten malli olisi pakostakin 2.0L 180hv:n koneella ja standari / keskikokoinen versio, muutoin olisin ollut kallellaan lyhyimpään / compactiin.

Ps. Lueskelin ranskankielistä Peugeot-foorumia jossa auton tullessa saataville osa tilaajista oli saanut jopa 31% alennuksen listahinnasta (ei veroista) ja optioista 50% mutta en vielä saanut varmuudella selkoa koskiko se vain pienyrittäjiä, eli ns. artisaaneja vai saiko sen yksityishenkilökin.

*

"Uusi Citroën Jumpy valmistetaan Citroënin ja Peugeotin emoyhtiön PSA Groupin omistamassa Sevel Nordin tehtaassa Pohjois-Ranskassa. Tehdas on uudistettu PSA Groupin EPM2-perusrakenteelle valmistettavien Citroën Jumpyn ja sen sisarmallien Peugeot Expertin ja Toyota Proacen alkanutta tuotantoa varten. "

- http://www.ammattiautot.fi/uutiset/citroen-jumpy-ammattilaisen-uusi-kumppani/

*

"Sevelnordiin on rakennettu Euroopan modernein pakettiautotehdas"

"Jumpyn, Expertin ja Proacen tuotantoa varten tehtaaseen on investoitu 150 miljoonaa euroa, ja vuosituotantokapasiteetti on nyt 180 000 autoa."

- https://www.uusisuomi.fi/autot/193739-psan-uusien-pakettiautojen-tuotanto-kaynnistynyt

.
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Tuossa fr-ketjussa oli myös niistä 30-31%:n alennuksista juttua. Auton ostaneet laitanaan olivat olleet siihen hyvinkin tyyyväisiä.

- http://www.forum-auto.com/marques/Peugeot/sujet99771.htm

Toisaalla testiajon artikkelissa moitteen sana tuli kaasupolkimeen nähden liian korkalla olevista jarru- ja kytkinpolkimesta epämukavuuksineen.
Ilmianna
Jaa
Tuossa fr-ketjussa oli myös niistä 30-31%:n alennuksista juttua. Auton ostaneet laitanaan olivat olleet siihen hyvinkin tyyyväisiä.

- http://www.forum-auto.com/marques/Peugeot/sujet99771.htm

Toisaalla testiajon artikkelissa moitteen sana tuli kaasupolkimeen nähden liian korkalla olevista jarru- ja kytkinpolkimesta epämukavuuksineen.
Ilmianna
Jaa
Enpä sitten ostakkaan jos polkimet on eri tasossa mutta miten ne voi olla myös epämukavat?
Perhana,muuten oisin ehkä Transitin tai Transu customin mutta laatu on yhä surkeaa,Vivarot sisarmalleineen ahmii 6v laatikoita ja siinäpä nuo minua kiinnostavat mallit olikin.
Mikä neuvoksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"..., Vivarot sisarmalleineen ahmii 6v laatikoita ja siinäpä nuo minua kiinnostavat mallit olikin."

Oppelit tulevat saamaan PSA:n tekniikan tulevaisuudessa.

"Amerikkalainen General Motors (GM) myy Opel-yksikkönsä ranskalaiselle PSA-konsernille."

"Kaupan myötä PSA nousee Euroopan toiseksi suurimmaksi autovalmistajaksi Volkswagenin jälkeen."

- http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005115418.html

Mikä neuvoksi?

Mikäli nuo eivät sovi, niin siten seuraava etappi on siirtyä jalkamieheksi ja pyöräilijäksi.

Itse otan aika ajoin polkupyörän pakun kyytiin, kunhan itse koppi tulee valituksi ja hankittua.

Uuden Peugeot Expertin ja sen sisarmallien ostaneiden kokemuksista lukemani perusteella ovat olleet eri tyytyväisiä hankintaansa. Auton on hiljainen, mielyttävä alusta ja hyvä ajettava.

Tuon 180hv & automaatti-yhdistelmän hankkineet ovat olleet erityisen tyytyväisiä hankintaansa, mutta sen hankkiakseen tarvitsee kaivaa enempi kuvetta. Josko jonkin hyvämaineisen EU-mandaatin kautta saisi parhaat alennukset?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Selevä,mutta kyllä 180 horsepoweria on minusta pikkasen liikaa moiseen kopperoon ja jopa reilusti isompaankin,mihin moista tehoa tarvii pienessä jakeluautossa ja hyvä kysymys on myös kestääkö pieni moottori moisen ulosannin ja miten pitkään?
Tosiasia kumminkin on että nämä tuplaturbot kuin vain 1 turboiset kireimmät versiot jostain moottorista ovat olleet melkoisia murheenkryynejä verrattuna siihen perusversioon jolla normaalisti pärjää ihan kummasti,varsinkin kun ajattelee että ei ole pitkäkään aika kun pärjättiin n75hv ja 2l turbokoneilla pakuissakin joilla ajoi pitkään ja ihan kummasti pääsi perille+takaisin vaikka kiihtyvyys&huiput ei olletkaan kuin henkilöautoissa,nyt pitää olla kuten varusteetkin ja sekin lisää niitä murheiden määrää....kivoja erivärisiä lamppuja syttyy ja sammuu kojetaulussa,ainakin sitten kun joku ne sammuttaa pajalla....
Mahdollisimman heppoisista osista alustasta alkaen ja mm kahvat jää käteen pakkasella on nykyaikaa.
Hienoa että autot kehittyvät mutta eikö nyt jo riitä kun laatu+kestävyys on romahtanut vain hienojen nippelien kustannuksella.
Itsellä ei ole kuin enempi huonoja kokemuksia uusista henkilö tai pakuista!
Onhan ne kivoja ajaa mutta ei omistaa,löysästi ovat tehty ollen enempikin muovia muovin päälle,paljon elektroniikkaa ja monimutkaisia saastelaitteita+aina vaan enempi tehoa pienemmästä koneesta eri konstein ja pultattu nyt jo 6v vaihteistoin,seuraavaksi vissiin kertaaja kuin kuorma-autossa niin saa vaihtaa kuin surkeat nykyautomaatit jotka vispaa eestaas yhä eneneviä vaihteitaan hienoin sähköisin systeemein ja hajoavat hyvin nopsaan verrattuna perinteisiin ,aikoinaan olleisiin 3-4 vaihteisiin öljynpaineella toimiviin automaatteihin jotka lisäksi eivät nyi.
Yhä enemmän saastepäästöjä yritetään paperilla pois ja loput erimoisin keinoin todellisesti,asia joka tarkoittaa vain yhtä asiaa,ongelmia Suomen ilmastossa uudesta lähtien.
Ei tässä jalkamieheksi voi ruveta ja polku kuin mp tulee usein oleman tuolla takapoksissa,täytyy miettiä onko joku vaihtoehto vielä jossa ei olisi kumihihnalla jakopäätä,suht yksinkertainen,järkihinta ja voi se pikkasen käytettykin olla.
Ehkä Nissan NV300,tuo NV200 on tuttu ja minulle liian pieni ollen pikkujakeluun,lyhyille matkoille ja liian pieni&ahdas kaikinpuolin +melua piisaa mutta ei mitään säilytystiloja hytissä.
Laatupeli ja toimi hyvin,senpuoleen ehkä Nissan-Renault vaikka tuossakin halppis kumihihnakone ja muovista tehty koko värkki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sorry, mutta tuo laaja vuodatuksesi nykyautoista ei nyt mitenkään sen erityisemmin liity tähän avaukseen.

Nykypolitiikka aina vain lisää kiristyvine päästöjen rajoituksineen, monimutkaisempine tekniikoineen ja pienempine (valitettavasti), mutta tehokkaampine koneineen nyt vain on todellisuutta ja vanhat saastepommit katoavat progressiivisesti liikenteestä ja niitä myös kielletään yhä enempi alueellisesti pitkin EU:ta.

Näissä raameissa on kuitenkin kompromissi-valintansa tehtävä tai olla tekemättä. Jokainen tietenkin kartoittaa vaihtoehtoja omia tarpeitaan ja käyttöolosuhteitaan ajatellen.

Suunnilleen pakko hankkia EURO-6 tai muutoin saa olla vaihtamassa seuraavaan nopeammin ja jälleenmyyntiä ajatellen kuka haluaa saastepommia ostaa jolla eri puolilla EU:ta nousee ajorajoitteita yhä enempi x-aikajanalla.

Mieluummin valitsen 2-litraisen ja 180hv koneen Aisinin oikealla automaatilla (riippuen tarjoukista, alennuksista) kuin jonkin pikkuaton 1.6L koneen tuollaiseen pakettiautoon. Tokihan silläkin tulee toimeen jos toimintasäde on rajallinen, lähinnä taajamaa ja taisaista maastoa, mutta onko pidemmän päälle kestävä tuossakaan rasituksessa. Sitten pitkille matkoille, moottoriteille ja suuriin maaston vaihteluihin EU:n moottoriteillä tuollainen pikkukone onkin sitten jo ongelmallinen. Keski-Euroopan baanoilla myös ajotempo on toinen ja tuolaisella riskeeraisi jäädä jalkoihin, eli ei kovin rentoa matkantekoa.

Mutta onhan noihin satavilla 2-litrainen myös pienmmän tehon 120 & 150 hv koneellakin, joskin vain manuaalina.

- http://www.largus.fr/actualite-automobile/prix-peugeot-expert-a-partir-de-22-160-e-ht-7774384.html

Sitten yksi potentiaalisti kiinnostava karvan verran pienempi paku voisi olla Ford Connect L2 ja mieluummin 120hv & Power Shift kaksoiksytkimellisellä automaatilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuolta voitte lukea faktoja Proace/Jumpy/Expert -mallien tuotannosta. Kysehän on 100%:sesti samasta PSA:n Sevelnordin tehtaalla valmistetusta autosta. Artikkelin mukaan Japanista autoon tulee ainoastaan tehokkaimman mallin automaattivaihteisto.
http://www.ammattiautot.fi/uutiset/citroen-jumpy-ammattilaisen-uusi-kumppani/

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, tämä viesti poistetaan piakkoin "asiattomana".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
"Tuolta voitte lukea faktoja Proace/Jumpy/Expert -mallien tuotannosta. Kysehän on 100%:sesti samasta PSA:n Sevelnordin tehtaalla valmistetusta autosta."

Mitä "uutta" sinä oikein yrität viestittää, lisäksi tuolla marttyriksi asettumisella?

Kaikkihan ovat olleet tuosta suurin otsikoin kaikkalla ilmoitetusta tiedosta, eli ko. autojen identtisyydestä jo heti niiden lanseeramisen ja julkistuksne myötä.

Alla olevakin oli jo heti ketjun avauksessa.

*

"Sevelnordiin on rakennettu Euroopan modernein pakettiautotehdas"

"Jumpyn, Expertin ja Proacen tuotantoa varten tehtaaseen on investoitu 150 miljoonaa euroa, ja vuosituotantokapasiteetti on nyt 180 000 autoa."

- https://www.uusisuomi.fi/autot/193739-psan-uusien-pakettiautojen-tuotanto-kaynnistynyt

.

kolme_veljestä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kolme_veljestä kirjoitti:
"Tuolta voitte lukea faktoja Proace/Jumpy/Expert -mallien tuotannosta. Kysehän on 100%:sesti samasta PSA:n Sevelnordin tehtaalla valmistetusta autosta."

Mitä "uutta" sinä oikein yrität viestittää, lisäksi tuolla marttyriksi asettumisella?

Kaikkihan ovat olleet tuosta suurin otsikoin kaikkalla ilmoitetusta tiedosta, eli ko. autojen identtisyydestä jo heti niiden lanseeramisen ja julkistuksne myötä.

Alla olevakin oli jo heti ketjun avauksessa.

*

"Sevelnordiin on rakennettu Euroopan modernein pakettiautotehdas"

"Jumpyn, Expertin ja Proacen tuotantoa varten tehtaaseen on investoitu 150 miljoonaa euroa, ja vuosituotantokapasiteetti on nyt 180 000 autoa."

- https://www.uusisuomi.fi/autot/193739-psan-uusien-pakettiautojen-tuotanto-kaynnistynyt

.

kolme_veljestä
Menepäs esittämään tuo Proaceakin tarkoittava linkki Toyota-osiolle!
Eilen sellainen oli siellä muutaman tunnin kunnes hävisi bittiavaruuteen, jotta myytti Toyotan insinöörien salaisella linjastolla japanilaisosista kootuista Proaceista saisi elää. Linjastolla jota lähelle ei punaviinipöhnäiset ranskalaiset pääse ollenkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aller_mukana_juonessa kirjoitti:
Menepäs esittämään tuo Proaceakin tarkoittava linkki Toyota-osiolle!
Eilen sellainen oli siellä muutaman tunnin kunnes hävisi bittiavaruuteen, jotta myytti Toyotan insinöörien salaisella linjastolla japanilaisosista kootuista Proaceista saisi elää. Linjastolla jota lähelle ei punaviinipöhnäiset ranskalaiset pääse ollenkaan.
Asiat asioina. Itselleni merkkikysymykset ovat yksi helvetin hailee, kunhan vain tajonnasta löytyy omia kulloisiakin tarpeita vastaava kulkine.

Kukaan täysipäinen ja henkisesti tasapainoinen ei ala piestä suutaan ja provosoida ko. kaikkien tiedossa olevalla asialla edes siellä Toyota-palstallakaan. Jotkut henkisesti sairaat tekevät automerkeistä fundis-kiihkoilu-uskonnon itselleen.

Nyt tuo avaukseen täysin kuulumaton fundis-uskonto-suunpiekesentä tungettiin tännekin.

Miksi nämä auto-palstat vaikuttavat vetävän puoleensa henkisesti juuri sen kaikkein vajakimman ja sivistymättömimmän osan populasta, sairaaloiset elämäntapa riidanhaastajat, joista osa on kirjaimellisesti häiriityneitä ja psykoterapian trapeessa olevia trolleja?

*

"Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti"

- http://www.iltalehti.fi/digi/2014091918676898_du.shtml

*

Mitä jos viimein siirryttäisiin oleelliseen.

Onko sinulla mitään asiapitoista ja asiallista kommentoivaaa itse avauksen kysymyksenasetteluun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jaa jos minulle nuo moitteet vuodatuksista ja saastehommien kritisoinnista niin oikeassahan olette koska pakko niitä on ostaa ellei aja antiikkikalustolla ja korjaile viikonloput.
Enempi kritisoin sitä että mikä on todellisten ja keksittyjen päästöarvojen totuus kun se lisätään moottoriin jonka pitäisi toimia enempikin kuin takuuajan.
Pakkanen tuhoaa hienot ideat ja mitä hienompia saateventtiileitä ynnä kierrätyksiä pakokaasuille+joku urealisäys on lopun alkua ja korjaamoiden eurojackpot.
Kun moottoreista revitään hirmutehoja niin jostain se on aina pois eli arvatkaa mistä?
Jos ketjujakopäätkin epäonnistuvat nykyään insinööreillä kun oikein halvalla yritetään elintärkeää osaa tehdä moottoriin eikä kumijakopäätkään kestä kuin 1 omistajan niin mikä on idea laittaayhä lisää ja lisää tehoa kun itse peruskone on huono ja vaihteistot samaa rataa kestävyydeltään niin sitä saadaan mitä ostetaan ja mitä uhrauksia teemmekään että yli puoli maapalloa saa ajaa yhä vanhoille pakuilla että henkilöautoilla joita mitkään määräykset ei koske,ei tarvi mennä kuin itärajan yli niin kaikki liikkuva on päästöiltään ok.
En milläänmuotoa ole vastaan päästöjen alentamista tai luonnonvarojen&luonnon pelastamiseksi ,päinvastoin mutta vain JOS korvaava tuote toimii kunnolla eikä puolitekoinen raakile jossa kuluttajat testaajia ja että talkoosiin osallistuu KOKO maailma eikä vain murto-osa ja me ääriolosuhteissa saamme tuotteita joita ei ole paukkupakkasissa+eestaas kymmeniä asteita vaihtuvissa lämpötiloissa testailtu tai edes ajateltu milläänmuotoa tänne tuotavan.
Tehtaille tälläiset olosuhteet täysin yhdentekeviä prosenttiosuuksiltaan olipa MB,Tojo tai Pökö tms koska valmistajan nimi ei sano yhtään mitään missä tuote tehty,miten ja kestävyys kysymysmerkki.

Samoista perusosista kasattuja samoin ajatuksin tehty,tarkoitettu kestämään nippanappa takuuajan hyvissä olosuhteissa,perusrakenteiden heikkous korvattu kiinan elektroniikalla ja yks lysti kunhan myytyä saadaan toimiiko vai ei,ostakoot sitten taas uuden(jonka valmistus se vasta luonnovaroja kuluttaakin) taas eli sekö on mielestänne ympäristöystävällisempää kuin pikkasen pidempään toimiva laadukas tuote joka on jo tehty kertaalleen...toisaalta siitä ei valmistajat saa enää rahaa jos liian hyvän tekee...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niin, tuo vuodatus autojen nykytekniikasta tulee laittaa vaikka "yleistä autoilusta" osioon, sillä ei tuo loputon aiheesta politikointi vie itse avauksen asiaa mihinkään suuntaan.

Nyt oli kyse noista avauksen otsikossa mainituoista pakuista, kolmesta rinnakkaismallista ja niiden suhteen esitetyistä kysymyksistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Selevä juttu,pahoittelen että valitsin väärän palstan mutta minkäs tuolle tekee enää jälkikäteen kun näitä ei voi itse poistella&muokatakkaan=)
Mitäs tuumitte näistä diesel huhuista ja huhuissa on aina todentynkääkin että dieselit menee kohta pannaan ja vaihdossa ei edes huolit ja jos niin kilohintaan?

Mitä järkeä siis esitellä,tuoda tai ostaa uusi dsl auto jos se kohta käyttökiellossa ainakin kaupungeissa?
Ei minun vastaani ole pahemmin tullut nykyaikana bensakäyttöisiä kuorma-autoja,pakuja tai työkoneitakaan,paitsi Ameriikassa jossa bensa on halpaa niin ymmärrettävääkin ja mahdollista.

En kyllä yhtään ihmettele vaikka läpi menisi täällä ja senmyötä hinnat tuotteissa nousisivat tuplasti kun dsl nykykalusto menee paaliin ja kustannukset senmyötä moninkertaistuu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Dieseleihin ja niiden uhkakuviinkin liittyen nille on ihan oma palsta:

- http://keskustelu.suomi24.fi/ajoneuvot-ja-liikenne/autot/dieselit
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sorry,siirryn sinne murheineni...
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Uusi Expert & Jumpy & Proace ?

PSA on tehnyt hyvän siirron ja suuren investoinnin uuteen pakusarjaan, jonka yhtenä etuna on tarjota kolme eri pituutta ja monta moottorivaihtoehtoa, sekä robotisoitu manuaali (johon en oikein osaa luottaa, perusteltua tai ei) ja perinteinen automaatti tiettyjen koneiden jatkeena.

Autot ovat identisiä, merkeille ominaisia joitakin visuaalisia eroja lukuunottamatta. Jossakin luin, että Toyota on tarjonnut samaan rahaan hieman paremman varustelun ja taitaa sillä olla pidempi huolto-takuukin tai jotakin sinne päin. En tiedä onko kyse maakohtaisista eroista.

Mutta miten on noin yleisellä tasolla, tarjoako jokin merkeistä mahdollisesti paremman huoltoverkoston ja onko varaosien ja huoltojen hinnoissa sen merkittävempiä eroja?

Omalla kohdalla kiinnostaisi enempi Peugeot sen 6-portaisen Aisinin valmistaman automaattivaihteiston kanssa, joten malli olisi pakostakin 2.0L 180hv:n koneella ja standari / keskikokoinen versio, muutoin olisin ollut kallellaan lyhyimpään / compactiin.

Ps. Lueskelin ranskankielistä Peugeot-foorumia jossa auton tullessa saataville osa tilaajista oli saanut jopa 31% alennuksen listahinnasta (ei veroista) ja optioista 50% mutta en vielä saanut varmuudella selkoa koskiko se vain pienyrittäjiä, eli ns. artisaaneja vai saiko sen yksityishenkilökin.

*

"Uusi Citroën Jumpy valmistetaan Citroënin ja Peugeotin emoyhtiön PSA Groupin omistamassa Sevel Nordin tehtaassa Pohjois-Ranskassa. Tehdas on uudistettu PSA Groupin EPM2-perusrakenteelle valmistettavien Citroën Jumpyn ja sen sisarmallien Peugeot Expertin ja Toyota Proacen alkanutta tuotantoa varten. "

- http://www.ammattiautot.fi/uutiset/citroen-jumpy-ammattilaisen-uusi-kumppani/

*

"Sevelnordiin on rakennettu Euroopan modernein pakettiautotehdas"

"Jumpyn, Expertin ja Proacen tuotantoa varten tehtaaseen on investoitu 150 miljoonaa euroa, ja vuosituotantokapasiteetti on nyt 180 000 autoa."

- https://www.uusisuomi.fi/autot/193739-psan-uusien-pakettiautojen-tuotanto-kaynnistynyt

.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta