Niin se tuli tämäkin liitto tiensä päähän

pinkkililapunainen-

Mies ilmoitti varsin selvästi että sepä tästä ja talo myyntiin ym. Otin sitten tosissani, täytin avioerohakemuksen, varasin ajan lastenvalvojalle, otin selvää että pystyn kyllä lunastamaan talon itselleni ja lapsilleni. Mies ilmoitti ettei suostu viikko-viikko systeemiin koska lähtee "mahdollisimman kauas" paikkakunnalta. Elareita saan kuulema vain toivoa, lapsia aikoo nähdä silloin kun hänelle niin sopii.

Nyt kun asiat ovat rullaamassa eteenpäin ja olen selviämässä pahimmasta shokista ja vähitellen hyväksymässä mitä tapahtuu. On mies alkanut syytellä minua ja mun käytöstä, olen kuulema se joka halusi erota ja rikkoa perheemme. Minussa on kaikki vika ja paha. Kitisee kuinka on pitänyt perheen koossa ja elättänyt meitä turhaa vuosikausia. Erehdyin sanomaan että olen aina huolehtinut lapset ja kodin, miehen mennessä ja tehdessä miten haluaa (työt, harrastukset). Siitä alkoi niin kamala mekastus ettei mitään rajaa. Löi lasten nähden ja haukkui pystyyn. Loppui viimeinenkin välityksen ripe. Ei jaksa edes suututtaa, ihan sama vaikka katoaisi meidän elämästämme lopullisesti.

Halusinpa vain purkaa tämän tänne, en oikein voi muuallekaan. Elämä jatkuu...

26

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khjlh

      Väkivaltaa älä siedä! Tee rikosilmoitus siitä.

      Elarit sovitaan lastenvalvojalla. Ellei sovita, niin asia oikeuteen.

      • pinkkililapunainen-

        Joutuvatko lapset läpikäymään jossain kuulusteluissa sen lyöntitilanteen? Nuorin säikähti tosi kovasti ja yritin olla huutamatta , vaikka iskut osuivat päähän. Mustelmilla ja kuhmuilla selvisin.

        En vain ymmärrä miksi roikkuu täällä jos kerran erota haluaa? Siis ei mene töihin, kyttää varsinkin mun menemisiä ja tekemisiä. En edes ymmärrä mitä olen tehnyt että mies jonka kanssa olen ollut vuosikymmeniä muuttuu noin. Yritin lähteä, muttei sekään käynyt. Jos tekee lapsille jotain. Huomenna haen lapset suoraan koulusta ja lähdetään viikonlopuksi muualle. Tuntuu että näen jotain painajaista, vaikka pientähän tämä, jollain on varmaan pahemmin.


      • popoopo
        pinkkililapunainen- kirjoitti:

        Joutuvatko lapset läpikäymään jossain kuulusteluissa sen lyöntitilanteen? Nuorin säikähti tosi kovasti ja yritin olla huutamatta , vaikka iskut osuivat päähän. Mustelmilla ja kuhmuilla selvisin.

        En vain ymmärrä miksi roikkuu täällä jos kerran erota haluaa? Siis ei mene töihin, kyttää varsinkin mun menemisiä ja tekemisiä. En edes ymmärrä mitä olen tehnyt että mies jonka kanssa olen ollut vuosikymmeniä muuttuu noin. Yritin lähteä, muttei sekään käynyt. Jos tekee lapsille jotain. Huomenna haen lapset suoraan koulusta ja lähdetään viikonlopuksi muualle. Tuntuu että näen jotain painajaista, vaikka pientähän tämä, jollain on varmaan pahemmin.

        Ei lapsia kuulustella. Mustelmat ja kuhmut tulisi näyttää lääkärille, joka on "todistaja" näissä väkivaltajutuissa.

        Mies on pimahtanut, syystä tai toisesta, turha miettiä. Sinun kannattaa hakea itsellesi ja lapsille ulkopuolista apua. Samoin kertoa tilanteesta ystäville/sukulaisille. Pakene ihmeessä miehen luota! Hyvä, että lähdette viikonlopuksi muualle. Voisitteko jäädä jonkun luokse?

        Sanoit, että voisit lunastaa talon itsellesi. Parhainta ja varmasti nopeinta olisi, jos muuttaisitte muualle.


      • pinkkililapunainen-
        popoopo kirjoitti:

        Ei lapsia kuulustella. Mustelmat ja kuhmut tulisi näyttää lääkärille, joka on "todistaja" näissä väkivaltajutuissa.

        Mies on pimahtanut, syystä tai toisesta, turha miettiä. Sinun kannattaa hakea itsellesi ja lapsille ulkopuolista apua. Samoin kertoa tilanteesta ystäville/sukulaisille. Pakene ihmeessä miehen luota! Hyvä, että lähdette viikonlopuksi muualle. Voisitteko jäädä jonkun luokse?

        Sanoit, että voisit lunastaa talon itsellesi. Parhainta ja varmasti nopeinta olisi, jos muuttaisitte muualle.

        Sitten voisin mennäkin lääkäriin huomenna aamulla, tapahtui tänään aamulla. Mun veli kävi juttelemassa ja sinne menenkin lasten kanssa. Eri paikkakunnalla, joten maanantaina lasten koulujen takia tultava takaisin. Oli jo aiemmin sovittu että jään lasten kanssa tähän, mutta nyt tämä onkin yhtäkkiä miehen koti missä saa olla miten haluaa.

        Yritän saada vuokra-asuntoa jostain, kiitos kun vastasit, taisin vastauksesi myötä vasta tajuta ettei tähän voi jäädä.


      • Myrskysää
        pinkkililapunainen- kirjoitti:

        Sitten voisin mennäkin lääkäriin huomenna aamulla, tapahtui tänään aamulla. Mun veli kävi juttelemassa ja sinne menenkin lasten kanssa. Eri paikkakunnalla, joten maanantaina lasten koulujen takia tultava takaisin. Oli jo aiemmin sovittu että jään lasten kanssa tähän, mutta nyt tämä onkin yhtäkkiä miehen koti missä saa olla miten haluaa.

        Yritän saada vuokra-asuntoa jostain, kiitos kun vastasit, taisin vastauksesi myötä vasta tajuta ettei tähän voi jäädä.

        Ehdottomasti vuokra-asunto, ja nopeasti. Väkivaltaa ei pidä sietää missään muodossa. Toivottavasti kävit siellä lääkärillä.


    • Munapoika38v

      Mietiskelkää vähä aikaa ja antakaa tilanteen rauhoittua? Kuulostaa kaaottiselta

      • pinkkililapunainen-

        Miksi miettiä, miten se auttaa jos ei ole keskusteluyhteyttä?


      • IllanTuuli

        Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja tiedän tunteen kun elämä muuttuu yhtäkkiä painajaiseksi eikä puolisoa enää tunne laisinkaan. Keskusteluyhteyttä ei tosiaan välttämättä saa, vaikka jo kaikkien järjestelyjen takia se olisi tärkeää. Sanot että jollain on varmaankin pahempi tilanne, mutta kyllä tuo minusta kuulostaa tosi vaikealta. Sinulla on iso taakka ja vastuu. Itse en tiedä vieläkään mitä miehelle jokin aika sitten tapahtui. Muuttui oikeasti ihan toiseksi henkilöksi. Tuttu lääkäri esitti tarinani kuultuaan että kyse voisi olla kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. No, nainen pärjää kun pärjättävä on. Jaksamista sinulle!


      • pinkkililapunainen-
        IllanTuuli kirjoitti:

        Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa ja tiedän tunteen kun elämä muuttuu yhtäkkiä painajaiseksi eikä puolisoa enää tunne laisinkaan. Keskusteluyhteyttä ei tosiaan välttämättä saa, vaikka jo kaikkien järjestelyjen takia se olisi tärkeää. Sanot että jollain on varmaankin pahempi tilanne, mutta kyllä tuo minusta kuulostaa tosi vaikealta. Sinulla on iso taakka ja vastuu. Itse en tiedä vieläkään mitä miehelle jokin aika sitten tapahtui. Muuttui oikeasti ihan toiseksi henkilöksi. Tuttu lääkäri esitti tarinani kuultuaan että kyse voisi olla kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. No, nainen pärjää kun pärjättävä on. Jaksamista sinulle!

        Absurdi tilanne, tuntuu että oma pää hajoaa kun en vain ymmärrä. Miten te selvisitte, tai sinä? Toisaalta näen ettei mies voi todellakaan hyvin ja haluaisin auttaa, enkä vain karata. En halua aamuista tilannetta kokea uudelleen, eikä mies näe käytöksessään mitään väärää.


      • IllanTuuli

        Aineellisesti selvisimme, henkisesti emme. Vaikka näkee toisen olevan mieleltään sairas, ei voi tehdä mitään ellei tämä ole vaaraksi itselleen tai muille. Minua ei lyöty, uhkailua toki oli. Lyönnistä ja muusta oudosta käytöksestä kannattaa nyt käydä kertomassa lääkärille. Sinun pitää kuitenkin saada lasten olot turvattua jatkossakin. Onneksi heillä on kuitenkin yksi vastuullinen ja toimintakykyinen vanhempi. Itse keräsin laajan tukijoukon ystävistä ja sukulaisista, muuten en olisi saanut kaikkia asioita hoidettua. Monta kertaa on tarvittu joku sanomaan että et sinä se hullu ole vaan se toinen osapuoli.


      • Myrskysää

        Rauhoittua! No voi hyvä tavatonta! Ap:n tilannne ei taatusti rauhoitu, vaan pahenee päivä päivältä. Nyt on jo väkivalta kuvassa mukana - silloin pitäisi suorastaa liitää mahdollisimman kauas tuollaisesta miehestä.


    • Per-kel

      Tänään 38 v hääpäivä.- Ollaan kestetty tyynet ja myrskyt.- Ei olis varmaan Suomityttö kestänyt? :-)

    • nelkytkolmev_aviossa

      Äijä on täysin hihhuli. Tuolaisen kanssa yhteiselämäei tule onnistumaan. Surkea äijä lyö vaimoaan ja vielä lasten nähden. Vai on elättänyt perhettään turhaan. Miksi sitten oli toisena osapuolena perheen perustamisessa. Sinun on vain jaksettava itsesi ja lastesi tähden. Eiköhän se "palkinto" tulee viimeistään silloin, kun lapset aikuistuvat. Itse olen mieshenkilö, enkä
      mikään utopistinen feministi.

      • nelkytkolmev_aviossa

        Unohdin toivottaa sinulle jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen.


      • pinkkililapunainen-
        nelkytkolmev_aviossa kirjoitti:

        Unohdin toivottaa sinulle jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen.

        Kiitos, ehkä se tulevaisuus on vielä jossain, nyt menen päivä ja viikko kerrallaan.


      • IllanTuuli

        Mikä on tilanne nyt, miten pärjäätte? Halaus ja jaksamista!


      • pinkkililapunainen-
        IllanTuuli kirjoitti:

        Mikä on tilanne nyt, miten pärjäätte? Halaus ja jaksamista!

        Hei, vihdoin "uskallan" lukea aloittamaani ketjua. Tilanne on rauhoittunut ja paljon. Asun lasten kanssa ja mies muutti muualle. Emme ole kuitenkaan eronneet, sieltä taustalta löytyi syytkin näille purkauksille. Aika näyttää saadaanko asiat kuntoon yhdessä vai erikseen .
        Kiitos tähän ketjuun kirjoittaneille. Ihania ihmisiä on onneksi olemassa.

        IllanTuuli lämmin Kiitos järjen äänestä hetkellä jolloin itse olin lamassa, sinun kommenteista sain potkua toimia niin kuin piti.

        Muille jotka joutuvat samaan tilanteeseen, hankkikaa heti apua. Ennen sitä yhtäkään lyöntiä.


      • IllanTuuli

        Hienoa että tilanne on rauhoittunut. Pidän peukkuja sille, että saisitte asiat kuntoon perheenä. Ero on aina ikävä juttu. Nyt tiedät ainakin että sinulla on kykyä ja viisautta toimia tilanteen mukaan, parhaalla mahdollisella tavalla. Kaikkea hyvää teille!


      • mietipäkuitenkin

        Varoituksen sananen minulta. Harkitse tarkkaan ap, ihminen ei muutu helpolla tuollainen kuvaamasi kaltainen. On varmaan erilainen, kun rauhassa asutte erillänne, mutta entäs kun teillä tulee uusi stressaava tilanne.


      • hlilc
        pinkkililapunainen- kirjoitti:

        Hei, vihdoin "uskallan" lukea aloittamaani ketjua. Tilanne on rauhoittunut ja paljon. Asun lasten kanssa ja mies muutti muualle. Emme ole kuitenkaan eronneet, sieltä taustalta löytyi syytkin näille purkauksille. Aika näyttää saadaanko asiat kuntoon yhdessä vai erikseen .
        Kiitos tähän ketjuun kirjoittaneille. Ihania ihmisiä on onneksi olemassa.

        IllanTuuli lämmin Kiitos järjen äänestä hetkellä jolloin itse olin lamassa, sinun kommenteista sain potkua toimia niin kuin piti.

        Muille jotka joutuvat samaan tilanteeseen, hankkikaa heti apua. Ennen sitä yhtäkään lyöntiä.

        Itse laittaisin eron vireille, ehdottomasti, vaikka tilanne olisikin rauhoittunut.


    • eivätmuutu

      väkivalta pahenee ajan kanssa joten äkkiä pois

    • Apuapitäähakea

      Koita päästä turvakotiin, se on nyt oikea paikka. Väkivalta yleensä pahenee. Lapset tarvitsevat sinua. Minun ex-mies yritti tappaa. Lopulta kaikki järjestyi ja sain vielä lunastettua maidän asunnon itselleni. Älä uhraa terveyttäsi sekopäiselle. Terveyskeskus ja poliisi auttaa ja neuvoo.

    • Samankokenutolen

      Mene lääkärille. helpottaa kovasti kaikkea sopimista kun on mustaa valkoisella. voimia nyt

    • jkuo

      En suosittele palaamista saman katon alle hetkeksikään, sillä kuka on seuraavien iskujen saaja. Se voi olla lapsi. Miehesi on sairas sillä tavoin, että et voi häntä parantaa, hän on vaarallinen. Kerran kuulin erään lääkärin sanoneen on itselleen ja muille vaarallinen. Kun pimahtaa, silloin pimenee todella ja nyt ovat sellaiset vaaran merkit, että älä mene siihen asuntoon takaisin. Lähimpään turvakotiin, josta hoituvat lasten koulut ym.
      Kun mies on lähtenyt ja pois kyttäämästä, sitten voitte palata kotiinne. Häntä joudutte varmasti varomaan pitkään jos hän saa vapaana olla.
      Turvakotiin yhteys, sieltä osaavat auttaa parhaiten.
      Ei edes kavereiden kanssa sinne asuntoon, sillä olen tuntenut naisen, joka meni hakemaan vaatteitaan ja sille tielle jäi . Lapsen kasvattivat hänen vanhempansa.

    • Miessaipakitkakkoselta

      Tollai käyttäytyy mies joka on ollu sivusuhteessa ja luullut että eron jälk alkaa elää uutta elämää uuden naisensa kanssa, mutta nainen antaakin pakit. Nyt mies alkaa perua eroaikeita ja purkaa pahan mielensä asiaan syyttömään perheeseensä.

      Äkkiä pois sieltä, ja välit poikki tollaseen mieheen! Voi tehdä mitä vaan..

      • Mielentilatutkimus

        Tuota minäkin ajattelin syyksi miehen käytöksen muuttumiseen. Jos aikaisempaa historiaa ei ole ollut olemassa. Kakkonen joka petti sen täysin ja mies epätoivoisena purkaa sen vaimoonsa. Kuitenkaan ei halua perhettään menettää kun aikaisemmin aikoi muuttaa muualle maisemiin" järjetön käytös johtuu varmaan siitä ettei päässytkään muuttamaan muihin maisemiin" eikä osaa purkaa pahaa oloaan muutoin kuin läheisiin jotka tietävät miehen aikeista jotka vesittyivät. Vaimon vika se on koska sen olemassa olo on aiheuttanut tuon kakkosen peruutuksen. Näinhän se mies kuvittelee ja johonkin on purettava se paha olo. Kannattaa erota koska ei kykene tunne kuohujaan korjaamaan oikein. Varmaan yrittänyt käydä myös tuon kakkosen kimppuun pääsemättä ja kohdisti sen vaimoon juuri siksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe