Oispa hauskaa muuten...

Jos ois vaikka päivä, tai viikkokin sellaista aikaa ykskaks vaan naps. Että kaikki elämä vaikka ikähaitarilta 5 v- tämähetki unohtuis kaikilta. 😊

Täälläkin palstalla muuttuis tarinat tyystin. Naiset ja miehet kyselisivät toisiltaan asioita ilman mitään erikoisempaa taka-ajatusta. Niinkuin lapset...vilpittömästi.

Kiva leikitellä ajatuksella näin vapun alla. Vois olla sutinaa vappuna enempi, keleistä riippumatta. 😆

13

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ois aika hurjaa, jos olis sinkkupalstalla 5-vuotiaana ja netti! Ei sillon mitään nettejä ollut käytössä. :)

      Vois kysyä, että kuka sun nimi on ja asutko sä tossa vihreessä talossa? Onks sulla ballerinat, mulla on valkoset semmoset missä on kultainen liekki..iha uudet, äiti osti kaupasta sit se osti niitä hyviä lihapullia kans. Leikitäänkö kirkonrottaa, mennääkö keinumaan?

      • Niinpä... no tietysti tällänen 38 vuotias 5 vuotiaan jutuilla vois olla vinha...

        Mutta sitten kun jo mietin, että muokata tuota ideaa hiukan tarkemmaks, tulin siihen tulokseen että kirkonrottaa juoksevat aikuiset ei tosiaan ois huono juttu. Ja miten vilpittömästi ventovieraat toisilleen olevat muksut tutustuu toisiinsa. 5 vuotiaat haluavat kaverin ja jo 12 vuotias katsoo yleisen olemuksen ja statuksen mukaan kenen kanssa on...

        Mietin alkujaan sitä, että elämän tuomat muistot pyyhkiytyisi vaan, mutta tuli mieleen tuo edellämainittu. Kyllä se olis kiva vaan etsiä sitä kaveria ilman mitään vetoja sukupuoleen tai asemaan. Se olisi elämää se. 😊


      • Teknodonna
        tähänsekaappi kirjoitti:

        Niinpä... no tietysti tällänen 38 vuotias 5 vuotiaan jutuilla vois olla vinha...

        Mutta sitten kun jo mietin, että muokata tuota ideaa hiukan tarkemmaks, tulin siihen tulokseen että kirkonrottaa juoksevat aikuiset ei tosiaan ois huono juttu. Ja miten vilpittömästi ventovieraat toisilleen olevat muksut tutustuu toisiinsa. 5 vuotiaat haluavat kaverin ja jo 12 vuotias katsoo yleisen olemuksen ja statuksen mukaan kenen kanssa on...

        Mietin alkujaan sitä, että elämän tuomat muistot pyyhkiytyisi vaan, mutta tuli mieleen tuo edellämainittu. Kyllä se olis kiva vaan etsiä sitä kaveria ilman mitään vetoja sukupuoleen tai asemaan. Se olisi elämää se. 😊

        Mulla ei ole tähän kommenttiin mitään muuta lisättävää kuin se että satuin juuri eilen juoksentelemaan kirkonrottaa.

        Lasten piti opettaa mulle säännöt heti kärkeen.

        (reps)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mulla ei ole tähän kommenttiin mitään muuta lisättävää kuin se että satuin juuri eilen juoksentelemaan kirkonrottaa.

        Lasten piti opettaa mulle säännöt heti kärkeen.

        (reps)

        No omat lapset pelas vissiin sitä nimellä omari... siinähän piti sanoa ennen etsijää omat nimet johonkin, siitä siis päivitetty nimi kirkonrotalle. Liekö sit terveystarkastajat nykyään puuttuneet jo nimeen...tai seurakunta statussyistä? 😆


      • zönggö
        tähänsekaappi kirjoitti:

        Niinpä... no tietysti tällänen 38 vuotias 5 vuotiaan jutuilla vois olla vinha...

        Mutta sitten kun jo mietin, että muokata tuota ideaa hiukan tarkemmaks, tulin siihen tulokseen että kirkonrottaa juoksevat aikuiset ei tosiaan ois huono juttu. Ja miten vilpittömästi ventovieraat toisilleen olevat muksut tutustuu toisiinsa. 5 vuotiaat haluavat kaverin ja jo 12 vuotias katsoo yleisen olemuksen ja statuksen mukaan kenen kanssa on...

        Mietin alkujaan sitä, että elämän tuomat muistot pyyhkiytyisi vaan, mutta tuli mieleen tuo edellämainittu. Kyllä se olis kiva vaan etsiä sitä kaveria ilman mitään vetoja sukupuoleen tai asemaan. Se olisi elämää se. 😊

        Siis onhan täällä melkein jotkut jutut jollain, kuin 5-vuotiaalla hiekkalaatikko riidan keskellä. ;)

        Kyllähän tuollaista vilpitöntä tutustumista voi aikuisenakin harrastaa. Tai melkein tuollaista. Tosin aikuisena on yleensä aina pieni varaus olemassa, että jospa se toinenki onkin enemmän vaivaksi kuin iloksi. Eihän lapsena kai sellaista edes mieti, mitä tuleman pitää. Voiko joku olla vaivaksi vai tuleeko siitä hyvä kaveri.

        Mutta tuolla joissain ketjuissa kun olen jankannut siitä, että laskis vähän suojamuureja ja verhoja ales ihmisien suhteen. Ja ennakkoluulottomammin lähtis tutustumaan erilaisiin ihmisiin, kohtaa avoimemmin ihmisiä, niin sillä ajatuksella haetaan juuri vähän tällaista lapsille tyypillisempää lähestymistapaa. Jossa ei olla niin kauhean tietoisia aina kaikesta ja suhtauduta toisiin ihmisiin aina kauhealla varauksella ja ennakkoasenteella.

        Siitä juuri olen puhunut. Ja nyt kun otat tämän aiheen esiin, niin ehkä onnellisempia voivat ollakin he joilla tämä estoisuus ei ole niin vallitsevassa olomuodossa. Voi ryhtyä juttusille tuntemattomien kanssa kaupassa tai missä vaan. Niinhän niitä kavereita helposti saa, kun rohkenee avata suunsa. :)

        Sukupuolella on väliä ja varsinkin aikuisena se korostuu. Myös tietyissä elämäntilanteissa ehkä alkaa kaveeraamaan vähemmän toisen sukupuolen kanssa. Mutta noin muuten minusta ainakin on mukavaa ja luontevaakin kohdata ihmiset aina ensisijaisesti ihmisinä, ei sukupuolina. Olen kokenut että ehkä juuri tuon takia ihmisiin tutustuminen ei ole mulle vaikeeta. Jos haluan ihmisiin tutusta ja kavereita haalia, niitä takuulla saan. Enkä usko, että muillekaan se on sen vaikeampaa, jos vaan pysyy ohittamaan sukupuolen ja ennakkoluulot.

        Mutta lapsuudessa tietysti on tiettyä vilpittömyyttä, kun ei vielä tieodsta ihmisen koko luonnetta. Hyvässä ja pahassa.


      • zönggö kirjoitti:

        Siis onhan täällä melkein jotkut jutut jollain, kuin 5-vuotiaalla hiekkalaatikko riidan keskellä. ;)

        Kyllähän tuollaista vilpitöntä tutustumista voi aikuisenakin harrastaa. Tai melkein tuollaista. Tosin aikuisena on yleensä aina pieni varaus olemassa, että jospa se toinenki onkin enemmän vaivaksi kuin iloksi. Eihän lapsena kai sellaista edes mieti, mitä tuleman pitää. Voiko joku olla vaivaksi vai tuleeko siitä hyvä kaveri.

        Mutta tuolla joissain ketjuissa kun olen jankannut siitä, että laskis vähän suojamuureja ja verhoja ales ihmisien suhteen. Ja ennakkoluulottomammin lähtis tutustumaan erilaisiin ihmisiin, kohtaa avoimemmin ihmisiä, niin sillä ajatuksella haetaan juuri vähän tällaista lapsille tyypillisempää lähestymistapaa. Jossa ei olla niin kauhean tietoisia aina kaikesta ja suhtauduta toisiin ihmisiin aina kauhealla varauksella ja ennakkoasenteella.

        Siitä juuri olen puhunut. Ja nyt kun otat tämän aiheen esiin, niin ehkä onnellisempia voivat ollakin he joilla tämä estoisuus ei ole niin vallitsevassa olomuodossa. Voi ryhtyä juttusille tuntemattomien kanssa kaupassa tai missä vaan. Niinhän niitä kavereita helposti saa, kun rohkenee avata suunsa. :)

        Sukupuolella on väliä ja varsinkin aikuisena se korostuu. Myös tietyissä elämäntilanteissa ehkä alkaa kaveeraamaan vähemmän toisen sukupuolen kanssa. Mutta noin muuten minusta ainakin on mukavaa ja luontevaakin kohdata ihmiset aina ensisijaisesti ihmisinä, ei sukupuolina. Olen kokenut että ehkä juuri tuon takia ihmisiin tutustuminen ei ole mulle vaikeeta. Jos haluan ihmisiin tutusta ja kavereita haalia, niitä takuulla saan. Enkä usko, että muillekaan se on sen vaikeampaa, jos vaan pysyy ohittamaan sukupuolen ja ennakkoluulot.

        Mutta lapsuudessa tietysti on tiettyä vilpittömyyttä, kun ei vielä tieodsta ihmisen koko luonnetta. Hyvässä ja pahassa.

        Niin. Tämäpä juuri. Mutta ei taija täällä juuri muita kiinnostaa.

        Muuten ihan oli upeat treffit tuossa. Toiset kesti useamman tunnin ja aikamoinen sukulaissielu löytyi. Toisissa oli pieni häiriötekijä joka kyllä antoi lähtiessä halit ja pusut myös. :oD

        Nyt laitan perinteiset hymiöt niin näkyy sullekin. ;oP


      • tähänsekaappi kirjoitti:

        Niin. Tämäpä juuri. Mutta ei taija täällä juuri muita kiinnostaa.

        Muuten ihan oli upeat treffit tuossa. Toiset kesti useamman tunnin ja aikamoinen sukulaissielu löytyi. Toisissa oli pieni häiriötekijä joka kyllä antoi lähtiessä halit ja pusut myös. :oD

        Nyt laitan perinteiset hymiöt niin näkyy sullekin. ;oP

        Aina ei kolahda jutut kaikkiin.

        Oho, useamman tunnin treffit jo kertookin kieltään. Ei ne yleensä kauaa kestä, jos ei jollain tasolla synkkaa. Nopeasti tekee mieli lopetella, jos sille tuntuu ettei nyt oikein löydy millä jatkaa. Nyt on sitten posket ja huulet punattu pusuilla ja olo sen mukainen? Onko jo uudet rehvitkin sovittu? :D

        Kiitos, hymiöhuomaavaisuudesta. :)


      • zönggö kirjoitti:

        Aina ei kolahda jutut kaikkiin.

        Oho, useamman tunnin treffit jo kertookin kieltään. Ei ne yleensä kauaa kestä, jos ei jollain tasolla synkkaa. Nopeasti tekee mieli lopetella, jos sille tuntuu ettei nyt oikein löydy millä jatkaa. Nyt on sitten posket ja huulet punattu pusuilla ja olo sen mukainen? Onko jo uudet rehvitkin sovittu? :D

        Kiitos, hymiöhuomaavaisuudesta. :)

        No ei ole vielä. On tässä hutinaa muussa elämässä. Varsinaiset työt alkaa ja vuorotyö. Niin siinä menee jonkinaikaa rämpiessä. Mutta eiköhän sitä jotain sutinaa saada järjestettyä tähän lähiaikoihin...


    • flowersreally

      Kyllä mä silti vilpittömästi miettisin, että mitäköhän toi kaappi on niellyt.

      • No en purematta mitään. 😆

        Täällä palstalla vaan on alkanut tää jutustelu mennä ihan älyttömäks. Ketjuissa mietitään ihan vaan sellasii, että miten sais muutettua maailmaa siten, että naiset antas ja miehet järkiintyisi...

        Sama sitten uumoilla tälläsiä. Niin pitkään kun täällä vaan maristaan muista, ei helpota vaikeudet kellään. 5 vuotias ei mieti että mitä toi punakumpparinen musta oikeen tahtoo kun pyysi leikkimään.? Tai en leiki koska sillä on tokmannista ostettu kurahaalari...


      • flowersreally
        tähänsekaappi kirjoitti:

        No en purematta mitään. 😆

        Täällä palstalla vaan on alkanut tää jutustelu mennä ihan älyttömäks. Ketjuissa mietitään ihan vaan sellasii, että miten sais muutettua maailmaa siten, että naiset antas ja miehet järkiintyisi...

        Sama sitten uumoilla tälläsiä. Niin pitkään kun täällä vaan maristaan muista, ei helpota vaikeudet kellään. 5 vuotias ei mieti että mitä toi punakumpparinen musta oikeen tahtoo kun pyysi leikkimään.? Tai en leiki koska sillä on tokmannista ostettu kurahaalari...

        Joo. Sen ajan mitä ite olen näitä lukenut, niin aina ollut jokseenkin älytöntä.

        Mielikuvalapsi löysi kaapin ovien takaa kimblen ja papan vanhan alibi-lehden. Mummu huutaa keittiöstä että letut on valmiina.


      • flowersreally kirjoitti:

        Joo. Sen ajan mitä ite olen näitä lukenut, niin aina ollut jokseenkin älytöntä.

        Mielikuvalapsi löysi kaapin ovien takaa kimblen ja papan vanhan alibi-lehden. Mummu huutaa keittiöstä että letut on valmiina.

        No joskus oli ihan tartuttavia aiheita... vai olenko sitten itse kasvanut ulos ympyröistä?

        Kimble oli kiva, vaikka nykylautapeleihin nähden yksinkertainen. Keskellä oleva åoksahtava noppakone oli kyllä loputtoman jännä. 😊
        Ja voi vitsi... valurautapannulla rapeareunaiset rasvaiset letut mansikkasurvoksella... kyllä sellaisilla jaksoi pinkoa pitkin pihamaita serkkujem kanssa mummolassa.. 😊


    • Saako antaa esimerkkiä viisivuotiaista. 5 v. poika kysyi noin 15 v. tädiltään: "Täti pelkäsitkö silloin pienenä, kun kadulla käveli vastaan dinosauruksia?" 15 v. täti: "Piip kulta, en minä aivan niin vanha ole kuin sinä luulet!"

      Myöhemmin tämä 15 v. täti oli noin 26 v. äiti, jolla oli 5 v. poika. 5 v. poika 2: "Minustapa tulee isona dinosaurus." Äiti 26 v.: "Ei se kuule ole oikein mahdollista." Poika mietti hetken ja sitten ilmoitti, että "minustapa tulee isona Pokemon-kouluttaja".

      Eli 5-vuotiaat elävät jossain dinosaurusmaailmassa.

      Muuten ilmoitin Zönggön ja Tähänsekaappin palstan äidillisimmäksi että isällisimmäksi henkilöiksi!

      Vai sitä ollaan oltu treffeillä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe