Väärä ja oikea kaste

Hece

Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. Varsinkin tärkeissä opillisissa asioissa opit on pyrittävä perustelemaan hyvin.
Matt 18:16 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
2.Kor13:1 Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.

Matteuksen kastekäsky:
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Tätä kastekäskyä on mahdollista kritisoida monellakin tavalla mutta nyt keskitytään siihen tosiasiaan, että tässä mainitaan "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastaminen. Tuota "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeä" kun ei mainita missään muualla Raamatussa eikä varsinkaan kasteen yhteydessä. Siksi sen käyttäminen ei ole virallista eikä oikein.

Sen sijaan Raamatusta löytyy paljon paikkoja, joissa kaste suoritettiin Jeesuksen nimeen.
Apt 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apt 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apt 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Room 6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Gal 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

Raamattu tuntee vain yhden Jumalan nimen, joka pelastaa, se on se nimi, jota pitää käyttää myös kasteen yhteydessä.
Apt. 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Jos Jeesus käski opetuslapsiensa kastaa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", miksi opetuslapset eivät kertaakaan kastaneet siihen nimeen vaan käyttivät aina Jeesuksen Kristuksen nimeä? Mietipä sitä!

Tästä seuraa, että sinut, joka on kastettu "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on kastettu väärin. Sinun pitäisi mennä ottamaan oikea kaste Jeesuksen nimeen.

Kummallista, että helluntailaiset, jotka ovat aina olleet niin ylpeitä kasteestaan, tekevät saman virheen kuin valtiokirkkolaitokset. On otettu oppia harhaoppisista kirkoista. Toisaalta oma opettamistoimi tai henkien arvostelemisen lahja ei ole toiminut, koska noin paha virhe on päässyt pesiytymään helluntaiseurakuntiinkin.

103

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taivaassaosataantulkata

Olen kuullut kastettavan Jeesukseen Kristukseen, Isän Pojan ja PH nimessä.

Jos ei taivaassa tuota osata tulkata, niin sitten täytyy mennä johonkin komeroon jonka sieltä osoittavat.

mitään uusia kasteita ei tuon takia kukaan ota ja hyvä niin.

• Hece

Kysymys ei ole siitä, mitä taivaassa osataan tulkita, vaan kysymys on siitä, haluaako seurakunta kuunnella taivasta vaiko harhaoppisia teorioita.

• khuuu

Me töppäilemme niinkuin meitä huvittaa ja taivas saa luvan ymmärtää.

• PääkonttorinMies

Helluntaikirkossa suoritetaan kaste oikein, me kastamme uskoon tulleita.

• Sepeliittus

Ensiksikin, Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään.
      Toisekseen, jo silläkin perusteella - ja muutenkin - Matt.28:19 on jonkun myöhempien aikojen ihmisen tekemä lisäys teksteihin.

• lapsi.kun.lapsi

## Ensiksikin, Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään.
      Toisekseen, jo silläkin perusteella - ja muutenkin - Matt.28:19 on jonkun myöhempien aikojen ihmisen tekemä lisäys teksteihin. ##

- aivan niin, se on katolisten lisäämä sanonta.

Kastamallahan ei tehdä opetuslapsia, vaan saarnaamaalla ja opettamalla..

Sitten opetuslapset kastetaan Jeesusken nimeen, kuten aposti
      olien teotkin selvästi osoittaa.

• faktaapeliin

Tuom. 21:25

Siihen aikaan ei ollut kuningasta Israelissa; jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein.

• qmw0

Eikä se kuninkaan ilmestyminenkään välttämättä ollut hyvä asia.

• SanaoliJumala

Joosuan ja Tuomarien Kirjoja olisi hyvä tutkia ja nähdä, mitä tapahtui kun tuo hyvä Joosuan sukupolvi kuoli. Israel palveli Herraa näiden alkuaikojen vanhinten eläessä. Mutta kun he kuolivat, luopui Israel Herrasta ja mukautui muiden kansojen kanssa. Näin se on nykyäänkin. Kun helluntaiherätyksen alkuaikojen veteraanit ovat siirtyneet taivaaseen, on alkanut helluntailiikkeelläkin alaspäinmeno hengellisesti. Mika Yrjöläkin julistaa avoimesti uutta, ilmeisesti parempaa aikaa helluntalaisille. Tosiasiassa Toimi Yrjölän aikalaiset olivat parempia. Tämä on valitettava tosiasia. Mutta valhe pitää paljastaa.

Ei Joosuaa kehotettu luopumaan vanhasta, vaan hänelle Herra sanoi:

7. Ole vain luja ja aivan rohkea ja noudata tarkoin kaikessa sitä lakia, jonka minun palvelijani Mooses on sinulle antanut; älä poikkea siitä oikealle äläkä vasemmalle, että menestyisit, missä ikinä kuljetkin.
        8. Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

• vfrxcezwq

Aloittajalle...

Oikea kasteen valinta riippuu siitä ketä jumalanaan palvelee!

Rikollisuuden kristittyjen yli 3500 lahkoissa maailmalla löytyy eksytetyille valintoja

mutta
      kristillisille on valinnat vähissä:

papistolle ja uskovaisille muistutus, että lapsena kastetulla on kuolleen merkki, risti otsassa niinkuin mm ev.l. papistolla ja seurakuntalaisialla.:
      Matteuksen evankeliumi:
      8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa.
      Luukkaan evankeliumi:
      9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."

Kaste:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

---------------

siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä...

Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      kristityt tappoivat Pietarinkin kun olivat kiristäneet häneltä Jeesuksen antamia oppeja...
      EIKÄ Jeesus kristilliset tappaneet!

2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

------------

Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Näistä, KRISTILLISTEN; Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

• bt5

Eipä muuta kuin kasteelle uudestaan ja tällä kertaa kunnolla.

• mhkgf

Jos helluntailaiset edes kastaisivat kunnolla niin saattaisi sitten muukin toiminta tervehtyä.

• "Kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy varhaisimmista käsikirjoituksista eikä todellakaan ole mikään myöhempien aikojen lisäys.

• >> Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. <<

Täyttä pötypuhetta. Yksikin jae riittää.

• TUTKI.YMMÄRRÄ

##Kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy varhaisimmista käsikirjoituksista eikä todellakaan ole mikään myöhempien aikojen lisäys. ##

- TUTKI JA YMMÄRRÄ

3.4: LA ThZW-LNW NKhWT DBRW-LNW hLQWT hZW MHTLWT älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita (Js 30:10), MtBYL LKRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, H:W:A D:R:S A:L-H:M:T:Y:m hän kääntyy vainajien puoleen ja T:W:a:B:T X:D:Y:Q:Y:m vanhurskaille kauhistus ovat lukuarvoiltaan 2766.
        3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.

3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.

Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Historia osoittaa, miten luopuminen Jumalan Sanasta ja pitäytyminen kirkko-isien ja paavien sanaan koko pimeän keskiajan - yön, jolloin ei kukaan voinut työtä tehdä (Joh 9:4), on johtanut koko kristikunnan kauas alkuperäisestä. Katolisuudesta erkaantuneet ryhmät, jopa ns. vapaat suunnat, ovat nekin pitäytyneet katolisessa kasteessa, vaikka suorittaisivatkin sen upottamalla. Ennalleen asetetussa seurakunnassa ei ole eroitusta juutalaisten ja pakanain välillä, kuten ei ollut alussakaan, vaan niinkuin silloin, niin myös nyt kastetaan kaikki uskoon tulevat Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen kuuluu "uudisraivaaja"-vaiheeseen (katso 2.1): matkalla luopumuksesta alkuperäiseen kasteeseen Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Tähän sopii Paavalin sanat jotka hän lausui Ateenalaisille :"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"(Apt 17:28).
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.
        Kolme kertaa - alussa, keskellä ja lopussa - Raamatussa varoitetaan jättämästä tai lisäämästä jotakin sen sanoihin. "'Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois'" (5Ms 12:32). "'Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi'" (Snl 30:6). "'Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu'" (Ilm 22:18,19).
        Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. Pitäytymällä tähän lisäykseen uskova joutuu osalliseksi samoista vitsauksista kuin lisääjäkin. "Lähtekää siitä ulos, te Minun kansani" kehoitus perustellaan: "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" (Ilm 18:4). Koko luku kyseisestä Raamatun kohdasta kertoo millaisia vitsauksia ja rangaistuksia sen osaksi tulee. Jumalan tahto on, että jokainen Jeshuaan uskova on Hänen nimeensä kastettu. Nyt on valittava, noudattaako alkuperäistä Jumalan Sanaa vaiko muutettua. Valinta ratkaisee johtaako uskovan tie Jerusalemiin vai Roomaan.

• hq0z
        Kristitty.net kirjoitti:

>> Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. <<

Ei riitä, Raamattu todistaa että tarvitaan vähintäin kaksi todistajaa.

• hq0z kirjoitti:

Täyttä hölynpölyä. Pienoisevankeliumi Joh 3:16 löytyy vain kerran, sekö siis ei ole totta?

• TUTKI.YMMÄRRÄ kirjoitti:

##Kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy varhaisimmista käsikirjoituksista eikä todellakaan ole mikään myöhempien aikojen lisäys. ##

- TUTKI JA YMMÄRRÄ

3.4: LA ThZW-LNW NKhWT DBRW-LNW hLQWT hZW MHTLWT älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita (Js 30:10), MtBYL LKRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, H:W:A D:R:S A:L-H:M:T:Y:m hän kääntyy vainajien puoleen ja T:W:a:B:T X:D:Y:Q:Y:m vanhurskaille kauhistus ovat lukuarvoiltaan 2766.
        3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.

3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.

Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Historia osoittaa, miten luopuminen Jumalan Sanasta ja pitäytyminen kirkko-isien ja paavien sanaan koko pimeän keskiajan - yön, jolloin ei kukaan voinut työtä tehdä (Joh 9:4), on johtanut koko kristikunnan kauas alkuperäisestä. Katolisuudesta erkaantuneet ryhmät, jopa ns. vapaat suunnat, ovat nekin pitäytyneet katolisessa kasteessa, vaikka suorittaisivatkin sen upottamalla. Ennalleen asetetussa seurakunnassa ei ole eroitusta juutalaisten ja pakanain välillä, kuten ei ollut alussakaan, vaan niinkuin silloin, niin myös nyt kastetaan kaikki uskoon tulevat Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen kuuluu "uudisraivaaja"-vaiheeseen (katso 2.1): matkalla luopumuksesta alkuperäiseen kasteeseen Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Tähän sopii Paavalin sanat jotka hän lausui Ateenalaisille :"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"(Apt 17:28).
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.
        Kolme kertaa - alussa, keskellä ja lopussa - Raamatussa varoitetaan jättämästä tai lisäämästä jotakin sen sanoihin. "'Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois'" (5Ms 12:32). "'Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi'" (Snl 30:6). "'Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu'" (Ilm 22:18,19).
        Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. Pitäytymällä tähän lisäykseen uskova joutuu osalliseksi samoista vitsauksista kuin lisääjäkin. "Lähtekää siitä ulos, te Minun kansani" kehoitus perustellaan: "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" (Ilm 18:4). Koko luku kyseisestä Raamatun kohdasta kertoo millaisia vitsauksia ja rangaistuksia sen osaksi tulee. Jumalan tahto on, että jokainen Jeshuaan uskova on Hänen nimeensä kastettu. Nyt on valittava, noudattaako alkuperäistä Jumalan Sanaa vaiko muutettua. Valinta ratkaisee johtaako uskovan tie Jerusalemiin vai Roomaan.

>> Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta. <<

Täyttä hölynpölyä. Nestle Aland Novum Testamentum Graece 28 mukaan tuo jae löytyy varhaisimmista käsikirjoituksista. Ei ole olemassa käsikirjoituksia, joissa sitä ei olisi. Jos väität että se on vain lisäys, miksi se löytyy vanhimmista käsikirjoituksista?

• fq81
        Kristitty.net kirjoitti:

Täyttä hölynpölyä. Pienoisevankeliumi Joh 3:16 löytyy vain kerran, sekö siis ei ole totta?

Pienoisevankeliumiin sisältyvät totuudet löytyvät monesta paikasta.

• hq0z kirjoitti:

2.Kor13:1 "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava."

Tämä ei tarkoita että Raamatun jae täytyy löytyä Raamatusta vähintään kaksi kertaa ollakseen totta. Tässä jakeessa puhutaan ihmisistä todistajina, ei Raamatun jakeista. Yksikin Raamatun jae riittää ollakseen totuus.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

>> Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. <<

Kristitty.net, et ole ollut päivääkään uskossa, sinulla on vain oma uskonto. Olet monesti mitätöinyt koko Uuden Liiton ja kaiken mikä on Pyhää.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net, et ole ollut päivääkään uskossa, sinulla on vain oma uskonto. Olet monesti mitätöinyt koko Uuden Liiton ja kaiken mikä on Pyhää.

Ad hominem.

• Biblepost kirjoitti:

Ne jotka täällä väittävät että uudessa liitossa saa tehdä syntiä, ovat mitätöineet uuden liiton.

• v3r45
        Kristitty.net kirjoitti:

2.Kor13:1 "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava."

Tämä ei tarkoita että Raamatun jae täytyy löytyä Raamatusta vähintään kaksi kertaa ollakseen totta. Tässä jakeessa puhutaan ihmisistä todistajina, ei Raamatun jakeista. Yksikin Raamatun jae riittää ollakseen totuus.

Sinä vääristelet asioita, ei kukaan ole väittänyt, että sama lause pitää löytyä kaksi kertaa vaan saman asian tueksi pitää löytyä kahden todistajan kirjoitus, joiden ei tarvitse olla samanlaisia kunhan ne vaan tukevat asiaa.

Noudatatko sinä tätä seuraavaa kohtaa? Se löytyy vain yhdestä kohtaa.
        1 Kor 11:5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Ne jotka täällä väittävät että uudessa liitossa saa tehdä syntiä, ovat mitätöineet uuden liiton.

Kristitty.net, teet koko ajan syntiä, etkä edes ole Uudessa Liitossa olet omassa uskonnossa. Kirkkosi on saatana synagooga. Sinulta on yksi käsky jäänyt täyttämättä ja sen myötä kaikki.

• v3r45 kirjoitti:

Sinä vääristelet asioita, ei kukaan ole väittänyt, että sama lause pitää löytyä kaksi kertaa vaan saman asian tueksi pitää löytyä kahden todistajan kirjoitus, joiden ei tarvitse olla samanlaisia kunhan ne vaan tukevat asiaa.

1 Kor 11:5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, silloin yksikin jae riittää. En ole nainen, joten en noudata kyseistä kohtaa. Kyseessä on vaikeasti tulkittava jae joka tapauksessa.

Raamatusta löytyy tasan yksi jae, jonka mukaan seurakunta oli koolla sunnuntaina (Apt. 20:7) ja siitä huolimatta kristillinen kirkko pitää sitä riittävänä todistuksena että sunnuntai päivä tulee pyhittää (itse olen kyllä eri mieltä).

Missä kohtaa Raamattua sanotaan että saman asian tueksi pitää löytyä kahden todistajan kirjoitus? Ehtoollisesta kirjoittaa ainoastaan Paavali yhdessä kohtaa. Kielillä puhumisesta meillä on ainoastaan Paavalin todistus yhdestä kirjeestä. Ainoastaan Johannes todistaa vahvasti että Jeesus on Jumala.

Yllä joku on pätkäissyt seuraavan jakeen halki, se kuuluu kokonaisuudessaan 2.Kor13:1 "Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." Paavali ei sano, että sama asia tulee löytyä Raamatusta vähintään kaksi kertaa. Tässä jakeessa puhutaan ihmisistä todistajina, se ei käsittele aihetta miten meidän tulee lukea Raamattua.

• nyhhhggg
        Kristitty.net kirjoitti:

Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, silloin yksikin jae riittää. En ole nainen, joten en noudata kyseistä kohtaa. Kyseessä on vaikeasti tulkittava jae joka tapauksessa.

Raamatusta löytyy tasan yksi jae, jonka mukaan seurakunta oli koolla sunnuntaina (Apt. 20:7) ja siitä huolimatta kristillinen kirkko pitää sitä riittävänä todistuksena että sunnuntai päivä tulee pyhittää (itse olen kyllä eri mieltä).

Missä kohtaa Raamattua sanotaan että saman asian tueksi pitää löytyä kahden todistajan kirjoitus? Ehtoollisesta kirjoittaa ainoastaan Paavali yhdessä kohtaa. Kielillä puhumisesta meillä on ainoastaan Paavalin todistus yhdestä kirjeestä. Ainoastaan Johannes todistaa vahvasti että Jeesus on Jumala.

Yllä joku on pätkäissyt seuraavan jakeen halki, se kuuluu kokonaisuudessaan 2.Kor13:1 "Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." Paavali ei sano, että sama asia tulee löytyä Raamatusta vähintään kaksi kertaa. Tässä jakeessa puhutaan ihmisistä todistajina, se ei käsittele aihetta miten meidän tulee lukea Raamattua.

Nyt sinä valehtelet niin paljon, että sinä paljastat, että sinä et selvästikään tunne Raamattua juuri ollenkaan. Aivan kuin väittelisi vastasyntyneen vauvan kanssa.

• faktaapeliin

2. Piet. 2:18-22

18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,

19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

• faktaapeliin

1. Piet. 4:1

Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

-----------

2. Piet. 1:10

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

------------

1. Kor. 10:12

Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

----------

Gal. 5:24

Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

-----------

Hepr. 12:14

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

-------

Fil. 3:19

heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

--------------

1. Kor. 6:13

Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

----------

Room. 16:18

Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

• nyhhhggg kirjoitti:

Nyt sinä valehtelet niin paljon, että sinä paljastat, että sinä et selvästikään tunne Raamattua juuri ollenkaan. Aivan kuin väittelisi vastasyntyneen vauvan kanssa.

Toistan, jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, silloin yksikin jae riittää. Missä kohtaa Raamattua sanotaan että saman asian tueksi pitää löytyä kahden todistajan kirjoitus?

• Käsky sitoa tupsut viitan kulmiin löytyy Raamatusta ainoastaan yhden kerran, 4. Moos. 15:38. Jeesus käytti kuitenkin viittansa kulmissa tupsuja. Tässä on selkeä todiste siitä, että saman asian tueksi ei tarvitse Raamatusta löytyä kahden todistajan kirjoitusta.

• Armolahjoista kerrotaan Raamatussa ainoastaan Paavalin toimesta yhdessä kirjeessä. Tarkoittaako tämä että armolahjat eivät ole totta?

• Biblepost

Kristitty.net, sinulle ei mikään Raamatun Sana ole totta. Vaan Sana puhuu sinusta: saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

• markku.lievonen
        v3r45 kirjoitti:

Juuri noin mitä ajattelit ja todella Raamatussa jokin tekijä / viisaus opetetaan kahdessa eri kohdassa ja kuten kerroitkin, niin ei samoilla sanoin kerrottuna.

Esim. aikoinaan ihmettelin suuresti miten ilmoituksessa voi olla kahdessa kohdassa erilaila ilmoitettu ja Pyhän Hengen johdatuksena sainkin selville käännösvirheen;
        26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, ( siis kehoittaa jopa vihastumaan ja taas Hengen hedelmät päin vastaiseen käyttäytymiseen)

Mutta, alkuperäinen käännös onkin; Jos vihastutte, älkää syntiä tehkö ja tämä taas käy yksiin Hengen hedelmän kanssa eli tuo 26 jakeen sisältö / viisaus on toistettu , sivuttu Hengen hedelmät opetuksessa

• markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

Armolahjoista kerrotaan Raamatussa ainoastaan Paavalin toimesta yhdessä kirjeessä. Tarkoittaako tämä että armolahjat eivät ole totta?

Ai käsitettä armolahjat ei ole sivuttu kuin yhdessä kohtaa? Luetko yleensä uuttatestamenttia?

• xjcjyh
        faktaapeliin kirjoitti:

Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

-----------

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

------------

----------

Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

-----------

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

-------

heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

--------------

Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

----------

Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

Varsin hyviä kohtia Uudesta Testamentista. Sieltähän näitä löytyy paljon kopioitavaksi. Sananlaskuissakin on monta hyvää paikkaa.
        Keskustelufoorumilla odottaisi kuitenkin jotakuinkin vähemmän arvoituksellisesti esitettyä, eli mitä sanoja tahtoo aiheesta tai toisten kommenteista ajatusta antaa.

• markku.lievonen kirjoitti:

Ai käsitettä armolahjat ei ole sivuttu kuin yhdessä kohtaa? Luetko yleensä uuttatestamenttia?

Sitten niitä jakeita kehiin kiitos.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Sitten niitä jakeita kehiin kiitos.

Kristitty.net on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja.

Armolahjat ja kielillä puhuminen, monenko todistajan voimalla näistä asioista kerrotaan meille Raamatussa? Jakeita kehiin, kiitos.

On täysin naurettava väite, että asia on totta vain jos siitä kerrotaan Raamatussa useamman todistajan voimin. Raamatussa ei ole tällaista ohjetta. Jos Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, yksikin jae riittää.

Käsky sitoa tupsut viitan kulmiin löytyy Raamatusta ainoastaan yhden kerran, 4. Moos. 15:38. Jeesus käytti kuitenkin viittansa kulmissa tupsuja. "Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi." (Mk 6:56) Tässä on selkeä todiste siitä, että saman asian tueksi ei tarvitse Raamatusta löytyä kahden todistajan kirjoitusta.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Armolahjat ja kielillä puhuminen, monenko todistajan voimalla näistä asioista kerrotaan meille Raamatussa? Jakeita kehiin, kiitos.

On täysin naurettava väite, että asia on totta vain jos siitä kerrotaan Raamatussa useamman todistajan voimin. Raamatussa ei ole tällaista ohjetta. Jos Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa, yksikin jae riittää.

Käsky sitoa tupsut viitan kulmiin löytyy Raamatusta ainoastaan yhden kerran, 4. Moos. 15:38. Jeesus käytti kuitenkin viittansa kulmissa tupsuja. "Ja missä vain hän meni kyliin tai kaupunkeihin tai maataloihin, asetettiin sairaat aukeille paikoille ja pyydettiin häneltä, että he saisivat koskea edes hänen vaippansa tupsuun. Ja kaikki, jotka koskivat häneen, tulivat terveiksi." (Mk 6:56) Tässä on selkeä todiste siitä, että saman asian tueksi ei tarvitse Raamatusta löytyä kahden todistajan kirjoitusta.

Kristitty.net , Voisitko ihan itse käydä ostamassa Raamatun? Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole edes Raamattua, vain ne saatanan syngoogan opukset.
        Olenko minä tai vaikka markku.lievonen sinun palvelijoitasi?

• faktaapeliin
        faktaapeliin kirjoitti:

-----------

------------

----------

-----------

-------

--------------

----------

1. Piet. 2:21

Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

• markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

Ihan aikuisen oikeesti. Ostappa itsellesi ikioma Raamattu tai jos varaallisuutesi ei salli, niin lainaa Raamattu lainastosta muutaman kuukauden ajaksi. Lue uuttatestanenttia ja pysähdy aina kun löydät sanan armolahja ja tutki missä yhteydessä se on ilmoitettu.

Muutoinkin sinun kaltaisella ihmiselle on erittäin tarpeelista tutkia Raamattua omilla aivoilla tutkien. Raamatussa on todella paljon viitteitä armolahjoihin . Siis huomioitu niitä. Niin, tuokin rauhoittaa sinua.

• Kristitty.net
        markku.lievonen kirjoitti:

Ihan aikuisen oikeesti. Ostappa itsellesi ikioma Raamattu tai jos varaallisuutesi ei salli, niin lainaa Raamattu lainastosta muutaman kuukauden ajaksi. Lue uuttatestanenttia ja pysähdy aina kun löydät sanan armolahja ja tutki missä yhteydessä se on ilmoitettu.

Muutoinkin sinun kaltaisella ihmiselle on erittäin tarpeelista tutkia Raamattua omilla aivoilla tutkien. Raamatussa on todella paljon viitteitä armolahjoihin . Siis huomioitu niitä. Niin, tuokin rauhoittaa sinua.

Ei taida Markku parka löytyy Raamatustaan jakeita kun joutuu vinoilemaan muille.

• markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

Tai käsite; JUMALA puhui Jeesuksen kautta, niin tämäkin on vahvistettu monin paikoin. KAIKKI tärkeät ilmoitukset on todella vahvistettu kahden tai kolmen todistajan nojalla.

Tai käsite; JUMALA puhui Jeesuksen kautta, niin tämäkin on vahvistettu monin paikoin. KAIKKI tärkeät ilmoitukset on todella vahvistettu kahden tai kolmen todistajan nojalla.

Se ei tarkoita että asian täytyy löytyä Raamatusta useammasta kuin yhdestä kohtaa ollakseen totta. Jos Raamattu on Jumalan sanaa yksikin jae riittää. Sinä kun tunnet Raamattusi niin hyvin voisit kertoa minulle missä muualla kuin 1 Kor kerrotaan kielillä puhumisen armolahjasta?

• markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

Se ei tarkoita että asian täytyy löytyä Raamatusta useammasta kuin yhdestä kohtaa ollakseen totta. Jos Raamattu on Jumalan sanaa yksikin jae riittää. Sinä kun tunnet Raamattusi niin hyvin voisit kertoa minulle missä muualla kuin 1 Kor kerrotaan kielillä puhumisen armolahjasta?

Palataan asiaan kun olet toteuttanut mitä kerroin ja ajatellut asiaa omilla aivoillasi.

Palataan asiaan kun olet toteuttanut mitä kerroin ja ajatellut asiaa omilla aivoillasi.

Et siis toisin sanoen löydä Raamatustasi vastausta.

• markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

Et siis toisin sanoen löydä Raamatustasi vastausta.

Raamatussa on vastaus, mutta lue edes Raamattua sen verran, että löydät asian. Jos olisit näkövammainen tms, niin mieluusti auttaisin sinua, mutta laiskimuksien laiskottelemista en koskaan ole tukenut.
        Niin, on hyvä muistaa , miten ihmisen tulee osalllistua elämiseen. Jos ei osallistu,m niin monasti koko oma elämä katoaa ja jää siten elämättä.

Raamatussa on vastaus, mutta lue edes Raamattua sen verran, että löydät asian. Jos olisit näkövammainen tms, niin mieluusti auttaisin sinua, mutta laiskimuksien laiskottelemista en koskaan ole tukenut.
        Niin, on hyvä muistaa , miten ihmisen tulee osalllistua elämiseen. Jos ei osallistu,m niin monasti koko oma elämä katoaa ja jää siten elämättä.

Kysyin missä kohtaa muualla Raamatussa puhutaan kielillä puhumisen armolahjasta kuin 1 Kor. Jos vastaus on niin selvä ei luulisi sinulla olevan vaikeuksia postata jakeita tänne.

• markku.lievonen

Ajatelkaapa vähän syvällisemmin. Niin, jos tähänkin kasteasiaan liittyvät JUMALAN ilmoitukset otettaisiin sellaisenaan,- ilman fiktiivisen kuvituksen käyttämistä.

Niin, jos KAIKKI ihmiset uskoisivat JUMALAN ilmoittamat sanat sellaisenaan, niin jokainen meistä ymärtäisi kasteen samalla tavalla;

Joka uskoo ja kastetaan. Usko ensin ja uskossa otettu kaste.
      Jokainen ymmärtäneekin, ettei jumalaton uskomaton ihminen otakkaan kastetta.

• faktaapeliin

Johanneksen Evakeliumista

1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

------------

Juud. 1:19

Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

• biisiäpukkaa
    • biisiäpukkaa
    • tiivistysjutusta

http://nakymagazine.fi/uusin-lehti/mika-tuki-ja-mika-siunaus

Syksyllä 2014 ei-uskovainen Maria Mäki käveli ensimmäistä kertaa sisään Uskon Sana -seurakuntaan Kokkolaan.

Hän ei osannut odottaa, että Jumala tulisi kohtaamaan hänet niin radikaalisti rakkaudellaan. Vielä vähemmän Maria aavisti, että reilun vuoden kuluttua hän tulisi olemaan kyseisen seurakunnan perustajan ja johtajan, pastori Patrick Tiaisen morsian.

Maria on löytänyt oman läheisen henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen.

– Minä menin polvilleni ja antauduin täysin. Siitä alkoi koko elämänpituinen Isä-tytär suhde. Se rakkaus, joka meidän taivaallisella Isällä on meitä kohtaan on jotain paljon suurempaa kuin voisi itse kuvitella.

• >> Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. <<

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt. 28:19

Ihme väitteitä täällä kuulee, että kyse olisi myöhemmästä lisäyksestä. Kriittisessä laitoksessa (NA 28) ei tässä kohtaa ole ainuttakaan varianttia, mikä tarkoittaa että "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy kaikista käsikirjoituksista, siis myös niistä varhaisimmista. Jos väitetään että kyse on lisäyksestä, tulee tarjota jotain tekstuaalisia faktoja väitteensä perustaksi.

• cftggg

Ethän sinäkään esitä mitään faktoja. Tuo on pelkästään sinun omia mielipiteitäsi.

• Biblepost

Kristitty.net, on saatanan palvelija, käärme. Hään kutoo Jumalan Sanasta saatanallista verkkoa.

• dcccw

Onkohan kristitty.net jehovalainen, mormooni vai mikä? Ehkä luterilainen häirikkö. Välillä hän esittää hyvin omituisia mielipiteitä.

• markku.lievonen

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt. 28:19

Niin, ei JUNMALA ole mikään pöljä ja ristiriitainen aivoituksissaan. Itse aikoinaan ihmettelin tuotakin ilmoitusta ja ihmettelein sen ristiriitaisuutta muihin JUMALAN ilmoituksiin.

Jokainen RAAMATTUA lukeva ja ymmärtävä ihminen omaa ymmärryksen,- ettei kaikkia kansoja voi tehdä opetuslapsiksi ja kastaa heitä / opetuslapsia. Raamattu ei opeta, että maailma / ihmiset tehtäisiin opetuslapsiksi,- vaan opetuslapsia ovat vain JUMALAN aivoitama seurakunta. Piskuinen ryhmä ihmiskunnasta.

Joskus aikoinaan tuo ilmoitus on ollut muodossa; Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani, kastamalla HEITÄ ( siis uskoontulleita, jotka ovat siten opetuslapsiakin) Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tuosta en ole varma onko alkuperäinen ilmoitus ; Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska se sotii apostolien käyttämää Jeesuksen nimeen kastamista.
        Mutta, joka tapauksessa Raamatusta ei löydy kuin yhdestä kohtaa tuo Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mutta useammin taas Jeesuksen nimeen kastaminen.

Mutta,- kuten yleistä, niin Lut. kirkkokin viäntää tuon ilmoituksen jo tuollaisenaan kieroon kuvitellen kastamalla tehdä opetuslapsia,- vaikka tuossakin selkeästi opetetaan , miten opetuslapsia tulee kastaa. Kastamalla heitä.....

Eli jos Raamatussa on ristiriitainen ilmoitus, niin on syytä paneutua tutkimaan liittyykö siihen käännösvirheellisyyttä. Näitäkin Raamatussa on.

• ghg9
        markku.lievonen kirjoitti:

Niin, ei JUNMALA ole mikään pöljä ja ristiriitainen aivoituksissaan. Itse aikoinaan ihmettelin tuotakin ilmoitusta ja ihmettelein sen ristiriitaisuutta muihin JUMALAN ilmoituksiin.

Jokainen RAAMATTUA lukeva ja ymmärtävä ihminen omaa ymmärryksen,- ettei kaikkia kansoja voi tehdä opetuslapsiksi ja kastaa heitä / opetuslapsia. Raamattu ei opeta, että maailma / ihmiset tehtäisiin opetuslapsiksi,- vaan opetuslapsia ovat vain JUMALAN aivoitama seurakunta. Piskuinen ryhmä ihmiskunnasta.

Joskus aikoinaan tuo ilmoitus on ollut muodossa; Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani, kastamalla HEITÄ ( siis uskoontulleita, jotka ovat siten opetuslapsiakin) Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tuosta en ole varma onko alkuperäinen ilmoitus ; Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska se sotii apostolien käyttämää Jeesuksen nimeen kastamista.
        Mutta, joka tapauksessa Raamatusta ei löydy kuin yhdestä kohtaa tuo Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mutta useammin taas Jeesuksen nimeen kastaminen.

Mutta,- kuten yleistä, niin Lut. kirkkokin viäntää tuon ilmoituksen jo tuollaisenaan kieroon kuvitellen kastamalla tehdä opetuslapsia,- vaikka tuossakin selkeästi opetetaan , miten opetuslapsia tulee kastaa. Kastamalla heitä.....

Eli jos Raamatussa on ristiriitainen ilmoitus, niin on syytä paneutua tutkimaan liittyykö siihen käännösvirheellisyyttä. Näitäkin Raamatussa on.

Kysymyksessä ei ole käännösvirhe vaan tahallinen virhe. Luterilainen kirkkohan opettaa, että kansoista pitää tehdä Jeesuksen opetuslapsia eikä siis yksilöistä. Silloin tuo pronomini "heitä" on kyllä väärin.

• cftggg kirjoitti:

Ethän sinäkään esitä mitään faktoja. Tuo on pelkästään sinun omia mielipiteitäsi.

Se että kastekaava löytyy kaikista käsikirjoituksista ei ole minun mielipiteeni vaan rankka fakta ja tosiasia. Kyse ei ole mistään lisäyksestä saati käännösvirheestä.

• ghg9 kirjoitti:

Kysymyksessä ei ole käännösvirhe vaan tahallinen virhe. Luterilainen kirkkohan opettaa, että kansoista pitää tehdä Jeesuksen opetuslapsia eikä siis yksilöistä. Silloin tuo pronomini "heitä" on kyllä väärin.

"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy alkutekstistä eli varhaisimmista käsikirjoituksista. Tämän voi helposti tarkistaa kriittisestä laitoksesta. Kyse ei todellakaan ole mistään virheestä. Kyse on kolminaisuuden kieltäjien propagandasta, että tuo olisi muka myöhempi lisäys. Heillä ei ole mitään faktoja esittää väitteensä tueksi.

• Kirkkoisistä Didachee, Tertullian, Thaumaturgus, Hippolytus ja Cyprian lainaavat kaikki jakeen pitkää muotoa. Ainoastaan Eusebius on pätkäissyt sen lyhyemmäksi. Emme voi mitenkään väittää että kyseessä olisi myöhempien aikojen lisäys sillä perusteella, että yksi kirkkoisä lainaa jakeen lyhyttä muotoa. Kaikissa käsikirjoituksissa on pitkä muoto.

• Kristitty.net kirjoitti:

Kirkkoisistä Didachee, Tertullian, Thaumaturgus, Hippolytus ja Cyprian lainaavat kaikki jakeen pitkää muotoa. Ainoastaan Eusebius on pätkäissyt sen lyhyemmäksi. Emme voi mitenkään väittää että kyseessä olisi myöhempien aikojen lisäys sillä perusteella, että yksi kirkkoisä lainaa jakeen lyhyttä muotoa. Kaikissa käsikirjoituksissa on pitkä muoto.

"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy KAIKISTA käsikirjoituksista. Miten se siis voi olla myöhempi lisäys? Selittäkää tämä.

• Sepeliittus
        Kristitty.net kirjoitti:

"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" löytyy KAIKISTA käsikirjoituksista. Miten se siis voi olla myöhempi lisäys? Selittäkää tämä.

Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään. Se ei ole mahdollista. Sellainen olisi mahdotonta.

Vanhurskautus tulee uskosta ja siten on pääsy Jumalan lapseksi. Tuohon väliin ei mahdu mitään muuta.

Me emme tee mitään Pyhän Hengen nimeen. Emme rukoile Pyhää Henkeä. Emme pyydä Pyhältä Hengeltä mitään. Jeesuksen nimessä näitä teemme.

Mitä teksteihin tulee, edellisen seikan perusteella ei ole enää tärkeää onko Matt. 28:19 alkuperäisen kirjoittajan tuottamaa vai myöhempien kopiointivaiheiden lisäys.

Vaikka asia ei ole tärkeä, muuten vain voi asiaa tarkastella. Alkuperäisiä tekstejä ei ole. Tämä pudottaa pohjan tiedolta miten alkuperäisessä on kirjoitettu.

Sitten enempiä tutkimatta, onko olemassa kopion kopioiden joukossa kopioita, joista tuo tekstikohta puuttuu? Kysyn vain.

Sillä ei ole merkitystä mistä kopion kopioiden linjasta sellainen olisi säilynyt, eli onko se iältään varhaisempi vai nuorempi? Edelleen siis sillä varauksella, onko sellaista varhaisen kopiointilinjan kopiota josta jae puuttuu?

Jaetta ei ole kopiointivaiheissa pois jätetty. Summaus: jae on joko alkuperäisen kirjoittajan laittama, mitä sopii ihmetellä, tai ei ole säilynyt niitä kopioita joissa jaetta ei vielä ollut.

Niin äkkiä kuin 100-luvulla oli kristinusko saanut traditionaalisia piirteitä ja kristityistä oli tullut uskonnon puolustajia marttyyriuteen asti.
        Kun lukee ja tutustuu kokoelmaan Apstoliset isät, sisältäen Didakheen, täytyy ihmetellä missä uskovaisuus silloin piileskeli ja jälkeenpäin vuosisadat. Vähemmän jäi siitä tietoa.

Jo 100-luvulla maaperä oli valmis pistämääm teksteihin omiansa, jos kopioitsija niin tarpeelliseksi katsoi.

• Sepeliittus kirjoitti:

Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään. Se ei ole mahdollista. Sellainen olisi mahdotonta.

Vanhurskautus tulee uskosta ja siten on pääsy Jumalan lapseksi. Tuohon väliin ei mahdu mitään muuta.

Me emme tee mitään Pyhän Hengen nimeen. Emme rukoile Pyhää Henkeä. Emme pyydä Pyhältä Hengeltä mitään. Jeesuksen nimessä näitä teemme.

Mitä teksteihin tulee, edellisen seikan perusteella ei ole enää tärkeää onko Matt. 28:19 alkuperäisen kirjoittajan tuottamaa vai myöhempien kopiointivaiheiden lisäys.

Vaikka asia ei ole tärkeä, muuten vain voi asiaa tarkastella. Alkuperäisiä tekstejä ei ole. Tämä pudottaa pohjan tiedolta miten alkuperäisessä on kirjoitettu.

Sitten enempiä tutkimatta, onko olemassa kopion kopioiden joukossa kopioita, joista tuo tekstikohta puuttuu? Kysyn vain.

Sillä ei ole merkitystä mistä kopion kopioiden linjasta sellainen olisi säilynyt, eli onko se iältään varhaisempi vai nuorempi? Edelleen siis sillä varauksella, onko sellaista varhaisen kopiointilinjan kopiota josta jae puuttuu?

Jaetta ei ole kopiointivaiheissa pois jätetty. Summaus: jae on joko alkuperäisen kirjoittajan laittama, mitä sopii ihmetellä, tai ei ole säilynyt niitä kopioita joissa jaetta ei vielä ollut.

Niin äkkiä kuin 100-luvulla oli kristinusko saanut traditionaalisia piirteitä ja kristityistä oli tullut uskonnon puolustajia marttyyriuteen asti.
        Kun lukee ja tutustuu kokoelmaan Apstoliset isät, sisältäen Didakheen, täytyy ihmetellä missä uskovaisuus silloin piileskeli ja jälkeenpäin vuosisadat. Vähemmän jäi siitä tietoa.

Jo 100-luvulla maaperä oli valmis pistämääm teksteihin omiansa, jos kopioitsija niin tarpeelliseksi katsoi.

>> Sitten enempiä tutkimatta, onko olemassa kopion kopioiden joukossa kopioita, joista tuo tekstikohta puuttuu? Kysyn vain. <<

Kriittisestä laitoksesta löytyy kaikki olemassa olevat käsikirjoitukset, ja sen mukaan tuo lause on kaikissa käsikirjoituksissa! Se ei puutu yhdestäkään tuntemastamme käsikirjoituksesta, eli "kopion kopion kopiosta". Tiedämme siis varmasti että se on alkuperäinen. Jeesus siis todellakin käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• Kristitty.net kirjoitti:

>> Sitten enempiä tutkimatta, onko olemassa kopion kopioiden joukossa kopioita, joista tuo tekstikohta puuttuu? Kysyn vain. <<

Kriittisestä laitoksesta löytyy kaikki olemassa olevat käsikirjoitukset, ja sen mukaan tuo lause on kaikissa käsikirjoituksissa! Se ei puutu yhdestäkään tuntemastamme käsikirjoituksesta, eli "kopion kopion kopiosta". Tiedämme siis varmasti että se on alkuperäinen. Jeesus siis todellakin käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Korostan vielä että tuo lause löytyy KAIKISTA käsikirjoituksista! Se ei siis millään voi olla väärennös tai lisäys.

• el29

Ei näiltä nykyajan seurakunnilta voi paljoa vaatia, kun ei ole kastekaan oikein.

• >> Koko minun uskossaoloni aikana on kaikissa yhteyksissä painotettu sitä, että Raamatun opit pitää perustella ainakin kahden raamatunjakeen avulla, muuten asiaa ei pidetä virallisesti oikeana. Varsinkin tärkeissä opillisissa asioissa opit on pyrittävä perustelemaan hyvin.
      Matt 18:16 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.'
      2.Kor13:1 Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. <<

Täyttä harhaoppia väittää että asia on oikein vain jos siitä löytyy vähintään kahden Raamatun jakeen todistus. Jos koko Raamattu on Jumalan sanaa, yksikin jae riittää. Miten Jeesus itse luki Raamattua? Ainoastaan yhdessä kohtaa Raamattua käsketään sitomaan tupsut viitan kulmiin 4. Moos. 15:38 ja Jeesus käytti silti tupsuja.

Mt. 18:16 ja 2. Kor. 13:1 kyse on molemmissa tapauksissa ihmisten todistuksesta. Ne eivät ole ohjeita Raamatun lukemiseen. Tämä käy selväksi jos lainaat koko jakeen:

"Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'." Mt. 18:16

"Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava." 2. Kor. 13:1

Kielillä puhumisesta kertoo meille Raamatussa ainoastaan Paavali yhdessä kirjeessään, onko kaikki mitä Raamattu sanoo siis kielillä puhumisesta hylättävä?

• Biblepost

Kristty.net valhettelet taas kirjoitat pelkkää valhetta, etkä vieläkään ole hankkinut omaa Raamattua, etkä lukenut sitä.
      Olet saatanan palvelija.

• Missä kohtaa Raamattua käsketään panetella ja solvata toisia?

• sapatti123
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua käsketään panetella ja solvata toisia?

Kristitty.net luulee olevansa profeetta ja messias.

• "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko." Room. 12:14

• Biblepost

Kristitty.netin pahan suu puhuu. Onko sinulla, jonkinlainen maine, jonka voi tahrata???

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.netin pahan suu puhuu. Onko sinulla, jonkinlainen maine, jonka voi tahrata???

Olen varsin otettu siitä että minulla on uskollinen fani Biblepost joka seuraa minua kaikkialle. Hyvä!

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Olen varsin otettu siitä että minulla on uskollinen fani Biblepost joka seuraa minua kaikkialle. Hyvä!

Kristitty.net. luuletko että kirjoitan sinulle??? Olet tosiaan paisunut. Kirjoitan varoittaakseni uskovia ja etsiviä sinun käärmeen myrkyistäsi.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net. luuletko että kirjoitan sinulle??? Olet tosiaan paisunut. Kirjoitan varoittaakseni uskovia ja etsiviä sinun käärmeen myrkyistäsi.

Uskon että uskovat ovat varmasti sinulle ikuisesti kiitollisia suurenmoisesta työstäsi.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Uskon että uskovat ovat varmasti sinulle ikuisesti kiitollisia suurenmoisesta työstäsi.

Kristitty.net taas kirjoittelet valheita ja kieroja. Olen vuosikymmenten aikana oppinut vähäsen Herrasta Jeesuksesta, ja haluan varoittaa tämän palstan lukijoita Kristitty.netin valheista ja tooraopista. En ole koskaan väittänyt, että teen jotain suurta ja erinomaista.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net taas kirjoittelet valheita ja kieroja. Olen vuosikymmenten aikana oppinut vähäsen Herrasta Jeesuksesta, ja haluan varoittaa tämän palstan lukijoita Kristitty.netin valheista ja tooraopista. En ole koskaan väittänyt, että teen jotain suurta ja erinomaista.

Eiköhän lukijat osaa ihan itse omilla aivoillaan päätellä mikä on Jumalasta ja mikä ei, sinun kaltaistasi totuuden profeettaa ei tarvita tänne varoittelemaan muita harhaopeista.

• Biblepost

Kristitty.net, kirjoitat törkeyksiä. Sinun oppisi ovat saatanasta. Meinaat edelleen, että sinä saat päättää kuka kirjoittaa tänne palstalle. Etkö edes ymmärrä, että tämä on helluntai palsta, jossa on tarkoitus käsitellä ja keskustella helluntailaisuuteen liittyvistä asioista? Tooraoppi kuuluu muihin uskontoihin, ei kristillisiin uskontoihin.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net, kirjoitat törkeyksiä. Sinun oppisi ovat saatanasta. Meinaat edelleen, että sinä saat päättää kuka kirjoittaa tänne palstalle. Etkö edes ymmärrä, että tämä on helluntai palsta, jossa on tarkoitus käsitellä ja keskustella helluntailaisuuteen liittyvistä asioista? Tooraoppi kuuluu muihin uskontoihin, ei kristillisiin uskontoihin.

Oletko sinä moderaattori ja päätät mikä kuuluu minnekin? Olen tässä ketjussa ottanut kantaa kahteen harhaoppiin, että Raamatusta pitää aina löytyä vähintään kahden jakeen todistus ja että "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" olisi mukamas myöhempi lisäys. Mitään en ole kirjoittanut tänne toorasta.

• Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

Oletko sinä moderaattori ja päätät mikä kuuluu minnekin? Olen tässä ketjussa ottanut kantaa kahteen harhaoppiin, että Raamatusta pitää aina löytyä vähintään kahden jakeen todistus ja että "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" olisi mukamas myöhempi lisäys. Mitään en ole kirjoittanut tänne toorasta.

Kristitty.net itsehän olet moderaattorin virkaa itsellesi ollut ottamassa. Kirjoitit mm: "sinun kaltaistasi totuuden profeettaa ei tarvita tänne varoittelemaan". Eli viimeinenkin sepustuksesi on valhetta.
        Sinusta löytyy monen todistajan kirjoitus ja havainto, että olet valehtelija. Kirjoittelet tänne tooraopin harhoja. Raamattu on kokonaisuus, mutta Jumalan ilmoituksen kokonaisuudesta et ymmärrä yhtään mitään. Sinulla on vain muutama yksittäinen saatanan synagoogan oppien Raamatunpaikka, jota pyörittelet kirjoituksissa.

• Biblepost kirjoitti:

Kristitty.net itsehän olet moderaattorin virkaa itsellesi ollut ottamassa. Kirjoitit mm: "sinun kaltaistasi totuuden profeettaa ei tarvita tänne varoittelemaan". Eli viimeinenkin sepustuksesi on valhetta.
        Sinusta löytyy monen todistajan kirjoitus ja havainto, että olet valehtelija. Kirjoittelet tänne tooraopin harhoja. Raamattu on kokonaisuus, mutta Jumalan ilmoituksen kokonaisuudesta et ymmärrä yhtään mitään. Sinulla on vain muutama yksittäinen saatanan synagoogan oppien Raamatunpaikka, jota pyörittelet kirjoituksissa.

Uudessa liitossa Jeremian mukaan Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Kyse ei ole mistään harhaopista.

• vrddd

Kun on lusikalla annettu, ei voi kapustalla vaatia.

• 819233

Parannuksen teon paikka, kaste uusiksi.

• tggbyhh

Ok--!!!

• KiikkustuolissaHelvetiin

Kristityt kastavat kristittyjen vanhempien lapset vailla lapsen mitään omaa ansiota. Vasta helluntailaiset / anabaptistit kyseenalaistivat kristinuskon opetukset ja alkoivat levittää puoli-katolilaista ansio-oppiaan, joka edellyttää ihmiseltä ENSIN omavanhurskauden, joka muka sitten tekisi hänet ansiolliseksi Jumalan edessä. Ei niin kuin kristinusko opettaa: ensin ja ainoastaan Jumalan teko, jota seuraa hengenhedelmät.

Anabaptistit siis kieltävät lapsikasteen, sillä he sanovat, ettei pieni lapsi voi olla oikeassa uskossa, eli uskonansiossa ottamaan kastetta. Ensin tulisi ihmisen uskoa, sitten vasta hän kelpaisi Jumalalle, ei, kuten kristinusko opettaa: ihminen pelastuu yksin Jumalan oman teon kautta, saa lahjaksi uskon, sekä kaiken pelastuksen.

Jumalalle Itselleen ei kuitenkaan kelpaa ihmisen kaste, eli siis helluntailainen luulouskon kaste, vaan juuri nimenomaan ansiottomalle lapselle lahjoitettu Jumalan lahjakaste.

Anabaptismi (helluntailaisuus, uudestikastajat) siis kiistävät Jumalan / Kristuksen teot ja vaativat ihmiseltä vanhurskauden tekoja, jotka muka sitten tekisivät tämän ansiolliseksi ottamaan harvainvaltainen "uskovien kaste", jonka uskon anabaptistit itse määrittelevät. Tämä nk. "usko" on helluntaipiireissä ollut perinteisesti "parannuksen teko" näkyvistä synneistä kuten tupakanpoltosta, juoppoudesta ja julkihorottelusta, myös homoudesta. Myöskään keinutuolissa ei pääse Taivaaseen. (Täh?) Eli hävitä tällaiset laiskuuden esineet.

Mitä ihminen salassa syntiä tekee, se on sitten "sielunhoidollinen" juttu ja Herra kuittaa ne hellarin "heikkokuksina".
      .

• Biblepost

Miten siltä pieneltä vauvalta kysytään, oletko uskossa Jeesukseen? Vauvakaste rikkoo jopa maallisia lakeja uskonnonvapaudesta, eihän vauva voi mitenkään ilmaista tahtooko hän liittyä kirkkoon tai muuhun uskolliseen yhteisöön.

• Uhrinne
        Biblepost kirjoitti:

Miten siltä pieneltä vauvalta kysytään, oletko uskossa Jeesukseen? Vauvakaste rikkoo jopa maallisia lakeja uskonnonvapaudesta, eihän vauva voi mitenkään ilmaista tahtooko hän liittyä kirkkoon tai muuhun uskolliseen yhteisöön.

Oletko lukutaidoton? Juurihan edellä kirjoitin.

Kristilliseen kasteeseen ei kuulu tuollaiset "kyselyt" joita helluntailaiset harrastavat, antaen näin päätäntävallan saivartelijoille joille yhdelle kelpaa tämä ja toiselle ei kelpaa. Emme tiedä vauvan uskoa eikä se meille kuulukaan (Kauheeta! Se sanoo, et se ei kuulu meille!) Asia on Jumalan ja vauvan välinen. Hänet kastetaan Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisesti ja loppu on Jumalan työtä, ei helluntaiseurakunnan.

Itseäni ei vauvana kastettu vaikka sukulaiseni olivat sitä helluntailaisilta vanhemmiltani anoneet. He itsekkäästi, oman uskonsa mukaisesti, kielsivät minulta tämän Jumalan lahjan. Kyse oli kuitenkin minun omasta, ainutkertaisesta elämästäni. Julmilla pahoinpitelyillä, vyöllä hakaten minua, pientä tyttöä kasvatettiin helluntailaiseksi, johon n. 15 vuoden jatkuvan henkisten, seksuaalisten ja fyysisten pahoinpitelyjen seurauksena mieli nujertuneena ja murtuneena nuorena sitten käännyinkin. Minut kastettiin helluntailaisten ansiokasteella.

Tämän uskon ja kasteen myöhemmin kielsin, liityen kristilliseen kirkkoon mutta en saanut uutta, kristillistä kastetta, sillä kirkko ei uudestikasta. Vaadin kuitenkin nk. kasteenvahvistusseremonian, jossa kasteeni olemus ja merkitys, nyt uuden uskoni mukaisesti tunnustettiin kristilliseksi kasteeksi. Kielsin siis helluntailaisen upotuskasteeni opillisesti epäkristillisen olemuksen, mutta itse kastetta ei uusittu. Tämä varjo on aina seurannut minua, enkä kotiutunut kirkkoonkaan. Olisin halunnut uuden, ulkoisestikin aidon kristilliseen kasteen, mutta sitä en kirkossa enää saanut, sillä teknisesti helluntailaisten kaste täytti kristinuskon kriteerit, joskaan ei opillisesti. Tämän helluntailaisen kasteopin siis minulle, vaatimuksestani yksityisessä seremoniassa kielsin.

Nyt olen kirkoton, virallisesti uskonnoton, uskon mitä uskon. Syytän tästäkin helluntailaista, hengellistä väkivaltaa joka riisti minulta elämäni, myös hengellisen mielenrauhan.
        ..

• Biblepost

Kirjoitat sekavia. Väitit nimenomaan että lapsikaste (eli harhaoppikaste) kelpaa Jumalalle : "Jumalalle Itselleen ei kuitenkaan kelpaa ihmisen kaste, eli siis helluntailainen luulouskon kaste, vaan juuri nimenomaan ansiottomalle lapselle lahjoitettu Jumalan lahjakaste.
        Ja mitä kummaa tarkoitat: lahjoitettu Jumalan lahjakaste???

• KristittyLuth
        Biblepost kirjoitti:

Kirjoitat sekavia. Väitit nimenomaan että lapsikaste (eli harhaoppikaste) kelpaa Jumalalle : "Jumalalle Itselleen ei kuitenkaan kelpaa ihmisen kaste, eli siis helluntailainen luulouskon kaste, vaan juuri nimenomaan ansiottomalle lapselle lahjoitettu Jumalan lahjakaste.
        Ja mitä kummaa tarkoitat: lahjoitettu Jumalan lahjakaste???

En kirjoita yhtään sekavia, sinä olet sekava, jos et ole vaivautunut tutustumaan kristinuskon opinkappaleisiin.

Luterilainen kirkko opettaa, että ihminen pelastuu yksin uskosta ja armosta, Jeesuksen lahjavanhurskautuksen kautta, joka sisältää koko Jeesuksen sovitustyön. Ihminen ei "ota kastetta", vaan saa myöskin kasteen Jumalan lahjatekona. Koko pelastus annetaan Jumalan lahjatekona ihmisille. Näin siis myöskin nk. "lapsikaste" (joka on helluntailaisten käyttämä pilkkanimitys kristillisestä kasteesta) on Jumalan lahjateko ihmiselle. Kirkko itse ei opeta mitään "lapsikastetta" vaan kastaa kunkin, ikään katsomatta. Kristityt vanhemmat siis tunnustaessaan luterilaisen kirkon oppia sallivat myös lastensa saada tämän Jumalan lahjan.

Helluntailaiset vetoavat veden määrään ja pilkkaavat "valelukastetta", te kun katsotte ulkoista ainetta, ette kasteen merkitystä. Periaatteessa kristilliseen kasteeseen riittäisi vesipisarakin kun se suoritetaan puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Nestoriolainen helluntailaisuus ei kuitenkaan tällaista tunnusta, sillä "eihän syntejä voi hukuttaa, ellei ihminen kokonaan upottaudu veteen". (Kyllä! Ettei peräti K. Antturi itse aikoinaan näin opettanut Hgin Saalemissa?) Veden määrä on siis oleellinen helluntailaisten humpuukikasteessa, ei Jumalan sana yhdistyneenä veteen, vaikka sitä olisi vain pisarakin.

Kristillisessä kasteessa kuitenkin käytetään runsaampaa vettä, jolla kasteen saaja valellaan. Ortodoksit kolmesti upottavat vauvan kastemaljaan.

Hupsista kukkuu, näin sitä mennään:
        https://www.youtube.com/watch?v=uQzHH7qMqSs
        .

• Biblepost
        KristittyLuth kirjoitti:

En kirjoita yhtään sekavia, sinä olet sekava, jos et ole vaivautunut tutustumaan kristinuskon opinkappaleisiin.

Luterilainen kirkko opettaa, että ihminen pelastuu yksin uskosta ja armosta, Jeesuksen lahjavanhurskautuksen kautta, joka sisältää koko Jeesuksen sovitustyön. Ihminen ei "ota kastetta", vaan saa myöskin kasteen Jumalan lahjatekona. Koko pelastus annetaan Jumalan lahjatekona ihmisille. Näin siis myöskin nk. "lapsikaste" (joka on helluntailaisten käyttämä pilkkanimitys kristillisestä kasteesta) on Jumalan lahjateko ihmiselle. Kirkko itse ei opeta mitään "lapsikastetta" vaan kastaa kunkin, ikään katsomatta. Kristityt vanhemmat siis tunnustaessaan luterilaisen kirkon oppia sallivat myös lastensa saada tämän Jumalan lahjan.

Helluntailaiset vetoavat veden määrään ja pilkkaavat "valelukastetta", te kun katsotte ulkoista ainetta, ette kasteen merkitystä. Periaatteessa kristilliseen kasteeseen riittäisi vesipisarakin kun se suoritetaan puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Nestoriolainen helluntailaisuus ei kuitenkaan tällaista tunnusta, sillä "eihän syntejä voi hukuttaa, ellei ihminen kokonaan upottaudu veteen". (Kyllä! Ettei peräti K. Antturi itse aikoinaan näin opettanut Hgin Saalemissa?) Veden määrä on siis oleellinen helluntailaisten humpuukikasteessa, ei Jumalan sana yhdistyneenä veteen, vaikka sitä olisi vain pisarakin.

Kristillisessä kasteessa kuitenkin käytetään runsaampaa vettä, jolla kasteen saaja valellaan. Ortodoksit kolmesti upottavat vauvan kastemaljaan.

Hupsista kukkuu, näin sitä mennään:
        https://www.youtube.com/watch?v=uQzHH7qMqSs
        .

Kirjoittelet aivan omia höpinöitäsi. Voisitko näyttää Sanan paikan, missä mm. sanotaan: kristilliseen kasteeseen riittäisi vesipisarakin kun se suoritetaan puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Miten vanha ihminen voidaan haudata vesipisaraan?
        Oliko Punaisessa Meressä vettä vain pisaran verran, ja hukkuvatko Egyptin sotajoukot yhteen vesipisaraan?

• KlassinenKristitty
        Biblepost kirjoitti:

Kirjoittelet aivan omia höpinöitäsi. Voisitko näyttää Sanan paikan, missä mm. sanotaan: kristilliseen kasteeseen riittäisi vesipisarakin kun se suoritetaan puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Miten vanha ihminen voidaan haudata vesipisaraan?
        Oliko Punaisessa Meressä vettä vain pisaran verran, ja hukkuvatko Egyptin sotajoukot yhteen vesipisaraan?

Kirjoitan kristinuskosta. En Raamatusta, vaan kristinuskon käytännöstä. Raamattu ei sano, että vesipisarakin riittää, sen sanoo usko. Mutta kristillisessä kasteessa todellakin valellaan vettä enemmän kuin yksi pisara. Myöskään upotuskaste ei ole väärä, mutta se ei myöskään ole "enemmän kaste" kuin nk. valelukaste, sillä kasteessa ei veden määrä ole oleellinen, vaan Jumalan sana.

Et näytä itse ollenkaan käsittävän mistä itse kirjoitat, näin on muutoinkin helluntailaisten kohdalla, te kun vaaditte joka asialle fundamentalistisen selityksen. Vapaamuurarit olivat pirullisia luodessaan eksytyksenne. "Kun Raamattu ei sano näin. Kun Raamattu sanoo näin."

Raamattu on kirkolliskokouksissa laadittu kirjakokoelma, ei mikään rajattu "pyhä sana". Pyhiä kirjoituksia on enemmänkin, mutta nk. Raamattuun valikoitiin ainoastaan apostolien itsensä kirjoittamat kirjeet. Näin te saivartelullanne teette tyhjäksi Jumalan sanaa ja tahtoa, rajaten sen siihen minkä itse voitte nestoriolaisella järkeisuskollanne selittää.

Te itse ette ole kristittyjä, vaan kristinuskon vastustajia. USA:n vapaamuurarit tekivät todella perkeleellisen työn luodessaan uskontonne.

• Biblepost

Jos haluaa toimia kasteasiassa Sanan mukaisesti niin oppi ja kastetapa on otettava Raamatusta.

• elxi
        Biblepost kirjoitti:

Jos haluaa toimia kasteasiassa Sanan mukaisesti niin oppi ja kastetapa on otettava Raamatusta.

Näin se on.

• gazastaja
        Biblepost kirjoitti:

Emme tiedä oliko kastetapa kastaa upottamalla. Jos siis ylipäänsä kaikkia kastettiin, niitä joista ei ole tekstejä säilynyt.

Oliko aina siinä paikassa vesistöjä upotussyvyyteen asti, tai laakeita lammikoita vaakasuunnassa ihminen siihen upottaa.

Se nyt on selvä että kastamaan ei lähdetty kilometrinkään päähän saati pidemmälle. Kun uskoviksi kastettiin oitis, ei siinä montaa askelta otettu.

Missä oli Jordanin ja Genesaretin lisäksi vesipaikkoja. Meren rannassa kyllä.
        Kastetavasta Raamattu kertoo huonosti jos suorituksen varmasti upotus tarvitsee olla.

Jos kastetavalle on upottamisella ollut keskeinen merkitys, kyllä se tulisi esiin.

• edsssss

Kaste on antikristillinen silloin kun se syrjäyttää Jeesuksen ja se asetetaan pelastajan rooliin. Ihminen ei pelastu rituaalien avulla. Rituaalit kuuluvat pakanauskontoihin.
      Kaste "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen " yrittää sekin syrjäyttää Jeesuksen (Jeesuksen nimen). Kaikki vauvakasteet ja kasteet "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ovat siksi perusluonteeltaan antikristillisiä,.

• SelvänTeki

Selvä. painan sanasi mieleeni, otan jälleen talteen todisteena helluntaimessiaanisesta opetuksesta. Mutta seiso sanojesi takana myös silloin kun ne tulevat vastaasi.

• huhyvgtcrx

Yritätte tehdä Jeesuksesta rikollista valheellisilla kaste opeillan rikollisten yli 3500 lahkoissa maailmalla!
      Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan. lapsikin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi, tapettaviksi tai edes raiskattaviksi!
      Jeesus SIUNASI LAPSIA, ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet jote lukekaa ne ohjeet tarkoin.

Miksi teille ei pelpaa Jeesuksen antama oppi?
      Kasteessa saatu risti, on elävän mutta hengellisesti tapetun tunnus otsassa.

Lapsikaste rikoksista...
      Tässä, papin tekstissä on 4 törkeää valetta, "taivaan isän" nimeen...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi "

papistolle ja uskovaisille muistutus, että lapsena kastetulla on kuolleen merkki, risti otsassa niinkuin mm ev.l. papistolla ja seurakuntalaisialla.:
      Matteuksen evankeliumi:
      8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa.
      Luukkaan evankeliumi:
      9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa."

Kaste:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

Rikollisuuden kasteista... Koskee myös tätä:
      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Lapsikaste ei ollene helluntalaisten oppia mutta jotka lapsa kastaa, tappavat lapsen hengellisesti ja asettava ÄLÄ TAPA käskyn vastaisesti kuolleen merkin lapsen otsaan niinkuin topisillakin raadoilla hautausmailla on....

• rh555

Järkyttävää, että ihmisiä on tuhansia vuosia kastettu väärin.

• Setä.neuvoo.jälleen

http://biblehub.com/text/matthew/28-19.htm

En ole kiinnostunut lukemaan, mitä keskustelussa edellä höristiin, mutta luulisin itselläni olevan eri näkökulmaa joka tapauksessa.

Kiinnitän huomiota tuossa jakeessa ilmaukseen eis to onoma tu patros, jne. Eli erityisesti tuohon eis-sanaan, joka tarkoittaa sisälle. Että kastetaan ihmisiä sisälle tuohon kolminaisuuteen tai kolminaisuuden nimeen, joka on kuin oppi tai uskonto. Ei fyysisellä vedellä läträämistä, vaan hengellinen asia. Näitä käsityksiä syntyy, jos luetaan alkutekstiversioita läpi. Että mitä Raamatussa oikeasti todella sanotaan.

• hsqnb

Joh 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

Kastetaan ihmisiä sisälle Jeesukseen. Eis toimii myös Jeesuksen nimen kanssa.

• myyhh

Valitettavasti helluntailaisetkin ovat antaneet periksi valtiokirkkolaitosten harhoille. Helluntailaisuus onkin muuttumassa kirkoksi. Helluntaiherätystä ei enää ole. Nämä nykyajan helluntailaiset eivät taida edes tietää, mitä helluntailaisuus tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57