Laillistettua murhaamista

Nytriittää

Sitä se vanhusten hoito Suomessa mielestäni on koska valtiovalta sallii vanhusten hoidon bisneksenä. Rahallisen voiton saanti vääristää inhimillisyyttä ja saa aikaan sen että tunteettomat pienellä palkatut ei niin ammattitaitoiset hoitajat laitetaan vahtimaan vanhuksia. Jos ei päättäjät muuta linjaustaan tässä asiassa, tämä räjähtää vielä käsiin. On suorastaan pirullista että ihmistä kohdellaan vanhana ilman kunnioitusta ja rakkautta. Näitä ominaisuuksia ei löydy yhdestäkään hoitolaitoksesta.

11

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästötalkoot

      Epäiletkös että näillä päättäjillä on tunteet ja tahto vanhusten inhimillisen hoidon mahdollistamiseen, silloinkin kun ei ole oma vanhus kyseessä?

      • Nytriittää

        En epäile. Olen varma siitä etteivät he välitä. He ajattelevat että kerrankos sitä vanhetaan ja kuollaan. Eihän sitä tarvii kuin muutama vuosi kitua jossain "hoitokodissa"


    • ssstappaa

      Puheissa vanhuksille luvataan arvokas loppuelämä, joo joo.
      Onneksi itse saan työskennellä, vielä, julkisen puolen yksikössä. Naapurikaupunki n vuosi sitten yksityisti koko sote-sektorinsa.
      Nyt meille olisi tarjolla valtava määrä hoitajia naapurikunnasta, ja kertomukset ovat kyllä järkyttäviä.
      Ensinnäkin yksityisen alan palkkaus on huomattavasti huonompi, samoin lomat.
      Vanhukset eivät saa aina tarpeeksi ruokaa, laadusta puhumattakaan.
      Henkilökunnalla ei aikaa pitää taukoja, koska hlöstömäärät kireät.
      Palkanmaksussa jatkuvasti huomautettavaa, työntekijän tappioksi.
      Kuntoutusta tai virikkeitä vanhuksille ei ole tarjolla lainkaan, ulkoilutukset ehkä kerran vuodessa.
      Henklöstö vaihtuu jatkuvasti, hoitajien etiikka ei kestä.
      Tähän kun lisätään jatkossa ammattipätevyyden alasajo, niin mennään todela lähelle huutolaisaikoja:(

    • Revisiitä

      Taas yksi joka paasaa tietämättä mistään, tai ainakaan käsittelemästään aiheesta, mitään. Yksityisistä hoitolaitoksista en osaa sanoa, mutta julkisen puolen hoito- ja hoivakodit ja -osastot hoitavat asukkinsa ammattitaidolla, kunnioituksella ja myötäeläen rli empatiseeraten.

      Rakkaudesta puheen ollen sinä olet omalle omaisellesi se, jonka kuuluu sitä aihetta antaa ja tuhlata niin paljon kuin sielu sietää. Ammatilliseen työotteeseen se ei kuulu siinä muodossa kuin tattiaivot sen ymmärtävät.

    • provoilet

      Hei nim. Nytriittää,
      montako vuotta olet itse ollut töissä vanhus/vammaispuolella? Kuinka hoidat itse omat lapsesi, vanhempasi ja muut läheisesi?

    • Nytriittää

      Nyt paljastui nimimerkin "provoilet" takaa yksi sellainen ylimielinen diktaattorihoitsuhullu jollaisia ei pitäisi olla missään missä joutuu työskentelemään ihmisten kanssa. Potkut ja äkkiä tuollaiselle! Hakeudu töihin johonkin kaloja perkaamaan.

      Kommenttisi paljastaa hullun mielentilasi. Toivottavasti meidän normaalien ihmisten omaisten ei tarvitse kaltaisesi kanssa olla koskaan tekemisissä

    • jatkansamaanmalliin

      En minä mene työmaalle rakastamaan ketään, vaan töihin.

      • HoitsuSidotaanSänkyyn

        Sitten kun sinä olet vanha ja makaat kemiallisesti pahoinpideltynä suu auki sängyssä niin toivotaan että kohdallesi tulee hoitajia "työmaalle, eikä rakastamaan ketään, vaan töihin."

        Karmaa odotellessa, nauti sitten paskat housuissa hoitsu. Sinun etiikkasi kesti kemialliset pahoinpitelyt ja vanhusten hoidon tilan, sinä hyväksyit sen, siinä kun kolleegasi joilla oli moraali lähtivät.

        Jatka samaan malliin kunnes saat tekosi omalle kohdalle.


      • onkohannoin
        HoitsuSidotaanSänkyyn kirjoitti:

        Sitten kun sinä olet vanha ja makaat kemiallisesti pahoinpideltynä suu auki sängyssä niin toivotaan että kohdallesi tulee hoitajia "työmaalle, eikä rakastamaan ketään, vaan töihin."

        Karmaa odotellessa, nauti sitten paskat housuissa hoitsu. Sinun etiikkasi kesti kemialliset pahoinpitelyt ja vanhusten hoidon tilan, sinä hyväksyit sen, siinä kun kolleegasi joilla oli moraali lähtivät.

        Jatka samaan malliin kunnes saat tekosi omalle kohdalle.

        Hoidetaanko ihan oikeasti vielä jossain noin vanhanaikaisella tavalla? Omalla työpaikallani pyritään hoitamaan aina vaan enemmän lääkkeettömällä hodolla. Jos tarvittavissa lääkkeissä on rauhoittavia, vain muutama hoitaja saattaa antaa niistä. Se ei siis ole automaattinen käytäntö, vaan hoitajiakin on erilaisia - toiset sietävät ja kokeilevat herkemmin ensin muita keinoja kuin toiset. Likaisissa vaipoissa saattaa joutua hetken aikaa olemaan ihan siitäkin syystä, että osastolla saattaa olla muutama muukin, jonka vatsa on toiminut, joten väkisinkin joku jää viimeiseksi.


    • andteto

      Onkohan seuraava mainoslause sen yhden puljun filosofiaa kuvastava, vai onko se pelkkä painovirhe? Katsoin erään vanhuksen taksikorttia, jossa oli hänellä tienaavan hoitoalan yrityksen motto: 'Hoitoa sinua Kuunnellen'. Onko vanhus, 'sinä', ainut noista kolmesta sanasta, joka ei ansaitse isoa alkukirjainta? Olisiko ollut freudilainen lipsahdus?

    • EuTappaaHiljaa

      Suomi murhaa suuret ikäpolvet hiljaa laitoksissa lääkkeillä etteivät omaiset tiedä mitä tapahtuu....Tälläiseen suomeen ei kannata kenenkään tehdä lapsia koska niitä odottaa varmasti vielä hirveämpi tulevaisuus suomessa....kenties jonkin tasoinen keskitysleiri?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3730
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2920
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2241
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      212
      1944
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1877
    Aihe