Mielikuvia

neptunut

Mielikuvat johtaa käsityksiämme ? Sehän tiedetään et tarpeeksi kauan kun jankutetaan toisen käden tietoa muka oikeana niin se ajan mukaan alkaakin tuntua todelliselta, - eikö ? Uskotko sääkin mielikuviin enempi jos ne tulevat mielestäsi vakuuttavammalta suunnalta kuin kaverisi kertomana ? Onko helpompi elää kun toisetkin uskovat niin ? Se on veikeetä seurata kuinka Yhdysvaltojen pressan vaalit vieläkin nostattaa mielikuvia vai onko sen varjolla vain helpompi sivuuttaa vähemmän kiinnostavat aiheet kuten nyt esim. yhtenäisen euroopan tulevaisuus. Silloin kun eu:hun liityttiin niin puhuttiin rinta rottingilla et kaikki yhdessä kollektiivisesti päättää yhteisistä asioista mut mitäs tää on kun Ranska yhdessä Saksan kaa alkaakin nyt suunnitella uutta yhteistä eurooppalalista linjaa uudeksi suunnaksi ikäänkuin. Kaikkee peilataan aina mitenkä se Suomeen vaikuttaa mut vastausta ei saa keneltäkään vaan luodaan taas uusia mielikuvia ja skenaarioita tulevasta ja jätetään pohdiskelut silleen. Silloin kun Trumpista leivottiin pressaa niin heti oltiin sitä mieltä miten se vaikuttaa Suomeen ? No miten se on mielestäsi vaikuttanut ? Mun mielestä ei vähääkään. Toisaalta nyt ei voida puhua et Trump ei tietäisi missä Suomi on sillä onhan hän käynyt täällä Saarikankaan Martin vieraana muutama vuosi kymmen sitten mut siitä voisin lyödä vetoa et Obamalle on täytynyt näyttää kartalta missä Suomi sijaitsee. Mitä mieltä oot kiertääkö se aurinko vain Suomea ? Mitä Venäjään tulee niin tossahan se on heti rajan takana ja pysyy. Sieltä ei saa mitään mielikuvaa kun heillä on toisenlainen suhtautuminen tohon mediaan.
Mitä Syyriaan tulee niin nää veli venäläiset tukee kansan lahtaamista mitä jenkit eivät tahdo ymmärtää vai pitäskö ? Oho kylläpä tuli maalailtua lavealla siveltimellä mut repikää tästä...

30

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö, höpö...

      H.

      • hunkzzitzz

        hunkszilta laukes heti mielikuvat tästäkin asiasta.


    • Mieheni sanoo tuon tuosta, että en hyväksy kuulemaani vaan asettelen vastakysymyksiä.

      Olen kyseenalaistaja en elä mielikuvissa.

      Kun joku kysyy minulta jostain kokemastani kuten esim. Karibian risteilystä, vastaan ei siitä voi kertoa se pitää kokea.

      • "korppis"

        Eikös miehesi ole kuollut?
        Mieli-kuvia ei ole enää.
        Internet on paljastanut kaiken.
        -
        "Se täytyy itse kokea..."
        Toimii vielä jonkun aikaa.
        Sitten siitä haalistuu jo oma-kehukin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Eikös miehesi ole kuollut?
        Mieli-kuvia ei ole enää.
        Internet on paljastanut kaiken.
        -
        "Se täytyy itse kokea..."
        Toimii vielä jonkun aikaa.
        Sitten siitä haalistuu jo oma-kehukin.

        H.

        Jos tarkoitat entistä vihittyä miestäni hän elää ja voi hyvin. Me olemme kansainvälinen perheyhteisö. Eksäni asuu Norjassa. Minä olen kihloissa hollantilaisen kanssa.


    • Ihan.miten.vaan

      Kyllä ihmisillä on mielikuvia monestakin asiasta vaikka Karibiasta.
      Uskonnot perustuu mielikuviin.

    • Aika monisäikeinen aloitus.
      Mutta tottakai mielikuvat vaikuttaa.
      Mielikuviin perustuu koko nykyinen tiedotus.
      Mielikuvista voi rakentaa kielteisiä tai myönteisiä.
      Sen olen huomannut, jos kielteinen mielikuva johonkin lyödään, niin se ei yhdessä sukupolvessa häviä.
      Myönteinen voi hävitä yhdessä yössä..
      Sellainen Mielikuva itsellä, että naiset on enemmän näiden mielikuvien vankeja. Mainokset on suunnattu enemmän naisille.

      • kylmätotuus

        Kirjoitan nyt tässä ainoastaan mainosten luomista mielikuvista ja siitä kumpi sukupuoli on alttiimpi joutumaan niiden valtaan.

        TV- mainoksethan kohdennetaan sille katsojaryhmälle, joka todennäköisemmin katsoo ohjelmaa, jonka yhteyteen mainokset on sijoitettu.

        Esim. Maikkarin alkuillan hömppäsarjojen mainoskatkoilla esitettävät mainokset on suunnattu naisille.
        On vaate-meikki-laihdutus-ruoka- ja muita samankaltaisia mainoksia. Tavoite on, että naisille luodaan muotti, joka tekee heistä miehille mieluisan kohteen.
        Nämä mainostettavat tuotteet ovat suht´halpoja.

        Miehille suunnatut mainokset sijoittuvat vaikka urheilukilpailujen ja jännäreiden mainostaukoihin.
        Silloin mainostetaan esim. autoja ja työkaluja, joiden hintaluokka on paljon korkeampi kuin naisille suunnatut tuotteet.
        Tavoitteena on nostaa miesten omaa egoa naisten silmissä.

        Minä en ole havainnut omassa tuttapiirissäni, että naiset olisivat yhtään enempää mielikuviensa vankeja kuin miehet.

        Kai se on niin, että jos on riittävä itsetunto ei mainostettaviin tuotteisiin ole tarvetta turvautua. Ei naisten eikä miesten.


      • pyrtti

        Tähän aiheeseen liittyen, oletteko uskaltaneet kirjautua MTV3:een ? Minä aloitin, mutta kun aloin lukea sääntöjä ja tietojen keruuta, peruin koko homman. Kortin tietojakin kerätään. Tosin en halua ylipäänsä käyttää korttia netissä, pelkuri kun olen. Mainostajat seuraisivat sitäkin kanavaa.
        Jos jotain sarjaa katson kolmoselta, jääköön vaikka katsomatta. Olen antanut toisen katsoa omiaan ja katsonut Emmerdalen netistä. Eipä se häävi ole nykyään, ärsyttäviä juonikuvioita.


    • Luin eilen (tosin hätäisesti) että USA:ssa ei voi enää antaa Donald-nimeä lapselle. Sillä on niin vahvasti negatiivinen sävy.
      Vähän samaan malliin kuin Adolf-nimi jäi kokonaan pois käytöstä tietystä syystä....ja nekin jotka olivat ehtineet saada sen nimen ovat myöhemmin vaihtaneet toiseksi.

    • APUVAonpaVAIKEETA

      Jaksaako joku lukea tuollaista aloituspötköä, joka on kirjoitettu yhdeksi kappaleeksi? En minä ainakaan. Jos joku pätkisi luettavaksi, saattaisi käynnistyä ehkä kiinnosava keskusteluketjukin.

      • lubsonantti

        Älä tee sivuasiasta pääasiaa.


      • KärsimystenPolku

        On totta, että on tympäsevää lukea tuollaista. Hyppään tuollaisen kirjoituksen yli ja yritän ehkä saada otsikosta ja vastauksista selvää mistä on puhe.
        Lukemalla yksikin kirja ymmärtäisi miksi ne eivät ole koskaan kirjoitettu yhtäpötköä.


      • Mikäonkappalejako

        No hyvä että joku muukin ... Mun piti kanssa kommentoida, että sääli jos aloittajalla oli ihan oikeaa asiaakin, koska tuollaista pötköä en lue. Käyrä kilahtaa yläviistoon pelkästä katsomisesta eikä silmä pysy oikealla rivillä jos yrittää ottaa aiheesta selvää.


    • LaveaVÄLIsivellin

      Mielikuvat johtaa käsityksiämme ? Sehän tiedetään, että kun tarpeeksi kauan jankutetaan toisen käden tietoa muka oikeana, niin se ajan mukaan alkaakin tuntua todelliselta, - eikö ?

      Uskotko sääkin mielikuviin enempi jos ne tulevat mielestäsi vakuuttavammalta suunnalta kuin kaverisi kertomana ? Onko helpompi elää kun toisetkin uskovat niin?

      Se on veikeetä seurata kuinka Yhdysvaltojen pressan vaalit vieläkin nostattaa mielikuvia, vai onko sen varjolla vain helpompi sivuuttaa vähemmän kiinnostavat aiheet, kuten nyt esim. yhtenäisen euroopan tulevaisuus.

      Silloin kun eu:hun liityttiin niin puhuttiin rinta rottingilla, et kaikki yhdessä kollektiivisesti päättää yhteisistä asioista, mut mitäs tää on kun Ranska yhdessä Saksan kaa alkaakin nyt suunnitella uutta yhteistä eurooppalalista linjaa uudeksi suunnaksi ikäänkuin.

      Kaikkee peilataan aina mitenkä se Suomeen vaikuttaa, mut vastausta ei saa keneltäkään vaan, luodaan taas uusia mielikuvia ja skenaarioita tulevasta ja jätetään pohdiskelut silleen.

      Silloin kun Trumpista leivottiin pressaa, niin heti oltiin sitä mieltä miten se vaikuttaa Suomeen ? No miten se on mielestäsi vaikuttanut ? Mun mielestä ei vähääkään. Toisaalta nyt ei voida puhua, et Trump ei tietäisi missä Suomi on, sillä onhan hän käynyt täällä Saarikankaan Martin vieraana muutama vuosikymmen sitten. Mutta siitä voisin lyödä vetoa, että Obamalle on täytynyt näyttää kartalta missä Suomi sijaitsee.

      Mitä mieltä oot kiertääkö se aurinko vain Suomea ? Mitä Venäjään tulee, niin tossahan se on heti rajan takana ja pysyy. Sieltä ei saa mitään mielikuvaa, kun heillä on toisenlainen suhtautuminen tohon mediaan.

      Mitä Syyriaan tulee niin nää veli-venäläiset tukee kansan lahtaamista, mitä jenkit eivät tahdo ymmärtää vai pitäskö ?

      Oho kylläpä tuli maalailtua lavealla siveltimellä mut repikää tästä...

      • New-age

        Se taho, missä ei ole mielikuvia on aseteollisuus, ei ole edes kuvia, on vain ihmisiä, ihmisiä - niin kauan kuin heitä on kohteina......


    • kylmätotuus

      Median ja mainostajien tehtävänä on pyrkiä luomaan ihmisille tietynlaisia mielipiteitä, jotka palvelevat heidän etujaan.

      Meillä jokaisella on oikeus ja velvollisuuskin kyseenalaistaa niiden luomat mielikuvat.
      Lukemalla ja vertaamalla eri medioiden totuuksia, voimme löytää sieltä sen totuuden, joka on lähinnä omaa näkemystämme.
      Vaatiihan se meiltä asioihin paneutumista, mutta hyvä niin. Kulkeminen sokeana toisten talutushihnassa kertoo henkisestä laiskuudesta.

      Ikää ja elämänkokemuksia minulle on kertynyt jo niin paljon, että mieleni manipulointi ei onnistu parhaimmaltakaan medianikkarilta ja mainostajat ovat olleet boikotissa jo vuosia.
      Minä kuljen omaa polkuani ja se saa luvan kelvata toisillekin.

      EU:in kestävyyteen en ole uskonut koskaan. Kaikki aiemmatkin imperiumit ovat hajonneet ja niin tulee käymään tällekin väkisin kyhätylle sulatusuunille.

      • New-age

        Suur-Eurooppa laajennusyritys heikensi EU: ta. Kukaan ei uskalla sanoa, että avun Ukrainalle olisi pitänyt olla toisin ja vihreä valo Turkille on ollut ennenaikaista. Ketkä johtajat ovat olleet hankkeissa mukana. Kiristyspolitiikka mahdollistunut. Jonkin maan sisäiseen puuttumiseen pitäisi saada hidaste. Mikä se olisi, en tiedä.
        Lääkäri- ja ruoka-apu on ainut, mitä ymmärrän.


    • Minulle on kehittynyt jokunen mieli-kuva.
      Ne ovat telkkari-mainoksista.
      Niissä ei mainosteta kuitenkaan telkkareita.
      Eivätkä ne ole YLE:on veroilla mainostamia puoli-seitsemän taiteilijoita.
      Eivätkä aamu-teeveen "kirjailijoita."
      Työttömiä, jono-ruokittavia ressuja, joilla ei ole varaa eikä rohkeutta mennä maksu-televisioiden puolelle.
      Ottamalla mainos-lainaa.
      -
      Kaikkihan tiedämme minun ruoka-reseptini.
      Se resepti ei kuitenkaan päde mökkeillessäni.
      Silloin ruokani tekevät mieli-kuvani.
      Tiristelevät neitoset, jotka eivät prosessoi ruokaa, vaan laittavat sitä.
      Kesä-kuumalla hekin väittävät tirisevänsä.
      Minun kuningattareni ovat aina paikalla.

      H.

      • Missä kuhnuri, siellä kuningattaret :D.


    • eppu2

      Ihminenhän luo koko ajan mielikuvia.
      Vaikkapa ryhtyessään johonkin hommaan, ensin ajatellaan toiminnan kulkua ja mahdollista lopputulosta, sitten ruvetaan toimeen.
      Toisten tyrkyttämistä mielikuvista juurtuvat paremmin ne, mitkä sopivat omiin ennakkokäsityksiin.
      Itse en juurikaan mainonnan uhriksi päädy. Enkä hyväksy, että sanotaan jonkun asian olevan jotenkin. Tarvitsen perusteluja. Asioiden katsomista mieluimmin usealta kannalta.
      Mielikuvia käytetään myös eräässä terapian muodossa.

      • "eppu2"

        Eikö olekin ihmeellistä kuinka sitä joskus tajuaa heti, ja toisinaan sitten taas ei. :)
        Ajatella että jalokin aloitus saattaa sortua alhaiseen.
        Surkeaan kopioon laadukkaasta renkku-aloituksesta. :)
        Ja jestas! Että ihminenkin sitten....

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Eikö olekin ihmeellistä kuinka sitä joskus tajuaa heti, ja toisinaan sitten taas ei. :)
        Ajatella että jalokin aloitus saattaa sortua alhaiseen.
        Surkeaan kopioon laadukkaasta renkku-aloituksesta. :)
        Ja jestas! Että ihminenkin sitten....

        H.

        Lueskelin tässä ketjuja ja huomasin, että päivä toisensa jälkeen noita surkeita kopioita olet taas tehtaillut kommentti tolkulla.
        Että jankuti, höpöti, lörpöti vaan.


      • eppu2 kirjoitti:

        Lueskelin tässä ketjuja ja huomasin, että päivä toisensa jälkeen noita surkeita kopioita olet taas tehtaillut kommentti tolkulla.
        Että jankuti, höpöti, lörpöti vaan.

        "eppu2"

        Oikein.
        Aina pitää lukea ensin.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Oikein.
        Aina pitää lukea ensin.

        H.

        Harsimalla lukeminen riittää ihan hyvin, jos on pitkäkin ketju.
        Oman mielipiteensä voi aloitukseen sanoa lukemattakin.
        Ei se kenenkään mielipiteen arvoa muuta, vaikka toisellakin olisi samanlainen mielipide.


    • reppuriika

      Kyllähän mielikuvat vaikuttavat ihmiseen, mutta toinen on herkempi toista. Joskus on tapahtunut niin, että jostain henkilöstä on kerrottu aivan erilainen kuva ja on saattanut itsekin olla varautunut tämän henkilön suhteen, mutta sitten kun ihmisen kohdannut, niin annettu kuvaus ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei se jankuttaminenkaan asiaan vaikuta, mutta saattaa olla että tyyppi on tullut valoon jossain tilanteessa jossa on mokannut tai toiminut muuten tilanteeseen nähden yllättävällä tavalla.
      Ja on se selvää että suurvaltioiden päämiesten politiikka ja tapa toimia vaikuttaa jossain määrin globaalisesti. Ei se ole mielikuva vaan faktaa.

    • tööttt

      Jos mielen manipulointi tarkoittaa samaa kuin uskon vahvistaminen
      johonkin asiaan - niin ainakin kun olen puutarhalehtiä selaillut
      -- suolla kulkiessa ihaillut joitakin kasveja a heinämättäitä. Suokukkaa, kalloja, joitakin papulaheiniä , kanervia tms -onhan niitä joillain tuottajilla myynnissäkin luetteloissakin
      - kai soiden suojelukin lintujen ruovikkoaluenakin olisi ihan ajankohtaista pohdittavaa
      - tai käärmeitten kyttymaina - viimeksimainittu vähän kylmiä väristyksiä aiheuttaa
      - ex-anoppini kanssa käytiin kerran katsomassa syksyllä - tämän takia en erityisemmin koskaan ole tykännyt tästä maasta - hän sanoi. Isot vaskitsat oli kyllä aika hienoja mun mielestä kun ne nousi ilta-auringon valoon lämmittelemään.
      .

    • Jokaisella on ihan omat mielikuvansa.
      Minä ainakin elän omissa mielikuvissani, ei niiden mitään yleistä totuutta tarvitse olla.
      Täällä etsitään joskus jutuissa totuutta, mutta totuus voi olla kuin naapurimaan lehdet aikoinaan "Tiedossa ei ollut totuutta ei liiemmin Totuudessa tietoa".
      Eikös nuo politiikan mielikuvat (politiikasta en ummärrä) ole pelkkää probakandaa ja kosiskelua. Usko tai ole uskomatta, harhaanjohtajat ovat mestareita luomaan mielikuvia onnesta ja yhteisestä hyvästäkin. samalla kömpivät ihmisen mielikuviin, on niin kivaa olla porukassa ja ei hätää laumaeläimiähän me ihmiset olemme.
      Mielikuvan takana voi asua epäilys, ennakkoluulo tai jopa pelko. Rakkauskin siellä mielikuvissa myllertää ja tunteissakin vilahtelee mielikuvia.

      Mielikuvat ovat kuin elämän kuivaharjoittelua.
      Tulevaisuus ja kaikki suunnittelu vaatii mielikuvia. Jokaisen tuotteen takana on jonkun toisen, ennakolta mietitty tai vahingossa syntynyt mielikuva, idean alla täytyy olla ajatus siitä, että joku mummeroinen esim tarvitsee just tämmöstä värkkiä tai aatetta arkeensa, jos pesuainepaketissa on punaista niin varmaan on tehokasta jne. Tai nuori tarvitsee just tämmösen vaatteen ollakseen hyväksytty. Trendit ja brandit ovat ihan oma lukunsa, joilla meidän elämään yritetään vaikuttaa, helpottaa tai jopa tuhota.

      Arkiset mielikuvat ovat kivoja, nyt edessä olevaan kesään voi pyöritellä lomalta maistuvia mielikuvia, menisikö lofooteille vai pyssylaaksoonko ajelisi.

    • totuusEI-pala-tulessakaa

      Alotuksentekijälle:

      Mitä koitat toimittaa,
      yritätkö terrafami jutun tehdä tyhjäksi,
      peitellä , vähätellä, mitätöidä, hah, sanon mä ja muut,,,
      turha toivo,
      totuus on tullu julki, turha on sinun kaunistella asiaa,
      laillistettu kähmintä omaan taskuun jatkuu , kuten varmasti tiedät,

    • ON aika poistaa raja itään, koska Suomi on aina ollut venäläinen ja suomalaiset johtajat samoin.

      Suomi elää haaveissa taloudessa samoin työtätekevä kansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe