Työttömät palkatta töihin yrityksiin

TaasKiristetäänLisää

Nyt tuli seuraava työttömiä koskeva "uudistus":

Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005216103.html

"Kokeiluun osallistuva työtön työskentelisi työttömyysetuuden turvin enintään vuoden ajan joko kunnalla tai yksityisessä yrityksessä.

Yrityksessä työtön voisi työskennellä kokeilujaksosta enintään kuusi kuukautta."

"– Työelämäkokeilun päivittäinen kesto voisi olla vähintään neljä ja enintään kahdeksan tuntia päivässä ja viikoittainen kesto enintään viisi päivää."

Koskakohan nämä hallituksen "ideat" loppuu? Varmaan vuonna 2019.

64

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaovhw

      Samaa vanhaa uudella nimellä. Onhan noita vastaavia ollut jo pitkään: työkokeilu, harjoittelu, kuntouttava työtoiminta...

      • dsfdddfd

        Eihän tuossa ole mitään uutta! Tuota olen tehnyt jo vuosia. Aina kun ovat sallineet. Kas kun 2 x 1/2 vuotta saa tehdä ja sitten on pidetävä pakollinen tauko. Tauolla olen nytkin mutta syksyllä taas pääsen hommiin! Jess!!! En minä tuota pahana pidä. Miksi muut työttömät pitävät? Saahan siinä rahaa päivärahan ja 9 euroa päivä! Korotuksineen liki 250 euroa kuussa enempi käyttörahaa. Aioa seika se ettei työpaikalle parane mennä autolla. Bensaa ei noilla rahoilla osteta mutta pyöräilen paranee kunto! Eikä muuten ole mikään trolli. Ihan tosinen tosi juttu.


      • fghgfhgfh

        Melkein aina jos työkokeilu ollut alla niin enään mistään oikeasta työpaikasta turha edes haaveilla kun lusmu,alkkis,narkkis maine työnantajalle.


    • mnbnbh

      OrjaHommia samaa paskaa edelleen.

    • qwwwexxz

      Ollaan sitten tekemättä mitään, tuskin työnanatajat kauan sitä kahtelee. Oikeat työnantajat luultavasti ymmätävät kieltäytyä moisesta ideasta, tietävät miten siinä tulee käymään jollei työntekijällä ole motivaatiota tehdä mitään.

    • en_pidä_enää_tästä_maast

      tuo ehdotushan on suoraan hitlerin mein kampf:ista. Ainoa eroa on siinä, että juutalaiset on korvattu sanalla 'työttömät'.

    • hullumaa

      Nämä arkadianmäen porukka itse jää sopeutumiseläkkeelle ja rahaa tulee. Mutta työttömien
      viisisatanen sille kyllä keksitään kyykytyksiä.

      • HullutMäärää

        Näin se menee. Milloinkahan nämä poliitikot osallistuu "talkoisiin" ...Sitä päivää ei tule.


    • jhjlhklhkllkhlh

      Ei taida kestää valtion talous maksaa palkkoja sosiaaliseti kovin pitkään. Kuollut ajatus.

      Sosiaaliturva tuskin on ajatukseltaan sellainen ,että se olisi tarkoitettu pakkaukseen tai palkan maksuun,kun työtä ei ole. Veropohjan kestävyys on koetuksella jo nyt ja se näkyy leikkauksissa.

      Sosialiturva on eri suuruinen eri yksilöille,eikä takaa sinänsä toimeentulotasoa.Tuohon suuntaan yhteiskunnan kehittäminen olisi vahva aste sosiaalisen valtion kehitykselle ja lisäisi eriarvoistumista ,sillä samasta työstä saatava tulo periaate romuttuisi aivan toisissa mittasuhteissa kuin esim puhuttaessa miesten ja naisten sama palkkaisuudesta.

      Lopputulema olisi se että yt:den myötä työttömiksi putoavat saattaisivat tehdä samaa työtä puolet tai jopa alle kolmanneksen tuloilla mitä ovat tehneet sitä palkka suhteessa.

      Ennen ´pitkään tilanne johtaisi siihen ,että palkka työ häviää.Tälööin eläisimme yhteiskunnassa johan olisi syntynyt eliitti porras jolla olisi oikeus hyödyntää heikossa asemassa olevien työpanos alle markkinahinnan.

      Tuo olisi heikomman aseman suoraa hyödyksi käyttämistä ja yhteiskunnan murentamista vieden todellisen toimeentulomahdolisuuden moninlta ja ennenpitkään kaikilta muilta kuin niiltä jotka tätä työvoimaa hyödyntävät .Näin olisi synnytetty uusi monarkinen yhteiskunta. Ei hyvä.

      Tuosta syystä on myös kuntouttavassa toiminnassa lainsäädäntö joka ehkäisee tuon .Kuntouttava työ on teetettävä tätänykyä kunnallisella sektorilla ja toimissa joissa se ei syrjäytä työpaikkoja, eikä kuntoutujan työ voi olla sellaista josta suoritetaan laskutusta.

    • näinsevainon

      sekä pitkäaikaistyöttömät että laiskat työnhakijat ovat pudonneet yhteiskunnan työelämän ulkopuolelle jo ajat sitte.

      Yksinkertaiset työtehtävät, sekä tehtävät jotka eivät vaadi mitään koulutusta ovat vähentyneet, lähes loppuneet, eli näille ihmisille ei vain yksinkertaisesti löydy maksettua paikkaa työelämässä enää.

      toisaalta, velkaantuneelta yhteiskunnalta ei enää löydy rahaa maksaa näitä luusereita.

      siis mikä ratkaisuksi?

      joko ilmaiseksi töihin, tuottamaan edes jotain vastapalveluksena
      tai
      karenssia, jolloin yhteiskunta säästäisi.

      jälkimmäinen, eli karenssi on yhteiskunnan kannalta paras, koska silloin ei ihminen aiheuta lainkaan kustannuksia.

      jos työtön osoitetaan töihin yritykseen esim 6 kuukaudeksi, mutta käyttäytyy laiskasti, irtisanoo työnantaja työsuhteen ja näin työtön saa kelasta karenssin.

      uskon, että yritykset eivät tule ottamaan pitkäaikaistyöttömiä edes ilmaiseksi

      On todella hyvä, että nämä ihmiset aktivoidaan ja laitetaan ilmaistöihin minnevain.

      oikeaa kehitystä, nimittäin me työtätekevä keskiluokka olemme lopen väsyneitä maksamaan tulonsiirtoja loisille.

      • morro

        Jo jo vain .Sattuu olemaan silleen,että työtä olen tehnyt 13 v asti .Eläkeuraa 25 vuotta kaike päälle .Luuseri hei joo .Koeta pärjätä .

        Mene aktivointi toimiin ensin ite ja tule puhumaan kun olet oppinut panemaan lusikkaa suuhun.


      • Salaliittoteoria

        Se, että työtön laitetaan ilmaiseksi hommiin, ei suinkaan lopeta noita tulonsiirtoja "loisille", vaan voi tulevaisuudessa jopa kasvattaa taakkaasi. Ainoa keino vähentää tuota veronmaksajien taakkaa, olisi luoda niitä OIKEITA työpaikkoja, mistä saisi PALKKAA, millä pärjää. Näin tulonsiirrot vähenisivät oikeasti.

        Nyk.mallilla niitä OIKEITA työpaikkoja tulee vain katoamaan, koska on mukavempaa ottaa töihin se ilmainen työntekijä. Ja kun ne oikeat työpaikat katoavat, kasvattaa se edelleen taakkaasi. Se päivärahalla oleva työntekijä ei myöskään kykene tukemaan rahallaan muiden työtä, ostamalla palveluja. Joku päivä se saatat olla sinä, joka teet entistä työtäsi minimaalista korvausta vastaan.

        Kyllä on sairaaksi mennyt tämä touhu. Eiköhän tässäkin ole kyse vain siitä, että yhä useampi ihminen halutaan kontrollin alle hyödyttämään eliitin suunnitelmia.


      • loispummiyrittäjät

        Nimimerkki "näinsevainon" jakaa todellisen yhteiskunnan loispummiyrittäjän aatteita oikein olan takaa. Tässä todellinen esimerkki yhteiskunnasta hyötyä repivästä loispummiyrittäjästä. Työntekijät ilmaiseksi, ja yhteiskunnan tuet sekä avustukset yritykselle, yhdistykselle, whatever, sen päälle. Lopun ajasta voikin makoilla toimistolla keskilajapäissään pullosta lientä litkien. Siinä kuluu päivät tuilla mukavasti pienissä, riskittömästi.


      • eisyyllistämiselle

        Oikeita töitä kaivataan ,totta. On vain niin että niitä ei ole . Työttömyys lukuja on helppo rustailla . Vastailla pitäisi tilanteeseen . Huutelut 60:nettä käyvälle ukolle joka on tehny osanasa ja joka vielä olisi ollut valmis tekemään lisää tuntuvat kohtuuttomilta .Lapset kasvattaneena 34 vuotta ja leiviskän tehneenä ei ole luseri ,saati syrjäytynyt vaan ehkä syrjäytetty ,lukemattomista hauista kun ei ole ollut hyötyä.

        Erikoiselta tuntuu se yhteiskunta käsitys ,kun maksumiehenä olen ollut ,on se että eikö sitten kun osa vaihtuu ole enää arvoa .Sen me teimme jotta nuoret saavat alustan ja veroja maksoin myös minä. Myös ajatellen vanhuksiamme silloin ,jotta heille taataan vanhuus. Millisekksi te olette tätä maailmaa luomassa.

        Jättämässä vanhemman työväestön oman onnensa nojaan kuten vanhukset ja pudoittamassa potentiaaliset nuoret työelämästä leimaten heidät luusereiksi ,kun ei ole mitä tehdä.Mikä tähän yhteiskuntaan on oikein mennyt ?Ennes oli tapana huojentaa työuran myötä tehtäviä ja pitää ihmiset mukana. Kaveria ei jätetä henki oli se joka vallitsi .Nykyään on moni asia toisin ,mutta realiteetit eivät ole muuttuneet. Henki näyttää olevan .

        Niin nuoret kuin vanhempikin väestö kärsii työttömyydestä ,eikä asiaa auta yhtikääs leimaaminen ,vaan sen sijaan tulisi pyrkiä yhdistämään voimavarat työllisyyden edesauttamiseksi ja yhtenaisyyden edistämiseksi. Valtakunnan vaurauden edistämiseksi ja kansakunnan hyvinvoinnin takaamiseksi.

        Ne jotka jo ovat uhreja eivät kaipaa enää syyllistämistä vaan pikeminkin kannustamista ja huolenpitoa.


      • Salaliittoteoria
        eisyyllistämiselle kirjoitti:

        Oikeita töitä kaivataan ,totta. On vain niin että niitä ei ole . Työttömyys lukuja on helppo rustailla . Vastailla pitäisi tilanteeseen . Huutelut 60:nettä käyvälle ukolle joka on tehny osanasa ja joka vielä olisi ollut valmis tekemään lisää tuntuvat kohtuuttomilta .Lapset kasvattaneena 34 vuotta ja leiviskän tehneenä ei ole luseri ,saati syrjäytynyt vaan ehkä syrjäytetty ,lukemattomista hauista kun ei ole ollut hyötyä.

        Erikoiselta tuntuu se yhteiskunta käsitys ,kun maksumiehenä olen ollut ,on se että eikö sitten kun osa vaihtuu ole enää arvoa .Sen me teimme jotta nuoret saavat alustan ja veroja maksoin myös minä. Myös ajatellen vanhuksiamme silloin ,jotta heille taataan vanhuus. Millisekksi te olette tätä maailmaa luomassa.

        Jättämässä vanhemman työväestön oman onnensa nojaan kuten vanhukset ja pudoittamassa potentiaaliset nuoret työelämästä leimaten heidät luusereiksi ,kun ei ole mitä tehdä.Mikä tähän yhteiskuntaan on oikein mennyt ?Ennes oli tapana huojentaa työuran myötä tehtäviä ja pitää ihmiset mukana. Kaveria ei jätetä henki oli se joka vallitsi .Nykyään on moni asia toisin ,mutta realiteetit eivät ole muuttuneet. Henki näyttää olevan .

        Niin nuoret kuin vanhempikin väestö kärsii työttömyydestä ,eikä asiaa auta yhtikääs leimaaminen ,vaan sen sijaan tulisi pyrkiä yhdistämään voimavarat työllisyyden edesauttamiseksi ja yhtenaisyyden edistämiseksi. Valtakunnan vaurauden edistämiseksi ja kansakunnan hyvinvoinnin takaamiseksi.

        Ne jotka jo ovat uhreja eivät kaipaa enää syyllistämistä vaan pikeminkin kannustamista ja huolenpitoa.

        Mä syytän tilanteesta mm.yhteiskunnan maallistumista ja Jumalan pelon puutetta. Ahneus on Raamatun mukaan epäjumalan palvelua ja rahanhimo pahan alku ja juuri.

        Onhan se nyt nurinkurista, kun työmiehelle ei huvita edes palkkaa maksaa. Samalla sit nuristaan ilmaistyövoiman työhaluttomuudesta ja ahneudesta, vaikka itse laitetaan porukkaa pihalle huipputuloksesta huolimatta, kun mitkään osingot ei riitä. Kuka tässä tosiaan se ahne on? Ilmaistyö kun ei tuo paljoa ylimääräistä työttömän pussiin eikä helpota laskujen maksua. Milläs ajalla tää työssä oleva työtön ehtii niitä oikeita töitäkään sit hakea? Tuleeko karenssi, jos tuon vuoden pestin keskeyttää niiden oikeiden töiden takia? Entäs pienten lasten äidit? Töihin vaan ilmaiseksi ja lapsi eroon äidistään, vaikka kaikille olis parempi et se äiti ois kotona pienen lapsensa kanssa.


      • Selkeäköonkin

        Etkö sä älyy että te "työssäkäyvät" maksatte moninkertaisesti noista työkkärin toimenpiteistä, jotka ei tuota mitään eivätkä johda mihinkään, verrattuna siihen 500 euron työttömyyskorvaukseen ^^.. eli kaikki nuo työttömän pakkojutut ei siis tuota yhtään mitään vaan ne vain maksaa rajusti lisää veronmaksajille. Eli työttömiä laitetaan yhdistyksiin, sossufirmoihin yms jotka jo alun alkaenkin toimii verorahoilla ja sitten työttömiä määrätään työtoimintaan yms noihin paikkoihin verorahoilla, eli sairaan kallista pelleilyä.
        Yksi työtön jossain toimenpiteessä maksaa valtiolle varmaan vähintään 2500€/kk per työtön.
        Ja vertaa tuota siihen 500e/kk joka on työttömyyskorvaus.
        Eli selkeesti kyse ei ole työttömien työllistämisestä vaan ihan jostain muusta.


      • kokemuson

        No kyllä niitä paskahommia vieläkin löytyy missä ei tarvita koulutusta mutta työ itsessään aivan perseestä ja raskasta hanttihommaa mitä korkeintaan opiskelemaan menevät tekevät jonkin aikaa jottei tarvitse niin paljoa velkaantua opiskeluiden takia.

        Palkkaa olisi maksettu surkeasti mutta todellakin näitä töitä vielä on olemassa mutta vain työhaluisille jotka ovat perseaukisia ja pienikin liksa motivoi tekemään sitä.

        Kukaan työelämässä ollut ei moiseen kusetukseen lähtisi ellei olisi jokin ihan harvinaisen pakottava syy sille.
        Sillä palkalla kun ei yksinkertaisesti edes elä.


    • 6543

      Kun ihminen on työtön hänellä kuluu aikaa tehdä asioita mitä on ennen rahalla ostanut kun ollut työssä.
      Ostoksien tekeminen alennusmyynneistä ja kirppareilla, kaikkien palvelujen mitä ennen ostanut, nyt tehdä itse, ruuan tekeminen itse raaka-aineista ja kiertämällä tarjousten perässä yms vastaava.
      Nyt kun hän päivät työkokeilussa tai missä tahansa vastaavassa, millä hän nämä kaikki tarpeet ja palvelut ostaa kun ei saa palkkaa ja ei ole omaa aikaa.

    • 100vuotta

      Heipä kaikille. Olette oman kantanne edustajia. Itse olen ollut n. 20 vuotta töissä ja sitten tuli tämä täys työttömyys ja koen sen aivan hirveäksi asiaksi. Jopa kannustan vapaaehtoistyöhön, mutten siihen että köyhyys vastaan rikkaus kannustetaan. Jokaisella ihmisellä on oikeus ja jos joku sanoo ettei ole, kannattaa katsoa peiliin, sieltä näkyy todellisuus. Työkokeilu on hyvä jos tietää mitä kokeilee. Minä haluaisin kokeilla olla presidentti.

    • kolme-aatua

      Suomen suurin uussosialisointi, natsismi ja neptonismi on hallituksen kolme ässää päätöksenteossa, vain taivas on rajana kun keksitään uusia keinoja kansan sortamisessa!

    • filatovin-idea
    • cccttooopp

      Olen ollut työttömänä toivottavasti tarpeeksi kauan ja olen erään alan ammattimies rakennuksilla toivoen pääseväni 9euron päiväpalkalla töihin ja katsomaan miten nykynuoret hoitaa nuo hommat itse koske pitkällä tikullakaan töihin vaikka tiedän osaavani paremmin ja luulen että minua ei kauan katsota missään työpaikassa.

    • ihmiskauppaa

      Tällainenhan on jo ihan ihmiskaupan tunnusmerkit omaavaa toimintaa, että ihmiset pakotetaan palkatta vuodeksi työhön yrityksiin ja kunnille sanktioiden uhalla ( karenssi ). Johan tällaiseen orjuuttamiseen puuttuu jo ihmisoikeusjärjestötkin, jos moinen hanke etenee.

    • Höpöhöpöä

      Höpö höpö, ketään ei voi pakottaa palkattomaan työhön, silloinhan rikotaan esim. YK:n ja EU:n ihmisoikeussopimuksia. Tällainen pohjoismainen hyvinvointivaltio, mikä suomi on, tuskin haluaa maailmalla sellaista banaanivaltion mainetta, joka pakottaa kansalaisensa palkattomaan pakkotyöhön.

      • seuraavaksi-internointi

        tämä on ollut jo vuosia käytössä. Filatov loi ministerinä kuntouttavan työtiminnan, orjatyön, nyt laajennetaan yksityisiin yrityksiin, nimike vain vaihtuu, tästä tulee kilpailuetua, jotka sitä käyttää. Hallitus tuo sen joku yö käsittelyyn ja siinä se siiten on. Suomi joutuu euroopan ihmisoikeus tuomioistuimeen ja saa tuomion ORJATYÖSTÄ!
        Saku kirjoitaa blogissaan tästä.

        "Maan hallitus on huomannut, että kunnat käyttävät kuntouttavaa työtoimintaa väärin ohjaamalla siihen myös täysin työkykyisiä. Tätä väärinkäytöstä ei kuitenkaan aiota kieltää, vaan se laillistetaan. Uusi työelämäkokeilu korvaisi nykyisen kuntouttavan työtoiminnan Raumalla, Porissa, Kuopiossa, Siilinjärvellä ja Tuusniemellä elokuun alusta vuoden 2018 loppuun saakka. Sen jälkeen se luultavasti laajenisi koskemaan koko maata.
        Kunnat ohjaavat kokeilujakson aikana työelämäkokeiluun kaikki sellaiset työttömät, jotka kuuluisivat normaalisti kuntouttavan työtoiminnan piiriin. Työelämäkokeilu tarkoittaa sitä, että työttömät tekevät työtä myös yrityksissä pelkällä työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivittäisellä kulukorvauksella. Säännöt ovat samat kuin kuntouttavassa työtoiminnassa sillä erolla, että kuntouttavaa työtoimintaa ei saa järjestää yrityksissä. Työelämäkokeilu järjestetään nimenomaan yrityksissä. Matkakorvausta kokeiluun osallistuva ei saa, ja työttömällä on velvollisuus osallistua kokeiluun karenssin eli työttömyysetuuden menettämisen uhalla".
        linkki blogiin

        http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/05/18/palkatta-toihin/


      • Höpöhöpöä

        Ketään ei voi pakottaa työhön josta ei saa palkkaa. Näin lukee ihmisoikeussopimuksissa, mitkä suomikin on allekirjoittanut. Ei tule menemään läpi ihmisten pakottaminen töihin, mistä ei makseta palkkaa. Millään verukkeella ei voi teetättää palkatonta työtä, eikä ihmistä saa rangaista siitä, jos hän kieltäytyy tekemästä työtä palkatta.


      • olkaarehellisiä

        Juu, ei voi, eikä pakoteta. Voimme kaikki olla ihan rauhassa kotonamme, kukaan ei tule pakottamaan palkattomaan töihin. Joka muuta väittää, valehtelee.


    • Savuna.taivaalle

      Miksei saman tien aleta suunnittelemaan työttömyyden ja eläkepommin lopullista ratkaisua natsien mallin mukaan. Tai ei parane vitsailla, joku päättäjä alkaa vielä pohtimaan asiaa ja työttömien ja köyhien eläkeläisten kyykyttäminen siirtyy seuraavalle tasolle.

      • zyklon.b

        Juu, ei ole naurun asia, mutta luin jostain somesta, kun ryhmä työttömiä oli ollut koolla jossain työttömille tarkoitetussa tilaisuudessa sisätiloissa ja yhtäkkiä sisälle oli tullut voimakasta pakokaasun hajua ilmeisesti ilmastointilaitteesta, niin olivat todenneet että lopullinen ratkaisuko on meneillään, kun kaasua pukkaa tilaan, missä on joukko työttömiä. Joku oli vaan käyttänyt autoaan pakkasella ilmanoton vieressä ulkona.


    • jeesus2

      En taju miksi työttömät itkee. Jos on jo vuosia oltu työttömänä ei se oo enää muussa kun haluttomuudessa kiinni. Jos paikkakunnalta ei löyty töitä muuta. Jos sun ammattiin ei löyty työta vaihda ammattia. On hyvä kun kiristetään vähä noita saamattomia.

      • fdgg

        Joo muutapa ihan itse vaan.


      • fdgg

        Joo, enpähän muuta minä vaan, ruikutan vain enkä tee mitään itse vaan.


      • gsdgsdgsdg

        Ei sitä jaksa muuttaa kun hirveä paperi sota. Hah hah...


    • sdggdssgd

      Hei ja tule kaveriksi muuttamaan...en minä vaan osaa..hah hah..:o

    • kuittiinatsille

      Hei ja se työpaikkahan tulee kotiin vaikka missä asuis eiks niin.....:o

    • sgdgsdgs

      Muutan sun kyrpään...:o...olen töis...:o

    • sdffsfsfs

      Hei ja muutto laskunhan voi jättää sitten maksamatta eks niin...:o

    • sgdgsdsd

      Vuokra vakuudetkin voi jättää maksamatta eks niin...:o

    • ggdssd

      Käy apukoulu ensin eks niin..:o..ota vähä pikavippii eks nii..:o

    • sdsdfsdf

      Ryssi luottotietosi eks nii..:o

    • apukouluun

      Muutan kun joku kirjottaa nettiin niin eks niin...:o

    • xsgvvdxxdv

      Pelaan vähän nettipokerii eks nii...:o

    • fdhdfhdsfvx

      Kirjotan nimeni sun kyrpää eks nii..:o

    • dgsdgsd

      Täällä ne Pikavippeihin sortuneet kitisee kuinka väärin kaikki on. Hyvinhän te osaatte nettiä käyttää kun niitä osaa ottaa.

    • cxhfxfhxfd

      Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.

    • minänauran

      Sitten nämä pikku rikolliset netissä yrittää toisia huijata mutta tuloksetta kun ei onnistu niin alkaapa se varmaan vittuttaa....Minä se vaan nauran hörhöille paskaiset räkä naurut.

    • yrittajapori

      Arvatkaa huolinko menestyvään yritykseeni ainuttakaan työkkärin tarjoamaa epämotivoitumatonta työnvieroksujaa?

    • tohtorismiess

      mee nyt jo hoitoon,kai sä ymmärrät et toi ei oo terveen ihmisen kirjoittelua

      • dzfgzdg

        Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.

        Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.

        Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.

        Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.

        Maksamattomista lainoista pitäis saaha vankeutta muutama vuosi ja netin käyttö oikeus evätä hörhöiltä. Mitä muutakaan se on kun petos ja suoranaista tyhmyyttä.


    • asgesdx

      Mee nyt jo hoitoon jos kuvittelet tänne kirjottelun vaikuttavan kenenkää elämään. Tissi pillu uuh aah Kirkkonummi Gesterby ja muuta ei oo uuh aah sulleki vaa. Tajuatko mitään ?

    • sdgfgdsd

      Jos omistan asunnon en saa sosussta rahaa yksin vain. Sossun pitäs maksaa kaikille oma asuntokin yksin vain.

    • szgzgds

      Otan 50.000 €Pikavippii yksin vain...onko toi tervettä sitten yksin vain...Ei vittu.........

    • dfxhdhfh

      yrittajapori

      24.5.2017 2:24
      Uusi
      Arvatkaa huolinko menestyvään yritykseeni ainuttakaan työkkärin tarjoamaa epämotivoitumatonta työnvieroksujaa?

      • ratkaisulähtöisyyttä

        Eipä sitä sitten työvoimaa voi työtöntä palkata jos se ei kerran kelpaa.Kaikki ne työtä vailla olevat on työvoimatoimiston asiakkaita.

        Tänäpäivänä työttömyys ei ole mikään erikoinen asiaa ,eikä työttömien syylllistäminen edesauta työttömyyden poistumisata. Vihapuheet jotka syyllistävät työttömiä tai sen suuntaset toimet jotka eriarvoistavat heidät kaakkkosluokan kansalaisiksi ei kuulu sivistysvaltioon ,eivätkä ole ihmisarvoista kohtelua työttömiä kohtaan.

        Tlee keskittyä itse ongelman ratkaisuun,työpaikkojen lisäämiseen,ekä työttömiin ,syyllistäen heitä jotka tilnteesta kongreettisimmin kärsivät.


      • fghfdj

        Hyvä! Jos kaikki yrittäjät kieltäytyvät suostumasta 'epämotivoitumattomien' orjien käyttöön, tuo kyykytyssysteemi romahtaa. Olet oikea isänmaallinen suomalainen.


    • kahleorjia

      Ja anna kun arvaan tuosta . . . Työelämäkokeilun päivittäinen kesto voisi olla vähintään neljä ja enintään kahdeksan tuntia päivässä niin varmasti työnantaja pakottaa olemaan just sen 8 tuntia. Tuskin yksikään työnantaja valitsee tuon 4 tuntia jos kerta saa samalla hinnalla 8 tuntisen orjan.

    • Setä.neuvoo.jälleen

      Muinoin kerrottiin kauhutarinoita kommunistisesta Kiinasta, kuinka siellä oli orjuutta, työleirejä. Ja Siperiasta, Neuvostoliitosta, kuinka ihmisiä vietiin orjiksi työleireille. Näitä pidettiin kai jonkinlaisina ihmisoikeusloukkauksina. YK:ssa on muotoiltu Ihmisoikeuksien julistusta, jossa orjatyö on kielletty, ja Suomikin lienee hyväksynyt tuon asiakirjan. Perustuslaissa Suomessa väitetään - teoriassa - että kansalaisilla on oikeus riittävään sosiaaliturvaan.

      Silti maassa on tuhansittain virkamiehiä, jotka kapinallisina tappelevat vastaan. Tämä on olennaista huomata. Kapinallisia ja rikollisia ei tee ihmisistä tukiaisten hakeminen, vaan nämä vastaan tappelevat byrokraatit ovat niitä rikollisia ja kapinallisia.

      Esim. asumistuesta on tehty tahallaan riittämätön - perustuslain vastainen - kun siellä on kaksinkertaiset höyläämiset: toisaalta on laskettu kohtuullisten asumismenojen määrä, ja tukena maksettaisiin vain 80 prosenttia kohtuullisesta. Eli byrokraatit ja lain vääntäjät itsekin todistavat, etteivät ole antamassa edes kohtuullista, saatikka sitten perustuslain vaatimaa riittävää määrää.

      Minä en ole väittämässä, että minulla olisi poliittisena mielipiteenä, että valtion pitää maksaa tukiaisia. Väitän, että nämä paskiaiset eivät pysty noudattamaan omia sääntöjänsä.

    • hjjjklhkljköö

      Jo on aikakin .Ammattiliitojen taholta kannan otto työllitämis politiikkaan.
      Tekisivät yhteisessä rintamassa vihdoinkin lopun tästä mesta ,vaikka se sitten vaatisi koko maan pysäyttämistä yleislakolla jollei muu kerran auta. Tälläisesta pelistä on tultava loppu top tykkänään.

      http://yle.fi/uutiset/3-9639171

    • Pätkätyössä

      töissä porukat tuumivat et saapa nähdä alistuuko suomalaiset työttömät tuohonkin kiltisti mukisematta, työnjohtaja tuumas että on kyllä ihme työttömät jos nielevät tuonkin kiltisti alistumalla

      • fdghfdgjhfgjh

        Nyt on suomalaisten yhteistuumaisuuden paikka. Te, jotka vielä olette palkkatöissä, kieltäytykää hyväksymästä muiden suomalaisten orjuutusta firmaanne. Menkää yhdessä lakkoon orjiksi otettujen kanssa. Muuten olette pian heidän kanssaan orjina entisessä työssänne.

        Ensin he tulivat hakemaan ... En ollut yksi heistä, joten en tehnyt mitään jne

        Älkää tehkö sitä virhettä, että vahingoniloisena tai uteliaana katsotte vierestä, miten muita suomalaisia kiristetään työttömyyskorvauksen katkaisemisen uhalla orjiksi. Te olette myös vastuussa siitä, mitä Suomessa tehdään. Olette palkkaorjina himpun verran paremmassa asemassa kuin työttömyystukiorjat. Käyttäkää asemaanne oikein.


      • filatovin-ideat
        fdghfdgjhfgjh kirjoitti:

        Nyt on suomalaisten yhteistuumaisuuden paikka. Te, jotka vielä olette palkkatöissä, kieltäytykää hyväksymästä muiden suomalaisten orjuutusta firmaanne. Menkää yhdessä lakkoon orjiksi otettujen kanssa. Muuten olette pian heidän kanssaan orjina entisessä työssänne.

        Ensin he tulivat hakemaan ... En ollut yksi heistä, joten en tehnyt mitään jne

        Älkää tehkö sitä virhettä, että vahingoniloisena tai uteliaana katsotte vierestä, miten muita suomalaisia kiristetään työttömyyskorvauksen katkaisemisen uhalla orjiksi. Te olette myös vastuussa siitä, mitä Suomessa tehdään. Olette palkkaorjina himpun verran paremmassa asemassa kuin työttömyystukiorjat. Käyttäkää asemaanne oikein.

        juuri noin ja työpaikoilla voi luottamushenkilöiden kautta vaikuttaa tuohonkin persujen järjettömyyteen, lisäksi luottamushenkilöt voivat viedä viestiä liitoihin.

        kaikki voivat vaikuttaa lisäämällä orjafirmat sivulle orjuuttajien nimet.

        https://fi-fi.facebook.com/Orjafirmat/


    • BritainsGotTalent

      Eikös englannissa ollut tuo pakkotyö etuuksia vastaan jonkin aikaa voimassa?.
      Siitähän luovuttiin koska vastustus oli niin kova ja siitä tuli isoja ongelmia yms.

    • Ennustus57

      Tästä räjähtää lopulta sisällissota, koska mikään lakko ei poista näitä kiusantekijöitä viroistansa. Nämä virkarikoksia haaveilevat pitää saada vastuuseen. Eikä niin että pidetään edelleen vaan samat kiusaajat kiusaamassa ihmisiä.

      Asiaan liittyy henkilökohtainenkin ulottuvuus. Omasta henkilöhistoriasta tiedän, että Jumala on raskaalla kädellä kostamassa julkisen sektorin syntejä. Ja se kosto tapahtuu juuri näin, että itsepintaiset kiusantekijät virkamiehet kerta toisensa jälkeen koittavat hyppiä tavallisen kansan silmille. Käydä julistamatonta sotaa. Johon kansa lopulta vastaa. Ja syntyy helvetillinen verilöyly, jossa byrokraattisakkia tuhotaan kiduttamalla, niin että joutuvat huutamaan tuskasta joka ikinen päivä. Ja katuvat, että ovat syntyneet. Nämä tappelevat ihmisyyttä vastaan. Poliisille kun ennustelin, nauroi.

    • oskunn

      Ihmiset pelotellaan jo nyt ja näin saadaan aktiivisuutta etsimään töitä.
      Miten tuolla summalla ( keskustelun aloittelija ) jonka saa kuukaudessa elää ? menee matkoihinkin jo aika paljon. Työmarkkinatuella jos minäkin teen sen ? ja ikäni on kohta 60 v.
      Olisi hyvä edes se, että se kerryttäisi eläkettä jonkin verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe