Eikö tässä ole kysymyksessä Vapatajamme Jeesus Kristus ?
Sananlasku 8 KR 33/38
22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
23. Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
24. Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25. Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
26. kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
27. Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
28. kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
29. kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30. silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31. leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
32. Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
33. Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
34. Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
35. Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
36. Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
Tämä Raamatun paikka
36
318
Vastaukset
- Setä.neuvoo.jälleen
http://biblehub.com/text/proverbs/8-22.htm
Sananlaskut 8:22 on käännetty myös että omisti. Ei siis luotu.
Mutta mikä mielenkiintoisempaa, alkutekstin reeshiit darkkoo, tiensä/kulkunsa aluksi, on ilmaus, joka löytyy Jobin kirjasta myös. Hiukan eri taivutuksella, monikossa.
http://biblehub.com/text/job/40-19.htm
Tulkitsee kukin, miten tulkitsee. Itse olen ihmetellyt, tarkoittaako tämä, että kolminaisuus on jokin rakenne tai raami, joka luotiin ennen muuta luomista. Monistisen Raamatuntulkinnan mukaan voitaisiin väittää, että Ilmestyskirjan kolme petoa ovat kolminaisuutta nekin. Eli että se yksi, joka virkosi kuolinhaavastaan eloon ja hallitsee, on Jeesus. Ilm 11-13 ja Matt 28, Jeesukselle annettu kaikki valta. Toisaalta Raamatussa on puhuttu siihen sävyyn kuin maailmaa hallitsisi jokin muu kuin Jumala.- Tarkemmin
Käännöksissä on joissakin kohdissa erilaista jakeiden numerointia kuin alkutekstiversioissa. Sivustolle oli merkitty suomalaisempaa jaenumerointia 1700-luvun Biblian tekstin sekaan:
JOB 40:19 Finnish: Bible (1776)
(H 40:14) Hän on alku Jumalan teistä; joka hänen tehnyt on, hän voittaa hänen miekallansa.
http://biblehub.com/multi/job/40-19.htm - Motmotmot
Behemoth on monikkomuoto joka tarkoittaa petoja. Siis Job 40 puhuu pedoista niin kuin Ilmestyskirja 12-13 myös. Jeesus Juudan jalopeura.
- keskustenalku
Jeesuksesta sanotaan Raamatussa ,että Hän on Jumalan ainosyntyinen Poika ja Vapahtajamme Jeesus Kristus,lihaan tullut.
Nuo jakeet 22- 27 kuvannee sitä.Jeesus on syntynyt, ei luotu.Hän on siis iankaikkinen Jumalan Poika todellakin. Vanhemmissa käännöksissä tämä tulee esiin paremmin kuin esim.1933/1938 käännöksessä ,joka on tuossa viestiketjun alussa.
Sananlaskut 8 Biblia 1776
22. Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
23. Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.
24. Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
25. Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
26. Ei hän ollut vielä maata luonut, ja mitä sen päällä on, eikä maan piirin vuoria.
27. Kuin hän valmisti taivaan, olin minä siellä, kuin hän syvyyden visusti mittasi.
28. Kuin hän pilvet rakensi ylhäällä, ja sääsi syvyyden lähteet;
29. Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse*; kuin hän maan perustuksen laski ,
30. Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen edessänsä joka aika;
31. Ja leikitsin maan piirin päällä: ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.
32. III. Niin kuulkaat siis minua, te lapset: autuaat ovat ne , jotka minun tieni pitävät.
33. Kuulkaat kuritusta, olkaat viisaat, ja älkäät hyljätkö sitä.
34. Autuas on se ihminen, joka minua kuulee, joka minun ovellani valvoo joka päivä, ja vartioitsee minun pihtipielissäni.
35. Sillä joka minun löytää, hän elämän löytää*, ja on Herralle otollinen;
36. Mutta joka minua vastaan syntiä tekee, hän vahingoitsee sielunsa: jokainen joka minua vihaa, hän rakastaa kuolemaa. - käännösvirhe
Jakeessa 25 !
Ei syntynyt vaan tuotu ilmi/julki !
Jumala ei synny, Jumala On !
Jeesus on Jumala, kuten Joh 1 luku selvästi kertoo:
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.- SANAN.POHJALLE.TAKAISIN
AMEN.PISTE.
- Setä.neuvoo.jälleen
Luomakunnan esikoinen. Kol 1.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=esikoinen&kirjat=kr
Nämä Isä-poika -asetelmat ja esikoisuus ovat Raamatussa sen laatuista pyörittelyä, ettei ehkä kannata heti ensimmäisenä kiirehtiä käännösvirheitä toteamaan. Vaan tonkia, mitä on aiheesta Raamatussa laajemmin. Näissä riittää ihmeteltävää.- 0Iavi
Ja vielä laajemmin...
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=esikoi&kirjat=kr
- uskova23
Tämän saman raamatunkohdan voit tarkistaa esim. englannin ja venäjänkielisistä raamatunkäännöksistä. Myös vanha Biblia kääntää kohdan paremmin kuin suomalainen 33/38 kirkkoraamattu. Tietysti pätevin on alkuperäinen manuskripti, mutta harva meistä taitaa kielen!
Jeesus ei todellakaan ole luotu olento eikä mikään hoidokki! Suomalainen fiaskokäännös ei voi totuuttaa muuttaa miksikään.- keskustenalku
Uskon samoin, ettei Jeesus todellakaan ole luotu vaan Luoja, mutta silti Jumalan Poika ja 25 jakeessa sanoo Hän olevansa syntynyt kuitenkin, mikäli käännös on oikealla tavalla käännetty.. Sehän tukee sitä tosiasiaa, mitä Raamatussa lukee, ainosyntyinen Jumalan Poika.Ei ole muita.Jumala lähetti OMAN POIKANSA meitä pelastamaan ja Hän tuli sellaiseksi kuin lihansa puolesta kuin yksi meistä. Jeesus sanoo myös.
Joh 17
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
.Isä on Herra ja Jeesus Kristus on meidän Herra ja siinä avautuu Danielin sanoma sana.
_________________________________________________________________________________
Petri Paavolan sivulta
HERRA SANOI HERRALLENI
JT:t vetovat psalmi 110:1:n ja sanovat ettei Jeesus voi olla sama kuin JHWH.
PS 110:1: Daavidin virsi. Herra (JHWH) sanoi minun herralleni (Adonai): "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"
Tässä jakeessa on Isä erotettu sanalla JHWH ja Poika sanalla Adonai (= Herra, Jumala), sen tähden, koska Raamattu opettaa, että on Isä ja Poika. Tämän erottelun vuoksi käytetään kahta erilaista Herra sanaa, muuten Isä olisi Poika ja Poika Isä. Mutta Raamatun ilmoitus on Isä ja Poika.
__________________________________________________________________________________________
Käsittääkseni Jeesus Kristus sanoo Biblia 1776 Sananlasku 8
22. Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
24. Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
25. Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
Jeesus Kristus, Jumalan Poika tässä käsittääkseni puhuu ja eikö Jeesus Kristus Jumalan kanssa vaikuttanut luomisessa
Biblia 1776 Sananlaskut 8
29. Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse*; kuin hän maan perustuksen laski ,
30. Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen edessänsä joka aika;
Jeesus on Jumala siis Poika, Hän oli Jumalan tykönä
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Me olemme syntyneet ihmisiksi lihasta ja verestä, isästä ja äidistä ja uudestisyntyneet kun tulimme uskoon Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä.
Jeesus sanoo myös ,että Hän ja Isä ovat yhtä, mutta Isä on Häntä suurempi .Ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut ,sanoo Jeesus Kristus.
Jeesus Kristus on Jumalan ainosyntyinen Poika ja tuli lihaksi ja vereksi keskuuteemme.Totta kai Hän on Jumala, mutta ei Isä, mutta Isän kanssa yhtä.Sovittanut syntimme kalliilla puhtaalla sovitoverellään ja voittanut kuoleman ja mennyt takaisin Isän tykö ja istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee puolestamme, ettei meidän uskomme raukeaisi tyhjiin.
1642 käännös
8:25 Cosca ei lähtet wielä wettä cuohunet/ ennen cuin wuoret olit perustetut/ ja cuckulat walmistetut/ olen minä syndynyt.
Onko arameankielinen Raamattu se tarkin.Olisi mielenkiintoista tietää miten tuo kolme viimeistä sanaa olen minä syndynyt on siinä käännetty.
Kuitenkin se riittää, että tunnustamme Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi ja että Hän on Jumalan Poika, pyhä, täysin virheetön ja puhdas ja sovitti syntimme Golgatan ristillä ja otamme tämän pelastukse ja armon vastaan mikä on Jumalan Pojassa. - Setä.neuvoo.jälleen
keskustenalku kirjoitti:
Uskon samoin, ettei Jeesus todellakaan ole luotu vaan Luoja, mutta silti Jumalan Poika ja 25 jakeessa sanoo Hän olevansa syntynyt kuitenkin, mikäli käännös on oikealla tavalla käännetty.. Sehän tukee sitä tosiasiaa, mitä Raamatussa lukee, ainosyntyinen Jumalan Poika.Ei ole muita.Jumala lähetti OMAN POIKANSA meitä pelastamaan ja Hän tuli sellaiseksi kuin lihansa puolesta kuin yksi meistä. Jeesus sanoo myös.
Joh 17
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
.Isä on Herra ja Jeesus Kristus on meidän Herra ja siinä avautuu Danielin sanoma sana.
_________________________________________________________________________________
Petri Paavolan sivulta
HERRA SANOI HERRALLENI
JT:t vetovat psalmi 110:1:n ja sanovat ettei Jeesus voi olla sama kuin JHWH.
PS 110:1: Daavidin virsi. Herra (JHWH) sanoi minun herralleni (Adonai): "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"
Tässä jakeessa on Isä erotettu sanalla JHWH ja Poika sanalla Adonai (= Herra, Jumala), sen tähden, koska Raamattu opettaa, että on Isä ja Poika. Tämän erottelun vuoksi käytetään kahta erilaista Herra sanaa, muuten Isä olisi Poika ja Poika Isä. Mutta Raamatun ilmoitus on Isä ja Poika.
__________________________________________________________________________________________
Käsittääkseni Jeesus Kristus sanoo Biblia 1776 Sananlasku 8
Jeesus Kristus, Jumalan Poika tässä käsittääkseni puhuu ja eikö Jeesus Kristus Jumalan kanssa vaikuttanut luomisessa
Biblia 1776 Sananlaskut 8
Jeesus on Jumala siis Poika, Hän oli Jumalan tykönä
Me olemme syntyneet ihmisiksi lihasta ja verestä, isästä ja äidistä ja uudestisyntyneet kun tulimme uskoon Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä.
Jeesus sanoo myös ,että Hän ja Isä ovat yhtä, mutta Isä on Häntä suurempi .Ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut ,sanoo Jeesus Kristus.
Jeesus Kristus on Jumalan ainosyntyinen Poika ja tuli lihaksi ja vereksi keskuuteemme.Totta kai Hän on Jumala, mutta ei Isä, mutta Isän kanssa yhtä.Sovittanut syntimme kalliilla puhtaalla sovitoverellään ja voittanut kuoleman ja mennyt takaisin Isän tykö ja istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee puolestamme, ettei meidän uskomme raukeaisi tyhjiin.
1642 käännös
8:25 Cosca ei lähtet wielä wettä cuohunet/ ennen cuin wuoret olit perustetut/ ja cuckulat walmistetut/ olen minä syndynyt.
Onko arameankielinen Raamattu se tarkin.Olisi mielenkiintoista tietää miten tuo kolme viimeistä sanaa olen minä syndynyt on siinä käännetty.
Kuitenkin se riittää, että tunnustamme Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi ja että Hän on Jumalan Poika, pyhä, täysin virheetön ja puhdas ja sovitti syntimme Golgatan ristillä ja otamme tämän pelastukse ja armon vastaan mikä on Jumalan Pojassa.Mainiota, että täällä mainittiin tuo Joh 17:5, jota muistelin aiheeseen liittyen. Mielestäni tuo kohta on avaimena tämän "käännösvirheen" (Sananlaskut 8:22) ymmärtämiseen.
Toisaalta Jeesus ei ole luotu. Toisaalta ihmisyytensä puolesta oli luotu, tai Aatamin jälkeläinen.
Siinä mielessä ovat ehkä samaan aikaan oikeassa (teologisesti, ei sanatarkasti) erilaiset tavat kääntää Sananlaskut 8:22. Mutta itse mieluummin olisin luomisen asemesta tuossa käyttänyt omistaa-sanaa. Koska qanah-verbi viittaisi siihen http://biblehub.com/hebrew/7069.htm
1. Mooseksen kirjassa luomisesta käytettiin eri verbiä, barah
http://biblehub.com/hebrew/1254.htm
Kun Joh 17:5 -jakeessa Jeesus sanoi
Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan
niin mielestäni tämä antaa ajattelemisen aihetta, oliko hengellisessä ulottuvuudessa, hengellisenä todellisuutena Isä-poika-asetelma, Jeesuksen esikoisuus, todellisuutta jo ennen maailman luomista. Tottakai. Kristus aina sama (Heb 13).
Samalla tavalla voitaisiin ajatella englanninkielinen kääntäminen "lamb slain from the foundation of the world", ikään kuin Jeesus olisi ollut (hengellisessä ulottuvuudessa) ristiinnaulittu karitsa jo ennen maailman luomista. http://biblehub.com/revelation/13-8.htm
Tämä näkökulma tarkoittaa, että hengellisesti asiat ja tapahtumat ovat olleet olemassa (Jumalassa) jo ennen luomista - ja fyysinen ulottuvuus vain tarkoittaa, että niitä on tuotu näkyville, näkyvään ulottuvuuteen. Vastaavasti kuin Heb 11 selostaa luomista:
11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. - käännösvirhe
Setä.neuvoo.jälleen kirjoitti:
Mainiota, että täällä mainittiin tuo Joh 17:5, jota muistelin aiheeseen liittyen. Mielestäni tuo kohta on avaimena tämän "käännösvirheen" (Sananlaskut 8:22) ymmärtämiseen.
Toisaalta Jeesus ei ole luotu. Toisaalta ihmisyytensä puolesta oli luotu, tai Aatamin jälkeläinen.
Siinä mielessä ovat ehkä samaan aikaan oikeassa (teologisesti, ei sanatarkasti) erilaiset tavat kääntää Sananlaskut 8:22. Mutta itse mieluummin olisin luomisen asemesta tuossa käyttänyt omistaa-sanaa. Koska qanah-verbi viittaisi siihen http://biblehub.com/hebrew/7069.htm
1. Mooseksen kirjassa luomisesta käytettiin eri verbiä, barah
http://biblehub.com/hebrew/1254.htm
Kun Joh 17:5 -jakeessa Jeesus sanoi
Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan
niin mielestäni tämä antaa ajattelemisen aihetta, oliko hengellisessä ulottuvuudessa, hengellisenä todellisuutena Isä-poika-asetelma, Jeesuksen esikoisuus, todellisuutta jo ennen maailman luomista. Tottakai. Kristus aina sama (Heb 13).
Samalla tavalla voitaisiin ajatella englanninkielinen kääntäminen "lamb slain from the foundation of the world", ikään kuin Jeesus olisi ollut (hengellisessä ulottuvuudessa) ristiinnaulittu karitsa jo ennen maailman luomista. http://biblehub.com/revelation/13-8.htm
Tämä näkökulma tarkoittaa, että hengellisesti asiat ja tapahtumat ovat olleet olemassa (Jumalassa) jo ennen luomista - ja fyysinen ulottuvuus vain tarkoittaa, että niitä on tuotu näkyville, näkyvään ulottuvuuteen. Vastaavasti kuin Heb 11 selostaa luomista:
11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.Nyt menee vinoon, nähdäkseni !
Kirjoitit:
" Toisaalta Jeesus ei ole luotu. Toisaalta ihmisyytensä puolesta oli luotu, tai Aatamin jälkeläinen. "
Raamattu sanoo selvästi, että Sana TULI lihaksi !
Siis koska Jumalalla ei ole alkua eikä loppua, niin Jumala ei voinut siis syntyä, vaan Sana eli Jumala tuli lihaksi !
Hepr. 7:3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
Siis kun Pyhä Henki verhosi Marian, niin siinä kohtaa siis se ihmisen alku oli Jumala, eikä Jumala ole siis ihmisen jälkeläinen !
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Siis Jeesus ei voinut olla Aadamin jälkeläinen, ja senkin asian Raamattu selvästi kertoo:
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Siis Jeesus ei ollut Aadamin jälkeläinen, sillä jos Jeesus olisi ollut Aadamin jälkeläinen, olisi hän tullut osalliseksi kirouksesta eli syntisestä lihasta, mutta Jeesus oli ja On Virheetön ja synnitön eli tahraton !
Siis Jeesus ei voisi olla Jumala, jos Hän olisi syntynyt ihmisen eli Aadamin jälkeläisenä, eli se alku josta Jeesus syntyi ei ollut Mariankaan sukusolu, vaan kuten Sana sanoo, että Sana tuli lihaksi !!!
Jumalalla siis ei ole alkua eikä loppua !
Jeesus on ihmisen poika vain siksi, että Maria toimi ikäänkuin sijaiskohtuna, eli alkio ei ollut hänen vaan Jumala siis tuli lihaksi, eli Jumala siirtyi ihmisen kohtuun ja Maria vain synnytti sen toisen lapsen, eli ei omaansa !
Mutta juridisesti Jeesus oli siis Marian ja Joosefin poika, koska he molemmat suostuivat synnyttämään Jeesuksen ja Joosefkin otti Jeesuksen pojakseen, vaikka tiesi ettei poika ole hänen omansa !
Siis siksi Jeesus on niin Jumalan Poika, kuin ihmisen poika !
Siis Jumala on Jeesuksen Isä, tuon ihmisestä "syntymisen" kautta !
Mutta mitään todellista syntymistä ei tapahtunut, eli ihmisen jälkeläinen Jeesus ei ole, vaan kuten Sana sanoo Sana TULI lihaksi/lihaan ! - keskuntenalku
Pyydän anteeksi jos olen jossakin aiemmin antanut ymmärtää ja kentien sanomut väärin ,että Jeesus olisi ihminen Marian munasolun kautta.En oikein muista olenko vain pohtinut , onko niin . Herra tietää miten tuo sikiäminen tapahtui.
Meille riittää kun uskomme , että Jeesus Kristus sikisi Pyhästä Hengestä ja neitsyt tuli raskaaksi Raamatun mukaan ja Jumala lähetti oman Poikansa luotansa pelastamaan meitä.Maria synnytti Jumalan Pojan.
Mielenkiintoista on , että Jeesus Kristus on Daavidin suvusta kuitenkin kuten Raamatussa lukee ja kun Joosefin ja Marian sukuluetteloja tutkii Wikipediasta niin todellakin molempien sukuluettelosta löytyy kuningas Daavid. - Setä.neuvoo.taas
käännösvirhe kirjoitti:
Nyt menee vinoon, nähdäkseni !
Kirjoitit:
" Toisaalta Jeesus ei ole luotu. Toisaalta ihmisyytensä puolesta oli luotu, tai Aatamin jälkeläinen. "
Raamattu sanoo selvästi, että Sana TULI lihaksi !
Siis koska Jumalalla ei ole alkua eikä loppua, niin Jumala ei voinut siis syntyä, vaan Sana eli Jumala tuli lihaksi !
Hepr. 7:3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
Siis kun Pyhä Henki verhosi Marian, niin siinä kohtaa siis se ihmisen alku oli Jumala, eikä Jumala ole siis ihmisen jälkeläinen !
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Siis Jeesus ei voinut olla Aadamin jälkeläinen, ja senkin asian Raamattu selvästi kertoo:
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Siis Jeesus ei ollut Aadamin jälkeläinen, sillä jos Jeesus olisi ollut Aadamin jälkeläinen, olisi hän tullut osalliseksi kirouksesta eli syntisestä lihasta, mutta Jeesus oli ja On Virheetön ja synnitön eli tahraton !
Siis Jeesus ei voisi olla Jumala, jos Hän olisi syntynyt ihmisen eli Aadamin jälkeläisenä, eli se alku josta Jeesus syntyi ei ollut Mariankaan sukusolu, vaan kuten Sana sanoo, että Sana tuli lihaksi !!!
Jumalalla siis ei ole alkua eikä loppua !
Jeesus on ihmisen poika vain siksi, että Maria toimi ikäänkuin sijaiskohtuna, eli alkio ei ollut hänen vaan Jumala siis tuli lihaksi, eli Jumala siirtyi ihmisen kohtuun ja Maria vain synnytti sen toisen lapsen, eli ei omaansa !
Mutta juridisesti Jeesus oli siis Marian ja Joosefin poika, koska he molemmat suostuivat synnyttämään Jeesuksen ja Joosefkin otti Jeesuksen pojakseen, vaikka tiesi ettei poika ole hänen omansa !
Siis siksi Jeesus on niin Jumalan Poika, kuin ihmisen poika !
Siis Jumala on Jeesuksen Isä, tuon ihmisestä "syntymisen" kautta !
Mutta mitään todellista syntymistä ei tapahtunut, eli ihmisen jälkeläinen Jeesus ei ole, vaan kuten Sana sanoo Sana TULI lihaksi/lihaan !Hehheh. On sellaista vitsiä, ettei naurata.
Jeesus käytti itsestään nimitystä Ihmisen poika.
Jeesus oli Marian esikoinen (proototokos) ja Jumalan ainosyntyinen poika (monogenos).
Kirkkohistoriassa on harhaopeiksi luokiteltuja mm. doketismi ja areiolaisuus. Ja mitä se "lihaan tuleminen" tarkoitti muuta kuin syntymistä Mariasta. Miksi koitit vääntää, että "lihaan tuleminen" olisi jotain muuta? Mitä? Ettäkö Jeesus oli ensin ihminen ja sitten häneen "tuli" yhtäkkiä Jumala? Miten? Onko tämä vähän saman tyyppinen viisastelu kuin että jotkut väittävät Jeesuksen uudestisyntyneen kasteessa? Höpönpöpön. - käännösvirhe
Setä.neuvoo.taas kirjoitti:
Hehheh. On sellaista vitsiä, ettei naurata.
Jeesus oli Marian esikoinen (proototokos) ja Jumalan ainosyntyinen poika (monogenos).
Kirkkohistoriassa on harhaopeiksi luokiteltuja mm. doketismi ja areiolaisuus. Ja mitä se "lihaan tuleminen" tarkoitti muuta kuin syntymistä Mariasta. Miksi koitit vääntää, että "lihaan tuleminen" olisi jotain muuta? Mitä? Ettäkö Jeesus oli ensin ihminen ja sitten häneen "tuli" yhtäkkiä Jumala? Miten? Onko tämä vähän saman tyyppinen viisastelu kuin että jotkut väittävät Jeesuksen uudestisyntyneen kasteessa? Höpönpöpön.Turhaan halveksit, paljastat vain oman ylpeytesi ja paisuneisuutesi siten !
Eli paljastit sydämesi puhdistumattomuutesi vain kommentillasi !
Nikkisi jo kertoo myös saman, eli ylhäältäpäin jojuttelet ja halveksit muita !
Saatana lankesi juuri ylpeyden ja paisuneisuuden vuoksi/kautta !
Siinä sinulle mietittävää hetkeksi !!!
Häpeäisit !
Mutta tuskin siihen kykenet paisuneisuudessasi ! - käännösvirhe
käännösvirhe kirjoitti:
Turhaan halveksit, paljastat vain oman ylpeytesi ja paisuneisuutesi siten !
Eli paljastit sydämesi puhdistumattomuutesi vain kommentillasi !
Nikkisi jo kertoo myös saman, eli ylhäältäpäin jojuttelet ja halveksit muita !
Saatana lankesi juuri ylpeyden ja paisuneisuuden vuoksi/kautta !
Siinä sinulle mietittävää hetkeksi !!!
Häpeäisit !
Mutta tuskin siihen kykenet paisuneisuudessasi !Piti kirjoittamani "pojuttelet" eikä jojuttelet !
- käännösvirhe
Setä.neuvoo.taas kirjoitti:
Hehheh. On sellaista vitsiä, ettei naurata.
Kirkkohistoriassa on harhaopeiksi luokiteltuja mm. doketismi ja areiolaisuus. Ja mitä se "lihaan tuleminen" tarkoitti muuta kuin syntymistä Mariasta. Miksi koitit vääntää, että "lihaan tuleminen" olisi jotain muuta? Mitä? Ettäkö Jeesus oli ensin ihminen ja sitten häneen "tuli" yhtäkkiä Jumala? Miten? Onko tämä vähän saman tyyppinen viisastelu kuin että jotkut väittävät Jeesuksen uudestisyntyneen kasteessa? Höpönpöpön.Niin ja se kertoo myös minulle paljon, että et ymmärtänyt kirjoituksestani oikein mitään !
Eli ymmärryksesi taso on heikko, vaikka kuvittelet olevasi itse joku "tietäjä" oikein !
Sana tuli lihaksi tarkoittaa sitä toisin sanoin, että Jumala siirtyi ihmisen kohtuun, eli alkio oli Jumala joka tuli siis lihaan/lihaksi.
Siis alkio on Jumalasta eli Jumala, joka tuli lihaksi !!!
Siksi siis Jumalan Poika, joka määrite siis tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus On Jumala !
Eli siis lihaksi tullut Jumala !
Niin ja se vielä pitää sanoa, että koska olet mennyt omaksumaan noita harhaoppeja jopa useampia, niin senkin syyn vuoksi, et tajunnut hölkäsen pölähtävää kirjoituksestani !
Eli harahoppisi estävät sinua tajuamasta Totuutta vaikka se sinulle rautalangasta väännettäisiin ! - käännösvirhe
keskuntenalku kirjoitti:
Pyydän anteeksi jos olen jossakin aiemmin antanut ymmärtää ja kentien sanomut väärin ,että Jeesus olisi ihminen Marian munasolun kautta.En oikein muista olenko vain pohtinut , onko niin . Herra tietää miten tuo sikiäminen tapahtui.
Meille riittää kun uskomme , että Jeesus Kristus sikisi Pyhästä Hengestä ja neitsyt tuli raskaaksi Raamatun mukaan ja Jumala lähetti oman Poikansa luotansa pelastamaan meitä.Maria synnytti Jumalan Pojan.
Mielenkiintoista on , että Jeesus Kristus on Daavidin suvusta kuitenkin kuten Raamatussa lukee ja kun Joosefin ja Marian sukuluetteloja tutkii Wikipediasta niin todellakin molempien sukuluettelosta löytyy kuningas Daavid.Hei "keskustelunalku" !
Se ei ole yhdentekevää, että onko Jeesus tullut lihaksi, eli Jumala siirtyi tavallaan Marian kohtuun, eikä Jeesus siis syntynyt Marian sukusolusta !
Sillä jos Jeesus olisi syntynyt/saanut alkunsa Aadamin jälkeläisen sukusoluista, olisi Jeesus syntynyt turmeltuneeseen lihaan, mutta Jeesus oli Pyhä ja Puhdas ja Tahraton !
Jeesus ei olisi ollut tahraton jos hän siis olisi Aaadamin jälkeläisiä jotka siis ovat lihan puolesta kirouksen alla !
Siis KAIKKI liha turmeltui syntiin lankeemuksessa, eikä Jeesus tahrattomana voinut olla siis Aadamin jälkeläinen !
Siksi Raamattu sanoo:
Ei ole kuin 2 Aadamia, eli ensimmäinen ja viimeinen !
Siis Jeesus ei ole mikään viimeinen ihminen, vaan tuo siis tarkoittaa sitä, että Jeesuksen jälkeen ei enää tule Hänen kaltaistaan, joka on saanut alkunsa suoraan Jumalasta !
Siis kaikki muut ihmiset ovat Aadamin jälkeläisiä, mutta Jeesus siis ei ole Aadamin jälkeläinen !
Juridisesti Jeesus on Marian ja Joosefin lapsi, koska he ottivat hänet ottolapsekseen, eli Maria toimi sijais kohtuna vain !
Juridisesti siis Jeesus on Daavidin poika eli jälkeläinen mutta ei fyysisesti !
Paavali varoitti noista sukuluetteloista, eli ne ja niistä kiistely ja niillä puljailu, vievät vain harhaan itse asiasta !
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. - Setä.neuvoo.jälleen
käännösvirhe kirjoitti:
Hei "keskustelunalku" !
Se ei ole yhdentekevää, että onko Jeesus tullut lihaksi, eli Jumala siirtyi tavallaan Marian kohtuun, eikä Jeesus siis syntynyt Marian sukusolusta !
Sillä jos Jeesus olisi syntynyt/saanut alkunsa Aadamin jälkeläisen sukusoluista, olisi Jeesus syntynyt turmeltuneeseen lihaan, mutta Jeesus oli Pyhä ja Puhdas ja Tahraton !
Jeesus ei olisi ollut tahraton jos hän siis olisi Aaadamin jälkeläisiä jotka siis ovat lihan puolesta kirouksen alla !
Siis KAIKKI liha turmeltui syntiin lankeemuksessa, eikä Jeesus tahrattomana voinut olla siis Aadamin jälkeläinen !
Siksi Raamattu sanoo:
Ei ole kuin 2 Aadamia, eli ensimmäinen ja viimeinen !
Siis Jeesus ei ole mikään viimeinen ihminen, vaan tuo siis tarkoittaa sitä, että Jeesuksen jälkeen ei enää tule Hänen kaltaistaan, joka on saanut alkunsa suoraan Jumalasta !
Siis kaikki muut ihmiset ovat Aadamin jälkeläisiä, mutta Jeesus siis ei ole Aadamin jälkeläinen !
Juridisesti Jeesus on Marian ja Joosefin lapsi, koska he ottivat hänet ottolapsekseen, eli Maria toimi sijais kohtuna vain !
Juridisesti siis Jeesus on Daavidin poika eli jälkeläinen mutta ei fyysisesti !
Paavali varoitti noista sukuluetteloista, eli ne ja niistä kiistely ja niillä puljailu, vievät vain harhaan itse asiasta !
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.Ei kiinnosta kommentoida, mitä minusta kirjoittelit. Minä en ole täällä keskustelun aiheena.
Mutta oletko sitä mieltä, että Jeesus ei ollut ihminen ollenkaan? Tai ei ollenkaan ihmisen jälkeläinen? Tai ihminen jotenkin muuten kuin luomisen tai jälkeläisyyden kautta? Mikä oli tuo mainitsemasi "alkio"? Jumala vaan muuttui ihmiseksi jonkinlaisen alkion kautta, hokkuspokkus? Ilman että sillä oli mitään tekemistä Marian kanssa vielä? Ja näinkö sitten ajattelet, että oli olemassa jokin alkio ennen maailman luomista jo?
Miten sitten selität sen, että Jeesus nimitti itseään Ihmisen pojaksi? Minun käsittääkseni siinä on kyse Aatamin jälkeläisestä, niin kuin Aatamin nimi tarkoittaa ihmistä.
Entä Jumalan puhe paratiisissa? Vaimon (Eevan) siemenestä oli tuleva se Messias, joka polkisi rikki käärmeen pään. Tätäkö ei mielestäsi tapahtunut vielä? - Setä.neuvoo.jälleen
käännösvirhe kirjoitti:
Niin ja se kertoo myös minulle paljon, että et ymmärtänyt kirjoituksestani oikein mitään !
Eli ymmärryksesi taso on heikko, vaikka kuvittelet olevasi itse joku "tietäjä" oikein !
Sana tuli lihaksi tarkoittaa sitä toisin sanoin, että Jumala siirtyi ihmisen kohtuun, eli alkio oli Jumala joka tuli siis lihaan/lihaksi.
Siis alkio on Jumalasta eli Jumala, joka tuli lihaksi !!!
Siksi siis Jumalan Poika, joka määrite siis tarkoittaa juuri sitä, että Jeesus On Jumala !
Eli siis lihaksi tullut Jumala !
Niin ja se vielä pitää sanoa, että koska olet mennyt omaksumaan noita harhaoppeja jopa useampia, niin senkin syyn vuoksi, et tajunnut hölkäsen pölähtävää kirjoituksestani !
Eli harahoppisi estävät sinua tajuamasta Totuutta vaikka se sinulle rautalangasta väännettäisiin !Mitäs harhaoppeja olen omaksunut? Minä olen ollut äärimmäisen skeptinen ihminen, erittäin hidas uskomaan yhtikäs mihinkään. Mutta olen keskustellut täällä siitä, mitä Raamatussa sanotaan. Jos sinä täällä julistat jotain doketismin harhaoppia, niin miksi minua nimitit harhaoppiseksi niin kuin jokin kusipää sekopää saatanan perkele, joka yrittää projisoida oman syyllisyytensä toiselle, kuten tyypillinen helluntailainen ratkaisukristilllinen räyhääjä, joka on pihalla opeista, eikä siedä sitä, että oma tietämättömyys tulee esille?
Ei minua kiinnosta keskustella siitä, ymmärränkö minä sinun oppejasi. Ilmiselvä paska on ilmiselvää paskaa. Mutta minulle on turha räyhätä, kun ei tunne eikä tiedä, minkä kanssa on tekemisissä.
- EnApinanpentu
Jumalan luoma olen.
- filade
RK:lle käännös on uskollinen alkukielelle:
Sananl.8:22. Herra omisti minut tiensä alussa, muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.
23. Iankaikkisuudesta minä olen (minä olen=Jumalan nimi) ollut, alusta asti, ennen kuin maata olikaan.- dwqer
Selevä.
- wrwere
Ainakin melkein.
- keskustenalku
filade kirjoitti:
Sananl.8:22. Herra omisti minut tiensä alussa, muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.
23. Iankaikkisuudesta minä olen (minä olen=Jumalan nimi) ollut, alusta asti, ennen kuin maata olikaan.
Kommenntini:
Uskon, että se on näin.Tämä on totuus, koska monin paikoin kun vanhemmista Raamatunkäännökistä lukee, tukevat ne tätä totuutta paremmin kuin esim. 33/38 jossa ilmeisest epätarkani käännöksen takia tarkkuus on hämärtynyt .
Jeesus Kristushan on myös Jumala, Pyhästä Hengestä siinnyt , lihaksi tullut,Jumala sanoo olevansa: Minä olen, se joka minä olen.Hän on Jeesus Kristus. - nmuh6f5
keskustenalku kirjoitti:
filade kirjoitti:
23. Iankaikkisuudesta minä olen (minä olen=Jumalan nimi) ollut, alusta asti, ennen kuin maata olikaan.
Kommenntini:
Uskon, että se on näin.Tämä on totuus, koska monin paikoin kun vanhemmista Raamatunkäännökistä lukee, tukevat ne tätä totuutta paremmin kuin esim. 33/38 jossa ilmeisest epätarkani käännöksen takia tarkkuus on hämärtynyt .
Jeesus Kristushan on myös Jumala, Pyhästä Hengestä siinnyt , lihaksi tullut,Jumala sanoo olevansa: Minä olen, se joka minä olen.Hän on Jeesus Kristus.rikollisen kristinuskon jumalista ei yksikään ole maailman kaikkeutta luonut!
Mm raamatun ristiriidaisuudesta tiedämme, että se ei ole Jumalan ja Jeesuksen Sanaa vaan jumalina ja herra jumalina palveltujen hallitsijoiden, kuninkaidenkin sanaa. Kuninkaan olivat jumalia viellä 1700-luvun alkuun. Sen vuoksi luder/luher (salanimi) käskyssään kieltä palvelemasta "muita jumalia."
"Minä olen herra sinun jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Huomaa, että "sinulla ei saa olla muita jumalia" on suomen perustuslain vastainen oppi uskonvapauden rajoittaminen on yksi uskonnollisen rikollisuuden tunnus.
Näin epätäydellinen ei Jumala ja Jeesus ole kuten raamattua tutkineet todistavat:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Olis ihan asiallista, että noin 2000 vuoden harjoittelun jälkeen kristitykin oppisivat ymmärtämään paavalialais-luterilaisuuden rikollisuudensa käsikirjan salat.
Jeesus lähetti omilleen, KRISTILLISILLE, Pyhän Hengen tueksi ja sen tuen ovat kristityt jyljänneet uskomalla vaikka uskominen on kielletty.....
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
5:37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
EIKÄ SIINÄ KAIKKI....
uskomalla menettää muutakin... mitään kolmaisuus oppia ei Jumala ja Jeesusa ole asettanut...
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!
HUOM!
Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Joten kiellosta huolimatta uskotte saatanan enkeleinä itsenne helevettiin...
Aloituksessa.....
Se on viisaus, eli Sofia.
Ota viisaus sisareksesi ja ymmärrys ystäväksesi.- Setä.neuvoo.jälleen
Näkökulmaa
Jos ja kun kerran Kristus on aina sama, niin eikö voida ajatella, että Marian kohtu ja koko maailma on rakennettu Kristuksen ympärille, ja aikakäsitys on Jumalalla erilainen - toi esille hengellisestä ulottuvuudesta fyysiseen näkyväksi, milloin milläkin ajalla mitäkin. Kuin taikuri hatusta kania.- keskustenalku
Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.On vain yksi Jeesus Kristus, Jumalan Poika.Pyhästä Hengestä siinnyt. Maria oli vain kuolevainen ihminen ja Jeesus Kristus sovitti Mariankin synnit Gogatan ristillä.
- Jeesus.on.viisauden.alku
Sananl. 8. luvussa ei ole kysymys Jeesuksesta, vaan viisaudesta, kuten luvun alku osoittaa.
Se on kuvakielellä eräänlaista viisauden personomista.- keskustenalku
Esitän eriävän mielipiteen suoraan Raamatun sanaan vedoten.
1 Kor 1
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on KRISTUS, Jumalan voima ja Jumalan VIISAUS. - jhuhg6f5
keskustenalku kirjoitti:
Esitän eriävän mielipiteen suoraan Raamatun sanaan vedoten.
1 Kor 1
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on KRISTUS, Jumalan voima ja Jumalan VIISAUS.Niin... Eihän rikollisuuden kristityille kelpaa muuta kuin rikollisuuden käsikirjan opit!
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
Jeesus ei käskenyt saarnata ja opettaa rikollisuuden paavalilais-luterilaisuuden sontaa!
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
- Ajattelisin
Nimimerkki "setäneuvoo" on ilmeiusesti luterilaisen harhaopin pauloissa?
- Kaivatko.sedän.kuraa
Valehtelevat räyhääjät ovat oman paskaisen mielikuvituksensa pauloissa.
- Setä.neuvoo.jälleen
Jeesuksen uhriksi kelpaaminen ei perustu Marian väitettyyn tahrattomuuteen (joka ei ole Raamatun opin mukaista), eikä perustu doketismin kaltaisiin oppeihin (joissa Jeesuksen ihmisyyttä jollain tavalla kielletään, esim. väittämällä, ettei ollut Marian tai Aatamin jälkeläinen ollenkaan).
Jeesuksen uhriksi kelpaaminen ei ollut siitä kiinni, oliko hän perisynnin alainen Aatamin tai Marian kautta. Jeesuksen uhri kelpasi lain mukaan siitä syystä, ettei Jeesus tehnyt syntiä. Ei toteuttanut sitä "vanhaa aatamiansa", jota hänessä oli. Perisynnistä kertoo Raamatussa mm. Room 5.
Aiheeseen liittyen muistui mieleen vanha radio-ohjelma, ehkä muutaman vuoden takaa. Ruben Stiller oli haastateltavana, että miksi ei usko kristinuskon tavalla Jeesuksen olleen se luvattu, profetoitu Messias. Stiller vastasi, että kun Messias tulee, hän on täydellinen! Ilmeisesti juutalaisten perimätiedossa tai muuten pidettiin Jeesusta kelpaamattomana Messiaaksi jo siitä syystä, että jos Jeesus ei näyttänyt täydelliseltä (vrt. Jes 53), tai jos hänellä oli jotain tauteja, kuten perisynnistä johtuvaksi olisi voitu ajatella. Perisynti tarkoittaa ehkä myös kollektiivista syyllisyyttä, eikä vain taipumusta langeta syntiin.
Eli sain keskustelun kautta aihetta ajatella, muistuttavatko toisiaan
- menestysteologia ja judaismi, sekä
- doketismi ja uusjudaismi.
Ja minkälainen antikristuksen uskonto on kehittymässä. - hbgtf54
kuntti jumalien palvelijoille fakta tietoa...
Mm raamatun ristiriidaisuudesta tiedämme, että se ei ole Jumalan ja Jeesuksen Sanaa, niin järjettön ei Jumala ole!
Vaan
jumalina ja herra jumalina palveltujen hallitsijoiden, kuninkaidenkin sanaa. Kuninkaan olivat jumalia viellä 1700-luvun alkuun. Sen vuoksi luder/luher (salanimi) käskyssään kieltä palvelemasta "muita jumalia."
"Minä olen herra sinun jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Huomaa, että "sinulla ei saa olla muita jumalia" on suomen perustuslain vastainen oppi uskonvapauden rajoittaminen on yksi uskonnollisen rikollisuuden tunnus, siis kyseessä on rikollinen miekka sivitys.
Näin epätäydellinen ei Jumala ja Jeesus ole kuten raamattua tutkineet todistavat:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172394Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2462118Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021461Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491386Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571327Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941130
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511005Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14941