Katsastuksesta

ihmettelensuuresti

Niin ihmettelen vaan että vein auton tänään katsastukseen myöhässä jonkun kuukauden ja tuli hylåtty. Silti sain ajoaikaa kuukauden. Katsastustodistuksessa lukee että jälkitarkastettava 26.6 mennessä. Missään ei lue että ajokielto tai käyttökielto.

Trafin omilla sivuilla kävin varmistamassa että näkyykö siellä kieltoja mut ei näkyny. Siellä vaan lukee että määräaikaiskatsastus suorittamatta.

Kuitenkin kysyn että onko tuo sitova tuo katsastusmiehen laatima katsastustodistus eli siinä kun lukee että jälkitarkastus 26/6 mennrsä eikä kielloista sanaakaan niin voin ajella tuolla ja jos poliisit pysäyttää niin näytän sen todistuksen ajoajasta?

Tää taitaa olla vaan aika outoa mutta totta. Muille käyny samoin koskaan?

12

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleenihmettelen

      Vielä että pitääkö trafin oma asiointi palvelussa lukea jotain jälkitarkastuksesta vai meneekö se yleensä niin että vaikka jälkitarkastus ja ajoaikaa tulee niin siellä näkyy vaan että määräaikaiskatsastus suorittamatta? Eli ainoa missä lukee se ajoaika on tuo katsastustodistus millä poliiseille sen todistaa?

      Luulis et poliisitkin ihmettelee kun ajoaikaa vaikka myöhässä katsastettu.

    • JosseGrönblom

      Mitäs ihmeellistä siinä on? Auto on tarkastettu ja ajokelpoiseksi todettu 1 kk ajaksi.

    • insissiitsekin

      Poliisi näkee katsastustiedot suoraan koneelta - ja jos autolla ajetaan ilman voimassa olevaa katsastusta kilvet lähtevät. Katsasta 1 kk aikana tai vie Kuusakoskelle paalattavaksi.

    • RMB54

      Katsastusmies on vain todennut, että vikojen korjauksien viimeinen näyttöpäivä on 26.6. Jos autoa ei ole näytetty siihen päivään mennessä, katsastus aloitetaan alusta ja maksat täyden maksun. Ajokielto on kuitenkin voimassa. Ainoa matka, minkä voit ajaa, on katsastuskonttorille jälkitarkastukseen. Katsastusaika täytyy todistaa viranomaisille jos tulevat tarkistamaan.

    • vieläkinmietin

      Sellainen pieni hassu asia jäi mainitsematta että kun se ojensi todistuksen mulle niin sanoi että kuukausi aikaa tulla näyttää. Sit sanoin sille että "niin saan ajaa suoraan korjaamolle" sitten se kysyi että "onko se katsastus myöhässä" ja sanoin että on mutta ei korjannu lappua tai sanonu sen jälkeen mitään ja meni pois seuraavan auton kimppuun. Semmonen vanha papparainen se katsastaja. Soitin korjaamolle niin siellä olivat sitä mieltä että sain kuukauden ajoaikaa. Joo poliiisit näkee että katsastus suorittamatta mutta mulla on se todistus että olen käynyt katsastuksessa .. Ihmettelin tuota sen lausetta että onko myöhässä.

      Missään ei lue ajokiellosta eikä mulle sanottu tai kysytty että mihin korjaamon vien. Sano vaan että kuukausi aikaa korjata eli voin viedä mihin korjaamoon haluan. Yleensähän tulee ajokielto ja kysytään se korjaamon mihin vie

      Eilen auto tuli mun nimiin eli oli mun äidin auto kun oli katsastamatta ja eilen muuttui mun autoksi ja oman vakuutuksen otin mut pitäishån sen ukkelin tietää vaikka miten omistaja vaihtuis et millon ollu katsastusaika.

    • En_tunnistanu

      Ei oo mutta ajon kamerraan ja kiistin ulukonäköni. Minkäs ne sille voi.

      • Haestakkee_työ_perse

        Mitäs myö voettajat. ;)


    • niinvieläkinminä

      Korjaamolta sanottiin että siinä punanen tarra olisi pitänyt tulla ja se kysymys että mihin korjaamon ajan.. Eli sen katsastajan olis pitäny määrätä auto ajokieltoon mutta näin ei tehnyt.


      Käyttökieltohan koskee vain veroa jos maksamatta eli ei liity tähän asiaan.

    • korjataan

      Tai voi tuo käyttökielto muutakin koskea eli perun puheeni.. Katsastustodistuksessahan pitäisi lukea että saan ajaa sinä ja sinä päivänä sille ja sille korjaamolle.? Poliiseita varten. Nyt ei lue sanallakaan.

      • lsjfskjfksjfld

        Eräs aiemmista autoistani sai ajokiellon katsastuksessa, laitettiin näkyvä punainen tarra tuulilasiin ja muistaakseni sain lapun jossa annettiin lupa ajaa autolla tiettyyn kellonaikaan saakka kyseisenä päivänä. Ainakaan silloin 2007 ei kyselty että mille korjaamolle vie enkä sitä suoraan olisi osannut sanoakaan kun jouduin soittamaan useammalle korjaamolle ennenkuin löytyi sellainen jolla oli aikoja kohtuullisen ajan kuluttua ja joka suostui tekemään kaikki katsastusviat.
        Korjauksen jälkeen piti soittaa katsastusasemalle ja varata puhelimitse jälkitarkastusaika jonka nojalla ajoin auton suoraan korjaamolta katsastukseen jossa auto sai leiman ja ajo saattoi jatkua normaalisti. Tosin jälkeenpäin ajatellen siinä kohtaa kun auto sai ajokiellon, olisi ehkä ollut sopiva paikka romutukselle. Sitä seuraavaa katsastusta auto ei enää nähnyt vaan päätyi paaliin muiden vikojen vuoksi.


    • vieläkinkysyn

      Vielä että yleensä kun auton vie ajoissa katsastukseen ja jos tulee hylätty niin eikö silloinkin lue auton tiedoissa trafissa ja poliisit näkee vain että määräaikaiskatsastus suorittamatta ja jos poliisit pysäyttää niin katsastustodistuksella todistaa et on käyny ja että on se kuukausi aikaa? Pointti on se että vaikka tuo auto meni myöhässä ja hylätty niin katsastajan olis pitäny laittaa ajokieltoon ja osoituksen korjaamolle? Eikös sitä mennä sen mukaan mitä katsastaja on tohon kirjannu? Eli jos katsastaja mokaa niin silti voin ajaa kuukauden koska on ajoaikaa antanu. Ens viikolla vien korjaamolle auton. Onneks todella pieni vika rahallisesti.

    • enolessanut

      Niin siitä pitäisi saada se lappukin millä todistaa poliiseillle että saa ajaa tiettyyn kellonaikaan asti tms. Nyt en saanut. Enkä saaanut punaista tarraakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe