Järjestys lapsiinkin,varsinkin lesboilla

taaasttä..sama

Jos lapsi adoptoidaan? Onko hänellä adoptiohoitaja, hoitaja, sijaishoitaja, nainen, vai miten naista kutsutaan asunnossa?

Olisiko hyvä ratkaisu kutsua naista "ei-minua-synnyttänyt-" nainen? Silloin lapsellakaan ei ole perhettä koska perheen muodostaa * äiti isä heidän isänsä siittämä lapsi.

Koska lapsi ei voi olla ottolapsi ( se viittaisi lapsen asemaan *perheen lapsena) niin lapsi on tietysti ostolapsi ja lehdossa aloitettu olisi lehtolapsi.

17

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taaasttä..sama

      Keskustelun lähde : Äitiyttä ei voi luovutaa tai perimää poistaa!

      • Jos olet lainannut jonkun sanoja tuosta toisesta keskustelusta, voisit myös laittaa esiin sen, kuka on sanonut.


      • taaasttä..sama

        En lainannut. Liitin ajatukseni siinä esitettyihin ajatuksiin


    • Setalaiset ova laittaneet kaikki asiat niin sekain, että kohta meillä on varmaan numerosarjat (koska sotukin on sukupuoleen sidottu) ainoat joilla voidaan ihmisiä kutsua.

      Juuri mietin, että saako enää lapsetkaan kutsua soisiaan siskoiksi ja veljiksi vai onko sekin sukupuolirasismia 🤓?

      • Ikävää jos et pysy enää mukana yhteiskunnan kehittymisessä.

        Muiden syyttäminen omasta ymmärtämättömyydestsi on tietysti sinulle turvallinen keino puolustautua.


    • Eerikatässämoi

      "Silloin lapsellakaan ei ole perhettä koska perheen muodostaa * äiti isä heidän isänsä siittämä lapsi."
      lainlaatijan tulkinta perheestä on hiukan toinen.
      Jos lapsi adoptoidaan, hän luultavasti sanoo kanssaan asuvaa naista äidiksi.

      • Lapsihan voi sanoa huoltajaansa vaikka miksikä. Eikös vihervassujen lapset kutsu paljon vanhempiaan etunimillä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lapsihan voi sanoa huoltajaansa vaikka miksikä. Eikös vihervassujen lapset kutsu paljon vanhempiaan etunimillä?

        Joissakin perheissä lapset kutsuvat vanhempiaan etunimellä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Joissakin perheissä lapset kutsuvat vanhempiaan etunimellä.

        Niin, minusta se on erikoista koska eikös ennenmuuta äiti ole lapslle äiti ja isä on isä eikä kaveri?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, minusta se on erikoista koska eikös ennenmuuta äiti ole lapslle äiti ja isä on isä eikä kaveri?

        Sinusta erikoista taitaa olla kovin moni asia mikä meille normaaleille ihmisille on täysin tavallista.


      • Jos lapsi oppii sanomaan naista, jonka kanssa asuu, etunimeltä, ei se lapselle ole mikään ongelma. Ja jos vanhempia kutsutaan etunimellä, ei se tee heistä kavereita. Vanhempi on vanhempi.
        Kyllähän siinä on logiikkaakin, että ei käytetä äiti-sanaa lainkaan tai isä-sanaa. Koska vanhemmat kutsuvat toisiaan etunimellä( paitsi he, jotka kutsuvat toisiaan isäksi ja äidiksi tai muilla hellittelynimillä) on luontevaa, että perheen muutkin jäsenet niin tekevät.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos lapsi oppii sanomaan naista, jonka kanssa asuu, etunimeltä, ei se lapselle ole mikään ongelma. Ja jos vanhempia kutsutaan etunimellä, ei se tee heistä kavereita. Vanhempi on vanhempi.
        Kyllähän siinä on logiikkaakin, että ei käytetä äiti-sanaa lainkaan tai isä-sanaa. Koska vanhemmat kutsuvat toisiaan etunimellä( paitsi he, jotka kutsuvat toisiaan isäksi ja äidiksi tai muilla hellittelynimillä) on luontevaa, että perheen muutkin jäsenet niin tekevät.

        Kyllä äiti on ennen muuta nainen, jolla on etunimi


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos lapsi oppii sanomaan naista, jonka kanssa asuu, etunimeltä, ei se lapselle ole mikään ongelma. Ja jos vanhempia kutsutaan etunimellä, ei se tee heistä kavereita. Vanhempi on vanhempi.
        Kyllähän siinä on logiikkaakin, että ei käytetä äiti-sanaa lainkaan tai isä-sanaa. Koska vanhemmat kutsuvat toisiaan etunimellä( paitsi he, jotka kutsuvat toisiaan isäksi ja äidiksi tai muilla hellittelynimillä) on luontevaa, että perheen muutkin jäsenet niin tekevät.

        Lapsella on vain yksi äiti ja yksi isä. Miksi sinusta nuo sanat eivät kuka merkitse yhtään mitään.
        Eikös joskus suomenkielen kauneimmaksi sanaksikin valittu ÄITI.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lapsella on vain yksi äiti ja yksi isä. Miksi sinusta nuo sanat eivät kuka merkitse yhtään mitään.
        Eikös joskus suomenkielen kauneimmaksi sanaksikin valittu ÄITI.

        Mistä vedit sellaisen johtopäätöksen, että sanat äiti ja isä eivät merkitse minulle mitään?
        Olen neljän lapsen äiti...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mistä vedit sellaisen johtopäätöksen, että sanat äiti ja isä eivät merkitse minulle mitään?
        Olen neljän lapsen äiti...

        En sanonut sinulle. Vaan yleensnä. Ymmärsinkä väärin?


      • usko.vainen kirjoitti:

        En sanonut sinulle. Vaan yleensnä. Ymmärsinkä väärin?

        hyvä on


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lapsella on vain yksi äiti ja yksi isä. Miksi sinusta nuo sanat eivät kuka merkitse yhtään mitään.
        Eikös joskus suomenkielen kauneimmaksi sanaksikin valittu ÄITI.

        "Lapsella on vain yksi äiti ja yksi isä. "

        Tosin esim. isyyslain mukaan se joka on lain mukaan isä ei ole välttämättä biologinen isä.

        Eikä biologisella isällä ole oikeastaan paljoakaan mahdollisuuksia edesä päästä isäksi.

        Tämä ei tunnu teitä äitiyslain vastustajia häiritsevän lainkaan. Miksihän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3400
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1909
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      39
      1699
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1552
    Aihe