Kalkkeutuneisuus näkyy palstalla?

ritulini

Kaiketi aika on ajanut meistä ohi?
Me olemme kertoneet ajatuksemme,me olemme kertoneet mielipiteemme.
Me voimme kaiken information lukea painetustasanasta,siis lehdistä,toisin oli ennen.

Muistan,kun ensimmäisen ajatelmani,elämänkokemukseni heitin eetteriin,siis tälle saitille,
Olin kokeillut mielipiteidenvaihtoa maataloustukilinjalla ja huomioni keskittyi,että turhaan taistelen tuulimyllyjä vastaan ja katsoin parhaaksi luovuttaa?

Katsoin tyvenemmän saitin ja poikkesin kupposelle fiktionääriselle pirtille.
Sen fiktionäärinen kalustus ja rauhallineen elinpiiri olivat sitä mitä minä sillä hetkellä kaipasin.
Koin sen sen kahvintuoksuisen elinpiirin todella omakseni,siis kaukana kavala maailma.

Mieheni sairastuttua minusta tuli omaishoitaja ja silloin jos koskaan ihmineen jää yksin hoidettavansa kanssa.Aivan kuin Altzheimer olisi tarttuva sairaus läheiset kaikkosivat?

Tämän piti olla avaus,mutta tästä tulikin elämänkertomus anteeksi ama

154

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäkuinen

      Jaaha. Kuka se kalkkeutunut täällä on, siitähän aloit masentavasti ? Jos tänne ylipäätään pystyy kirjoittamaan, on vielä jotenkin elämässä kiinni ja onhan täällä aika teräviäkin tyyppejä. Terävyys ei aina ole ikäkysymys, ei ollenkaan.

      • kirkasjärkihmmmm

        Hyvä kysymys, kuka nyt kalkkeutunut voisi olla? EN AINAKAAN MINÄ, EN, EN, EN.


      • kirkasjärkihmmmm kirjoitti:

        Hyvä kysymys, kuka nyt kalkkeutunut voisi olla? EN AINAKAAN MINÄ, EN, EN, EN.

        No ei tietty,meidän arkkiatrimme Arvo Ylppö on siitä oiva esimerkki? Hän syntyi vielä keskosena ja mikä tiedonmäärä ja vahvuus Hänessä oli.
        Joskin jokin taho oli erimieltä lastentapakasvatuksesta,imeväisikäisten nimenomaan hänen mielipiteitään kaikki eivät hyväksyneet

        Halusin herättää keskustelua,siis toimivatko hoksottimemme,toimivat kiitos teille.
        Noi sivuäänet,joita jokainen mielipiteeni,avaukseni tuo mukanaan,ne olen oppinut jo sivuuttamaan.
        Joskus jopa valvoin ja ajattelin olenko sitä ja tätä ihmisenä,nyt vaikka tulee lunta tupaan ,en enää hätkähdä,näen että jollakin on vielä elämä huonommin,kuin minulla?


    • muistamattomuudenydin

      No kun Alzheimerin sairaudesta ei tiedetä ihan kaikkea. Mistä se johtuu, mistä saa alkunsa. Ovatko syy moiseen sairauteen virus, bakteeri vaiko sieni. Jokin muu? Vuosikymmeniä takaperin puhuttiin Herpes-viruksesta sen aiheuttajaksi, mutta pitäneekö tuo sitten paikkansa? Entä puutiaisen pistot, sellaiset hoitamattomat, vuosikymmeniä takaperin saadut punkkipistot, sillä antibioottihoidot ovat olleet melko vähän aikaa käytössä ( huom! jos oikein muistan ).

      Ja kun väittävät toiset, niin kaikki sairaudet ovat bakteerien, virusten, loisien tai sienien aiheuttamia.

      Onko teillä kellään tiedossa tapauksia, jossa samassa perheessä tai lähisuvussa olisi useampia Alzheimerin tautitapauksia, niin että nämä ihmiset olisivat tavanneet toisiaan usein. Jos sairaus on tarttuvaa, niin silloin samassa huushollissa olisi useampi sairaustapaus. Vaiko?

      • rituliini_38

        Altzheimirin tutkimuksissa edetään!
        Aivolohkoon kasautuu muistaakseni valkuaisainesakkaa ja se tukii sen tiedonkulun,jota me vielä käytämme?
        Altzheimer tietty on keksijäprofessororin nimitys sairaudelle ja dementia on sen sairauden etenevä muoto.
        Googlesta Sinä löydät tarkennetut tiedostot.
        Mene Suomi24 Omaishoitajat ja kerro siellä kaikki,niin saat todella hyvää tietoa.

        Punkkienpistoista ja Allzheimeristä ei todellakaan ole faktaa,mutta ystäväni vaimo menehtyi aika nopeasti,koska Suomessa ei osattu borreljoosia hoitaa,nimenomaan Altzheimeriin.

        Saksastahan borreljoosipotilaat hakivat apua,kun Suomessa lääketiede laahasi niiltä osin.
        Punkki on todella tappavin peto,ei susi,että olkaa varuillanne ja suojautukaa


    • Martikainen.fi

      Läpi elämän on muistamattomuutta ilmennyt ja hoksannut vasta viikkojen päästä, no eipä maailmani ole kaatunut eikä mielikään masentunut.
      Ei ole pakko tehdä siitä numeroa tai toitottaa samaa asiaa sehän on just ikävintä.
      Ilo on hyvä lääke ja tietty juttukaverit, jotain harrastusta, lukemista ristikoita joissa joutuu miettimään. Käsityötkin siinä voi samalla nauttia aikaan saannoksista päivittäin.

      Lopuksi ajatelma...
      Onko sulla antaa tulitikkuja, tarkistaisin onko tankissa bensaa?

    • yksin-olet-ihminen

      "Me olemme kertoneet ajatuksemme,me olemme kertoneet mielipiteemme."

      Kuka on ja kuka ei?

      "Tämän piti olla avaus,mutta tästä tulikin elämänkertomus anteeksi ama"

      Jatko olikin hyvin ruunemaista, että anteeksi?

      Saat anteeksi, mutta heitä nyt joku jutun aihe kehiin mistä haluaisit keskustella. Ainakin minulle avauksesi oli niin arvauksellinen, että pitäisikö nyt jatkaa "hyssytys" keskustelua sinun asioista ja palstalla olostasi, vai kaipaatko kuulla toistenkin mielipiteitä?

      No, et tietenkään, koska niitä et hyväksy. Se kävi jo ilmi silloin, kun kyselit niistä rakkaus asioistasi. Tyrmäsit kaikki, jotka epäilivät, että ei se enää ole helppoa tuossa iässä. Itsehän tivasit, että on se, on, on, on. No, kuinkas siellä nyt pyyhkii? Lokkikin pian lähtee sieltä pois!DD

      Tiedän, että kirjoitukseni "riepoo" sinua nyt pahasti, joten taidanpa jo pyytää heti a n t e e k s i.

      Yritä päästä sieltä omaishoitajan kurjasta elämästä "ihmisten ilmoille". Tämä tarina on jo kuultu ja surtu jokainen tahollaan, mutta tuntisitko itsekään mitään myötätuntoa, jos minä kertoisin nyt täällä, mikä minulle on erittäin suuri ongelma, suru ja murhe?

      Olen jo aikapäiviä huomannut sen asian, että yksin saat surusi kantaa, mutta iloja on jakamassa sitä enemmän kavereita.

      • Ai "Krisukin" toi avartavan mielipittensä,ah niin tyhmään aloitukseeni? Eikö siellä puskassa ole vaikeaa hengittää,näin siitepölyaikaan?


    • Suwakki

      Jostain toisesta ketjusta luin että nuorempaa miestä haikailet kun ennen ollut vanhempia. Ei taida tältä 70 palstalta löytyä kun kaikki jo lähempänä 80 . Sinä taidat ihan hakea paheksuntaa olemalla räväkkä ja vastarannan kiiski mutta minun puolesta saat elää just niinkuin tykkäät. Eikä juttusikaan heilauta pätkääkään.

      • Kiitos Sinulle Suwakki! Joskaan suvaitevuudesta ei olutkaan kyse?
        Voin kaiketi hengittää' omilla keuhkoillani ja käyttää aivojani,jotka vielä toimivat?

        Tuleppa ihan itse elämään tänne korpeen,vailla ystäväpiiriä,vailla lapsia,jotka asuvat satojen kilometrien päässä?
        Turha selittää,että valinta on minun,niin on.Myisin tän tilan heti,jos saisin tästä sopivasti nappulaa käteen.

        Eletään vain sitä omaa elämäämme ja annetaan se oma elinpiiri myös kaikille muille?
        Ei nyt sotkeennuta lillukanvarsiin? Hyvää ja avarakatseista kesää Sinulle Suwakki,
        kiitollisuudella ama


      • Sinulle vielä Suwakki!
        Siitä nuoremmasta miehestä? Ne ovat läppää,siis huumoria,jollei kaikki muumit ole laaksossa,tai inkkarit kanootissa,ei kannata mielipiteitään ladata eetteriin.
        Avoimin kortein ama


    • Hauskan_ajatelman

      sano Ben:
      "Aina sattuu, kun tapahtuu!"

    • joku.Q10.ubikinon

      Dementiasss on etunsa kun ei näe omaa tilaansa. Ennen sitä oli niin pirskatin kriittinen ja harmistunut omille höperöinneilleen.
      Iltalehessä oli juttu miehestä, jolla on kuukauden ruokaan vaan 80 eurova. Luulin olevani pohjilla kun ittellä 180 e riittää kuukauden sapuskoihin. Muistiin auttaa...

      • En minäkään ruokaan laita satasta enempää kuukaudessa ja minulla on vielä koira.
        No minä saan ruokaa tuolta järvestä,nytkin kuusi verkkolupaa,että jos puhtia riittää,niin aina sieltä särvintä nousee ja onneksi koiranikin syö kalaa.
        Jopa lalalasgnen tein yhtenä päivänä ja oli hiton hyvää.

        Kyllä minulla muisti pätkii,varsinkin jos teen monta työtä yhtä aikaa.Jos haen jotain laitetta,vaikka porakonetta,yritän muistella missä käytin sitä viimeksi?

        Verstashuone on viittävaille valmis,jossa työkaluni olisivat järjestyksessä,että luotan tulevaisuuteen,siis että saan sen valmiiksi.
        Lattiaa korjasin viimekesänä sementtimylly pyöri muutamana päivänä,ja yhden kylmän seinän koolasin ja vyllasin ja nyt sähkötkin löytyvät pistorasiasta,että ama ollut jalkeilla??

        Naapurin emännälle näytin työni tulosta ja kerroin,että kaikki niin ihanasti rempallaan,siis kesken ja hän sanoi,olet kyllä puuhakas immeinen.
        No onneksi ei minulla ole sitä uuninpakkoa jolla savolaiset vetäis niitä ruokaperräisiä??


    • jjoutava

      Novoihelvata tekisi mieleni sanoa, en kuitenkaan ole lukenut aloitusta tai vastauksia sen kummemmin. Jotenkin tajuan että ymmärtämättömyys on taustalla. nyt huomaan että muistan aloituksen jotenkin viittaavan sellaiseen kääpiöitymiseen, Niin kun nyt muistaisi mistä oli kysymys pitääkö minun kahlata alkuun. No en, vaan yritetään uuvesaan.

      • captcöpenick

        On se naama täälläkin aurinkua saanut, ettei ko äijä ole kuin kalkkilaivan matruusi. En ole juuri paitaa päältä pois ottanut vuosiin. Kasvot ja kädet ottavat aurinko-vitamiini D:tä.
        Liian myöhään näin Lidl-mainoksen. Ne hyvät Ufo katiskat olivat menneet. Rituliinilla kai tietoa kalastavatko ne hyvin?
        Toisekseen, Pyydysrosvot vievät valoisia öinä liian hyvät katiskatkin kaloineen. Puolustelua.


      • captcöpenick kirjoitti:

        On se naama täälläkin aurinkua saanut, ettei ko äijä ole kuin kalkkilaivan matruusi. En ole juuri paitaa päältä pois ottanut vuosiin. Kasvot ja kädet ottavat aurinko-vitamiini D:tä.
        Liian myöhään näin Lidl-mainoksen. Ne hyvät Ufo katiskat olivat menneet. Rituliinilla kai tietoa kalastavatko ne hyvin?
        Toisekseen, Pyydysrosvot vievät valoisia öinä liian hyvät katiskatkin kaloineen. Puolustelua.

        Minulla ei noista katiskoista ole kuin Wekekatiskasta kokemusta.Ne täytyy kokea kaksi keertaa päivässä,jos saalista aikoo saada.
        Eilen sain kiitoksella hauin mökkiläiseltä,hän oli saanut sen virvelillä,eikä halunnut laittaa sitä itselleen.
        Eilen oli todella kuuma päivä,oli vedettävä lonkkaa keskipäivällä.Illalla ajoin vasta nurmikon ja pesin mattoja.
        Alan tuntea itseni vanhaksi?


    • Himmelsauge

      Palstalla näkyy tietysti iän tuomat hyvät ja huonot puolet.
      Samoin nuorempien palstoilla, hyvät ja huonot puolet. Nääs kun näitä puolia riittää jokaisella. Oma ikäryhmä tuntuu aina kaikkein kotoisimmalta 😊🍓🐈

    • vanha.makkonen

      Jotkut jaksavat valvola läpi yön Jukolan viestinkin. Eipä ole laji mitenkään puraissut. Jouduin eilen kovaan monituntiseen vapaa-aikatyöhön. Kun peseydyin ja iltapalaa söin niin sammahin kun luonto pitkälleen kutsui. Reilut 2 tuntia taju kankaalla. Nyt uni ei tule. moneen tuntiin.

      Ensi vuonna syntymästäni on kulunut 80 vuotta. Saa sitä jo ollakin kalkkeutunut.

      • Moi vanha.makkoneen!
        Ensi kesänä Jaakonpäivänä se amakin pyöreitä täyttää,että olemme samanvuoden satoa makkonen?Onnea ja menestystä meille!


    • Martikainen.fi

      Pakkohan tähän on jatkaa jo sen takia että ,vanha makkonen, ollaan samoja ikiä, vuoden päästä minullakin täyttyy uusi vuosikymmen ja samoilla numeroilla kuin sinullakin alkaa uusi ja varmasti ehompi kymmen!
      Ei tässä vielä mitään ongelmaa ole vain voimat alkaa irtisanomaan yhteistyötä, joitain asioita sillon tällön unohtuu, jostain kolottaa mutta senhän vain merkki että tuntuokin on jäljellä.
      Vanhoja ei niinkään kannata muistella eikä ainakaan toistaa ikäviä asioita , niitä íänikusia samoja sattumia, kuolematkin nehän ova vain kerran kunkin kohdalla.

      Kesä kauneimmillaan ja kesäyöt juuri nyt valoisimmillaan, jos ei nukuta niin ihaillaan luonnon tarjoamaa kauneutta, kukkasia ja vaikka kiireisiä työikäisiä jotka palaa iltavuorosta kodin rauhaan.
      Eilen huomasin erään vieraani hakevan nilkkasukan, kuivaustelineeltä omaan pesäänsä poikasilleen ! Ei ollut ensimmäinen kerta jo viime kesänä hävisi samalta telineeltä sukka, no nyt tiedän syyllisen ja toivotan perheelleen onnea.
      Näin pienellä naapurilla on uusi ja puhdas matto kotinsa lämmikkeenä.
      Olisinhan voinut yrittää estää tuota sisustajaa viemästä sitä, mutta kiipeilytaito on niin heikentynyt että parempi antaa luontokappaleen kiipeillä kun se on sen elämää.

      Aurinkoa ja mielenrauhaa !

      • Samoin Sinulle Martikainen.fi!
        Minun tyttönimeni on Marttinen,ettei kaukaa liippaa? Ihanan tasapainoista elämää tunnut elävän ja huumorisi on todella leppoisaa... Kyllä noita Martikaisia pitäisi olla enemmän tuttavapiirissä,joiden elämänmeno olisi yhtä leppoisaa

        .Minäkin sain uuden virkanimityksen vastarannankiiski,kaiketi se sitten olen??
        Nyt mentävä,lokki katselee ikkunan alla ja odottaa kaloja,pakko löysätä,moikka ama


    • Ramoona_

      Pitäähän vastarannankiiskiäkin olla, kaikkeen ei tarvitse suostua eikä alistua, jokaisessa taitaa asua pieni piikikäs kiiski. Jos laskee silakkaverkot pohjaan, kiiskiä joutuu irrottelemaan sormet verillä. Lorussa kissalle kiiskit, koiralle kuoreet...kummallekaan ei kumpikaan kala ole meillä kelvannut, pyyntituoreet silakat molemmille . Lohi on kuningaskala, se ui vastavirtaan , ei etsi helpoimpia väyliä eikä suvantoja. Se voisi olla osuvampi vertaus oman tiensä kulkijoille.

      Kalkkiksiako, ei toki, ei me kalkkiksina tänne näin kirjoiteltaisi . Nuorisokaan ei taida enää käyttää tuota sanaa, entäs fossiili, käpy...ei sovi meihin mikään noista. Martikaisen filosofian allekirjoitan minäkin, joka aamu on armo uus. Itselle armon antamisesta lähtee muidenkin hyväksyminen . Meillä pikkuystävät saivat ennen pesäpehmikkeet koiran karvoista, säästettiin kaikki harjatessa ja karvanvaihdossa irronneet tupot ja vietiin puiden oksille. Linnut keräsivät niitä maastakin, hassun näköistä kun tintillä oli karvanippu nokassa kuin patasuti tai viikset. Olen aina luullut, että pesukoneeni syö sukkia, mutta tuohan on tosi hieno juttu, että pääsevät noin tarpeelliseen uusiokäyttöön.

      • Lorenaa

        Näin se menee; Kalkkiksia emme ole, muumioiksi emme halua tulla, olkaamme vireitä 70 ikäisiä.
        Niinpä ei ihme jos joskus mieli putoaa astetta alemmaksi kun Media hehkuttaa vain negatiivisia asioita. Ensin oli Ylen polemiikki, sitten Halla-Ukon sensaation hakuinen foorumi, Johan sitä moisesta median julki tuomasta negatiivisuudesta vahvempikin mieli altistuu miettimään, miten, mitä nyt seuraavaksi.

        Onneksi palstan kirjoituksista huomaa, menneisyyden tummat varjot ovat taakse jäänyttä elämää. Nyt on reivattu baatin purjeet myötätuuleen. Hyvä näin. Onnea elon taipaleelle!

        Kesä on takuu varmasti tullut, linnut alkavat laulun harjoitukset varhain aamuyöllä. Pääskyt kirskuvat räystään reunalla, totta siis, joka kesäinen laulukuoro on voimissaan. Mielenkiinnolla seuraan, koska poikaset kuoriutuvat 21vrk haudonnan jälkeen. Hauska huomata että joidenkin pariutuneet sukkaparit ovat tulleetkin parittomiksi pyykkinaruilla, tekijöiksi on todettu lintujen pesimiskausi - tarvitsevat pehmikettä pikku-ummuilleen pesään.

        Maisemakahvion raparperipiirakka on kahvion reseptillä valmistettu ja miltei maisteltu loppuun. Pe- ilta oli ikimuistoinen, olin kuuntelemassa ja katsomassa Ilmavoimien Soittokunnan konserttia satamassa: Mahtava, upea puhallinmusiikki konsertti. Iloiset,upeat tapahtumat kuten ulkoilmakorsertit antavat kuuntelijoille uutta puhtia, iloa ja myönteisyyttä elon päiviin,

        Kesän mukaana tullutta iloa, eloa, terveyttä, reippautta kaikilla mausteilla palstalaisille!
        t .L


      • Lorenaa kirjoitti:

        Näin se menee; Kalkkiksia emme ole, muumioiksi emme halua tulla, olkaamme vireitä 70 ikäisiä.
        Niinpä ei ihme jos joskus mieli putoaa astetta alemmaksi kun Media hehkuttaa vain negatiivisia asioita. Ensin oli Ylen polemiikki, sitten Halla-Ukon sensaation hakuinen foorumi, Johan sitä moisesta median julki tuomasta negatiivisuudesta vahvempikin mieli altistuu miettimään, miten, mitä nyt seuraavaksi.

        Onneksi palstan kirjoituksista huomaa, menneisyyden tummat varjot ovat taakse jäänyttä elämää. Nyt on reivattu baatin purjeet myötätuuleen. Hyvä näin. Onnea elon taipaleelle!

        Kesä on takuu varmasti tullut, linnut alkavat laulun harjoitukset varhain aamuyöllä. Pääskyt kirskuvat räystään reunalla, totta siis, joka kesäinen laulukuoro on voimissaan. Mielenkiinnolla seuraan, koska poikaset kuoriutuvat 21vrk haudonnan jälkeen. Hauska huomata että joidenkin pariutuneet sukkaparit ovat tulleetkin parittomiksi pyykkinaruilla, tekijöiksi on todettu lintujen pesimiskausi - tarvitsevat pehmikettä pikku-ummuilleen pesään.

        Maisemakahvion raparperipiirakka on kahvion reseptillä valmistettu ja miltei maisteltu loppuun. Pe- ilta oli ikimuistoinen, olin kuuntelemassa ja katsomassa Ilmavoimien Soittokunnan konserttia satamassa: Mahtava, upea puhallinmusiikki konsertti. Iloiset,upeat tapahtumat kuten ulkoilmakorsertit antavat kuuntelijoille uutta puhtia, iloa ja myönteisyyttä elon päiviin,

        Kesän mukaana tullutta iloa, eloa, terveyttä, reippautta kaikilla mausteilla palstalaisille!
        t .L

        Kiitos tytöt!
        Tämä aloitushan oli tietty provo,eihän kukaan olisi kirjoittanut tavuakaan,jos olisin kertonut nyt pilvien karkaavan,tai tyhjät katiskat.
        Tänä aamuna muuten oli kahdessa katiskassa vain kaksi särkeä.
        Kyllä Jeesusta olisi tarvittu ruokkimaan se lokkilauma?

        Joku kertoi Ramoona hyvän konstin niiden kiiskien poistamiseen.
        Suhteellisen kuumaan veteen nopea kasto verkolle ja senjäkeen köyteen moottoriveneen perään,niin homma hoituu.
        Monofiiliverkko ei kestä pitkää kuumennusta,joten en ole homaa kokeillu.

        Kyllä minä mediaakin tavallaan ymmärrän,siinä Halla-aho jupakassa,saattaa olla niin että Hallis tekee pitkänpäälle vahinkoa vain itselleen?
        Vasemmistohan aikoinaan repesi kahtia ja kuka siinä oikein voitti?En muista,enkä politkoi,kun en siitä mitään ymmärrä?

        Kiitos teille kaikille! Me saimme sen kesän vihdoinkin,annetaan ajatusten lentää ja ajatellaan positiivisesti negatiivistäkin asiosta,ama


      • Lorenaa kirjoitti:

        Näin se menee; Kalkkiksia emme ole, muumioiksi emme halua tulla, olkaamme vireitä 70 ikäisiä.
        Niinpä ei ihme jos joskus mieli putoaa astetta alemmaksi kun Media hehkuttaa vain negatiivisia asioita. Ensin oli Ylen polemiikki, sitten Halla-Ukon sensaation hakuinen foorumi, Johan sitä moisesta median julki tuomasta negatiivisuudesta vahvempikin mieli altistuu miettimään, miten, mitä nyt seuraavaksi.

        Onneksi palstan kirjoituksista huomaa, menneisyyden tummat varjot ovat taakse jäänyttä elämää. Nyt on reivattu baatin purjeet myötätuuleen. Hyvä näin. Onnea elon taipaleelle!

        Kesä on takuu varmasti tullut, linnut alkavat laulun harjoitukset varhain aamuyöllä. Pääskyt kirskuvat räystään reunalla, totta siis, joka kesäinen laulukuoro on voimissaan. Mielenkiinnolla seuraan, koska poikaset kuoriutuvat 21vrk haudonnan jälkeen. Hauska huomata että joidenkin pariutuneet sukkaparit ovat tulleetkin parittomiksi pyykkinaruilla, tekijöiksi on todettu lintujen pesimiskausi - tarvitsevat pehmikettä pikku-ummuilleen pesään.

        Maisemakahvion raparperipiirakka on kahvion reseptillä valmistettu ja miltei maisteltu loppuun. Pe- ilta oli ikimuistoinen, olin kuuntelemassa ja katsomassa Ilmavoimien Soittokunnan konserttia satamassa: Mahtava, upea puhallinmusiikki konsertti. Iloiset,upeat tapahtumat kuten ulkoilmakorsertit antavat kuuntelijoille uutta puhtia, iloa ja myönteisyyttä elon päiviin,

        Kesän mukaana tullutta iloa, eloa, terveyttä, reippautta kaikilla mausteilla palstalaisille!
        t .L

        Mukava kuulla, että jossakin vielä pääskyset kirskuvat. Minä en ole vuosiin kuullut enkä nähnyt. Pääskyt tarvitsevat määrätynlaisen ympäristön, ja minun lähipiirissäni ovat olosuhteet muuttuneet. Aikaisemmin jopa kivikaupunkgissa pääskysten kirskuta kuului kirkkaana kesäiltaisin, nyt ei pihaustakaan. Minkähän vuoksi lähtivät?
        Kesäkylässä ei ole karjaa laitumella, ei ole edes peltoja, kaikki vain istutetaan täyteen puita. Koko alue alkaa olla tukossa. Sienimetsät ovat kadonneet, ja metsänhakkuiden jäljiltä entiset varvikot ovat nyt risujen ja rankojen peitossa. Uusia puun taimia istutetaan kiireellä. Korjuuapua ei saa mistään, ja ihan oikeasti meille kaupunkilaisille sanottiin kuten idiooteille pitääkin, että metsä tarvitsee ravinteita, kyllä risut vähitellen maatuvat. Puheet kauniista metsämaisemasta kuitattiin kaupunkilaisten typeryytenä.
        Kyllähän risut maatuvat, tietenkin, mutta me ihmisetkin madumme jo ennen kuin puolukka ja mustikka jälleen peittää tämän raiskatun alueen.
        Loreenan raparperipiirakka herätti minut miettimään, olenko tehnyt omalle raparperilleni korvaamattoman vahingon, kun annoin se kukkavarsien kasvaa. Se kukkii nyt upeasti korkeana ja komeana. koko pihan komistuksena. Aina on sanottu, että kukinnot pitää poistaa. Menikö juurakkoni nyt pilalle? Yksin eläjä ei monta raparperin vartta tarvitse, annoin loppujen kasvaa oman halunsa mukaan.


      • Ramoona_
        Makriina kirjoitti:

        Mukava kuulla, että jossakin vielä pääskyset kirskuvat. Minä en ole vuosiin kuullut enkä nähnyt. Pääskyt tarvitsevat määrätynlaisen ympäristön, ja minun lähipiirissäni ovat olosuhteet muuttuneet. Aikaisemmin jopa kivikaupunkgissa pääskysten kirskuta kuului kirkkaana kesäiltaisin, nyt ei pihaustakaan. Minkähän vuoksi lähtivät?
        Kesäkylässä ei ole karjaa laitumella, ei ole edes peltoja, kaikki vain istutetaan täyteen puita. Koko alue alkaa olla tukossa. Sienimetsät ovat kadonneet, ja metsänhakkuiden jäljiltä entiset varvikot ovat nyt risujen ja rankojen peitossa. Uusia puun taimia istutetaan kiireellä. Korjuuapua ei saa mistään, ja ihan oikeasti meille kaupunkilaisille sanottiin kuten idiooteille pitääkin, että metsä tarvitsee ravinteita, kyllä risut vähitellen maatuvat. Puheet kauniista metsämaisemasta kuitattiin kaupunkilaisten typeryytenä.
        Kyllähän risut maatuvat, tietenkin, mutta me ihmisetkin madumme jo ennen kuin puolukka ja mustikka jälleen peittää tämän raiskatun alueen.
        Loreenan raparperipiirakka herätti minut miettimään, olenko tehnyt omalle raparperilleni korvaamattoman vahingon, kun annoin se kukkavarsien kasvaa. Se kukkii nyt upeasti korkeana ja komeana. koko pihan komistuksena. Aina on sanottu, että kukinnot pitää poistaa. Menikö juurakkoni nyt pilalle? Yksin eläjä ei monta raparperin vartta tarvitse, annoin loppujen kasvaa oman halunsa mukaan.

        Aivan samat mietteet on metsien tehokorjuusta, mutta vaikea yksittäisen metsänomistajan on eri tavalla puukauppoja tehdä. Harvallapa on mahdollisus itse kaataa ja traktorilla tai peräti hevosella kuljettaa puut. Kyllähän mönkijää käytetään pienempiin metsätöihin. Myllerrettyyn maahan , varsinkin jos se laikutetaan, on tavallaan helpompi istuttaa taimet kivennäismaan tultua esille. Mieheni suvussa on tehty omaa arboretumia, johon on istutettu erikoisempia puulajeja, sitä ei ole tarkoitettukaan talouskäyttöön. Sitä varjellaan kuin silmäterää, helppo siellä on marjastaakin. Pusikoituminen ja peltojen metsittäminen peittää kohta järvimaisemammekin, eikö edes matkailuväki tartu asiaan ponnekkaammin. Tai vihreät, eihän peltomaa edes kunnolla sovellu oikeastaan millekään puulajille.

        Hienoa, että on avattu juhlavuoden kunniaksi uusi kansallispuisto, Hossa. Oman kotiseutuni kansallispuisto on myös nuori, Konnenveden ja Rautalammin kunnissa sijaitseva Etelä-Konneveden kansallispuisto, erittäin kauniit järvimaisemat metsän lisäksi.

        Minulla on kaksi muhkeaa raparperipuskaa, toisen annan kukkia, aivan mahtavathan ne kukinnot ovat ! Nykäisen varret , en leikkaa, koska jäljelle jäänyt tyvi helposti mätänee. Toisesta pehkosta poistan kukkavarret ja käytän muutenkin enemmän sen varsia, myös mehuun ja kiisseleihin piirakoiden lisäksi. Olen huomannut, että se siten antaa antaa uutta nuorta satoa loppukesästä.

        Kukkeaa juhannusviikkoa, viileähköä lupaavat, mutta onhan vihreää !


      • Ramoona_ kirjoitti:

        Aivan samat mietteet on metsien tehokorjuusta, mutta vaikea yksittäisen metsänomistajan on eri tavalla puukauppoja tehdä. Harvallapa on mahdollisus itse kaataa ja traktorilla tai peräti hevosella kuljettaa puut. Kyllähän mönkijää käytetään pienempiin metsätöihin. Myllerrettyyn maahan , varsinkin jos se laikutetaan, on tavallaan helpompi istuttaa taimet kivennäismaan tultua esille. Mieheni suvussa on tehty omaa arboretumia, johon on istutettu erikoisempia puulajeja, sitä ei ole tarkoitettukaan talouskäyttöön. Sitä varjellaan kuin silmäterää, helppo siellä on marjastaakin. Pusikoituminen ja peltojen metsittäminen peittää kohta järvimaisemammekin, eikö edes matkailuväki tartu asiaan ponnekkaammin. Tai vihreät, eihän peltomaa edes kunnolla sovellu oikeastaan millekään puulajille.

        Hienoa, että on avattu juhlavuoden kunniaksi uusi kansallispuisto, Hossa. Oman kotiseutuni kansallispuisto on myös nuori, Konnenveden ja Rautalammin kunnissa sijaitseva Etelä-Konneveden kansallispuisto, erittäin kauniit järvimaisemat metsän lisäksi.

        Minulla on kaksi muhkeaa raparperipuskaa, toisen annan kukkia, aivan mahtavathan ne kukinnot ovat ! Nykäisen varret , en leikkaa, koska jäljelle jäänyt tyvi helposti mätänee. Toisesta pehkosta poistan kukkavarret ja käytän muutenkin enemmän sen varsia, myös mehuun ja kiisseleihin piirakoiden lisäksi. Olen huomannut, että se siten antaa antaa uutta nuorta satoa loppukesästä.

        Kukkeaa juhannusviikkoa, viileähköä lupaavat, mutta onhan vihreää !

        Kyllä sen luonnontilanraiskauksen huomaa,maariankämmekkä ,kissankäpälä ainakin poistuneta lajeja lähipiiristäni.Uskomatonta,että ne pääskyt vielä palaavat,vaikka heppoja minulla ei enää ole.

        Ei ole bulmastiffi Topia,ei säfer Araa,ei englanninsrigelspania Elliä.
        Sen Ykänhepan lopetus ja hautaus tonne riihipeltoon oli kova paikka.Hevonen joka on ollut jopa enemmän,kuin huono ihminen?


    • yöllä-valvova-äijä

      Kun haastetan koko 70 palstan vireys tai kalkkeutuminen niin on nähtävä että kyllä se 60 palstakin torkahtelee. Osa heistä vielä on työelämässä mukana.
      Mutta eipä Ama tuota moitteeksi tarkoittanutkaan vaan sohaisi tapansa mukaan kepillä kesäkuista jäätä.

    • Huomasin että Täällä olen --vaikka en "tunnusta" että olisin kalkkeutunut - Päin vastoin . Muistan hyvin (liiankin hyvin) -- .Olisi paljon helpompaa elämä kun ei muistais mitään .

      Niin Sain tämän uuden Käyttöjärjestelmän --Vaikka se entinenkin oli 3v sitten laitettu minulle - On suvussa sellainen joka mielellään vaihtaa aina minun Tietokoneitani - sanoo että hän ottaa ja vie sen roskikseen .
      Tyttär ihmetteli että Ostaako se äite sille niitä --mutta kyllä se oli jo vanhaamallia Xp sitä ennen oli 7 ja ainakin ensimmäinen oli v 2000 millenium - --
      Halisin uuden nyt Windows 10 ja on tosi hyvä ja kaikinpuolin helppo --kun itse sain tämän Suomeksikin , moni sivu niinkun esm Lintujen Kalasääksi sivulla on monta -- ulkomaisia pesiä ja niitä kaselee paikalliset . Englanti on heillä kielenä. Senkin saa käännettyä Suomeksi . Kaikki on nykyään liiankin helppoa näiden tietokoneiden takia .

      Ei mutta nythän on jo keskiyökin -- Piti päivällä vähän levätä --ja heräsin kun olin nukkunut ainakin 2 t .
      Huomena on taas uusi päivä ja uudet kujeet (ja pojat tykkää niinkun ennenkin) <=:)
      niin tänään --ja juhannuskin on tälläviikolla --menen sukuloimaan Iso suku on Tyttäreni pojan Kesäasunnolla .

      U.M

    • Voi ullamirjami!
      Tuli niin hyväolo,kun luin kuulumisesi sieltä Ruottinpuolelta.Ei todellakaan me olla kalkkiksia,meillä on kaikki muumit laaksossa ja inkkarit kanootissa,niinkuin nuoriso asian ilmaisee.

      En minäkään aio heinäpeltoon Mittumaarina mennä juoksentelemaan,en ainakaan alasti,hallaakin lupasvat Jussiksi,että villahousukeli taas Juhannuksena.
      Nämä Suomen suvet ovat muuttuneet todella viileiksi,mutta onneksi vähälumisia ovat silti?

      Niin Makriina navetassani pesii parikin "huarapiäskyä",mutta kyllä ne minusta ovat vähentyneet ja syykin on kai selvillä?Eikö se ollut siinä Saharanautiomaassa,että se jo niin laaja,etteivät jaksa lentää sen yli,tai ovat muuttaneet reittiään epäsuotuisemmaksi?
      Taidan olla kalkkis,en enää muista,mitä kuulin ja mistä kuulin??
      No ei se mitään,joku teistä muistaa?

      Minä teen risuista pellettejä ja niissä koreissa palavat todella hyvin,navetanlattialla kuivatan.
      Mitän minä oikein siellä rivarissani teen,kun sinne joskus muutan,jollen sinne taivasasuntooni suoraan lähde? Sitä jään pohtimaan ama

      • Kyssäri

        Mut onko kaikki kamarit vintillä lämpiminä?


      • Kyssäri kirjoitti:

        Mut onko kaikki kamarit vintillä lämpiminä?

        Niin tietty ja hissi kulkee ylimpiinkin kerroksiin?
        Jotenkin noiden nuorien mukana kulkee vajaaälysempänäkin ja informaatiota osaa jo ohjelmoida tonne levykkeelleen
        .
        Ei kaikki tieto ole tallennettavaa tietoa,se on sitä toisesta korvasta sisään,toisesta ulos tietoa.
        Kaikenkaikkiaan,että me osaamme suodattaa tietoa,on melkein elämänlaji meille ikäihmisille,kuin amallekin


      • Mikäs-sen-näyttelijän-

        Mikäs sen näyttelijän nimi olikaan, joka oli aluksi naimisissa ruotsalaisen kanssa, mutta erosi ja meni naimisiin italialaisen ohjaajan kanssa?

        --Ai niin, Ingrid Bergman hän oli.
        Hänellä oli elämänsä ehtoolla mietelause:
        "Onnellisuuden salaisuus on hyvä terveys ja huono muisti!"

        Tosin hänellä tuo ensinmainittu sitten katosi, hän sai syövän, johon menehtyi.


      • MummeliMia..jatkaa.vähän

        Sen uuden aviomiehen nimi oli Roberto Rosselini. Sitäkin vähän jouduin muistelemaan.
        Olivatko ne kaksoispojat, jotka Ingrid sitten sai?


      • MummeliMia..jatkaa.vähän kirjoitti:

        Sen uuden aviomiehen nimi oli Roberto Rosselini. Sitäkin vähän jouduin muistelemaan.
        Olivatko ne kaksoispojat, jotka Ingrid sitten sai?

        Ensin sai pojan - kauhistus sentään - ennen avioliittoa, Roberton. Koko maailmaa järkyttänyt skandaali. Sitten kaksoistyttäret Ingrid ja Isabel, muistaakseni. Isabel Rosselini on kuuluisa näyttelijätär. Mitä niistä kahdesta muusta lapsesta tuli, en tiedä. Ehkä joku muistaa.
        Kyllä ne naistenlehdet aikanaan tuli luetuksi kampaamon tukankuivaajassa. Ajan hermolla oltiin.
        Muistatteko, että ei ollut naistenlehteä, jossa ei olisi kerrottu persian shaahista ja hänen perheensä auvoisesta onnesta. Vuosikausia heistä saatiin prinsessakuvia. Ilmeisesti PR toimitti niitä ilmaiseksi ja tuorein valokuvin kaikille halukkaille julkaisijoille.

        Voi voi, poissa ovat kaikki nämä ihanat haavekuninkaalliset. Hohto ja romantiikka ovat kuninkaallisista karisseet. Juorut ja skandaalit eivät heitä unohda. Saamme silloin tällöin joitakin kuvia, joissa heidän "suloiset" lapsosensa huiskuttavat valokuvaajille. - Ei yhtään sen suloisempia kuin omat lapseni ja lapsenlapseni siinä iässä.


      • Makriina kirjoitti:

        Ensin sai pojan - kauhistus sentään - ennen avioliittoa, Roberton. Koko maailmaa järkyttänyt skandaali. Sitten kaksoistyttäret Ingrid ja Isabel, muistaakseni. Isabel Rosselini on kuuluisa näyttelijätär. Mitä niistä kahdesta muusta lapsesta tuli, en tiedä. Ehkä joku muistaa.
        Kyllä ne naistenlehdet aikanaan tuli luetuksi kampaamon tukankuivaajassa. Ajan hermolla oltiin.
        Muistatteko, että ei ollut naistenlehteä, jossa ei olisi kerrottu persian shaahista ja hänen perheensä auvoisesta onnesta. Vuosikausia heistä saatiin prinsessakuvia. Ilmeisesti PR toimitti niitä ilmaiseksi ja tuorein valokuvin kaikille halukkaille julkaisijoille.

        Voi voi, poissa ovat kaikki nämä ihanat haavekuninkaalliset. Hohto ja romantiikka ovat kuninkaallisista karisseet. Juorut ja skandaalit eivät heitä unohda. Saamme silloin tällöin joitakin kuvia, joissa heidän "suloiset" lapsosensa huiskuttavat valokuvaajille. - Ei yhtään sen suloisempia kuin omat lapseni ja lapsenlapseni siinä iässä.

        Elokuvaaitta minulle tuli aikoinaan,filmitähtienkuvia kerättiin,uskomatonta sekin aika.
        Kiiltokuvia kerättiin Kaisaniemenkansakoulu aikana,jossa sain olla yhden lukukauden ja Töölön yhteislyskassata matka jatkui taas tänne maalle..

        Tuntuu joskus,eivät Karjalan evakotkaan ole oleet moisessa pyörityksessä,jossa meikäläinen?

        Se toi muistelu on elämänsuola,joskus tuntuu että silloin kaikki oli paremmin,kun sokeri oli kortilla ja ostettavaa,ei ollut.
        Appelsiiniäkin jonotin Elannonkaupoita aikoinaan,kun niitä sai vain kaksi kiloa per asiakas


    • Kaikki ovat nuoria tässä iässä 70 . Ylläpidolla on kalkkia ei muilla tässä rasistisessa Suomessa.
      Minulta kysyilehti puhelin numeroa--- no-jaa jokui sanoi minun asuvan Suomessa siitä 47 puh.numeroineen. Tosin näin suomalaisen numeron --alla sumussa?

      Lisä -minulla köyhänä ei koskaan ollut omaa puhelinta.

      • Ai Sinäkin sekopäinen palstojentuhooja ilmestyit taas ,kiitos jollei palstalla ole valvojaa,niin kirjoiteelmani loppuvat tähän


      • pilipalijuu
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ai Sinäkin sekopäinen palstojentuhooja ilmestyit taas ,kiitos jollei palstalla ole valvojaa,niin kirjoiteelmani loppuvat tähän

        Vai loppuu kirjoiteelmat. Haitanneeko sekään mitään.


      • ensiedä

        Anti vetää vaan,joka paikassa on häärinnytkin kehuen vinttinsä kuntoa.Ronski ihmistyyppi naiseksi.


      • ensiedä kirjoitti:

        Anti vetää vaan,joka paikassa on häärinnytkin kehuen vinttinsä kuntoa.Ronski ihmistyyppi naiseksi.

        Kaiketi ensiedä puskajussi nyt viettää keskikesän Juhannusjuhlaa aivan omankaavansa mukaan!
        Kivat sulle! Jos minun aivonii vielä toimivat,eihän kaiketi mielipiteeni ole pois Sinun elämästäsi?
        Sinä Siellä puskassa elät omaa eläämääsi ja minä leijonanaisena elän omaani.

        Rauhotu ja lue elämänvaiheeni,mistä tulee ronskius,mistä tulee aivojen viriliteetti,urheilutaustasta,liikunnasta ja työympäristöstä toi ronskius

        Toi on niin altalipan menoa,että puskasta räkytetään mielipiteille,joihin ei ole kantaa,vain alasajoa tietylle kirjoittelijalle.
        Minähän en poistu en tiettysti kiusallanikaan?
        Kaikesta huolimatta,ole armollinen edes itsellesi ja vietä oikein leppoisa keskikesänjuhla,
        se aivoilla varustettu ronski ama


    • Suomi on apinoiden maa on aina ollut syntymästä lähtien.

      Talous kuka johtaa ei suomalaiset, näkyy--- hyvä--- ei apinat voi johtaa maata, vaikka johtaja on hyvä apina---ex Thailand.

      • Jospa nyt menisit tuutimaan ja ottaisit kaikki ne pillerit jotka sun lekuri on sulle määrännyt.
        Me elämme aivan mielekästä elämää täällä Finlandiassa,jossa äitisi Sinut synnytti,siis nautit suomalaista sosiaaliturvaa.Suomi kaiketi antoi Sinulle koulutuksen,mutta kun et viitsinyt töitä tehdä suomalaisessa yhteiskunnassa,luikit Ruotsiin.

        Nyt luulet olevasi viisaskin orava,mutta jollei hampi pysty,niin kävyt säästyy.
        Jokainen huomaa,ainoa ongelmasi on Sinun hekilökohtainen ongelmasi.Haeppa hoitoa siihen,niin meidänkin satavuotias Suomi palautuu mieleesi jollei nykyisenä,niin entisenä kotimaanasi Tsemppiä


      • eisemitäänopi

        ruune-apina on saitin idiootein tuolla xx9 idiotismillaan. Heikkarin dementikko.


      • eisemitäänopi kirjoitti:

        ruune-apina on saitin idiootein tuolla xx9 idiotismillaan. Heikkarin dementikko.

        Ruune ei koskaan kirjoittaisi moista soopaa.
        Hän on sivistynyt ihminen! Häpeä jos osaat puskajussi


      • Olen ihmetellyt , mikä tekee entisesta apinasta alkukantaista kirjoitustaitoa jäljittelevän uusapinan.


      • Olen ihmetellyt , mikä tekee entisestä apinasta alkukantaista kirjoitustaitoa jäljittelevän uusapinan.


    • reppuriika

      Olen nyt 61 vuotta ja varmasti 30-kymppisistä kalkkis. Jokainen saa olla ikäisensä ja ei sille mahda mitään että ihminen vanhenee. Vaikka on mieleltään nuorekas, niin ikä näkyy tavalla tai toisella myöntää sen tai ei.
      Olisikohan minusta dementikon omaishoitajaksi ja elämään jossain korvessa ja poissa ihmisten ilmoilta. On se kunnioitettava asia että jaksaa hoitaa muistisairasta läheistään. Yksi seurakuntani nainen isekin jo 76-vuotias hoitaa 88-vuotiasta miestään, jolla on myös liikkuminen vaikeaa. Nyt mies on ollut muutaman viikon terveyskeskuksessa, mutta rouva ei osaa irrottaa vaan käy vähintäänkin kerran päivässä sairaalassa katsomassa miestään, vaikka mies on poissaoleva eikä välttämättä enää osaa häntä kaipailla.
      Kun asuu syrjässä niin ei ole helppo saada edes väliaikaista apua että pääsee käymään vuorokaudessa tai viikon aikana omilla asioillaan tai irrottautumassa arjesta.
      Ikävää ettei kaikki osaa asennoitua tilanteeseesi. Kivessä kipeä kuin toisessa. Kyllä ihminen kaipaa terveiden seuraa.
      Voimia ja jaksamista ja virkistäytymistä.

      • No kyllä uskomme! Mutta kertaus on opintojen äiti, niinhän sitä sanotaan! :)
        Jostain syystä teksti välillä ilmaantuu useaan kertaan.
        Joskus se ei heti näy, vaikka on napsauttanut LÄHETÄ-ruutua. Miettimistuokion jälkeen teksti tuleekin näkyviin.


      • Niin reppuriikka!
        Minä en enää hoida miestäni,hän teki minusta lesken 20.10.2015,joten se siitä
        Omaishoitajuus on todella kunniotettava työsarka.Luojankiitos minä vielä oen se entinen omaishoitaja.
        Mieheni,ollessaan intervallijaksollaan,siis kunnan järjestämällä hoitojaksolla.Hän sai tulehduksen ja joutui terveyskeskukseen.tiputukseen,tippakanyylit irti vedettyään ja käytyään potilaiden kimppuun,hän oli kysynyt lepositeissä,montako hän tappoi?

        Omaishoitajuus ei aina ole edes oma valinta,silloinkun lupaat rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä.
        Kyllä täällä minua arvostellaan kirjoittelijana,tietämättä niitä todellisia taustoja,puskasta on vain niin helvetin helppoa loukata ihmistä,säälittävää,olen sentään vielä ihminen


    • jose.ihmettelee

      Mistä johtunee että 80 palstalla ei ole kirjoittajia? Ei kai se ikäluokka-asia voi olla. Kohtahan meillä muutamilla olisi sama asia sitä palstaa "piristää", jos elossa ollaan.

      • Samaa ihmettelen. Loppuuko ihmisiltä kyky kirjoitella, kun 80 tulee täyteen?
        Luulisi asioiden yhä mielessä pyörivän, eihän se ole ikävuosta kiinni.


    • Katseleavarammin

      Suonten kalkkeutumiseen vaikuttavat monet seikat: ikä jo yksinään ja pelkästään mutta asiaa pahentavat suola, kovat rasvat, epäterveellinen ruoka, tupakki, alkoholi, epäterveelliset elämäntavat ... Tieto, taito ja taju terveysaiheista auttaa ja vähentää kalkkeutumista, pitää veren juoksevana ja hyvin ravinteita kuljettavana.

      Ajatusten kalkkeutumiseen saattavat vaikuttaa kaikki em. aiheet mutta myös ajattelumaailman jämähtäminen niille samoille urille, joita se on piirtänyt koko menneen elämän. Kandee aina välillä ajatella uusix ettei mee korvain väliss' muusix.

      • keskilihava.lassi

        Toiset taas sanoo että kevytrasbabeselit ne vasta pitemmän päälle paha juttu on. Yllytyshulluna uskon että kevyempien rasvojen ja varsinkin sokerin syöminen on vaarallista terveyden kannalta.
        Kaljassa on erityisen paljon kalorioita, jopa kirkkaassa viinassakin.
        Jos ihminen ei liiku, niin sille riittää 600-900 kaloria päivässä.


      • Kalkitus

        Jämähtäminen tuntuu iskeneen muutamalle nuoremmallekin. Yksi paasaa v. 1155 tapahtumista, yksi haukkuu puolueet kunkin vuorollaan ja muistelee Kekkosta hartain mielin, ja yksi on taantunut apinaksi, jonka mielenilmaisuja ei edes voi ymmärtää.


      • Puhupukille

        "Keskilihavan" kandee tarkistaa tietonsa, jospa lihavuus loppuisi. Liikkua pitää eikä tuolla kalorimäärällä tule toimeen eikä saa riittävää ravintomäärää jaksaakseen. Ja elimistö tarvitsee omansa jotta se jaksaa pitää sinut(kin) terveenä.


      • Ennen puhuttiin verisuonten kalkkeutumisesta,nyt syötetään kolesterooliin hirveitä myrkkyjä.
        Minäkin menetin melkein liikuntakykyni,kunnes luin,ettei se myrkky sovi kaikille.

        Geenit olivat se virhearvionti,jolla tämä lekuri yritti varhentaa minun poistumistani elävienkirjoista.Luojankiitos luin siitä jostain lehdestä,että tietyt kolesteroolilääkkeet eivät
        sovi kaikille?

        Monta tulehduskipulääkettä olen jättänyt syömättä,vaikka olen kuitenkin lunaasrahani maksanut apteekkiin ja lukenut kaikki sivuvaikutukset,joilla lääkeyhtiöt poistavat vastuuvelvollisuutensa.

        Kerrankin sain tulehduskipulääkkeestä oireita,se lääke oli Englannissa myyntikiellossa,kaiketi tieto ei ollut kiirinyt tänne maalaislääkärin yksityisvasttaanotolle.
        Menin ja heitin sen lääkepakkauksen hänen pöydälleen,enkä senkoommin ole vastaanottoaan tarvinnut
        Sairaskertomushan tästä tais tulla Sorry


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ennen puhuttiin verisuonten kalkkeutumisesta,nyt syötetään kolesterooliin hirveitä myrkkyjä.
        Minäkin menetin melkein liikuntakykyni,kunnes luin,ettei se myrkky sovi kaikille.

        Geenit olivat se virhearvionti,jolla tämä lekuri yritti varhentaa minun poistumistani elävienkirjoista.Luojankiitos luin siitä jostain lehdestä,että tietyt kolesteroolilääkkeet eivät
        sovi kaikille?

        Monta tulehduskipulääkettä olen jättänyt syömättä,vaikka olen kuitenkin lunaasrahani maksanut apteekkiin ja lukenut kaikki sivuvaikutukset,joilla lääkeyhtiöt poistavat vastuuvelvollisuutensa.

        Kerrankin sain tulehduskipulääkkeestä oireita,se lääke oli Englannissa myyntikiellossa,kaiketi tieto ei ollut kiirinyt tänne maalaislääkärin yksityisvasttaanotolle.
        Menin ja heitin sen lääkepakkauksen hänen pöydälleen,enkä senkoommin ole vastaanottoaan tarvinnut
        Sairaskertomushan tästä tais tulla Sorry

        Sinä olet ihailtavan tiukka! Minut on aina alistettu olemaan kiltti ja taipuvainen. Mutinat pois.
        Onneksi minulla on huono muisti, niin että lääkkeetkin tuppaavat unohtumaan.


      • Makriina kirjoitti:

        Sinä olet ihailtavan tiukka! Minut on aina alistettu olemaan kiltti ja taipuvainen. Mutinat pois.
        Onneksi minulla on huono muisti, niin että lääkkeetkin tuppaavat unohtumaan.

        Makriina hyvä!
        Olisin kuollut jo aikoja sitten: Jollen olisi saanut neljänlapsen yksinhuoltajana evästystä pärjäämiselleni?
        Kasvattiisäni väitteli kanssani,tyyliin eipäs juupas.Tämä kasvattiemoni kommentoi:
        Älä kiusaa tota tyttöä,siitä tullee vaikea luonne?
        Minä kasvatan tytölle sisua,että pärjää pahassa maailmassa.
        Olenko pärjännyt siinä pahassa maailmassa? Kaiketi olen,olen vielä vapaasti ajatteleva,omillani toimeentuleva nainen


      • Makriina kirjoitti:

        Sinä olet ihailtavan tiukka! Minut on aina alistettu olemaan kiltti ja taipuvainen. Mutinat pois.
        Onneksi minulla on huono muisti, niin että lääkkeetkin tuppaavat unohtumaan.

        Lääkkeet meiltä voi unohtua,mutta eletty elämä ei voi Haleja Sinulle!


      • Teräsmuorimme

        Jos ei halua syödä kolesterolilääkkeitä, enkä todella ketään kehoita niin tekemään mutta lääkäri on satavarmasti eri mieltä, niin kannattaa oikeasti keventää ruokavalionsa miltei vegetaristin sellaiseksi ellei aivan tasan sellaiseksi.

        Näin sanoi muutama viikko sitten erikoislääkäri iäkkäälle äidilleni: kolesterolilääkkeen vaihtoehto on vegaanin ruokavalio. En vielä tiedä alkaako muori vegetaristiksi mutta määrättyjä lääkkeitä hän ei aio syödä.


    • ss-kokeilee
      • Lorenaa

        Jämähtäähän sitä vanhoihin asioihin kun ikäviisari näyttää jo aika paljon! Aamulla jämähdin 51v takaiseen aikaan jolloin pyöräytin 3750g painoisen perheen nuorimmaisen maailmaan. Paljon on vettä virrannut Saimaan kanavassa, tapahtumia riittänyt. Yksi vain on pysynyt lapset ovat aina äidin sydämessä elämän tapahtumineen, eivät he mihinkään katoa. Onneksi heillä on perheet koossa, työtäkin riittää.

        Olen oloneuvoksen tittelillä häärivä eläkerouva. Päivät kuluvat miettiessä mitä tänään teen, huomenna sitten jospa siirtäisen makeloimisen vielä päivällä, vietän siis laiskan kissan päiviä. Mihin lie into, toimeliaisuus pikkuhiljaa on vähentymässä, onneksi jyvälaarini eivät ole osoittaneet vähentymistä, on siis pirteyttä jäljeellä ja on mistä ottaa energiaa.

        Suunitelma, juhannus aattona kokolle ja sitten rantaravintolaan piknikille illan hämyssä, eiköhän tämä tästä, tämäkin juhannus 2017 solahda muistojen joukkoon kesäillan valssin pyörteissä.

        Nautinnollista keskikesän päivää vaaleanpunasten ruusujen tuoksussa! Tänään on muuten kesäpäivän seisaus niinkuin joka vuosi ~~~~vielä on kesää jäljellä ~~juhannusruusu kukkii pihassa!


      • Minun nuorimmaiseni täyttää 50-v ja vanhin 52-v joten paljon täälläkin on vettä virrannut ja eilen sitä tulikin taivaalta lisää.

        Minä siirrän silitys possakkaani ainakin huomiseen ja juhannuksen vietän kirjoja lukien, mitä´nyt tällä koneella piipahdan, koska aina on mukava pelata jokunen spider-pasianssi ja kurkata, mitä toiset puuhailee.

        Alkosta pitäisi hakea Jallu-pullo tuon keppanan lisäksi, ....kait´..D ja siinäpä ne tärkeimmät onkin.


      • kalkki5

        Tuo kaava meni hiukan ohi hilseen, mutta ei se mitään kun täällä on vara valita. Tuolla nurkkaseinällä on telkkari auki, anniskelupaikassa kun ollaan.
        Kuvassa näkyi Moskova yövalaistuksessaan. Hieno valaistus . Siellä alkaaa just Portugal-Venäjä jalkapallo-ottelu. Itse Cristianio Ronadokin mukana. Varmaankin hieno ottelu.


      • Lorenaa kirjoitti:

        Jämähtäähän sitä vanhoihin asioihin kun ikäviisari näyttää jo aika paljon! Aamulla jämähdin 51v takaiseen aikaan jolloin pyöräytin 3750g painoisen perheen nuorimmaisen maailmaan. Paljon on vettä virrannut Saimaan kanavassa, tapahtumia riittänyt. Yksi vain on pysynyt lapset ovat aina äidin sydämessä elämän tapahtumineen, eivät he mihinkään katoa. Onneksi heillä on perheet koossa, työtäkin riittää.

        Olen oloneuvoksen tittelillä häärivä eläkerouva. Päivät kuluvat miettiessä mitä tänään teen, huomenna sitten jospa siirtäisen makeloimisen vielä päivällä, vietän siis laiskan kissan päiviä. Mihin lie into, toimeliaisuus pikkuhiljaa on vähentymässä, onneksi jyvälaarini eivät ole osoittaneet vähentymistä, on siis pirteyttä jäljeellä ja on mistä ottaa energiaa.

        Suunitelma, juhannus aattona kokolle ja sitten rantaravintolaan piknikille illan hämyssä, eiköhän tämä tästä, tämäkin juhannus 2017 solahda muistojen joukkoon kesäillan valssin pyörteissä.

        Nautinnollista keskikesän päivää vaaleanpunasten ruusujen tuoksussa! Tänään on muuten kesäpäivän seisaus niinkuin joka vuosi ~~~~vielä on kesää jäljellä ~~juhannusruusu kukkii pihassa!

        Onnea Loreena!
        Sinä oletkin saanut lähes Juhannnusvauvan.
        Ihanasti kulkee Sinun Juhannuksesi,noinhan sen pitääkin mennä!
        Minulla vain on niin pitkä matka kemuihin Syväänlahteen,Suomen kauneimmalle tanssilavalle,ettei sinne yksin edes tämänikäinen vanhus viitsi raahautua?

        Täytyy heittää muisteloita kehiin,lämmittä rantasauna ja polttaa kokko kottikärryssä,jossa sen olen aina polttanut.
        Kottikärryt vanhat ja isot järveen ja siihen polttomateriaali,ei saastuta ja helppo kipata tuhkat niitä tarvitseville puille


    • Neeasa

      Olet kyllä reipas nainen, Rituliini, kun jaksat niin monenlaista hommailla ja vielä hoitaa sairastakin!
      Maaseutu on usein kaunis ja rauhallinen asuinpaikka, niin sinunkin varmaan siellä järven rannalla. Tuntuu olevan kalaisa järvi, ihanaa on sieltä terveellistä ruokaa saada, vaikka työn
      takana sekin tietenkin on!
      Hyvää kesää sinulle ja kaikille lukijoille!

      • itsekertoi

        Rituliinin mies on hoitolaitoksessa Kangasniemellä, on kertonut itse, joten päivittäkää tietonne.


      • päivitä-tietosi
        itsekertoi kirjoitti:

        Rituliinin mies on hoitolaitoksessa Kangasniemellä, on kertonut itse, joten päivittäkää tietonne.

        itsekertoi....

        vai kertoi Rituliini sinulle joskus niin, ja meille toisille kertoi sitten myöhemmin allaolevalla tekstillä, että mieheni on kuollut.


        "Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?"


      • päivitä-tietosi kirjoitti:

        itsekertoi....

        vai kertoi Rituliini sinulle joskus niin, ja meille toisille kertoi sitten myöhemmin allaolevalla tekstillä, että mieheni on kuollut.


        "Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?"

        Mieheni on kuollut 20.10 2015,että se siitä tiedosta.Haudattu Vatialaan Tampereelle ensimmäisen vaimonsa viereen,riittääkö tieto,vai pitääkö laittaa kirjallisena??


      • En ole mikään yliihminen,mutta olen maatilanasukki,(kasvattina),joten töitä olen joutunut paiskimaan pikkupennusta asti.Tätini "keinoemoni" oli oikea "orjapiiskuri" että jollei työ maistunut,ei sitä huonompaa ruokaakaan liiemmälti tullut.

        Olihan minulla 16m lapamatoa vatsani täyttenä,kun äitini päätti alkaa äidiksi ja jäi laivatyöstään maakravuksi ja,kuskas minut Hesaan.
        Olin laiha kuikelo no se lapamato tietty vei kaiken energiani.En siis ollut Lapatossu,työtävieroksuva tyyppi??


      • itsekin.kalastanut.hemmo
        rituliini_38 kirjoitti:

        En ole mikään yliihminen,mutta olen maatilanasukki,(kasvattina),joten töitä olen joutunut paiskimaan pikkupennusta asti.Tätini "keinoemoni" oli oikea "orjapiiskuri" että jollei työ maistunut,ei sitä huonompaa ruokaakaan liiemmälti tullut.

        Olihan minulla 16m lapamatoa vatsani täyttenä,kun äitini päätti alkaa äidiksi ja jäi laivatyöstään maakravuksi ja,kuskas minut Hesaan.
        Olin laiha kuikelo no se lapamato tietty vei kaiken energiani.En siis ollut Lapatossu,työtävieroksuva tyyppi??

        Lapamatojen yleisyys on vähentynyt ihmisillä sitten 1950-1970 lukujen. Sitä saatiin huonosti kypsytetystä kalasta.
        Muistelen että "mato" Alli Vaittinen, varmaan terveysalan ihmisiä, oli tuon ikävän loisen häätäjä kampanjoineen.

        Yhteen aikaan mateissa oli paljon maksamatoa. Joku lääkäri kirjoitti lehdissä, että tuokaa minulle ne matoiset mateet, ne ovat kypsennettyinä täysin ruuanlaittoon soveltuvia.


      • itsekin.kalastanut.hemmo kirjoitti:

        Lapamatojen yleisyys on vähentynyt ihmisillä sitten 1950-1970 lukujen. Sitä saatiin huonosti kypsytetystä kalasta.
        Muistelen että "mato" Alli Vaittinen, varmaan terveysalan ihmisiä, oli tuon ikävän loisen häätäjä kampanjoineen.

        Yhteen aikaan mateissa oli paljon maksamatoa. Joku lääkäri kirjoitti lehdissä, että tuokaa minulle ne matoiset mateet, ne ovat kypsennettyinä täysin ruuanlaittoon soveltuvia.

        Siitä johtuenko sanotaan,ettei madetta tule syödä kesäaikaan?
        Minä sain komean matikan katiskasta ja tein keiton ja maksan söin,mutta ei se niin hyvää ollut,kuin talvinen matikka?
        En vielä ole huomannut älykkuusosamäärässäni laskeumaa?

        Ihan aivan oikeesti toi lapamato oli aivan hirveää aikoinaan ja yleensä loiset.
        Kihomatojakin oli yhteenaikaan ,mistä ne tulivat?


      • päivitä-tietosi kirjoitti:

        itsekertoi....

        vai kertoi Rituliini sinulle joskus niin, ja meille toisille kertoi sitten myöhemmin allaolevalla tekstillä, että mieheni on kuollut.


        "Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?"

        Minä kirjoitan omasta elämästäni!
        Ja niin toivoisin Sinunkin tekevän "itse kertoi" ja "päivitä tietosi".
        En minä täällä päivystä ja ole jokainen vuorokaudenaika valppaana,että koska mielipiteisiini vastataan.
        Minun eläämääni,,kerrontojani omaishoitajuudesta voi lukea omaishoitajiensivuilta,sinne kirjoitin aikoinaan,kun täällä vain tuli lunta tupaan puskista.

        Se eletty elämä voidaan haudata ja eletään tätä päivää.
        Tämä ketju on kulkenut aivan ihanasti mielestäni ja olen teille kaikille kiitollinen mielipiteistä.
        Kyllä se vain luo uskoa tulevaan,luo uskoa yhteenkuuluvuus olla osa tätä ketjua ama


      • päivitä-tietosi kirjoitti:

        itsekertoi....

        vai kertoi Rituliini sinulle joskus niin, ja meille toisille kertoi sitten myöhemmin allaolevalla tekstillä, että mieheni on kuollut.


        "Se kaikki omaishoitajuus,se kaikki eläminen täysin toisen elämää,pudotti täysin aloitekyvyn hoitaa omia etuuksiaan,hyvä,kun hengissä pysyi.
        Ei täällä yksikään kunnan toimihenkilö tullut kertomaan sen jälkeen,kun mieheni oli kuollut,että minäkin olen ihminen,kuinka pärjään,pystynkö suoriutumaan siitä ja siitä tehtävästä?"

        Sama päivitettävä tapaus oli minulla 5 päivää myöhemmin, Eipä ole minultakaan kukaan tullut kysymään, kuinka selviydyn, mutta kyllä minä selviydyn kysymättäkin, ei sen puoleen.
        Minun pitäisi olla tuolla seuraavassa ryhmässä, mutta kun siellä ei ole ketään, niinpä roikun seitsemänkymppisissä yhä.
        Yritän olla häiritsemättä, mutta on vaikeaksi välillä mennyt joissakin ketjuissa. Ei näissä sinun ketjuissasi.


      • Makriina kirjoitti:

        Sama päivitettävä tapaus oli minulla 5 päivää myöhemmin, Eipä ole minultakaan kukaan tullut kysymään, kuinka selviydyn, mutta kyllä minä selviydyn kysymättäkin, ei sen puoleen.
        Minun pitäisi olla tuolla seuraavassa ryhmässä, mutta kun siellä ei ole ketään, niinpä roikun seitsemänkymppisissä yhä.
        Yritän olla häiritsemättä, mutta on vaikeaksi välillä mennyt joissakin ketjuissa. Ei näissä sinun ketjuissasi.

        Kiitos Makriina!
        Eihän meille ikä voi olla se,että mille askelmalle kuulumme.Aivot yleensä tuottavat sanottavan mielipiteen ja ikärakenne on mielestäni aivan sivuseikka?
        Sinulla on niin hyviä,kannanottoja,että joskus täällä tuvassani nauruun hörähdän.

        Ei me anneta vuosien pilata tätä ihanaa kanssakäymistä.Ikälisiä tulee meille kaikille,nautitaan tästä ihanasta yhteenkuuluvuudesta,nautitaan taidosta tuoda ajatuksemme julki,kuin myös ama


    • Luovaa laiskuutta onkin jo hyvä harrastaa iässämme, tehdä, tutkia ja oivaltaa rauhassa.
      Katselin tuossa hauskassa kaaviossa miten loogisesti keskeinen sininen linja nousee korkeimmaksi hyväksi.

      HENKISYYDEN ollessa korkein hyve, seuraa MORAALI, LUOVUUS ja VÄLITTÖMYYS seuraavina.

      Tuo spontaniteetti, on vaikeasti suomennettava, sana VÄLITTÖMYYS sanookin kaiken 😊 VÄLIIN EI PÄÄSE järjen, opittujen epäluulojen estot, vaan tuoreena ja puhtaana pujahtaa ilmoille ajatus.

      Hauskasti jaoteltu oikean ja vasemman aivolohkon tehtävien mukaan tuossa🍃 👉elämämme puussa👈🍃

      Toisaalta ei voi poissulkea ketään yhteisöstä, oma Tarja Halosemmekin näyttää, miten paljon on sattumasta kiinni mihin elämämme johtaa.

      Juhannus niin ❤️

      Upeana vuodenaikana pyöräytit Loreena tuhdin kuopuksesi ! Onneksi olkoon vieläkin! Ihania muistoja elämän täyttymys
      hetkistä tulvii varmaan monen mieleen, valon ja lämmön suudellessa nyt meitäkin pitkään. Näin hyvin evästettyinä on taas pärjättävä pitkään.

      Pohjolassa kesä onkin ainutlaatuinen, raikkaan viileä alkukesästä usein, hellejaksoineen vasta myöhemmin. Enpä viihdy kovin helteisessä ilmastossa, laiskistun ja pirteys katoaa jonnekin!

      Luonnon ihmeitä kasvilisuudessa tutkin nyt innolla, yhä hämmästyn ja liikutun käsitteestä "elämä" sen upeudesta!

      • Voi sini-sirkku!
        Sinä olet todella energinen,sinä olet todella palstan paras luovatyyppi!
        Sinä pursut elämäniloa,Sinä pursut taiteellisuutta,Sinulla vain on elämä hallinnassa.
        Tietty minullakin se on jotenkin konrollissa,mutta ihailen tapaasi elää elämääsi.
        Olet tehnyt päätöksiä,myynyt ,muuttanut,minä vain jahkailen:
        pitäs mennä kahdella hevosella myllyyn,mutta kuormaa ei ole edes yhdellekkään?


      • Vasta nyt löysin kirjoituksesi Ritu 😊 oletkin kantanut palstaa hurjalla sinnikkyydellä.
        Et olekaan tylsistyttänyt itseäsi roikkumalla vakituiseen. Siinä onkin eräs tärkeä momentti aivoillemme, ne tarvitsee lepoa toistoista, rutiineista.

        Niitä kun Luoja paratkoon tulee väkisin meille, samat pyykit ruuanlaitot siivoilut ym.

        En pärjäisi jos en harrastaisi lukemista, valikoivasti tosin. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän karsin velvollisuuksia, ** teen just sitä mitä haluan ** 😊 hei sitten pirtsikka!


    • Tänään näkyy suomi24 hyvin, koko johto on apinan lainen---men jag skall se på!!!

      • totuuskomissio.fi

        Miten on? IP-numeron mukaan sekä att2 että xx9 viestien kirjoittamisosoite paikantuu Suomen Länsirannikolle! Kovin heikkosisältöisiä, suomalaisia mitätöiviä viestejä.


      • totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Miten on? IP-numeron mukaan sekä att2 että xx9 viestien kirjoittamisosoite paikantuu Suomen Länsirannikolle! Kovin heikkosisältöisiä, suomalaisia mitätöiviä viestejä.

        En 47 vuoteen ole asunut Suomessa.


      • Suomi on Apina kaikessa!!!


      • totuuskomissio.fi
        xx9 kirjoitti:

        En 47 vuoteen ole asunut Suomessa.

        Vain psykopaatti pystyy valehtelemaan itselleen noin vakuuttavasti. Olet romahtamassa kun päivittäin tuota itsellesi teet.


      • totuuttakinOnOlemassa
        totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Vain psykopaatti pystyy valehtelemaan itselleen noin vakuuttavasti. Olet romahtamassa kun päivittäin tuota itsellesi teet.

        Hei, tiedätkö, että Ruotsi on Suomen länsirannikon puolella! Lopeta tuo olettamuksesi ja luulojesi jakaminen. Mitä helkuttia sinulle kuuluu kuka kukin on ja mitä kertoo.
        Kun minä valehtelen ei ole sinun asiasi oikoa puheitani, kun sanon asuvani Ruotsissa, ei sekään kuulu sinulle!
        Etsi elää ip osoitteiden luuohakujen tilalle.

        Ruunelle toivotan voimia.

        Samalla menee Hyvän JUhannuksen toivotus Sinulle, koko palstalle ja xx9:lle Svea Mamman maalle.


      • totuuttakinOnOlemassa kirjoitti:

        Hei, tiedätkö, että Ruotsi on Suomen länsirannikon puolella! Lopeta tuo olettamuksesi ja luulojesi jakaminen. Mitä helkuttia sinulle kuuluu kuka kukin on ja mitä kertoo.
        Kun minä valehtelen ei ole sinun asiasi oikoa puheitani, kun sanon asuvani Ruotsissa, ei sekään kuulu sinulle!
        Etsi elää ip osoitteiden luuohakujen tilalle.

        Ruunelle toivotan voimia.

        Samalla menee Hyvän JUhannuksen toivotus Sinulle, koko palstalle ja xx9:lle Svea Mamman maalle.

        totuuttakinOnOlemassa...onneksi.

        Minusta tuntuu, että tämä "totuuskomisio" yrittää vain härnätä meitä tällä väitteellään "ruune ja xx9/att2 olisi yksi ja sama henkilö, että saisi vastauksia itselleen ja muka on tarkastanut IP-osoitteet ja siitä huomannu? Hah, hah, sanon minäkin nyt. Minäkin sorruin muutaman kerran häntä oikomaan, mutta anti olla minun puolestani.

        Ja entäs tämä toinen "mestari", joka tiesi Rituliinin miehestä hoitolaitoksessa, koska hänelle oli kerrottu? Niin oli meille kaikille, mutta "se oli silloin, mutta nyt" laulunsanoin, ei ole enää ja onneksi Rituliinikin huomasi tämän "varman tiedon" ja oikaisi sen.

        Eikö nämä kaksi tapausta osoita jo sen, että kalkkeutuneitakin on? D Toista se on "me", jotka emme huomaa sitä itse, vaan sinnikkäästi väitämme toista. D

        Muistinpas! Hyvää Juhannusta teille kaikille.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        totuuttakinOnOlemassa...onneksi.

        Minusta tuntuu, että tämä "totuuskomisio" yrittää vain härnätä meitä tällä väitteellään "ruune ja xx9/att2 olisi yksi ja sama henkilö, että saisi vastauksia itselleen ja muka on tarkastanut IP-osoitteet ja siitä huomannu? Hah, hah, sanon minäkin nyt. Minäkin sorruin muutaman kerran häntä oikomaan, mutta anti olla minun puolestani.

        Ja entäs tämä toinen "mestari", joka tiesi Rituliinin miehestä hoitolaitoksessa, koska hänelle oli kerrottu? Niin oli meille kaikille, mutta "se oli silloin, mutta nyt" laulunsanoin, ei ole enää ja onneksi Rituliinikin huomasi tämän "varman tiedon" ja oikaisi sen.

        Eikö nämä kaksi tapausta osoita jo sen, että kalkkeutuneitakin on? D Toista se on "me", jotka emme huomaa sitä itse, vaan sinnikkäästi väitämme toista. D

        Muistinpas! Hyvää Juhannusta teille kaikille.

        Anteeksi nyt Kristiina 23?
        Mutta oletko jäänyt nyt pysäkille,joiden ohi ei edes junia kulje?
        Jotenkin jälkijunassa kuljet? Kerro ihmeessä mikä se Sinun henkilökohtainen ongelmasi on,meillä täällä on asiantuntijoita jokalähtöön,
        en tarkoita itseäni


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi nyt Kristiina 23?
        Mutta oletko jäänyt nyt pysäkille,joiden ohi ei edes junia kulje?
        Jotenkin jälkijunassa kuljet? Kerro ihmeessä mikä se Sinun henkilökohtainen ongelmasi on,meillä täällä on asiantuntijoita jokalähtöön,
        en tarkoita itseäni

        Jotenkin jälkijunassa kuljet?

        Oletko sitä mieltä? No, pitää paikkansa, että ei täällä nykyisin enää junat kulje, mutta kulkeeko sielläkään? On täällä lähellä tuo Minkiön rautatie museo, jossa junia kuljetetaan yleisön pyynnöstä.

        "Kerro ihmeessä mikä se Sinun henkilökohtainen ongelmasi on", kyselet?

        Etkö ole sitä vielä huomannut? Kalkeutuneisuus !D

        Tietenkin minua kiinnostaa tietää, mistä sait tuon diagnoosin minulle, että kuljen jälkijunassa? Se onkin minulle nyt suurin ongelma.

        Mikähän olisi siihen lääkitys, kun minulla ei ole kotona mitään sellaista lääkettä, että ehtisin sinne junan ensimmäiseen vaunuun, mutta väliäkö hällä. Minulla on oma auto ja siihen ehdin aina.

        Ja vielä tämäkin:
        "on,meillä täällä on asiantuntijoita jokalähtöön,"

        Nyt vain neuvoja pukkaamaan minulle, että ei se viimeinen juna karkaa, joten kaikki palstalaiset huomio! Auttakaa minua. Rituliini on huolissaan minun terveydestäni ja täältä saa mukamas apua siihen?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Jotenkin jälkijunassa kuljet?

        Oletko sitä mieltä? No, pitää paikkansa, että ei täällä nykyisin enää junat kulje, mutta kulkeeko sielläkään? On täällä lähellä tuo Minkiön rautatie museo, jossa junia kuljetetaan yleisön pyynnöstä.

        "Kerro ihmeessä mikä se Sinun henkilökohtainen ongelmasi on", kyselet?

        Etkö ole sitä vielä huomannut? Kalkeutuneisuus !D

        Tietenkin minua kiinnostaa tietää, mistä sait tuon diagnoosin minulle, että kuljen jälkijunassa? Se onkin minulle nyt suurin ongelma.

        Mikähän olisi siihen lääkitys, kun minulla ei ole kotona mitään sellaista lääkettä, että ehtisin sinne junan ensimmäiseen vaunuun, mutta väliäkö hällä. Minulla on oma auto ja siihen ehdin aina.

        Ja vielä tämäkin:
        "on,meillä täällä on asiantuntijoita jokalähtöön,"

        Nyt vain neuvoja pukkaamaan minulle, että ei se viimeinen juna karkaa, joten kaikki palstalaiset huomio! Auttakaa minua. Rituliini on huolissaan minun terveydestäni ja täältä saa mukamas apua siihen?

        No kerro Krisu?
        Olenko henkiökohtainen ongelmasi,vai mikä Sinua mättää?
        Olet kirjoittajana ylikorostunut,arvostelet muita,jolleivat suostu rooliisi.
        Oletko muuttanut nicciäsi korpikirjailijasta,kysymys,ei herja?

        Mikä tekee minun elämästäni Sinun mielipiteisiisi roolitettavan,josko nyt vain antaisit sen suvensuloisuuden tulla sinne Jallunhuuruiseen elämääsi,ihan oikeesti . Näe minutkin ihmisenä,en kilpaile omasta mielestäni edes samassa sarjassa


      • rituliini_38 kirjoitti:

        No kerro Krisu?
        Olenko henkiökohtainen ongelmasi,vai mikä Sinua mättää?
        Olet kirjoittajana ylikorostunut,arvostelet muita,jolleivat suostu rooliisi.
        Oletko muuttanut nicciäsi korpikirjailijasta,kysymys,ei herja?

        Mikä tekee minun elämästäni Sinun mielipiteisiisi roolitettavan,josko nyt vain antaisit sen suvensuloisuuden tulla sinne Jallunhuuruiseen elämääsi,ihan oikeesti . Näe minutkin ihmisenä,en kilpaile omasta mielestäni edes samassa sarjassa

        "en kilpaile omasta mielestäni edes samassa sarjassa" ???

        Kuka täällä kilpailee?

        Jos olinkin joskus erimieltä, että tämänikäisillä (itse 74-v) ei se uuden suhteen toteutuminen ole niin itsestään selvää, tai siitä, että lapsille ei tarvitse opettaa kaikkia (harmi, että silloin mainitsin politiikan, koska oli ajankohtainen, mutta olisi voinut myös olla uskonto) omia mielipiteitään, niin olkoon sitten sinun mielipiteesi se oikea ja minä otan puheeni pois.

        Eiköhän tämä ole nyt tässä. Ei taida enää kutsu käydä luoksesi?

        Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että en enää kommentoi mielipiteisiisi, joten Hyvää Juhannusta sinullekin.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "en kilpaile omasta mielestäni edes samassa sarjassa" ???

        Kuka täällä kilpailee?

        Jos olinkin joskus erimieltä, että tämänikäisillä (itse 74-v) ei se uuden suhteen toteutuminen ole niin itsestään selvää, tai siitä, että lapsille ei tarvitse opettaa kaikkia (harmi, että silloin mainitsin politiikan, koska oli ajankohtainen, mutta olisi voinut myös olla uskonto) omia mielipiteitään, niin olkoon sitten sinun mielipiteesi se oikea ja minä otan puheeni pois.

        Eiköhän tämä ole nyt tässä. Ei taida enää kutsu käydä luoksesi?

        Lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että en enää kommentoi mielipiteisiisi, joten Hyvää Juhannusta sinullekin.

        Tottakai,kutsu rantatilalleni on aina voimasssa tervejärkisille!
        Rantasaunomista,yöpymistä asuntovaunussa,grilliparteyt ,karaokea ja sillei,mutta toi kuka kukin on tällä palstalla,unohda uhoilu?
        Olet keskenkasvuinen uhooja,jolla perämetsää myymättä?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Tottakai,kutsu rantatilalleni on aina voimasssa tervejärkisille!
        Rantasaunomista,yöpymistä asuntovaunussa,grilliparteyt ,karaokea ja sillei,mutta toi kuka kukin on tällä palstalla,unohda uhoilu?
        Olet keskenkasvuinen uhooja,jolla perämetsää myymättä?

        "Olet keskenkasvuinen uhooja,jolla perämetsää myymättä?"
        "Tottakai,kutsu rantatilalleni on aina voimasssa tervejärkisille!"

        Onneksi tuokin tuli selville, ennenkuin lähdin luoksesi ajelemaan.

        Eiköhän lopeteta tämä "nokkapokka", koska pian meille nauraa " naurismaankin varikset", kuten sanonta kuuluu.

        Jaa, nuo perämetsän maat (veljeni perintötila) myytiin jo ELY-keskukselle, vai mikä se olikaan, joka tapauksessa Luonnonsuojeluun kaikki meni ja hyvä hinta saatiin, tai lapseni sai.

        Aivan upea ilmaisu sinulta, että olen (74-v) keskenkasvuinen uhooja, kun taas lapseni sanoo, että olen vanha fossiili? Ota nyt siitä sitten selvää, kumpi olen ja Jalluakaan en ole vielä korkannut.

        Otetaan nyt kaikki sinunkin kanssa rauhallisesti, sillä otin jo kuvainnollesti lääkkeeni, jotka minulle määräsit.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Olet keskenkasvuinen uhooja,jolla perämetsää myymättä?"
        "Tottakai,kutsu rantatilalleni on aina voimasssa tervejärkisille!"

        Onneksi tuokin tuli selville, ennenkuin lähdin luoksesi ajelemaan.

        Eiköhän lopeteta tämä "nokkapokka", koska pian meille nauraa " naurismaankin varikset", kuten sanonta kuuluu.

        Jaa, nuo perämetsän maat (veljeni perintötila) myytiin jo ELY-keskukselle, vai mikä se olikaan, joka tapauksessa Luonnonsuojeluun kaikki meni ja hyvä hinta saatiin, tai lapseni sai.

        Aivan upea ilmaisu sinulta, että olen (74-v) keskenkasvuinen uhooja, kun taas lapseni sanoo, että olen vanha fossiili? Ota nyt siitä sitten selvää, kumpi olen ja Jalluakaan en ole vielä korkannut.

        Otetaan nyt kaikki sinunkin kanssa rauhallisesti, sillä otin jo kuvainnollesti lääkkeeni, jotka minulle määräsit.

        Kiitos Krisu!
        Aivan ihanaa nousta paattiin ,Sinä nuorimmaisena soudat ja minä koen verkot,kyllä se tästä soveltuu yhteiselämä.Oletko aivan varma,että osaat huovata,kun pitää ja soutaa silloin kun lähdemme venelaiturista??


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Krisu!
        Aivan ihanaa nousta paattiin ,Sinä nuorimmaisena soudat ja minä koen verkot,kyllä se tästä soveltuu yhteiselämä.Oletko aivan varma,että osaat huovata,kun pitää ja soutaa silloin kun lähdemme venelaiturista??

        Oli ihanaa seukata kanssanne! Toitte mahtavia mielipiteitä,olitte ihania mukanakulkijoita,Ramoonakin varmaankin aalloilla.
        Rakkaudentäyteistä keskikesänjuhlaa teille kaikille olen todella mukana riennoissa ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Krisu!
        Aivan ihanaa nousta paattiin ,Sinä nuorimmaisena soudat ja minä koen verkot,kyllä se tästä soveltuu yhteiselämä.Oletko aivan varma,että osaat huovata,kun pitää ja soutaa silloin kun lähdemme venelaiturista??

        Varppina osaan, jos et koko ajan huuda, että huopaa,souda, kuten veljekset teki ja tietenkin tämä toinen ei soutanut, eikä huovannut!!Jatkoa en tiedä, tai tiedän, mutta se ei sovi tänne palstalle.

        Lapsena olin isäni kanssa aina verkoilla ja minä olin se joka laskin verkot takateljolla seisten, koska olin niin pieni ja isäni oli se, joka "huopasi/souti", mutta kerran pulahdin verkkoineni veteen ja isä oli hiukan "hermona" ja nosti minut veneeseen takaisin.

        Talvikalastus olikin mukavaa, kun isän kanssa laitettiin iskukoukut, laskettiin verkot jään alle ja tietenkin sitten kävimme ne kokemassa. Oikeastaan hauskinta oli syksyisin tiirailla kirkkaan jään alta, missä matikka on ja kolauttaa sitä. Siinä se oli, kolikka made.

        Tuulastus oli myös aika jännä, vaikka siihen minua ei kelpuutettu kovinkaan usein? Miksiköhän? No, aika puhelias olen ja olisi pitänyt olla hiljaa.

        No, unohdetaan meidän yhteinen kalastus ja karakoeillat, koska näin meni sävelemme epävireeseen, valitettavasti.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Varppina osaan, jos et koko ajan huuda, että huopaa,souda, kuten veljekset teki ja tietenkin tämä toinen ei soutanut, eikä huovannut!!Jatkoa en tiedä, tai tiedän, mutta se ei sovi tänne palstalle.

        Lapsena olin isäni kanssa aina verkoilla ja minä olin se joka laskin verkot takateljolla seisten, koska olin niin pieni ja isäni oli se, joka "huopasi/souti", mutta kerran pulahdin verkkoineni veteen ja isä oli hiukan "hermona" ja nosti minut veneeseen takaisin.

        Talvikalastus olikin mukavaa, kun isän kanssa laitettiin iskukoukut, laskettiin verkot jään alle ja tietenkin sitten kävimme ne kokemassa. Oikeastaan hauskinta oli syksyisin tiirailla kirkkaan jään alta, missä matikka on ja kolauttaa sitä. Siinä se oli, kolikka made.

        Tuulastus oli myös aika jännä, vaikka siihen minua ei kelpuutettu kovinkaan usein? Miksiköhän? No, aika puhelias olen ja olisi pitänyt olla hiljaa.

        No, unohdetaan meidän yhteinen kalastus ja karakoeillat, koska näin meni sävelemme epävireeseen, valitettavasti.

        No tietty! Ja myynkin tän ja muutan Tampereelle,jos kauppa käy ja saan tietyn määrän dippiä.
        Hyvää Jussia! anteeksi mielipitteni.
        Leijonanaisena on vain niin ihanaa pitää mielipiteistään kiinni ama


      • totuuskomissio.fi
        totuuttakinOnOlemassa kirjoitti:

        Hei, tiedätkö, että Ruotsi on Suomen länsirannikon puolella! Lopeta tuo olettamuksesi ja luulojesi jakaminen. Mitä helkuttia sinulle kuuluu kuka kukin on ja mitä kertoo.
        Kun minä valehtelen ei ole sinun asiasi oikoa puheitani, kun sanon asuvani Ruotsissa, ei sekään kuulu sinulle!
        Etsi elää ip osoitteiden luuohakujen tilalle.

        Ruunelle toivotan voimia.

        Samalla menee Hyvän JUhannuksen toivotus Sinulle, koko palstalle ja xx9:lle Svea Mamman maalle.

        Mutta siihen saa ja pitääkin puuttua että xx9 lykkää apinajuttujaan tällekin palstalle. Häirikkö olet. Pannata sinut pitäisi.
        Jos joku ei näe yhtäläisyyttä ruunen ja xx9 välillä niin ihmetyellä täytyy. ruune tiesi "xx9" kommunistiksi, joiden olettaa olevan niin halkityperiä että oikea kommunisti kirjoittais noita idioottiviestejä.
        ruune kirjaa kai jokaisen viestinsä johonkin oman blokiinsa. Sitten saa ihailla pötkönsä kasvavan päivä päivältä pituutta.

        Toinen huvittava juttu on että xx9 on ruunen sydän ystävä. Toivottaa sille voimia ja menestystä.

        Demntiatason nukketeatteria!


      • totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Mutta siihen saa ja pitääkin puuttua että xx9 lykkää apinajuttujaan tällekin palstalle. Häirikkö olet. Pannata sinut pitäisi.
        Jos joku ei näe yhtäläisyyttä ruunen ja xx9 välillä niin ihmetyellä täytyy. ruune tiesi "xx9" kommunistiksi, joiden olettaa olevan niin halkityperiä että oikea kommunisti kirjoittais noita idioottiviestejä.
        ruune kirjaa kai jokaisen viestinsä johonkin oman blokiinsa. Sitten saa ihailla pötkönsä kasvavan päivä päivältä pituutta.

        Toinen huvittava juttu on että xx9 on ruunen sydän ystävä. Toivottaa sille voimia ja menestystä.

        Demntiatason nukketeatteria!

        totuuskomissio.fi
        Jos Sinulla on faktaa,minkätähden lataat olettamuksia?
        Ihmetytttää,minkätähden ruune hyökkäis vain minun ketjujani vastaan? Olen tietty arvostellut häntä,mutta kunnioitan hänen mielipiteitään.
        Siis oletat etteivät kaikki muumit olekkaan siellä laaksossa enää entisellä sefulla?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        totuuskomissio.fi
        Jos Sinulla on faktaa,minkätähden lataat olettamuksia?
        Ihmetytttää,minkätähden ruune hyökkäis vain minun ketjujani vastaan? Olen tietty arvostellut häntä,mutta kunnioitan hänen mielipiteitään.
        Siis oletat etteivät kaikki muumit olekkaan siellä laaksossa enää entisellä sefulla?

        Voiko yksinäisyys tehdä meistä,jopa sairalloisia,aloitekyvyttömiä vihanlietsojia,jollei oma ketju vedä? Ruune muuten ei ole viestiketjuuni vastannut,kuin ennen.Ei voi olla totta?
        Kuinka joku voi niin sairaalle tasolle alistua,että näkee minussakin kilpailijan?

        Minä elän elämääni,minä kalastan,en hamuile enää vihreää oksaa.Jos Hän todella on entinen sefu ruune,olen todella yllättänyt,joskaan en enää ämmentynyt?

        Kuinka joku sivistynyt ihminen voi tulla sotkemaan,vain minun aloituksiani?
        Kyllä nyt alan uskoa,kun harkintakykyni minimoin ja laskin miinnukset ja plussat?


      • 3...11
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voiko yksinäisyys tehdä meistä,jopa sairalloisia,aloitekyvyttömiä vihanlietsojia,jollei oma ketju vedä? Ruune muuten ei ole viestiketjuuni vastannut,kuin ennen.Ei voi olla totta?
        Kuinka joku voi niin sairaalle tasolle alistua,että näkee minussakin kilpailijan?

        Minä elän elämääni,minä kalastan,en hamuile enää vihreää oksaa.Jos Hän todella on entinen sefu ruune,olen todella yllättänyt,joskaan en enää ämmentynyt?

        Kuinka joku sivistynyt ihminen voi tulla sotkemaan,vain minun aloituksiani?
        Kyllä nyt alan uskoa,kun harkintakykyni minimoin ja laskin miinnukset ja plussat?

        Tuskinpa kukaan kilpailijana pitää. Jos pitääkin, niin mitä ihmeen sairautta se olisi?


      • totuuskomissio.fi
        rituliini_38 kirjoitti:

        totuuskomissio.fi
        Jos Sinulla on faktaa,minkätähden lataat olettamuksia?
        Ihmetytttää,minkätähden ruune hyökkäis vain minun ketjujani vastaan? Olen tietty arvostellut häntä,mutta kunnioitan hänen mielipiteitään.
        Siis oletat etteivät kaikki muumit olekkaan siellä laaksossa enää entisellä sefulla?

        Olit hyvin kauan pois näiltä palstoilta Rituliini. Silloin xx9;n paikalla oli att2.Täsmälleen samaa tekotehtyä apinamökellystä. Eilen vastasi kuten raisiolainen osaa kirjoittaa.
        Ei hän pelkästään sinun aloituksiasi häiritse, katsos pakkomielle, liian rankat elämänkokemukset. Ei xx9 pääse tuulettumaan luontoon, ihailemaan sen kesäistä rehevyyttä, ei vesille pääsyn ihanuutta.
        Mutta näillä sitä mennään. Juhannusta lykkää päälle.


      • totuuskomissio.fi kirjoitti:

        Olit hyvin kauan pois näiltä palstoilta Rituliini. Silloin xx9;n paikalla oli att2.Täsmälleen samaa tekotehtyä apinamökellystä. Eilen vastasi kuten raisiolainen osaa kirjoittaa.
        Ei hän pelkästään sinun aloituksiasi häiritse, katsos pakkomielle, liian rankat elämänkokemukset. Ei xx9 pääse tuulettumaan luontoon, ihailemaan sen kesäistä rehevyyttä, ei vesille pääsyn ihanuutta.
        Mutta näillä sitä mennään. Juhannusta lykkää päälle.

        Olin todella pois pitkäntovin!
        Jotenkin se vain tuntuu uskomattomalta?Ihminen tavallaan,käpertyy itseensä ja alkaa nähdä uhkakuvia itseestään,suojautuu niiltä ja roolittaa itsensä.
        Luin mielettömästi psykogiaa aikoinaan,en opiskellut ja jotenkin toi skenaario hahmottuu?
        Haluan hautaan,tai sinne krematorioon selväjärkisenä


    • Olen todella pettynyt,jos niin on,että entinen meidän rakastama fefu,alistuu itse paltahäirintään,jota palstaa suojellut?
      Tämähän on tavallaan kavaltamista,pettämistä,luottamustietojen väärinkäyttämistä?
      Uskomatonta?

    • Eimitäänvälii

      Mitä pirun väliä sillä vetääkö ketju vai ei ? Kyllä sinä itse nyt tartut joka sanaan ja haastat riitaa. Siitähän se ketju venyy.

      • Eimitäänvälii!
        Tarkkennusta olis hyvä saada?Jos aloitteellisuus ja ketju kulkee,mainnostajat hyötyy,en minä.
        Minä kuljetan ketjua,tiedätkö mitä se sana edes pitää sisällään?

        Jos Sinua riepoo,minkätähden kuljet kannoillani? Puuttuuko elämältäsi ehkä sisältö?
        No tuskin sitä täältä saat? Minä saan lähden laskemaan verkkoja,joten minun elämältäni sitä ei puutu ama


    • on-meitä-moneksi

      Alotuksen tekijä taitaa olla kaikkein kalkeutunein tyyppi,
      ittesä kanssa väittele
      vatailee itselleen, heh

      • En yhtään kommenttia ole vetänyt yli aloitukseni!
        Minulla ihan aikuisten oikeesti on rantatila hoidettavana,jollei Sinulla ole hanki sellainen,tiedät mitä sellaisella tilalla yksinäinen nainen tekee?Töitä,oletko koskaan kuullut edes sanaa työ?

        Romaanilta kysyttiin samaa,hän vastasi :poliisi kerran kysyi Kuopion torilla:
        Yhäkö "työ" siinä seisotte,että romaanikin ties,mitä työ sana tarkoittaa,ama ehkä sen vielä paremmin.
        on-meitä moneksi, joko pohjanmaalla vitsit vähissä? tule lainaamaan täältä Savosta ama


      • Puuhankavesi

        Toisaalta kun katselee Rituliinin elämänvaiheita ja kirjoituksiaan tällä hänen ikäistensä saitilla, näyttää että hänellä on virtaa. Ei tarvi ikävissään vastailla itselleen.


      • Puuhankavesi kirjoitti:

        Toisaalta kun katselee Rituliinin elämänvaiheita ja kirjoituksiaan tällä hänen ikäistensä saitilla, näyttää että hänellä on virtaa. Ei tarvi ikävissään vastailla itselleen.

        Siis virtaa!
        Ei minulta aamulla kukaan kysy,mitä tänään aiot tehdä?Kässärinlaadinta on aivan oma juttuni.
        Yleensä näin kesäisin,se venho vesille ja verkoille.Nyt vain kolme verkkoa ,vaikka kuudelle luvat.Onko se todella väärin,että kalastan,siis teen kalastuksenhoitotyötä poistan roskakallaa ja olen Valmetilla työskentelyn ohella oppinut ton ronskin kielenkäytön.

        Ovatko kaikki täällä,niin jalosukuisia,etteivät kestä läppää,eivät kestä huumoria,jaahas ollaan siltä puolelta,että kukista mehiläisistä saa puhua.

        Jotenkin masentaa niistä mehiläisistäkin puhuminen,kun niitä ei edes ole pihapiirissäni?
        Minne kaikki mehiläiset,kaikki pölyyttäjät ovat kadonneet??


      • kiinnostavalaulu
        Puuhankavesi kirjoitti:

        Toisaalta kun katselee Rituliinin elämänvaiheita ja kirjoituksiaan tällä hänen ikäistensä saitilla, näyttää että hänellä on virtaa. Ei tarvi ikävissään vastailla itselleen.

        MIssöäon Puuhankavesi? Muistan kotiseutulaulusta sanat."Kirkkaus Keuruun ja Puuhanka veen." Mikä kotiseutulaulu laita linkki laulusta palstalle, kiitos!



      • Lorenaa
        sini-sirkku kirjoitti:

        Tässäpä tämä, tuttu minullekin, vaikka ei kotiseutua ollutkaan mummolaa kuitenkin 😋

        https://www.youtube.com/watch?v=LYYx7sacBvM

        Hyvää Juhannusta kaikille 🌷

        Kiitos linkistä Keski Suomen Kotiseutulaulu, joka on tuttuakin tutumpi laulu, sanat sekä sävel. Olen etsinyt You tubesta toisen laulun sanoja sävelmään, joka kuuluu kesäiltaisin klo 20 harjun tornista. Siis sävelmä tornista kuuluu.
        https://www.youtube.com/watch?v=W4grQq3PXqw
        Nimi kait Kotiseutulaulu -Oi päivät seutuvilla Päijänteen, tuttu kellon kilke koivuhaasta jne.
        Ilmeisesti kukaan ei ole sävelmää kuoroesityksenä youtubeen laittanut. Varsin tuttuja ovat sävelmän tekijät, Martti Korpilahti sanoittajana,

        Nautinnollista keskikesän Juhannusta!


      • PuuhankavesI
        kiinnostavalaulu kirjoitti:

        MIssöäon Puuhankavesi? Muistan kotiseutulaulusta sanat."Kirkkaus Keuruun ja Puuhanka veen." Mikä kotiseutulaulu laita linkki laulusta palstalle, kiitos!

        Mieleeni tuli just tuo saman kotiseutulaunun sanat Google ei anna tulosta. Sekään suurennettu kuva Puuhankaveden aamusta ei tulostunut sivulle.


      • Hankasalmen.ukko
        kiinnostavalaulu kirjoitti:

        MIssöäon Puuhankavesi? Muistan kotiseutulaulusta sanat."Kirkkaus Keuruun ja Puuhanka veen." Mikä kotiseutulaulu laita linkki laulusta palstalle, kiitos!

        Se on näin Kirkkaus Keuruun ja kuu Hankaveen. Hankavesi ja sen yllä kuu. Terkkuja Amalle ja suukko poskelle ! Kaunista juhannusta teille mukavat kirjoittajat ja ei mukaville passit helkkariin.


      • pitää.viä.tarkistaa

        No nyt se selvisi >kuu< Hankaveden yllä. Hyvä Hankasalmen mies että selvitit asian. Mut hetkinen. Se kuvaotos oliaamunkoitteesta Puuhankavedeltä.
        On se siellä. Aamu Puuhankavesi/Sarkivaara. Tarkoittaneeko Särkivaaraa?


      • Hankasalmen.ukko kirjoitti:

        Se on näin Kirkkaus Keuruun ja kuu Hankaveen. Hankavesi ja sen yllä kuu. Terkkuja Amalle ja suukko poskelle ! Kaunista juhannusta teille mukavat kirjoittajat ja ei mukaville passit helkkariin.

        Hankasalmen.ukko!
        Luojankiitos,luin noi poskipusut tänään,olisin pyörtynyt Juhannussaunaan eilen?
        Voitin muuten jotkut pilkkikilpailutkin siellä ja voi Hanganlavalla olen yritettäny joskus hankkia tuleville lapsilleni isää??


    • Lorenaa

      Tulin kotiin Juhannustulilta makoisan "iltabrunssin" jälkeen. Olen kiinnostanut, nuoruusvuosilta muistooni jäänyt kotiseutulaulu. "Oi päivät seutuvilla Päijänteen...".
      Googlesta nyt löytyi laulun alkuperä viitatataan Putkilahteen joka on kylä pohjoisPäijänteellä.

      "http://www.putkilahti.fi/k120630f.php

      Se trumpetilla soitettu iltasävelmä Harjulta klo 20 kesäiltaisin on muistoja tuova, Edelleeen etsin onko tästä esim kuorosovitusta netissä?

      Hankasalmen ukolle kiitokset, Pitää siis olla "...kuu Hankaveen" siis kaksi eri asiaa - tuli selväksi -
      ...Hauska ajatus leikki miten pitää olla tarkkana ettei ole yhdyssana vaan kaksi eri tarkoitusta omaavaa sanaa,----Kuu ja Hankavesi.

      Vietetään yötöntä yötä, kaikille uitenkin kauniita unia, oman kullan kuvia.
      t. L

      • jajokakynsikylmeni

        Kaikki kotiseutulaulut laulettiin kansakoulussa. Minullakin jäi mielee Puuhankavesi kun piti olla Kuuhankaveen.

        https://www.youtube.com/watch?v=LYYx7sacBvM

        Koulujen laulutunnit olivat kuin olivatkin tärkeitä. Näin vanhanakin niitä vielä muistaa. Kun taas Sepeteuksen isän nimi on muistista hävveyksissä.


      • Oletko Lorenaa asunut Jyväskylässä?
        Minun kaikki lapseni ovat syntyneet Keskisuomen-keskussairaalaasa ja asustelin siellä parikymmentä vuotta.
        Vaikka asun nyt täällä Savossa,Jyskälästä siirryin Tampereelle?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Oletko Lorenaa asunut Jyväskylässä?
        Minun kaikki lapseni ovat syntyneet Keskisuomen-keskussairaalaasa ja asustelin siellä parikymmentä vuotta.
        Vaikka asun nyt täällä Savossa,Jyskälästä siirryin Tampereelle?

        Niin vaikka olen syntynyt Hesassa ja ollut kirjoilla siellä lähes parikymmentä vuotta,en tunnu kuuluvani todennäköisesti enää minnekkään.
        Voisinko sanoa,olen juureton


      • tuli väärin ei minun vika!!!!


      • Ompa uskomaton musikkimaku,todella ylevä,todella hienostunut,taiteellinen.musikkimaku?
        Ikalistenharmonikkakilpailut tulivat mieleen? Minä ymmärsin vain naapurin haitarinsoitosta,että ei aina hipaisutkaan nuotteja.Nuoteeista osaan yksisormisesti soittaa,en moniäänisesti.Urut minulla oli aikoinaan ja kissanpolkan osasin ilman nuotteja


    • kuluvatko_ehkä

      Izumi Tatenon esittämä kesäpäivä Kangasalla on poistettu yutubesta tekijänoikeusjuttuihin perustuneena. Ri sitä muut taiteilijat niin osaa. Myös monta muuta hyvää on poistettu.
      Onhan siellä aina jotakin vastaavaa. Kuuntelen omia suosittujani sieltä joka päivä.

    • etupenkki.Aina.Amen

      Näkyypä tottaviekoon. Mutta ei se mitään kun iäkkäitä ollaan. Kova tunku kärkeen näkyy iäkkäämmiltäkin kirjoittajilta.

      • Ihan aikuisten oikeesti?
        Mikä se nimimerkin "etupenkki.Aina .Amen" todellinen ongelma oikein on?

        Meille tämä tietokone tuotaa niinpaljon tietoa,ettei meidän tarvitse koko aivokapasiteettiamme tuhlata tämän keskustelupalstan mielipiteisiin,kirjoitteluihin,kuka on listalla ykkönen,kuka seuraavana?

        Me voimme ohittaa ne ja siirtyä vaikka linnunpesille,ne minä avaan ensimmäisinä aamulla ja sen jälkeen luen horoskoopit.
        Ei tehdä kirjoituspalstasta itseämme suurempaa ongelmaa?


    • y-qyöbel-abel

      Ei tehdä niin Rituliini. Ei tehä tästä numeroo, sanois ne kirjoittavat hämäläissisarukset. Hitsi kun nimi ei tul nyt mieleen. Tässä välissä ilmoitettiin jo Annikki Tähdenkin siirtyneen ylemmille tasoille.
      Sitä minä vielä yöllä kehaisemaan kun sain hirrrrveellä työllä ens painonnousun pysäytettyy, sit pikkuhiljaa laskusuuntaan.
      Teoriassa helppoo, Juo paljon vettä ja näkkileipää ja salaatinlehtiä syö. Unirytmi meni ihan sekas. Nukuin 3 tuntia kun iltauutisilta nukahin.
      Meillä on se lihavuuskeeni. Kaikille meiän miehille on viina maistunut. Pitkä on tili itelläkii, joka kurkusta on alas valunu.
      On se käytävä pötkölleen että jaksaa huomenna heräillä etesklo 09 tienoilla. Öitä

    • noinhan.niistä.on.san

      Onhan täällä jokunen suhteellisen selväpäinenkin kirjoittaja, kuten kristiina ja makriina, vaikka kuuluisivatkin 80 -kerhoon.

    • Lajittelu.ällöttää

      Epäreilua nikittömämä lajitella ja osoittaa sormella mimeten. Tuskin ilahtuvat edes asianomaiset. Kaipa täällä suurin osa selvin päin kirjoittaa. Alkeellinen riidankylvön yritys tuo on, tee rakentava aloitus ihan itse.

      • iäntuomavakaus

        Mielestäni on rauhallinen ja rakentava ketju. Omaan netin käyttöön ei kuulu alkoholi ollenkaan.


    • Kalkki tulee ennen kuolemaa.

    • aikansa.kutakin.sano

      Osuvaa filosofointia Rituliililta. > Kaipa se aika on ajanut meistä ohi <. Meikä sen huomaa jo itsekin mutta kyllä siitä huomautetaankin sivullisten ihmisten taholta.
      Hungerlan Hilda on leipäpalasen antanut kun on itellä ollut tiukkaa. Hänen pomonsa, Viikate Vilma on tehnyt vuosien jälkeen jo monta tarjousta. Olen pyytänyt jatkoaikaa.

      • Ei me anneta sen ajan,onko sitä jäljellä vähän vai paljon,vaikuttaa elämämme "kujanjuoksuun".
        Tämä ketju antaa ymmärtää,että olemme elämänhaluisia,haasteisiin vastaavia ikäihmisiä.

        Me annetaan piupaut aivojenrapistumiselle,me näytetään Stopmerkkiä kalkkeutumiselle.
        Ollaan skarppeina,ollaan täysillä kiinni yhteiskunnan tarjoamissa vapaaajanriennoissa.

        Minullekin tyttäreni toi ihanan yllätyksen,Hän tullatupsahti keskivikkona yllätysvierailulle ja minäkin pääsin karaokepubiin,kiekasemaan muutamat biisit.


      • ouninpohjasta.itään

        Mahotonta. Ama. Minusta ei ole karaoke esiintyjäksi. Kun riittävän monta kuppia on kuupassa niin jotain mielessäni örisen.
        Tuulinen päivä vissiin koko Suomessa tänään. Pitää laittaa korvatulpat kun korvat tykkää kyttyrää kovista tuulista ulkona ollessa.


      • ouninpohjasta.itään kirjoitti:

        Mahotonta. Ama. Minusta ei ole karaoke esiintyjäksi. Kun riittävän monta kuppia on kuupassa niin jotain mielessäni örisen.
        Tuulinen päivä vissiin koko Suomessa tänään. Pitää laittaa korvatulpat kun korvat tykkää kyttyrää kovista tuulista ulkona ollessa.

        Voi myrsky ja mylväys!
        Katsoin kalassksenpesälle,siellä se emo yrittää suojata poikasiiaan,siellä sataa jo.

        Minulla venelaituri on irtoomassa kiinnikkeistään,mutta onneksi ajautuu rantaan,kun tuuli käy vastarannalta,kaiketi sieltä mistä se vastarannankiiskikin on lähtöisin??
        Onneksi verkot ovat maissa,joten kokeminen helpompaa,koviakokeminen on taas aivan eri juttu?


    • Ramoona_

      Etelärannikolle on täksi päiväksi ennustettu myrskyisää itätuulta , joka jo eilen enteili kun veneretkellä käytiin. Se on harvinainen tuulensuunta kesällä, ikävän puuskittainen ja antaa haasteita löytää sopiva ankkuripaikka tai kiinnityspaikka saaren rantaan, pitäisi hakea kaikilta tuulilta suojaisa laguuni, niitäkin kyllä on. Venekansan on oltava aina valppaina tuulten suhteen ja ainakin kerran kesässä on sumun saartamiksikin jouduttu. Eilenkin sataman laituriin tulo oli hankalaa, kun tuuli painoi ja tilaa kahden muun veneen välissä on vähän, pitää ehtiä sujauttaa ensin peräpaaluihin köysilenkit, sitten juosta laskemaan sivuille lepuuttimia ja kiirehtiä keulalle keulaköysiä kiinnittämään laituriin. Minä olen kansityttö ja hoitelen köydet, mies moottorin ja purjeet. Tosin hän usein ehtii keulaköysiin ennen minua . Kyllä tässä mummon pitää vaan ketteränä olla, vaikka on paljon yli kahdeksankymppisiäkin purjehtijoita , varsinkin saksalaisia ja hollantilaisia harmaita panttereita näkee saaristossamme.

      Pahin tuuli ei taidakaan aivan rannikolle nyt osua, ei sadekaan ole täällä alkanut, mutta Tallinnan-laivat saattavat olla hankaluuksissa. Yhden ainoan kerran olen karaokea minäkin laulanut työseminaarimatkalla Tallinnan-laivalla. On minulla nuottikorvaa, kun olen kuoroihinkin kelvannut ja työpaikan tiernapojissa laulanut, mutta kyllä se laivayleisö oli vähän liikaa minulle. Kollegani voitti melkein aina karaokekilpailun, sai uuden risteilyn palkinnoksi, siitä tuli oikein oravanpyörä. Meidän veneen vanteissa liehuu videokasettinauhoja karkottimiksi , aina tiirat ja lokit yrittävät pesiä katolle tai kannelle , lasten muovinen leikkikäärmekin on laitettu niitä pelottamaan. Ystäväperhe joutui parina kesänä myöhäistämään veneretkiä, kun tiira oli ehtinyt jo munia sitlooraan eli siihen ulko-ohjauspaikkaan .

      Elämän tyynet ja myrskyt saamme kokea, mutta myrskyn jälkeen on poutasää. Edesmennyt Kari Tapio Jalkanen itse sanoitti laulamansa :

      Myrskyn jälkeen on poutasää
      vihdoin oon sen saanut ymmärtää
      nyt sen nään, ei yksikään
      voi päättää päivistään,
      ne määrätään.

    • pimpelipompelijuu

      "Ei me anneta sen ajan,onko sitä jäljellä vähän vai paljon,vaikuttaa elämämme "kujanjuoksuun". Niinpä.
      Se on hienoa, että moni, ei aloittajakaan tiedä omaa tilannettaan. Voi omassa mkielessään olla vain entistä terävämpi, tai ainakin näytellä. Sitä se ikä teettää.

    • Tämä elämä on tietynlainen roolisuoritus,näyttelemme sen oman käsikirjoituksemme mukaan,tai jonkun toisen laatiman kässärin mukaan?
      Ei minun roolisuoritustani,minun itsenäistä elämääni,menetyksineen,kokemuksineen,luulis kenenkään kadehtivan?

      Minut on kasvatettu,sotapakolaisesta vahvaksi naiseksi,kiitos siitä kasvattivanhempieni.
      Minut on kasvatettu rehelliseksi,jo pentuna,kun sokeria varastin keittiön irtonaisen kaapin päältä ja se kaapin rohjo kaatui päälleni,sain selkääni,kun huomasivat että toi sokerivaras on vielä hengissä,että siihen voi ruumillista kuritusta kohdentaa?

      Käytin pronomiiniä se ja siihen,koska tunsin,että talon pystykorvaakin kohdeltiin paremmin,kuin minua?
      No minä en tosin osannut oravia haukkua,se osasi,kaiketi ero oli siinä?
      Minä olin vain se vastarannakiiski,kun yritin tuoda mielipiteitäni julki?

      • kuningas-sukuako

        "Tämä elämä on tietynlainen roolisuoritus,näyttelemme sen oman käsikirjoituksemme mukaan,tai jonkun toisen laatiman kässärin mukaan?"

        Nyt muuttui siis roolileikiksi ja näyttelemiseksi. Aikaisemmin olet kirjoittanut kovinkin tietävästi "me sitä ja me tätä, aivan kuin tietäisit kaikkien toistenkin mielipiteen. Pahastut heti, jos joku ei kuulu tuohon joukkoon "me", vai teititteletkö itseäsi.


      • napo.80

        Oli se huimaa aikaan ennen Ranskan hovissa kun aviopuolisotkit teitittelivät toisiaan. Meillä lapset opetettiin teitittelemään omia vanhempiaan. Oikein vieraannuttava tapa saada näin juopa omien lasten välille.


      • kuningas-sukuako kirjoitti:

        "Tämä elämä on tietynlainen roolisuoritus,näyttelemme sen oman käsikirjoituksemme mukaan,tai jonkun toisen laatiman kässärin mukaan?"

        Nyt muuttui siis roolileikiksi ja näyttelemiseksi. Aikaisemmin olet kirjoittanut kovinkin tietävästi "me sitä ja me tätä, aivan kuin tietäisit kaikkien toistenkin mielipiteen. Pahastut heti, jos joku ei kuulu tuohon joukkoon "me", vai teititteletkö itseäsi.

        Ai Krisukin aloittanut terästetyn puskailun?
        No jospa se sinun imagoasi nostaa,niin siitä vaan?Hoitoonohjaustakin on saatavissa,että hakeudu jos noin paha on olla?

        Se toi puskassaolo ainakin minua ahdistais?
        Me suomalaiset olemme sivistyskansa,no se sivistys ei kaiketi ulotu tänne vartuneiden ikäihmisten pariin?
        Hyvää viikonloppua,kaikesta huolimatta


      • Puhuttelumuodot
        napo.80 kirjoitti:

        Oli se huimaa aikaan ennen Ranskan hovissa kun aviopuolisotkit teitittelivät toisiaan. Meillä lapset opetettiin teitittelemään omia vanhempiaan. Oikein vieraannuttava tapa saada näin juopa omien lasten välille.

        Ranskan kielioppi on erilainen kuin suomen. Teitittelevät vieläkin.
        Minut opetettiin puhuttelemaan aikuisia kolmannessa persoonassa. Se vierotti minut kaikista aikuisista, koska en halunnut täditellä ja sedätellä.


      • eikielinero
        Puhuttelumuodot kirjoitti:

        Ranskan kielioppi on erilainen kuin suomen. Teitittelevät vieläkin.
        Minut opetettiin puhuttelemaan aikuisia kolmannessa persoonassa. Se vierotti minut kaikista aikuisista, koska en halunnut täditellä ja sedätellä.

        Se tämä suomalainen puhuttelusanasto ehkä poikkeaa noista sivistyskielistä?
        Painu v.....n,voi p......e,näytetään ehkä välissä keskisormea?
        Että sellainen äidinkieli meillä?


      • thorvill

        No voi sun taatana vieköön, kuuluuks ne siihe ruottin vai venätän peruihin 😳 ?


    • itku.on.lähellä

      Täällä ei saa sanoa poikkipuolista sanaa, aloittaja suuttuu.

      Mikäli rohkenit sanoa, heti aloittaja leimaa sinut jollain nimimerkillä kirjoittavaan.

      Aloittaja tietää kuka kukin on, mutta luulee ruunen olevan se joku ??9 jonka tietokon.e expertti, kaikki tietävä IP osoitetutkimuksillansa "rehevästi valehteleva" kommentoija on leimannut ruuneksi.

      Täällä on hienoja puheenvuoroja, havaitsin juuri ketjun luettuani, vaikka totuuden nimissä, ihan jokaista viestiä en kokonaan lukenet, silmäilin vain pääkohtia niistäkin joissa ei oikeastaan ollut tärkeää, taoi oli edellisen toistoa.

      Varovasti liukkalla, täällä voi upota muuhunkin kuin suohon.

      Kalkkeutunutkin olen, ainakin osa verisuonistani, mutta järki on vielä toiminut omiksi tarpeiksi, kun kukaan ei ole myynyt minulle kamelia, enkä usko olevani kameli joka kaiken jaksaa.

      Heikkous on herkkyyden merkki, varokaa nyt punkkeja jotka liikkuvat rantapusikoissa.
      Oikeastaan haluaisinkin olla punkki, paisua muista voimaa imien.

      • itku.on.lähellä

        Älä itke . Hienosti olit ainakin oivaltanut viestien tulkinnan, ja nuo arvailut, kuka kukin on, koska ainahan voi joku myös "apinoida" toisen kirjoitusta ja saa siten palstan arvailut sekaisin ja syytökset ns. niskaansa. Mikä huvittavinta, niin lääkkeet on valintana ja hoitoon ohjaus suosituksena.

        Tuo on kyllä totta, mitä kirjoitit;"Täällä ei saa sanoa poikkipuolista sanaa, koska aloittaja suuttuu.".

        Eniten minuakin ärsyttää tuo kaikkitietävä IP-osoitteineen, joka molla ruuneperiä, yhdistäen hänet siihen att2, tai mitä niitä nyt olikaan, mutta joka tapauksessa tähän Ruotsissa asuvaan "apinaan", joka muka opettelee täällä suomenkielen muisteluaan. Jäiköhän hänenkin koulusta muistiin vain sana "apina"?


      • totuuskomitea.fi

        Nimim.xx9 on insinöörikirjailija ruunen koneelta lähteneitä viestejä. Asia vedenpitävä. Dementiall on monet kasvot, näemmä.


      • luule.luule.veliseni

        Se Dementia.
        Koita jo parantua, kun et muista kuin yhden kirjoittajan koko palstalta, Ruunen.
        Hän on ollutkin Sinulle tärkeä persoona, koska on noin pinttynyt mieleesi ja luulet kaikkia häneksi!
        Olenko minäkin hän, kun otan kantaa luuloihisi?
        Mitä se mitä luulet, moni tietää totuuden jota Sinä et.


    • En koskaan peru sanojani ex täällä, sana minulle on vaikea---- ei apina suomalainen tänään .

      • se.juttukaveri.joskus

        Joko Tukholman ympäristössä on helle?
        Milloin tulet Päijät-Hämeeseen tuttuja seutuja vilkaisemaan?


      • totuuskomitea.fi

        Vain dementikko haluaa älyttää kaiken aikaa. Ei ymmärrä etteivät kaikki ihmiset usko tuota xx9 peitetarinaa kommunistista, joka ei ole 47 vuoteen asunut suomessa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe