Varokaa, palstalla petolintuja

näreestä

Palstalla silmittömästi hyökkäileviä petolintuja, jotka väittävät olevansa narsistin "lapsiuhreja".
Tiedä sitten.
Varoitan kirjoittelemasta ja vastaamasta heille kovin tosissaan. Seurauskena on ainoastaan se että nokkivat silmät päästäsi, koska ovat automaatilla asennoituneet kaikkiin muihin kuin "lapsiuhreihein" niin että nämä voisi likvidoida vaikka koko maailmasta. Ts. näillä "lapsiuhreilla" on hävitysvimma.
Nämä "lapsiuhrit" kuitenkin jo vähintään keski-ikäisiä.
Pelaavat muilla kirjoittajilla peliä, sinä olet kiva sinä et... Eli hajoita ja hallitse. "Kivoja" kuitenkin pääsääntöisesti ovat ainoastaan muut "lapsiuhrit", muita ei hyväksytä.
Toisaalta, nämä narsistiset "lapsiuhrit" voivat myös metsästää tällä palstalla itselleen uhreja, jotka alistuvat heidän riehuntaansa.
Siellä voidaan sitten myös väittää olevansa vaikka mitä, esteettisiä, empaattisia tai muuta mistä ovat lukeneet jostain tietoa.

81

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvanapattu

      Huomattu. Petolinnut näkyvät syövän palstalta valmiita repliikkejä ja pudottelevat niitä satunnaisesti kirjoittelijoiden niskaan.

    • lisäätotuuksia

      Minun silmääni on pistänyt että ilmeisesti hahmotushäiriöistä vanhempaa moititaan häiriöstä.
      Siis ihminenhän on flexible. Häiriö jollain alueella voi hyvin tarkoittaa että ihminen pystyy panostamaan jollain toisella alueella. Siis nykyäänhän on tiedossa, että on myös äärimmäisyyksiin kiusattuja vanhempia, jotka joutuvat jossain vaiheessa hankkimaan lähestymiskiellon lapsilleen. Harva ikävä kyllä pystyy tuohon. Joskus vasta jossain seniorikodissa pystytään edunvalvojan kautta järjestämään vanhus turvaan.
      Tämä on totuus.

      • utiortriytt

        Kieroissa tapauksissa annetaan ymmärtää että kiusattu lapsi on se häiriö ja hankitaan ehkä lähestymiskieltokin, noin näön vuoksi, vaikka pyrkimys on vain pysyäkin poissa. Niinhän monille lapsiuhreille tehdään jo lapsuudessa. Annetaan ymmärtää että kyseessä on kuriton ja huonokäytöksinen lapsi. Ei todellakaan ole harvinaista että sossut menee retkuun.


      • Varhaiskasvattaja
        utiortriytt kirjoitti:

        Kieroissa tapauksissa annetaan ymmärtää että kiusattu lapsi on se häiriö ja hankitaan ehkä lähestymiskieltokin, noin näön vuoksi, vaikka pyrkimys on vain pysyäkin poissa. Niinhän monille lapsiuhreille tehdään jo lapsuudessa. Annetaan ymmärtää että kyseessä on kuriton ja huonokäytöksinen lapsi. Ei todellakaan ole harvinaista että sossut menee retkuun.

        Vanhempien huono käytös siirtyy aina lapseen jollakin tapaa. Vasta vähän vartuttuaan lapsi voi sitä jotenkin sisäisesti käsitellä.
        Lapsen huono käytös voi tulla myös muualta kuin kotoa.
        Lapsen huono käytös voi johtua myös jostain sisäsyntyisestä ongelmasta, joista osa on perinnöllisiä.


    • xcxcxcc

      Eiköhän ole enemmän niitä häiriökäyttäytyviä katkeria, tuhoavia vanhempia, jotka kostavat lapsilleen, vaikka omasta syystään ovat itse pilanneet elämänsä ja sen seurauksena pilaavat vielä lapsiensakin elämän.
      Noin joka viides äiti on ns. tuhoava äiti.

      • aloittaja-

        Tässä yksi näyte siitä miten pyrkivät estämään aikuisten kirjoittelun.
        Tuokin "lapsi" itse tietenkin aikuinen, mutta käyttäytyy noin.
        Pyrkii varmaan hajoittamaan tämän keskusteluketjun.


      • Kaikelkunnioituksel

        Näin minäkin näkisin. Ja päälle vielä nämä parisuhteissaan pahaa mieltä saaneet jotka purkavat pettymyksiään ja turhaumiaan lapsiuhreihin ja sabotoidaan kaikin mahdollisin alhaisin tavoin heidän selviytymis- ja selvittely-yrityksiään. Sitten kipitetään vihelllellen as if sivistynyt aikuinen taas seurapiireilemään, skål.


      • vääryksiätaas
        Kaikelkunnioituksel kirjoitti:

        Näin minäkin näkisin. Ja päälle vielä nämä parisuhteissaan pahaa mieltä saaneet jotka purkavat pettymyksiään ja turhaumiaan lapsiuhreihin ja sabotoidaan kaikin mahdollisin alhaisin tavoin heidän selviytymis- ja selvittely-yrityksiään. Sitten kipitetään vihelllellen as if sivistynyt aikuinen taas seurapiireilemään, skål.

        Onko väärin toivoa, että jonkun toisen aikuisen lapsi ei roikkuisi syyttömän aikuisen kurkussa?


      • Huumehörhö
        vääryksiätaas kirjoitti:

        Onko väärin toivoa, että jonkun toisen aikuisen lapsi ei roikkuisi syyttömän aikuisen kurkussa?

        Jos on lepakoita pää täynnä niin ei siinä paljoa valita kenen kurkkuun käydään roikkumaan. Kokemuksesta tiedän.


    • Lehdenlukija

      Minun tuntemani narsisti miehen vanhemmat joutuivat muuttamaan pois asuinseudultaan kauvas pakoon narsistista poikaansa. Vanhemmat kärsivät usein suunnattomasti ja heidän koko elämänsä saattaa olla pilalla jonkun lapsen narsistisuudesta, usein vielä päihdeongelma päälle.
      Lehdistä tunnettuja tapauksia kun lapsi on tappanut vanhempansa.

      • VeikkoVille

        Sellainen lapsi kun siunaantuu niin siinä on koko suvulla naurussa pitelemistä. Usein vanhempien elämä on tuhoon tuomittu. Tuomio tulee usein vähän joka suunnasta, kun se on yleensä se kasvatuksen epäonnistuminen jota siitä syytetään. Syyllinen on helppo löytää. Ei tarvitse kaukaa etsiä.
        Minulle sattunut tapaus, jossa eräs pikkuserkkuni soitti humalassa ja alkoi haukkumaan kuinka minä olen häntä naperona kiusannut. Kun en vastannut niin pienen hiljaisuuden jälkeen tämä mies tokaisi että ai niin, et ole voinut koska olet niin paljon nuorempi kuin hän. Anteeksi ei pyytänyt yöllistä hälytystään vaan yrmeästi tuhahtaen sulki puhelimen.
        Sääliksi käy senkin veikon vanhempia, nämä kun eivät mitenkään voi väistää ikäänsä vedoten kuten minä. Salainen puhelinnumero ja pääsykielto kotiin ovat ainoat mitkä toimivat, mutta sydämen päälle käy sellainen. Viimeinen ja äärimmäinen keino.


    • poiuytrsdf

      Anteeksi mutta suomalainen narsismikeskustelu on suurelta osin niin tasotonta, etta koen siihen osallistumisen vahingolliseksi. En voi kuitenkaan muuttaa sita etta tulin yrittaneeksi.
      Mutta vakavissa vaikeuksissa oleville ihmisille on kohtuutonta lukea näin heikkolaatuista tekstia kuin tamakin ketju, uskomatonta vahingollista kiusaamishuuhaata...mita taalla suomessa riittaa...
      Joilla menee hyvin on ehkä varaa rasittaa aivojaan sellaisella, mutta ei psykopaattien läheisillä...
      Goodbye !

      • KaikellaHyvyydellä

        Toivottavasti niillä joilla menee hyvin menee edelleenkin hyvin. Ja toivottavasti ne täysin sivulliset ja ulkopuoliset uhrit keitä narsisti on vakavasti vahingoittanut kesken näiden elämää, vaikka myöhäisemmässäkin vaiheessa pystyvät selviytymään vanhingoistaan. Toivon kaikkea hyvää narsistien uhreiksi joutuneille.
        Kuitenkin sillä varauksella, että eivä itse ole narsisteja, jolloin heidän hyvänsä olisi jotain sellaista yleistä vahingoittamista mistä seuraa onnettomuuksia muille.


      • ljfoufprui

        Ei todellakaan ole varaa. Mä olen saanut jo parit järtslaakit viime päivinä ja aivoslaakit päälle. Onneksi näin palstalla voi itse säädellä mitä lukee. Pahempaa ja tuhoisampaa se on jossain livenä. Nyt kunnon toipumistauko.


      • Kaikellahyvyydellä
        ljfoufprui kirjoitti:

        Ei todellakaan ole varaa. Mä olen saanut jo parit järtslaakit viime päivinä ja aivoslaakit päälle. Onneksi näin palstalla voi itse säädellä mitä lukee. Pahempaa ja tuhoisampaa se on jossain livenä. Nyt kunnon toipumistauko.

        Täytyisi olla hyvin vahvasti omaa ongelmaansa tunnistamaton läheisriippuva eli ohutnahkainen narsisti, että ottaisi syyt sinun laakeistasi päälleen tällaisella palstalla. Sitä syyllistä kun kovin etsit että voisit syyttää syyttää syyttää syyttää syyttää....


      • poiuytrdfg
        ljfoufprui kirjoitti:

        Ei todellakaan ole varaa. Mä olen saanut jo parit järtslaakit viime päivinä ja aivoslaakit päälle. Onneksi näin palstalla voi itse säädellä mitä lukee. Pahempaa ja tuhoisampaa se on jossain livenä. Nyt kunnon toipumistauko.

        Joo mulla on ollut illalla ja yölla jotain niinku epileptisia kohtauksia, jotain ihan hirveita.
        Kummallista etta en saanu niita loppumaan vasta kun paatin etta ei kontaktia psykopaattiin vaikka olis mika hätä. Eika myöskaan mitaan paskaa lukemaan tai kuuntelemaan minnekaan.

        Parempaa vointia sulle ja itellekin toivon...


    • ihan-asiaa-puhut

      Ihan aiheellinen varotus.
      Sitäpaitsi palstalla kirjoittavat eivät ole sitä mitä väittävät olevansa.
      Tykkään tällaisista aloituksista, sillä siellä on sekä viisaus että hyvä tahto taustalla.

      • Jaa, mun käsitääkseni noita kummallisia "kaksin" taisteluja, jotka yhtäkisti syttyvät milloin mistäkin on kuulunut tän palstan historiaan ilm. kautta aikan, ei ole nähdäkseni mikään uusi ilmiö. Hyvinkin usein niihin liittyy myös nuo vihjailut alkoholinkäytöstä tms.

        Tiedä sitten, tosiaan niitä alkuun kummeksuinkin ja ajattelin, et onks nää edes aikuisia ihmisiä, usein tuntuu et niinku yks ihminen riitelisi itsensä kanssa vaiko yhtyykö siihen useampikin ihminen, joista on välillä hauskaa herjata puolin ja toisin tuntemattomia ihmisiä ajankulukseen/tylsyyttä poistaakseen, et on edes jotain äksöniä, esim. pitkinä pyhinä jos ei muuten tapahdu mitään ja kelitkin on mitä on.

        Mutta joo nykyään noihin metakoihin tulee suhtauduttua enempi tämän "tiedon" mukaan

        "Narsisti suhtautuu inhimilliseen ympäristöönsä ratkaisemattomien konfliktiensa kautta. Tällä tavoin luotu jännitteen energia kannattelee hänen elämäänsä. Narsistia piiskaavat eteenpäin valtavat epävarmuuden purkaukset ja hämmentävät tulevaisuuden pelot siitä, että hän menettäisi arveluttavan epävarman tasapainonsa. Narsistina oleminen on köydellä tanssimista. Narsistin on pysyttävä jatkuvasti valppaana ja jännittyneenä. Ainoastaan jatkuvan konfliktin tilassa hän saavuttaa pakonomaiseksi kokemansa kiihtymystilan.

        Tämä jaksottainen vuorovaikutus hänen konfliktiensa esineiden kanssa ylläpitää sisäistä metakkaa, pitää narsistin varpaisillaan ja täyttää hänet sillä huumaannuttavalla kokemuksella, että hän on elossa.

        Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen.

        Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.)."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html

        Palstan aiheen mukaan, voi sitten olettaa, et noita metakoitakin sitte joku aina välillä pyrkii synnyttämään.


      • poiuytdghjj

        Joo mun psykopaatti on pitany ylla tuota jannitystilaa vuosikymmenia ja luo ja yllapitaa erittain vaikeita konflikteja joihin sitte osallistuu monia ihmisia. Mun hermosto on painvastanen ja ei olis mitenkaan kestany jatkuvaa jannitystilaa kauheissa jannitysseikkailuissa joita mun elaman on taynna vastentahtoisesti, ja joita sitten ei meinata edes uskoa, kun ne kuulostaa vahan uskomattomille, mutta totta ne on...
        Ne johtunee siita etta silloinen laheisin ihmiseni psykopaattini on tarvinnu niita...
        Kaikki aina kysy multa: "Ootko sa koskaan miettiny miks sulle aina tapahtuu kaikkea mita meille muille ei koskaan tapahdu ?"
        tai
        "Miten sulla on aina kaikkea niin jannaa, vaikka sa oot melkeen aina vaan itekses kotona ?"
        Vastasin aina: "Sen mina itsekin haluaisin saada selville miksi, kun mina en ole naita seikkailuja halunnu, enka yhtaan kaipaa seikkailuja..."


      • poiuyfdfghh

        Sit toi mun psykopaatti on niin mielettömän pahantahtoinen. Kun han kuulee etta joku vaikka sanoo mulle: "Ompa sun hiukset rupasahtanu", niin mun psykopaatin silmissä valahtaa semmonen tyytyvainen ilkea valays, joka nakyy yllattavan selvasti.


      • syvätvedet
        poiuytdghjj kirjoitti:

        Joo mun psykopaatti on pitany ylla tuota jannitystilaa vuosikymmenia ja luo ja yllapitaa erittain vaikeita konflikteja joihin sitte osallistuu monia ihmisia. Mun hermosto on painvastanen ja ei olis mitenkaan kestany jatkuvaa jannitystilaa kauheissa jannitysseikkailuissa joita mun elaman on taynna vastentahtoisesti, ja joita sitten ei meinata edes uskoa, kun ne kuulostaa vahan uskomattomille, mutta totta ne on...
        Ne johtunee siita etta silloinen laheisin ihmiseni psykopaattini on tarvinnu niita...
        Kaikki aina kysy multa: "Ootko sa koskaan miettiny miks sulle aina tapahtuu kaikkea mita meille muille ei koskaan tapahdu ?"
        tai
        "Miten sulla on aina kaikkea niin jannaa, vaikka sa oot melkeen aina vaan itekses kotona ?"
        Vastasin aina: "Sen mina itsekin haluaisin saada selville miksi, kun mina en ole naita seikkailuja halunnu, enka yhtaan kaipaa seikkailuja..."

        Voiko sama ihminen olla kaikkien kaveri?


    • poiuytrdcvb

      Ja ma olen nahny kuinka joskus ihmiset voi uskoa näinkin ylösalaisia juttuja kuin tama ketju vaikken olis uskonu niin tietamattömia ihmisia olevan olemassa.'
      Itse en ottais tammösia tosissaan ollenkaan, mutta nyt kun tietaa miten yksinkertasia ihmisia on olemassa, niin on tietyllä tapaa huomioitava tammösetkin ikaankuin hairiköintikirjoitukset ja todellakin irtisanoudun nyt palstasta joka ei sovi vakavalle asialle tännösten ketjujen kera.

      Se on tietenkin totta etta joillain voi olla myös narsisteja lapsia, mutta olettaisin etta harvemmin erittain rakastavilla vanhemmilla. Tietysti heilläkin voi olla esimerkiksi geneettisesti psykopaatti lapsi mutta olen lukenut etta siihenkin voi vaikuttaa rakkaudella ja lapsen suojelemisella mm. kiusaamiselta niin etta se ei ilmene niin pahalla tavalla vaan kanavoituu paremmin esimerkkina neurotieteilija James Fallon. Mutta voi tietysti olla olemassa sellaisiakin psykopaattilapsia joille ei voi mitaan koska miltei mita vaan on olemassa.

      • poiuytfdxcvb

        tai olosuhteita joissa lapset ovat joutuneet liian koviin oloihin muusta kuin vanhempiensa syysta ja ehkä jonkun voisi kasvattaa lievasti narsistiksi väärillä elämänohjeillakin...
        Mun narsisti on kotioloista joissa hyvin nuorena joutui ottamaan liikaa vastuuta ja kuin aikuisen asemaan, en tieda olisko se vaikuttanu...
        Mutta toivottomasti narsististuvat koko ajan enemman...
        Mika on karmaiseva ilmiö...


      • poiuytrdv

        Se ei ole mikaan semmonen ilmiö etta joku jossain oli itsekeskeinen tai sanoi jotain typeraa tai oli jotain riitaa tai tuijotti liikaa peiliin...
        Vaan syvemmalla tasolla aivan kauhea ilmiö, vaikka suht fiksukin voi olla ulospain...

        Mita soopaa tanne jatkossa kirjotetaan niin en ole lukemassa.


      • poiuytrdcvb

        Lopuksi

        Kotka ja haukka ovat monessa traditiossa kaytettyja hyvia ja kauniita jaloja symboleja hyville kauniille ja hengellisille asioille,
        ja eivat sovi samaan kategoriaan kuten sanonnat etta jokin on kuin petolinnun perse jne.

        Narsisti on mielestani erittain sopimaton haukkumasanaksi koska narsismi on kenties surullisimpia ja traagisimpia tragedioita mita ihmissielulle voi käydä ja todella tuskallista paatya sita kokemaan millaan tavalla edes lahimmaisen kautta. Puhumattakaan siita mika tragedia se on ihmiselle jolle se tapahtuu.


      • syvätvedet
        poiuytrdcvb kirjoitti:

        Lopuksi

        Kotka ja haukka ovat monessa traditiossa kaytettyja hyvia ja kauniita jaloja symboleja hyville kauniille ja hengellisille asioille,
        ja eivat sovi samaan kategoriaan kuten sanonnat etta jokin on kuin petolinnun perse jne.

        Narsisti on mielestani erittain sopimaton haukkumasanaksi koska narsismi on kenties surullisimpia ja traagisimpia tragedioita mita ihmissielulle voi käydä ja todella tuskallista paatya sita kokemaan millaan tavalla edes lahimmaisen kautta. Puhumattakaan siita mika tragedia se on ihmiselle jolle se tapahtuu.

        " narsismi on kenties surullisimpia ja traagisimpia tragedioita mita ihmissielulle voi käydä ja todella tuskallista paatya sita kokemaan millaan tavalla "
        Itkemme kaikki heidän puolestaan.


    • Sesamataas

      Niin tämä narsisti leikkihän on loputon leikki siitä, mitenkä tai kuka saa olla se kalifina muiden yläpuolella tietämässä mitenkä muut saavat elää ja niiden muiden toimissahan on aina vikaa, ne ei osaa olla niin täydellisiä, eivätkä lue kaliffin ajatuksia, eli eivät passaa narsistia.

      Tyypillinen muita narsisteiksi diagnosoiva löytää sieltä ohjekirjastaan jos mitäkin syitä, mitenkä muilla on vikoja. Samaan aikaan hän nostaa itsensä kalifiksi. Kaliffi ei vaan tajua sitä, ettei muiden tarvitse elää hänen tavoin. Kaliffi ei olisi lähtenyt lukemaan alaansa ilman omia ongelmia.

      Kyllä muut saa elää omanlaistansa elämää. En minä ainakaan tule koskaan hyväksymään, jos joku ulkopuolelta tullut idiootti olisi tullut diagnosoimaan vanhempieni alkoholiongelmia. Luojan kiitos, ettei näitä narsisteja ollut silloin. Sillä kehittyäkseni tälläiseksi kuin pitikin tarvitsin sen kokemuksen.

      Mutta se mitä en kykene ymmärtämään on, että naimisissa olevat joukkoraiskaavat psykiatrian ammattilaisina itseään pitävät psykopaatit, eivät maksa korvauksia ahdisteluidensa kohteille. Samaa sukupuolta olevat suvaitsemattomasti käyttäytyvät naiset eivät kustanna jälkeläisiä minulle vainoamisenne jälkeen. Miksi minun pitäisi jäädä siksi korvauksitta, kun teillä ammattilaisina itseänne pitävät on vakavia mielenterveys ongelmia? Miksi ette maksa korvauksia, siitä, että vanhempani jotka olivat juuri oikeat minulle, kuolivat sairaiden tekojenne vuoksi ennen aikojaan.

      Mielisairaaksi diagnosoimanne isäni, itseasiassa opetti ihmisten kuuntelusta ja kohtelusta niin paljon ettei teidän moneen kertaan uusia kumppaneita ottaneet naimisissa olevat raiskaaja terapeutit koskaan tule kykenemään eikä taitamaan hienosyistä ihmissuhteista ketään opastamaan.

      Alkoholistiksi te diagnosoisitte edesmenneen äitini, joka myös kuoli ennen aikojaan terapian tarpeessa olevien mukaterapeuttien ketä ikinä he olivatkaan jotka sieltä ylläpidosta vainositte psykiatrian tietäjinä, silti äitini oli ainoa ihminen maailmassa joka rakasti pyyteettömästi minua silloinkin kun lapsinarsistina häntä teidän säännöillänne syyllistin. Lapsinarsistin mielestä vanhemmilla ei saisi olla mitään omaa elämää ja hauskaa vaan vanhempien kuuluisi sitä lasta palvella. Myös hän antoi minulle mielettömän paljon oppia siitäkin mitenkä naimisissa olevat ahdistelija narsistit muita pilkkaavat ja käyttävät hyväkseen keitä vain pystyvät. Joskus tekisi mieli oikaista heitä jotka äitiäni pilkkasivat. Ja samalla itsensä kohottavat, mutta tyhmä ei siltikään tajuaisi.


      Mutta se että parisuhdeterapian tarpeessa olevat naimisissa olevat joukkoraiskaavat esiintyvät psykiatrian nimissä ja seurailevat valitsemiaan uhreja netistä, niin kyllä se on mielisairauksien top kymppi. Kuinka sekaisin täytyy olla parisuhdeterapian tarpeessa oleva oman genitalialueitaan vatkaavan naimisissa olevan narsistin mieli, että terapian sijasta ahdistelee muita ihmisiä ja estää heidän perheenkin perustamisen ihan vain ilkeyttään. Muuta ei tarvita loputon narsistin ilkeys.

      • syvätvedet

        " Lapsinarsistin mielestä vanhemmilla ei saisi olla mitään omaa elämää ja hauskaa vaan vanhempien kuuluisi sitä lasta palvella. "
        Tuossa syvä viisaus.
        Lapset syyllistävät hyvin paljon vanhempiaan.


      • poiuytdsdfg

        Ma en halua oikeastaan nimittaa itseani lapsiuhriksi vaan vaikkapa manipuloiduksi psykopaatin perheenjaseneksi


      • poiuytdgh

        Meilla oli niinpain etta kun olin nuori ja eloisa enka yhtaan halvaantunut vaan kaunisliikkeinen mun psykopaatti seuras mua kaikkialle.

        Mutta joo, en makaan halua ketaan asiantuntijoita mun perhettani diagnosoimaan, riittaa mun oma "diagnoosi" mulle tietamaan mika on tilanne. Mutta vanhemmat voi elaa niinkuin haluaa ja itse paattaa millaisina esiintyvat ulospain. Ei mun siihen kuulu puuttua.


      • poiuytrdsdfgh

        Munkaan mielesta onnettomia ihmisia ei pitaisi leimata, he voi olla fiksuja.
        Itseasiassa mulla on yhden isovanhemman kuva seinalla, joka jostain syysta on mulle rakkain sukulainen vaikka en tuntenu hanta koska han oli niin hiljainen, itsekseen seuraili luontoa, mielenkiintoinen henkilö, mutta alkoholisoitui...
        Mutta ma koen hanet ainoaksi sukulaiseksi joka tuntuu sukulaiselle jotenkin ...


      • poiuytdsdfg kirjoitti:

        Ma en halua oikeastaan nimittaa itseani lapsiuhriksi vaan vaikkapa manipuloiduksi psykopaatin perheenjaseneksi

        Niin itsekin hieman kummeksun tuota jos aikuinen ihminen puhuu jatkuvasti itsestään lapsena, jopa niissäkin tapauksissa jolloin on itsekin jo jonkun vanhempi ts. itselläänkin on lapsia/lapsia.

        Kaikkihan me toki ollaan oltu/ollaan jonkun lapsia, myös ne narsistivanhemmatkin ja sanotaanhan tosiaan meissä on on nuo kaikki puolet, lapsi, aikuinen ja vanhempi sisäänrakennettuina minä tilassamme. Riippuen sitten tilanteista ja omasta mielentilastammme, millä "minällä" me kulloinkin kommunikoimme.

        Mutta ehkä se näissä tapauksissa sitten saattaa käydä niin, että samalla kun lapsuuttaan muistelee niin tunnetasolla sitten palaa sinne lapsuuteen ja elää ikäänkuin uudelleen ne tapahtumat, on taas hetken se pieni avuton tyttö tai poika jota vanhempi kiusasi, pakotti syömään iänikuista pullaa, kun ei kyennyt vielä puolustautumaan, uskaltanut kieltäytyä.

        Joskus vaan kun näitä tarinoita lukee niin jää hieman epäselväksi, että onko kyse menneestä asiasta vaiko onko kyseessä tämän hetkinen tilanne, puhuuko siinä aikuinen lapsen suulla vai onko kirjoittaja itse vielä se lapsi, pieni avuton tyttö tai poika joka edelleenkään ei kykene puolustatumaan, uhmaamaan millään tavalla vanhempaansa.


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin itsekin hieman kummeksun tuota jos aikuinen ihminen puhuu jatkuvasti itsestään lapsena, jopa niissäkin tapauksissa jolloin on itsekin jo jonkun vanhempi ts. itselläänkin on lapsia/lapsia.

        Kaikkihan me toki ollaan oltu/ollaan jonkun lapsia, myös ne narsistivanhemmatkin ja sanotaanhan tosiaan meissä on on nuo kaikki puolet, lapsi, aikuinen ja vanhempi sisäänrakennettuina minä tilassamme. Riippuen sitten tilanteista ja omasta mielentilastammme, millä "minällä" me kulloinkin kommunikoimme.

        Mutta ehkä se näissä tapauksissa sitten saattaa käydä niin, että samalla kun lapsuuttaan muistelee niin tunnetasolla sitten palaa sinne lapsuuteen ja elää ikäänkuin uudelleen ne tapahtumat, on taas hetken se pieni avuton tyttö tai poika jota vanhempi kiusasi, pakotti syömään iänikuista pullaa, kun ei kyennyt vielä puolustautumaan, uskaltanut kieltäytyä.

        Joskus vaan kun näitä tarinoita lukee niin jää hieman epäselväksi, että onko kyse menneestä asiasta vaiko onko kyseessä tämän hetkinen tilanne, puhuuko siinä aikuinen lapsen suulla vai onko kirjoittaja itse vielä se lapsi, pieni avuton tyttö tai poika joka edelleenkään ei kykene puolustatumaan, uhmaamaan millään tavalla vanhempaansa.

        Yhtä kaikki, palstalla pitäisi saada kaikkien kirjoittaa, tehdä omia ketjujaan.
        Ei saisi olla vaatimusta siitä, että missä suhteessa on/on ollut narsistiin.
        Kun nyt nämä "petolinnut" vaativat itselleen ysinoikeutta puheenvuoroon.


      • kaikellahyvyydellä kirjoitti:

        Yhtä kaikki, palstalla pitäisi saada kaikkien kirjoittaa, tehdä omia ketjujaan.
        Ei saisi olla vaatimusta siitä, että missä suhteessa on/on ollut narsistiin.
        Kun nyt nämä "petolinnut" vaativat itselleen ysinoikeutta puheenvuoroon.

        En ny ihan ymmärrä, miksi höpötät tuota.

        Miten kukaan voi kenenkään kirjoitusoikeutta täällä rajoittaa. Mitä tarkoitat tuolla "omia ketjujaan". jotain sellaistako, että vain tietyt saisivat niihin osallistua, kun käsittääkseni omien aloitusten tekemisen mahdollisuus on kaikkien ulottuvilla.


        Ohan noita yritittäjiä toki aina välillä ollut, myös minuun kohdistettuina, aloituksia jopa aikoinaan merkattiin "ei ", mikä tarkoitti minua. Mutta eiköhän toi rajoittaminen kuulu tuolle ns. ylläpidolle, jollein jonka pitäis näitä keskustelupalstoja valvoa. Toki voi itsekin pyytää poistoja, mutta viime kädessä, sekin on ton ylläpidon vallassa, katsooko poistamisen aiheelliseksi

        Ymmärrän kyllä, et jos kovasti haluaa osallistua johonkin aiheeseen ja saa ns. p'skaa niskaansa ja käsketään poistumaan, et se voi harmittaa, mutta se poistuuko vaiko jatkaako on sitten oma valinta, kuin myös sekin millaisen kuvan itsestään haluaa antaa ts. yhtyykö loan heittoon ja varsinainen aihee jää sivuseikaksi.

        Mitä tulee tuohon yksinoikeuteen, niin eihän täällä sellaistakaan ole. Kaikki ketjut on vapaasti kommentoitavissa oli ny kenen ketju tahansa. Täällä ny vaan on nykyään vähän kirjoittajia, et enimmäkseen ny palsta pyörii ton "lapsuhri vs. narsistivanhempi" aiheen ympärillä


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ny ihan ymmärrä, miksi höpötät tuota.

        Miten kukaan voi kenenkään kirjoitusoikeutta täällä rajoittaa. Mitä tarkoitat tuolla "omia ketjujaan". jotain sellaistako, että vain tietyt saisivat niihin osallistua, kun käsittääkseni omien aloitusten tekemisen mahdollisuus on kaikkien ulottuvilla.


        Ohan noita yritittäjiä toki aina välillä ollut, myös minuun kohdistettuina, aloituksia jopa aikoinaan merkattiin "ei ", mikä tarkoitti minua. Mutta eiköhän toi rajoittaminen kuulu tuolle ns. ylläpidolle, jollein jonka pitäis näitä keskustelupalstoja valvoa. Toki voi itsekin pyytää poistoja, mutta viime kädessä, sekin on ton ylläpidon vallassa, katsooko poistamisen aiheelliseksi

        Ymmärrän kyllä, et jos kovasti haluaa osallistua johonkin aiheeseen ja saa ns. p'skaa niskaansa ja käsketään poistumaan, et se voi harmittaa, mutta se poistuuko vaiko jatkaako on sitten oma valinta, kuin myös sekin millaisen kuvan itsestään haluaa antaa ts. yhtyykö loan heittoon ja varsinainen aihee jää sivuseikaksi.

        Mitä tulee tuohon yksinoikeuteen, niin eihän täällä sellaistakaan ole. Kaikki ketjut on vapaasti kommentoitavissa oli ny kenen ketju tahansa. Täällä ny vaan on nykyään vähän kirjoittajia, et enimmäkseen ny palsta pyörii ton "lapsuhri vs. narsistivanhempi" aiheen ympärillä

        Ja sitä myöden jos pari lausetta tahtoisi jostain muusta aiheesta kuin lapsiuhriasiasta vaihtaa, niin aika mahdotonta kun "lapsi" ryntää aiheen katkomaan mitätöinnillään.
        Eikä aina voi tietää, kuka on mikä. Olisi hyvä jos käyttäisivät jotain tunnistettavaa nimimerkkiä että osaisi kiertää juuri sen yhden tai kaksi "lasta" , jotka eivät toinaan tahdo kommentointia, toisinaan tahtovat... Tai meneekö niin, että toiselle sopii joskus, toiselle ei?
        Minulla nyt vain oma näkemys tähän. Olen varmaan noita "lapsia" lukenut vähän enemmän...


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ny ihan ymmärrä, miksi höpötät tuota.

        Miten kukaan voi kenenkään kirjoitusoikeutta täällä rajoittaa. Mitä tarkoitat tuolla "omia ketjujaan". jotain sellaistako, että vain tietyt saisivat niihin osallistua, kun käsittääkseni omien aloitusten tekemisen mahdollisuus on kaikkien ulottuvilla.


        Ohan noita yritittäjiä toki aina välillä ollut, myös minuun kohdistettuina, aloituksia jopa aikoinaan merkattiin "ei ", mikä tarkoitti minua. Mutta eiköhän toi rajoittaminen kuulu tuolle ns. ylläpidolle, jollein jonka pitäis näitä keskustelupalstoja valvoa. Toki voi itsekin pyytää poistoja, mutta viime kädessä, sekin on ton ylläpidon vallassa, katsooko poistamisen aiheelliseksi

        Ymmärrän kyllä, et jos kovasti haluaa osallistua johonkin aiheeseen ja saa ns. p'skaa niskaansa ja käsketään poistumaan, et se voi harmittaa, mutta se poistuuko vaiko jatkaako on sitten oma valinta, kuin myös sekin millaisen kuvan itsestään haluaa antaa ts. yhtyykö loan heittoon ja varsinainen aihee jää sivuseikaksi.

        Mitä tulee tuohon yksinoikeuteen, niin eihän täällä sellaistakaan ole. Kaikki ketjut on vapaasti kommentoitavissa oli ny kenen ketju tahansa. Täällä ny vaan on nykyään vähän kirjoittajia, et enimmäkseen ny palsta pyörii ton "lapsuhri vs. narsistivanhempi" aiheen ympärillä

        "Miten kukaan voi kenenkään kirjoitusoikeutta täällä rajoittaa. Mitä tarkoitat tuolla "omia ketjujaan". jotain sellaistako, että vain tietyt saisivat niihin osallistua, kun käsittääkseni omien aloitusten tekemisen mahdollisuus on kaikkien ulottuvilla."
        Toisten kirjoittelua voi rajoittaa agressiivisella hyökkäilyllä jolle ei loppua näy, koska joillakin tämä palstakirjoittaminen saattaa olla lähes ainoa virike...
        Aivan tarkoitin "omilla ketjuilla" sitä, että myös muut kuin "lapsiuhrit" saisivat kirjoittaa ilman että tulee niitä kaikkein agressiivisimpia hyökkäyksiä, tai moitteita yleensäkään tyyliin:
        "Kuinkas kehtaatte kirjoittaa aikuisten asioista kun lapset täällä kärsii"..
        Lopulta on tullut jo sellaisiakin syytöksiä, että yksi palstalla kirioittava aikuinen nainen esim on syyllinen jonkun "lapsen" kärsimyksiin, jos ei keksi hänelle pelastusta hänen tuskaansa...
        Että kun asenne on tuo, niin saanen huomauttaa asiasta.


      • poiuytrdfgh

        Oon minakin varmaan kohdannu narsisteja muutenkin kuin vanhempani, mutta niista on vaikea mitaan kirjoittaa, kun eivat ole eivatka ole olleet perheenjaseniani
        Ei mua ainakaan haittaa jos kirjoitetaan narsisteista muutoin kuin vanhempina

        Tulisko tanne enemman kirjoittajia jos poistuisin taalta ?

        Mulle taas ne parisuhdemaailmat on niin vieraita, kun en varsinaisesti ole koskaan ollut parisuhteessa, psykopaattini oikeastaan teki sen mahdottomaksi,,,


      • kaikellahyvyydellä kirjoitti:

        "Miten kukaan voi kenenkään kirjoitusoikeutta täällä rajoittaa. Mitä tarkoitat tuolla "omia ketjujaan". jotain sellaistako, että vain tietyt saisivat niihin osallistua, kun käsittääkseni omien aloitusten tekemisen mahdollisuus on kaikkien ulottuvilla."
        Toisten kirjoittelua voi rajoittaa agressiivisella hyökkäilyllä jolle ei loppua näy, koska joillakin tämä palstakirjoittaminen saattaa olla lähes ainoa virike...
        Aivan tarkoitin "omilla ketjuilla" sitä, että myös muut kuin "lapsiuhrit" saisivat kirjoittaa ilman että tulee niitä kaikkein agressiivisimpia hyökkäyksiä, tai moitteita yleensäkään tyyliin:
        "Kuinkas kehtaatte kirjoittaa aikuisten asioista kun lapset täällä kärsii"..
        Lopulta on tullut jo sellaisiakin syytöksiä, että yksi palstalla kirioittava aikuinen nainen esim on syyllinen jonkun "lapsen" kärsimyksiin, jos ei keksi hänelle pelastusta hänen tuskaansa...
        Että kun asenne on tuo, niin saanen huomauttaa asiasta.

        "Aivan tarkoitin "omilla ketjuilla" sitä, että myös muut kuin "lapsiuhrit" saisivat kirjoittaa ilman että tulee niitä kaikkein agressiivisimpia hyökkäyksiä, tai moitteita yleensäkään tyyliin:
        "Kuinkas kehtaatte kirjoittaa aikuisten asioista kun lapset täällä kärsii".

        No kaikilla lie se oma asia tärkein ja toisen huolet voi sitten tuntua "vähäpätöisimmiltä" ja ehkä noille lapsilekkin tulee sitten tuota mainitsemaani turhautumista jos kokevat että heidän asiansa jää sivuun jos puhutaan muusta kuin heidän tilanteestaan, mikä sitten aiheuttaa tuota turhautumisesta johtuvaa agressiivisuutta, kun siellä taustalla on mahdollisesti sitä katkeruutta omasta kohtalostaan.

        En tiedä, mutta tosiaan ihan vapaa palsta tää on kenen tahansa täällä kirjoittaa, enkä usko muiden kirjoittajien olevan syyllisiä kenenkään kirjoittajan henk. koht elämän pilalle menemiseen, mutta johonkin kai sitä sitten pitää paha olonsa purkaa.

        Kaikenlaistahan täällä on, kyllähän mäki välillä "kauhiast ihmettelen" kun kaikenmaailman pakettiautot ja maahanmuuttajatkin yritetään välillä samaan narsismisoppaan sekoittaa.

        Mutta tää keskustelu ny enempi liittyy tähän palstaan kuin varsinaiseen aiheeseen. Kuluuhan se aika toki näinkin, mut pääsääntöisesti ajattelen, et itsekukin kirjoitaa mitä kirjoittaa. Samlla tavalla lukija sitten valitsee mitä lukee ja mitä ja millä tavalla haluaa milloinkin mitäkin kommentoida.

        Toki selvyyden vuoksi voisi osaksi pitää aiheet erillään, kun kyllähän munkin mieleenkiinto johonkin aiheeseen/aloitukseen tuppaa loppua jos toi poiu esim. väliin tunkee sitä omaa mielensisältöään loputtomiin, et voishan toi pouikin hieman pohtia asiaa toisten kannalta.

        Sitä voisi kutsua toisen toiveen huomioon ottamiseksi ja kannattaa huomoida et on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ne kaks ääripäätä, loputon monogi tai et pitää poistua palstalta. Tilaahan täällä piisaa ja aloituksia voi kuka tahansa tehdä niin halutessaan.


      • poiuytrdsxcv

        Niin monet ihmiset katkaisee muhun yhteydenkin mun monologin takia, tai siis sen takia etta olen esim. lähettanyt monta mailia perakanaa. Ma ymmarran heita, he tulkitsee sen toisin kuin mista se johtuu. Se on aivotekninen juttu. Asiat tulee mun paahan sillatavoin patka patkan peraan, mun ajatus naissa mun vaurioaivoissani etenee niin.
        Ja ma olen ilonen etta mun aivot ylipaataan enaa toimii nainkaan sen halvauksen ja muun jalkeen, niin etta olen ajatellut etta parempi etten kommunikoi ihmisten kanssa jotka on kovin pikkutarkkoja kirjoitustekniikasta ja siita miten viestit on lähetetty. Jos mun sisimmat motiivit on kuitenkin kunnossa.
        tama toki karsii 90% mahdollisesta seurasta, mutta olen ajatellu etta onhan sita hyva olla mullakin joku karsintakriteeri.
        Joko halutaan jakaa sita sisaltöä mita mulla on tai sitten ei, etta koetaanko se sen arvoiseksi, etta halutaan omituisella kirjoitustyylilla se sisaltö tai sitten ei.
        Kylla ma osaan muotoilla tavanomaisempiakin viesteja jos on pakko, mutta se on vaivalloista. Mutta voin ma pysya pois niista toisenlaisista ketjuista.
        Multa saattaa hyvin menna vaikka hurmureitakin sivu suun tan takia, mutta menköön :)


      • poiuytrsdf

        Tyypit luulee, etta ma tykkaan niista niin hirveesti, etta multa tulee niin monta mailia, eika sitte arvosta mua.
        Noh ehka sen verran tykkaan kun tasta palstastakin.
        Mutta mulla saattaa olla tollasia taustoja miks ma jäärästi en halua tietoisesti miellyttaa ja mielistella kirjoitustyylimuutoksella.


      • poiuytdfg

        Mutta kiitan kuitenkin tata palstaa. Paremmin tama toimii kuin "apu",
        Täälla pystyy jotain ilmaisemaankin.


      • kaikellahyvyydellä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oon minakin varmaan kohdannu narsisteja muutenkin kuin vanhempani, mutta niista on vaikea mitaan kirjoittaa, kun eivat ole eivatka ole olleet perheenjaseniani
        Ei mua ainakaan haittaa jos kirjoitetaan narsisteista muutoin kuin vanhempina

        Tulisko tanne enemman kirjoittajia jos poistuisin taalta ?

        Mulle taas ne parisuhdemaailmat on niin vieraita, kun en varsinaisesti ole koskaan ollut parisuhteessa, psykopaattini oikeastaan teki sen mahdottomaksi,,,

        "Tulisko tanne enemman kirjoittajia jos poistuisin taalta ?

        Mulle taas ne parisuhdemaailmat on niin vieraita, kun en varsinaisesti ole koskaan ollut parisuhteessa, psykopaattini oikeastaan teki sen mahdottomaksi,,, "
        Tuohon ei varmaan kukaan osaa vastata.
        En ole huomannut että sinun tai kenenkään muunkaan poistamista olisi ajettu takaa. Kun toivomus on, että myös muut saavat kirjoittaa. Ne, ketkä ovat kohdanneet narsistinsa vaikka työssä, harrastuksessa, ystäväpiirissä, suvussa tai muussa suhteessa.
        Perinteisesti narsistit törmäilevät parisuhdemarkkinoilla tiuhaan ja aiheuttavat tarpeetonta tuskaa. Tällaisesta on täällä palstalla kirjoitettu paljon....
        Nyt tähän viimeiseen yleiseen aiheeseen on käyty käsiksi roimin ottein halventavaan tyyliin. Ja todellakin eräs kirjoittaja on esittänyt, että aikuisilla ihmisillä ei edes olisi oikeutta kirjoittaa noista, että mukamas syödään lasten resurssit ja jotain muuta älytöntä.

        Miksi nyt yhtäkkiä muka ollaan autuaan tietämättömiä mistä on kyse.


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Aivan tarkoitin "omilla ketjuilla" sitä, että myös muut kuin "lapsiuhrit" saisivat kirjoittaa ilman että tulee niitä kaikkein agressiivisimpia hyökkäyksiä, tai moitteita yleensäkään tyyliin:
        "Kuinkas kehtaatte kirjoittaa aikuisten asioista kun lapset täällä kärsii".

        No kaikilla lie se oma asia tärkein ja toisen huolet voi sitten tuntua "vähäpätöisimmiltä" ja ehkä noille lapsilekkin tulee sitten tuota mainitsemaani turhautumista jos kokevat että heidän asiansa jää sivuun jos puhutaan muusta kuin heidän tilanteestaan, mikä sitten aiheuttaa tuota turhautumisesta johtuvaa agressiivisuutta, kun siellä taustalla on mahdollisesti sitä katkeruutta omasta kohtalostaan.

        En tiedä, mutta tosiaan ihan vapaa palsta tää on kenen tahansa täällä kirjoittaa, enkä usko muiden kirjoittajien olevan syyllisiä kenenkään kirjoittajan henk. koht elämän pilalle menemiseen, mutta johonkin kai sitä sitten pitää paha olonsa purkaa.

        Kaikenlaistahan täällä on, kyllähän mäki välillä "kauhiast ihmettelen" kun kaikenmaailman pakettiautot ja maahanmuuttajatkin yritetään välillä samaan narsismisoppaan sekoittaa.

        Mutta tää keskustelu ny enempi liittyy tähän palstaan kuin varsinaiseen aiheeseen. Kuluuhan se aika toki näinkin, mut pääsääntöisesti ajattelen, et itsekukin kirjoitaa mitä kirjoittaa. Samlla tavalla lukija sitten valitsee mitä lukee ja mitä ja millä tavalla haluaa milloinkin mitäkin kommentoida.

        Toki selvyyden vuoksi voisi osaksi pitää aiheet erillään, kun kyllähän munkin mieleenkiinto johonkin aiheeseen/aloitukseen tuppaa loppua jos toi poiu esim. väliin tunkee sitä omaa mielensisältöään loputtomiin, et voishan toi pouikin hieman pohtia asiaa toisten kannalta.

        Sitä voisi kutsua toisen toiveen huomioon ottamiseksi ja kannattaa huomoida et on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ne kaks ääripäätä, loputon monogi tai et pitää poistua palstalta. Tilaahan täällä piisaa ja aloituksia voi kuka tahansa tehdä niin halutessaan.

        "mutta johonkin kai sitä sitten pitää paha olonsa purkaa."
        Tuostapa juuri on kyse. Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin. Ja vielä muodossa -sinä sinä sinä... ?


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Aivan tarkoitin "omilla ketjuilla" sitä, että myös muut kuin "lapsiuhrit" saisivat kirjoittaa ilman että tulee niitä kaikkein agressiivisimpia hyökkäyksiä, tai moitteita yleensäkään tyyliin:
        "Kuinkas kehtaatte kirjoittaa aikuisten asioista kun lapset täällä kärsii".

        No kaikilla lie se oma asia tärkein ja toisen huolet voi sitten tuntua "vähäpätöisimmiltä" ja ehkä noille lapsilekkin tulee sitten tuota mainitsemaani turhautumista jos kokevat että heidän asiansa jää sivuun jos puhutaan muusta kuin heidän tilanteestaan, mikä sitten aiheuttaa tuota turhautumisesta johtuvaa agressiivisuutta, kun siellä taustalla on mahdollisesti sitä katkeruutta omasta kohtalostaan.

        En tiedä, mutta tosiaan ihan vapaa palsta tää on kenen tahansa täällä kirjoittaa, enkä usko muiden kirjoittajien olevan syyllisiä kenenkään kirjoittajan henk. koht elämän pilalle menemiseen, mutta johonkin kai sitä sitten pitää paha olonsa purkaa.

        Kaikenlaistahan täällä on, kyllähän mäki välillä "kauhiast ihmettelen" kun kaikenmaailman pakettiautot ja maahanmuuttajatkin yritetään välillä samaan narsismisoppaan sekoittaa.

        Mutta tää keskustelu ny enempi liittyy tähän palstaan kuin varsinaiseen aiheeseen. Kuluuhan se aika toki näinkin, mut pääsääntöisesti ajattelen, et itsekukin kirjoitaa mitä kirjoittaa. Samlla tavalla lukija sitten valitsee mitä lukee ja mitä ja millä tavalla haluaa milloinkin mitäkin kommentoida.

        Toki selvyyden vuoksi voisi osaksi pitää aiheet erillään, kun kyllähän munkin mieleenkiinto johonkin aiheeseen/aloitukseen tuppaa loppua jos toi poiu esim. väliin tunkee sitä omaa mielensisältöään loputtomiin, et voishan toi pouikin hieman pohtia asiaa toisten kannalta.

        Sitä voisi kutsua toisen toiveen huomioon ottamiseksi ja kannattaa huomoida et on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin ne kaks ääripäätä, loputon monogi tai et pitää poistua palstalta. Tilaahan täällä piisaa ja aloituksia voi kuka tahansa tehdä niin halutessaan.

        "mikä sitten aiheuttaa tuota turhautumisesta johtuvaa agressiivisuutta, kun siellä taustalla on mahdollisesti sitä katkeruutta omasta kohtalostaan."
        Kunpa nämä henkilöt pystyisivät myöntämään olevansa katkeria...
        Johtuisiko osaksi siitä, että katkeruutta ei haluta myöntää, että se koetaan niin negatiivikseksi tunteeksi ja siitä kehoitetaan niin usein luopumaan? Kehoitetaan antamaan anteeksi ja kaikki eivät siihen kykene.
        Suomi24:ssä on myös -katkeruus yhtenä keskustelun aiheena. Ne nyt on kuitenkin niin special-aiheita, että ei taida keskustelua siellä palstalla juurikaan olla.
        Liittyy joihinkin omiin elämän osa-alueisiini etten tuota arvostelua nyt tahtonut ollenkaan kuulla. Koen erittäin epäoikeudenmukaiseksi ja totuudenvastaiseksi kaikin tavoin, että ketään ulkopuolista ihmistä ollenkaan sotketaan noihin lasten laiminlyöntikuvioihin... muunlaisesta kaltoinkohtelusta puhumattakaan.
        Suhtaudun lapsi-aiheeseen äärettömän vakavasti. Minkäänlaista soopaa tai diibadaibaa en siinä yhteydessä aikuisilta ihmisiltä ole valmis kuuntelemaan. Parempi olla puhumatta ollenkaan.


      • kaikellahyvyydellä kirjoitti:

        "mutta johonkin kai sitä sitten pitää paha olonsa purkaa."
        Tuostapa juuri on kyse. Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin. Ja vielä muodossa -sinä sinä sinä... ?

        Jaa ny on kyse kuitenkin tästä palstasta, jos oikein ymmärrän, ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään.

        Mutta joo, kaikenlaista p'skaa tällä palstalla on minuunkin kohdistunut ja yritetty esiintyä minuna kuin saada muitakin kiusaamiseen mukaan. Tässä ny yksi näyte kopoituna spostistani yhdestä aloituksesta parin vuoden takaa, muitakin vastaavia on. Itse ny pyysin aina ylläpitoa poistamaan kommentit jotka koin minua loukkaavaksi, minkä he tekivätkin, että suosittelen muillekkin jos kovin jonkun kommentit ahdistaa tai kokee itseään loukkaavaksi.

        "Yhteenlaskutoimitus

        Tasa-arvoisia-olemme
        20.2.2015 00:02
        Elikkäs kaikki ketkä tuntevat antipatiaa kyseistä immeistä kohtaan niin tähän vaan kirjoitusta ja perusteluineen kiitos!"

        Kyllähän tuohonkin muutama osallistui, tiiä sitten oliko ne eri henkilöitä vaiko halusiko aloittaja mukamas ikäänkuin antaa ymmärtää, että muitakin hänen lisäkseen oli. Tiedä siiten mitä paineita hän halusi minuun purkaa, mutta ihan terveen aikuisen hommaa ny tuollainen ei ollut, että on noita petolintuja ollut tällä palstalla ennekin, liekö sitten sama tyyppi


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa ny on kyse kuitenkin tästä palstasta, jos oikein ymmärrän, ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään.

        Mutta joo, kaikenlaista p'skaa tällä palstalla on minuunkin kohdistunut ja yritetty esiintyä minuna kuin saada muitakin kiusaamiseen mukaan. Tässä ny yksi näyte kopoituna spostistani yhdestä aloituksesta parin vuoden takaa, muitakin vastaavia on. Itse ny pyysin aina ylläpitoa poistamaan kommentit jotka koin minua loukkaavaksi, minkä he tekivätkin, että suosittelen muillekkin jos kovin jonkun kommentit ahdistaa tai kokee itseään loukkaavaksi.

        "Yhteenlaskutoimitus

        Tasa-arvoisia-olemme
        20.2.2015 00:02
        Elikkäs kaikki ketkä tuntevat antipatiaa kyseistä immeistä kohtaan niin tähän vaan kirjoitusta ja perusteluineen kiitos!"

        Kyllähän tuohonkin muutama osallistui, tiiä sitten oliko ne eri henkilöitä vaiko halusiko aloittaja mukamas ikäänkuin antaa ymmärtää, että muitakin hänen lisäkseen oli. Tiedä siiten mitä paineita hän halusi minuun purkaa, mutta ihan terveen aikuisen hommaa ny tuollainen ei ollut, että on noita petolintuja ollut tällä palstalla ennekin, liekö sitten sama tyyppi

        "ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään. "
        :D, ihmisten joukosta löytyy kyllä... Ehkä nämä samat eivät kuitenkaan. Tyyli on minulle tuttu reality-elämästä, valitettavasti.

        Sinä se et sitten isompaa kauhaa löydä?
        No, jos soppaa ei ole riittävästi ja liian pienessä purkissa hämmennetään vielä...

        Luultavasti sinäkin erotat sen verran kirjoittajia toisistaan, että huomaat ettei tuon sävyistä ole täällä palstalla näkynyt viimeaikoina. En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä.

        Otan lomaa tältä palstalta, jos keitto ei nuorene.


      • yksikaikkienpuolest
        kaikellahyvyydellä kirjoitti:

        "ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään. "
        :D, ihmisten joukosta löytyy kyllä... Ehkä nämä samat eivät kuitenkaan. Tyyli on minulle tuttu reality-elämästä, valitettavasti.

        Sinä se et sitten isompaa kauhaa löydä?
        No, jos soppaa ei ole riittävästi ja liian pienessä purkissa hämmennetään vielä...

        Luultavasti sinäkin erotat sen verran kirjoittajia toisistaan, että huomaat ettei tuon sävyistä ole täällä palstalla näkynyt viimeaikoina. En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä.

        Otan lomaa tältä palstalta, jos keitto ei nuorene.

        Siis onko täällä joillakuilla norsun muisti vai valikoiva muisti, että muistaa aina asiat itselleen sopiviksi? Ihmettelen kyllä, eikös tässä ihan hiljattain kirjoiteltu, että kunnon nasse se jaksaa kaikki vanhat keitokset uudelleen kaivella esiin ja vielä sellaisesta näkökulmasta joka nyt tyypillinen on. Ihmekös se jos vanhat keitokset maistuu. Ehkä tämä keitos selvenee, toivotaan, että päästäisiin eteenpäin.


      • kaikellahyvyydellä
        yksikaikkienpuolest kirjoitti:

        Siis onko täällä joillakuilla norsun muisti vai valikoiva muisti, että muistaa aina asiat itselleen sopiviksi? Ihmettelen kyllä, eikös tässä ihan hiljattain kirjoiteltu, että kunnon nasse se jaksaa kaikki vanhat keitokset uudelleen kaivella esiin ja vielä sellaisesta näkökulmasta joka nyt tyypillinen on. Ihmekös se jos vanhat keitokset maistuu. Ehkä tämä keitos selvenee, toivotaan, että päästäisiin eteenpäin.

        " Ehkä tämä keitos selvenee, toivotaan, että päästäisiin eteenpäin. "
        Kuka on lähdössä, kenen kanssa ja mihin?


      • kaikellahyvyydellä kirjoitti:

        "ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään. "
        :D, ihmisten joukosta löytyy kyllä... Ehkä nämä samat eivät kuitenkaan. Tyyli on minulle tuttu reality-elämästä, valitettavasti.

        Sinä se et sitten isompaa kauhaa löydä?
        No, jos soppaa ei ole riittävästi ja liian pienessä purkissa hämmennetään vielä...

        Luultavasti sinäkin erotat sen verran kirjoittajia toisistaan, että huomaat ettei tuon sävyistä ole täällä palstalla näkynyt viimeaikoina. En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä.

        Otan lomaa tältä palstalta, jos keitto ei nuorene.

        "En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä."

        Kuhan ny vastasin esimerkillä tuohon kysymykseen "Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin."

        Totta on sekin ettei niitä ny viime aikoina ole niin näkynyt, mutta yleensä ny kuitenkin pyrin siihen, että asiat jotka tuon esiin esimerkin myötä ovat todellisia ja tosiaan aikoinaan ny kopion noita spostiini ihan siitä syystä, et on jotain todisteitakin ettei vain pelkkiä puheita jos nää tämäntyyppiset asiat esiin tulee

        Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee. Siitä kai useimmat voivat olla samaa mieltä ettei ihan fiksun aikuisen ihmisen toimintaa tuollainenkaan ole, joku paha olo kaiketi sielläkin taustalla oli joka piti yrittää johonkin purkaa


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä."

        Kuhan ny vastasin esimerkillä tuohon kysymykseen "Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin."

        Totta on sekin ettei niitä ny viime aikoina ole niin näkynyt, mutta yleensä ny kuitenkin pyrin siihen, että asiat jotka tuon esiin esimerkin myötä ovat todellisia ja tosiaan aikoinaan ny kopion noita spostiini ihan siitä syystä, et on jotain todisteitakin ettei vain pelkkiä puheita jos nää tämäntyyppiset asiat esiin tulee

        Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee. Siitä kai useimmat voivat olla samaa mieltä ettei ihan fiksun aikuisen ihmisen toimintaa tuollainenkaan ole, joku paha olo kaiketi sielläkin taustalla oli joka piti yrittää johonkin purkaa

        Aioin vastata, mutta en sekoita tätä soppaa nyt enempää.
        En tiedä, kuka tuollaisen aloituksen on aikoinaan tehnyt. Et voi minua kaikesta syyttää.

        Myönnän että jotain olen toki sinuakin vastaan kirjoittanut. Mutta ethän nyt vain käy väittämään, että sinä olet minua ihan asialla aina lähestynyt. Muistaakseni olin massiivisten narsistiepäilyjesi alla pitkään vaikka olin vereslihalla oman narsisti-psykopaatti tapaukseni seurauksena, joka tapaus oli silloin vielä päällä.

        Mutta miksiköhän kirjoitin, että "et voi minua kaikesta syyttää". Totta kai voit. Niinhän tuo toinen tapauskin teki...

        Syyllistyn näköjään kerta toisensa jälkeen sinisilmäisyyteen kuvitellessani että ihmiset eivät voi sitä tai eivät voi tätä...


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä."

        Kuhan ny vastasin esimerkillä tuohon kysymykseen "Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin."

        Totta on sekin ettei niitä ny viime aikoina ole niin näkynyt, mutta yleensä ny kuitenkin pyrin siihen, että asiat jotka tuon esiin esimerkin myötä ovat todellisia ja tosiaan aikoinaan ny kopion noita spostiini ihan siitä syystä, et on jotain todisteitakin ettei vain pelkkiä puheita jos nää tämäntyyppiset asiat esiin tulee

        Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee. Siitä kai useimmat voivat olla samaa mieltä ettei ihan fiksun aikuisen ihmisen toimintaa tuollainenkaan ole, joku paha olo kaiketi sielläkin taustalla oli joka piti yrittää johonkin purkaa

        ""Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin.""
        Entä et kai nyt sentään väitä, että minä olen sinuun "kaikki mahdolliset" paineet purkanut, tai edes tuo heppu joka tuollaisen aloituksen on tehnyt. Vaikka onhan se nyt vähän hurjanlainen.

        Muistui muuten mieleeni, että minulla oli eräs nikki jota käytin tovin, ja joku ehdotti, että kaikki kirjoitukseni kannattaa kaivaa esiin ja etsiä sieltä... jotain... en muista mitä. Kovasti nyt kuitenkin koki olevansa oikeassa, kun hänellä itsellään ei siihen aikaan sellaista esiinkaivettavaa nimimerkkiä ei ollut, niin olisi ollut vähän vaikeampaa niitä kaikkia etsiä.

        Olin ylipäätäänkin sitä mieltä, että mikään massiivinen hyökkäys ei ole järkevä toimintatapa. Enkä nytkään kaivele mitään esiin, toivon vain, että hiukan siistittäisiin esiintymistä...


      • kaikellahyvyydellä

        Siis mitä minulla sanomista kenellekään koskaan, niin aivan tapauskohtaista kaikki kaikille.
        En mitään kokonaisvaltaista kuormaa kaada kenellekään.
        Jos alkaa kuorma kasvaa, niin ikävä muistuttaa, mutta se on joku terapeutti sitten minne niitä pitäisi mennä purkamaan. Tietenkin se voi olla vaikeaa, jos vihaa terapeuttejakin noin vain ryhmänä. Ja tietenkin terapeuteillakin on oma suojansa työssä oltava, ei sinne voi mennä näitäkään summamutikassa mennä syyttelemään kaikesta.


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä."

        Kuhan ny vastasin esimerkillä tuohon kysymykseen "Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin."

        Totta on sekin ettei niitä ny viime aikoina ole niin näkynyt, mutta yleensä ny kuitenkin pyrin siihen, että asiat jotka tuon esiin esimerkin myötä ovat todellisia ja tosiaan aikoinaan ny kopion noita spostiini ihan siitä syystä, et on jotain todisteitakin ettei vain pelkkiä puheita jos nää tämäntyyppiset asiat esiin tulee

        Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee. Siitä kai useimmat voivat olla samaa mieltä ettei ihan fiksun aikuisen ihmisen toimintaa tuollainenkaan ole, joku paha olo kaiketi sielläkin taustalla oli joka piti yrittää johonkin purkaa

        Joka ikisessä kiistassa mitä täällä palstalla tulee jonkun kanssa, kenen kanssa tahansa mistä asiasta ikinä, ja jossa minulla on minkäälaista osaa. Niin nostat aina esiin sen yhden saman vanhan asian, otat jonkinlaisen roolin itsellesi ja käännät asiaa minua vastaan.
        Narsistiepäilyä sataa joka ikinen kerta. Olen tuohon jo tottunut.
        Jaksat silti hämmästyttää minua, koska kuvittelen, että sinullekin jo ikääkin tullut lisää ja elämä muuttuu ja menee eteenpäin. Koska luovut tuosta syyttelystäsi?
        Ottaen huomioon, että minulla ei mitään erityistä ole sinua vastaan, koska asiat todellakin vanhenevat, ainakin sellaiset, missä kukaan ei ole henkeään tai terveyttään menettänyt eikä mitään muutakaan arvokasta.


      • kaikellahyvyydellä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "En tiedä miksi sinulle maistuu noin vanha keitos. Ehkä se selvenee vielä."

        Kuhan ny vastasin esimerkillä tuohon kysymykseen "Tykkäisitkös sinä olla se johon sinun vapaa-aikanasi purettaisiin kaikki mahdolliset paineet pahimmista lapsuudenaikaisista laiminlyönneistä johtuvatkin."

        Totta on sekin ettei niitä ny viime aikoina ole niin näkynyt, mutta yleensä ny kuitenkin pyrin siihen, että asiat jotka tuon esiin esimerkin myötä ovat todellisia ja tosiaan aikoinaan ny kopion noita spostiini ihan siitä syystä, et on jotain todisteitakin ettei vain pelkkiä puheita jos nää tämäntyyppiset asiat esiin tulee

        Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee. Siitä kai useimmat voivat olla samaa mieltä ettei ihan fiksun aikuisen ihmisen toimintaa tuollainenkaan ole, joku paha olo kaiketi sielläkin taustalla oli joka piti yrittää johonkin purkaa

        Ajattelen kauhulla että jossain seniorikodissa jossain tulevaisuudessa olen opetellut suurentamaan suomi24 narsismipalstan tekstin, koska näköni on jo huonontunut niin paljon etteivät silmälasitkaan enää riitä tekstin näkyväksi saamiseen minulla... Sitten kun palaan aamiaiselta huoneeseeni, tyrkkään rollaattorin nurkaan, kömmin pöydän viereen ja selaan narsismipalstaa... Mitä sieltä löytyykään? Siellä on taas kerätty joku juttu kasaan ja päälle päätteeksi on muistutus vuodelta papu ja että "kuka kerran keksitään sitä aina epäillään" ja vielä epäily että narsistiko lie...
        Halooo!!!


      • Osallistuin_itse
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa ny on kyse kuitenkin tästä palstasta, jos oikein ymmärrän, ei kai noi lapsiuhrit ny ihan reality elämään ole tulleet häiritsemään.

        Mutta joo, kaikenlaista p'skaa tällä palstalla on minuunkin kohdistunut ja yritetty esiintyä minuna kuin saada muitakin kiusaamiseen mukaan. Tässä ny yksi näyte kopoituna spostistani yhdestä aloituksesta parin vuoden takaa, muitakin vastaavia on. Itse ny pyysin aina ylläpitoa poistamaan kommentit jotka koin minua loukkaavaksi, minkä he tekivätkin, että suosittelen muillekkin jos kovin jonkun kommentit ahdistaa tai kokee itseään loukkaavaksi.

        "Yhteenlaskutoimitus

        Tasa-arvoisia-olemme
        20.2.2015 00:02
        Elikkäs kaikki ketkä tuntevat antipatiaa kyseistä immeistä kohtaan niin tähän vaan kirjoitusta ja perusteluineen kiitos!"

        Kyllähän tuohonkin muutama osallistui, tiiä sitten oliko ne eri henkilöitä vaiko halusiko aloittaja mukamas ikäänkuin antaa ymmärtää, että muitakin hänen lisäkseen oli. Tiedä siiten mitä paineita hän halusi minuun purkaa, mutta ihan terveen aikuisen hommaa ny tuollainen ei ollut, että on noita petolintuja ollut tällä palstalla ennekin, liekö sitten sama tyyppi

        Osallistuin ketjuun näillä sanoin:

        "Ehkä_minun_ei 20.02.2015 01:48
        Ehkä minun ei kuuluisi kirjoittaa tähän mitään, koska en nyt aivan antipatiaksi asti luokittelisi tuntemuksiani hänen kirjoituksiaan kohtaan. Antipatian pitäisi olla suhtkoht tasainen negatiivinen tunne. Sellaisella en itseäni edes viitsisi rasittaa.
        Toisinaan vain vähän hämmästelen hänen ärhäkkyyttään ja toisinaan en saa selvää, että onko hän julma vai ainoastaan ymmärtämätön. Kovin hanakasti liittyy kimppaan jos joku arvostelee minua negatiivisesti. Luulisi, että aikuinen ihminen joskus ottaisi aivan sisältään oikeudenmukasen asenteen ja hillitsisi hyökkäävyyttä ja koppavuutta itsessään.
        Monasti kuitenkin kirjoittaa asiallisen rauhallisesti ja keskustellen.!"

        "Jos_nyt_luet 22.02.2015 12:34
        "perin kummalliselta tuntuu, että joku tuntee antipatiaa jollei peräti vihaa yhteenlaskutoimitus nimimerkillä kirjoittavaa "immeistä" kohtaan..."
        Jos nyt luet pari ketjuun tullutta kommenttia, niin huomaat, että ketään ei ole ilmoittautunut. Olisikohan aloittaja muutaman päivän palstalla riehunut koiranleuka... Ehkä pilleritokkurassa, tekstien sisällöstä päätellen.
        Ehkä hän toivoi enemmän lapsellista räpinää, mutta sitä ei kuitenkaan ole tullut. Jospa hän halusi vain, että joku kirjoittaa jotain, että voi sitten moralisoida vastaajia...
        Heikkoa palstamoraalia aloitus tietenkin osoittaa, mutta heikko palstamoraalia voi tietenkin upottaa asiallisempiinkin keskusteluketjuihin, niin että se ei sieltä juurikaan näy muuta kuin jonkun harvan silmään, yleensä sen, ketä osoitetaan... on tapahtunut tuollaista..."

        "No_niin_Minäkin 23.02.2015 14:11
        No niin. Minäkin hoidan antipatiani ja empatiani itse. En tarvitse siihen minkäänlaista lisäketjua. Ei tämä ketjun kohde nyt niin mahtava ole... :D Yksi kirjoittaja muiden joukossa. Ja kivasti etsii asiatietoa ja tarmoa tuohon linkittämiseen riittää. Toisilla välillä jo hiipuukin tarmo. On hyvä muistaa, mikä on keskustelun aihe kuin myös se, että mikä tahansa ei ole narsismia.
        Aloittjalle pitkä miinus siitä, että jälleen kerran, tämäkään aloitus ei vastaa palstan aihetta, mikä oli siis: narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö."

        "Niinkö_Minä_ 24.02.2015 23:54
        "Oikeesti vois jopa toivoa että tämä suomi 24 tämmösenään kaatuis omaan mahdottomuuteensa, kun jot"
        Niinkö? Minä olen joskus ajatellut, että yrität hallita niin paljon, että et oikein taida hyväksyä demokratiaa tässä mielessä kuin sitä palstalla on, että kaikki kirjoittavat tasa-arvoisesti... ja todellakin, mitä syki suuhun tuo.
        Tiedätkö mitä, kommunikointi on kuin onkin taitolaji. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, suurin osa yleensä hyväksyy sen lähtökohdaksi.
        Minulla on palstakirjoittamisesta ja toisista kirjoittajista melkein pelkästään positiivisia kokemuksia, mutta toisaalta hyväksynkin palstan tällaisenaan, enkä pyri tätä muuttamaan, saatikka vaadi itselleni määräämisoikeutta...
        Hyväksyn itseni epätäydellisenä palstakirjoittajana, näin minun on helpompi hyväksyä myös muut..
        Voisiko olla, että tämä ei ole sellaiselle henkilölle oikea foorumi, joka ei näitä demokraattisia käytäntöjä hyväksy. Ehkä terveydenhoidon alan ammattilainen, joka haluaa nimenomaan pitäytyä formaalisessa roolissaan ammattilaisena, voisi etsiä itselleen sopivamman foorumin, ja lakata toivomasta kansan käyttämän vapaamuotoisen, joskin aihapalstan kaatumista...
        Jonkin verran nyt paheksun tuota kaatumistoivomusta.
        Luultavasti oli aloittaja, joka heitti tuon huraan...
        Aloittajahan ei voi sietää tätä palstaa eikä aihetta, josta keskustellaan. Aloittajankin mielestä palsta joutaisi helkkariin, koska hän haluaa hallita ja puhua omiaan... nimenomaan omiaan."


      • Osallistuin_itse kirjoitti:

        Osallistuin ketjuun näillä sanoin:

        "Ehkä_minun_ei 20.02.2015 01:48
        Ehkä minun ei kuuluisi kirjoittaa tähän mitään, koska en nyt aivan antipatiaksi asti luokittelisi tuntemuksiani hänen kirjoituksiaan kohtaan. Antipatian pitäisi olla suhtkoht tasainen negatiivinen tunne. Sellaisella en itseäni edes viitsisi rasittaa.
        Toisinaan vain vähän hämmästelen hänen ärhäkkyyttään ja toisinaan en saa selvää, että onko hän julma vai ainoastaan ymmärtämätön. Kovin hanakasti liittyy kimppaan jos joku arvostelee minua negatiivisesti. Luulisi, että aikuinen ihminen joskus ottaisi aivan sisältään oikeudenmukasen asenteen ja hillitsisi hyökkäävyyttä ja koppavuutta itsessään.
        Monasti kuitenkin kirjoittaa asiallisen rauhallisesti ja keskustellen.!"

        "Jos_nyt_luet 22.02.2015 12:34
        "perin kummalliselta tuntuu, että joku tuntee antipatiaa jollei peräti vihaa yhteenlaskutoimitus nimimerkillä kirjoittavaa "immeistä" kohtaan..."
        Jos nyt luet pari ketjuun tullutta kommenttia, niin huomaat, että ketään ei ole ilmoittautunut. Olisikohan aloittaja muutaman päivän palstalla riehunut koiranleuka... Ehkä pilleritokkurassa, tekstien sisällöstä päätellen.
        Ehkä hän toivoi enemmän lapsellista räpinää, mutta sitä ei kuitenkaan ole tullut. Jospa hän halusi vain, että joku kirjoittaa jotain, että voi sitten moralisoida vastaajia...
        Heikkoa palstamoraalia aloitus tietenkin osoittaa, mutta heikko palstamoraalia voi tietenkin upottaa asiallisempiinkin keskusteluketjuihin, niin että se ei sieltä juurikaan näy muuta kuin jonkun harvan silmään, yleensä sen, ketä osoitetaan... on tapahtunut tuollaista..."

        "No_niin_Minäkin 23.02.2015 14:11
        No niin. Minäkin hoidan antipatiani ja empatiani itse. En tarvitse siihen minkäänlaista lisäketjua. Ei tämä ketjun kohde nyt niin mahtava ole... :D Yksi kirjoittaja muiden joukossa. Ja kivasti etsii asiatietoa ja tarmoa tuohon linkittämiseen riittää. Toisilla välillä jo hiipuukin tarmo. On hyvä muistaa, mikä on keskustelun aihe kuin myös se, että mikä tahansa ei ole narsismia.
        Aloittjalle pitkä miinus siitä, että jälleen kerran, tämäkään aloitus ei vastaa palstan aihetta, mikä oli siis: narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö."

        "Niinkö_Minä_ 24.02.2015 23:54
        "Oikeesti vois jopa toivoa että tämä suomi 24 tämmösenään kaatuis omaan mahdottomuuteensa, kun jot"
        Niinkö? Minä olen joskus ajatellut, että yrität hallita niin paljon, että et oikein taida hyväksyä demokratiaa tässä mielessä kuin sitä palstalla on, että kaikki kirjoittavat tasa-arvoisesti... ja todellakin, mitä syki suuhun tuo.
        Tiedätkö mitä, kommunikointi on kuin onkin taitolaji. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, suurin osa yleensä hyväksyy sen lähtökohdaksi.
        Minulla on palstakirjoittamisesta ja toisista kirjoittajista melkein pelkästään positiivisia kokemuksia, mutta toisaalta hyväksynkin palstan tällaisenaan, enkä pyri tätä muuttamaan, saatikka vaadi itselleni määräämisoikeutta...
        Hyväksyn itseni epätäydellisenä palstakirjoittajana, näin minun on helpompi hyväksyä myös muut..
        Voisiko olla, että tämä ei ole sellaiselle henkilölle oikea foorumi, joka ei näitä demokraattisia käytäntöjä hyväksy. Ehkä terveydenhoidon alan ammattilainen, joka haluaa nimenomaan pitäytyä formaalisessa roolissaan ammattilaisena, voisi etsiä itselleen sopivamman foorumin, ja lakata toivomasta kansan käyttämän vapaamuotoisen, joskin aihapalstan kaatumista...
        Jonkin verran nyt paheksun tuota kaatumistoivomusta.
        Luultavasti oli aloittaja, joka heitti tuon huraan...
        Aloittajahan ei voi sietää tätä palstaa eikä aihetta, josta keskustellaan. Aloittajankin mielestä palsta joutaisi helkkariin, koska hän haluaa hallita ja puhua omiaan... nimenomaan omiaan."

        Hirveän paljon nyt tuntuu olevan sanomista tuohon että "ennenkin ollut palstalla petolintuja esimerkkiini" liittyen, vaikka annatetaan ensin ymmärtää

        kaikellahyvyydellä
        26.6.2017 0:01
        "En tiedä, kuka tuollaisen aloituksen on aikoinaan tehnyt."

        Tosiaan ny tarkoituksena oli tuon esimerkin avulla osoittaa ettei tuollainen "hyökkäily"mitään ennenkuulumatonta ole tällä palstalla ikäänkuin vastauksena "kaikellahyvyydellä" aiemmin esittämään kysymykseen " tykkäisitkö sinä jos sinuun kohdistuisi jne..." Loppuun tosiaan sitten vielä heitin, että liekö sama tyyppi kuin tämän ketjun aloittajan, nimimerkin näreestä lainaamani nimityksen (petolintu) mukaan

        Mutta joo näköjään nimmaritkin sitten tässä vaihtuneet, että jos oikein olen ny ymmärtänyt niin nimmarit kaikellahyvyydellä, ns. kaikualoitus ja näreestä ovat yksi ja sama kirjoittaja.

        Mitä tulee narsisti syytöksiin/epäilyksiin, niin sitä asiaa kommentoin vastineeksi tähän "että kunnon nasse se jaksaa kaikki vanhat keitokset uudelleen kaivella esiin" itse tähän tapaan "Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee."

        Että kovin on ainakin ristiriitaista, et tiedä kuka aloituksen on tehnyt, mutta silti käyttädyt kuin olisit sen tehnytkin.

        No tää on tämmöstä täällä. Eilen ajattelin etten ny enää viitsi tätä juttua jatkaa, mutta pakostakin sitten kiinnostuin, että mistä sinä olet kopinut nuo kommenntisi ja löytyihän se suomi24 :stä pyynnöstäni poistettu ketju näköjään muualtakin.

        Näköjään tosiaan täällä netissä on kaikenlaista ja että kopioidaaan/tallennetaan jopa näitä suomi24:stä poistetujakin viestejäkin, kuin muidenkin keskustelupalstojen juttuja, Samalla sitten varoitellaan tähän tyyliin.

        "Näytämme tämän viestiketjun, koska se on poistettu alkuperäisestä sijainnista.
        - Viestiketju on todennäköisesti poistettu hyvästä syystä.
        - Emme suosittele tämän sisällön lukemista kenellekään! "

        Ei voi tosis ku ihmetellä tätä nyky maailman menoa ja internetin ihmeellistä maailmaa.

        Mietin et mitähän järkeä/tarkoitusta oli tuonkin täältä poistetun viestin tallentamisesta, tienaaakohan joku jotain tuommosellakin asialla ja mitenkähän noiden täältä poistettujen viestien tallentaminenkin on teknisesti mahdolllista. Olettaisin, että net on täytyny tallentaa ennen poistamista, mikä tarkoittaisi et ko. ihminen on tällä palstalla.

        En tiedä, kummallinen juttu, pitäisköhän kysyä tältä suomi 24 ylläpitäjältä mihin ne poistetut viestit tallennetaan, edelleen johonkin toiselle sivustolle vapaasti luettavaksiko. Mutta joo, mitä tästä ny opimme, kaikki mitä nettiin laittaa jää sinne ja saattaa tulla vastaan muodossa jos toisessa tosiaan vielä siellä vanhainkodissakin.

        Mutta joo palatakseni ny vielä tähän soppaan, kun minäkin ny pääsin lukemaan tuon koko ketjun uudestaan, kun itse ny tallensin vaan tuon aloituksen aikoinaan, kun aattelin et jos siitä jok suurempikin juttu syntyis. Niin näytti siellä olevan tosiaan muutama aloittajaa puoltava tekstikin, tiedä sitten oliko ne oikeasti muiden vaiko vaihtuiko vaan nimmarit silloinkin kuten tässäkin.


      • En_ole_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Hirveän paljon nyt tuntuu olevan sanomista tuohon että "ennenkin ollut palstalla petolintuja esimerkkiini" liittyen, vaikka annatetaan ensin ymmärtää

        kaikellahyvyydellä
        26.6.2017 0:01
        "En tiedä, kuka tuollaisen aloituksen on aikoinaan tehnyt."

        Tosiaan ny tarkoituksena oli tuon esimerkin avulla osoittaa ettei tuollainen "hyökkäily"mitään ennenkuulumatonta ole tällä palstalla ikäänkuin vastauksena "kaikellahyvyydellä" aiemmin esittämään kysymykseen " tykkäisitkö sinä jos sinuun kohdistuisi jne..." Loppuun tosiaan sitten vielä heitin, että liekö sama tyyppi kuin tämän ketjun aloittajan, nimimerkin näreestä lainaamani nimityksen (petolintu) mukaan

        Mutta joo näköjään nimmaritkin sitten tässä vaihtuneet, että jos oikein olen ny ymmärtänyt niin nimmarit kaikellahyvyydellä, ns. kaikualoitus ja näreestä ovat yksi ja sama kirjoittaja.

        Mitä tulee narsisti syytöksiin/epäilyksiin, niin sitä asiaa kommentoin vastineeksi tähän "että kunnon nasse se jaksaa kaikki vanhat keitokset uudelleen kaivella esiin" itse tähän tapaan "Tiedä sitten kumpiko sitten on enemmän narsisti, hänkö joka vanhojakin muistaa vaiko hän joka tuollaisia aloituksia tekee."

        Että kovin on ainakin ristiriitaista, et tiedä kuka aloituksen on tehnyt, mutta silti käyttädyt kuin olisit sen tehnytkin.

        No tää on tämmöstä täällä. Eilen ajattelin etten ny enää viitsi tätä juttua jatkaa, mutta pakostakin sitten kiinnostuin, että mistä sinä olet kopinut nuo kommenntisi ja löytyihän se suomi24 :stä pyynnöstäni poistettu ketju näköjään muualtakin.

        Näköjään tosiaan täällä netissä on kaikenlaista ja että kopioidaaan/tallennetaan jopa näitä suomi24:stä poistetujakin viestejäkin, kuin muidenkin keskustelupalstojen juttuja, Samalla sitten varoitellaan tähän tyyliin.

        "Näytämme tämän viestiketjun, koska se on poistettu alkuperäisestä sijainnista.
        - Viestiketju on todennäköisesti poistettu hyvästä syystä.
        - Emme suosittele tämän sisällön lukemista kenellekään! "

        Ei voi tosis ku ihmetellä tätä nyky maailman menoa ja internetin ihmeellistä maailmaa.

        Mietin et mitähän järkeä/tarkoitusta oli tuonkin täältä poistetun viestin tallentamisesta, tienaaakohan joku jotain tuommosellakin asialla ja mitenkähän noiden täältä poistettujen viestien tallentaminenkin on teknisesti mahdolllista. Olettaisin, että net on täytyny tallentaa ennen poistamista, mikä tarkoittaisi et ko. ihminen on tällä palstalla.

        En tiedä, kummallinen juttu, pitäisköhän kysyä tältä suomi 24 ylläpitäjältä mihin ne poistetut viestit tallennetaan, edelleen johonkin toiselle sivustolle vapaasti luettavaksiko. Mutta joo, mitä tästä ny opimme, kaikki mitä nettiin laittaa jää sinne ja saattaa tulla vastaan muodossa jos toisessa tosiaan vielä siellä vanhainkodissakin.

        Mutta joo palatakseni ny vielä tähän soppaan, kun minäkin ny pääsin lukemaan tuon koko ketjun uudestaan, kun itse ny tallensin vaan tuon aloituksen aikoinaan, kun aattelin et jos siitä jok suurempikin juttu syntyis. Niin näytti siellä olevan tosiaan muutama aloittajaa puoltava tekstikin, tiedä sitten oliko ne oikeasti muiden vaiko vaihtuiko vaan nimmarit silloinkin kuten tässäkin.

        "Mutta joo näköjään nimmaritkin sitten tässä vaihtuneet, että jos oikein olen ny ymmärtänyt niin nimmarit kaikellahyvyydellä, ns. kaikualoitus ja näreestä ovat yksi ja sama kirjoittaja."
        En ole yrittänyt edes kirjoitustyyliäni muuttaa, että siitä voi ihan vapaasti päätellä jos päätellä haluaa.
        En ole sitä kyseistä aloitusta tehnyt, siis sitä muinaisketjua.
        Ja tuosta voit tosiaan lukea aidon mielipiteeni silloin, vaikka minua narsistiksi aika taajaan epäilit, kuten nyttenkin jotain kautta siihen päädyit, että josko ainakin narsistista toimintaa ja että saattaisi olla sama kuin tämä aloitus.
        Ei sinua kuitenkaan ole sellaisesta syytetty eikä osoiteltu mistä minua nyt on tässä viime päivinä. Unohdan kuitenkin syytökset, koska edelleen olen henkilö, joka ei halua muassaan kantaa vanhoja kaunoja, kun siinä ei sitä mieltä oikein ole. Kun ei ole vahingoitettu mitenkään vakavasti, vähän mieltä kuohutettu ainoastaan. Onneksi osaan pitää puoleni... ja rajani.


      • Ja_kysy

        Ja kysy vain ylläpidosta tuota kummaa juttua. Kerro sitten minullekin mitä sanovat.


      • Ja_kysy kirjoitti:

        Ja kysy vain ylläpidosta tuota kummaa juttua. Kerro sitten minullekin mitä sanovat.

        Joo sinulle ilmeisesti kuitenkin tuo sivusto oli entuudestaan tuttu, kun tiesit täältä aikoinaan pyynnöstäni poistetun viestiketjun sieltä hakea.

        Jonkin verran ny eileen tuohon asiaan tutustuin, et ko. sivuston poistamiseksi on näköjään luotu adressikin. Ja jos oikein ymmärsin niin sivusto tallentaa keskustelupalstojen sisältöä ja pyrkii kokoamaan ne yhteen paikkaan ja tosiaan myös noita muualta poistettuja herjauksia sisältäviä viestejä. Käsitin, et olis alkujaan ollut jonkun ihmisen harrastustoiminto, mut en tiedä sit onko nykyään päätyö.

        Että edelleen kaikenlaista sitä on, niin pienemmässä kuin isommassa mittakaavassa, ei voi ymmärtää mikä järkeä tuommoseskin toiminnassa on, mutta kai sillekkin on olemassa joku sosiaalinen tilaus, ollaan kiinostuneita jopa tuntemattomien ihmisen asioista ja mielipiteistä asiasta kuin asiasta.

        Olettasin, et tommonen palvelee eniten ns. keskustelupalstojen suurkuluttajia, kun tämmösen yksittäisen palstan seuraaminen ei ny sen kummempaa hakutoimintoa tarvitse kun ei tänne ny niin paljon tuota tekstiä tule, et aikas äkkiä saa selattua.


      • Aikas_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Joo sinulle ilmeisesti kuitenkin tuo sivusto oli entuudestaan tuttu, kun tiesit täältä aikoinaan pyynnöstäni poistetun viestiketjun sieltä hakea.

        Jonkin verran ny eileen tuohon asiaan tutustuin, et ko. sivuston poistamiseksi on näköjään luotu adressikin. Ja jos oikein ymmärsin niin sivusto tallentaa keskustelupalstojen sisältöä ja pyrkii kokoamaan ne yhteen paikkaan ja tosiaan myös noita muualta poistettuja herjauksia sisältäviä viestejä. Käsitin, et olis alkujaan ollut jonkun ihmisen harrastustoiminto, mut en tiedä sit onko nykyään päätyö.

        Että edelleen kaikenlaista sitä on, niin pienemmässä kuin isommassa mittakaavassa, ei voi ymmärtää mikä järkeä tuommoseskin toiminnassa on, mutta kai sillekkin on olemassa joku sosiaalinen tilaus, ollaan kiinostuneita jopa tuntemattomien ihmisen asioista ja mielipiteistä asiasta kuin asiasta.

        Olettasin, et tommonen palvelee eniten ns. keskustelupalstojen suurkuluttajia, kun tämmösen yksittäisen palstan seuraaminen ei ny sen kummempaa hakutoimintoa tarvitse kun ei tänne ny niin paljon tuota tekstiä tule, et aikas äkkiä saa selattua.

        Aikas erikoista.... Kumma että tuollaista saa tehdä edes. Ja sivusto tosiaan vielä toivoi, että niitä ei luettaisi ; Voi aikoja voi tapoja.


    • hgty

      aloittaja sinäkö olet se kaikkien petolintujen kuningatar ?

    • grfgfgfdgdfg

      Aloittaja haluaa hallita palstoja sanelemalla muille palstalaisille miten pitää vastata. Oletuksia tuntuu olevan muista kirjoittajista, mistä hän vakoilee meitä? Hän on täällä tänään tyyppi. Arvostelee toisia kirjoittajia. Mikä hänen oma ongelmansa oikein on? Me muut jotka kirjoitamme tänne? Ahdasmieliseltä ja hyökkäävältä hän kuulostaa, ehkä lestadiolainen tai jonkin muun uskonnon fanaattinen edustaja?

      • syvätvedet

        Palstalle pitäisi voida kirjoittaa kaikkien jotka tahtovat narsismista keskustella.


      • dcedcd

        Aivan, niin pitäisi, mutta näköjään jotkut vetävät herneen nenäänsä...


    • marja_pensas

      räkättirastas

    • poiuytrsfgh

      Mulla on viela asiaa, joka juuri tuli mieleen.,
      eipa ole ollut helppo paiva tamakaan.

      Mutta, yksi tarkea juttu. Pitaisi voida kertoa jos joku on tehnyt virheen , erehtynyt, siita ei pitaisi automaattisesti ajatella etta se olisi syytös. Virheen voi tuoda esiin rakkaudellakin kaikkien parhaaksi ja kohdella erehtynyttakin lempeasti mutta paattavaisesti: jos on erehtynyt on erehtynyt, mutta ei siita tarvitse seurata syytös. Koska ei mitaan asioita voida saada kuntoon, eika ketaan auttaa, jos virheita ei voida koskaan korjata, jos ajatellaan etta virheen esiin tuominen on sama kuin syytös eika saa "syyttää" siis korjata virhetta tai kertoa mita on oikeasti tapahtunut, jos joku on erehtynyt. Ei jonkun tietamattömyyden esiintuominen pitaisi tulkita samoin kuin syytös.
      En mina ainakaan loukkaannu jo minulle fiksusti loogisesti perustellusti ja ystävälliseti kerrotaan mita en ole tiennyt. Mielestani ei pitaisi olla niin ylimielinen, ettei voisi oppia uutta, vaikka omaisi jonkun tittelinkin, Jokaisen tiedot kun kuitenkin ovat varmuudella puutteelliset.

      Mutta sita en sitte tieda mita tehda jos joku opettaa mulle jotain mita tiedan tosi hyvin entuudestaan ja tulen ehka siksi vahan epainnostuneeksi, niin jos sit kuvitellaan siita etten
      oo kiinnostunut oppimaan. Kun sekin on vaikea sanoa, etta tiedan kertomattakin, kun siitakin sitte loukkaannutaan.
      tää on hankalaa kun on hermostosairauksia, jotka kuitenkaan ei rajoita tietomaaraa. Koska mm. naitten sairauksien takia on ikaankuin "autettava", mutta tietomaara ei yleensa ole sen rajoittuneempi kuin auttajallakaan. Jokukinhan mulla sano aika tarkkasilmaiesti ja vahan huvittuneesti: "Miksi kysyt apua vaikka itse tiedat noin hyvin ?"
      Sehan se onkin, kun on muitakin ongelmia olemassa kuin se, etta aivoissa ei olisi tietosisaltöä. Esim. nyt vaikka halvaannus, tai laheinen narsisti...

      • syvätvedet

        Koska alat elämään niin kuin opetat?


      • poiuytrdsdf

        No heti kun mun vakavat hermostosairaudet paranee sen verran etta pystyn kaytannössa oleen mita olen sisimmassa,


      • poiuytresdf

        Kun mulla on taa ongelma etta mun muut solut toimii niin paljo huonommin kuin tietyt harmaat aivosolut...


      • poiuytresdfg

        Ja kun ma omaan niille harmaille aivosoluille ihan kunnon kopankin, vaikka ma muuten olen aivan olematon, kohta nakymatön varmaan...


      • syvätvedet
        poiuytresdfg kirjoitti:

        Ja kun ma omaan niille harmaille aivosoluille ihan kunnon kopankin, vaikka ma muuten olen aivan olematon, kohta nakymatön varmaan...

        Siis tämä palstaelämä,
        Koska alat elää itse niin kuin opetat?


      • poiuytrdsxcv

        Anteeksi kiertelen siksi ettei mua niin kiinnosta kanssasi keskustelu. Voit ihan vapaasti kirjoittaa omista aiheistasi minun puolestani, mutta ei tarvitse nokkia minua tai erasta keskustelukumppaniani kun keskustelemme.


      • syvätvedet
        poiuytrdsxcv kirjoitti:

        Anteeksi kiertelen siksi ettei mua niin kiinnosta kanssasi keskustelu. Voit ihan vapaasti kirjoittaa omista aiheistasi minun puolestani, mutta ei tarvitse nokkia minua tai erasta keskustelukumppaniani kun keskustelemme.

        Sinua ei kiinnosta keskustelu, se on tullut selväksi.
        Sinua kiinnostaa monologi, jolla torppaat kaiken mahdollisen alkavan keskustelun.
        Sinua saapui kehumaan joku... tiedä sitten mikä valehahmo ja mitä mielessä, tälläkään palstalla kun ei voi luottaa mihinkään. Ainakin sillä jokulla on riitelysetti valmiina, sen verran röyhkeää vastausta, että väittäisin kylmiltään että rippikoulu ainakin on jäänyt väliin.
        Nokkaisen varmasti, jos tunnen petolinnun kynnet niskassani, minua ei niin vain viedä poikasten ruoaksi.

        Kyse siitä että et kestä mitään palautetta, vaikka syytät melkein kaikkia...
        Ei ole merkkejä siitä, että "voisin kirjoittaa omista aiheistani".

        Tämä palsta on ollut jossain vaiheessa paljon korkeatasoisempi. Nyt jostain syystä tavoitteellinen keskustelu on hiipunut ja palstalla jopa täysin keskustelukyvyttömiä...

        Kuka sinut kutsui tähän ketjuun muuten?
        Sinun ei tarvitse tulla keskeyttämään kun keskustelen muiden kanssa.
        Olet auttamaton sekaantuja.

        Sekaannut minun ja sen yhden petolinnun sananvaihtoon myös.


    • poiuytrsdf

      Tan palstan otsikko on itseasiassa vahan hupaisa,
      Jos ajattelee, etta ma toin sen kotkasymboliikan vapauttavana voimana ikaankuin...

      • poiuytresxcv

        En tarkottanu, etta se kotka söis muita lintuja :)
        Joten ketjun aloittaja voisi rauhoittua


      • mitenmenee-
        poiuytresxcv kirjoitti:

        En tarkottanu, etta se kotka söis muita lintuja :)
        Joten ketjun aloittaja voisi rauhoittua

        Entä vapaus kirjoittaa omasta aiheestaan?


      • poiuytrescv

        Onko oma aihe itseaan koskeva vai joku muu ?

        Mun kirjotukset ei koske sua.
        Oli vaan linnuilla niin rähinää jalat nirhella, etta tarvittiin kotkaa selvittamaan sitä...


      • kiertelyjatkuu
        poiuytrescv kirjoitti:

        Onko oma aihe itseaan koskeva vai joku muu ?

        Mun kirjotukset ei koske sua.
        Oli vaan linnuilla niin rähinää jalat nirhella, etta tarvittiin kotkaa selvittamaan sitä...

        "kierteleitsi, kaarteleitsi,
        - minne lie oli menossa!

        Suomeen eksyi jo elävä,
        Savonmaalle saapui sorja,
        istui hetken yksinänsä,
        kannon päässä yksin istui,
        - kaiholla kotia muisti."


    • krrraaag

      Petolintu itse aloitti ketjun ???

    • tipitiiiiiiiii

      Ornitologit omille palstoilleen !

      • poiuytrdfg

        höh oli saantöjen vastaista nauraa minua naurattavalle ornitologivitsille :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe