Kriisiä pukkaa

Eihyvä_eikätäydellinen

Muita 40v äitejä?
- eivät jaksa siivota toisten jälkiä ja koti on melkein koko ajan räjähdyksen jäljiltä
- mikäli vaatteet viedään pyykkikoriin niitä ei pyynnöistä huolimatta käännetä nurin ja suljeta vetoketjuja ja nappeja (kyseessä jo melkein aikuiset lapset ja tämä helpottaisi 5 henkisen perheen pyykkiruljanssia) lisäksi likavaatteet yleensä tuodaan pesuun kertarysäyksellä juuri kun olet saanut korit tyhjiksi
- väsyvät hoitamaan pyykkejä yksin mutta jos sen jättää muiden kontolle työ on kaksinkertaisena edessä
- ovat ilmeisestikin epäonnistuneet kasvatustyössä, koska eivät saa lapsiaan pyynnöistä, käskyistä, kiristämisestä tai lopulta rukoilusta huolimatta siivoamaan omia jälkiään tai tekemään muutenkaan mitään minkään yleisen viihtyvyyden kannalta oleellisiin toimiin
- eivät ole superäitejä jotka töiden lisäksi pystyvät pitämään talon koko ajan tiptop-kunnossa ja käymään lenkillä, kuntosalilla tai jumpassa (sohva is my friend ja joskus rentoudun pelaamalla pleikkaa tai katsomalla netflixiä. Olenkohan sittenkin mies?)
- viettävät viikonloput kuitenkin pääosin siivoten ja pyykäten ja huomaavat sen viimeistään sunnuntai-iltana olleen turhaa
- ovat vähitellen alkaneet harkita omaa pientä yksiötä vaikka rakastavatkin miestään ja lapsiaan yli kaiken
- saavat raivareita säännöllisin väliajoin kaikkeen ylläolevaan liittyen ja ovat perheen "pahiksia"

Pitäisi nauttia, kun lapset ovat vielä kotona? Kuinka se tapahtuu? Kertokaa ihmeessä!

T: Ilmeisen epäonnistunut yksilö äitinä ja kodin hengettärenä (vai vaihdevuosia lähestyvä hormoonihirviö?)

19

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeenMinkäJaksan

      Tee vain se minkä jaksat. Jos koti ei ole tiptop, niin so what? Anna niiden siivota, keitä se eniten häiritsee.

    • Väsynytäiti

      Täällä. Sillä erotuksella, että lapsia vain yksi 2 vuotias. En pääse edes lenkille ennen, kuin lapsi nukkumassa. Mies ei auta, miehen mielestä vissiin mun työaika on tarpeeksi omaa aikaa. Jos joskus mies ottaa viikonloppuisinkin klo 7 heräävän lapsen alas, pitäisi siitä antaa mitalli. Mies kyllä ottaa oman aikansa. Vuorotyöläisenä on hällä 6pv vapaata, jolloin lapsi tarhassa, tai minun kanssa. Olen niin kypsä. Sitten ihmetellään, kun seksiä ei saa, no ei saa ei. Ei huvita, en jaksa enkä viitsi. Ilmoitin itseni yhteen harrastusyhmään, senkin nurkuamisen kautta. Eli omaa aikaa 1h kerran kahteen viikkoon. Lopun ajan olenkin töissä/lapsen kanssa/siivoan. Sinäänsä toki lastani rakastan, mut saispa joskus yhden päivän levätä/käydä patikoimassa/lukea. Riitäisi, jos toi m#@##u saisi edes omat astiansa koneeseen ja lopettaisi jatkuvan vi####lemisen milloin mun laiskuudesta, milloin siivoamisesta/siivoomatta jättämisestä ja milloin seksinpuutteesta.

      • annapilluu

        voi auttaa moneeee asiaan:)


      • Väsynytäiti

        Enpä taida. Kai sinä miehenä tajuat, että tuskin sullakaan seisoisi jos akka nalkuttaa ja nälvii. Minäkään en "kostu" huonoäiti paskalaiskaeukko kommenteista.


      • kantsiikoittaa
        Väsynytäiti kirjoitti:

        Enpä taida. Kai sinä miehenä tajuat, että tuskin sullakaan seisoisi jos akka nalkuttaa ja nälvii. Minäkään en "kostu" huonoäiti paskalaiskaeukko kommenteista.

        jos vaikka auttais asiaa; koita ees.. et hävi mitää-


      • Väsynytäiti

        Kokeiltu on. Ei toimi. Siispä en toimi minäkään. Enää. Mut hienoa jos sinä toimit pelkällä pillulla. Et siis juurikaan eroa keskivertomiehestä.


      • mitäseuraavaksi
        Väsynytäiti kirjoitti:

        Kokeiltu on. Ei toimi. Siispä en toimi minäkään. Enää. Mut hienoa jos sinä toimit pelkällä pillulla. Et siis juurikaan eroa keskivertomiehestä.

        lasten vieraannuttaminen?


    • OtaIisimmin

      Tässä kohtaa jo repesin: "mikäli vaatteet viedään pyykkikoriin niitä ei pyynnöistä huolimatta käännetä nurin ja suljeta vetoketjuja ja nappeja..."

      Taitaa tämä avaaja olla vain nipotäti, hormoonihirviö. Olisit tyytyväinen, jos ne pyykit laitetaan pyykkikoriin. Älä vaadi mahdottomia. :D

    • Hei Eihyvä_eikätäydellinen

      Nimimerkissäsi on mielestäni toiveikas saundi: täydellinen ei tarvitse kenenkään olla. Miten silti muodostaa elämästä ja perhekuvioista riittävän hyvä? Niin, että kaikki jotenkuten viihtyvät kotona.

      Minulle tuli mieleen, millä tavalla te perheen aikuiset voisitte yhdessä nyt hioa arkielämän käytäntöjen sääntöjä lasten kanssa niin, että vastuut jakaantuisivat jotenkin tasaisemmin, mutta että säännöt eivät ole kenenkään sanelemia, vaan yhdessä muovattuja. Joissain perheissä toimii vuorolistat, toisissa joku muu systeemi. Systeemillä ei sinänsä ole väliä, vaan sillä, että aikuiset ottavat aikuisina asian puheeksi ja pyrkivät löytämään jonkun win-win-ratkaisun, joka helpottaa kaikkien arkea. Siinä on tärkeä oppia kuuntelemaan, joustamaan ja tulemaan vastaan. Yleensä juttu toimii niin, että mitä enemmän luottaa lapsiin eikä kontrolloi jokaista yksityiskohtaa, sitä paremmin he oppivat ottamaan asian omalle vastuulleen - toki tässä on monta mutkaa, unohdusta, anteeksiantoa ja poikkeusta matkan varrella ennen vastuun oppimista.

      Mutta vielä enemmän ehkä kannustaisin sinua miettimään, millaisia ihanteita ja vaatimuksia omassa mielessäsi äitiydelle asetat? Kerrot ettet jaksa olla superäiti jolla aina tiptop - mutta niinkö kuitenkin mielessäsi vaatisit asian olevan? Voisitko perusteellisemmin luopua omista turhista painolasteistasi ja enemmän pyrkiä tavoitteeseen, joka on 'vain' riittävän hyvä, eikä nimenomaa tiptop ja täydellinen? Minulle tuli kuva, että korostat voimakkaasti velvollisuuksia, suorituksia ja tehtäviä. Voitko enemmän lisätä nauttimisen ja seuranpidon elementtejä perhe-elämäänne omalta kannaltasi? Olipa se sitten hauskan ruuan kokkaus, seurapeli tai pyörälenkki. Voitko myös omaan elämääsi lisätä näitä ilon mahdollisuuksia?


      Merja, diakoni

      • lopetasössöttäminen

        ja ota kantaa oikeisiin asioihin Raision seurakunnan "diakonian-" kanssa, kuten ovat itse luvanneet. Siis keskityppä diakoni Merja
        tähän jo ennenkin sinulle todettuun Raision kaupungin- ja lapsen "äidin-" harjoittamaan tarkoitushakuiseen lapsen vieraannutta miseen, lapsen- ja isän vieraannuttamiseen, vainoamiseen perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • EiKiinnostaRaisio

        Miksi pitäisi Raisio kiinnostaa, kun harva edes tietää, missä moinen käpykylä sijaitsee? Kerroppa itse tämä!


      • Eikiinnostaa
        EiKiinnostaRaisio kirjoitti:

        Miksi pitäisi Raisio kiinnostaa, kun harva edes tietää, missä moinen käpykylä sijaitsee? Kerroppa itse tämä!

        vieraannuttaja "äiti- ja viranomainen; Miksi pitäisi Raision kaupunkia kiinnostaa vieraannuttaessaan, vainotessaan lasta "viranomais-" menettelyssä tarkoitushakuisesti yhteistyössä "äidin-" kanssa- Kerroppas itse tämä!


      • EiKiinnostaRaisio

        Iskikö aspergeroireet päälle?


      • Eikiinnostaa
        EiKiinnostaRaisio kirjoitti:

        Iskikö aspergeroireet päälle?

        Niin näyttäisi sulla iskeneen. Kysyppä asiaa vieraannuttaja "äidiltä- ja Raision kaupungin luonnehäiriöisiltä vieraannuttaja viranomaisilta" perättömin lausumin, selvityksin; lapsen tarkoitushakuisin vieraannuttamisin, lapsen- ja isän vieraannuttamisin, vainoamisin mm. tuomioistuimessa lapsen oloshuteista. Miksi pitäisi Raision kaupunkia kiinnostaa vieraannuttaessaan, vainotessaan lasta "viranomais-" menettelyssä tarkoitushakuisesti yhteistyössä "äidin-" kanssa- Kerroppas itse tämä!


      • Asiaa.seuraava
        lopetasössöttäminen kirjoitti:

        ja ota kantaa oikeisiin asioihin Raision seurakunnan "diakonian-" kanssa, kuten ovat itse luvanneet. Siis keskityppä diakoni Merja
        tähän jo ennenkin sinulle todettuun Raision kaupungin- ja lapsen "äidin-" harjoittamaan tarkoitushakuiseen lapsen vieraannutta miseen, lapsen- ja isän vieraannuttamiseen, vainoamiseen perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Kuinka vanhoja lapsesi jo ovat?


      • lopetasössöttäminen
        Asiaa.seuraava kirjoitti:

        Kuinka vanhoja lapsesi jo ovat?

        ja ota kantaa oikeisiin asioihin lasten iästä huolimatta; Raision kaupungin- ja lapsen "äidin-" harjoittamaan tarkoitushakuiseen lapsen vieraannuttamiseen, lapsen- ja isän vieraannuttamiseen, vainoamiseen perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomio-istuimessa lapsen olosuhteista. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • lopetasössöttäminen
        Asiaa.seuraava kirjoitti:

        Kuinka vanhoja lapsesi jo ovat?

        Kyllä ne ovat jo aikuisia. Minä jatkan tätä sössöttämistä niin kauan kuin elän. Tai siis enhän minä elä, olen vain elossa. Jos eläisin, niin minulla ei olisi tätä pakkomiellettä raisiosta, vaan nauttisin elämästä, niinkuin muutkin ihmiset.


      • Asiaa.seuraava
        lopetasössöttäminen kirjoitti:

        Kyllä ne ovat jo aikuisia. Minä jatkan tätä sössöttämistä niin kauan kuin elän. Tai siis enhän minä elä, olen vain elossa. Jos eläisin, niin minulla ei olisi tätä pakkomiellettä raisiosta, vaan nauttisin elämästä, niinkuin muutkin ihmiset.

        Oheinen ylläoleva vastaus on oikeudettomasti kirjoitettu nimimerkin "lopetasössöttäminen" nimissä;
        Kyllä ne EIVÄT OLE aikuisia. SINÄ OIKEUDETTOMASTI NIMIMERKIN "lopetasössöttäminen" NIMISSÄ KIRJOITTANUT jatkat tätä sössöttämistä niin kauan kuin elät. Tai siis ethän sinä elä, olet vain elossa. Jos eläisit, niin sinulla ei olisi tätä pakko-miellettä raisiosta, vaan nauttisit elämästä, niinkuin muutkin ihmiset.


      • ÄitiNeuvoo
        Asiaa.seuraava kirjoitti:

        Oheinen ylläoleva vastaus on oikeudettomasti kirjoitettu nimimerkin "lopetasössöttäminen" nimissä;
        Kyllä ne EIVÄT OLE aikuisia. SINÄ OIKEUDETTOMASTI NIMIMERKIN "lopetasössöttäminen" NIMISSÄ KIRJOITTANUT jatkat tätä sössöttämistä niin kauan kuin elät. Tai siis ethän sinä elä, olet vain elossa. Jos eläisit, niin sinulla ei olisi tätä pakko-miellettä raisiosta, vaan nauttisit elämästä, niinkuin muutkin ihmiset.

        Mene vaikka koulukaverisi kanssa uimahalliin ja anna aikuisten naisten kirjoitella tälle äitien palstalle. Pikkutytöt ja etenkään pikkupojat eivät tänne kuulu. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe