Miten palsta asialliseksi?

1. Jos joku tietty nikki keskustelee asiattomasti, älä keskustele hänen kanssaan.

2. Jos joku alkaa jankuttaa joutavia, lopeta saman tien.

3. Ilmoita asiattomasti käyttäytyvät nikit ylläpidolle. Tee se usein. Jos meistä moni tekee sen, siitä voi olla hyötyäkin.

4. Ilmoita asiattomuudet asiattomiksi. Viivettä on, mutta kyllä osa poistuu.

49

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalasit itsesi lopulliseesti keskustelujen ulkopuolelle 😂😂😂

      • No mutta sittenhän voit näyttää meille pari ketjua, joissa IR alkaa puhua asiattomia. Sydämelliset kiitokset!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        No mutta sittenhän voit näyttää meille pari ketjua, joissa IR alkaa puhua asiattomia. Sydämelliset kiitokset!

        😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂

        Niinpä. Ei sulla ole mitään, Räyhis-reppana.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Niinpä. Ei sulla ole mitään, Räyhis-reppana.

        Voi voi, ylläpito on näköjään taas vainonnut Pyhää henkeä. :D

        Ilmeisesti on kiva paukuttaa skeidaa suoraan kaatikselle. Ei kai tätä Räyhiksen typertelyä muuten voi ymmärtää.


      • OletOriginalRäyhis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voi voi, ylläpito on näköjään taas vainonnut Pyhää henkeä. :D

        Ilmeisesti on kiva paukuttaa skeidaa suoraan kaatikselle. Ei kai tätä Räyhiksen typertelyä muuten voi ymmärtää.

        Kiva kun sanot noin itsellesi ja huomaat törkyjäsi poistettavan, Räyhis :D


    • hyvä.idea

      Kannatettavia toimintatapoja:)
      Itsekin löysin vastikään täältä mahdollisuuden ilmoittaa trollaava nikki ylläpidolle. Eihän tuosta trollaamisesta hyödy kukaan, vähiten trolli itse:(

    • >> Miten palsta asialliseksi? <<

      Asian on mielestäni hyvin yksinkertainen.
      Vastaat vain sille, kenen kanssa keskustelet.
      Esim. itse olen käynyt yhden keskustelun fundamentalistiksi itsensä määritellen henkilön kanssa ja vaikka paskaa satoi niskaan molempieniskaan, niin kun meistä kumpikaan ei alkanut käymään "sivukeskusteluja", niin keskustelu sujui hyvin.

      Ennen nykyisen laajuista trollausta sama onnistui ilman häiriöitä esim. ateismi-palstalla.
      Mutta nyt on nyt ja jos et vastaan kuin keskusteluun, niin homma pysyy kasassa. Muuten se "keskustelu" kuin puluparvi pitkin eetteriä. Ja trolli kiittää, oletan.
      (tällä palstalla ehkä puolet kommenteista on osoitettu tuolle palstan hellaritrollille eli palstan trollia ruokitaan ja ihan ähkyyn asti. ei kumma että viihtyy täällä)

      Ei se vaadi kuin sen verran itsehillintää, että ei kommentoi yhtäkään sivuhuutoa.

      ps tuo on muuten harvinainen taito

      • Puhut asiaa. Tulee tehtyä vääriä ratkaisuja.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Puhut asiaa. Tulee tehtyä vääriä ratkaisuja.

        Oikeita tai vääriä, tiedä häntä, mutta itseltäni vei jonkusen vuoden oppia, ettei kannata livetä alkuperäisestä keskustelusta.
        Mutta täällä se alkuperäinen aihe hukkuu viimeistään kolmanteen kommenttiin.

        Koska mielelläni yksinkertaistan asioita, niin sanottakoon niin, että jos verbaalisessa kakofoniassa on kaksi (2) jotka haluaa keskustella keskenään, eivätkä he anna muiden häiritä keskusteluaan, niin sehän onnistuu. Se onnistuu täällä ilman korvatulppia.

        Kolmen tai jopa neljänkin henkilön kanssa se onnistunee, mutta riski sille, että alkuperäinen aihe hukkuu jonnekin ties minne, kasvaa.

        Näin minä tämän olen päätellyt... enkä todellakaan väitä olevani oikeassa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Oikeita tai vääriä, tiedä häntä, mutta itseltäni vei jonkusen vuoden oppia, ettei kannata livetä alkuperäisestä keskustelusta.
        Mutta täällä se alkuperäinen aihe hukkuu viimeistään kolmanteen kommenttiin.

        Koska mielelläni yksinkertaistan asioita, niin sanottakoon niin, että jos verbaalisessa kakofoniassa on kaksi (2) jotka haluaa keskustella keskenään, eivätkä he anna muiden häiritä keskusteluaan, niin sehän onnistuu. Se onnistuu täällä ilman korvatulppia.

        Kolmen tai jopa neljänkin henkilön kanssa se onnistunee, mutta riski sille, että alkuperäinen aihe hukkuu jonnekin ties minne, kasvaa.

        Näin minä tämän olen päätellyt... enkä todellakaan väitä olevani oikeassa.

        Keskustelu vain on hankalaa, jos toinen esim. pelleilee multinikkeilemällä.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Keskustelu vain on hankalaa, jos toinen esim. pelleilee multinikkeilemällä.

        Mutta kun ei vastaa sellaisiin kommenteihin. Noita kyllä riittää.
        Jos haluaa olla vakavasti otettava keskustelija, niin voisi mielestäni edes rekata nimimerkin.
        Tai ainakin pitää saman rekkaaamattoman nikin läpi ketjun.


    • >> Miten palsta asialliseksi? <<

      Lisätään vielä se, että koska palstan ykköshäirikkö eli Räyhis ottaa poskeen ja nielee kaiken Patmoksen bossien eli Ahvion, Puolimatkan ja Turusen ruiskauttaman verbaalisen eritteen, niin hän ei ole uskoakseni hellaritrolli vaan Patmoksen juoksupoika.

      Juoksupoika, joka petaa taivaspaikkaansa allekirjoittamalla Pekka Reinikaisen, Mellerin ja jokaisen jonka kirjalliset eritteet edes haiskahtaa Patmokselle.
      Voi se olla jopa Patmoksen leivissä, kuka tietää. Tai se kuvittelee maksavansa taivaalliset kymmenykset olemalla joku Patmoksen henkinen huora.

      Tältä se minusta ainakin näyttää.

    • Lisätään vielä se, että M.Torpan ja muiden yksinkertaista totuutta tarjoavien fundamentalistien nettisähellys kettuttaa erityisesti lukeneita ja älykkäitä fundamentalisteja kuten Eero Junkkaalaa.
      Junkkaalaa ketuttaa esim. Pekka Pelle Reinikaisen Nooan arkki ym. jutut siksi, että Pekka on Torpan tapaan äänekäs ja moni sivustaseuraaja voi kuvitella, että kaikki jumaluskoiset ovat heidän laisiaan höperöitä.

      He vievät uskovilta sen viimeisenkin uskottavuuden eli

      Jatkakaa!

    • Voisiko palstasta tulla asiallisempi, jos jätetään tämän tapaiset aloitukset kokonaan pois ja keskitytään asiaan?

      • Onko Sinusta näyttänyt siltä, että palsta on parempaan suuntaan menossa?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko Sinusta näyttänyt siltä, että palsta on parempaan suuntaan menossa?

        Ei näytä. Näitä eri tavoin henkilöön käyviä aloituksia tulee kuin sieniä sateella.


      • ei.ooo
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko Sinusta näyttänyt siltä, että palsta on parempaan suuntaan menossa?

        Ei, koska sinä vittuilet täällä kaiket päivät.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei näytä. Näitä eri tavoin henkilöön käyviä aloituksia tulee kuin sieniä sateella.

        Täällä alkaa olla ehkä useampikin jo kyllästynyt jotenkin toisiinsa. Mitään uutta sanottavaa ei ole.

        Minun kohdallani tilanne muuttuu, kun loma loppuu. Kirjoitteluni vähenee radikaalisti. Hyvä niin.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Täällä alkaa olla ehkä useampikin jo kyllästynyt jotenkin toisiinsa. Mitään uutta sanottavaa ei ole.

        Minun kohdallani tilanne muuttuu, kun loma loppuu. Kirjoitteluni vähenee radikaalisti. Hyvä niin.

        Vaikea kuvitella, ettei sanottavaa ole. Tietysti tähän vähemmän asialliseen kyllästyy nopeasti, samoin saman asian jatkuvan toistoon. Kun on kahdeksansataa kertaa vastannut samaan, puuduttaa.
        Palsta on kirjoittajiensa summa.


      • korkkiskelle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Vaikea kuvitella, ettei sanottavaa ole. Tietysti tähän vähemmän asialliseen kyllästyy nopeasti, samoin saman asian jatkuvan toistoon. Kun on kahdeksansataa kertaa vastannut samaan, puuduttaa.
        Palsta on kirjoittajiensa summa.

        Missä sinä olet jotain vastannut?????


      • >> Voisiko palstasta tulla asiallisempi, jos jätetään tämän tapaiset aloitukset kokonaan pois ja keskitytään asiaan? <<

        Teen poikkeuksen ja vastaan omalle Elovena-tytölleni ja samalla muillekin lukijoille..

        Siis tänne spämmätään kasapäin henkilöön käyviä aloituksia ja muuta roskaa, enkä väitä, ettenkö itsekin olisi sellaisia joskus tehnyt. Ja kommenteista liki puolet on pelkkää suunsoittoa.

        Eli kun tänne tehdään joskus tällainen palstan tason korottamiseen tähtäävä aloitus, niin se on mielestäni paikkansa ansainnut.

        Aloituksessa mainitut neljä kohtaa ovat kannatettavia.

        Mutta jos joku kokee, että sellainen moralisoiva mäkätys toimii paremmin palstan tason nostamiseksi, niin voi sitä tietenkin kommentoida tyyliin:
        "Voisiko palstasta tulla asiallisempi, jos jätetään tämän tapaiset aloitukset kokonaan pois ja keskitytään asiaan? "
        Ah tuota viestin asennetta, ylimielisyyttä puhtaimmillaan.

        Eli asiaa voi toki lähestyä myös tuolla perinteisellä "kuulkaapas nyt lapsukaiset kun täti puhuu"-asenteella, joka voi toimiakin, siis jos on lasten kanssa tekemisissä. Ja voisi se toimia ehkä vanhainkodin dementiaosastollakin.

        Eipä mulla muuta asiattomuutta tällä kertaa ;-)


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Voisiko palstasta tulla asiallisempi, jos jätetään tämän tapaiset aloitukset kokonaan pois ja keskitytään asiaan? <<

        Teen poikkeuksen ja vastaan omalle Elovena-tytölleni ja samalla muillekin lukijoille..

        Siis tänne spämmätään kasapäin henkilöön käyviä aloituksia ja muuta roskaa, enkä väitä, ettenkö itsekin olisi sellaisia joskus tehnyt. Ja kommenteista liki puolet on pelkkää suunsoittoa.

        Eli kun tänne tehdään joskus tällainen palstan tason korottamiseen tähtäävä aloitus, niin se on mielestäni paikkansa ansainnut.

        Aloituksessa mainitut neljä kohtaa ovat kannatettavia.

        Mutta jos joku kokee, että sellainen moralisoiva mäkätys toimii paremmin palstan tason nostamiseksi, niin voi sitä tietenkin kommentoida tyyliin:
        "Voisiko palstasta tulla asiallisempi, jos jätetään tämän tapaiset aloitukset kokonaan pois ja keskitytään asiaan? "
        Ah tuota viestin asennetta, ylimielisyyttä puhtaimmillaan.

        Eli asiaa voi toki lähestyä myös tuolla perinteisellä "kuulkaapas nyt lapsukaiset kun täti puhuu"-asenteella, joka voi toimiakin, siis jos on lasten kanssa tekemisissä. Ja voisi se toimia ehkä vanhainkodin dementiaosastollakin.

        Eipä mulla muuta asiattomuutta tällä kertaa ;-)

        Mistäs minä tiedän, etten ole lasten kanssa tekemisissä? Teksteistä sitä on joskus vaikea päätellä....


      • Luuletko qwertyilija oikeasti, ettei tämä aloitus ole mannaa trollille? Eikö tämä ole juuri huomiota ja pohdintaa hänestä? Eikö tämä ole palkinto tehdystä työstä? Tuskin sentään niin sinisilmäinen olet...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Luuletko qwertyilija oikeasti, ettei tämä aloitus ole mannaa trollille? Eikö tämä ole juuri huomiota ja pohdintaa hänestä? Eikö tämä ole palkinto tehdystä työstä? Tuskin sentään niin sinisilmäinen olet...

        Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? En ole myöskään huomannut, että Sinä itse trollien kanssa käyttäytyisit sen rakentavammin kuin me muutkaan. Kinastelet itse samoin kuin me muutkin.

        Minä olen itse lopettanut usko.vaisen kanssa keskustelun. Niin kauan kuin hän ei asiallisesti keskustele, en hänen kanssaan jankutuksiin ryhdy. En myöskään ole välittänyt mitään siitä herjamäärästä, mitä niskaan tulee. Sitä saa kuulla olevansa milloin uskovaisten lasten mopottaja, milloin mikäkin. Olen useita kertoja jo raportoinut usko.vaisen nikin asiattomaksi. Mitä SINÄ olet tehnyt?


      • oletpa.säälittävä
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? En ole myöskään huomannut, että Sinä itse trollien kanssa käyttäytyisit sen rakentavammin kuin me muutkaan. Kinastelet itse samoin kuin me muutkin.

        Minä olen itse lopettanut usko.vaisen kanssa keskustelun. Niin kauan kuin hän ei asiallisesti keskustele, en hänen kanssaan jankutuksiin ryhdy. En myöskään ole välittänyt mitään siitä herjamäärästä, mitä niskaan tulee. Sitä saa kuulla olevansa milloin uskovaisten lasten mopottaja, milloin mikäkin. Olen useita kertoja jo raportoinut usko.vaisen nikin asiattomaksi. Mitä SINÄ olet tehnyt?

        hah-hah-haaaa usko.vainen lopetti sinulle vastaamisen jo ajat siten vaikka häntä yritätkin avauksillasi provosoida ;);););)

        Taas yrität provosoida muita uskista vastaan. Mutta nyt sentään teet sen rekatulla nikilläsi ;)


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? En ole myöskään huomannut, että Sinä itse trollien kanssa käyttäytyisit sen rakentavammin kuin me muutkaan. Kinastelet itse samoin kuin me muutkin.

        Minä olen itse lopettanut usko.vaisen kanssa keskustelun. Niin kauan kuin hän ei asiallisesti keskustele, en hänen kanssaan jankutuksiin ryhdy. En myöskään ole välittänyt mitään siitä herjamäärästä, mitä niskaan tulee. Sitä saa kuulla olevansa milloin uskovaisten lasten mopottaja, milloin mikäkin. Olen useita kertoja jo raportoinut usko.vaisen nikin asiattomaksi. Mitä SINÄ olet tehnyt?

        Anteksi että loukkasin


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Anteksi että loukkasin

        Et loukannut. En loukkaannu virtuaalielämän asioista.

        Totesin vain faktat omasta näkökulmastani. Jos se on väärä, sitä voi aina korjata.


      • Nyt kyllä repesin! Kiitos!


      • MyönnäPoisRäyhis
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Nyt kyllä repesin! Kiitos!

        Mummolta sinun piti tuokin lainata. Et keksi edes mitään omaa sanottavaa ;(
        Etkö edes huomaa, että SINÄ olet se joka tekee tästä palstasta asiattoman kun taas käyt henkilöön jolle et pärjää? Uskis on sinulle kova pala koska on älykäs, verbaalinen ja USKOVAINEN ja sinä haluaisit nujertaa uskovaiset solvauksillasi mutta et pysty.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? En ole myöskään huomannut, että Sinä itse trollien kanssa käyttäytyisit sen rakentavammin kuin me muutkaan. Kinastelet itse samoin kuin me muutkin.

        Minä olen itse lopettanut usko.vaisen kanssa keskustelun. Niin kauan kuin hän ei asiallisesti keskustele, en hänen kanssaan jankutuksiin ryhdy. En myöskään ole välittänyt mitään siitä herjamäärästä, mitä niskaan tulee. Sitä saa kuulla olevansa milloin uskovaisten lasten mopottaja, milloin mikäkin. Olen useita kertoja jo raportoinut usko.vaisen nikin asiattomaksi. Mitä SINÄ olet tehnyt?

        >> Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? <<

        Juuri tuon tätimäisen mussutuksen ja loputtoman kyselemisen takia oletin välillä, että Eerika on täällä vain kettuilemassa.
        Mutta ehkä se on vain luonnonlahjakkuus omalla alallaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kertositko Eerika, millä tavalla SINÄ itse laittaisit palstaa kuntoon? <<

        Juuri tuon tätimäisen mussutuksen ja loputtoman kyselemisen takia oletin välillä, että Eerika on täällä vain kettuilemassa.
        Mutta ehkä se on vain luonnonlahjakkuus omalla alallaan.

        Kiitos qwertyilija. Luonnonlahjakkuus taidat olla sinäkin.


    • Näin.on

      Rekisteröintipakko ja tehokas moderointi.
      Ehkä varoitussysteemi käytäntöön. Kolmesta varoituksesta ulos, jos sääntöjä ei noudata.

      • Se on vaikea toteuttaa.


      • Rekisteröintipakko aiheuttaisi ainakin työtä niille, jotka huutelevat monilla nikeillä.


      • Näin.on
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Rekisteröintipakko aiheuttaisi ainakin työtä niille, jotka huutelevat monilla nikeillä.

        Voisko syynä moniin nikkeihin olla sekin kun täällä sellainen on mahdollista.
        Minusta pitäisi olla joko tai. Kaikki kirjoittaa rekisteröidyllä nikillä tai sitten ei kukaan. Rekisteröidyt kun saa täällä kaikkein eniten sitä puskistahuutelua ja ilkeilyä.


      • Näin.on kirjoitti:

        Voisko syynä moniin nikkeihin olla sekin kun täällä sellainen on mahdollista.
        Minusta pitäisi olla joko tai. Kaikki kirjoittaa rekisteröidyllä nikillä tai sitten ei kukaan. Rekisteröidyt kun saa täällä kaikkein eniten sitä puskistahuutelua ja ilkeilyä.

        Kyllä rekisteröinti helpottaisi myös keskustelua. Nythän ei tiedä jutteleeko usean kanssa vai vain yhden, joka käyttää eri nikkejä.
        Rekisteröintipakko ja vain yhden sähköpostiosoitteen hyväksyminen vähentäisi häiriköintiä varmasti tai ainakin nostaisi kynnystä, mutta ei sekään täysin poista ongelmaa. Kiusata voi niin monin tavoin ja mitä enemmän sitä suitsitaan, sitä enemmän kiusaaja nauttii keksiessään uusia tapoja kiusata ja uusia tapoja jallittaa ylläpitoa. Haastamalla ylläpito nautinto lisääntyy kovasti onnistumisesta.


      • Näin.on kirjoitti:

        Voisko syynä moniin nikkeihin olla sekin kun täällä sellainen on mahdollista.
        Minusta pitäisi olla joko tai. Kaikki kirjoittaa rekisteröidyllä nikillä tai sitten ei kukaan. Rekisteröidyt kun saa täällä kaikkein eniten sitä puskistahuutelua ja ilkeilyä.

        Kyllä rekisteröinti helpottaisi myös keskustelua. Nythän ei tiedä jutteleeko usean kanssa vai vain yhden, joka käyttää eri nikkejä.
        Rekisteröintipakko ja vain yhden sähköpostiosoitteen hyväksyminen vähentäisi häiriköintiä varmasti tai ainakin nostaisi kynnystä, mutta ei sekään täysin poista ongelmaa. Kiusata voi niin monin tavoin ja mitä enemmän sitä suitsitaan, sitä enemmän kiusaaja nauttii keksiessään uusia tapoja kiusata ja uusia tapoja jallittaa ylläpitoa. Haastamalla ylläpito nautinto lisääntyy kovasti onnistumisesta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä rekisteröinti helpottaisi myös keskustelua. Nythän ei tiedä jutteleeko usean kanssa vai vain yhden, joka käyttää eri nikkejä.
        Rekisteröintipakko ja vain yhden sähköpostiosoitteen hyväksyminen vähentäisi häiriköintiä varmasti tai ainakin nostaisi kynnystä, mutta ei sekään täysin poista ongelmaa. Kiusata voi niin monin tavoin ja mitä enemmän sitä suitsitaan, sitä enemmän kiusaaja nauttii keksiessään uusia tapoja kiusata ja uusia tapoja jallittaa ylläpitoa. Haastamalla ylläpito nautinto lisääntyy kovasti onnistumisesta.

        Kyllä minäkin kannatan rekisteröintipakkoa.

        Aller - eli omistaja - sitä ei halua. Mainosmyynti perustuu klikkauksiin ja rekisteröintipakko vähentäisi niitä. Allerilla ei myöskään näytä olevan erityistä halua nostaa palstan tasoa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kyllä minäkin kannatan rekisteröintipakkoa.

        Aller - eli omistaja - sitä ei halua. Mainosmyynti perustuu klikkauksiin ja rekisteröintipakko vähentäisi niitä. Allerilla ei myöskään näytä olevan erityistä halua nostaa palstan tasoa.

        Tietysti keskustelualustan tarjoajan kiinostukset ovat lähtökohta.Ja alustan tarjoajan panostus ulkoasuun on se ratkaiseva. Tässä tapauksessa alustan tarjoaja ei näytä kovin huolta kantavan sisällöistä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tietysti keskustelualustan tarjoajan kiinostukset ovat lähtökohta.Ja alustan tarjoajan panostus ulkoasuun on se ratkaiseva. Tässä tapauksessa alustan tarjoaja ei näytä kovin huolta kantavan sisällöistä.

        Allerin filosofia on kaiken kaikkiaan jossakin muualla kuin laatumedian tuotossa.


    • kunnonpalstaahaluava

      Kyllä tämä koko Suomi24 on aivan aunuksesta tällä tavalla! Ehdottomasti pitäisi saada kirjautuminen niin palsta saisi sen tarkoituksen mikä sille alunperin on tarkoitettu.
      Palstan ylläpitäjä ei ole ollut valovuosiin ajan tasalla, Nyt palstasta on tullut todella sairaiden ihmisten purkautumispaikka sekä aivan tietämättömien höpinä- ja temmellyskenttä!
      Kyllä terveellekin kansalle pitäisi olla joku asiallinen keskustelupaikka missä voi puhua oikeista asioista ja jopa luottaa lukemaansa edes jollain tavoin!

      • Mitä tarkoitat kirjautumisella?


      • ”Kyllä terveellekin kansalle pitäisi olla joku asiallinen keskustelupaikka missä voi puhua oikeista asioista ja jopa luottaa lukemaansa edes jollain tavoin!”

        Netti on täynnä erilaisia keskustelupalstoja ja päälle sosiaalinen media. Eiköhän löydy jokaiselle juuri se sopivin palsta? Miksi siis et mene jollekin sellaiselle palstalle, missä on kirjautumispakko, tiukka moderointi sekä aiheet juuri sellaisia, joista pidät?

        On vain muutamia tällaisia avoimia palstoja, joihin voi kuka tahansa vapaasti osallistua. Se tekee oman luonteensa ikävine sivuoireineen tällekin palstalle. Mutta jos jokainen jaksaisi kantaa vastuuta siitä, ettei täällä harrasta häirintää yms. niin toki se positiiviseen suuntaan kehittyy.


      • lämminsuositus
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kyllä terveellekin kansalle pitäisi olla joku asiallinen keskustelupaikka missä voi puhua oikeista asioista ja jopa luottaa lukemaansa edes jollain tavoin!”

        Netti on täynnä erilaisia keskustelupalstoja ja päälle sosiaalinen media. Eiköhän löydy jokaiselle juuri se sopivin palsta? Miksi siis et mene jollekin sellaiselle palstalle, missä on kirjautumispakko, tiukka moderointi sekä aiheet juuri sellaisia, joista pidät?

        On vain muutamia tällaisia avoimia palstoja, joihin voi kuka tahansa vapaasti osallistua. Se tekee oman luonteensa ikävine sivuoireineen tällekin palstalle. Mutta jos jokainen jaksaisi kantaa vastuuta siitä, ettei täällä harrasta häirintää yms. niin toki se positiiviseen suuntaan kehittyy.

        "Netti on täynnä erilaisia keskustelupalstoja ja päälle sosiaalinen media. Eiköhän löydy jokaiselle juuri se sopivin palsta? "

        Suosittelen sinulle etsimään itsellesi sopivan!


      • lämminsuositus kirjoitti:

        "Netti on täynnä erilaisia keskustelupalstoja ja päälle sosiaalinen media. Eiköhän löydy jokaiselle juuri se sopivin palsta? "

        Suosittelen sinulle etsimään itsellesi sopivan!

        Mummis on ihan oikealla palstalla maltillisin ja ystävällisin mielipiteineen mutta oletko sinä?


      • homottajalle
        sage8 kirjoitti:

        Mummis on ihan oikealla palstalla maltillisin ja ystävällisin mielipiteineen mutta oletko sinä?

        Kaikk homottajat kelpaavat sinulle ;):);;)


    • Pakollinen rekisteröityminen voisi varmaan vähän ainakin vaikeuttaa trollien kirjoittelua. Onko sekään mahdollista, se on jo toinen kysymys.

    • Kuusenjuuri

      Ihan hyviä ohjeita aloittajalla.

      Luulen, ettei kirjautuminen tai rekisteröityminen ole mikään este häiriköille. Niitä nikkejähän voi tehdä vaikka kuinka ja paljon ja väärällä nimellä. Oikeastaan vain se, että pitäisi kirjautua oikealla nimellään, voisi olla pieni hidaste huutelulle. Mutta voisi tyrehtyä keskustelut siihen.

      Ehkä parasta olisi vain olla noteeraamatta epäasiallisia kommentteja ja pitää huoli siitä, että itse pysyy asiassa ja asiallisena.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe