"Okinawa: Sianlihan saari

Ryūkyū-saarten alkuperäiset asukkaat, joista Okinawan saari on suurin, uskotaan olevan maailman elinehto.

Yksi ruokavalion niiteistä on makeat perunat. Bataattien hiilihydraattipitoisuus on noin 20; Toisin sanoen kukin 100 g bataattipainoa on noin 20 g hiilihydraatteja. Bataatilla on keskikokoinen glykeeminen indeksi, ja usein vältetään ne, joilla on heikentynyt insuliiniherkkyys, ja varmasti diabeetikoilla.

Toinen pääruokat heidän ruokavalionsa ovat sianliha, kuten olette pääteltäneet tämän julkaisun nimestä. Alla oleva maininta on ensimmäisestä kolmesta linkistä, jotka on annettu alla olevan tarjouksen alle.
Sianliha näkyy niin usein Okinawan ruokavaliossa, että sanoa "lihaa" todella sanoa "sianlihaa". [...] Ei ole liioiteltua sanoa, että nykyinen Okinawan-ruokavalio alkaa ja päättyy sianlihaan.
http://www.wonder-okinawa.jp/026/e/pork.html
http://www.okinawaindex.com/index/?tid=2&cid=250&id=2
http://ci.nii.ac.jp/naid/110000220190/en

Joten, mikä on Okinawalaisten pitkäikäisyyden salaisuus? Ehkä se on ruokavalio. Ehkä se on elämäntapa. Ehkä se on se, että heidän äitinsä ja isänsä ovat Okinawans (pitkäikäisyyden perinnöllisyys on arvioitu olevan noin 33 prosenttia ja suurempi naisilla kuin miehillä). Seuraavassa on muutamia mielenkiintoisia kohtia, jotka kannattaa panna merkille:

- Heidän ruokavalionsa ei ole vain lihaa, vaan sisältää runsaasti.

- Niiden ruokavalio ei ole erityisen matala tyydyttyneiden rasvojen kohdalla, ja ehkä se on korkealla.

- Heidän ruokavalionsa ei ole erityisen alhainen ruokavalion kolesterolissa ja ehkä korkealla siinä, koska he syövät sian kokonaisuuden, mukaan lukien ruokavalion kolesterolipitoiset osat (esim. Elimet).

- Heidän ruokavalionsa ei ole hiilihydraatti ruokavaliota, ei edes tyypillinen vähähiilihydraattinen ruokavalio, mutta se näyttää olevan erittäin alhainen jalostetuissa hiilihydraateissa ja sokereissa. "
Ilmianna
Jaa

2 Vastausta


Okinawalaiset söivät 96% kasvisruokaa, pääasiassa bataattia (sweet potato). 90% ruokavaliosta oli whole-foods plant based eli käsittelemättömiä kasvisruokia. Kalan ja lihan osuus oli alle 1 prosentti kaloreista. Okinawalaiset ovat sittemmin hylänneet perinteisen ruokavalionsa ja nyt siellä syödään ja kuollaan kuten länsimaissa. Pitkäikäisin populaatio on tällä hetkellä Kalifornian Adventistit. Heidän ruokavaliosta 100% rulee kasvisperäisestä ruoasta. https://www.youtube.com/watch?v=mryzkO5QWWY
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Osa adventisteista syö myös lihaa. Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että kun elintavat ovat muuten identtiset niin kasvissyöjämiehet elävät noin 7 vuotta pidempään kuin lihaa syövät.

Okinawalla syötiin 1900-luvun alussa noin 7 kg lihaa per asukas ja vuosi. Nyt sitten huomattavasti enemmän. Tuolla on suhteessa eniten yli 100 vuotiata mutta monessa perheessä isoisoisä on elossa mutta isoisä ei kun jälkimmäisten ruokavalio oli huomattavasti epäterveellisempi kun jenkkien mukana tuli sokeri, vehnäjauhot ja rasvainen liha.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

"Okinawa: Sianlihan saari

Ryūkyū-saarten alkuperäiset asukkaat, joista Okinawan saari on suurin, uskotaan olevan maailman elinehto.

Yksi ruokavalion niiteistä on makeat perunat. Bataattien hiilihydraattipitoisuus on noin 20; Toisin sanoen kukin 100 g bataattipainoa on noin 20 g hiilihydraatteja. Bataatilla on keskikokoinen glykeeminen indeksi, ja usein vältetään ne, joilla on heikentynyt insuliiniherkkyys, ja varmasti diabeetikoilla.

Toinen pääruokat heidän ruokavalionsa ovat sianliha, kuten olette pääteltäneet tämän julkaisun nimestä. Alla oleva maininta on ensimmäisestä kolmesta linkistä, jotka on annettu alla olevan tarjouksen alle.
Sianliha näkyy niin usein Okinawan ruokavaliossa, että sanoa "lihaa" todella sanoa "sianlihaa". [...] Ei ole liioiteltua sanoa, että nykyinen Okinawan-ruokavalio alkaa ja päättyy sianlihaan.
http://www.wonder-okinawa.jp/026/e/pork.html
http://www.okinawaindex.com/index/?tid=2&cid=250&id=2
http://ci.nii.ac.jp/naid/110000220190/en

Joten, mikä on Okinawalaisten pitkäikäisyyden salaisuus? Ehkä se on ruokavalio. Ehkä se on elämäntapa. Ehkä se on se, että heidän äitinsä ja isänsä ovat Okinawans (pitkäikäisyyden perinnöllisyys on arvioitu olevan noin 33 prosenttia ja suurempi naisilla kuin miehillä). Seuraavassa on muutamia mielenkiintoisia kohtia, jotka kannattaa panna merkille:

- Heidän ruokavalionsa ei ole vain lihaa, vaan sisältää runsaasti.

- Niiden ruokavalio ei ole erityisen matala tyydyttyneiden rasvojen kohdalla, ja ehkä se on korkealla.

- Heidän ruokavalionsa ei ole erityisen alhainen ruokavalion kolesterolissa ja ehkä korkealla siinä, koska he syövät sian kokonaisuuden, mukaan lukien ruokavalion kolesterolipitoiset osat (esim. Elimet).

- Heidän ruokavalionsa ei ole hiilihydraatti ruokavaliota, ei edes tyypillinen vähähiilihydraattinen ruokavalio, mutta se näyttää olevan erittäin alhainen jalostetuissa hiilihydraateissa ja sokereissa. "

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta