Israeliinko takaisin!?

oikeakotimaa

Sukuni on todettu tulleen Suomeen Israelista. Tuo tuleminen on tapahtunut kauan sitten.
Raamattu kertoo, että lopun ajalla Jumala palauttaa kansansa takaisin Israeliin. Israel on ollut ihmissilmiltä piilotettuna kansojen joukkoon. Alkaako nyt vaellus takaisin Israeliin?
Ajaako ahdistus, tai jokin muu asia ihmiset lähtemään vaellukselle?
Itse olisin valmis lähtemään sinne vapaaehtoisesti.

119

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se geeneissä on mihin Jumala on se laittanut !!!!

    • geenitkertoo

      Geenitutkimuksen mukaan Suomessa asuu Israelin jälkeläisiä.

    • paluukotakaisin

      Herrahan lupaa Sanassaan rakentaa jälleen maahan hajotetut kaupungit ja Hän palauttaa ne parempaan kukoistukseen, kuin ne olivat ammoisina aikoinaan. Olisihan se hieno palata sieltä kaikkien heidän, minne Israelin 12 sukukuntaa on hajotetut ympäriinsä.

    • q.v

      60 euroa maksaa kun tilaa oman geenikartan tutkimuksen myheritagella.

      Se on ihan kiinnostava, maksat maksun ja posti tuo tikun johon sylkäistä. Sitten tikku takaisin ja tulokset tulee kuukaudessa. Saat mm. etniset ryhmät ja maantieteellisen kartan mistä geenisi ovat lähtöisin. Tiedät, ei tarvi arvailla.

      Laitan linkin seuraavaan postaukseen.

    • PasiToivonen

      Painu sitten sinne Israeliin. Turhaa sitä on täällä mainostaa.

      • pahatuuliko

        Mikä se PasiToivosta kenkuttaa Israel-keskustelussa?


    • mielenkiintoistaon

      Raamatussa on hyvin selkeästi ilmaistu, että Israelin sukukunnat on hajoitettu ympäri maailman kaukaisiin maihin ja sekin, että he tulevat palaamaan takaisin sinne, mistä ovat lähteneetkin. Nämähän ovat tosi mielenkiintoisia asioita ja kiitos hänelle, joka laittoin tuon linkin tänne : )
      Jos joku ei halua osallistua keskusteluun, niin tämähän on täysin vapaaehtoista puuhaa.

      • mitä.hyötyä

        Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?

        Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?

        Siis mikä ihmeen idea ja järki koko touhussa olisi ?

        Varsinkin kun Raamattu kertoo selvästi, että lopun ajassa tulee se Googin sota, ja Israelissa asuvista juutalaisista vain jäännös selvityy sodan kauhuista, eli kaikista siellä asuvista Raamatun mukaan vain 1/3 osa selviää sodasta ja heistäkin 1/3 osasta vain JÄÄNNÖS pelastuu lopulta !

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Siis tätä on tiedossa ennen Herran puuttumista asiaan, ja sekin siis tapahtuu vasta kaiken kärsimyksien jälkeen kun vihdoin juutalaiset hädässään turvaavat Herraan Jeesukseen eli Vapahtajaansa, sitä ennen ei laajamittaista kääntymistä siis tapahdu juutalaisissa Raamatun mukaan !


      • mitä.hyötyä
        mitä.hyötyä kirjoitti:

        Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?

        Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?

        Siis mikä ihmeen idea ja järki koko touhussa olisi ?

        Varsinkin kun Raamattu kertoo selvästi, että lopun ajassa tulee se Googin sota, ja Israelissa asuvista juutalaisista vain jäännös selvityy sodan kauhuista, eli kaikista siellä asuvista Raamatun mukaan vain 1/3 osa selviää sodasta ja heistäkin 1/3 osasta vain JÄÄNNÖS pelastuu lopulta !

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Siis tätä on tiedossa ennen Herran puuttumista asiaan, ja sekin siis tapahtuu vasta kaiken kärsimyksien jälkeen kun vihdoin juutalaiset hädässään turvaavat Herraan Jeesukseen eli Vapahtajaansa, sitä ennen ei laajamittaista kääntymistä siis tapahdu juutalaisissa Raamatun mukaan !

        Tuosta lopusta jäi pois tämä lainaus, eli TÄTÄ on tiedossa:

        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan,


      • mitä.hyötyä kirjoitti:

        Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?

        Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?

        Siis mikä ihmeen idea ja järki koko touhussa olisi ?

        Varsinkin kun Raamattu kertoo selvästi, että lopun ajassa tulee se Googin sota, ja Israelissa asuvista juutalaisista vain jäännös selvityy sodan kauhuista, eli kaikista siellä asuvista Raamatun mukaan vain 1/3 osa selviää sodasta ja heistäkin 1/3 osasta vain JÄÄNNÖS pelastuu lopulta !

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Siis tätä on tiedossa ennen Herran puuttumista asiaan, ja sekin siis tapahtuu vasta kaiken kärsimyksien jälkeen kun vihdoin juutalaiset hädässään turvaavat Herraan Jeesukseen eli Vapahtajaansa, sitä ennen ei laajamittaista kääntymistä siis tapahdu juutalaisissa Raamatun mukaan !

        >>>Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?<<<

        Juutalaiset ovat yhden Jaakobin pojan, Juudaan jälkeläisiä. Israelilaiset ovat kaikki Jaakobin kahdentoista pojan jälkeläiset. Siis Israel koostuu Jaakobin kahdentoista pojan jälkeläisistä kun juutalaiset koostuvat vain yhden pojan, Juudan jälkeläisistä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Iisakin_poika)

        Suomalaisista on sanottu että ehkä 70 % on Joosefin pojan Efraimin jälkeläisiä, siis efraimilaisia. Jotkut väittävät Suomessa olevan myös Isaskarin jälkeläisiä. Varmuudella voidaan sanoa että Suomessa asuu israelilaisia (Jaakobin poikien jälkeläisiä) tänä päivänä.

        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
        http://jarmo10.org/kartat.htm
        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw


      • Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?<<<

        Juutalaiset ovat yhden Jaakobin pojan, Juudaan jälkeläisiä. Israelilaiset ovat kaikki Jaakobin kahdentoista pojan jälkeläiset. Siis Israel koostuu Jaakobin kahdentoista pojan jälkeläisistä kun juutalaiset koostuvat vain yhden pojan, Juudan jälkeläisistä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Iisakin_poika)

        Suomalaisista on sanottu että ehkä 70 % on Joosefin pojan Efraimin jälkeläisiä, siis efraimilaisia. Jotkut väittävät Suomessa olevan myös Isaskarin jälkeläisiä. Varmuudella voidaan sanoa että Suomessa asuu israelilaisia (Jaakobin poikien jälkeläisiä) tänä päivänä.

        http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
        http://jarmo10.org/kartat.htm
        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw

        Puhuuko Jumala tässä Suomalaisista ja suomalaisille; Efraimille ts. Israelille?

        Jer 3: 5 Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.
        3:6 Ja Herra sanoi minulle kuningas Joosian päivinä: "Oletko nähnyt, mitä tuo luopiovaimo, Israel, on tehnyt? Hän kuljeskeli kaikilla korkeilla vuorilla ja kaikkien viheriäin puitten alla ja harjoitti siellä haureutta.
        3:7 Ja minä sanoin, sittenkuin hän oli kaiken tämän tehnyt: 'Palaja minun tyköni.' Mutta hän ei palannut. Ja hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, näki sen.
        3:8 Ja minä näin, että, vaikka minä olin lähettänyt pois tuon luopiovaimon, Israelin, juuri sen tähden, että hän oli tehnyt aviorikoksen, ja olin antanut hänelle erokirjan, ei kuitenkaan uskoton Juuda, hänen sisarensa, peljännyt, vaan meni ja harjoitti haureutta hänkin.
        3:9 Ja haureutensa huudolla hän saastutti maan, ja hän teki aviorikoksen kiven ja puun kanssa.
        3:10 Ja kaikesta tästäkään huolimatta hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, ei palannut minun tyköni kaikesta sydämestään, vaan petollisesti, sanoo Herra."
        3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.
        3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
        3:13 Ainoastaan tunne rikoksesi, että olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, ja juossut sinne ja tänne vieraitten jumalain tykö, kaikkien viheriäin puitten alle, ettekä ole kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra.
        3:14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        3:15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        3:17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.
        3:18 Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
        3:19 Minä ajattelin: Kuinka asetankaan sinut lasten joukkoon ja annan sinulle suloisen maan, ihanan perintöosan, ihanimman kansojen maista! Ja ajattelin: Sinä olet kutsuva minua isäksi etkä ole koskaan kääntyvä minusta pois.
        3:20 Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.
        3:21 Kuule! Kalliokukkuloilta kuuluu itku, israelilaisten rukous, sillä he ovat vaeltaneet väärää tietä, ovat unhottaneet Herran, Jumalansa.
        3:22 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." - "Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.
        3:23 Totisesti, petosta on, mitä kukkuloilta kuuluu, pauhina vuorilla. Totisesti, Herrassa, meidän Jumalassamme, on Israelin pelastus.
        3:24 Häpeäjumala on syönyt isiemme vaivannäön nuoruudestamme asti, heidän lampaansa ja raavaansa, poikansa ja tyttärensä.
        3:25 Maatkaamme häpeässämme, ja häväistyksemme peittäköön meidät, sillä Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan me olemme syntiä tehneet, me ja meidän isämme, hamasta nuoruudestamme tähän päivään asti, emmekä ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä."


      • mitä.hyötyä
        Jaikal91 kirjoitti:

        Puhuuko Jumala tässä Suomalaisista ja suomalaisille; Efraimille ts. Israelille?

        Jer 3: 5 Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.
        3:6 Ja Herra sanoi minulle kuningas Joosian päivinä: "Oletko nähnyt, mitä tuo luopiovaimo, Israel, on tehnyt? Hän kuljeskeli kaikilla korkeilla vuorilla ja kaikkien viheriäin puitten alla ja harjoitti siellä haureutta.
        3:7 Ja minä sanoin, sittenkuin hän oli kaiken tämän tehnyt: 'Palaja minun tyköni.' Mutta hän ei palannut. Ja hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, näki sen.
        3:8 Ja minä näin, että, vaikka minä olin lähettänyt pois tuon luopiovaimon, Israelin, juuri sen tähden, että hän oli tehnyt aviorikoksen, ja olin antanut hänelle erokirjan, ei kuitenkaan uskoton Juuda, hänen sisarensa, peljännyt, vaan meni ja harjoitti haureutta hänkin.
        3:9 Ja haureutensa huudolla hän saastutti maan, ja hän teki aviorikoksen kiven ja puun kanssa.
        3:10 Ja kaikesta tästäkään huolimatta hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, ei palannut minun tyköni kaikesta sydämestään, vaan petollisesti, sanoo Herra."
        3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.
        3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
        3:13 Ainoastaan tunne rikoksesi, että olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, ja juossut sinne ja tänne vieraitten jumalain tykö, kaikkien viheriäin puitten alle, ettekä ole kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra.
        3:14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        3:15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        3:17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.
        3:18 Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
        3:19 Minä ajattelin: Kuinka asetankaan sinut lasten joukkoon ja annan sinulle suloisen maan, ihanan perintöosan, ihanimman kansojen maista! Ja ajattelin: Sinä olet kutsuva minua isäksi etkä ole koskaan kääntyvä minusta pois.
        3:20 Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.
        3:21 Kuule! Kalliokukkuloilta kuuluu itku, israelilaisten rukous, sillä he ovat vaeltaneet väärää tietä, ovat unhottaneet Herran, Jumalansa.
        3:22 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." - "Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.
        3:23 Totisesti, petosta on, mitä kukkuloilta kuuluu, pauhina vuorilla. Totisesti, Herrassa, meidän Jumalassamme, on Israelin pelastus.
        3:24 Häpeäjumala on syönyt isiemme vaivannäön nuoruudestamme asti, heidän lampaansa ja raavaansa, poikansa ja tyttärensä.
        3:25 Maatkaamme häpeässämme, ja häväistyksemme peittäköön meidät, sillä Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan me olemme syntiä tehneet, me ja meidän isämme, hamasta nuoruudestamme tähän päivään asti, emmekä ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä."

        Älä Jaikali yritä esiintyä viisaanpana, kuin mitä oikeasti olet !

        Eli lopeta turha ja väärä saivartelusi, jokainen tietää kyllä, mitä tarkoitetaan juutalaisella !

        Ja Raamattu käyttää sitä termiä vastineena pakanoille/kreikkalaisille, eli jopa pakanoista käytetään nimitystä kreikkalainen, vaikka emme varmasti ole kreikkalaisia !

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

        Ap. t. 14:5 Mutta kun pakanat ja juutalaiset ynnä heidän hallitusmiehensä mielivät ryhtyä pahoinpitelemään ja kivittämään heitä,

        Gal. 2:14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

        Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka, eli jos luemme vaikka vain tämän viimeisen Raamatunkohdan, niin eivätköhän siis kaikki Israelin sukukunnat noudattaneet niitä "juutalaisten" tapoja, vai vain yksi sukunkuntako niitä siis noudatti, Jaikali ???

        Joten lopeta taas kerran, tuo väärin perustein saivartelusi, ja ylpeilysi ja kukkoilusi Jaikali !

        Minua todella ärsyttää tuollinen saivartelu, mene kukkoilemaan muualle, niiden luo jotka kumartavat sinua !


      • mitä.hyötyä
        Jaikal91 kirjoitti:

        Puhuuko Jumala tässä Suomalaisista ja suomalaisille; Efraimille ts. Israelille?

        Jer 3: 5 Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.
        3:6 Ja Herra sanoi minulle kuningas Joosian päivinä: "Oletko nähnyt, mitä tuo luopiovaimo, Israel, on tehnyt? Hän kuljeskeli kaikilla korkeilla vuorilla ja kaikkien viheriäin puitten alla ja harjoitti siellä haureutta.
        3:7 Ja minä sanoin, sittenkuin hän oli kaiken tämän tehnyt: 'Palaja minun tyköni.' Mutta hän ei palannut. Ja hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, näki sen.
        3:8 Ja minä näin, että, vaikka minä olin lähettänyt pois tuon luopiovaimon, Israelin, juuri sen tähden, että hän oli tehnyt aviorikoksen, ja olin antanut hänelle erokirjan, ei kuitenkaan uskoton Juuda, hänen sisarensa, peljännyt, vaan meni ja harjoitti haureutta hänkin.
        3:9 Ja haureutensa huudolla hän saastutti maan, ja hän teki aviorikoksen kiven ja puun kanssa.
        3:10 Ja kaikesta tästäkään huolimatta hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, ei palannut minun tyköni kaikesta sydämestään, vaan petollisesti, sanoo Herra."
        3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.
        3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
        3:13 Ainoastaan tunne rikoksesi, että olet luopunut Herrasta, Jumalastasi, ja juossut sinne ja tänne vieraitten jumalain tykö, kaikkien viheriäin puitten alle, ettekä ole kuulleet minun ääntäni, sanoo Herra.
        3:14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        3:15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        3:17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.
        3:18 Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi.
        3:19 Minä ajattelin: Kuinka asetankaan sinut lasten joukkoon ja annan sinulle suloisen maan, ihanan perintöosan, ihanimman kansojen maista! Ja ajattelin: Sinä olet kutsuva minua isäksi etkä ole koskaan kääntyvä minusta pois.
        3:20 Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.
        3:21 Kuule! Kalliokukkuloilta kuuluu itku, israelilaisten rukous, sillä he ovat vaeltaneet väärää tietä, ovat unhottaneet Herran, Jumalansa.
        3:22 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." - "Katso, me tulemme sinun tykösi, sillä sinä olet Herra, meidän Jumalamme.
        3:23 Totisesti, petosta on, mitä kukkuloilta kuuluu, pauhina vuorilla. Totisesti, Herrassa, meidän Jumalassamme, on Israelin pelastus.
        3:24 Häpeäjumala on syönyt isiemme vaivannäön nuoruudestamme asti, heidän lampaansa ja raavaansa, poikansa ja tyttärensä.
        3:25 Maatkaamme häpeässämme, ja häväistyksemme peittäköön meidät, sillä Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan me olemme syntiä tehneet, me ja meidän isämme, hamasta nuoruudestamme tähän päivään asti, emmekä ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä."

        Sitten Jaikali tuo Raamatun kohta EI kerro suomalaisista !

        Jeremian profeettana piti julistaa jakaantuneelle Israelin huonekunnalle, eli Juuda erosi muista sukukunnista, ja osa liittyi muistaakseni Juudan kanssa ja osa sukukunnista Isrelin kanssa.

        Oli miten oli, niin Jeremian ensimäisestä luvusta alkaen selviää se, että Israelille ja Juudalle siinä puhutaan !

        Pohjoinen maa ei ole Suomi vaan Israelin lähimaa, mutta nämä väärin Israelia ja Israelilaisia ihannoivat yrittävät väen väkisin löytää Suomen ja siten itsensä Raamatusta !

        Eli kun on niin kova hinku olla juutalainen syntyperäältään, niin Raamatusta on etsitty kaikki kohdat, jotka voidaan valjastaa puhumaan Suomesta.

        Eli Raamatun Sanaa vaikka väännellään ja selitellään siten jopa valheellisesti siis, että me olisimme juutalaisia ja se kadonnut sukukunta.

        Kaikki kunnollinen Raamatun tulkinta, ohitetaan tämän himon vuoksi järjestelmällisesti !

        Eli halutaan siis uskoa, vaikka selvä valhekkin, kunhan vain saadaan olla juutalaisia !


      • mitä.hyötyä

        Kyllä islamin uskoiset raiskaavat vääräuskoisia naisia, eikä se ole mitenkään heidän mielestään väärin !

        Tiedoksesi saatettakoon !


      • mitä.hyötyä

        Kyse ei ole prosenteista vaan asenteesta !

        Hatustako vedit tuon prosentin ?

        No, olen sen verran islamin uskoisissa maissa matkustanut, että tiedän kokemuksesta muslimien asenteen väärä uskoisiin miehiinkin, ja väärä uskoiset naiset ovat aivan koiran asemassa ja koira siis on siellä todella saastainen ja alaarvoinen eläin sian kanssa.

        Eli tiedän kokemuksesta sen aseteen ja asenne vamman, joka ei varmasti ole vain 1 % vamma.

        Sitten jos mietitään vielä sitä, että Israelin kansa on se päävihollinen nro 1, niin voin vain kuvitella, että miten heihin suhtaudutaan, kun meihin muihin värääuskoisiin, ei ole edes vuosisatoja/ tuhansia kestänyttä vihanpitoa ja sotaa.

        Mutta ehkäpä sinä olet oikein elänyt muslimimaassa ja tiedät nämäkin asiat paremmin ?


      • pimeetäon
        mitä.hyötyä kirjoitti:

        Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?

        Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?

        Siis mikä ihmeen idea ja järki koko touhussa olisi ?

        Varsinkin kun Raamattu kertoo selvästi, että lopun ajassa tulee se Googin sota, ja Israelissa asuvista juutalaisista vain jäännös selvityy sodan kauhuista, eli kaikista siellä asuvista Raamatun mukaan vain 1/3 osa selviää sodasta ja heistäkin 1/3 osasta vain JÄÄNNÖS pelastuu lopulta !

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Siis tätä on tiedossa ennen Herran puuttumista asiaan, ja sekin siis tapahtuu vasta kaiken kärsimyksien jälkeen kun vihdoin juutalaiset hädässään turvaavat Herraan Jeesukseen eli Vapahtajaansa, sitä ennen ei laajamittaista kääntymistä siis tapahdu juutalaisissa Raamatun mukaan !

        "Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?"

        Näyttää olevan halukkaita muuttajia.
        Olishan siitä se hyöty ainakin tähän vuodenaikaan, että olisi vähän lämpimämpää. Ja antaahan aurinko maar valoo kummminkin. Pimee aika on taas käsillä täällä Pohjolassa.

        En käsitä, mikä hinku muutamilla on tekeytyä Jaakobin jälkeläisiksi. Ka maar siinäkin joku järki on, mutta pääseehän Israeliin ilman hyväksyttävää sukutauluakin.


      • mitä.hyötyä
        pimeetäon kirjoitti:

        "Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?"

        Näyttää olevan halukkaita muuttajia.
        Olishan siitä se hyöty ainakin tähän vuodenaikaan, että olisi vähän lämpimämpää. Ja antaahan aurinko maar valoo kummminkin. Pimee aika on taas käsillä täällä Pohjolassa.

        En käsitä, mikä hinku muutamilla on tekeytyä Jaakobin jälkeläisiksi. Ka maar siinäkin joku järki on, mutta pääseehän Israeliin ilman hyväksyttävää sukutauluakin.

        Tuo hinku kuulua Israelin kansaan, johtuu juuri siitä väärästä juutalaisten ihannoinnista.

        Ikäänkuin uudestisyntynyt juutalainen olisi jotenkin parempi ja korkeammassa asemassa, kuin uudestisyntynyt pakana.

        Vaikka Raamattu sanoo useassa kohtaa:

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.


      • rrrrfrfrfrrrrr
        mitä.hyötyä kirjoitti:

        Mitä hyötyä olisi uudestisyntyneelle uskovalle siitä, että hänet todettaisiin juutalaiseksi ?

        Entä mitä ihmeen hyötyä, olisi suomalaiselle uudestisyntyneelle uskovalle, muuttaa Israeliin ?

        Siis mikä ihmeen idea ja järki koko touhussa olisi ?

        Varsinkin kun Raamattu kertoo selvästi, että lopun ajassa tulee se Googin sota, ja Israelissa asuvista juutalaisista vain jäännös selvityy sodan kauhuista, eli kaikista siellä asuvista Raamatun mukaan vain 1/3 osa selviää sodasta ja heistäkin 1/3 osasta vain JÄÄNNÖS pelastuu lopulta !

        Sakarja 13
        8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
        9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Siis tätä on tiedossa ennen Herran puuttumista asiaan, ja sekin siis tapahtuu vasta kaiken kärsimyksien jälkeen kun vihdoin juutalaiset hädässään turvaavat Herraan Jeesukseen eli Vapahtajaansa, sitä ennen ei laajamittaista kääntymistä siis tapahdu juutalaisissa Raamatun mukaan !

        Tyhmät eivät ymmärrä , että nuo asiat tapahtuivat jo 2000 vuotta sitten ja myöhemmin Holokaustissa.


    • pitkäänhellari

      Kyllähän siellä sanotaan että myös ne kymmenen Jaakobin heimoa palaa vielä esi-isiensä maahan. Sinun kannattaisi katsoa Youtubesta Jyrki ja Mia Valkeakarin ohjelmasarjoja näistä asioista. Jos olet uskossa, niin voit rukoilla ja tutkailla asiaa Jumalan edessä. Kyllä Jumala antaa sisimpääsi intuition ja janon muuttaa Israeliin ja myös mahdollisuuden jos asia on joskus ajankohtainen.

    • Otavaari

      Totinen kristitty ei voi tukea muuta, kuin Palestiinaa. Tämä siis ohjeeksi ja ojennukseksi sinulle.

      • joulupukkijaporot

        sellaista satumaata ei ole olemassakaan!


      • Tittelin.Thure
        joulupukkijaporot kirjoitti:

        sellaista satumaata ei ole olemassakaan!

        Missä umpiossa olet oikein kasvanut, kun et Palestiinaa tunne? Se on tuhat kertaa parempi, kuin biblikaalinen roistovaltio!


      • iuiihhihi

        No näytä millainen on ollut muinainen palestiinalainen raha, sekeleitä löytyy kyllä, menoroineen, mutta en ole ikinä kuullutkaan palestiinalaisesta rahasta.

        Jasser Arafat kovasti käyskenteli palestiilaishuivissaan, vvaikka olikin egyptiläinen.
        Että siinä sitä palestiinaa, filistealaisia korkeintaan.


      • Benjamin.Rotanhaju

        Ja mitä tekee Israel? Pommittaa raukkamaisesti muurin takaa viattomia palestiinalaisia siviilejä. Kaventaa jatkuvasti heidän oikeuksia ja elintilaa. Jotkut kutsuvat sellaista vielä sivistysvaltioksi. Roistovaltio se on, eikä muuksi muutu. Tekemällä tehty "valtio".


      • älä.lässytä
        Benjamin.Rotanhaju kirjoitti:

        Ja mitä tekee Israel? Pommittaa raukkamaisesti muurin takaa viattomia palestiinalaisia siviilejä. Kaventaa jatkuvasti heidän oikeuksia ja elintilaa. Jotkut kutsuvat sellaista vielä sivistysvaltioksi. Roistovaltio se on, eikä muuksi muutu. Tekemällä tehty "valtio".

        Ja ne "viattomat" palestiinalaiset vinkuvat kun joutuivat menemään läpi metallinpaljastimista, loukkasi kuulemma joten heidän "jumalanpalvelustaan".
        EI vaan muistettu kertoa, että KAIKKI muutkin joutuivat kulkemaan läpi niistä, Ja muut eivät valitelleet, vaan olivat tyytyväisiä turvallisuuden takia asennetuista paljastimista.

        Näille "viattomille" palestiinalaisille maksetaan tapporahaa, kun tappavat juutalaisia, perheille maksetaan myöskin, jos tämä "sankari" sattuu pääsemään allahin valeparatiisiin samalla.
        Nämä "viattomat" palestiinalaiset räjääyttelevät busseja, ajavat sotilasjoukkojen päälle niillä (jos et satu muistamaan uutisia), puukottavat keskellä katua, joka tosin ei enää ole näköjään poikkeus meilläkään.

        Palestiinalaiset kunnioittavat temppelimoskeijaansa pyllistelemällä sille, ja pelaamalla siellä jalkapalloa. Ehkä olen hiemoan outo, kun ajattelen, etä "pyhillä" paikoilla ei pelailla, eikä potkita palloa. Ja tuohon pyllistelemiseen sen verran, että raamatun aikoina takapuoli näytettin epäjumalille, eli sikäli sopii hyvin tuohon epäjumalauskontoon.


      • Väinö.Kaksihaara
        älä.lässytä kirjoitti:

        Ja ne "viattomat" palestiinalaiset vinkuvat kun joutuivat menemään läpi metallinpaljastimista, loukkasi kuulemma joten heidän "jumalanpalvelustaan".
        EI vaan muistettu kertoa, että KAIKKI muutkin joutuivat kulkemaan läpi niistä, Ja muut eivät valitelleet, vaan olivat tyytyväisiä turvallisuuden takia asennetuista paljastimista.

        Näille "viattomille" palestiinalaisille maksetaan tapporahaa, kun tappavat juutalaisia, perheille maksetaan myöskin, jos tämä "sankari" sattuu pääsemään allahin valeparatiisiin samalla.
        Nämä "viattomat" palestiinalaiset räjääyttelevät busseja, ajavat sotilasjoukkojen päälle niillä (jos et satu muistamaan uutisia), puukottavat keskellä katua, joka tosin ei enää ole näköjään poikkeus meilläkään.

        Palestiinalaiset kunnioittavat temppelimoskeijaansa pyllistelemällä sille, ja pelaamalla siellä jalkapalloa. Ehkä olen hiemoan outo, kun ajattelen, etä "pyhillä" paikoilla ei pelailla, eikä potkita palloa. Ja tuohon pyllistelemiseen sen verran, että raamatun aikoina takapuoli näytettin epäjumalille, eli sikäli sopii hyvin tuohon epäjumalauskontoon.

        Vähäinenpä on tietoisuutesi asioiden tilasta tuolla. Kannattaisi välillä lukea muutakin, kuin Israelin ystävien propagandaa.


      • haaraton
        Väinö.Kaksihaara kirjoitti:

        Vähäinenpä on tietoisuutesi asioiden tilasta tuolla. Kannattaisi välillä lukea muutakin, kuin Israelin ystävien propagandaa.

        Ai niin, sinähän sen tiedät, koska olet tälläkin hetkellä temppelivuoren juurella odottamassa pääsyäsi pullistelemään mukaan,
        Otapas itse vähän selvää missä mennään, ota huomioon, että Israelissa asuu ihan suomalaisiakin, jotka tietävät ja näkevät mitä oikeasti maassa tapahtuu.


      • ijoijuipo

        olet homo väärällä palstalla


    • PasiToivonen

      Israelin asukastiheyden 397 as/km2. Puolet maasta hedelmätöntä. Sinne ei yksinkertaisesti mahdu enempää ihmisiä.

      • Hyvin mahtuu kun palet menee omiin maihinsa eli Jordaniaan ja Syyriaan.
        Oletko muuten koskaan käynyt Israelissa?


    • PasiToivonen

      Suomalaiset eivät edes ole israelilaisten näköisiä.

      • viohguuy

        minkä näköinen on israelilainen, ei ainakaan arabin näköinen


    • RauhaJerusalemille

      Mitä Jumala odottaa historiansa kadottaneen, tuhansia vuosia korpia vaeltaneen, pakanasukuihin sekoittuneen Israelilaiselta?

      Katumusta, isiensä syntien ja Jumalan hyljänneen sukunsa tunnustamista.

      Jeesuksen Messiaaksi ja Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi tunnustamista.

      Ja sitten....?

      Itse olen kohdassa 4.

    • Repekka667

      Israelin valtio syntyi YK:n päätöksellä toisen maailmansodan jälkeen 1940- luvulla. Saatat jopa muistaa muuton. Tai vanhempasi muistavat.

      • giugughuh

        Kyllä, päätös tehtiin v. 1947, eduskunta kokoontui toukokuussa 1948.
        Toiset laskevat valtion alkamisen tuosta v. 1947


      • giugughuh kirjoitti:

        Kyllä, päätös tehtiin v. 1947, eduskunta kokoontui toukokuussa 1948.
        Toiset laskevat valtion alkamisen tuosta v. 1947

        Israel itsenäistyi 14.5.1948 ja siitä lähtien on arabit yrittäneet sen tuhota.


    • mitä.hyötyä

      Tuosta suomelaisten "palaamisesta" Israeliin, vielä sen verran, kun moni ei näytä perus asioita edes tajuavan !

      Ympärileikatut palaavat, mutta suomalaisista on vain hyvin hyvin harva se, joka noudattaa vanhan liiton järjestystä !!!

      Siis me suomalaiset olemme ympärILEIKKAAMATTOMINA Pakanoita eikä ns. juutalaisia !

      Ymmärrän hyvin sen, että vanhan liiton järjestystä syntymästään noudattanut haluaa Israeliin, ja he sinne palaavatkin.

      Mutta tämä suomalaisten väärä ihannointin on mennyt jo NIIIIIIN pitkälle, että ei mittaa eikä määrää, eli ei enää edes tajuta sitä kuka ja miksi on pakana ja ketä siis sanotaan juutalaiseksi ja miksi !

      Menkää jos pääsette Suomen Juutalaiseen synagoogaan, ja miettikää edes hetki näitä asioita kunnolla, ja tutkikaa ja kysykää niiltä juutalaisilta, että oletteko te pakanoita vai juutalaisia !

      Moni uudestisyntynyt uskovakin on alkanut noudattaa juutalaisia tapoja ja pesoja ja sitten "kipa" päässä sytytellään sapattikynntilöitä ja ollaan niin juutalaista, niin juutalaista, että.

      Vaikka se "kipa" ei ole kirjotusten mukaan edes oikein !

      Sitten Savis, sinä jo yli 10 vuotta sitten uhosit että 1/2 vuoden päästä sinäkin silloisen nurikkosi kanssa lähdette Israeliin, tosi varmuus silloin sinulla siitäkin asiasta oli, mutta yhä olet täällä.

      Kova hinku monella uskovalla Suomessa, on lähteä evankelioimaan juutlaisia Israeliin, ja samaa Savis intosi, vaikka esim. Savis ei kykene edes suomen kielellä kirjoittamaan kyllin selvästi asioita täällä, vaikka olisi apuvälineitäkin, eli oikeinkirjoituksen tarkistus ohjelmia, tarpeeseen tarjolla .

      Tämä koko juttu on yhtä hörhöilyä mielestäni !

      Ja jos Jumala jonkun kutsuisikin, niin se toiminta silloin lähtee ihan eri pohjalta silloin, kuin geenikartoista katsomalla !

    • tarpeellisetgeenit

      Tuskin aloittajan tarkoitus oli saada riitoja aikaiseksi ja geenikartat ovat tarpeen monistakin eri syistä. Raamatussahan on, etteivät juutalaiset uuden liiton tultua voimaan tarvitse enää esinahan ympärileikkausta, vaan jokainen uudestisyntynyt on sydämestään ympärileikattu.
      Herra tulee joka tapauksessa palauttamaan omaisuuskansansa takaisin Israeliin ja se on oleva pyhä kaupunki iankaikkisesti.
      Eihän näissä mitään hörhöilyjä tarvita tai ole, jos asioista keskustellaan ja vaihdetaan mielipiteitä : )

      • Kenpeleeltä.kajahtaa

        Herran omaisuuskansa on tätä nykyä vanhoillislestadiolaiset. Milloin mahtavat lähteä suviseuroihin Isrealiin?


    • yhgg

      Onko aloittajan suvussa suoritettu miespuolisille jäsenille ympärileikkaus? Jos ei niin se Israelin kansan jäsenyys on kyllä lakannut.

    • PasiToivonen

      En ole käynyt Israelissa enkä mene. Todennäköisesti porttikielto kyseiseen maahan. Ei sinne 5 400 000 suomalaista mahdu vaikka palet häädettäisiinkin. Ja sitten kaikki muut hajallaan olevat "israelilaiset".

    • kuunnellutmontakertaa
    • HellareidenValheet

      Sellaista sukututkimusta ei ole, että jonkun tietyn suvun voisi todeta tulleen 2000 vuotta sitten Suomeen jostakin tietystä paikasta ja käsite "suku" on myös hatara. Sukua ovat lähisukulaiset, himppa kauemmaisia ei yleensä kutsuta suvuksi.

      Ihmisten tietoja ei ole esim. Suomessa kirjattu minnekään, ennen kristillistä kirkkoa, joka aloitti kirkon, kaste- ja kuolintodistusten kirjojen pitämisen vasta joskus siinä vaiheessa kun luterilaisuus levisi Suomeen. 2000 vuoden takaisia dokumentteja ei ole olemassa.

      Jos henkilöllä on yksi juutalainen esi-isä ja 500 kantasuomalaist esivanhempaa, sekoittuneena venäläisiin ja ruotsalaisiin tai muihin kansoihin, tämä ei tee henkilöstä "juutalaista". Mutta: kateus (tosijuutalaisiin) vie kalatkin vedestä.

      Eli: voimme todeta: helluntailainen tyypillisesti varastaa ja valehtelee aina.
      .

    • PasiToivonen
    • PasiToivonen

      Huhtasaarta ei saa äänestää: arjalaisia geenejä.

    • tärkeäasia

      Joka ketjuissa näyttää olevan tuollaisia katkeria pasitoivosia, jotka eivät näe missään asiassa mitään hyvää. Paitsi siinä, että voivat painaa ihmisiä tavalla tai toisella alas. Nämä pasitoivoset eivät näy ymmärtävän Israelin lasten sukukuntien arvoa ja sitä, että se on Herralle rakas omaisuuskansa. Onneksi valtaosa kirjoittajista tietää mistä kirjoittaa ja on niistä oikeasti kiinnostunut.

    • PasiToivonen

      Suomalaisilla on impulsiiviseen käyttäytymiseen altistava geenin osa, jota ei löydy mistään muusta kansasta. Geenin osa havaittiin joka viidennellä 100000 tutkitusta suomalaisesta.
      - Savon Sanomat

      Parempi jos suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon.

      • pasi.toivoton

        no sulla se on asenne kohdillaan, mahtaa olla kivaa sun elämäs


    • PasiToivonen
      • toivotontako.on

        No se selittääkin miksi olet täällä heittelemässä palikoita rattaisiin, että saisit kaikki muutkin vedettyä yhtä alas.
        Onhan se harmillista, jos ei elämässä ole mitään elämisen arvoista.
        Nostaako se sinua ja mielialaasi, jos saat revittyä toisia alaspäin?
        En ole koskaan ymmärtänyt ajatustapaa, että jos minulla ei ole kivaa, ei saa olla muillakaan.
        Mutta eipä kukaan poista voi muuttaa, itse on itsensä muutettava, tai annettava itsensä muutokseen.


      • Pasi. Mihin pyrit ja miksi?


    • Aloittaja. Jos uskot, sinut temmataan ja tulet välttämään Jaakobin ahdistuksen.

      Room:
      10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
      10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

      Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

      • 1234567---

        Kristitty joutuu kaikkiin vainoihin ja ahdistuksiin mukaan, ennen Jeesuksen toista tulemista. Näissä viimeisissä vainoissa kun peto saa vallan ja voiman tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Kristitty joutuu kaikkiin vainoihin ja ahdistuksiin mukaan, ennen Jeesuksen toista tulemista. Näissä viimeisissä vainoissa kun peto saa vallan ja voiman tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Tarkotaks nimikristittyjä? Niitähän on kirkot pullollaan. Edesmennyt evankelista Kale: "Suomessa on neljä miljoonaa kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."

        > Kun kerrot todella uskovasi, että Jeesus sovitti meidät Jumalan kanssa ja jokainen, joka uskoo häneen, pääsee taivaaseen, huomaat olevasi äärifundamentalisti. Puhumattakaan siitä, että hänen kuolleista nousemisensa ja taivaseen astumisensa olisi historiallinen fakta, jonka varaan voi rakentaa elämänsä ja maailmankatsomuksensa! <

        http://mikatuovinen.net/kalevi-lehtinen-taistelu-on-alkanut/

        TOIVO

        Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Tarkotaks nimikristittyjä? Niitähän on kirkot pullollaan. Edesmennyt evankelista Kale: "Suomessa on neljä miljoonaa kristittyä, joiden uskonto on uuspakanuus."

        > Kun kerrot todella uskovasi, että Jeesus sovitti meidät Jumalan kanssa ja jokainen, joka uskoo häneen, pääsee taivaaseen, huomaat olevasi äärifundamentalisti. Puhumattakaan siitä, että hänen kuolleista nousemisensa ja taivaseen astumisensa olisi historiallinen fakta, jonka varaan voi rakentaa elämänsä ja maailmankatsomuksensa! <

        http://mikatuovinen.net/kalevi-lehtinen-taistelu-on-alkanut/

        TOIVO

        Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.


      • sekavaa.on
        1234567--- kirjoitti:

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.

        Eli sinä laitat siis sunnuntain otsaasi tai käteesi !

        Ilm. 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

        Ilm. 14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,


        Voi hyvää päivää sentään, näitä sapatti papattija, joiden selitykset käyvät yhä sekavammiksi !

        Ja mitä sanotaan Jumalan merkistä ?

        Ilm. 7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

        Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Onko siis "sapatti" teidän jumalanne ???

        Siltä se tämän Raamatun kohdan mukaan vaikuttaa !


      • 1234567---
        sekavaa.on kirjoitti:

        Eli sinä laitat siis sunnuntain otsaasi tai käteesi !

        Ilm. 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

        Ilm. 14:9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,


        Voi hyvää päivää sentään, näitä sapatti papattija, joiden selitykset käyvät yhä sekavammiksi !

        Ja mitä sanotaan Jumalan merkistä ?

        Ilm. 7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

        Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        Onko siis "sapatti" teidän jumalanne ???

        Siltä se tämän Raamatun kohdan mukaan vaikuttaa !

        Sunnuntai laitetaan suurelle osalle otsan sisäpuolelle sunnuntaipyhäkouluissa, monissa kodeissa ja kouluissa. Sunnuntai tulee kaikkialla korostetusti esille.

        Monet julistajat vielä opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Kuitenkin sapatti on Jumalan merkki "MUISTA".


      • sekavaa.on
        1234567--- kirjoitti:

        Sunnuntai laitetaan suurelle osalle otsan sisäpuolelle sunnuntaipyhäkouluissa, monissa kodeissa ja kouluissa. Sunnuntai tulee kaikkialla korostetusti esille.

        Monet julistajat vielä opettavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Kuitenkin sapatti on Jumalan merkki "MUISTA".

        Höpö höpö !

        Jatkat yhä vain sekoiluasi lue uudestaan viestini ja mieti sekoilujasi uudestaan !

        "otsan sisäpuolelle" voi hyvää päivää sentään !

        Sapatti on Jumalan merkki" huh huh sentään !

        Olet NIIIN sekaisin oppeinesi.

        Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä, ei mikään sapatti !


      • 1234567---
        sekavaa.on kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jatkat yhä vain sekoiluasi lue uudestaan viestini ja mieti sekoilujasi uudestaan !

        "otsan sisäpuolelle" voi hyvää päivää sentään !

        Sapatti on Jumalan merkki" huh huh sentään !

        Olet NIIIN sekaisin oppeinesi.

        Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä, ei mikään sapatti !

        Sunnuntai on pedon merkki, ihmiskäsky pyhäksi. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Paavi ohjeistaakin. Kotimaa24 3.8.2014 Paavin 10 ohjetta onneen. 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Jumalan merkki on sapatti. Jumala kirjoitti sapattikäskyn omalla sormellaan kivitauluihin "MUISTA". Siis muista pitää sapatti pyhänäpäivänä.


    • todellakintakaisin

      Näkyykö sinussa pasitoivonen se mikä näkyy monessa muussakin isän hylkäämässä pojassa? Eli katkeruus! Näkyykö sinussa juuri se Israelin lasten sukukuntien hajaannus, mitä luopumus ja uskottomuus Herralle sai aikaan ja jonka jäljet ovat joissakin edelleenkin nähtävissä?
      Siinäkin mielessä käy hyvin jo maalaisjärkeenkin, se, miksi Herra haluaa palauttaa omaisuuskansansa takaisin luopumuksen tilasta.

      • mitähän.hyötyä

        Luopumuksen tilasta palauttaminen ei vaadi siirtoa Israeliin !!!

        Tässä viestissä ja sen sanomassa näkyy hyvin se vääristymä, joka näillä Israelia väärällä tavalla fanittajilla on.

        Uuden liiton aikana on tärkeää tulla sovitetuksi Jumalan kanssa Krsituksen veressä !

        Uuden liiton aikana ei ole mitään merkitystä sillä, että onko juutalainen vai pakana, eikä asuinpaikalla ole mitään merkitystä eikä siitä saa mitään etua jos siis asuisi Israelissa !

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

        Miksi ihmeessä olisin jotenkin kateellinen juutalaisille, jotka siis eivät yhäkään ole ottaneet Kristusta vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan ?

        Miksi ihannoisin siis uskosta osattomia ?

        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta

        Luuk. 13:34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

        Siis tärkeätä ei ole todellakaan se, että olisinko juutalainen !

        Tärkeää on omakohtainen pelastus !

        Te ihannoitte siis ULKOISIA asioita, joista ei ole hyötyä pelaastumisen kannalta, joten koko homma on vääristynyttä ja ihmisten palvontaa vain, tässä tapauksessa uskosta osattomien juutalaisten palvontaa, ikävä kyllä !


      • mitähän.hyötyä kirjoitti:

        Luopumuksen tilasta palauttaminen ei vaadi siirtoa Israeliin !!!

        Tässä viestissä ja sen sanomassa näkyy hyvin se vääristymä, joka näillä Israelia väärällä tavalla fanittajilla on.

        Uuden liiton aikana on tärkeää tulla sovitetuksi Jumalan kanssa Krsituksen veressä !

        Uuden liiton aikana ei ole mitään merkitystä sillä, että onko juutalainen vai pakana, eikä asuinpaikalla ole mitään merkitystä eikä siitä saa mitään etua jos siis asuisi Israelissa !

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

        Miksi ihmeessä olisin jotenkin kateellinen juutalaisille, jotka siis eivät yhäkään ole ottaneet Kristusta vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan ?

        Miksi ihannoisin siis uskosta osattomia ?

        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta

        Luuk. 13:34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

        Siis tärkeätä ei ole todellakaan se, että olisinko juutalainen !

        Tärkeää on omakohtainen pelastus !

        Te ihannoitte siis ULKOISIA asioita, joista ei ole hyötyä pelaastumisen kannalta, joten koko homma on vääristynyttä ja ihmisten palvontaa vain, tässä tapauksessa uskosta osattomien juutalaisten palvontaa, ikävä kyllä !

        Kiitos. Mielestäni puhut asiaa. Minusta poliittinen zionismi vaikuttaa epäkristilliseltä toiminnalta.

        Jyrki: "Käsittääkseni Luoja käyttää mm. vapaamuurareita viemään maailmaa kohti Raamatun ennustamaa uutta maailmanjärjestystä (NWO)."

        Kommenttini sisältää neljä paljastavaa linkkiä.

        http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=123&start=380#p10725


    • mitähän.hyötyä

      Yritän selventää hieman !

      Nyt Suomessa ihannoidaan väärin juutalaisia !

      Heidät on nostettu jalustalle ja uskovat juutalaiset on nostettu muita uskovia korkeammalle syntyperänsä mukaan !

      Tästä syystä moni suomalainenkin haluaa nousta ylemmäs julistautumalla juutalaiseksi, vaikka Raamatun mukaan, sillä ei saa mitään lisää Kristuksessa !

      Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Mutta jos aletaan siis syntyperän mukaan nostamaan joitakin ylemmäs ja eri arvoiseen asemaan, niin silloin tehdään vääryyttä muille alentamalla heitä !

      Me olemma uudestisyntynienä uskovina samanravoisia uskovia ja lapsia Jumalan edessä, kukaan ei saa lisäarvoa syntyperän perusteella !!!

      Jo termi "messiaaninen juutalainen" on väärä, ja sillä korotetaan väärin uudestisyntynyttä juutalalaista suhteessa pakanoihin.

      Siis me Raamatun mukaan olemme Jeesuksen Uskovia kaikki, mutta jos joku haluaa tuollaisen termin EROTTAUTUA MUISTA Uskovista, niin silloin hän tuon kautta ja avulla nostaa itseään muiden yläpuolelle, eli silloin on kyse siis ylpeydestä ja paisuneisuudesta !

      Mutta suomalaiset uskovat siis, tämän Totuuden kertomisen sijaan palvovat ja suostuvat korottamaan näitä "messiaanisia juutalaisia", ja tuolla väärällä ihmisen ihannoinnilla he eriarvoistavat Jumalan lapset, joiden tulisi olla saman arvoisia.

      En tiedä sitä, että kuka tämän väärän ihmisten ihannoinnin on kylvänyt Suomeen, mutta pahimmillaan se on vienyt uudestisyntyneitä Uskovia vanhan liiton järjestykseen ja siis lain alle noudattamaan juutalaisia vanhan liiton järjestyksen aikaisia ULKOISIA menoja ja toimituksia !

      Eräskin sitten "kipa" päässä sytytteli sapattikynttiöitä, eli pakanasta tuli vanhan liiton juutalainen, tuon väärän ihannoinnin kautta ja vuoksi !

      Niin ja tuo "kipa" on niitä "vanhinten perinnäissääntöjä", eikä se siis kuulu edes vanhan liiton järjestykseen !

      • Sapattikynttilät ja kipa ovat fariseusten perinnäissääntöjä, joita emme noudata. Mutta siinä ei ole mitään lain alla olemista, että noudattaa Mooseksen lakia, Jumalan pyhää lakia.


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sapattikynttilät ja kipa ovat fariseusten perinnäissääntöjä, joita emme noudata. Mutta siinä ei ole mitään lain alla olemista, että noudattaa Mooseksen lakia, Jumalan pyhää lakia.

        Kanssasi en ala keskustelemaan mistään opillisista asioista, kun et uskosta osattomana niistä voi mitään ymmärtää !

        Etkä ymmärtänyt paljon muutakaan !

        Sinä väitit sivuillasi olevasi juuri "messiaaninen juutalainen", mutta samalla täällä sanoit itse itseäsi pakanaksi !

        Tuollainen yhdistelmä oli TÄYSIN mahdoton, siis olit joko pakana tai juutalainen, et voi olla molempia, joten valehtelit päin naamaa ja esitit muuta kuin oikeiasti olet !

        Eli SINÄ OLET PAATUNUT VALEHTELIJA !

        Valehtelijan kanssa ei kannata alkaa keskustelemaan, kun hän ei pysy totuudessa, joten mihinkään ei voi luottaa silloin, joten koko kesksuteleminen on sula mahdottomuus ja täysin hyödytöntä.


      • mitähän.hyötyä kirjoitti:

        Kanssasi en ala keskustelemaan mistään opillisista asioista, kun et uskosta osattomana niistä voi mitään ymmärtää !

        Etkä ymmärtänyt paljon muutakaan !

        Sinä väitit sivuillasi olevasi juuri "messiaaninen juutalainen", mutta samalla täällä sanoit itse itseäsi pakanaksi !

        Tuollainen yhdistelmä oli TÄYSIN mahdoton, siis olit joko pakana tai juutalainen, et voi olla molempia, joten valehtelit päin naamaa ja esitit muuta kuin oikeiasti olet !

        Eli SINÄ OLET PAATUNUT VALEHTELIJA !

        Valehtelijan kanssa ei kannata alkaa keskustelemaan, kun hän ei pysy totuudessa, joten mihinkään ei voi luottaa silloin, joten koko kesksuteleminen on sula mahdottomuus ja täysin hyödytöntä.

        Lueppas tarkemmin, väitän sivuillani olevani messiaaninen suomalainen. En ole koskaan väittänyt olevani juutalainen.

        Sinulla on täysi oikeus olla keskustelematta kanssani.


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Lueppas tarkemmin, väitän sivuillani olevani messiaaninen suomalainen. En ole koskaan väittänyt olevani juutalainen.

        Sinulla on täysi oikeus olla keskustelematta kanssani.

        Messiaaninen sanaa ei käytetä kuin juutalaisten yhteydessä !

        Eli messiaaninen suomalainen on SUOMEKSI suomalainen juutalainen, joka on uudestisyntynyt !

        Mutta sekin siis on VALHETTA, sillä sinä ET OLE uudestisyntynyt !

        Sinä et nimittäin ymmärtänyt mitään Hengessä vaeltamisesta, etkä Pyhän Hengen johdossa elämisestä.

        Sen sijaan väitit sen olevan huuhaata tai jotain vastaavaa !

        Tässä taas näkee sen vain selvemmin, että VALEHTELIJAN kanssa on mahdotonta keskustella !

        Olet siis UUDESTISYNTYMÄTÖN ja siten tämän maailman ruhtinaan lapsi ja siksi puheesi on täynnä valhetta vain !

        Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


      • mitähän.hyötyä kirjoitti:

        Messiaaninen sanaa ei käytetä kuin juutalaisten yhteydessä !

        Eli messiaaninen suomalainen on SUOMEKSI suomalainen juutalainen, joka on uudestisyntynyt !

        Mutta sekin siis on VALHETTA, sillä sinä ET OLE uudestisyntynyt !

        Sinä et nimittäin ymmärtänyt mitään Hengessä vaeltamisesta, etkä Pyhän Hengen johdossa elämisestä.

        Sen sijaan väitit sen olevan huuhaata tai jotain vastaavaa !

        Tässä taas näkee sen vain selvemmin, että VALEHTELIJAN kanssa on mahdotonta keskustella !

        Olet siis UUDESTISYNTYMÄTÖN ja siten tämän maailman ruhtinaan lapsi ja siksi puheesi on täynnä valhetta vain !

        Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Saan kutsua itseäni messiaaniseksi suomalaiseksi jos haluan.

        Tietenkin olen uudestisyntynyt. Onko Pyhän Hengen johdossa vaeltaminen sitä, että tehdään syntiä ja rikotaan kymmentä käskyä?


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Saan kutsua itseäni messiaaniseksi suomalaiseksi jos haluan.

        Tietenkin olen uudestisyntynyt. Onko Pyhän Hengen johdossa vaeltaminen sitä, että tehdään syntiä ja rikotaan kymmentä käskyä?

        Kylähän sinä olet täysin vapaa väittämään mitä vain, en minä sitä ole mitenkään pyrkinyt kieltämään !!!

        Olen vain sanonut sen, että väitteesi ovat silkkaa valhetta ja huijaus yritystä !

        Nytkin esiinnyt uudestisyntyneenä, vaikka selvästikkään et sitä ole, aiempien keskustelujemme perusteella.

        Sinä olet vain uskonnollinen ihminen. joka kuvittelee itse lakia noudattamalla saavuttavansa pelastuksen.


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Saan kutsua itseäni messiaaniseksi suomalaiseksi jos haluan.

        Tietenkin olen uudestisyntynyt. Onko Pyhän Hengen johdossa vaeltaminen sitä, että tehdään syntiä ja rikotaan kymmentä käskyä?

        Mutta JOS haluat vakuuttaa minut ja muut kirjoittajat siitä asiasta, että olisikin uudestisyntynyt.

        Niin tokihan nyt sitten kerrot kaikille meille oman omakohtaisen todistuksesi uskoontulostasi eli uudestisyntymisestäsi ja mitä siinä tapahtui ja mitä se sinussa vaikutti !

        Siten asia selviää, eikä kenenkään tarvitse enää epäillä uskoasi !


      • mitähän.hyötyä kirjoitti:

        Kylähän sinä olet täysin vapaa väittämään mitä vain, en minä sitä ole mitenkään pyrkinyt kieltämään !!!

        Olen vain sanonut sen, että väitteesi ovat silkkaa valhetta ja huijaus yritystä !

        Nytkin esiinnyt uudestisyntyneenä, vaikka selvästikkään et sitä ole, aiempien keskustelujemme perusteella.

        Sinä olet vain uskonnollinen ihminen. joka kuvittelee itse lakia noudattamalla saavuttavansa pelastuksen.

        En kuvittele lakia noudattamalla pelastuvani. Ihminen pelastuu yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Mutta jos rakastamme Jeesusta, emme tee syntiä vaan noudatamme Jumalan lakia.

        Olen uudestisyntynyt ja uskossa. Olen todistuksen tästä kirjoittanut tänne yksityiskohtaisesti jo aiemmin. Minun ei tarvitse täällä todistaa kenellekään yhtään mitään uskostani. Jos olen harhaoppinen, osoita se Raamatusta. Asiat tappelevat ei ihmiset. Voit lopettaa ad hominem hyökkäyksesi.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Saan kutsua itseäni messiaaniseksi suomalaiseksi jos haluan.

        Tietenkin olen uudestisyntynyt. Onko Pyhän Hengen johdossa vaeltaminen sitä, että tehdään syntiä ja rikotaan kymmentä käskyä?

        Ottaisit ensin selvää lain TÄRKEIMMÄSTÄ käskystä niin et kirjoittaisi tälläistä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14947609/jeesus-on-jumala

        Siinä tapauksessa että jotain välität Jeesksesta voit lukea sen mikä Jeesuksen mukaan on lain tärkein käsky: Markus 12:29.

        Jeesuksella ja Mooseksella on sama Jumala, JHVH.

        Semmoinen "messianismi" jossa hypätään lain tärkeimmän käskyn yli on irvokasta pelleilyä pyhillä asioilla.

        Loput tarvittavat tiedot löytyvät Galatalaiskirjeestä.

        Pitää muistaa että "Jeesus on Jumala"- väite sotii Jeesuksen omia sanoja sekä Jumalan sanoja vastaan!

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Nämä ovat kaksi todistajaa joita "Kristitty.net" ei usko joten hänen paljot laki- ja sapattihöpinänsä ovat mieltä vailla.


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        En kuvittele lakia noudattamalla pelastuvani. Ihminen pelastuu yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Mutta jos rakastamme Jeesusta, emme tee syntiä vaan noudatamme Jumalan lakia.

        Olen uudestisyntynyt ja uskossa. Olen todistuksen tästä kirjoittanut tänne yksityiskohtaisesti jo aiemmin. Minun ei tarvitse täällä todistaa kenellekään yhtään mitään uskostani. Jos olen harhaoppinen, osoita se Raamatusta. Asiat tappelevat ei ihmiset. Voit lopettaa ad hominem hyökkäyksesi.

        Pitää varmaaan toistaa kirjoittamani, kirjoitin JOS !!!!

        " Mutta JOS haluat vakuuttaa minut ja muut kirjoittajat siitä asiasta, että olisikin uudestisyntynyt.

        Niin tokihan nyt sitten kerrot kaikille meille oman omakohtaisen todistuksesi uskoontulostasi eli uudestisyntymisestäsi ja mitä siinä tapahtui ja mitä se sinussa vaikutti !

        Siten asia selviää, eikä kenenkään tarvitse enää epäillä uskoasi ! "

        Mutta sinä et selvästikkään siis halua epäilyjä poistaa, ja sekin on siis ihan sinun oma valintasi !

        ÄLÄKÄ aloita TAAS tuota "ad hominem" temppuiluasi !

        Jeesus sanoi eksyttäjille näin "ad hominem" tyyliin eikä se ollut mitenkään väärin !!!

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Tässä Jeesus ITSE kävi rankasti "ad hominem" tyyliin vastustamaan eksyttäjiä, ja Hän kertoi heistä siis Totuuden, eikä se ollut väärin eikä syntiä !

        Joten lopetatko vihdoin tuon "ad hominem" jankkaamisesi kiitos !!!


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Ottaisit ensin selvää lain TÄRKEIMMÄSTÄ käskystä niin et kirjoittaisi tälläistä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14947609/jeesus-on-jumala

        Siinä tapauksessa että jotain välität Jeesksesta voit lukea sen mikä Jeesuksen mukaan on lain tärkein käsky: Markus 12:29.

        Jeesuksella ja Mooseksella on sama Jumala, JHVH.

        Semmoinen "messianismi" jossa hypätään lain tärkeimmän käskyn yli on irvokasta pelleilyä pyhillä asioilla.

        Loput tarvittavat tiedot löytyvät Galatalaiskirjeestä.

        Pitää muistaa että "Jeesus on Jumala"- väite sotii Jeesuksen omia sanoja sekä Jumalan sanoja vastaan!

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Nämä ovat kaksi todistajaa joita "Kristitty.net" ei usko joten hänen paljot laki- ja sapattihöpinänsä ovat mieltä vailla.

        Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesus on Jumala. Lukuisissa jakeissa, jotka löydät tuosta linkittämästäsi kirjoituksestani, osoittavat kiistatta, että Jeesus on Jumala. Sinä sodit Jeesuksen jumaluutta ja kolminaisuutta vastaan, et siis ole ollenkaan kristitty. Raamatun selvä todistus on, että Jeesus on Jumala. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen.

        Tärkein käsky on tärkein käsky. Mutta se ei tarkoita, että muut käskyt, kuten sapattikäsky, eivät olisi voimassa.


      • mitähän.hyötyä kirjoitti:

        Pitää varmaaan toistaa kirjoittamani, kirjoitin JOS !!!!

        " Mutta JOS haluat vakuuttaa minut ja muut kirjoittajat siitä asiasta, että olisikin uudestisyntynyt.

        Niin tokihan nyt sitten kerrot kaikille meille oman omakohtaisen todistuksesi uskoontulostasi eli uudestisyntymisestäsi ja mitä siinä tapahtui ja mitä se sinussa vaikutti !

        Siten asia selviää, eikä kenenkään tarvitse enää epäillä uskoasi ! "

        Mutta sinä et selvästikkään siis halua epäilyjä poistaa, ja sekin on siis ihan sinun oma valintasi !

        ÄLÄKÄ aloita TAAS tuota "ad hominem" temppuiluasi !

        Jeesus sanoi eksyttäjille näin "ad hominem" tyyliin eikä se ollut mitenkään väärin !!!

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Tässä Jeesus ITSE kävi rankasti "ad hominem" tyyliin vastustamaan eksyttäjiä, ja Hän kertoi heistä siis Totuuden, eikä se ollut väärin eikä syntiä !

        Joten lopetatko vihdoin tuon "ad hominem" jankkaamisesi kiitos !!!

        Ad hominem hyökkäykset ovat tällä foorumilla täysin turhia. Asiat tappelevat, ei ihmiset. Minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa täällä todistusta uskoontulostani, sillä se ei liity asiaan mitenkään.


      • mitähän.hyötyä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ad hominem hyökkäykset ovat tällä foorumilla täysin turhia. Asiat tappelevat, ei ihmiset. Minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa täällä todistusta uskoontulostani, sillä se ei liity asiaan mitenkään.

        Sinä ITSE väitit olevasi uudestisyntynyt, eli otit asiaan kantaa, ja minä vain kyseenalaistin sen sinun väitteesi !

        Uskon asioista kesksutellessa ei ole täysin turhaa se, että onko toinen keskustelija uskossa vai ei !!!

        Sillä uskosta osaton, kuten sinä olet, ei kykene Raamatun mukaan ymmärtämään Hengellisiä asioita:

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Niin ja todellisen uudestisyntyneen uskovan ei tarvitse peitellä uskoontuloaan vaan se on vahva todistus evankelumin Totuudesta osaltaan !

        Todellinen uskova eli uudestisyntynyt sen ilomielin kertoo tarvittaessa kaikille, todistuksena Jumalan Armosta ja Sovituksesta !

        Mutta SINUN OMA haluttomuutesi taas kertoo paljon osaltaan, eikä se ole hyvää.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesus on Jumala. Lukuisissa jakeissa, jotka löydät tuosta linkittämästäsi kirjoituksestani, osoittavat kiistatta, että Jeesus on Jumala. Sinä sodit Jeesuksen jumaluutta ja kolminaisuutta vastaan, et siis ole ollenkaan kristitty. Raamatun selvä todistus on, että Jeesus on Jumala. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen.

        Tärkein käsky on tärkein käsky. Mutta se ei tarkoita, että muut käskyt, kuten sapattikäsky, eivät olisi voimassa.

        "Sinä sodit Jeesuksen jumaluutta ja kolminaisuutta vastaan, et siis ole ollenkaan kristitty. "

        Näin voi sanoa, mutta asialla ei ole mitään merkitystä.

        Paljon pahempi on se että sinä et usko Jeesuksen todistusta omasta itsestään etkä Jumalan todistusta Jeesuksesta.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36).

        Sinä sanot: "Jeesus on Jumala".

        Kumpi voittaa?

        Miten käy häviäjälle?

        Jos lähtisit Jumalan todistuksesta Jeesuksesta ja Jeesuksen omasta todistuksesta niin kaikki muukin selviäisi kuten "Jeesuksen jumaluus" ja "kolminaisuus".

        Raamatussa ei ole kahta eri tietoa Jumalasta ja Jeesuksesta muutoin kuin Sanan vääristelyn, tahallisen väärinymmärtämisen ja väärentämisen kautta.

        Järjen käyttö ei ole kielletty. Jos ja kun Jeesus kutsuu Isää ainoaksi Jumalaksi niin millä ilveellä hän itse olisi tuo Jumala kun hän omien sanojensa mukaan on Jumalan Poika?

        Jos pysähtyisit niiden todistusten kohdalla (Joh 10:36 Luukas 9:35) niin et ikinä kirjoittaisi mitään "Jeesus on Jumala" taruja.

        Kolminaisuuteen uskova "messiaaninen" on kuin jumalaan uskova ateisti. Semmoisia ei ole olemassa.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesus on Jumala. Lukuisissa jakeissa, jotka löydät tuosta linkittämästäsi kirjoituksestani, osoittavat kiistatta, että Jeesus on Jumala. Sinä sodit Jeesuksen jumaluutta ja kolminaisuutta vastaan, et siis ole ollenkaan kristitty. Raamatun selvä todistus on, että Jeesus on Jumala. Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen.

        Tärkein käsky on tärkein käsky. Mutta se ei tarkoita, että muut käskyt, kuten sapattikäsky, eivät olisi voimassa.

        "Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen."

        Joka kieltää Jeesuksen sanat ei ole uskossa (Jeesukseen).

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)


      • lopeta.jo.antikristus
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen."

        Joka kieltää Jeesuksen sanat ei ole uskossa (Jeesukseen).

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Sinä reppana et vain ymmärrä edes sitä, että mitä pitää sisällään käsite ja nimi Jumalan Poika !

        Jos edes sen tajuaisit, niin ymärtäisit jo paljon !


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää kristinuskon perustan, itsensä Herran Jeesuksen."

        Joka kieltää Jeesuksen sanat ei ole uskossa (Jeesukseen).

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen. Tämän on kristinuskon peruskäsitteistöä. Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia, kun ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan ettekä Jeesuksen jumaluuteen. Raamatun selvän todistuksen mukaan Jeesus on Jumala:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.


      • totuus_voittaa
        lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Sinä reppana et vain ymmärrä edes sitä, että mitä pitää sisällään käsite ja nimi Jumalan Poika !

        Jos edes sen tajuaisit, niin ymärtäisit jo paljon !

        Selittelyillä ei pääse taivaaseen.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen. Tämän on kristinuskon peruskäsitteistöä. Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia, kun ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan ettekä Jeesuksen jumaluuteen. Raamatun selvän todistuksen mukaan Jeesus on Jumala:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        "Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia"

        Tämä tulee aina vaikka tuhat kertaa sanoisi ettei ole Jehovan todistaja eikä ole koskaan ollut.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia"

        Tämä tulee aina vaikka tuhat kertaa sanoisi ettei ole Jehovan todistaja eikä ole koskaan ollut.

        Seuraatte suoraan Jehovan todistajien oppeja, joten te olette Jehovan todistajia.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen. Tämän on kristinuskon peruskäsitteistöä. Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia, kun ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan ettekä Jeesuksen jumaluuteen. Raamatun selvän todistuksen mukaan Jeesus on Jumala:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        "Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen."

        Valehtelemalla ei pääse taivaaseen.

        Jumala ei voi olla "kolmiyhteinen" koska hän itse sanoo: "minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        Ne jotka sanovat että on toinen ja on kolmas eivät ole uskossa (Jumalaan) eikä Jeesukseen jonka todistus Jumalasta on sama (Markus 12:29)

        He eivät myöskään kuulu Jumalan seurakuntaan jolla on "vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jumalan Henkeä ei näillä taatusti ole koska Pyhä Henki on totuuden Henki. Ei niillä jotka valehtelevat ole Pyhää Henkeä.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Seuraatte suoraan Jehovan todistajien oppeja, joten te olette Jehovan todistajia.

        Seuraatte suoraan valheen isän oppeja joten olette......


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen."

        Valehtelemalla ei pääse taivaaseen.

        Jumala ei voi olla "kolmiyhteinen" koska hän itse sanoo: "minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        Ne jotka sanovat että on toinen ja on kolmas eivät ole uskossa (Jumalaan) eikä Jeesukseen jonka todistus Jumalasta on sama (Markus 12:29)

        He eivät myöskään kuulu Jumalan seurakuntaan jolla on "vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jumalan Henkeä ei näillä taatusti ole koska Pyhä Henki on totuuden Henki. Ei niillä jotka valehtelevat ole Pyhää Henkeä.

        Hienosti toistelet suoraan Jehovan todistajien oppeja.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen."

        Valehtelemalla ei pääse taivaaseen.

        Jumala ei voi olla "kolmiyhteinen" koska hän itse sanoo: "minä olen Jumala eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        Ne jotka sanovat että on toinen ja on kolmas eivät ole uskossa (Jumalaan) eikä Jeesukseen jonka todistus Jumalasta on sama (Markus 12:29)

        He eivät myöskään kuulu Jumalan seurakuntaan jolla on "vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Jumalan Henkeä ei näillä taatusti ole koska Pyhä Henki on totuuden Henki. Ei niillä jotka valehtelevat ole Pyhää Henkeä.

        Kerro minulle, mikä kirkkokunta Suomessa opettaa, että Jeesus ei ole Jumala ja että Jumala ei ole kolmiyhteinen?


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen. Tämän on kristinuskon peruskäsitteistöä. Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia, kun ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan ettekä Jeesuksen jumaluuteen. Raamatun selvän todistuksen mukaan Jeesus on Jumala:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Paha mennä todistamaan Jumalaa valehtelijaksi Raamatun avulla.

        Jumala itse sanoo: "sillä minä olen Jumala, eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        Raamattu ei todista Jumalaa vastaan ellei sitä vääristellä , väärennetä ja tahallaan väärinymmärretä.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Paha mennä todistamaan Jumalaa valehtelijaksi Raamatun avulla.

        Jumala itse sanoo: "sillä minä olen Jumala, eikä toista ole" (Jesaja 45:22)

        Raamattu ei todista Jumalaa vastaan ellei sitä vääristellä , väärennetä ja tahallaan väärinymmärretä.

        Mihin kirkkokuntaan sinä kuulut? Mikä kirkko Suomessa opettaa, että Jumala ei ole kolmiyhteinen?


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro minulle, mikä kirkkokunta Suomessa opettaa, että Jeesus ei ole Jumala ja että Jumala ei ole kolmiyhteinen?

        Ei muuta asiaa miksikään.

        Jeesus epäili löytääkö hän takaisin tullessaan uskoa maan päältä.

        Sitä ei ole mutta on mahdollista uskoa tänäkin päivänä.

        Uskoa on se että pidetään totena Jeesuksen sanat eikä niitä vääristellä ja vastusteta.

        Apostoli Paavali kirjoitti että tulee uskosta luopuminen.

        Se tuli varhain.

        Jo 300-luvulta lähtien niitä oppeja ruvettiin kirjaamaan ylös Kirkon uskontunnustuksiin.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mihin kirkkokuntaan sinä kuulut? Mikä kirkko Suomessa opettaa, että Jumala ei ole kolmiyhteinen?

        "Mihin kirkkokuntaan sinä kuulut?"

        Luojan kiitos en kuulu mihinkään uskosta luopuneeseen kirkkoon, lahkoon tai "seurakuntaan".

        On niitä jotka luulevat että heidän kirkkonsa heidät pelastaa.

        Toiset luottavat Katoliseen Kirkkoon ja Paaviin, toiset Helluntaiseurakuntaan jossa kuulemma pelastutaan huutamalla, vaikka uskoa Jumalaan ei olekaan.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus voi kutsua Jumalaa Isäksi ja Jumala Jeesusta Pojaksi, koska Jumala on kolmiyhteinen. Tämän on kristinuskon peruskäsitteistöä. Te ette ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia, kun ette usko kolmiyhteiseen Jumalaan ettekä Jeesuksen jumaluuteen. Raamatun selvän todistuksen mukaan Jeesus on Jumala:

        ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

        "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

        Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

        "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

        Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

        "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

        "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

        "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

        Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

        "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

        "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

        "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

        "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

        ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

        "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

        Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Minkä Raamatun tosiasia?

        Raamatussa lukee: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Kristillinen kirkko on valinnut valheen, Jumalan seurakunnalla oli ja on vain yksi Jumala, Isä, ja vain yksi Herra, Jeesus Kristus.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Jeesuksen jumaluus on rankka Raamatun tosiasia, ei mikään katolinen taru. Kaikki jotka kieltävät Jeesuksen jumaluuden eivät ole kristittyjä, vaan Jehovan todistajia.

        Minkä Raamatun tosiasia?

        Raamatussa lukee: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Kristillinen kirkko on valinnut valheen, Jumalan seurakunnalla oli ja on vain yksi Jumala, Isä, ja vain yksi Herra, Jeesus Kristus.

        Raamatussa lukee about miljoona kertaa, että Jeesus on Jumala. Lue uudestaan nämä jakeet: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14988465/israeliinko-takaisin!#comment-91146523


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatussa lukee about miljoona kertaa, että Jeesus on Jumala. Lue uudestaan nämä jakeet: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14988465/israeliinko-takaisin!#comment-91146523

        Ei ole mitään järkeä kasata todisteita Jeesusta vastaan Raamatusta!

        Semmoinen joka sanoo että "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesukseen joka sanoo "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Hän ei myöskään usko Jumalaa joka sanoo :"Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei ole uskossa sellainen koska ei usko Jeesusta eikä Jumalaa, "kristitty" voi olla tai helluntailainen tai mitä tahansa.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Ei ole mitään järkeä kasata todisteita Jeesusta vastaan Raamatusta!

        Semmoinen joka sanoo että "Jeesus on Jumala" ei usko Jeesukseen joka sanoo "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Hän ei myöskään usko Jumalaa joka sanoo :"Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Ei ole uskossa sellainen koska ei usko Jeesusta eikä Jumalaa, "kristitty" voi olla tai helluntailainen tai mitä tahansa.

        Raamatun kiistaton todistus on, että Jeesus on Jumala, kuten yllä osoitin ja Jumala on kolmiyhteinen. Jokaikinen kirkkokunta Suomessa todistaa että Jumala on kolmiyhteinen. Ainoastaan Jehovan todistajat kieltävät Jumalan kolmiykseyden, mutta he eivät olekaan kristittyjä, kuten ei kukaan muukaan kolmiykseyden kieltäjä.

        Jeesus voi sanoa olevansa Jumalan poika ja Jumala voi sanoa Jeesuksesta että tämä on minun poikani, koska Jumala on kolmiyhteinen.

        Tämä on pahimman luokan harhaoppia, että Jeesus muka ei ole Jumala, ja se tulee suoraan Jehovan todistajilta. Näiden Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä, sillä he eivät lue Raamattua eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa.


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatun kiistaton todistus on, että Jeesus on Jumala, kuten yllä osoitin ja Jumala on kolmiyhteinen. Jokaikinen kirkkokunta Suomessa todistaa että Jumala on kolmiyhteinen. Ainoastaan Jehovan todistajat kieltävät Jumalan kolmiykseyden, mutta he eivät olekaan kristittyjä, kuten ei kukaan muukaan kolmiykseyden kieltäjä.

        Jeesus voi sanoa olevansa Jumalan poika ja Jumala voi sanoa Jeesuksesta että tämä on minun poikani, koska Jumala on kolmiyhteinen.

        Tämä on pahimman luokan harhaoppia, että Jeesus muka ei ole Jumala, ja se tulee suoraan Jehovan todistajilta. Näiden Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä, sillä he eivät lue Raamattua eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa.

        "Raamatun kiistaton todistus on, että Jeesus on Jumala, kuten yllä osoitin ja Jumala on kolmiyhteinen."

        "……sillä he eivät lue Raamattua eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa."

        Valehtelemalla ei pääse taivaaseen.

        Raamatussa on Jumala joka sanoo että toista ei ole: "…sillä minä olen Jumala eikä toista ole."(Jesaja 45:22)

        Raamatussa on Jeesus joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Raamatussa on Jumalan seurakunta jolla on "vain yksi Jumala, Isä", ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus". (1 Kor 8:6)


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Raamatun kiistaton todistus on, että Jeesus on Jumala, kuten yllä osoitin ja Jumala on kolmiyhteinen."

        "……sillä he eivät lue Raamattua eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa."

        Valehtelemalla ei pääse taivaaseen.

        Raamatussa on Jumala joka sanoo että toista ei ole: "…sillä minä olen Jumala eikä toista ole."(Jesaja 45:22)

        Raamatussa on Jeesus joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Raamatussa on Jumalan seurakunta jolla on "vain yksi Jumala, Isä", ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus". (1 Kor 8:6)

        Jauhat Jehovan todistajien oppeja. Et ole mitään sanonut niistä lukuisista Raamatun jakeista, jotka postasin yllä, jotka osoittavat, että Jeesus on Jumala. Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä, sillä he eivät lue Raamattua.


    • PasiToivonen

      >Pasi. Mihin pyrit ja miksi? >>

      Pyrin osoittamaan että me suomalaiset olemme todellakin parempaa rotua, ja että ansaitsemme elää.

      Jari Virkkula on piinannut useita naisia, rikkonut lähestymiskieltoja toistuvasti ja istunut teoistaan vankilassa. Virkkulan naisiin kohdistunut väkivalta oli syy, miksi moottoripyöräkerhon jäsenet päättivät antaa Virkkulalle opetuksen. Opetus ei kuitenkaan ollut riittävä, koska Virkkula jatkoi naisten pahoinpitelemistä.

      -MV

      • Pasi: "Pyrin osoittamaan että me suomalaiset olemme todellakin parempaa rotua,.."

        Sorry Pasi, mutten ymmärrä sinua.


    • totuus_voittaa

      "Sukuni on todettu tulleen Suomeen Israelista. Tuo tuleminen on tapahtunut kauan sitten."

      Jos tämä toteaminen on tapahunut "geenitutkimuksen" kautta niin sama geenitiede tietää ihmisen tulleen apinoista. Miksi et muuta takaisin viidakkoon syömään banaaneja ja keikkumaan liaaneissa. Pääsisit sukusi tarinassa miljoonia vuosia pidemmälle!

    • TTKKL

      Pyhä maa on tarkoitettuMooseksen usoisille!Jumala ajoi poisne sukukunnat jotka eivätpysyneetMooseksen usoss. mIKSI jUMALA PALAUTTAISI TAKAISIN KUN EIVÄT OLE mOOSEKSEN USKOISIA.

    • toivoteillekin

      pasitoivosen kirjoituksista kumisee uusnatsismi. Osan taas teoria evoluutiosta. Onko helluntailaispalsta enimmäkseen nyt jo uskosta osattomien katkeruuden kohde?
      Aikalailla ahdistavalta vaikuttaa joidenkin elämä ja elämänlaatu.

    • mielipidettä
    • sukututkimusten.sanomaa

      Meikäläisen suku on Ruotsin ja Euroopan kautta Välimeren alueelta. On kuninkaallista, on rantarosvoa ja hevosvarasta suvussa. Siis olen suomalainen.

      Silti palaan ns. Jerusalemiin, tavallani. Jumala luo Uuden taivaan ja maan. Siihen palaan.
      Tämä entinen hävitetään, koska se on asuinkelvoton maan asukkaiden tähden. Ei ole viljelty, eikä varjeltu Jumalan Luomaa - Eikä Jumalaa Luojana kunnioitettu, eikä tämä luterilaisuus kunnioita, kuin evoluutiota, omaa lihaansa, sekä pyhittää sunnuntainsa, että Luoja unohtuisi- merkillä "Sapatti" tarkoituksella isolla kirjaimella, koska siihen liittyy todistus Luojasta.
      Kaikki on Luojan työtä, myös pelastus, se on raamatullinen kirjoituksiin perustuva, ei perinnäisoppi, kuten tuo sunnuntain - Baabelista- katolisen kirkonkautta, Martti Lutherin -- munkin tuomaa hapatetta.

      Siis palaan Uuteen taivaaseen ja maahan, sekä Uusi Jerusalem - joka on Jumalan kätten työtä, on VIELÄ taivaissa. Se lasketaan maahan - kirjoitusten mukaan, mikä on muistiin meille kirjoitettu opiksi ja tiedoksi. Se lasketaan tänne ja sinne minä olen menossa.

      Vanhan Jerusalem - no sillä on aikaan oma sanoma - mutta sekin on hävityksen kohteena, kun Herran tuli muuttaa senkin kun maan alkuaineet sulavat.

      Siihen en niin pane painoa, painoa muutakuin siellä on varjolainkansa- Miettikääs kuvaa- jossa on Golgatan risti. Valaiskaa se taivaallisesta oikealla olevasta Jerusalemista.
      Tuon ristin varjo lankeaa vasemmalle - jonka varjon pää on Edenin porteilla - kun Herra uhrasi vanhan - Adamin ja Eevan kohdalla uhrikaritsan, jolla Hän peitti synnin tuoman alastomuuden, missä Adam oli voimaton syntiä vastaan. Se peitettiin sijaisen nahkapuvulla.
      Kun tuota ristinvarjoa katsotte sinne mielikuvassanne vasemmalle, kerron mitä minä näen. Siellä varjon Edenin puoleisessa päässä on Kainin ja Abelin kohta, joka on varjolain aikaa, koska Abel uhrasi- "oikean uhrin" joka edusti ristin sanomaa.
      Tuon raamatullisen varjolain kuva, mikä piirtyy mieleeni - siellä näkyy Herran kansan toimintaa- uhrialttari - sijaisuhrit, jotka itse eivät voineet syntiä poistaa, jos tuota Golgatan uhria ei olisi. Mutta sen varjo viesti tulevasta uhrikaritsasta.
      Siksi se on Herran kansana -Israel-- Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Herra - Varjolain kansan Herra ja Sapatin Herra -Jumalan pelastaa- Kaikki on Jumalan työtä ja se tuo sapatin.
      Siksi sapatti annettiin varjolain aikaan Herran kansalle, Israelille, että se julistaa Sanomassa, että Herra on Luoja - Jumala, jota pitää kunnioittaa Jumalana.
      Varjolain kansa - lankesi monessa ja siksi se on varoittavana esimerkkinä meille, raamatun ilmoituksen mukaan jotka elämme lopun aikaa.
      Jumalan kansa kumartaa sydämestään Jumalan tahtoa. Se on Isän opetusta.
      Mutta, muotouskonnolliselle se ei kuulu, se on orjana ajassa, Orjille ei kuulu Jumalan laki, koska se pyrkii lihassa sitä kumartamaan, ei Jumalan työnä ja he ahdistuvat siitä ja sanovat, ei toimi. Eihän se Martti uskovaisien muotouskonnollisille kuulukaan esim. Sapatti. Helpompaa on toimia kirkkokäsikirjojen ja perinnäisoppien mukaan, sen lain kautta.
      Herran omille Jumalan tahto on tosi. Se on Herran asettama Uudessa liitossa Sapatin Herran kautta. Siksi risti- kun se tuli Kirkkaudeksi aikaan, kaste, Herranpöytä, vaellus on sydämen asia ja siksi katselemmekin Uutta Jerusalemia, ei vanhaa. joka hävitetään.
      Vaan Uusi, jossa Uusi Adam on Kuningasten Kuningas ja Herran Herra.
      Sukupuuni oksastuu Kristuksessa Jumalaan, "omaksi kuvakseen Hän meidät loi"!
      Siksi se taivaallinen Jerusalem, sinne matkaan-
      KM

      • Tästäkin.kerroin

        Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Ilm 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        Ilm 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ilm 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        Ilm 21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Ilm 21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.


      • tämäkin.oli

        1Mo 3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        1Mo 3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.

        Synnin tekemistä pyritään aina peittämään omin vaattein, töin ja jopa muotouskonnollisin teoin.

        1Mo 3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
        1Mo 3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin".
        1Mo 3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
        1Mo 3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin".
        1Mo 3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".

        Tästä kerroin, että alastomuus on Jumalan tahdon rikkomista. Se tuo synnin tähän aikaan.
        Ihminen on silloin aseeton syntiä vastaan, eli orjan asemassa.

        Tuo elämässämme oleva "puutarha, missä käyskentelemme tänäänkin, on samalla tavalla "hyvän ja pahantiedon puu" myös Kristuksessa, tässä sovittajassamme tämä elämänpuu, joka sitä syö - saa elää, eli Herra pukee meidät vanhurskaudellaan, omalla työllään, laittaa tahtonsa sydämeen ja Henki meissä, Jumalan Henki saa tahdon toteuttamaan hyvää armonantajan kautta.

        1Mo 3:21 Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

        Kun tuo "nahasta" valmistettu puku kerrotaan julki, niin joku kuoli, että nahka voitiin ottaa ja varmaankin se edustaa juuri lampaan nahkaa.
        Adam näki, kuinka rakastama eläin, joka seuraa ihmistä - ja ihminen tavallaan paimentaa - joutui uhrikaritsaksi.

        Näin voimme tavallaan kyynelin katsella tuota raamatullista kerrontaa, kuinka ymmärryksemme avataan luomakunnassa. Karitsa - Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa -kansansa- Siis Jumalan kansa- Herrankansa - sen synnit.

        Siksi meidät on puettava, että alastomuutemme häpeä peittyisi. -- ja ettemme enää syntiä tekisi. vaan seuraisimme Herraa. Hänen askeleissaan, Uuden Adamin jalanjälkiä, katsellen sijaisemme rakkautta tuon Getsemanen ja Golgatan kautta.
        Maailma halusi tuhosta HYVÄN - Jumalan rakkauden - tappaa se, että entinen muoto voisi jatkua. Siinä oli langennut muotouskonnollisuus ajatuksella perinnäisopit.

        Se juuri on osoitus meille. On Jumalan tahto - ja meidän valinta. Siis rakastammeko Herraa ,meidän Jumalaamme. Onko Hän meille rakas. Onko mielemme ja tekomme Hänen rakkauden tekojen kautta toimimassa Hengessä ja totuudessa, vai rakastammeko maailmaa enemmän.

        Tämä on vedenjakaja - Hyväntiedon ja pahantiedon puu. ja Elämänpuu- ts. Kristus. Vapahtaja - Sapatin Herra - sillä Jumalan työnä - Luoja tuo levon.
        Tähän langenneeseen aikaan on aikakello - arki ja sapatti. Niillä on julistustehtävä ajan loppuun ja sijaisen sanoma - joka peittää synnin. Armoistuin. ja mitä se sisältää.
        ja mihin olemme matkalla- Uusi taivas ja Uusi maa, sekä Uusi Adam -

        Näintä mietin ja Häntä kumarran.

        Vanhaliitto on tavallaan meille "läksykirjana" avoinna, eri valintojen suhteen, mitä varjolain aika on - ja miten se vaikuttaa meidän matkaan, tehdäänkö tahalteen samoja tekoja ja moni jäi erämaahan, pääsemättä perille.
        KM


    • PasiToivonen

      Yurki1000, se oli sarkastinen kommentti. Koska suomalaisten älykkyys ei ole huippua, pitää keksiä jotain muuta itsetunnon pönkittämiseksi.

      • Pasi: "Koska suomalaisten älykkyys ei ole huippua, pitää keksiä jotain muuta itsetunnon pönkittämiseksi."

        Onneks on EU-geniikkaa :D

        > Rotututkimus Suomessa

        Rotututkimus oli osa fyysistä antropologiaa, jonka yhtenä tavoitteena oli ja on tutkia ihmisen fyysistä muuntelua ja esittää teorioita sen syistä ja kehityksestä. Rotutieteisiin luetaan lisäksi rotuhygienia eli eugeniikka ja rotubiologia, jolla vanhentuneena pidetty fyysinen antropologia pyrittiin korvaamaan 1900-luvun alussa erityisesti saksankielisissä maissa ja Skandinaviassa.

        Saamelaisten rodullistaminen eli luokittelu fyysisten tuntomerkkien perusteella alkoi jo ennen kuin rodun käsite syntyi. Saamelaisia rodullistavista tuntomerkeistä lapinpappien relaatioissa ja matkakuvauksissa kehittyi stereotyyppinen osa rotututkimusten saamelaiskuvaa. Suuri osa saamelaisia koskevista rotututkimuksista ja niiden perusteella kirjoitetuista yleisesityksistä ja hakuteosten artikkeleista oli rasistisia. <

        http://senc.hum.helsinki.fi/wiki/Rotututkimus_Suomessa

        > Suomalainen rotututkimus ja saamelaiset

        Erityisesti Kajavan hankkeeseen kuuluvat mittaukset herättivät vastusta ja arvostelua Lapissa. Mittauksia tehneet stipendiaatit kertoivat raporteissaan tiedeakatemialle, kuinka saamelaiset pyrkivät välttämään mittauksia ja kuinka jopa kokonaiset kyläkunnat piiloituivat kuullessaan tutkijoiden olevan tulossa. Epäilyksiä ja pelkoa aiheuttivat aikaisemmat kokemukset antropologisista mittauksista, joita pidetttiin epämiellyttävinä ja ihmisarvoa alentavina.

        Erityisen pahana Lapissa pidettiin hautojen avaamista ja kallojen ja muiden luiden keräämistä niistä. Kun Inarin vanhalla hautuumaasaarella avattiin kesällä 1934 kymmeniä hautoja, oli lupa saatu opetusministeriöltä, mutta paikallisilta asukkailta ja seurakunnalta ei ollut kysytty mitään. Helsingin yliopiston anatomian osasto palautti kesällä 1995 hautausmaasaaresta viedyt kallot takaisin haudattaviksi. <

        http://www.lyseo.edu.ouka.fi/suvaitsevaisuus/historia/suomrot/suotusaa.html


    • palataivastamaanpäällä

      Ja edelleen jotkut ovat siellä henkisessä erämaassa tekemättä parannuksen soveliaita hedelmiä. Herran valtakuntahan on jo sisäisesti ihmisessä, mikäli hän suostuu Sanalle olemaan kuuliainen.
      Aika pitkiä tekstejä oli joku nimimerkki kirjoittanut aiheesta. Hyvä niin, että ihmiset ottavat asiaan kantaa.

    • Pelkkä_Polakki

      "Sukuni on todettu tulleen Suomeen Israelista. Tuo tuleminen on tapahtunut kauan sitten."

      No muta Israel perustettiin 14. toukokuuta 1948 Palestiinan alueelle.
      Onko sukusi tullut Suomeen jo ennen tuota perustamis ajankohtaa, ikäänkuin kolmannen valtakunnan likkeelle ajamana, vai vasta 1948 jälkee?

      Jos sukusi on tullut Suomeen "Israelista" ennen vuotta 1948, niin valehtelet. Sukusi on silloin peräisin Palestiinasta, mutta todennäköisimmin Puolasta, Baltiasta tai Neuvosto-Venäjältä.
      Arvelen teidän olevan Puolan Juutalaisia.

      • historiakertoo

        Israel on ollut olemassa paljon kauemmin. Et taida lukea historiaa. Jumala hajoitti israelilaiset monien kansojen keskuuteen. Nyt on se aika, jolloin nuo kadonneet tulevat esille. Jos ei vapaaehtoisesti niin siten, että Jumala etsii yhdenkin kansojen keskeltä ja vie takaisin Israeliin. Vuosituhansia nuo ihmiset ovat eläneet eri kansojen keskellä tietämättä itsekään kuuluvansa israelilaisiin.


    • kysyyvain

      Hei. Onko täällä montakin joka tietää lähtömaansa olevan Israel?

    • Juudeassa_tavataan

      Danielin mukaan kaikki tapahtuu kun kansan yhden osan hajoitus on loppunut.

      Itse uskon että tuo yksi osa on Juudan heimo. Hehän ovat oikeastaan ainoa sukukunta joka on tallessa. Siksi sanotaankin juudalaiset. Tai juutalaiset.

      Muihin sukukuntiin kuuluvat ovat hajallaan siellä täällä eivätkä voi todistaa juudalaisille omaa sukuaan. He tosin saattavat tietää sen itse jos Jumala on sen heille ilmoittanut.

      Mutta tässä vaiheessa ei johda toimenpiteisiin.

    • PasiToivonen

      >>Hei. Onko täällä montakin joka tietää lähtömaansa olevan Israel? >>

      Eiköhän se selviä kun katsoo peiliin.

    • Rookeli

      Mitähän tässä tarkoitetaan suvulla? Jokaisella on teoriassa kymmenen sykypolvea sitten 1024 esivanhempaa. Nekö kaikkiko ovan lähtöisin Israeliasta, Vaiko myljoona esivanhempaa 20 sukupolven takaa?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe