Olimme etsimässä (jälleen kerran) uusia kouluvaatteita perheen nuorimmalle tyttärelle, joka on 125 cm pitkä ja painaa 33 kg. Hän on siis pyöreähkö, tukevarakenteisempi kuin isosiskonsa vastaavassa iässä, mutta ei suinkaan mikään älytön läski. Kouluterveydenhoitajan ja koululääkärin mielestä paino on täysin hyväksyttävissä rajoissa, eikä mihinkään laihduttamiseen ole tarvetta. Vaan sitten se suuri mutta: mistään kaupungin liikkeestä ei tunnu löytyvän kauniita (=tyttömäisiä) vaatteita, esim farkkuja ja muita housuja, jotka olisi tehty niitä lapsia ajatellen, jotka eivät ole rakenteeltaan nyt (eivätkä ehkä myöhemminkään)mannekiinimittaisia. Aikuisten kohdalla tämä on huomattu paljon paremmin, on olemassa isojen tyttöjen mallistoja, jotka ovat naisellisia ja muodikkaita. Ainoat tyttöjen farkut, jotka menivät vyötäröltä kiinni ja sallivat vielä kumartumisenkin, oli tarkoitettu 152-senttiselle ja lahkeissa oli aika paljon ylimääräistä... muut olivat liian tiukkoja joko vyötäröltä, takamuksen kohdalta tai reisistä. Eikä nuori neitimme, joka rakastaa kauniita vaatteita, koruja ja kaikkia tyttömäisiä koristautumistapoja voi kuvitella menevänsä kouluun verkkareissa tai poikien väljissä housuissa...Itkuhan siinä tuli niin tytöltä kuin melkein äidiltäkin ja haluaisin nyt esittää vetoomuksen: Tietääkö joku palstan lukija jonkin vaatevalmistajan tai vaatemalliston nimen, johon kuuluisi kauniita, kenties hiukan muotiakin myötäileviä vaatteita ei-niin-langanlaihoille tyttölapsille? Tai voisiko joku mainita kenties jonkin postimyyntifirman, jonka kautta tällaisia vaatekappaleita voisi tilata. Asumme Vaasassa, mutta käymme toki joskus Etelä-Suomessa ja pääkaupunkiseudullakin, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tekisin muuten vaatteet itse, mutta työtä on muutenkin riittävästi, kun perheessä on lapsia neljä ja käyn kokopäivätyössä. Ja minun mielestäni ihan oikeasti pitäisi valmistaa vaatteita erilaisille vartalotyypeille jo lapsesta alkaen.
Mistä kauniita vaatteita pikkuisen pyöreälle 7- 8 -vuotiaalle ?
3
2420
Vastaukset
- 3:n äiti
Meillä on sentään ihan keskivertokäyrillä kasvavia tyttöjä, mutta silti on vaikeuksia löytää sopivia housuja. Jos lahkeet ovat sopivan mittaiset, on vyötärö liian tiukka ja jos vyötärö on sopiva, on lahkeita 10 cm liikaa.
Puseroita sentään löytyy, mutta ei niitäkään kannata mennä "muotivaate" kaupoista ostamaan.
Eli jos joku tietää, mistä kannattaa ostaa normaalivartaloiselle tai nykymuotiin suhteutettuna "pyöreille" tytöille housuja, niin kiitollisia ollaan.
Joo. Itse tekisin, jos olisi aikaa.- Johanna
Turkulainen Auravalmiste tekee muodikkaita farkkuja lapsille c-, d- ja e-mitoituksella. Niitä saa ainakin verkkokaupasta www.selja.fi
- Pamppari
Niitä löytyy ainakin nettikaupasta nimeltä www.toukka.com. Embian lasten vaatteet ovat senttikooltaan n. 10-20 cm reilumpia kuin esim. ulkomaiset vastaavat. 150 cm t-paita sopi minun päälleni, ja olen tällainen hoikka 166 cm nainen parhaassa iässä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun48617915Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452135Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3271605Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2571432Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671134- 511021
- 1011003
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14944- 67849
- 35793