Missä korjauttaa Eberin ???

Seppo K

Alla Mondeo-01 TDIC, ja Eberspächer joka välillä toimii ja välillä taas ei ... ja savuttaa niin p...leesti kun ei syty.

Onko ehdotuksia missä ko. laitteen voi korjauttaa (paitsi Fordin omassa huollossa) pääkaupunkiseudulla?

Asiallisista vastauksista erityisen kiitollinen!

Terv. SeppoK

11

23269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jare

      Tarjoaa tällaista:

      AKH-Auto Oy
      Abraham Wetterintie 4 [kartta, ajo-ohje]
      00810 HELSINKI
      [sähköposti]       autokorjaamo, autokorjaamot, autohuolto, huolto, asennus, korjaamo, öljynvaihto, jarruhuolto, rvs, rvs-aineet, rvs-käsittelyt, Eberi, Eberspächer, bensalämmittimet, diesellämmittimet, lämmittimet, mobil    Puh. (09)6942702
      GSM 040-5584843

      Eberi pitäisikin huollattaa 2 vuoden välein, vaihtavat hehkutulpan jne. Kake muuten näppärä ratkaisu, jos unohtaa laittaa ohjelmat päälle... saksasta kannattaa ostaa, jos liikkuu sielläpäin.
      ~Jare

    • ttorvi

      Savutus ongelma johtuu voisin sanoa yleensä siitä kun ajetaan lyhyitä pätkiä ja lämmitin on automaattisesti ajonaikana päälle lähtevää tyyppiä.Jos sulla on siinä kello niin anna palaa ja lämmitä sen kunnolla muutaman kerran niin karstat sun muut palaa pois tai aja jokunen pitempi ajo.
      Tietysti muitakin mahdollisia vikoja on olemassa mutta tuo pätkä ajo jossa lämmitin ei kunnolla ehdi lämmitä on varmaan yleisin.Kannattaa laittaa nappula jolla voi on/off itse määrätä kojeen käyntiä ajon alkana.
      Monesti lämmitin ei saa polttoainetta kunnolla kun se ei syty(imuvuoto,vesiheimi,jähmeä nafta ym)tai meinaa syttyä mutta sammuu sitten.Savukin on monesti alussa naftan hajuista vesi höyryä(kondenssi).Itse lämmitin(eberi)on kyllä hyvä ja varmatoiminen eikä tuon ikäisessä vielä pitäisi ongelmia olla,yleensä vain hehkutulppa voi pimentyä ja puhallinmoottori jumiutua.Kannattaa myös tarkastaa ilman imuputki ja pakokaasuputki että ovat auki,eivätkä lytyssä.
      Voit myös soittaa Wihuri/Autola/Ebersbächer ja kysyä neuvoa ongelmiin ja eberin huollot.

    • Heikki

      katsohan täältä

      http://www.autola.wihuri.fi/

      klikkaa "Ajoneuvolämmittimet", edelleen "Eberspächer myyntipisteluettelo" ja siinä on sulle taulukko josta löytyy esim. Helsingistä 12 ja Espoosta 4 henkilöauto-eberi toimipistettä joilla on myös huolto (ei pelkkä myynti)

    • FORDILLE

      Mondeon eberiin liittyy muutakin.Se on siis tehty
      Mondeota varten .Tietenkin jotkut yleisosat sopii,
      mutta voi vaatia myös toimenpiteitä itse autoon,
      (jopa todennäköisesti).
      Useimmissa Fordin huolloissa tämä hallitaan,
      kannattaa silti kysellä onko aihe varmasti tuttu.

      • Focus TDci

        Siellä vaan todetaan, että on vikaa ja vaihdetan uusi Eberi ja laskua tulee n 700 Eur. Tälläinen oli diagnoosi minun autooni. Trans-Huolto Helsingissä korjasi lämmittimen; tulppa oli hajonnut ja lasku oli töineen alle 200 Eur.


    • masentaja

      kokemust veikkaisin et kierto vesipumppu on menny sököks muutaman oon vaihtanu ja alkanu pelittää heti helppo vaihtaa ittekkin

      • Itse asentanut

        Asensin kyllä itse Eeberi,mutta en kyllä itse korjaisi.Sitävarten ovat koulutetut ammattimiehet Tulee varmasti halvemmaksi.Salossa. Salon Autosähkö.Jossa varsin pätevä ammattimies saa kyllä Eberin kuntoon


      • 50egee/tunti
        Itse asentanut kirjoitti:

        Asensin kyllä itse Eeberi,mutta en kyllä itse korjaisi.Sitävarten ovat koulutetut ammattimiehet Tulee varmasti halvemmaksi.Salossa. Salon Autosähkö.Jossa varsin pätevä ammattimies saa kyllä Eberin kuntoon

        Ite henk.koht.kyllä mielummin revin sen ite irti ja mittaan anturit ja hehkutulpan kunnon kuin vien pajalle jossa maksan väh.50 euroa tunti samasta.


      • saab forever
        50egee/tunti kirjoitti:

        Ite henk.koht.kyllä mielummin revin sen ite irti ja mittaan anturit ja hehkutulpan kunnon kuin vien pajalle jossa maksan väh.50 euroa tunti samasta.

        Tää viesti tulee noin sata vuotta myöhässä mutta saabilla arvioivat eberin korjauksen olevan 800e. Vein kirkkonummen valtuutettuun eber huoltoon niin hinta 400e!! eli puolet halvempi! suosittelen!


    • Ikuinen...
    • HakkisJouni

      Varsinais-Suomen Autosähköön älä ainakaan astu jalallasi. Siellä ei osata kuin kusettaminen, velottaminen ja valohoito. Kokemusta löytyy...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2158
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2025
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1740
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1552
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1170
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      993
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      58
      935
    Aihe