Känny- ym. laturit USA:ssa

Brita

Joku kyseli tuolla latureiden verkkovirroista.

USA:ssa se on osassa maata 220 ja toisin paikoin taas 110 v. Uusimmissa kännykkälatureissa, mikä tarkoittaa meillä 2-3 vuotiasta laitetta, haarukka on jo meilläkin 100-240 v. Sama koskee parranajokoneita ja monia muitakin uusimpia sähkölaitteita.

Katsokaapa latureittenne ym. pistokepäiden alapuolta. Siellä se lukee kun tarkkaan katsoo, mitkä vaihtoehdot itse kunkin aparaateista löytyvät. Kun hyvä tuuri käy, ei tarvitsekaan lähteä adapterin ostoon.

Yleensä hotelleistakin on saatavana adaptereita lainaksi vähän joka maassa. Kannattaa kysyä respasta jos kaikista omissa laitteista ei tuota ylläkerrottua merkintää löydy.

8

11996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooh

      Paitsi, että sen adapterin tarvii, että sen saa sinne seinää..

      • Brita

        Ymmärrykseni mukaan se pistoke seinäänkin sopii silloin kun jännite on sopiva.

        USA:ssa en ole ollut 15 vuoteen, mutta ainakin Brasiliassa viime helmikuussa kaikki matkasähkövehkeet (känny, partakone, kiharrin, videokamera) kävivät suoraan seinään paitsi vanha matkasilitysrauta ja uusi digikameralaturi, joissa on vain tuo 220 v. mahdollisuus.


      • juuso
        Brita kirjoitti:

        Ymmärrykseni mukaan se pistoke seinäänkin sopii silloin kun jännite on sopiva.

        USA:ssa en ole ollut 15 vuoteen, mutta ainakin Brasiliassa viime helmikuussa kaikki matkasähkövehkeet (känny, partakone, kiharrin, videokamera) kävivät suoraan seinään paitsi vanha matkasilitysrauta ja uusi digikameralaturi, joissa on vain tuo 220 v. mahdollisuus.

        mutta kun se ei vaan sovi. ja virta usa:ssa on 110v. eikä tämä adapteri muuta jännitettä.ainoastaan mahdollistaa erinlaisten pistokkeiden yhdistämisen. jännitteen muuntaja on asia erikseen.


    • haloo?

      toimivat jenkeissa ilman mitaan ongelmia verkkovirrasta tai laturin iasta huolimatta, latausaika on vain pidempi kuin suomessa, koska virta on heikompi - mitaan muuta eroa ei ole!! ja sen adapterin tarvii etta saat sen topselin seinaan, ei siina tarvitse "lukea pistokepaiden alapuolta", ellet ole sokea etka nae mika ero pistokkeilla on! latasin kannykkani viimeeksi tana aamuna hotellihuoneessani. ja oman adapterin ostin hkin kentalta muutama vuosi sitten eika maksanut montaa euroa. eli ei kandee neuvoa muita ellei itse tieda asiaa ihan varmasti...

    • asiasta

      Olet näköjään sekoittanut kaksi täysin eri asiaa (tai lähinnä termiä) keskenään: verkkovirran ja adapterin. Tiedätköhän, mitä ne tarkoittavat?

      Verkkovirta on siis sähköä, jota saadaan pistorasiasta. Adapteri on taas ko.sähkölaitteen (töpselin) ja seinässä olevan pistorasian väliin asennettava sovitin, jotta saadaan sitä sähköä kulkemaan tarvittavaan laitteeseen. Näillä kahdella ei siis ole mitään tekemistä keskenään laitteen toimivuuden kannalta.

      Adapterin tarve ei riipu verkkovirran jännitteestä (oli se sitten 110 tai 240 volttia), vaan töpselin ja pistorasian sopivuudesta keskenään. Jännitteen muuntamiseen sähköverkossa tarvitaan MUUNTAJAA - ei adapteria.

      Suomalaiset laturit ym. toimivat jenkeissä ilman muuntajaakin, tosin huonommalla teholla pienemmän jännitteen takia, mutta ei ilman adapteria ellei seinästä löydy "suomalaista" kahden reiän pistoketta.

      Ja hotellin respasta kysymällä ei asia varmaankaan muuksi muutu:).

      • latureista

        Viimeks kun olin jenkeissä ja yritin ladata kännykkääni niin se ei onnistunut vaikka oli adapteri seinässä. Jos lähtee jenkkeihin niin kannattaa hankkia sellanen monijännitelaturi joka toimii sekä Euroopassa että jenkeissä.


      • känny

        Kirjoittja on aivan oikeassa (asiasta)siellä ei tarvitse muuta kuin tulitikku askin kokoinen töpslin pää, nee päät on vain litteät muuta ero ei niillä ole.ei mitään adaptereita.


      • lusan-mika
        känny kirjoitti:

        Kirjoittja on aivan oikeassa (asiasta)siellä ei tarvitse muuta kuin tulitikku askin kokoinen töpslin pää, nee päät on vain litteät muuta ero ei niillä ole.ei mitään adaptereita.

        Vitun homo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe