Kyllä Suomesta löytyy

Suomensuoramarkkinointi liitto

hyväksyy eettisesti ja laillisesti oikein toimivia yrityksiä
rekisteriinsä ja jota verkostomarkkinointi oikeasti kiinnostaa niin sieltä saatte paljon tietoa yrityksistä.

Se ei toki tarkoita sitä, että kaikki jm:t toimisivat ettisten sääntöjen mukaan, eihän tavan työssäkään kaikki toimi samalla tavalla. Tämä on yksi syy miksi vm on saanut huonon maineen on toki muitakin.
Kaikki markkinointi mitä tarjotaan, ei välttämättä täytä vm:n piirteitä, vaikka käyttääkin verkostomarkkinoinnin nimeä peittääkseen todellisen luonteen.
Vm toimii kyllä jos on luotettava yritys, tuote joka kuluu kuukausittain ja kansalla on tarve tuotteelle ja ennekaikkea jm on luotettava ja palvelee asiakkaat hyvin!
Ei ne markkinat ihan oikeasti kyllästy jostain tuotteesta. Myydäänhän telkkareita puhelimia ym ym valtavat määrät joka vuosi ja melkein useimmilla sellaiset jo on. Sitten vielä joka vuosi syntyy melkein yhtä paljon uusia immeisiä kuin kuoleekin.

Vm antaa ihan tavalliselle ihmiselle riippumatta koulutuksesta taustasta ym samallaiset mahdollisudet tienata omien resussien mukaan.
On paljon ihmissiä jotka ovat kokeneet jotkut tuotteet niin todella hyviksi, että tilaavat niitä omaan käyttöön ja suosittelevat sukulaisilleen ja tuttavilleen.
Sllä tavalla on mahdollisuus saada esim oman käytön kustannuksia pienemmäksi ja jopa tienata pieniä lisäansioita oman työn ohella.
Me liikumme, puhumme puhelimessa, tapaamme tuttavia vaikka emme olisikaan vm:ssa mukana, mutta jos olemme kokeneet jostain hyvää itsellemme niin emmekö todellaki halua myös auttaa lähimmäisiämme.

Kun itse lähdin mukaan erääseen yritykseen niin ei ollut ajatustakaan lähteä suuresti tekemään, mutta olimme kokeneet hienoja asioita tuotteista joita eräs ystävämme meille esitteli, että en nähnyt mitään siinä huonoa vaikka tekisimme sopimuksen. Olen tälle ystävällemme ikuisesti kiitollinen, että kertoi meille!!!
Nyt tämä on todella tuottavaa toimintaa ja monet verkostoni ihmiset ovat päässeet hienosti eteenpäin!!

Ei ystävyyttä voi rikkoa jos haluaa aidosti tarjota parempaa ja laadukkaampaa elämää ja mahdollisuutta kokea hienoja asioita, mutta sen voi rikkoa tyrkyttämällä ja ahdistelemalla tuttavia!!! Älkää siihen sortuko. Kysyminen ei vahingoita ketään. Älkääkä sortuko myöskään niin alhaiselle tasolle, että moititte tai panettelette jotain toista vm yritystä tai sen jälleenmyyjiä, koska silloin kaivatte itsellenne hautaa!

Minusta on hyvä jos ostaisimme toisen vm yrityksen tuotteita aina kun se vain on mahdollista. Onhan meitä vm ihmisiä Suomessa n. 80-90 tuhatta eri yrityksissä.
Mutta kyllä se pääosa tulosta tulee muualta, ihan tavallisilta kansalaisilta vaikka joku muuta väittääkin.

Yritys, jossa itse teen työtä päätoimisesti, todellakin "myy" tuotteita ja tulo kaikille verkoston ihmisille tulee siitä, että tavara vaihtaa omistajaa oikealla hinnalla, jolloin myyntikate jää heti käteen ja jos on verkostoa ja haluaa aidosti auttaa omia jälleenmyyjiä eteenpäin (mikäli he itse sitä haluavat) ja tekee töitä heidän kanssaan, ei puolesta, niin takuuvarmasti se tulee myös antamaan palkkaa alkuun vähempi, mutta pitkällä tähtäimellä enempi.
Verkostomarkkinointi vaatii sitoutumista vähintään 1-5 vuodeksi, ennenkuin se alkaa tuottamaan kunnolla, mutta itsekukin tekee sitä sellaisella volyymilla kuin se on mahdollista. Kun olet tehnyt asioita oikein ja rakentanut vahvat perustukset niin se kantaa hedelmää jopa lopun elämää.
Verkostomarkkinointiin pitää ei ihastua vaan rakastua!!
Sitä pitää tehdä sydämellä, ajatuksena miten minä voisin parhaiten auttaa lähimmäisiäni. Silloin olet oikealla polulla ja saat paljon ystäviä, etkä suinkaan menetä niitä. Niin on käynyt minullekin

Kaikkea hyvää Teille tämän palstan lukijat!!
Onnellista Uuttavuotta ja mahtavia bisneshetkiä, mitä sitten teettekin!

47

4824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On taas puhunut

      Hiljentykää.

      • phaipola

        Minäkin arvelin kirjoittajaa Marita Johanssoniksi. On se kumma, että hänen asemassaan oleva ihminen valehtelee verkostomarkkinoijien määrän julkisuudessa ja toistuvasti. Hän valehteli lukumäärän olevan 86000 jo aiemmin tällä foorumilla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000011763146

        Täysi valehtelija siis.

        Kyselkääpä häneltä itseltään, montako verkostomarkkinoijaa ja montako suoramyyjää Suomessa on? Nämä ovat nimittäin eri asia. Kaikki suoramyyjät eivät ole verkostomarkkinoijia, vaikka Johansson heidät lukuihin mukaan ottaa.

        http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=160&thread=1381587&message=6225567

        "Lisätietoja annan mielelläni.
        Marita Johansson, tiedottaja /Suora- ja verkostomarkkinoijien Yrittäjäliitto ry"

        Katsopa, mitä muuta hän on valehdellut:

        http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=160&thread=1381587&message=6452919

        ""Toimialan piirissa tehtiin 2004 imagotutkimus, jossa asenteiden todettiin muuttuneen myönteisemmäksi verkostomarkkinointia ja suoramyyntiä kohtaan. "

        Tutkimuksessa tutkittiin vain suoramyyntiä. Sanaa verkostomarkkinointi ei tutkimuksessa käytetty, joten tiedottajan lause on selvästi ja tahalaan harhaanjohtava."

        Sellainen tyylikäs nainen, ihanne monelle... mutta ei minulle eikä rehellisille ihmisille.


      • vakava asia.
        phaipola kirjoitti:

        Minäkin arvelin kirjoittajaa Marita Johanssoniksi. On se kumma, että hänen asemassaan oleva ihminen valehtelee verkostomarkkinoijien määrän julkisuudessa ja toistuvasti. Hän valehteli lukumäärän olevan 86000 jo aiemmin tällä foorumilla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000011763146

        Täysi valehtelija siis.

        Kyselkääpä häneltä itseltään, montako verkostomarkkinoijaa ja montako suoramyyjää Suomessa on? Nämä ovat nimittäin eri asia. Kaikki suoramyyjät eivät ole verkostomarkkinoijia, vaikka Johansson heidät lukuihin mukaan ottaa.

        http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=160&thread=1381587&message=6225567

        "Lisätietoja annan mielelläni.
        Marita Johansson, tiedottaja /Suora- ja verkostomarkkinoijien Yrittäjäliitto ry"

        Katsopa, mitä muuta hän on valehdellut:

        http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=160&thread=1381587&message=6452919

        ""Toimialan piirissa tehtiin 2004 imagotutkimus, jossa asenteiden todettiin muuttuneen myönteisemmäksi verkostomarkkinointia ja suoramyyntiä kohtaan. "

        Tutkimuksessa tutkittiin vain suoramyyntiä. Sanaa verkostomarkkinointi ei tutkimuksessa käytetty, joten tiedottajan lause on selvästi ja tahalaan harhaanjohtava."

        Sellainen tyylikäs nainen, ihanne monelle... mutta ei minulle eikä rehellisille ihmisille.

        haipolan jutut menee taas överiksi. Et voi haukkua ihmisiä valehtelijaksi noin vain.

        Olisit vain jatkanut hyvin alkanutta juoppohullun uraasi. Taisit menettää muutaman aivosolun liikaa...


      • phaipola
        vakava asia. kirjoitti:

        haipolan jutut menee taas överiksi. Et voi haukkua ihmisiä valehtelijaksi noin vain.

        Olisit vain jatkanut hyvin alkanutta juoppohullun uraasi. Taisit menettää muutaman aivosolun liikaa...

        voi todistaa, että puhuu totta. Nyt hän on valehtelija, koska hänen väitteitään ei voi todistaa oikeiksi. On tietysti mahdollista, että hän ei tiedä, paljonko verkostomarkkinoijia suomessa on tai on erehdyksessä laskenut kaikki suoramyyjät mukaan siihen lukuun, mutta se mahdollisuus on erittäin pieni, että kyse olisi vahingossa. Se mahdollisuus on pienempi kuin voittaa rahaa verkostomarkkinoinnissa.

        Marita Johansson voi haastaa minut ihan avoimesti oikeuteen kunnianloukkauksesta, Minä haastan sitten hänet ja hänen firmansa

        - kuluttajansuojalain 2 luvun 1 ja 2 pykälän rikkomuksista
        - sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa
        - petoksista
        - rahankeräyslain rikkomisesta ja laittomasta pyramidipelistä

        Aineistoa ja todisteita on riittämiin jutun nostamiseksi ja lisää saa, jos tarve vaatii. Saadaan Suomeen ennakkotapaus Amwaystä.

        Otan haasteen ilolla vastaan.


      • sinä-
        phaipola kirjoitti:

        voi todistaa, että puhuu totta. Nyt hän on valehtelija, koska hänen väitteitään ei voi todistaa oikeiksi. On tietysti mahdollista, että hän ei tiedä, paljonko verkostomarkkinoijia suomessa on tai on erehdyksessä laskenut kaikki suoramyyjät mukaan siihen lukuun, mutta se mahdollisuus on erittäin pieni, että kyse olisi vahingossa. Se mahdollisuus on pienempi kuin voittaa rahaa verkostomarkkinoinnissa.

        Marita Johansson voi haastaa minut ihan avoimesti oikeuteen kunnianloukkauksesta, Minä haastan sitten hänet ja hänen firmansa

        - kuluttajansuojalain 2 luvun 1 ja 2 pykälän rikkomuksista
        - sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa
        - petoksista
        - rahankeräyslain rikkomisesta ja laittomasta pyramidipelistä

        Aineistoa ja todisteita on riittämiin jutun nostamiseksi ja lisää saa, jos tarve vaatii. Saadaan Suomeen ennakkotapaus Amwaystä.

        Otan haasteen ilolla vastaan.

        itse olet saanut luvun 16000-17000?


      • phaipola
        sinä- kirjoitti:

        itse olet saanut luvun 16000-17000?

        Lähteitä:

        Lähteet ja muuta luettavaa

        Tämän kirjoituksen osoite netissä on http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/johdanto.pdf.

        Lueteltujen lähteiden lisäksi kirjoitukseni tiedot perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan. Aihetta on käsitelty myös televisiossa sekä sanomalehdissä. (NBC Dateline, In the pursuit of the almighty dollar by Chris Hansen, GNLD 1990-luvulla, Ajan Henki YLE TV 1, 21.3.2005, MOT/ mm. NWI eli Osuma Oy, http://www.yle.fi/mot/af050328/kasikirjoitus.htm ja Nature´s Own, http://www.yle.fi/mot/af131003/kasikirjoitus.htm Kuningaskuluttaja, Ekoisti, pesuaineet vertailussa. http://www.yle.fi/ekoisti/arkisto1/18-10.htm )

        1.   Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html
        2.   Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo.
        3.   Toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo/ Ajan Henki ohjelma YLE1 21.3.2005/ Euroopan Suoramarkkinointiliiton tilasto: verkostomarkkinoijien keskipalkkiot olivat alle 40 euroa/kk.
        4.   Yli 99,9 % alan myyjistä häviää todellisuudessa rahaa. Lähde: http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf “Thy Myth of MLM Income Opportunity” by Robert FitzPatrick.
        5.   Amway tilastot ja tiedostot. Quixtar/ Alticor results 2005. http://www.amquix.info/quixtar_results_2005.html Quixtar income statistics. http://www.amquix.info/quixtar_income.html Quixtar documents. http://www.amquix.info/index.html#quixtar_docs Amway tilastot 2002/2004: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_tilastot.htm
        6.   Amway: The Statistics Page by John Hoagland. http://www.cocs.com/jhoagland/amstats.html Sama suomeksi: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm
        7.   Amwayn vuoden 1979 oikeudenkäynnin tutkistelua. http://www.amquix.info/quixtar_pyramid-q-a.html Is it a pyramid? http://www.amquix.info/quixtar_pyramid.html Amquix info explains pyramid schemes: http://www.amquix.info/quixtar_pyramid_rebuttal.html
        8.   Amwayn oikeudenkäyntejä. http://www.amquix.info/quixtar_lawsuits.html
        9.   Amway/ Quixtar business analysis: http://www.amquix.info/amway.html Suomeksi: http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
        10.   Lopettaneiden määrä perinteisissä yrityksissä: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/lopet.htm Lähteet: SBA, U.S. Small Business Administration, Small Business –Frequently Asked Questions. http://www.amquix.info/pdfs/small_business_faqs.pdf New Ventures Succeed More Often Than Not By PAULETTE THOMAS, http://www.startupjournal.com/columnists/startupqa/20031222-qa.html Tietoa konkursseista: http://koti.mbnet.fi/mantynen/ukk.htm
        11.    Suositeltavia kirjoja: False Profits by Robert L. Fitzpatrick and Joyce Reynolds. Charlotte, N.C.: Herald Press, 1997.
        12.   Merchants of Deception by Eric Scheibeler. http://www.merchantsofdeception.com/DOWNLOADBOOK.html
        13.   Suomenkielisiä sivuja: Teemu Mäntynen, Pyramidisivut. http://www.iki.fi/senator/verkostomarkkinointi.htm
        14.   Kuluttajavirasto: "Tietoa verkostomarkkinoinnista" vuodelta 2002. Löydät helpoiten Googlen haulla.
        15.   Lait ja asetukset alaa koskien: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/lait.htm Soveltaminen: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/laki.htm
        16.   Uhkasakkoja alan yrityksille ja lakitupa, Teemu Mäntynen, Pyramidisivut: http://koti.mbnet.fi/mantynen/lakitupa.htm
        17.   Lähinnä englanninkielisiä muita sivustoja. FTC: http://www.ftc.gov/bcp/conline/features/mlm.htm
        "Getting to the Bottom of Pyramid Schemes" by James Kohm, Federal Trade Commission.
        18.   http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/invest/mlm.htm
        "Multilevel marketing plans". (FTC)
        19.   http://www.pyramidschemealert.org/
        "Pyramid Scheme Alert is the first consumer organization to confront the abuses and trickery of pyramid scheme perpetrators."
        20.   http://www.vandruff.com/mlm.html Dean Van Druff: What's Wrong With Multi-Level Marketing? Suomeksi: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/vandruff.htm
        21.   http://www.falseprofits.com/ False Profits by Robert L Fitzpatrick
        22.   Albanian joutuminen pyramidihuijausten kohteeksi vuonna 1997 ja epäeettisiä viritelmiä. http://www.businessethics.org/EinEJan2001.pdf Muita: http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=44535 http://www.zedtoo.demon.co.uk/no-spam/mmf.html
        23.   SkyBiz International, maailman suurin tuomittu laiton pyramidi vuosina 1998-2001. http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/sisallys.htm#haku2 Uutiset ja historia: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/mlm/skybiznews.htm


        Petteri Haipola, joulukuun 6., 2005


      • Johansson rauhaan
        phaipola kirjoitti:

        voi todistaa, että puhuu totta. Nyt hän on valehtelija, koska hänen väitteitään ei voi todistaa oikeiksi. On tietysti mahdollista, että hän ei tiedä, paljonko verkostomarkkinoijia suomessa on tai on erehdyksessä laskenut kaikki suoramyyjät mukaan siihen lukuun, mutta se mahdollisuus on erittäin pieni, että kyse olisi vahingossa. Se mahdollisuus on pienempi kuin voittaa rahaa verkostomarkkinoinnissa.

        Marita Johansson voi haastaa minut ihan avoimesti oikeuteen kunnianloukkauksesta, Minä haastan sitten hänet ja hänen firmansa

        - kuluttajansuojalain 2 luvun 1 ja 2 pykälän rikkomuksista
        - sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa
        - petoksista
        - rahankeräyslain rikkomisesta ja laittomasta pyramidipelistä

        Aineistoa ja todisteita on riittämiin jutun nostamiseksi ja lisää saa, jos tarve vaatii. Saadaan Suomeen ennakkotapaus Amwaystä.

        Otan haasteen ilolla vastaan.

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!


      • Kruunun Suurlähettiläs
        Johansson rauhaan kirjoitti:

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!

        Vaimoni kanssa VM:n perustotuuksista.
        Muun muassa eläkemaksuista. Ei ollut tullut mieleen.
        Vaimoni on nyt ollut jonkun aikaa Amwayssä.

        Jos sanot, että lopettajia on harvassa, ei liene Amway kyseessä. Siellähän lopettaa yli 50 % joka vuosi. Tosin Emoyhtiö ja ylimmät ansaintatasot eivät valita koska uuden värvätythän maksavat "starttirahaa"


      • kunnon eläkkeestä
        Johansson rauhaan kirjoitti:

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!

        Itselle. Kyllä maar tajuat, että eläkkeen saaminen edellyttää sitä, että teet eläkevakuutussopimuksen jonkun työeläkeyhtiön kanssa. Lisäksi, olethan yrittäjä, et palkansaaja, olet YEL:n eli yrittäjäin eläkelain piirissä. Valitettavasti Yrittäjien edut ovat huomattavasti huonommat kuin palkansaajilla. (Miksi, se on minulle mystiikkaa, yrittäjien pitäisi saada oma eläkkeensä vähemmällä, työllistäväthän he kymmeniä tuhansia palkansaajia)
        Kuitenkin, oman vanhuudenturvan hoitaminen monelta verkostoijalta pakkaa unohtumaan.

        Bisneksen periyttäminen lapsille kuulostaa Amwayltä. Kuitenkin pitäisi pitää mielessä se, että Suomessa on vain 5.2 miljoonaa ihmistä, Amwaystä eroaa vuodessa noin 50 % ILH:sta ja
        Amwayssä olevista keskimäärin ILH saa noin $ 60/kk tai alle provisiota. Vähennetään motivaatiokasetit ja omat ostot niin ollaankin jo miinuksella.

        Niin ja Maritahan se oli !


      • Kruunun Suurlähettiläs
        Johansson rauhaan kirjoitti:

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!

        Tämä on vain arvaus: Marita Teki SEn....
        En muuten haluaisi edes tavata....

        "Teit juuri juhlallsen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin tosissani tekemään Vm:ää"

        Maritaaa; You´re hot
        !


      • phaipola
        Johansson rauhaan kirjoitti:

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!

        Tietysti sinun ja pääyhtiön välillä voi olla satoja edustajia. Suurin osa heistä on passivoituneita ja tappion kärsineitä. Niin on jokaisessa verkostossa. Verkostot kasvavat juuri sillä tavalla, jättäen välille tappion kärsineitä edustajia. Kaikkien on mahdotonta saada alalinja kasvamaan tasojen tai jalkojen suhteen tasapainossa. Binääriressä järjestelmässä 20 tasoa tasaisesti kasvanutta verkostoa tarkoittaa jo yli miljoonaa edustajaa. 23 tason kohdalla mennään yli Suomen väkiluvun.

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm#kuva3

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm#taulukko3

        Onko firmanne lopettanut uusien myyjien värväämisen? Jos ei, niin mistä johtuu, ettei myyjien määrä juurikaan kasva, vaikka saman verran värvätään joka vuosi?

        Miksi et sano firmasi nimeä? Rehellisen firman nimeä ei tarvitse salailla.

        Jos olette lopettaneet uusien myyjien värväämisen, koska myyjiä on tarpeeksi ja jokaiselle riittää asiakkaita voittoon tarvittavan liikevaihdon tekemiseksi eli tuotteilla on kysyntää sille määrää myyjiä, niin sanotteko uusille ehdokkaille, ettei heidän ole tarkoitus värvätä uusia myyjiä, koska nyt on jo tarpeeksi myyjiä? Miksi yleensä värväätte, jos myyjiä on tarpeeksi?

        Kun myyjiä värvätään tarkoituksella liikaa, ei tuotteiden kysyntä ja asiakkaiden määrä/ myyjä riitä tuomaan voittoa jokaiselle myyjälle.

        Eläimille annetaan ainakin Noni valmistetta. Nonia myydään usean eri firman kautta, mutta hevosten Nonista en tiedä, ketkä sitä myyvät.

        Tahitian Noni:
        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/noni.pdf

        Vai että annat sinä tuottavan firman perinnöksi lapsillesi. Mikä on sinun tuottoisan firmasi nimi? Siis sinun henkilökohtaisen yhtiösi nimi.


      • hörpöti, hörpöti...
        Johansson rauhaan kirjoitti:

        Hän ei ole kirjoittanut tämän litanian alkua. Kaikki kunnia hänelle, olisi toki mukava tunteakin. Minulle toki käy pienemmätkin vm luvut kuin tuossa alkutekstissä ilmoitin. Eipä niillä nyt tässä kirjoitelmassa ollut merkittävää osaa.
        Vuosi vaihtui juuri äsken ja tein juuri juhlallisen lupauksen itseni ja vaimoni, että alankin ihan tosissani tekemään tätä verkostomarkkinointia ja teenpä sitä vielä vaarinakin ja ohjaan lapsiani ja lastenlapsia, että miten saada yhä uusia ystäviä verkostomarkkinoinnin kautta. Niitä minä olen saanut todella paljon ja muutkin ystävyysuhteet ovat kunnossa.


        Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!

        En tiedä ihan tarkalleen mistä johtuu, mutta yrityksessämme useat tekevät päätoimisesti minun lisäkseni ja lopettajia on todella harvassa????

        No on minulla siihen yksi ajatus: meillä on tuote jota kaikki ihmiset tarvitsee päivittäin ja Haipolakin, vaikka se ei vielä tiedosta sitä!!

        Eikös silloin kyse ole huipputuotteesta kun minulle tuntemattomat ihmiset soittelevat ja kyselevät, että sinäkö se myyt sitä ihme tuotetta, kun naapuri suositteli, että sun kannattais kokeilla.

        Ja kuulkaapas mokomaa kun minun asiakaspiirissä sitä annetaan myös eläimille!! Nyt tais haipolan laskut mennä uusiksi!!

        ompa vielä sellainenkin pointsi että tällä yrityksellä on uskomattoman hieno palkkiojärjestelmä, joka kannustaa sellaisia, jotka haluavat tehdä tosissaan eikä maata sohvalla.

        Oletteko vm ystävät miettineet sitä miten, hieno mahdollisuus tässä on myös taata kunnon eläke itsellenne

        Tuossa jossain kohti väitettiin, että vm:sä pärjää vain ne, jotka ovat lähteneet alussa mukaan. En ees ihan tarkalleen tiedä miten monta tasoa on minun ja yrityksen välissä, mutta jos varovasti arvioin niin satoja. Eipä ylemmät tasot kovin pitkälle tienaa minun tekemisistäni, mutta kaikki kunnia ja kiitos heille, ilman heidä apua ja neuvoja en olisi päässyt näinkin pitkälle!
        Ja sillä ei ole mitään merkitystä milloin lähtee mukaan vaan mitä tekee ja miten!!

        Suosittelen haipolallekin käy ja valitte Suomen suoramarkkinointiliiton sivuilta jokin sinulle sopiva yritys. Jos tuolla tarmolla,jolla teet käännytystyötä, tartut asioihin niin tämä Suomi saa kuulla vielä kummia!!!

        Uusia Vuosia teille kaikille ennenkaikkea Marita Johanssonille ja sorry kun tulit sotketuksi väärin perustein tälle palstalle!

        Että taas sai nauraa, vai että ihan perintö...

        En todellakaan vastusta "oikein" tehtyä VM:ää, vaikka niin usein väitetäänkin. Vastustan huijauksia, Suomeksi sanottuna kusetuksia.

        copy/paste

        """Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!"""

        Mä en ainakaan omille kersoilleni haluaisi jättää tollaista taakkaa perinnöksi, mikäli VM:ästä puhutaan. Kyllä mä haluan jättää perintönä kyvyn selviytyä maailman myrskyissä (vaikka sitten persaukisena), inhimillisyyttä läheisiä kohtaan, rehellisyyttä, aitoa välittämistä ja ennenkaikkea rakastamisen taitoa.

        Kyllä se rahakin jonkinlaisen varmuudentunteen antaa kasvaa noihin asioihin, mutta arvoista se on mun kasvatusmetodien mukaan vähäisin.

        Ja mitaan ette voi...


      • tiedätkö?
        phaipola kirjoitti:

        Lähteitä:

        Lähteet ja muuta luettavaa

        Tämän kirjoituksen osoite netissä on http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/johdanto.pdf.

        Lueteltujen lähteiden lisäksi kirjoitukseni tiedot perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan. Aihetta on käsitelty myös televisiossa sekä sanomalehdissä. (NBC Dateline, In the pursuit of the almighty dollar by Chris Hansen, GNLD 1990-luvulla, Ajan Henki YLE TV 1, 21.3.2005, MOT/ mm. NWI eli Osuma Oy, http://www.yle.fi/mot/af050328/kasikirjoitus.htm ja Nature´s Own, http://www.yle.fi/mot/af131003/kasikirjoitus.htm Kuningaskuluttaja, Ekoisti, pesuaineet vertailussa. http://www.yle.fi/ekoisti/arkisto1/18-10.htm )

        1.   Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html
        2.   Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo.
        3.   Toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo/ Ajan Henki ohjelma YLE1 21.3.2005/ Euroopan Suoramarkkinointiliiton tilasto: verkostomarkkinoijien keskipalkkiot olivat alle 40 euroa/kk.
        4.   Yli 99,9 % alan myyjistä häviää todellisuudessa rahaa. Lähde: http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf “Thy Myth of MLM Income Opportunity” by Robert FitzPatrick.
        5.   Amway tilastot ja tiedostot. Quixtar/ Alticor results 2005. http://www.amquix.info/quixtar_results_2005.html Quixtar income statistics. http://www.amquix.info/quixtar_income.html Quixtar documents. http://www.amquix.info/index.html#quixtar_docs Amway tilastot 2002/2004: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_tilastot.htm
        6.   Amway: The Statistics Page by John Hoagland. http://www.cocs.com/jhoagland/amstats.html Sama suomeksi: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm
        7.   Amwayn vuoden 1979 oikeudenkäynnin tutkistelua. http://www.amquix.info/quixtar_pyramid-q-a.html Is it a pyramid? http://www.amquix.info/quixtar_pyramid.html Amquix info explains pyramid schemes: http://www.amquix.info/quixtar_pyramid_rebuttal.html
        8.   Amwayn oikeudenkäyntejä. http://www.amquix.info/quixtar_lawsuits.html
        9.   Amway/ Quixtar business analysis: http://www.amquix.info/amway.html Suomeksi: http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
        10.   Lopettaneiden määrä perinteisissä yrityksissä: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/lopet.htm Lähteet: SBA, U.S. Small Business Administration, Small Business –Frequently Asked Questions. http://www.amquix.info/pdfs/small_business_faqs.pdf New Ventures Succeed More Often Than Not By PAULETTE THOMAS, http://www.startupjournal.com/columnists/startupqa/20031222-qa.html Tietoa konkursseista: http://koti.mbnet.fi/mantynen/ukk.htm
        11.    Suositeltavia kirjoja: False Profits by Robert L. Fitzpatrick and Joyce Reynolds. Charlotte, N.C.: Herald Press, 1997.
        12.   Merchants of Deception by Eric Scheibeler. http://www.merchantsofdeception.com/DOWNLOADBOOK.html
        13.   Suomenkielisiä sivuja: Teemu Mäntynen, Pyramidisivut. http://www.iki.fi/senator/verkostomarkkinointi.htm
        14.   Kuluttajavirasto: "Tietoa verkostomarkkinoinnista" vuodelta 2002. Löydät helpoiten Googlen haulla.
        15.   Lait ja asetukset alaa koskien: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/lait.htm Soveltaminen: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/laki.htm
        16.   Uhkasakkoja alan yrityksille ja lakitupa, Teemu Mäntynen, Pyramidisivut: http://koti.mbnet.fi/mantynen/lakitupa.htm
        17.   Lähinnä englanninkielisiä muita sivustoja. FTC: http://www.ftc.gov/bcp/conline/features/mlm.htm
        "Getting to the Bottom of Pyramid Schemes" by James Kohm, Federal Trade Commission.
        18.   http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/invest/mlm.htm
        "Multilevel marketing plans". (FTC)
        19.   http://www.pyramidschemealert.org/
        "Pyramid Scheme Alert is the first consumer organization to confront the abuses and trickery of pyramid scheme perpetrators."
        20.   http://www.vandruff.com/mlm.html Dean Van Druff: What's Wrong With Multi-Level Marketing? Suomeksi: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/vandruff.htm
        21.   http://www.falseprofits.com/ False Profits by Robert L Fitzpatrick
        22.   Albanian joutuminen pyramidihuijausten kohteeksi vuonna 1997 ja epäeettisiä viritelmiä. http://www.businessethics.org/EinEJan2001.pdf Muita: http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=44535 http://www.zedtoo.demon.co.uk/no-spam/mmf.html
        23.   SkyBiz International, maailman suurin tuomittu laiton pyramidi vuosina 1998-2001. http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/sisallys.htm#haku2 Uutiset ja historia: http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/mlm/skybiznews.htm


        Petteri Haipola, joulukuun 6., 2005

        siellä ei ole sellaista tilastointia joka tietäisi tällaiset asiat. Ne tietävät ainoastaan ne työttömät jotka ilmoittavat sivutoimekseen verkosotmarkkinoinnin. Työssä olevat ei näy niissä tilastoissa.

        " Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html"

        ***Oikea Tilastotieto On Vuodelta 1997, Eli 8 Vuoden Takaa.


        "2. Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo. "

        *** Sitten oma arviosi. Luuletko että 8 vuodessa ei ole tapahtunut mitään tässä asiassa? Sinähän kerrot kertovasi Ainoastaan faktaa. Onko arviosi faktaa? "joista vain osa on..."

        "perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan."

        *** Heh, alalla työskentelevien kokemuksiin??? Miksi et siis minun kokemuksiani käytä omissa jutuissasi. Minä nimenomaan työskentelen alalla. Kuitenkin sinä väännät kaikki asiat nurinniskoin mitä kirjoitan tänne. Minä kirjoitan juuri asiantuntijana koska työskentelen alalla.

        Päättelyn ja "matematiikan" olen kyllä huomannut näitä sinä kyllä käytätä Ideologosina aseina hyvin vahvasti. Velehtelet siis matematiikallakin.


      • ammatinahrjoittajana
        kunnon eläkkeestä kirjoitti:

        Itselle. Kyllä maar tajuat, että eläkkeen saaminen edellyttää sitä, että teet eläkevakuutussopimuksen jonkun työeläkeyhtiön kanssa. Lisäksi, olethan yrittäjä, et palkansaaja, olet YEL:n eli yrittäjäin eläkelain piirissä. Valitettavasti Yrittäjien edut ovat huomattavasti huonommat kuin palkansaajilla. (Miksi, se on minulle mystiikkaa, yrittäjien pitäisi saada oma eläkkeensä vähemmällä, työllistäväthän he kymmeniä tuhansia palkansaajia)
        Kuitenkin, oman vanhuudenturvan hoitaminen monelta verkostoijalta pakkaa unohtumaan.

        Bisneksen periyttäminen lapsille kuulostaa Amwayltä. Kuitenkin pitäisi pitää mielessä se, että Suomessa on vain 5.2 miljoonaa ihmistä, Amwaystä eroaa vuodessa noin 50 % ILH:sta ja
        Amwayssä olevista keskimäärin ILH saa noin $ 60/kk tai alle provisiota. Vähennetään motivaatiokasetit ja omat ostot niin ollaankin jo miinuksella.

        Niin ja Maritahan se oli !

        vm:ia tekee?

        Jos tosissaan tekee on itsekin työntekjä. Yhtiömuoto on silloin automaattisesti osakeyhtiö.

        Eli ne eläkemaksut tulee maksettua ihan samalla tavalla kuin työntekijän eläkemaksut. Minä olen verkostossa ja samalla palkansaaja.

        Osakeyhtiön perustamiseenhan riittä 8500€ alkupääoma. Eli kaksi kuukautta Movea maksimituloksella, ja siinä se on nettona.


      • on parhaimmillaan
        hörpöti, hörpöti... kirjoitti:

        Että taas sai nauraa, vai että ihan perintö...

        En todellakaan vastusta "oikein" tehtyä VM:ää, vaikka niin usein väitetäänkin. Vastustan huijauksia, Suomeksi sanottuna kusetuksia.

        copy/paste

        """Ajatelkaapa kuinka mahtavan pointsin vm antaa kun voitte jättää perinnöksi lapsillenne hyvin toimivan ja tuottavan yrityksen, eipä parempaa perintöä voisi ajatella!!"""

        Mä en ainakaan omille kersoilleni haluaisi jättää tollaista taakkaa perinnöksi, mikäli VM:ästä puhutaan. Kyllä mä haluan jättää perintönä kyvyn selviytyä maailman myrskyissä (vaikka sitten persaukisena), inhimillisyyttä läheisiä kohtaan, rehellisyyttä, aitoa välittämistä ja ennenkaikkea rakastamisen taitoa.

        Kyllä se rahakin jonkinlaisen varmuudentunteen antaa kasvaa noihin asioihin, mutta arvoista se on mun kasvatusmetodien mukaan vähäisin.

        Ja mitaan ette voi...

        "...inhimillisyyttä läheisiä kohtaan, rehellisyyttä, aitoa välittämistä ja ennenkaikkea rakastamisen taitoa..."

        Juuri tätä kaikkea.


      • phaipola
        tiedätkö? kirjoitti:

        siellä ei ole sellaista tilastointia joka tietäisi tällaiset asiat. Ne tietävät ainoastaan ne työttömät jotka ilmoittavat sivutoimekseen verkosotmarkkinoinnin. Työssä olevat ei näy niissä tilastoissa.

        " Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html"

        ***Oikea Tilastotieto On Vuodelta 1997, Eli 8 Vuoden Takaa.


        "2. Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo. "

        *** Sitten oma arviosi. Luuletko että 8 vuodessa ei ole tapahtunut mitään tässä asiassa? Sinähän kerrot kertovasi Ainoastaan faktaa. Onko arviosi faktaa? "joista vain osa on..."

        "perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan."

        *** Heh, alalla työskentelevien kokemuksiin??? Miksi et siis minun kokemuksiani käytä omissa jutuissasi. Minä nimenomaan työskentelen alalla. Kuitenkin sinä väännät kaikki asiat nurinniskoin mitä kirjoitan tänne. Minä kirjoitan juuri asiantuntijana koska työskentelen alalla.

        Päättelyn ja "matematiikan" olen kyllä huomannut näitä sinä kyllä käytätä Ideologosina aseina hyvin vahvasti. Velehtelet siis matematiikallakin.

        siellä ei ole sellaista tilastointia joka tietäisi tällaiset asiat. Ne tietävät ainoastaan ne työttömät jotka ilmoittavat sivutoimekseen verkosotmarkkinoinnin. Työssä olevat ei näy niissä tilastoissa.

        -Työvoimaministeriö on kuitenkin julkaissut nuo luvut. Luotan enemmän heihin kuin sinun tai alan puolustajien sanaan, minkä pohjana ei ole mitään tutkimustietoa tai tilastoa ja mikä on vielä matematiikan sekä logiikan vastaista liioittelua ynnä suoranaista valhettelua.

        " Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html";

        ***Oikea Tilastotieto On Vuodelta 1997, Eli 8 Vuoden Takaa.

        -Ovatko firmat lopettaneet värväämisen? Eivät. Onko myyjien määärä moninkertaistunut joka vuosi? Ei. Miksi ei? Koska yhtä monta myyjää lopettaa toiminnan kuin aloittaa.

        Onko Move tai jokin muu yhtiö ilmoittanut lopettaneensa uusien myyjien värväämisen? Ai eikö? Miksi myyjien määrä ei sitten moninkertaistu joka vuosi? Koska yhtä monta myyjää passivoituu kuin uusia lähtee mukaan toimintaan.

        "2. Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo. "

        *** Sitten oma arviosi. Luuletko että 8 vuodessa ei ole tapahtunut mitään tässä asiassa? Sinähän kerrot kertovasi Ainoastaan faktaa. Onko arviosi faktaa? "joista vain osa on..."

        -No onhan se faktaa, että heistä vain osa on verkostomarkkinoijia. Vai mihin lukuihin luulet muiden suoramyyjien kuuluvan? Esim. kännykkäliittymiä ja tietosanakirjoja sekä lehtiä myydään jatkuvasti paljon puhelimella suoramyyntinä.

        Esim. Marita Johansson valehtelee jatkuvasti foorumeilla, että verkostomarkkinoijia on 86000, vaikka tuo luku pitää sisällään kaikki suoramyyjät ssml:n jäsenyritysten lisäksi ja lähde on digitoday/SSML:n markkinointipäällikkö Teemu Ylikoski:

        http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=10&news_id=43261

        "Suora- ja verkostomarkkinoinnissa toimivien jäsenyritysten jälleenmyyjien määrä kasvoi 7,5 prosenttia ja oli 75 000. Liiton jäsenyritykset edustavat noin 85 prosenttia kokonaismarkkinoista, joten alan kokonaisvolyymi myös muut kuin jäsenyritykset mukaan lukien oli noin 117 miljoonaa euroa ja alalla toimi noin 86 000 henkilöä."

        "perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan."

        *** Heh, alalla työskentelevien kokemuksiin??? Miksi et siis minun kokemuksiani käytä omissa jutuissasi. Minä nimenomaan työskentelen alalla. Kuitenkin sinä väännät kaikki asiat nurinniskoin mitä kirjoitan tänne. Minä kirjoitan juuri asiantuntijana koska työskentelen alalla.

        -Ethän sinä ole lainkaan luotettava ihminen ja olet vain yksi ihminen. Tiedän minäkin sen, että esimerkiksi 2 % voi voittaa omansa takaisin ja 0,7 % saada jopa tuntuvia lisätuloja, yli tonnin kuussa bruttona. Tiedän myös sen, että alalinja kerskuu tuloillaan, jotka ovat liioiteltuja tai valhetta, niin että tappiot sanotaan voitoksi.

        Päättelyn ja "matematiikan" olen kyllä huomannut näitä sinä kyllä käytätä Ideologosina aseina hyvin vahvasti. Velehtelet siis matematiikallakin.

        -Todistapa itse se, että myyjien määrä on moninkertaistunut esim. vuosina 1970-2005 sitä vauhtia kuin uusia myyjiä on liittynyt systeemiin! Vuosittain värvätään vähintään 10,000 myyjää ja on värvätty keskimäärin tänä aikana, joten myyjiä pitäisi olla nyt 35vuotta*10,000=350,000. Miksi ei ole vaan on pysynyt suunnilleen samana 15,000-26,000 vaihtelualueen rajalla?

        Misä ovat sinun tilastosi ja lähdetietosi? Kuka sinulle kertoi, että alan myyjiä on enemmän? Onko jokin firma todella keksinyt systeemin, minkä mukaan jokainen voittaa, vaikka jatkuvasti värvätään uusia myyjiä eikä kukaan lopeta tappioiden vuoksi? Mikähän se firma on?

        Movessa esim. häviää varmasti 97,5 % edustajista. Edes 20 20=40 alalinja ei riitä voiton tuomiseksi.

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm#tulot


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        siellä ei ole sellaista tilastointia joka tietäisi tällaiset asiat. Ne tietävät ainoastaan ne työttömät jotka ilmoittavat sivutoimekseen verkosotmarkkinoinnin. Työssä olevat ei näy niissä tilastoissa.

        -Työvoimaministeriö on kuitenkin julkaissut nuo luvut. Luotan enemmän heihin kuin sinun tai alan puolustajien sanaan, minkä pohjana ei ole mitään tutkimustietoa tai tilastoa ja mikä on vielä matematiikan sekä logiikan vastaista liioittelua ynnä suoranaista valhettelua.

        " Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html";

        ***Oikea Tilastotieto On Vuodelta 1997, Eli 8 Vuoden Takaa.

        -Ovatko firmat lopettaneet värväämisen? Eivät. Onko myyjien määärä moninkertaistunut joka vuosi? Ei. Miksi ei? Koska yhtä monta myyjää lopettaa toiminnan kuin aloittaa.

        Onko Move tai jokin muu yhtiö ilmoittanut lopettaneensa uusien myyjien värväämisen? Ai eikö? Miksi myyjien määrä ei sitten moninkertaistu joka vuosi? Koska yhtä monta myyjää passivoituu kuin uusia lähtee mukaan toimintaan.

        "2. Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo. "

        *** Sitten oma arviosi. Luuletko että 8 vuodessa ei ole tapahtunut mitään tässä asiassa? Sinähän kerrot kertovasi Ainoastaan faktaa. Onko arviosi faktaa? "joista vain osa on..."

        -No onhan se faktaa, että heistä vain osa on verkostomarkkinoijia. Vai mihin lukuihin luulet muiden suoramyyjien kuuluvan? Esim. kännykkäliittymiä ja tietosanakirjoja sekä lehtiä myydään jatkuvasti paljon puhelimella suoramyyntinä.

        Esim. Marita Johansson valehtelee jatkuvasti foorumeilla, että verkostomarkkinoijia on 86000, vaikka tuo luku pitää sisällään kaikki suoramyyjät ssml:n jäsenyritysten lisäksi ja lähde on digitoday/SSML:n markkinointipäällikkö Teemu Ylikoski:

        http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=10&news_id=43261

        "Suora- ja verkostomarkkinoinnissa toimivien jäsenyritysten jälleenmyyjien määrä kasvoi 7,5 prosenttia ja oli 75 000. Liiton jäsenyritykset edustavat noin 85 prosenttia kokonaismarkkinoista, joten alan kokonaisvolyymi myös muut kuin jäsenyritykset mukaan lukien oli noin 117 miljoonaa euroa ja alalla toimi noin 86 000 henkilöä."

        "perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan."

        *** Heh, alalla työskentelevien kokemuksiin??? Miksi et siis minun kokemuksiani käytä omissa jutuissasi. Minä nimenomaan työskentelen alalla. Kuitenkin sinä väännät kaikki asiat nurinniskoin mitä kirjoitan tänne. Minä kirjoitan juuri asiantuntijana koska työskentelen alalla.

        -Ethän sinä ole lainkaan luotettava ihminen ja olet vain yksi ihminen. Tiedän minäkin sen, että esimerkiksi 2 % voi voittaa omansa takaisin ja 0,7 % saada jopa tuntuvia lisätuloja, yli tonnin kuussa bruttona. Tiedän myös sen, että alalinja kerskuu tuloillaan, jotka ovat liioiteltuja tai valhetta, niin että tappiot sanotaan voitoksi.

        Päättelyn ja "matematiikan" olen kyllä huomannut näitä sinä kyllä käytätä Ideologosina aseina hyvin vahvasti. Velehtelet siis matematiikallakin.

        -Todistapa itse se, että myyjien määrä on moninkertaistunut esim. vuosina 1970-2005 sitä vauhtia kuin uusia myyjiä on liittynyt systeemiin! Vuosittain värvätään vähintään 10,000 myyjää ja on värvätty keskimäärin tänä aikana, joten myyjiä pitäisi olla nyt 35vuotta*10,000=350,000. Miksi ei ole vaan on pysynyt suunnilleen samana 15,000-26,000 vaihtelualueen rajalla?

        Misä ovat sinun tilastosi ja lähdetietosi? Kuka sinulle kertoi, että alan myyjiä on enemmän? Onko jokin firma todella keksinyt systeemin, minkä mukaan jokainen voittaa, vaikka jatkuvasti värvätään uusia myyjiä eikä kukaan lopeta tappioiden vuoksi? Mikähän se firma on?

        Movessa esim. häviää varmasti 97,5 % edustajista. Edes 20 20=40 alalinja ei riitä voiton tuomiseksi.

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm#tulot

        Amway on itse julkaissut tilastoja, joiden mukaan puolet eroaa vuosittain ja 67% uusista IBO:sta ei uusi sopimusta vuoden yrittämisen jälkeen.

        Amway tietopaketti:

        http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
        Amway Quixtar liiketoiminnan analyysi

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm
        Amway tilastot suomen kielellä (John Hoagland)

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway.pdf
        Kannattaako Amwayn järjestelmä ILH:ta? Ovatko tuotteet edullisempia?

        Amway pika-info:
        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_info.htm
        Kooste tilastoista ja suomenkielisistä lähteistä.

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_tilastot.htm
        Amway tilastotietoa


        Katso englanninkielinen video: (Pituus 21 min. 38 sek., Julkaisija: Dateline NBC-TV)
        http://cpserverp4.com/bo/dateline_quixtar.wmv

        Lisätietoja: http://dateline.msnbc.com
        "In pursuit of the almighty dollar" by Chris Hansen
        Löydät sivuston käyttämällä hakua ja kirjoittamalla hakusanaksi `Quixtar´.

        **

        Jos jokin tietolähteistäni on arveluttava ja epäilyttävä, niin se on SSML. Sillä on aina oma lehmä ojassa, kun ilmoittelee lukuja. SSML ja SUVE ry eivät ole kertoneet, miten heidän ilmoittamansa luvut on laskettu. Mutta eipä se mitään. Käytetään heidän antamiaan lukuja, niin näet, miten hyvästä mahdollisuudesta on kysymys.

        "Suomen Suoramarkkinointiliiton (SSML) suoramyynti- ja verkostomarkkinointijäsenten määrä, myynti ja myyjämäärä jatkoivat kasvuaan viime vuonna. Jäsenyritysten yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi 13 prosenttia 93,5 miljoonaan euroon.

        - Suoramyynti jatkaa erittäin voimasta vuosikasvuaan, esimerkiksi vähittäiskauppaan verrattuna suoramyyntimarkkinan vuosittainen kasvuvauhti on noin kolminkertainen, kertoo SSML:n markkinointipäällikkö Teemu Ylikoski.

        Suora- ja verkostomarkkinoinnissa toimivien jäsenyritysten jälleenmyyjien määrä kasvoi 7,5 prosenttia ja oli 75 000. Liiton jäsenyritykset edustavat noin 85 prosenttia kokonaismarkkinoista, joten alan kokonaisvolyymi myös muut kuin jäsenyritykset mukaan lukien oli noin 117 miljoonaa euroa ja alalla toimi noin 86 000 henkilöä.
        "

        http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=10&news_id=43261

        Liikevaihto 93,5 miljoonaa
        Verkostomarkkinoijia 86,000
        Liikevaihto/verkostomarkkinoija 1087 €/vuosi eli 90 €/kk.

        Paljonko arvelet palkkioiden/ edustaja olevan tuolla liikevaihdolla? Hah hah hah!

        Euroopan suoramarkkinointiliiton mukaan palkkioita saadaan alle 40 euroa/kk/edustaja. Onko hyvät tulot? Se ei riitä edes sijoituksen ja kustannusten takaisin saamiseen. Lisäksi on huomattava se, että puolet ei saa käytännössä muita palkkioita kuin alennuksia omista ostoista silloin tällöin, koska heillä ei ole tuottavaa alalinjaa ja tilanne on pysynyt samana alusta eli vuodesta 1941 tai 1959 lähtien, riippuen siitä, mikä katsotaan vm.n alkamisen vuodeksi.

        "Verkostomarkkinoinnin menestystarina alkoi noin 50 vuotta sitten Kaliforniassa Carl Rehnborgin aikaan saamana. Carl Rehnborg perusti California Vitamins –yhtiön vuonna 1941. "

        http://ameba.lpt.fi/~karktere/verkostomarkkinointi.htm

        Amway perustettiin vuonna 1959 ja sen ylimmän tulokeskuksen omistanee Ja-Ri corporation yhtiö, joka perustettiin vuonna 1949 ja on Amwayn omistajien oma yhtiö.

        ""What is Ja-Ri Corporation?" you ask. The "Ja" stands for JAy Van Andel. The "Ri" stands for "RIch Devos." That's right. Ja-Ri Corporation was the original Nutrilite vitamin distributorship started by Rich and Jay in 1949, way back when Nutrilite was its own multilevel marketing company (Nutrilite has since been purchased by Alticor/Amway/Ja-Ri and is now a brand name for Alticor's vitamin line).
        "

        http://www.amquix.info/quixtar_is_amway.html


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        siellä ei ole sellaista tilastointia joka tietäisi tällaiset asiat. Ne tietävät ainoastaan ne työttömät jotka ilmoittavat sivutoimekseen verkosotmarkkinoinnin. Työssä olevat ei näy niissä tilastoissa.

        -Työvoimaministeriö on kuitenkin julkaissut nuo luvut. Luotan enemmän heihin kuin sinun tai alan puolustajien sanaan, minkä pohjana ei ole mitään tutkimustietoa tai tilastoa ja mikä on vielä matematiikan sekä logiikan vastaista liioittelua ynnä suoranaista valhettelua.

        " Suomessa toimi vuoden 1997 alussa 15,000 – 17,000 verkostomarkkinoijaa, joista alle tuhat oli aktiivisia. Lähde: "Yrittäjyyden uudet muodot," Työvoimaministeriö, Työvoimahallinto/-palvelut. http://www.mol.fi/Tiepa/final/verkos.html";

        ***Oikea Tilastotieto On Vuodelta 1997, Eli 8 Vuoden Takaa.

        -Ovatko firmat lopettaneet värväämisen? Eivät. Onko myyjien määärä moninkertaistunut joka vuosi? Ei. Miksi ei? Koska yhtä monta myyjää lopettaa toiminnan kuin aloittaa.

        Onko Move tai jokin muu yhtiö ilmoittanut lopettaneensa uusien myyjien värväämisen? Ai eikö? Miksi myyjien määrä ei sitten moninkertaistu joka vuosi? Koska yhtä monta myyjää passivoituu kuin uusia lähtee mukaan toimintaan.

        "2. Suomessa toimi vuoden 2005 keväällä 75,000 suoramyyjää, joista vain osa on verkostomarkkinoijia. Lähde: Ajan Henki TV-ohjelma, 21.3.2005, YLE 1, toimittaja Johanna Korhonen/ Tarinatalo. "

        *** Sitten oma arviosi. Luuletko että 8 vuodessa ei ole tapahtunut mitään tässä asiassa? Sinähän kerrot kertovasi Ainoastaan faktaa. Onko arviosi faktaa? "joista vain osa on..."

        -No onhan se faktaa, että heistä vain osa on verkostomarkkinoijia. Vai mihin lukuihin luulet muiden suoramyyjien kuuluvan? Esim. kännykkäliittymiä ja tietosanakirjoja sekä lehtiä myydään jatkuvasti paljon puhelimella suoramyyntinä.

        Esim. Marita Johansson valehtelee jatkuvasti foorumeilla, että verkostomarkkinoijia on 86000, vaikka tuo luku pitää sisällään kaikki suoramyyjät ssml:n jäsenyritysten lisäksi ja lähde on digitoday/SSML:n markkinointipäällikkö Teemu Ylikoski:

        http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=10&news_id=43261

        "Suora- ja verkostomarkkinoinnissa toimivien jäsenyritysten jälleenmyyjien määrä kasvoi 7,5 prosenttia ja oli 75 000. Liiton jäsenyritykset edustavat noin 85 prosenttia kokonaismarkkinoista, joten alan kokonaisvolyymi myös muut kuin jäsenyritykset mukaan lukien oli noin 117 miljoonaa euroa ja alalla toimi noin 86 000 henkilöä."

        "perustuvat omiin sekä alalla työskentelevien ihmisten kokemuksiin, loogiseen päättelyyn ja matematiikkaan."

        *** Heh, alalla työskentelevien kokemuksiin??? Miksi et siis minun kokemuksiani käytä omissa jutuissasi. Minä nimenomaan työskentelen alalla. Kuitenkin sinä väännät kaikki asiat nurinniskoin mitä kirjoitan tänne. Minä kirjoitan juuri asiantuntijana koska työskentelen alalla.

        -Ethän sinä ole lainkaan luotettava ihminen ja olet vain yksi ihminen. Tiedän minäkin sen, että esimerkiksi 2 % voi voittaa omansa takaisin ja 0,7 % saada jopa tuntuvia lisätuloja, yli tonnin kuussa bruttona. Tiedän myös sen, että alalinja kerskuu tuloillaan, jotka ovat liioiteltuja tai valhetta, niin että tappiot sanotaan voitoksi.

        Päättelyn ja "matematiikan" olen kyllä huomannut näitä sinä kyllä käytätä Ideologosina aseina hyvin vahvasti. Velehtelet siis matematiikallakin.

        -Todistapa itse se, että myyjien määrä on moninkertaistunut esim. vuosina 1970-2005 sitä vauhtia kuin uusia myyjiä on liittynyt systeemiin! Vuosittain värvätään vähintään 10,000 myyjää ja on värvätty keskimäärin tänä aikana, joten myyjiä pitäisi olla nyt 35vuotta*10,000=350,000. Miksi ei ole vaan on pysynyt suunnilleen samana 15,000-26,000 vaihtelualueen rajalla?

        Misä ovat sinun tilastosi ja lähdetietosi? Kuka sinulle kertoi, että alan myyjiä on enemmän? Onko jokin firma todella keksinyt systeemin, minkä mukaan jokainen voittaa, vaikka jatkuvasti värvätään uusia myyjiä eikä kukaan lopeta tappioiden vuoksi? Mikähän se firma on?

        Movessa esim. häviää varmasti 97,5 % edustajista. Edes 20 20=40 alalinja ei riitä voiton tuomiseksi.

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm#tulot

        Kenen vika on ettei myyjien määrä moninkertaistu?

        Tietysti se on teidän alan ammattilaisten syy! Te värväätte vääriä ihmisiä eli luusereita. On se kumma, ettette ole oppineet 35-50 vuoden aikan värväämään oikeita ihmisiä eli voittajia systeemiin!

        Mitäpä jos värväisitte jatkossa tarkalla valikoinnilla vain voittajia systeemiin? Kaikki uudet myyjät olisivat alan kermaa: eikös se olisi parasta kaikkien kannalta? Mitkä olisivat kasvuluvut, kun huippumyyjät päästettäisiin hommiin? No, sehän on helppo laske. Menestymiseen tarvitaan 40 henkeä alalinjaan/vuosi. Kasvuluvut olisivat huippumyyjillä seuraavat:

        1,000
        40,000
        1,6 miljoonaa
        64 miljoonaa
        2,56 miljardia

        Noin hienosti systeeminne toimii, kun kaikki tekevät yhtä paljon työtä ja ovat yhtä taitavia. Eikä kukaan häviä, koska järjestelmässä ei ole mitään vikaa. Sokeakin sen näkee. Loistava mahdollisuus poistaa työllisyys maailmasta! Kenenkään ei tarvitse tehdä enää töitä, kun lähtee mukaan! Kaikki elävät kuluttamalla ja säästämällä! Kaikki ovat miljonäärejä! Helppo ratkaisu kaikkien ongelmien poistamiseen. VM todellakin toimii!

        VM ei voi edes teoriassa toimia. Sama määrä häviää aina rahaa, vaikka kaikki olisivat yhtä hyviä ja yhtä ahkeria myyntityössä... eikun uusien myyjien värväämisessä. Työ on enimmäkseen uusien myyjien värväämistä, ei tuotteiden suoramyyntiä. Toki on myös firmoja, joissa tuotteiden suoramyynti ja kotikutsujärjestelmä ovat pääasiallinen tulojen lähde, mm. Tupperware ja kosmetologia-tuotteiden myyntifirmat. Nekin toimivat moraalittomasti, koska mainostavat riskitöntä lisätienestiä ja uravalintaa.


    • asiaa-

      Tätä se on.

      Toimisipa kaikki yritykset samalla eettisellä pohjalla kuin verkostomarkkinointi.

      • heko heko

        Tässä kaikki mitä tarvitsee tietää haipolasta ja hänen ajatusmaailmasta. Vähät siitä kuinka paljon kärsimystä maailmassa on, kunhan vain verkostointi poistuu maailmasta ja hänet tunnustetaan pyhimykseksi....jumala ilmestyi petterille ja sanoi poista vm maailmasta niin päset eturiviin...LOL LOLLISTA LOLLOL

        """-Kuules, haipola...Jos tarkastellaan menneitä vuosisatoja, niin uskovaisten ikioma verkostopyramidi on TAKUUVARMASTI aiheuttanut enemmän tuskaa ja onnettomuutta kuin kaikki maailman vm-yritykset yhteensä koskaan pystyisivät aiheuttamaan.

        Jeesus ei luvannut sellaista, mitä ei pidä. Iankaikkinen elämä on Jeesuksen lupaus ja näet viimeisellä tuomiolla, että myös ikuinen helvetti on totta. """

        Huonosti väistelty Haipola...alanpa kysyä tuota joka thretissäsi.....hyvät uudet vuodet


    • phaipola

      Amway tietopaketti:

      http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
      Amway Quixtar liiketoiminnan analyysi

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm
      Amway tilastot suomen kielellä (John Hoagland)

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway.pdf
      Kannattaako Amwayn järjestelmä ILH:ta? Ovatko tuotteet edullisempia?

      Amway pika-info:
      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_info.htm
      Kooste tilastoista ja suomenkielisistä lähteistä.

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_tilastot.htm
      Amway tilastotietoa


      Katso englanninkielinen video: (Pituus 21 min. 38 sek., Julkaisija: Dateline NBC-TV)
      http://cpserverp4.com/bo/dateline_quixtar.wmv

      Lisätietoja: http://dateline.msnbc.com
      "In pursuit of the almighty dollar" by Chris Hansen
      Löydät sivuston käyttämällä hakua ja kirjoittamalla hakusanaksi `Quixtar´.

    • phaipola

      Tietoa verkostomarkkinoinnista.

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/sisallys.htm

      Yksikään firma ei lopeta myyjien värväämistä siinä vaiheessa, kun asiakkaita ja tuotteiden kysyntää ei ole tarpeeksi, jotta jokainen voisi tehdä tarvittavan liikevaihdon suoramyynnillä saadakseen voittoa toiminnasta. Yritykset ja tiimien johtajat värväävät tarkoituksella häviäjiä, jotka vaihtuvat uusiin häviäjiin kahdessa vuodessa. Esimerkiksi Amwayn myyjistä lopettaa toiminnan 50 % joka vuosi ja 67 % jättää uusimatta jälleenmyyntisopimuksen vuoden yrittämisen jälkeen.

      Alalinjan vaihtuvuus on siten kahtatuhatta myyjää kohden suunnilleen tällainen:

      Vuosi 2005: myyjiä 2000, uusia 1000 ja lopettaa 1000
      Vuosi 2006: 670 myyjää lopettaa niistä, jotka liittyivät vuonna 2005
      Vuosi 2007: 220 myyjää lopettaa niistä, jotka liittyivät vuonna 2005

      Jäljelle jää vain 10 eli yksi prosentti, jotka jaksavat yrittää kauemmin. Muut ovat lopettaneet tappioiden, huonon kannattavuuden ja moraalin puutteen vuoksi. Tri John Hoaglandin tutkimusten mukaan yli 99,18% Pohjois-Amerikan IBO:sta (myyjistä) ei menesty.

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm#Step1

    • phaipola

      toimivia vm-firmoja Suomessa.
      SSML:n Suoramyyntijäsenet 5.5.2005

      ACN Communications Finland Oy
      Delflandlaan 4
      Amsterdam 1062 EB
      The Netherlands
      Executive Vice President - Sales Support Mr David Merriman
      e-mail: [email protected]
      http://www.acneuro.com

      Amway Finland
      Malminkaari 23 B
      00700 Helsinki
      Business Relations Coordinator Ms Riitta Lemberg
      e-mail: [email protected]
      http://www.amway-fi.com

      AquaSource Oy
      Runeberginkatu 43
      00100 Helsinki
      Toimitusjohtaja / Managing Director Mr Kari Wahlroos
      e-mail: [email protected]
      http://www.aquasource.net
      Lisäravinteiden myynti People Franchising-konseptilla.

      Forever Living Products
      Scandinavia Ab
      Kungsgatan 48
      S-411 15 Göteborg
      Sverige
      Managing Director Mr Ulf Oscarson
      e.mail [email protected]
      http://www.foreverliving.se

      Golden Neo-Life Diamite International Oy Ab
      Ruissalontie 11 B
      20200 Turku
      http://www.gnld.com

      Herbalife Europe Ltd
      Senator House, 4 Belmont Road, Uxbridge
      Middlesex, UBB ISA
      United Kingdom
      Marketing Manager Ms Mari Mäkinen
      http:\\www.herbalife.com
      e-mail: [email protected]

      HomCare Finland Oy
      Juurikuja 4
      03100 Nummela
      Toimitusjohtaja / Managing Director Mr Aulis Vainio
      http://www.homcare.fi
      e-mail: [email protected]

      LR International Cosmetics Marketing Oy
      Itäinen Pitkäkatu 11 a
      20520 Turku
      Toimitusjohtaja / Managing Director Mr Jukka-Pekka Teräs
      e-mail: [email protected]
      http://www.lr-international.com

      Mary Kay Nordic / Lesley Cosmetics Oy
      Uggledalsvägen 21
      42740 Billdal
      SWEDEN
      President Mr Bo Wallblom
      http://www.marykay.fi/

      More for You
      Argongatan 2
      43153 Mölndal
      SWEDEN
      CEO Mr Magnus Ahlén
      e-mail: [email protected]
      http://www.moreforyou.se

      Oriflame Oy
      Tammasaarenkatu 7
      00180 Helsinki
      Toimitusjohtaja / Managing Director Ms Rakel Lassila
      e-mail: [email protected]
      http:\\www.oriflame.fi

      PartyLite Oy
      Linnoitustie 4 B
      02600 Espoo
      Markkinointipäällikkö / Marketing Manager Ms Riitta Luhanka-Aalto
      e-mail: [email protected]
      http://www.patylite.fi

      Satunallet Verkosto Oy
      Vuorikatu 15-17
      10900 Hanko
      Toimitusjohtaja / Managing Director Mr Kare Johansson
      e-mail: [email protected]

      Tupperware Nordic A/S
      Bernstorffsvej 154, Postboks 89
      2900 Hellerup
      DENMARK
      Sales Manager Mr Marko Saarenkanta
      e-mail: [email protected]
      www.tupperware.com

      Oli näköjään keksitty yksi uusi nimi verkostomarkkinoinnille: Team Marketing. On se kumma, ettei uskalleta sanoa suoraan, että tehdään eettisesti ja rehellisesti toimivaa vanhaa kunnon verkostomarkkinointia...

      • sittenkin

        Tiliote ei valehtele.


      • 112
        sittenkin kirjoitti:

        Tiliote ei valehtele.

        tiliotteesi näkyville niin saisit ehkä enemmän rispektiä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1926
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1613
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1451
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1442
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1076
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      986
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      121
      983
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      916
    Aihe