Tammisto

millainen on?

Moi! Tältä palstalta löytyi muutama Vantaan Tammistoa käsittelevä kommentti, mutta tahtoisin kuulla lisää näkemyksiä kyseisestä alueesta. Olen harkitsemassa asunnon ostamista ja juuri nyt teen alustavaa tutkimusta siitä, mistä lähtisin asuntoa katselemaan. Mitä Tammistossa on hyvää/ yllättänyt positiivisesti? Mikä huonoa/ negatiivinen yllätys?
Kiitos!

21

5345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena

      Itse olen samassa tilanteessa eli uutta isompaa asuntoa etsimässä.
      Yhtenä vaihtoehtona myös Tammisto. Sinne rakennetaan runsaasti perheasuntoja, mutta päiväkotia ja koulua ei ole. Ne oli alunperin suunnitelmissa, mutta Vantaa päätti säästää ja lykkäsi hankkeita. Kyllä ne varmaan jossain vaiheessa sinne rakennetaan, mutta ei lähelle valmistuva päiväkoti lämmitä, jos lapsi on silloin jo kouluiässä.
      Tällä hetkellä lapsen voi joutua viemään päiväkotiin jopa Tikkurilaan asti.

      Tässä yksi huomioitava näkökulma, jos sinulla on lapsia.

      • alkup.

        En ole tiennytkään, että päiväkotihanketta siirretään. Onko sinulla mitään tietoa uudesta aikataulusta? Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta suunnitteilla on. Meille esiteltyjen suunnitelmien mukaan päiväkoti olisi tulossa 2007 ja ehkä myös ala-aste (?).

        Toinen, mikä mietityttää, on se, onko Tuusulantie keskustan suuntaan aivan jökissä aamuisin. Tänään tulin bussilla koematkan Tammistosta Pasilaan ja liikenne kulki sujuvasti, mutta nyt onkin hiihtoloma-aika.


      • ainakaan vielä ei ole menny...
        alkup. kirjoitti:

        En ole tiennytkään, että päiväkotihanketta siirretään. Onko sinulla mitään tietoa uudesta aikataulusta? Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta suunnitteilla on. Meille esiteltyjen suunnitelmien mukaan päiväkoti olisi tulossa 2007 ja ehkä myös ala-aste (?).

        Toinen, mikä mietityttää, on se, onko Tuusulantie keskustan suuntaan aivan jökissä aamuisin. Tänään tulin bussilla koematkan Tammistosta Pasilaan ja liikenne kulki sujuvasti, mutta nyt onkin hiihtoloma-aika.

        ..paha ole. Kuljen joka aamu autolla ja mun mielestä pahin ruuhka alkaa siitä Mtsälän kohdalta. Bussilla selviät luultavasti helpommin.


    • jhnk

      Tammisto on ainakin seuraavat 5 vuotta rakennustyömaa, jossa kuorma-autot jyrää ja paalutuskoneet paukuttaa. Tästä syystä myöskään kaupunki ei viimeistele puistoja eikä muita viheralueita, vaan kaikki rehottaa epäsiistinä.

    • Tuleva lentoemäntä

      Itse olen asunut nyt kuukauden päivät täällä Tammistossa ja olen viihtynyt todella hyvin!! :) Ihan loistava sijainti ja hyvin toimivat kulkuyhteydet (kuljen pääasiassa julkisilla hyvien bussiyhteyksien takia). Mikä tärkeintä, lentokenttä erittäin näppärän matkan päässä tulevaa työtäni ajatellen :)

      Ulkoilumaastot ovat ainakin aivan erinomaiset, Haltialan tila ja hiihtoladut lähtevät käytännössä oven edestä. Tuntuu, että olisi maaseudulla vaikkei oikeasti olekaan :D

      Nythän on rakenteilla alue2 aivan siihen Tuusulantien läheisyyteen, lisäksi paritaloja tulossa tuohon tien toiselle puolelle. Ei tänne ainakaan näihin omistusasuntoihin ole mitään rymyporukkaa sijoittunut, päinvastoin. Asumisen ääniä ei juuri kuulu.

      Itselläni eivät lapset ole ajankohtaisia vielä vuosiin ja siksi minun puolestani saisivat lastentarhat ja koulut jäädä vaikka kokonaan rakentamatta, mutta väistämätön tosiasia lienee se, että kyllähän ne tuohon johonkin pellonkulmaan räpsähtävät jossain vaiheessa.

      Vantaan parasta seutua, ihan ehdottomasti!

      • Anskuli76

        Tässä viestiketjussa oli nyt niin vanhaa tietoa, että täytyy korjata.

        Tammisto on nykyään erittäin suosittu asuinpaikka lapsiperheille. Asunnot ovat siistejä, alue rauhallinen, kulkuyhteydet hyvät ja ulkoilumaastot ja palvelut loistavat. Ja päiväkotikin on auennut eli lapsillekin on hoitopaikka ihan naapuritontilla.


      • VitunTammisto

        Tammisto on ihan paska paikka asua.Jopa Martinlaakso on turvallisempi paikka asua.


    • jjhhh

      Tammisto on pelkkä Tuppukylä.Jossa on pahoinpidelty minut tänään.

    • nigaa1

      Tammistossa enää neegereitä, kauhea paikka!

      • Ihra-Vallu

        Mitä, eikö siellä enää ole mustaloisia??


      • Kkhvhhhjj

        Niin on Tammisto ihan hullu paikka Suomessa.


    • Kkhhj

      Tammistossa on lapsia,jotka haukkuvat minua CP-Vammaiseksi.Eipä ole hyvin kasvatettuja lapsia.Mutta Vantaa onkin pelkkää maaseutua.

    • Kjhjlll

      Tammistossa on paljon mustalaisia.Jotka ostavat Pirkka Olutta Tammiston Citymarketista.

      • Ihra-Vallu

        OSTAVAT? En usko.


    • Kkjsjjjh

      Vantaan Tammistossa joku sekopää yritti ajaa minun päältä.Olen kehitysvammainen.Enkä tykkää siitä jotkut ihmiset ovat suvaitsemattomia minua kohtaan.Kannataisitko tästä tehdä rikosilmoitus lähimpään poliisilaitokseen.Vai saavatko jotkut ihmiset yrittää ajaa päältä,että se ei olisi Suomen Perustuslainvastaista.

      • Kkjhgg

        Vantallakin on levotonta asua,koska minua kiusataan.En tiedä miksi Suomi ei ole turvallinen maa asua.Vantaa on todella paha paikka asua.Paljon pahempi paikka asua kuin Espoon Iivisniemi.Jossa ei ole yhtä tyhmiä ihmisiä,kuin on Vantaalla.Harmi että Vantaa on Suomen Perseenreikä asua.En viihdy Tammistossa.Eikä täältä voi muuttaa muualle asua.Tämä Vantaan Vanmaispalvelun takia.


    • reppanapappa

      vantaalla e i näy odin sotilaita. sen sijaan kaikkea muuta ryhmää löytyy. en tarkoitaa sitä etteikö tulisi hyvä marjavuosi.

    • 1oikllhh

      Ihan OK paikka, kolmanena omassa rankingissa. Ykkönen on Lapinkylä, toisena Kivistö. Noi nousee edelle koulujensa ja turvallisuutensa vuoksi. Tammistossa on kauppoja tosi hyvin lähellä mut sitten hiukan enempi lieveilmiöitäkin. Lapinkylä ysynee vielä kauan ykkösenä, ei kaljabaareja eikä mamutuskeskuksia eli turvallinen ja rauhallinen paikka. Tammisto on uhattuna ihan lyhyelläkin aikavälillä.

      Yksi hyvä vaihtoehto on asua ensin vuokralla vuosi ja sit ostaa jos pitää paikasta

    • Tammiston-Gay

      Tammisto on aivan karmeaa spurgualuetta, en voi suositella tammiston kenellekään!

    • Rahastusta

      Tammistossa ei saa asua ilman,että tekee maksusiitomuksen Autismisäätiön kanssa.ja jos ei halua asua tuetusti lentää vittuun Tammistosta.Jos ei halua ottaa kaikkia ohjauksia vastaan Autismisäätiön Vahvastituetussa Hoitoyksikössä,jota kutsutaan Asumisvalmennukseksi.Mutta ei se sitä ole kuitenkaan.Koska Autismisäätiö ja Vantaan Vammaispalvelu päättävät myyntiehdot,että jos ei sopeudu heidän tarjoamiin Laitospalveluihin Vantaan Tammistossa.Niin joutuu muuttamaan laitokseen tai joutuu muutamaan Autismisäätiöön hallinnoimiin ryhmäkoteihin.Jota kautta ei pääse koskaan muuttamaan asumaan itsenäisen Asumismuotoon,jossa saa asua ihan normaaleilla Vuokraehdoilla.Josta ei makseta vuokraa ja Vesimaksua Autismisäätiölle.Koska Autismisäätiö ei omista näitä ihan normaaleita Vuokraaauntoja.Sen takia vuokra ja vesimaksu maksetaan ihan tavalliselle Vuokranvälittäjälle.Eikä millekkään Vitun Autismisäätiölle,joka ei omista näitä vuokra-asuntoja.Jonka takia Autismisäätiö ei mitään hyvitystä tästä Vuokraasumisesta.Kun Autismisäätiö ei omista näitä vuokra-asuntoja.

    • Sitävaanettä

      Nuorisosäätiö omistaa ne Tammiston Vuokra Asunnot,eikä Autismisäätiö SR.Siksi ihmettelen että miksi vuokrat ja vesimaksut maksetaan Autismisäätiö SR:LLe.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe