Tontut, keijut, peikot jne.

Nimimerkki

Onko kukaan teistä nähnyt tonttuja tai muita luonnonhenkiä? Niitä on olemassa, vaikken ole itse nähnyt.

33

4807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrotaan

      Ennen se oli hyvinkin tavallista. Itse en ole heitä metsästänyt mutta tuttavani tapaa useinkin.

      Eli kyllä niitä on nähtävillä kun osaa katsoa. Ensin täytyy etsiä luonnon kaunis paikka ja katsottava ikään kuin sivusilmin niin tällä tavoin voi tavoittaa, kerrotaan.

      • lisäksi

        Tarkoitatko että katsotaan silmäkulmasta eli ei katsota kohti. Tietääkseni ei se noin onnistu. Pitää olla transsissa. Esim. valokuvaaminen ei onnistu- filmille ei tallennu mitään.


      • Keijutar
        lisäksi kirjoitti:

        Tarkoitatko että katsotaan silmäkulmasta eli ei katsota kohti. Tietääkseni ei se noin onnistu. Pitää olla transsissa. Esim. valokuvaaminen ei onnistu- filmille ei tallennu mitään.

        Tiedän, miten voit nähdä keijun. Joko otat pään täyteen, tai sitten menet kauppaan ja ostat Keijut-lehden.
        No joo...tuo oli pelleilyä. Minä en henkilökohtaisesti usko keijuihin, sillä en osaa arvostaa ihmisen kaltaisia olentoja. Selvästi ihminen pitää ruuminrakennettaan niin loistavana, että haluaa löytää kaiken maailman pikkuihmisiä ja humanoideja.
        Sen sijaan minun mielestäni luonnossa on henkiä. Sen tuntee kun kävelee yksin metsässä tai järven rannalla. Toisaalta on pelottavaa ajatella, että nuo olennot näkevät kaiken, mitä teen...


      • sinut.
        Keijutar kirjoitti:

        Tiedän, miten voit nähdä keijun. Joko otat pään täyteen, tai sitten menet kauppaan ja ostat Keijut-lehden.
        No joo...tuo oli pelleilyä. Minä en henkilökohtaisesti usko keijuihin, sillä en osaa arvostaa ihmisen kaltaisia olentoja. Selvästi ihminen pitää ruuminrakennettaan niin loistavana, että haluaa löytää kaiken maailman pikkuihmisiä ja humanoideja.
        Sen sijaan minun mielestäni luonnossa on henkiä. Sen tuntee kun kävelee yksin metsässä tai järven rannalla. Toisaalta on pelottavaa ajatella, että nuo olennot näkevät kaiken, mitä teen...

        Jos jo mitättömien luonnonhenkien ajatteleminen pelottaa, ajattele tätä: kaikkinäkevä Jumala näkee ja kirjaa muistiin kaiken, mitä ajattelet, teet tai sanot. Kaikki säilytetään tuomiopäivää varten ja esitetään lopulta kaikille ihmisille! Kuka voi paeta elävää Jumalaa?


      • Naurava Neitonen
        sinut. kirjoitti:

        Jos jo mitättömien luonnonhenkien ajatteleminen pelottaa, ajattele tätä: kaikkinäkevä Jumala näkee ja kirjaa muistiin kaiken, mitä ajattelet, teet tai sanot. Kaikki säilytetään tuomiopäivää varten ja esitetään lopulta kaikille ihmisille! Kuka voi paeta elävää Jumalaa?

        Minä en näe jumalaa, joten jumala ei näe minua. Jumala on sokea, jos antaa maailman olla näin kurja. Jos jumala ei rankaise niitä, jotka sen oikeasti ansaitsevat, kuten pedofiilit, sovinistit, aktivistit, EU-poliitikot..., niin miksi hänen sanallaan olisi minulle merkitystä?
        Jumala ei ole yksin, sillä kaikkien sielut ovat tasavertaisia hänen kanssaan. Hän on kuin tyhmä pieni lapsi, joka tunkee taskuunsa sammakon ja vaatii tätä rakastamaan ja tottelemaan itseään.


      • AROSUSI-09
        sinut. kirjoitti:

        Jos jo mitättömien luonnonhenkien ajatteleminen pelottaa, ajattele tätä: kaikkinäkevä Jumala näkee ja kirjaa muistiin kaiken, mitä ajattelet, teet tai sanot. Kaikki säilytetään tuomiopäivää varten ja esitetään lopulta kaikille ihmisille! Kuka voi paeta elävää Jumalaa?

        Tuolla määritelmällä Jumala voisi olla esimerkiksi poliisin,kauppaketjujen,turvakameroiden ja veroviraston muodostama koneisto jossa on kaikki sinusta ja minusta kohdusta hautaan.Onko valvontakameran linssi Jumalan 3. silmä? Kuka vartioi Jumalaa?


      • Kristallikuu
        sinut. kirjoitti:

        Jos jo mitättömien luonnonhenkien ajatteleminen pelottaa, ajattele tätä: kaikkinäkevä Jumala näkee ja kirjaa muistiin kaiken, mitä ajattelet, teet tai sanot. Kaikki säilytetään tuomiopäivää varten ja esitetään lopulta kaikille ihmisille! Kuka voi paeta elävää Jumalaa?

        Teidän kristittyjen Jumala on aika outo tapaus. Yksi olento joka voisi kiinnittää huomionsa kaikkiin universumin kolkissa tapahtuviin asioihin ja olla kaikkialla yhtaikaa. Uskon että jumaluuksien toimintaa kaunistellaan aika lailla. Luulenpa että kreikkalaiset olivat oikeassa siitä että jumaluudet ovat inhimillisiä.


    • AROSUSI-09

      niitä löytää jopa kaupungin metsistä;)

      • Cyberanimal

        ne myös voivat löytää sinut, seurata sinua ja aiheuttaa hämmennystä.


      • AROSUSI-09
        Cyberanimal kirjoitti:

        ne myös voivat löytää sinut, seurata sinua ja aiheuttaa hämmennystä.

        Mitä itse olen näihin varsinaisiin metsien asukkaisiin törmäillyt,niin arkoja ovat,eivätkä lähde seuraamaan.Onko sinulla kokemuksia seuraavista keijuista tai peikoista?


      • Cyberanimal
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Mitä itse olen näihin varsinaisiin metsien asukkaisiin törmäillyt,niin arkoja ovat,eivätkä lähde seuraamaan.Onko sinulla kokemuksia seuraavista keijuista tai peikoista?

        löytyy ihan kansantaruissammekin juttuja, vai mitäköhän muuta mm. hiidet, näkit ja peikot ovat olleet eksyttäesään jengiä metsään ja hukuttaessaan pikkulapsia?

        Toisaalta nykyinen saastuttaminen ja luonnonvarojen järjetön käyttö näkyy myös metsänhengissä ja osa on muuttunut "saastuneiksi", tummemmiksi ja ilkeämmiksi, tosin syystäkin. Joissakin citymetsissä tuntee suoraan, ettei ihmisiä toivoteta sinne tervetulleeksi ja siellä nämä tummat henget seurailee sinua kunnes poistut sieltä. Kyllä demonit ja aaveet erotaa niistä, sillä näillä luonnonhengillä on suora yhteys luontoon, vaikkakin hiukan kieroon kasvanut. Ja niiden pääsyy kiusantekoon on halu suojella metsää ja katkeruus/viha ihmisiä kohtaan, koska he eivät
        osa käyttäytyä metsässä luontoa vahingoittamatta.

        On totta, että "puhtaat" metsänhenget ovat arkoja ja suurin osa ystävällisiä. Niitäkin löytyy citymetsistä mutta huomioipa seuraavan kerran mistä löydät niitä, yleensä se on joku pieni plantti turmeltumatonta osaa metsää, minne harvemmin valtaväestö rämpii.


      • AROSUSI-09
        Cyberanimal kirjoitti:

        löytyy ihan kansantaruissammekin juttuja, vai mitäköhän muuta mm. hiidet, näkit ja peikot ovat olleet eksyttäesään jengiä metsään ja hukuttaessaan pikkulapsia?

        Toisaalta nykyinen saastuttaminen ja luonnonvarojen järjetön käyttö näkyy myös metsänhengissä ja osa on muuttunut "saastuneiksi", tummemmiksi ja ilkeämmiksi, tosin syystäkin. Joissakin citymetsissä tuntee suoraan, ettei ihmisiä toivoteta sinne tervetulleeksi ja siellä nämä tummat henget seurailee sinua kunnes poistut sieltä. Kyllä demonit ja aaveet erotaa niistä, sillä näillä luonnonhengillä on suora yhteys luontoon, vaikkakin hiukan kieroon kasvanut. Ja niiden pääsyy kiusantekoon on halu suojella metsää ja katkeruus/viha ihmisiä kohtaan, koska he eivät
        osa käyttäytyä metsässä luontoa vahingoittamatta.

        On totta, että "puhtaat" metsänhenget ovat arkoja ja suurin osa ystävällisiä. Niitäkin löytyy citymetsistä mutta huomioipa seuraavan kerran mistä löydät niitä, yleensä se on joku pieni plantti turmeltumatonta osaa metsää, minne harvemmin valtaväestö rämpii.

        Eli metsien tummat henget ovat vain metsien vihainen luonto,jota voi lepyttää tervehtimällä metsää sinne saapuessaan ja antamalla jonkun pienen uhrin.Bonuspisteitä plopsahtelee,kun vähän vielä siivoilee metsiin kylvettyjä roskia./Uskon siihen,että ylettömän saastuttamisen aika tukehtuu omaan mahdottomuuteensa ja aurinkoisempaan aikaan.


      • Cyberanimal
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Eli metsien tummat henget ovat vain metsien vihainen luonto,jota voi lepyttää tervehtimällä metsää sinne saapuessaan ja antamalla jonkun pienen uhrin.Bonuspisteitä plopsahtelee,kun vähän vielä siivoilee metsiin kylvettyjä roskia./Uskon siihen,että ylettömän saastuttamisen aika tukehtuu omaan mahdottomuuteensa ja aurinkoisempaan aikaan.

        ihminen tuhoaa itse itsensä ja luonto joutuu toipumaan suuresta katastrofista. tiedä tuota.

        Pahantahtoisia metsänhenkiä tosin voi yksi henkilö lepytellä ja saada siten kulkea rauhassa metsässä, mutta se ei poista niiden olemassa oloa tai muuta niitä puhtaiksi. niinkauan kuin ihmiet tekevät piittaamattomasti miten tekevät, niitäkin liikkuu metsässä ja siitä saattaa myös juontua joidenkin iisten suoranainen inho metsiin ja luontoon. Sillä vaikka niitä ei havaitsisikaan, sen kyllä tuntee, jos metsä on vihamielinen sinua kohtaan.


      • tontun kaveri
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Eli metsien tummat henget ovat vain metsien vihainen luonto,jota voi lepyttää tervehtimällä metsää sinne saapuessaan ja antamalla jonkun pienen uhrin.Bonuspisteitä plopsahtelee,kun vähän vielä siivoilee metsiin kylvettyjä roskia./Uskon siihen,että ylettömän saastuttamisen aika tukehtuu omaan mahdottomuuteensa ja aurinkoisempaan aikaan.

        Kun minä ja minun pikkusisko oltiin metsässä tekemässä puumajaa niin sitten kuulin jotain ääntä pensaan takana pikkusiskoni ja minä vähän ihmetektiin kuka se oli se oli sielä vieläkin sitten menimme lähemmäs ja sielä oli joku puna lakkinen olio se oli varmaankin tonttu sitten me mentiin puskan viereiseen puun luokse se oli sielä voeläkin sillä oli vaaleat letitetyt hiukset ja sillä oli harmaat housut ja punainen takki sitten kun sanoimme Moi sitten se lähti äkkiä juoksemaan ja me menimme rakentamaan majaa sitten näimme vielä sen toisen kerran kun lähdimme hakemaan puita syvemmältä metsästä ja se kiillotti sen kenkiä sotten kun se näki meidät niin se sanoi :että hänen nimensä on minni ja että hän on metsätonttu ja se haluaisi olla rauhassa sitten sanoimme että okei ja lähdimme pois mutta se juoksi meidän perässä kunnes me huomattiin ja pysähdyimme se antoi meille veistetyn tontun ja 5€ kiitoksesi siitä että annoimme olla hänen rauhassa. Ja ettemme kertoisi siitä mitään ja se sanoi että se asuu meidän pihan metsässä jonkun ison ja leveän puun alla ja meistä tuli kavereita menin sinne metsään taas ja leikimme sielä yhdessä piilosta niin meistä tuli kavereita käyn sieläelkein joka päivä


      • Miina04

        Onko totta ja mikä metsä en menisi sen luo vaan haluaisin tietää minkä laisissa paikoissa ne asuvat


    • AVortac

      Mun näkemykseni mukaan tontut, keijut jne. elävät eetteritasolla. Siten heidän näkemisensä on luonnollista eläimille, lapsille yms. joilla on vielä tallella luontainen kyky nähdä korkeammille tasoille, mutta aikuisilta tämä kyky on usein ummehtunut, unessa, turrutettu jne..

      Mutta sitä voi harjoittaa. Käsittäisin, että jos kykenee näkemään ihmisen auran, niin silloin on hyvä mahdollisuus myös nähdä eetteritason olentoja.

      - Vortac

      • heppu.

        Juoppohullut näkevät pikku-ukkoja, ne lienevät eetteritason olentoja. Eivät kuitenkaan tonttuja


      • ghgffcgjgf
        heppu. kirjoitti:

        Juoppohullut näkevät pikku-ukkoja, ne lienevät eetteritason olentoja. Eivät kuitenkaan tonttuja

        Juoppohullut, alkoholistit ym. näkee niitä siksi että runsas alkoholin tai muiden päihteiden käyttö hajottaa sitä verhoa, joka tavallisilla ihmisillä pitää toiset tasot näkymättömissä. Samasta syystä juopot joskus tappelevat ja juttelevat "näkymättömien" olentojen kanssa.


    • Kristallikuu

      Niinkutsutut entit ovat tavallisia puita joilla on silmät. Näin lukuisia enttejä viime talvena sen jälkeen kun koin oudon tunteen joka veti minua hullun lailla metsään. Enttejä oli ehkä noin viisikymmentä tien toisella puolella. Vähän sen jälkeen kuulin metsästä oudon ulvaisun.

    • puunhalaaja.hippi

      Asuin pienenä maalla, jossa ei talomme viereisessä metsässä liikkunut paljoakaan porukkaa, joitain marjastajia vain syksyisin. Joskus noin 6-vuotiaana olimme kaverini kanssa leikkmässä metsän laidalla pienen puron luona. Yhtäkkiä jotenkin jähmetyin paikoilleni ja aloin tuijottaa puron toiselle puolelle. Sitten näin aivan lyhyen hetken, pienen vilauksen ajan, puron toisella puolella suuren männyn takaa kurkkaavan vähän itseäni pienemmä ihmismäisen hahmon, jolla oli heleänsininen mekko ja pitkät oljenkeltaiset hiukset. Luulisin sen hymyilleen. Olin sen hetken ikäänkuin transsissa, mutta palauduin entiselleni lähes saman tien olennon hävittyä ja ihmettelin kaverilleni, mikä puron toisella puolella vilahti. Hän ei ollut nähnyt mitään.

      Samana kesänä seisoskelin pihatiemme päässä, jossa tienviereistä peltoa rajaavan ojan reunassa muutoin aukealla paikalla kasvoi kolme pienehköä kuusta. Äsken kuvailemani välähdyksen tavoin näin kuusten luona suunnilleen itseni kokoisen ukonkäppänän, jolla oli tummanruskeat vaatteet, joissa oli myös jotain punaista, ja pitkä parta.

      Noin viikko sitten olin pääkaupunkiseudulla eräässä metsässä, joka ei ole keskellä kaupunkia vaan aika syrjässä, keräämässä kasveja. Yhtäkkiä minulle tuli sellainen olo, että joku tarkkailee minua puiden lomasta. Tunne tuli yhä vahvemmaksi, ja lopulta tajusin, että tarkkailijoita oli kaksi. Kuljin eteenpäin pysähdellen välillä poimimaan lehtiä. Tarkkailijat tuntuivat seuraavan. Ne olivat aluksi kauempana, mutta tulivat muutaman metrin päähän. Minusta tuntui, että ne tahtoivat kieltää ottamasta samasta paikasta liikaa kasveja.
      Sanoin niille mielessäni, että olin aikeissa lähteä kohta ja kiitin heitä jo keräämistäni kasveista. Pian sen jälkeen tunne tarkkailusta hävisi.

      Luonnonhenkiä todella on, ja uskon suurimman osan olevan hyväntahtoisia. Olen huomannut oloni olevan hyvin rauhallinen niiden läsnäollessa.

    • eräs.

      Onhan niitä..:)
      En kyllä uskonut niihin ennenkun itse näin tontun pihan laidalla, arka tapaus~

    • minä vaan

      mä en oo koskaan nähnyt keijuja, mutta uskon niihin koko sydämestäni.

    • kokija

      Keijut, tontut, haltijat edustavat luonnossa vallitsevia energioita. Voi niitä sanoa pelkiksi energioiksikin. Omalla tasollaan ne ovat energiapyörteitä ilman kuvaa. Kun ihminen on lähettyvillä, nuo pyörteet voivat projisoida itsestänsä kuvan. Esim. erään kalliokasvin keiju projisoi itseensä kyseisen kasvin vihreitä silmuja. Tästä voi tunnistaa, mitä kasvia se hoitaa. Keijun muoto kertoo suoraan sen tehtävän ja mitä se opiskelee. Kun se on saanut kurssin suoritettua, sen muoto muuttuu ja siitä tulee haltija. Haltija valvoo keijujen joukkoa. Keijujen/haltijoiden ja ihmisten suurin ero on se, että keijujen on mahdotonta tuntea pelkoa. Kun kitkemme tämän ominaisuuden itsestämme, voimme astua heidän valtakuntaansa niin etteivät he karkaa pois. Jotta ylipäänsä keijuja ja haltioita voi tarkkailla, tulee olla rauhallinen ja ehdottomasti kaikki ihmismäinen pelko ja aggressiivisuus pois päältä. Keijujen tehtävä on opettaa meille iloa vastapalvelukseksi siitä, kun meidän ohjaajamme (muinaiset ihmiset) opettivat heille vastuuntuntoa. Pienet lapset pystyvät toisinaan näkemään ilman treeniäkin, kun ovat viattomassa tilassa. Myös meren pohjassa on ihmeellisiä eliömuotoja, joita ei löydy biologian kirjasta.

      Keijut eivät välttämättä tarvitse ihmisiä, sillä niiden elämänvirta etenee vääjäämättä ilman meitäkin. Mutta ihmisten on vielä valittava positiivisuus ja ilo. Tässä mielessä ihmiset tarvitsevat keijuja tai heidän ominaisuuttaan haltioitunutta iloa. Se on kuin ihmisten tuntema iloinen hurmos, jossa he ovat aina. Ihmisille tuo ilo on sensijaan huippukokemus. Tästä ilonhuumasta johtuu se, että kukkaiskeijut ja näiden haltijat tuntuvat olevan leikkisiä.

    • Tonttutyttö

      Olen nähny siskoni kanssa tontun valon (punaisen), kun se kiersi naapurimme ikkunoissa. Olimme tosin silloin lapsia. Illan ja yön aikana ei satanut lunta, joten kävimme katsomassa, mitä siellä näkyy. Pienet jalanjäljethän siellä oli. Kenenkään meidän jalka ei siihen sopinut.

    • 13-vuotiastyttö

      Olisihan se kiva nähdä joskus tonttu. Juttusillekkin olisi mukava päästä, mutta taitavat olla niin arkoja tapauksia, ettei onnista. Pääsisi mukavasti joulutunnelmaan, jos näkisi vilauksenkin.

    • akfjhksdjag

      Yleensä ihminen saa katsoa peiliin tilanteessa, jossa ei tällaisia näe. Kun aika on kypsä, ja ihminenkin, niin niitä alkaa näkeä. Tapio Kaitaharjun kirjoista saa käsitystä asiasta.

      Herkät ihmiset, lapset ja muut kyllä näkevät. Lapsilta kyky tosin hiipuu pikkuhiljaa pois.

      Vaikka puhutaan kyvyn kehittämisestä, on kyse kai oikeastaan enemmän turhan ylimääräisen poistamisesta jolloin todellinen sisin tulee esille. Ei siis kyvyn opettelua vaan vanhan muistamista.

    • t-phänninen

      itse olen se tonttu - pekka hänninen
      ahneutta pois maailmasta rukoilen

      on päälläni punainen tupakkinuttu
      ja joka aamu syön puuroni, se on selvä juttu
      rämeellä ryömingin ja piilohon aartehet laitan
      selväksi syömingin, kun taskuihin ne taitan

      itse olen se tonttu - pekka hänninen
      ahneutta pois maailmasta rukoilen

      tuli leijana palaa kun vasten piippuni sauhuu
      mut on maailmassa liikaa nykyään sitä tyhjän ikästäkin pauhuu
      kilpailu tulloo kun ahneus täällä uhkaa
      jokainen sitä aina jänkkätää voi, pian maailma on pelkkee tuhkoo

      itse olen se tonttu - pekka hänninen
      ahneutta pois maailmasta rukoilen
      valkea sammuu pois saasteilta salon
      vaan vielä parit pölkyt minä nuotiohon halon
      ihmetellä täytyy, se onkin tontun juttu
      miksi kun puuroo nykyisin keitetään, liian harmaata on huttu

    • t-phänninen

      "Keijut, tontut, haltijat edustavat luonnossa vallitsevia energioita. Voi niitä sanoa pelkiksi energioiksikin. Omalla tasollaan ne ovat energiapyörteitä ilman kuvaa. Kun ihminen on lähettyvillä, nuo pyörteet voivat projisoida itsestänsä kuvan. Esim. erään kalliokasvin keiju projisoi itseensä kyseisen kasvin vihreitä silmuja. Tästä voi tunnistaa, mitä kasvia se hoitaa ... "

      oon itse se hännisen poejan tonttun kloppi
      jos arvealet niin kysäsen, tässä vaikea sulle on knoppi

      en ruppee energijaksi pyörimmään
      on pää jo muutenkin pyörällä liikaa
      tasajalkaa kun tonttuilla hyörimmään
      syön kallaakin harrija, siikaa

      oon itse se hännisen poejan tonttun kloppi
      jos arvaelet niin kysäsen, tässä vaikea sulle on knoppi

      itse tiijä en keijjuista, keikarreista
      nekkiin suriseevat niin mennen ja lähden
      mänen myttyrään liijoista minä mitalleista
      ihme purinata turhan kunniattomuuen vuan tähden

      oon itse se hännisen poejan tonttun kloppi
      jos arvaelet niin kysäsen, tässä vaikea sulle on knoppi

      niin tuntuu että arvon haltijoissa noissa
      ylpeyttä ja koulutusta lankeemukseen astin on
      itte vuoan kalastan, kylvenniin pikku puroissa noissa
      ja rehvakkaasti rettelöin yli jokaisenkin kallion

    • Anonyymi

      Nään, mutta omistan skitsofrenian

    • Anonyymi

      Keijut, tontut, nymfomaanit. Kaikki samaa. Eli ei ole mitään näistä olemassa, ainoastaan saduissa ja mielikuvituksessa.

      • Anonyymi

        Kielikuvia on mielinmäärin heikunkeikun projisoiden on ojannaskalit sitä varten että niitä tarten, että pienenä pyörillä pääsen ja ylös sieltä pohjalta pinnien kera kasvien läpi. Muuttunut ei enää alvarinjuuri ole nuutunut kun kasvinköykään kierteellä kiikutan ja itseni sieltä köykäältä pois ylös liikautan vaan on se ojassa keppinä mulle köykään käyrämön laaksojen ylitse. Älkää tulko siis katsomaan kylitset vaan kaupunkien kiiltävien joitten yli linnutkin saa lentää. Ei taivaalla ole kaarisateen siivetönkään linnun peli vaan kaartaen sen yhi ne entää.

        Jos nymfit maanikot ja luistelevat muut kuvitustaan oisikin niin murhetta vain mustan väärtiin ne muistais iloin puintiin. Ja uusi muutos kesäsyliin ne eivät silloin menisikään yli vaan vainen jatkaisivat yli purojen yli pomppivien kuin tontut tuoliin istuen vain tavaksi asti piirtämää. Ja kaikkia pikku tavaroitaan vain epäuskoisten ihmisten niitten kiusaksi ja maan vaivaksikin välillä siirtämään. Että muistaisivat kaukaisesti yhä tuon toisenkin maan. Jonne ehkä joku hetki aina kesän tai aivoin mieli kai ihan milloin vaan. Mutta jos ei niitä enää olemassa näy niin silloin hallaan synkään ihmismieli sotaan kauheuteen vaan musertua voi ja koettaan hälyyn.

        Siksi myös on varoitus tässä ja pitää ei liioin uskoa luottaa ja muistaa. Ei voi koskaan uskomatta olla tonttujen maahan varo keijukaisiin tai kai ehkä haltijakin voi jotain sulle yhä tuottaa. Mutta luista ylpeys tavan tavattoman se yksi ja muu turmion yllä liikkuen varoitus käy yli maan. Jos et enää henkiin usko luonnon ikunäytelmään niin turmion tuhoon käypi silloin ihminen vaan !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielikuvia on mielinmäärin heikunkeikun projisoiden on ojannaskalit sitä varten että niitä tarten, että pienenä pyörillä pääsen ja ylös sieltä pohjalta pinnien kera kasvien läpi. Muuttunut ei enää alvarinjuuri ole nuutunut kun kasvinköykään kierteellä kiikutan ja itseni sieltä köykäältä pois ylös liikautan vaan on se ojassa keppinä mulle köykään käyrämön laaksojen ylitse. Älkää tulko siis katsomaan kylitset vaan kaupunkien kiiltävien joitten yli linnutkin saa lentää. Ei taivaalla ole kaarisateen siivetönkään linnun peli vaan kaartaen sen yhi ne entää.

        Jos nymfit maanikot ja luistelevat muut kuvitustaan oisikin niin murhetta vain mustan väärtiin ne muistais iloin puintiin. Ja uusi muutos kesäsyliin ne eivät silloin menisikään yli vaan vainen jatkaisivat yli purojen yli pomppivien kuin tontut tuoliin istuen vain tavaksi asti piirtämää. Ja kaikkia pikku tavaroitaan vain epäuskoisten ihmisten niitten kiusaksi ja maan vaivaksikin välillä siirtämään. Että muistaisivat kaukaisesti yhä tuon toisenkin maan. Jonne ehkä joku hetki aina kesän tai aivoin mieli kai ihan milloin vaan. Mutta jos ei niitä enää olemassa näy niin silloin hallaan synkään ihmismieli sotaan kauheuteen vaan musertua voi ja koettaan hälyyn.

        Siksi myös on varoitus tässä ja pitää ei liioin uskoa luottaa ja muistaa. Ei voi koskaan uskomatta olla tonttujen maahan varo keijukaisiin tai kai ehkä haltijakin voi jotain sulle yhä tuottaa. Mutta luista ylpeys tavan tavattoman se yksi ja muu turmion yllä liikkuen varoitus käy yli maan. Jos et enää henkiin usko luonnon ikunäytelmään niin turmion tuhoon käypi silloin ihminen vaan !!!

        hienoa!
        olet myös runoilija.
        mistä tuo kaikki tulee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hienoa!
        olet myös runoilija.
        mistä tuo kaikki tulee?

        tuo kaikki se tullee toisesta maailmasta. ja siellä meillä tonttuloilla mukavoo on vasta. kiikutaan ja köykitään ja oljuutta me juuvaan. riemua ja raekkautta kaekkein pöytään pyritään me tuomaan.

        mutta pirun kiikkulaeset, peikot tai menninkäiset monet. ei ne kaikki kiiku samaan tahtiin, eikä pyri ukkosvahtiin, liekö liian levottomet? ihmislapset läyryileevät, laskee markkinoita, turhiakin töitä, luontoa eivät enää ymmärrä, vaan kiristävät sitä sekä vöitä.

        liirunlaarumit rukkoillessa ja siinä maailma mennen tullen. kiirettäkun pittäävät liikoo, unohtuuvat ne omat turpajouhetkiin lummeen. mitäpä me tontut tekisimme, jos ee naavaa kasvas alta kasvoen? siitäpä vauvan pyllyihon laella näkys posket rasvoen. vaekka puna poskillaanniin metsän pikkiumiehillä joskus väläkkyy. ei senkään tarvii jatkuvasta naamakarvaen alta kärkkyy.

        joskus jossaen toises muodos, me voejaan näyttäytyä vieläkin ihmisille. vaekka paljon vielä eppäilyttää muuan santtu sekä ville. ja monet muutkiin tonttuloeta, eivät ennää usko eekä muista. vääkyyvät ja vikisöövät, ne tarinoita on ennee muinaismuistoin, tai jostain lasten suista.

        kauvat ellää legendat ja oikeet tonttuparran pitäjättiin. puutarhaas syöp vuan etanat, ja unohtunut on talousnuoraan tiskirättiin. vaan myö tontut tomerat kuin bumerangit verrattomat, jos yhä riittä oikeeta hyvvee mieltä. ommoo ymmärrystä herrattomat. liikaa ee piä vielään uskoo hötkötyksiin kaupungin herraen. ja vielä meitä tonttuloetaen olemassa riittää, yhtä paljon tai vähän vaelle kuin silloin kauan kauan sitten yhenniin kerraen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe