huijari netissä

naivi

Ostin yksityiseltä henkilöltä festarilipun, ja asia oli sovittu niin, että laitoin rahat tilille ja lipun piti lähteä postiin. Festarit alkoivat ja minä jäin ilman lippua.
Onko minulla mitään oikeuksia saada rahojani takaisin? En ole vielä tehnyt rikosilmoitusta, kun ajattelin vielä odottaa,
sillä myyjä lupasi palauttaa rahat, kylläkin vasta kun saapuu kahden viikon lomamatkaltaan. Vähän epäilyttää. Tai oikeastaan aika paljonkin. Googlettaessani hänen nimensä, huomasin, että ei ollut ensimmäinen huijauskerta. Hitsi soikoon, mitäs tässä nyt oikein tekisi..

38

28103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä liity kuluttajansuojaan tuo mitenkään. Olisit googlettanut nimeä ennen kauppoja. Nyt voit tehdä rikosilmoituksen, toinen asia sitten kokonaan on näetkö koskaan rahojasi.

    • menee huijaukseen

      Minulla on nyt ainakin 50 tuttavaa, jotka ovat tulleet huijatuksi nettikaupassa. Tavaraa ei ole kuulunut, se on ollut aivan jotain muuta kuin luvattu. Yritys/yksityinen kadonnut maan alle ja tappiota on tullut. Ystäväni ovat sanoneet, että se nyt oli vain muutamia kymmeniä euroja, ei jaksa ruveta tappelemaan ja homma jatkuu. Jos edes sinä jaksaisit, niin saataisiin yhdeltä huijarilta luukut kiinni, nimittäin nettikauppa on mukava asia, mutta nämä "roistot" pilaavat sen.

    • ...
      • JMJ

        Qstockin lippu?


      • naivi
        JMJ kirjoitti:

        Qstockin lippu?

        Ei, kun oli ruisrockin lippu.


    • Huijaamaton

      Anna tuolle juilalle joku takaraja, mihin mennessä rahat on palautettava. Jos mitään ei tapahdu, tee rikosilmoitus. Jos tuo otus on varaton, saattaa rahojen takaisinsaaminen kestää, mutta toivossa on hyvä elää...

      • että teit

        r-ilmoituksen, silti huijaukset jatkuvat. Älkää lähettäkö rahaa tileille, käteiskauppaa vaan.


    • ohjeistusta

      Kaikki, jotka tulette huijatuksi käydessänne kauppaa ja jäädessänne ilman ostamaanne tuotetta: Tehkää ihmeessä rikosilmoitus asiasta, nähkää sen verran vaivaa. Näin teillä on edes pieni mahdollisuus saada omanne takaisin ja rikoksentekijälle tulee sitä suurempi tuomio, mitä enemmän hänellä on rikkeitä! Muutenhan poliisi on melko voimaton asian suhteen...

    • 111111111

      Nettihuijarit kauppasivat olematonta tavaraa
      14.7.2006 10:15

      Joensuun poliisi tutkii eri puolille Suomea ulottunutta internetin välityksellä tehtyä petosvyyhteä.

      Rikoksista epäiltyinä on poliisin mukaan 21-vuotias nainen ja 22-vuotias mies. Petokset tehtiin Espanjasta käsin.

      Nainen saatiin kiinni 23. kesäkuuta Espanjassa liftausmatkalla, ja hänet luovutettiin Suomeen viime viikolla. Vangittuna ollut nainen on nyt määrätty matkustuskieltoon. Poliisi etsii edelleen miestä, jonka uskotaan oleskelevan jossain Euroopassa.

      Internetissä kaupattiin muun muassa pääsylippuja ja tietokoneen osia. Myynnissä olleen yksittäisen tavaran hinta oli 50-500 euroa. Poliisin mukaan mitään ei ollut edes tarjolla, vaan toiminta perustui petokseen.

    • minä myös

      sama juttu. Onko asiat edenneet mihuinkään asian omaisilla? Miten kannattaisi edetä? Poliisin kautta ainakin, mutta onko tämä henkilö todellinen ja voisikohan hänen luokseen tehdä visiitin? Onko kukaan nähnyt/puhunut hänen kanssaan? Numerotiedustelun mukaan asuu kouvolassa? Kuka tuntee?

      • ..Todellinen

        Puhelintiedustelun mukaanhan tämä otsikossa mainitun tyypin osoitetiedot menee erään yrityksen liittymään. Itse olin samassa jamassa ko. tyypin johdattelemana muutama viikko sitten; rahat katosivat, tavaraa ei näkynyt. Ja voin sanoa että v*tutti ihan s**tanasti.

        Sain lopulta rahat takaisin siten että juttelin ko. tyypin faijan kanssa, ja pappa betalade. Eihän se lopulta vitutusta siitä helpottanut että festariliput jäivät saamatta ja tapahtuma myytiin loppuun, mutta ainakin sai rahat back. Tiedä sitten kumpi painaa enemmän: uhkailu viranomaisten kanssa vai isukin sana? Vaiko kumpikaan?


      • että sait rahasi
        ..Todellinen kirjoitti:

        Puhelintiedustelun mukaanhan tämä otsikossa mainitun tyypin osoitetiedot menee erään yrityksen liittymään. Itse olin samassa jamassa ko. tyypin johdattelemana muutama viikko sitten; rahat katosivat, tavaraa ei näkynyt. Ja voin sanoa että v*tutti ihan s**tanasti.

        Sain lopulta rahat takaisin siten että juttelin ko. tyypin faijan kanssa, ja pappa betalade. Eihän se lopulta vitutusta siitä helpottanut että festariliput jäivät saamatta ja tapahtuma myytiin loppuun, mutta ainakin sai rahat back. Tiedä sitten kumpi painaa enemmän: uhkailu viranomaisten kanssa vai isukin sana? Vaiko kumpikaan?

        Mistäs sait isukin numeron, minullakin olisi hänelle vähän asiaa...


      • tiedot julki
        ..Todellinen kirjoitti:

        Puhelintiedustelun mukaanhan tämä otsikossa mainitun tyypin osoitetiedot menee erään yrityksen liittymään. Itse olin samassa jamassa ko. tyypin johdattelemana muutama viikko sitten; rahat katosivat, tavaraa ei näkynyt. Ja voin sanoa että v*tutti ihan s**tanasti.

        Sain lopulta rahat takaisin siten että juttelin ko. tyypin faijan kanssa, ja pappa betalade. Eihän se lopulta vitutusta siitä helpottanut että festariliput jäivät saamatta ja tapahtuma myytiin loppuun, mutta ainakin sai rahat back. Tiedä sitten kumpi painaa enemmän: uhkailu viranomaisten kanssa vai isukin sana? Vaiko kumpikaan?

        voitko laittaa yrityksen nimeä edes tänne, olen kyllä jo tehnyt rikosilmoituksen,se numero mikä mulla on ja suomi24 niin tiedustelussa salaisia.Numerot hälyttää mutta ei vastaa, yllätys.KIITOS


      • perikunta
        tiedot julki kirjoitti:

        voitko laittaa yrityksen nimeä edes tänne, olen kyllä jo tehnyt rikosilmoituksen,se numero mikä mulla on ja suomi24 niin tiedustelussa salaisia.Numerot hälyttää mutta ei vastaa, yllätys.KIITOS

        löytyy samaisella sukunimellä toimivasta vaateliikkeestä kouvolasta.


      • huijattu!!!!

        Olen 100% varma että postista ei tule mitään itse olen odotellut jo viikon ja mitään ei ole näkynyt kävin sitten eilen tekemässä rikosilmoituksen tyypistä,

        Rikosilmoituksen voi tehdä kätevästi netissä osoitteessa www.poliisi.fi

        Kaikki tekemään rohkeastin rikosilmoitusta, eihän siinä mitään menetä!


      • saman niminen

        Heippa... Ymmärrän kyllä todella miten kauheaa on tuollainen huijaaminen ja kannattaa tehdä rikosilmoitus ilmanmuuta... Toisaalta itseäni saman nimisenä henkilönä harmittaa nämä viestit missä nimi mainitaan , Koska mitä varmaan on useampia,,, Useampi ystäväni on minulle sanonut, että googletappas oma nimesi ja sieltä pamahtaa nämä huijari tekstit,,, No tottakai itsekin varoittaakseni muita varmaan laittaisin nimen mukaan varoittaakseni muita ja toivottavasti asiat jo selvinneet,,,


    • taas huijaamassa

      törmäsin häneen huuto.net palvelussa, onnekseni olin varovainen :D

    • uhuh3465ohou

      varokaa taitaa tehdä tätä samaa minna perälä nimellä!!!

    • b dcbv

      Henoa nostaa ikivanha keskustelu ylemmäs, joka ei edes kuulu tälle palstalle millään tavalla.

    • Nyt ketuttaa niin h.......sti, jouduin tuon Jani kaiposen huijaamaksi, en älynny käydä googlettaa kaverin taustoja, mutta kun ei tavaraa alkanu kuuluun, niin sit käväisin katsoo ja kaverihan on näköjään ihan pro tässä huijaamisessa.
      En oo aiemmin joutunut tällaisten kohteeksi, yleensä ollu hyvä vainu huijareiden suhteen, mutta taisin sit peräjälkeen joutua kahdesti samalla kertaa. Kehoitan varomaan Johannes Honkanen nimistä kaveria.. Kellään kokemuksia samannimisestä herrasta?

    • nyrkilla

      Vasikointihan se on ainut tapa hoitaa asiat. Eikun pesäpallomaila auton takakonttiin ja oville käymään. Minua kerran huijattiin nettikaupassa. Odottelin kaksi viikkoa eikä puhelinta kuulunut. Sitten otin selvää myyjän osoitteen ym ja menin kaverin kanssa käymään ovella, siellä oven avas kyseisen huijarin kämppis/avovaimo ja mentiin sit sisälle odottaa. Ukko ilmesty noin tunnin odottelun jälkeen kotiinsa ja siinä sitten todella lyhyen keskustelun jälkeen kaveri paskat housussa kaiveli rahat takaisin bensakulujen kera. EI se rikosilmoitus mitään auta, nuo huijarit ovat varattomia ja niiltä ei rahoja tule takaisin saamaan..

    • Huijattu

      Segret Garden
      Onko muilla kokemusta tästä kyseisestä yrityksestä, tämähän on paljon esillä mm. messuilla ja heillä on myös nettikauppa. Heidän liikkeensä sijaitsee Fiskarsissa. Myyvät erittäin romanttisia kauniita naisten puutarhavaatteita ja tarvikkeita.
      Itsellä on huono kokemus tästä yrityksestä. Tilasin sieltä kumpparit ja maksoin luottokortilla 78 €, palautin saappaat saman tien koska ne olivat liian aivan isot - rahapalautusta en ole vieläkään saanut heiltä ja nyt on kulunut 2 kuukautta maksusta. Olen soittanut sinne ja sain jonkun henkilön vastaamaan puhelimeen ja hän lupasi selvittää asian ja soittaa pian takaisin, mutta soittoa ei kuulunut eivätkä vastaa sähköposteihin lainkaan, kun kyselen palautuksesta. Heidän sivuilla luvataan suorituksen palautus parissa päivässä. Ensimmäinen kerta kun törmään nettikaupassa tällaiseen ja tuntuu tosi pahalta tällainen ja pelkään että en saa rahojani takaisin ollenkaan.
      Pankkini on nyt alkanut selvittää tätä ja laittanut Secret Gardenille selvityspyynnön ja kuluttaja –asiamiehen kanssa aletaan myös hoitaa asiaa. Varokaa vaan tätä yritystä!

      • Hui Jari

        Eikös ikivanha periaate ole se, että on moraalitonta olla huijaamatta hyväuskoisia hölmönä.


    • Tulaftg

      Saman niminen henkilö huijasi minulta nyt maaliskuussa 70e Tori.fissä. Mahtaakohan olla sama tyyppi kyseessä? Rikosilmo tehty 30.3. mutta vielä vireillä, poliisin yhteydenottoa odotellessa.

      • Anonyymi

        Taisi huijata minuakin, just tula ftg


      • Anonyymi

        Kyllä, huijasi myös minua ftg:lla viikko sitten. Tehkää rikosilmoitus, jos ei suostu palauttamaan rahoja! Älkää uskoko selityksiin, että postittaa "ensi viikolla".


      • Anonyymi

        Palauttiko rahat sinulle vai teitkö rikosilmoituksen?


    • Anonyymi

      Palautti rahat, luojan kiitos.

    • Anonyymi

      Huijas muakin. Enää ei saa yhteyttä ni tein rikosilmoituksen suoraan.

    • Anonyymi

      Millä nimimerkillä toiminut ja minä päivänä olette tehneet kaupat hänen kanssaan? Ei vastaa enää torissa, mutta fb:ssä on se eka white trash-tyylinen nainen, jolla on lasten kuvia profiili täynnä. Ette voi erehtyä.

    • Anonyymi

      Joo täällä myös tullut saman huijarin huijauksen kohteeksi alkuvuodesta. Laittaa kokoajan Toriin ilmoituksia, pääosin Tula ftg repusta. Nyt alkanut myös kopioimaan häikäilemättömästi kuvia jotka löytyvät selkeästi Googlen kuvahausta sekä myös muista Torin myynti ilmoituksista ( lasten merkkivaatteita ja tarvikkeita) näistä ilmoituksista ei voi enää erehtyä etteikö olisi huijausta. Yleensä tunnistaa siitä että hinnat ovat aavistuksen alemmat. Rikosilmoituksen tehnyt minäkin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Julius Aho FI48 1173 3500 1036 38
      Huijari

    • Anonyymi

      nyt tuli tori huijari..kun laitoin osto ilmoituksen puhelinumero +358451806337
      käyttää nimeä krister askolin espoo nuuksio ja tilinumeroa fi354210010177523
      elkää laittako mitään rahoja tälle herralle laittoi osoiteen missä tavarat sijaitsevat ja minun onneksi kaverini asuu 5min ajomatkan päässä niin ei ole koko taloa eikä mitään annetussa osoiteessa ..

      • Anonyymi

        tiedätkö tän krister askolinin oikea nimi tai osoite, hän huijasi just mua torissa ja sinne meni 80€.... nyt vituttaa..


    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe