hyviä harjoittelupaikkoja

lasten alalla...

Osaako kukaan neuvoa, että mihin olisi hyvä mennä oulussa harjoitteluun (lähihoitajaksi opiskelen)... Olen raskaana ja haluaisin mennä johonkin turvalliseen paikkaan, jossa ei tulisi vauvalle mitään vaaroja.. Paikan tulisi olla lasten-nuorten alalta koska olen erikoistunut sille puolelle. Mitkä päiväkodit /koulut ovat rauhallisia... tai minkä ikäiset lapset koulussa...? Alue voi myös olla kiiminki..

10

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaaja

      Voi hyvä ihminen ei rauhallisia kouluja sekä päiväkoteja olekaan ole vain kotona jos pelkäät lapsia.Ehkä varmaan tulevaasikin.

    • olla

      muutenkin vähän väärällä alalla jos heti automaattisesti oletat lasten kohdistavan sinuun fyysistä väkivaltaa.. Näinhän ei voi sossupuolen ihmisenä toimia. Ja eikös sun pitäis osata sit puhua ittes semmoisesta tilanteesta pois?

    • Adila

      Paikan tulisi olla lasten-nuorten alalta koska olen erikoistunut sille puolelle.

      Eli olet siis viimeistä vuotta opiskelemassa? Onko teillä nyt se pk-jakso vai sairaalajakso? Kuten joku jo mainitsi niin ei varmaan "rauhallisia" päiväkoteja löydykään mutta voithan vaikuttaa ryhmän valintaan. Hakiessa paikkaa kerrot että olet raskaana niin ei sinua laiteta kaikkein "villeimpien" ikäluokkien kanssa työskentelemään. Itse olin raskaana ollessa ensin ihan pienten ryhmässä mutta vaihdoin sitten "eskariryhmään".
      Koulut on sitten varmaan niitä "rauhallisempia" paikkoja sinun kannaltasi, osaavat jo hieman varoa muita ihmisiä, ym. Eikä kouluissa tartte enää nostella lapsia, tmv. ;)

      • kö?

        Enhän toki tarkoittanut, että pelkäisin lapsia, MUTTA toki jokainen vastaavassa tilanteessa oleva ihminen ymmärtänee että JOS lapsi on todella toivottu ja vihdoinkin saatu pysymään sisällä (lukuisien keskenmenojen takia), ei sitä silloin haluaisi menettää jonkun agressiivisen lapsen takia. Tai väärin valitun harjoittelupaikan vuoksi. Kuten monet on joskus varmasti huomanneet, lapset eivät ole mieleltään niinkuin aikuiset. He eivät osaa ottaa vastuuta teoistaan järkeen käyvästi. Eikä kyllä toki koskaan aikuisetkaan, mutta he toki joutuvat vastuuseen teoistaan..

        Päiväkoteja on moneen lähtöön, ne missä itse olen ollut, oli toinen niistä rauhallinen ja lapset lepposempia, kun taas toisessa päiväkodissa eräs poika löi minua täysillä vatsaan.. Eikä hänen lyöntiin olisi voinut mitenkään ennalta arvata. Hän nyt oli sellainen että kun sattu vaan huvittaan lyödä. Puheen käytöllä ei siihen tilanteeseen olisi varmaankaan voinut varautua, ellei sitten selvännäkijä ole.. :)

        2 aikaisempaa kirjoittajaa lienee miehiä tai vain tunteettomia ihmisiä, joilla ei ole mitään muuta kuin pahaa ajateltavaa KAIKESTA! Vain toinen vastaavassa tilanteessa oleva ihminen voineen ymmärtää kantaani..

        Eli jos jollain on annettavan asianmukaisia kommennetteja/neuvoja, otan mielellään vastaan sellaisia kuin haaskaan aikaani jonkun typeriin vastauksiin. Miettikää ja ajatelkaa asioita omaakin napaanne pidemmälle.


      • ...
        kö? kirjoitti:

        Enhän toki tarkoittanut, että pelkäisin lapsia, MUTTA toki jokainen vastaavassa tilanteessa oleva ihminen ymmärtänee että JOS lapsi on todella toivottu ja vihdoinkin saatu pysymään sisällä (lukuisien keskenmenojen takia), ei sitä silloin haluaisi menettää jonkun agressiivisen lapsen takia. Tai väärin valitun harjoittelupaikan vuoksi. Kuten monet on joskus varmasti huomanneet, lapset eivät ole mieleltään niinkuin aikuiset. He eivät osaa ottaa vastuuta teoistaan järkeen käyvästi. Eikä kyllä toki koskaan aikuisetkaan, mutta he toki joutuvat vastuuseen teoistaan..

        Päiväkoteja on moneen lähtöön, ne missä itse olen ollut, oli toinen niistä rauhallinen ja lapset lepposempia, kun taas toisessa päiväkodissa eräs poika löi minua täysillä vatsaan.. Eikä hänen lyöntiin olisi voinut mitenkään ennalta arvata. Hän nyt oli sellainen että kun sattu vaan huvittaan lyödä. Puheen käytöllä ei siihen tilanteeseen olisi varmaankaan voinut varautua, ellei sitten selvännäkijä ole.. :)

        2 aikaisempaa kirjoittajaa lienee miehiä tai vain tunteettomia ihmisiä, joilla ei ole mitään muuta kuin pahaa ajateltavaa KAIKESTA! Vain toinen vastaavassa tilanteessa oleva ihminen voineen ymmärtää kantaani..

        Eli jos jollain on annettavan asianmukaisia kommennetteja/neuvoja, otan mielellään vastaan sellaisia kuin haaskaan aikaani jonkun typeriin vastauksiin. Miettikää ja ajatelkaa asioita omaakin napaanne pidemmälle.

        Opiskelen siis viimeistä vuotta, ylioppilaspohjainen tutkinto niin valmistun siis jouluna. Paikka saa olla ihan mikä vain, ei siis ole mikään eritely sairaala tai pk-jakso. Voin siis miettiä sellaista paikkaa mihin haluaisin mahdollisesti valmistumiseni jälkeenkin töihin. Se on se lähtökohta.

        Minua ei sairaalatyö kiinnosta, koska sinne yleensäkin lähihoitajat aika huonosti työllistyvät, kuten esim synnäri minne lähihoitajat ei edes pääse töihin, vain harjoitteluihin.

        Koulutyö ehkä olisi yksi vaihtoehto tälle syksylle, mutta sekin on vielä harkinnassa.

        Päiväkotiin haluaisin mennä pienten osastolle koska viime keväänä olis eskarissa (siellä sattuikin tämä onnettomuus mistä kerroin). Pienten puolella vaan tuottaa hankaluutta nostot ja tuolit (niin matalalla) :=) Toki voin niitä pyytää saada välttää tai tehdä jaksamiseni mukaan.


      • Adila
        ... kirjoitti:

        Opiskelen siis viimeistä vuotta, ylioppilaspohjainen tutkinto niin valmistun siis jouluna. Paikka saa olla ihan mikä vain, ei siis ole mikään eritely sairaala tai pk-jakso. Voin siis miettiä sellaista paikkaa mihin haluaisin mahdollisesti valmistumiseni jälkeenkin töihin. Se on se lähtökohta.

        Minua ei sairaalatyö kiinnosta, koska sinne yleensäkin lähihoitajat aika huonosti työllistyvät, kuten esim synnäri minne lähihoitajat ei edes pääse töihin, vain harjoitteluihin.

        Koulutyö ehkä olisi yksi vaihtoehto tälle syksylle, mutta sekin on vielä harkinnassa.

        Päiväkotiin haluaisin mennä pienten osastolle koska viime keväänä olis eskarissa (siellä sattuikin tämä onnettomuus mistä kerroin). Pienten puolella vaan tuottaa hankaluutta nostot ja tuolit (niin matalalla) :=) Toki voin niitä pyytää saada välttää tai tehdä jaksamiseni mukaan.

        se tuolien nostelu tuotti minullekin hankaluuksia...;) Pienten puolella joutuu myös nostelemaan/kantelemaan aika paljon niitä pienokaisia, pesut, ym.. Kuinka pitkällä raskautesi on? Ottaako maha vastaan? ;)Mutta jos raskautesi on sen verran alkuvaiheessa ettei maha ole vielä kovin iso ja pystyt kevyitä nostelemaankin niin silloin ehdottomasti pienten puolelle. Minä ainakin suosittelen. Itse vaihdoin siinä vaiheessa "isompien" ryhmään kun en enää jaksanut pieniä nostaa, ym. Tässä ryhmässä en kyllä kauaa ehtinyt olemaan kun jäin sairaslomalle selkäkipujen takia.

        Toivottavasti löydät mieluisen paikan itsellesi ja oikein paljon onnea loppuraskauteen. :) Jos jonkun pk:n mainitsisin sulle niin itse olin yhden 2kk kestävän harjoittelun Maikkulanraitin päiväkodissa pienten ryhmässä ja tykkäsin TOSI paljon...


      • Adila
        Adila kirjoitti:

        se tuolien nostelu tuotti minullekin hankaluuksia...;) Pienten puolella joutuu myös nostelemaan/kantelemaan aika paljon niitä pienokaisia, pesut, ym.. Kuinka pitkällä raskautesi on? Ottaako maha vastaan? ;)Mutta jos raskautesi on sen verran alkuvaiheessa ettei maha ole vielä kovin iso ja pystyt kevyitä nostelemaankin niin silloin ehdottomasti pienten puolelle. Minä ainakin suosittelen. Itse vaihdoin siinä vaiheessa "isompien" ryhmään kun en enää jaksanut pieniä nostaa, ym. Tässä ryhmässä en kyllä kauaa ehtinyt olemaan kun jäin sairaslomalle selkäkipujen takia.

        Toivottavasti löydät mieluisen paikan itsellesi ja oikein paljon onnea loppuraskauteen. :) Jos jonkun pk:n mainitsisin sulle niin itse olin yhden 2kk kestävän harjoittelun Maikkulanraitin päiväkodissa pienten ryhmässä ja tykkäsin TOSI paljon...

        Puhuitkin nostoista JA tuoleista... ja minä täällä sulle puhun tuoliEN nosteluista. ;)) MUtta yhtäkaikki; kyllä loppuvaiheessa otti se tuolienkin nostelu voimille...;) Siis kun piti pöytien päälle nostella... meni nyt vähän sivuun mutta no... jos pointin ymmärsit..:)


    • tänne vain

      tänne vain töihin, nytkin juuri pipopää heiluu laudan kanssa aivan sekaisin , tuossa metrin päässä, onneksi on turvalavi/verkko välillä, poliisit tulossa, tule tänne päiväksi töihin niin muut paikat tuntuvat lasten eikkippaikoita tämän jälkeen.

      • alkup.kirj.

        Kiitos sinulle adila, kun kerroit tuosta päiväkotiasiasta. Sain sinulta hyvin asianmukaisen vastauksen.. kun taas eräiltä... :)

        En ole kuin alkuraskaudessa vasta, että ei maha ole tiellä vielä, vaikka toki odotan innolla että se alkaisi kunnolla näkyä :) Mutta koulun kannalta olisi hyvä jos se vielä pysyisi piilossa. Missä vaiheessa sinä olit raskaana silloin kun kerroit olleesi toppilassa??

        Olisi niin mukava saada tämä koulu käytyä loppuun nyt kokonaan, ennen vauvan tuloa. Valmistun jouluna ja tutkintoni on siis vain 2,5 vuotta.. Selkäni kyllä on todella huono ja sille tekee vain hallaa jos joutuu lattiarajassa istumaan (ne päiväkodin penkit kun on aika matalia). Nostojakinhan voi tietysti tehdä varoen ja yrittää välttää niitä.. Varmasti päiväkodissa ymmärretään, ovathan hekin ihmisiä silti ja varmasti itsekin olleet joskus vastaavassa tilanteessa jos äitejä ovat..

        Päätinkin nyt että menen päiväkotiin nyt aluksi ja sitten toiseen perhepäivähoitoon/tai vastaavaan kerhotoimintaan..

        Tiedätkö oulussa iltapäiväkerhoja tai jotain muuta kerhotoimintaa jota suosittelisit? Itse olen oulusta, mutta asunut sieltä jo kymmenen vuotta pois niin paikat on hakusessa... Nyt palasin ja oon ihan pihalla.. :)


    • kakakass

      iltapäiväkerhoon.vaihtoehtoja löytyy varmaan noin 50

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1896
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1563
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1431
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      177
      1418
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1030
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      958
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      95
      937
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe