Golf 1.6 77kw vm 2001 ei käynnisty

Tepe82

Ostin tuossa vime viikolla tuollaisen. Tänään auto ei suostunut heti käynnistymään vaan piti sahata pitkän aikaa. Moottori oli lämmin ajon jälkeen, oli hetken sammuksissa ja kun uudelleen yritin käynnistää ei lähtenyt heti. Samalla bensa haisi aika paljon. Mistäkö johtunee. Auto ei nyki ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin. Onko kallis vika

10

5163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JTB

      Yksi vaihtoehto on moottorin lämpötilan anturi.
      Taitaa olla tyyppivika tuossa moottorimallissa...
      Tämä on kylläkin vain arvaus,joku tietävämpi ehkä neuvoo
      Tarkemmin.

    • Taunovaan

      Tosiaan 99%:n todennäköisyydellä moottorin lämpötila-anturi on rikki. Omassa nykyisessä 1.6 Borassa oli aivan samaa vikaa bensan hajuineen ja se poistui ko. anturin vaihtamalla. Anturi antaa väärää lämpötilatietoa tietokoneelle ja lämmin kone "ryypyttää" eikä lähde kunnolla käyntiin.

      • Tepe1982

        Onko osa kuinka kallis, onko hankala vaihtaa ite vai pitääkö huollossa vaihtaa?


      • Taunovaan

      • Tepe1982
        Taunovaan kirjoitti:

        Osa oli n. 25€ ja työ on helppo itsekin tehdä mutta jos epäröi taitojaan, veloittaa VW siitä pikahuollossa 1/2 tuntia eli n. 30€.

        Katso vaihto-ohje täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001058&posting=22000000020034948

        Oliko sulla ongelmana, se että kun auto lähti viimein käyntiin niin se kävi todella huonosti


      • Taunovaan
        Tepe1982 kirjoitti:

        Oliko sulla ongelmana, se että kun auto lähti viimein käyntiin niin se kävi todella huonosti

        Juuri näin. Lähti pitkän startin jälkeen käyntiin vaivoin, kävi nipin napin sammumisen rajoilla ja kone ravisti kunnolla eli ei tainnut käydä heti kaikilla pytyillä. Muutaman sekunnin (3-4 sek) kävi noin ja kun kaasupolkimella varovasti "herätteli" konetta, niin yht'äkkiä alkoi käymään kunnolla. Ko. anturinvaihto lopetti tuon ongelman.


    • otan osaa

      Sulle tais sattua mun entinen auto! Kaikki täsmää! Heh!

      • Tepe1982

        Mistäpäin? Yritikö korjata?


    • Sätkii

      Sonta vehkeitä ovat!

    • cutebrunett

      Tuli vaihdettua 2 viikkoa sitte golf gti mk6. Pakko kehua konetta, aivan jäätävä peli, 155 kw. Niin, tietysti vähän turha tänne Suomen teille, mut on vaan törkee vääntö. N. 10 v vanha rassi, alkaa hinta oleen ihan passeli. En kyllä kadu....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe