Ajattelin kysäistä, kun olen ajatellut ostaa gerbiileitä, että kuinka paljon niiden terraario maksaa esim. eläinkaupasta sopivankokoisena hankittuna? Minä näin meinaan yhden lasisen terraarion, joka maksoi 62e, mutta se oli liian pieni. Haluaisin ison, muovisen, mutta ei liian korkean terraarion. Korkeudessa on meinaan se huono puoli, että se on vähän hankala siivota. :/
Mitä gerbujen terra maksaa?
5
237
Vastaukset
- suski87
Jos tarkoitat muoviterraariolla dunaa, en suosittele. Tiedän useita tapauksia joissa gerbiilit ovat jyrsineet itsensä niistä ulos ja niin on käynyt meilläkin. Ykdellä kaverilla gerbiili menetti karkureissulla häntänsä ja meillä yksi muovin jyrsimisen takia todennäköisesti henkensä (löytyi kuolleena dunaan jyrsityn aukon vierestä, oli vasta parivuotias ja ollut täysin terve) Lisäksi dunat ovat turhan matalia (suosittelisin gerbuasumuksen minimikorkeudeksi 40cm, eläinsuojelulaissa säädetty minimi 30cm). Jos tarkoitat muoviterraariolla pleksiterraariota, niitä harvemmin löytyy eläinkaupoista myynnistä.
Silloin kun olen itse muutamia hyvänkokoisia lasiterraarioita (=akvaarioita joihin olen itse väsännyt katon, matelijaterraarioissa ilmanvaihto usein melko riittämätön jyrsijöille reikäpeltikattoineen), ovat ne maksaneet 85-120€. Siksi suosittelenkin mieluummin etsimään käytettyjä. Niitä olen ainakin itse löytänyt paljon 0-50 eurolla hyvänkokoisia ja usein mukana on ollut kattokin valmiiksi. Esim. sukulaisilta, akvaarioharrastajilta ja -liikkeistä kannattaa tiedustella, josko heillä olisi eksynyt varastoon käytästä poistunut kenties vuotavakin akvaario josta saisi gerbuille oivan asumuksen.- wea
harkita tosi tarkkaan haluuks maksaa vähän ennenmän lasiterrasta, ku muoviterrasta.esim: omat rakkaat gerbiilini ovat jyrsineet kotiin tulonsa jälkeen mukana tulleeseen muoviterraan läpi mentävän aukon. Sen jälkeen luovuin muovisesta, ja ostin keskikokoisen lasisen.
Ja tää muuten on tositarina:)
ps. Se keskikoko lasinen maksoi sellon faunattaressa(siis ihan jyrsiöille suunnattu) 60e. - daisy..
wea kirjoitti:
harkita tosi tarkkaan haluuks maksaa vähän ennenmän lasiterrasta, ku muoviterrasta.esim: omat rakkaat gerbiilini ovat jyrsineet kotiin tulonsa jälkeen mukana tulleeseen muoviterraan läpi mentävän aukon. Sen jälkeen luovuin muovisesta, ja ostin keskikokoisen lasisen.
Ja tää muuten on tositarina:)
ps. Se keskikoko lasinen maksoi sellon faunattaressa(siis ihan jyrsiöille suunnattu) 60e.Kannattaa ostaa käytettynä, jos halvalla haluat päästä! Ostin oman n.150litraisen terrani 40€ postikuluineen! Sain todella halvalla. Voi olla, että pienemmästäkin joutuu maksamaan 20-30€, mutta on kuitenkin halvempi hinta kuin uudella! :) Kurkkaa suomi24:n tori ja gerbiiliyhdistyksen osta/myy-palsta. Voit laitella myös omia ilmoituksia. :)
- gerbsu
no tarkotit varmaan muoviterrarra dunaa? duna no ei ole mikään paras vaihtoehto, mutta silti ihan hyvä jos on iiiso. duna on siksi huono koska gerbiili voi jyrsiä itsensä ulos sieltä, tai sitten sinne ei mahdu paljon purua ja gerbiilithän tarvitsevat puruja, kun ovat kovia kaivaman...sinuna kyselisin esim. käytettyä terraa tai jotain mikä vuotaa vettä, nimittäin saisi aika halvalla varmasti.........nooh ei muuta moihhhhhk..
- Taroa
Kiitokset tuhannesti vastauksista! :D
Itseasiassa en tarkoittanut dunaa, se on vähän jotenkin tunkean näköinen ja haitallinen, mutta tarkoitin sellaista terraariota, joka on samanlainen kuin lasinen, mutta muovinen, jotteivat gerbut jyrsisi silikooneja pois ja karkaisi. Olen kyllä löytänyt eläinkaupasta sopivankokoisen, 70e lasiterran, ja taidan ottaa sen, jos ei muuta löydy. Kiitos vielä kerran, kun vaivauduitte vastaamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525340- 833993
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3312352Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2671942Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171808Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain571400Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951300- 701242
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331207Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2971190