Kysymyksiä marokkolaisen kanssa Marokossa naimisiin menneille

annmaj

Mä oon tässä kovasti yrittänyt saada tietooni mitä tarvitsen, että pääsen naimisiin marokkolaisen miehen kanssa Marokossa. Ihan hirvee paperisota siitä ainakin tulee, pitäisi hankkia syntymätodistus, rikosrekisteriote, esteettömyystodistus, siviilisäätytodistus ja lääkärintodistus. Lisäksi pitäisi kääntää ne arabiaksi(ottaa kopiot alkuperäisistä todistuksista ja leimauttaa ne maistraatissa) ja laillistaa ne sekä ulkoministeriössä että Marokon suurlähetystössä.

Mistään vaan en saa tietooni esim. minkä kokoisia ne kuvat on, jotka pitäisi ottaa suurlähetystöön mukaan.Ja kääntäjäkin tuntuu pitävän mua miljonäärinä, kun pyytää 2,35 e/ merkki eli luultavasti 8000 e tulis toi käännös maksamaan. Plus siihen noiden papereiden saaminen ja laillistus, joka jo yksin on 135 e. =/

Huolestuttaa, koska oikeesti rakastan sitä miestä ja haluan elää elämäni hänen rinnallaan. Mä olisin kiitollinen, jos joku kertoisi hankaluuksistaan tai noista hinnoista, mitä on joutunut maksamaan. Kun en viitsi enää kirjoittaa kirjettä Marokon lähetystöön, puhelimessa saan vaan "en tiedä" vastauksia, joka vaan lisää huoltani. Olenko jo myöhässä, kun haluan naimisiin maaliskuussa?

70

13545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annmaj

      Niin ja puuttui tosta vielä kysymykset miehen Suomeen saannista. Onko kovinkin hankalaa?

      • kun unohdat

        koko asian...


      • paperisota

        Ulkomaisen puoison saanti on tosi hankalaa. Tässä pari ääriesimerkkiä jotka olen kuullut asianajaja-ystävältäni.

        Nainen avioitui syyrialaisen miehen kanssa. Ensimmäinen oleskelulupahakemus meni puihin, kun miehellä ei ollut työtä Suomessa. Asiasta valitettiin hallinto-oikeuteen, josta sanottiin käsittelyn kestävän jopa 2v. Sitten kysyttiin neuvoa ulkomaalaisvirastosta miten saada asia nopeasti kuntoon. Sieltä neuvottiin hankkimaan työtä. No sitten hankittiin työtä ja työnantaja teki työsopimuksen. Mutta kuinkas kävikään? Taas tuli kielteinen vastaus. Syynä oli se, ettei sopimukseen voida uskoa kun se oli tehty juuri ennen uuden hakemuksen tekoa!!!

        Toinen tapaus: Suomalaisnainen avioitui chileläismiehen kanssa. Oleskelulupahaastattelussa kysyttiin molemmilta puolisoilta, että millä puolella parivuodetta he nukkuvat. Molemmat vastasivat, että oikealla puolella. Niinpä avioliitto todettiin lumeavioliitoksi ja oleskelulupa evättiin. Kukaan ei tosin selittänyt haastateltaville, mistä suunnasta sänkyä pitäisi tarkastella :)


    • jos otat yhteyttä

      tällaisiin marokko-suomi-seuroihin ja yhdistyksiin ja kysellä heiltä neuvoja kuinka ovat toimineet.
      Varmaan helpompaa jos mies tulisi suomeen ja häät olisivat täällä?
      Miksi mies ei voi kääntää arabiaksi niitä tekstejä. Hirveän kallista käyttää kielenkääntäjää tai tulkkia. Eikö ranskankieli käy?

      • annmaj

        Kiitos, tuota en tullutkaan ajatelleeksi. =)Totta, olisihan se paljon helpompaa. Mutta se ei vaan nyt käy. Sitä paitsi haluan mennä naimisiin tulevan mieheni sukulaisten läsnä ollessa, koska silloin tunnen, että voin oikeasti liittyä hänen sukuunsa.

        Kääntämiseen tarvitaan laillinen kielenkääntäjä, ei siis kuka tahansa käy. Niin ainakin sanottiin Marokon suurlähetystöstä.Ja totta kalliiksi tulee mutta ei niin kalliiksi kuin häät suomalaisin menoin. Ja luultavasti vielä "harvinainen" kieli lisää hintaa. Niin olen kuullut, ettei muu kieli käy kuin arabia.


      • Marokkolaisen avovaimo
        annmaj kirjoitti:

        Kiitos, tuota en tullutkaan ajatelleeksi. =)Totta, olisihan se paljon helpompaa. Mutta se ei vaan nyt käy. Sitä paitsi haluan mennä naimisiin tulevan mieheni sukulaisten läsnä ollessa, koska silloin tunnen, että voin oikeasti liittyä hänen sukuunsa.

        Kääntämiseen tarvitaan laillinen kielenkääntäjä, ei siis kuka tahansa käy. Niin ainakin sanottiin Marokon suurlähetystöstä.Ja totta kalliiksi tulee mutta ei niin kalliiksi kuin häät suomalaisin menoin. Ja luultavasti vielä "harvinainen" kieli lisää hintaa. Niin olen kuullut, ettei muu kieli käy kuin arabia.

        Uskoisin, että paperit voi kääntää kellä tahansa, mutta ne täytyy leimauttaa virallisella kääntäjällä.

        Ja varmasti löytyy halvempiakin kääntäjiä. Me käännätettiin Hesassa lapsen virkatodistus ja muistaakseni se maksoi n. 40 luokkaa.


    • coffeemoney?

      Onnea ja kärsivällisyyttä! Sillä niitä tarvitset.. Paperisota on todellakin melkoinen! Itse hankin kaikki paperit: esteettömyystodistus, rikosrekisteri, virkatodistus, passikuvia (standardikoko) palkkatodistus, työtodistus ja kopioita passista ja viimeisestä sivusta (missä leima) ja ota ihmeessä monta kopiota koska niitä menee! Sielläkin kyllä kopiokoneita joka nurkalla onneksi... Itse käänsin paperit Ranskaksi mutta siellä piti kääntää ne vielä Arabiaksi! Kääntäjät siellä hieman halvempia! Rabatissa ainakin yksi asiallinen kääntäjä.. (Englanti-Ranska-Arabia) Joudut tietty laillistamaan paperit Suomessa ja vielä jotkut paperit Marokossa. Siellä tarvitset Marokon viranomaisilta oman rikosrekisterin (ettet ole heidän listoilla) Sekä lähetystöstä kansalaisuustodistuksen sekä sen esteettömyystodistuksen laillistuksen (330 drh/kpl)
      Poliisikuulustelut tulet kokemaan joka ei todellakaan ollut niin mieluinen, 3 eri henkilöä kyselee ja kyselee.. Ja heiltä todistus tietenkin. Kaikki paperit pitää olla leimoja täynnä, koska Marokkolaiset viranomaiset rakastavat leimoja?
      Me kävimme paikalliselta lääkäriltä hakemassa lääkärintodistuksen joka oli helppoa, lääkäri kysyi huonolla englannilla: "arr juu okei" ja sanoin "i´m ok" ja todistus tuli! Puoliso puhui hieman kauemmin.. Taisi mennä 200 drh jos oikein muistan...
      Muutenkin Dirhameitä menee koska leimat ja taksit eri virastojen välillä syövät rahaa.. Lisäksi jos haluat nopeuttaa asioita niin "kahviraha" auttaa! Jotkut jopa sitä pyytävät, kuten yksi poliiseista! Sekä tuomari joka meidät vihki, pyyti 1000 drh mutta annoimme 700 drh.
      Aikaa saat varata jonkin verran, meiltä meni hieman reilu 2 viikkoa... Jouduimme kylläkin vaihtamaan kaupunkia välillä, koska yksi puolison papereista oli leimattu siellä toisessa kaupungissa. Ja tietty sama rumba sielläkin! Paperit tosin jo valmiina.
      Sitten jos ja toivottavasti kun olette vihitty, niin taas pitää avioliittotodistus virallistaa kahdessa eri konttorissa (leima yhdestä että saa leiman toisesta) kahvirahaa ;-) ja kannattaa kääntää siellä englannille heti alussa että saa leimat siihenkin. Viimeiseksi legalisointi Suomen suurlähetystössä ja vielä sitten Suomessa maistraatissa.
      Sen jälkeen voit alkaa ajatella oleskelulupaa... Se onkin jo toinen tarina se! Saattoi muutama asia unohtua mutta kysy jos on kysymista, kerron kyllä mielelläni koska apua kaipasin tuon kaiken keskellä itsekkin!
      Onnea matkaan! Älä anna periksi.

      • annmaj

        No huh huh.Tulen tosiaan tarvitsemaan onnea, joten kiitos. =) Joo, olinkin aika varma tosta "kahvirahasta" ja siitä, että sitä kysellään. Kiva toi lääkäri. Suomessa kun otetaan kaiken maailman kokeet, että varmasti olet terve.

        Oon kuullut, että Marokossa viivytellään ja viranomaiset tykkää kovasti paperihommista. Luultavasti siis leimoistakin.

        Kiitos, kyllä tällä ainakin alkuun päästään. Tuleva mieheni kun vain hokee: "I hope you take it easy, everything will be alright. It's just time matter." Miksi miehet ei voi ees vähän olla huolissaan, aihetta kun olisi?


      • coffee money
        annmaj kirjoitti:

        No huh huh.Tulen tosiaan tarvitsemaan onnea, joten kiitos. =) Joo, olinkin aika varma tosta "kahvirahasta" ja siitä, että sitä kysellään. Kiva toi lääkäri. Suomessa kun otetaan kaiken maailman kokeet, että varmasti olet terve.

        Oon kuullut, että Marokossa viivytellään ja viranomaiset tykkää kovasti paperihommista. Luultavasti siis leimoistakin.

        Kiitos, kyllä tällä ainakin alkuun päästään. Tuleva mieheni kun vain hokee: "I hope you take it easy, everything will be alright. It's just time matter." Miksi miehet ei voi ees vähän olla huolissaan, aihetta kun olisi?

        Todellakin Marokkolaiset eivät välttämättä pidä mitään kiirettä papereidensa kanssa. Usein pyytävät tulemaan huomenna hakemaan paperit tai ensi viikolla! Ystävällisesti kun pyysi hieman kiirehtimään niin sitten sai paperit iltapäivällä ja tietenkin se "kahviraha" auttaa! Virkailijoita kun on niin monenlaisia...
        take it easy ;-)


      • sunrise**
        coffee money kirjoitti:

        Todellakin Marokkolaiset eivät välttämättä pidä mitään kiirettä papereidensa kanssa. Usein pyytävät tulemaan huomenna hakemaan paperit tai ensi viikolla! Ystävällisesti kun pyysi hieman kiirehtimään niin sitten sai paperit iltapäivällä ja tietenkin se "kahviraha" auttaa! Virkailijoita kun on niin monenlaisia...
        take it easy ;-)

        Mihin ihmeen poliisivaltioon olet menossa?
        Itse muutan mieheni kotimaahan(Jordania), enkä itse tarvitse mukaani kuin vain virkatodistuksen(sama muuten kuin syntymätodistus) ja esteettömyystodistuksen. Mutta itsehän haluat hänet tänne Suomeen raahata. Toivottavasti hän saa myöhemmin töitä täältä, sillä siinä sinulle onkin sitten seuraava pala purtavaksi...varsinkin jos nyt jo tekee sinulla rahan kanssa tiukkaa. Ajattelepa mitä se rahan meno on sitten kun hänkin on Suomessa?
        Mutta onnea kuitenkin.


      • vaimo-,.
        annmaj kirjoitti:

        No huh huh.Tulen tosiaan tarvitsemaan onnea, joten kiitos. =) Joo, olinkin aika varma tosta "kahvirahasta" ja siitä, että sitä kysellään. Kiva toi lääkäri. Suomessa kun otetaan kaiken maailman kokeet, että varmasti olet terve.

        Oon kuullut, että Marokossa viivytellään ja viranomaiset tykkää kovasti paperihommista. Luultavasti siis leimoistakin.

        Kiitos, kyllä tällä ainakin alkuun päästään. Tuleva mieheni kun vain hokee: "I hope you take it easy, everything will be alright. It's just time matter." Miksi miehet ei voi ees vähän olla huolissaan, aihetta kun olisi?

        sun tuleva miehes vastaili samalla lailla kun oma aviomieheni aikoinaan.....


      • annmaj
        sunrise** kirjoitti:

        Mihin ihmeen poliisivaltioon olet menossa?
        Itse muutan mieheni kotimaahan(Jordania), enkä itse tarvitse mukaani kuin vain virkatodistuksen(sama muuten kuin syntymätodistus) ja esteettömyystodistuksen. Mutta itsehän haluat hänet tänne Suomeen raahata. Toivottavasti hän saa myöhemmin töitä täältä, sillä siinä sinulle onkin sitten seuraava pala purtavaksi...varsinkin jos nyt jo tekee sinulla rahan kanssa tiukkaa. Ajattelepa mitä se rahan meno on sitten kun hänkin on Suomessa?
        Mutta onnea kuitenkin.

        Ei kyse ole rahan menosta, vaan siitä, että ei mulla oo heti 8000 e tuhlata johonkin paperiin.En suostu siihen. Varsinkaan kun tiedän, että tuolla jossain on kääntäjiä, jotka tekevät sen esim. 200 e:lla. En tiedä kuinka rikkaita kaikki täällä olevat ovat, mutta 8000 e on mulle tosi iso raha. Voin kyllä mennä itse töihin opiskelujen lomassa, ei siinä ongelmaa. Kyllä me pärjäisimme.

        Kiitos.


      • annmaj
        vaimo-,. kirjoitti:

        sun tuleva miehes vastaili samalla lailla kun oma aviomieheni aikoinaan.....

        Joskus "hieman" ärsyttää, kun jollain voi ollakin noin kylmät hermot. Itse kun hermoilen aika kovastikin näiden häiden onnistumisen suhteen. Lupasin lopettaa hermoilun vasta kun olen naimisissa hänen kanssaan. =D


      • Melli

        Olisiko mahdollista että kerrot legalisoinneista lisää? Eikö siis riitä, että on maistraatista saatu alkuperainen todistus ja virallinen käännös? Pitääkö vielä virallistaa jossakin? Suostuuko lähetystö virallistamaan papereita, koska niiden nettisivuilla sanottiin, että kaikki tulisi legalisoida jo suomessa.

        PS sunnittelen siis avioliittoa Marokkolaisen miehen kanssa

        Kiitos


      • marokkolaisen akka
        annmaj kirjoitti:

        No huh huh.Tulen tosiaan tarvitsemaan onnea, joten kiitos. =) Joo, olinkin aika varma tosta "kahvirahasta" ja siitä, että sitä kysellään. Kiva toi lääkäri. Suomessa kun otetaan kaiken maailman kokeet, että varmasti olet terve.

        Oon kuullut, että Marokossa viivytellään ja viranomaiset tykkää kovasti paperihommista. Luultavasti siis leimoistakin.

        Kiitos, kyllä tällä ainakin alkuun päästään. Tuleva mieheni kun vain hokee: "I hope you take it easy, everything will be alright. It's just time matter." Miksi miehet ei voi ees vähän olla huolissaan, aihetta kun olisi?

        koska sitä ei oikeesti kiinnosta sun kanssa avioliitto. Sen intressi on päästä suomeen tehdä älyttömästi rahaa josta pitää huolen ettei euroakaan tule sinun hyväksesi. Voi muodon vuoksi ostaa halpoja lahjoja joskus mutta tosi halpoja. Kartuttaa rahaa omaan avioliittoonsa sen oikean vaimon kanssa. Jos et halua menettää itsekunnioitustasi niin unohda koko juttu. Minä menetin kaiken, niin asunnon auton jne oleskelulupa jupakassa asianajajien palkkioihin jne. Kun mies lopulta sai luvan ja pääsi suomeen olen ollut se viimeinen tärkeysjärjestyksessä hänen elämässään. Saan kuulla vain kuinka en osaa laittaa ruokaa,siivota jne. Teen töitä 14h/pvä joten en ole kotona luuttuamassa kokoajan. Mies sotkee syödessäänkin, ympäristö kuin undulaatin häkki. Sitten kiukkuaa kuin murrosikäinen jos ei kaikki ole kivasti ja vaimo hymyile kokoajan oli sitten kipeä tai vasynyt. Jos kerran on maha sekaisin eikä voi lähteä ulos niin siitä kuulee piikittelyä vielä vuoden kuluttua. Että tämä on tätäpäivää, ennen suomeen pääsyä oli itse ritarillisuus. Nyt huutaa vittua ja kusipäätä kokoajan. Mitään ei saa kysyä eikä ketään kavereita tavata jne. Kehotan miettimään. Minun urhoni lähtee Marokkoon lauantaina ja silläaikaa minä pakkaan kamani tästä vankilasta.


      • 2342344234
        marokkolaisen akka kirjoitti:

        koska sitä ei oikeesti kiinnosta sun kanssa avioliitto. Sen intressi on päästä suomeen tehdä älyttömästi rahaa josta pitää huolen ettei euroakaan tule sinun hyväksesi. Voi muodon vuoksi ostaa halpoja lahjoja joskus mutta tosi halpoja. Kartuttaa rahaa omaan avioliittoonsa sen oikean vaimon kanssa. Jos et halua menettää itsekunnioitustasi niin unohda koko juttu. Minä menetin kaiken, niin asunnon auton jne oleskelulupa jupakassa asianajajien palkkioihin jne. Kun mies lopulta sai luvan ja pääsi suomeen olen ollut se viimeinen tärkeysjärjestyksessä hänen elämässään. Saan kuulla vain kuinka en osaa laittaa ruokaa,siivota jne. Teen töitä 14h/pvä joten en ole kotona luuttuamassa kokoajan. Mies sotkee syödessäänkin, ympäristö kuin undulaatin häkki. Sitten kiukkuaa kuin murrosikäinen jos ei kaikki ole kivasti ja vaimo hymyile kokoajan oli sitten kipeä tai vasynyt. Jos kerran on maha sekaisin eikä voi lähteä ulos niin siitä kuulee piikittelyä vielä vuoden kuluttua. Että tämä on tätäpäivää, ennen suomeen pääsyä oli itse ritarillisuus. Nyt huutaa vittua ja kusipäätä kokoajan. Mitään ei saa kysyä eikä ketään kavereita tavata jne. Kehotan miettimään. Minun urhoni lähtee Marokkoon lauantaina ja silläaikaa minä pakkaan kamani tästä vankilasta.

        Onnittelut. Tuosta se nimittäin alkaa elämänlaatu parantua. Parempi myöhään jne.


      • Tiia_
        annmaj kirjoitti:

        Ei kyse ole rahan menosta, vaan siitä, että ei mulla oo heti 8000 e tuhlata johonkin paperiin.En suostu siihen. Varsinkaan kun tiedän, että tuolla jossain on kääntäjiä, jotka tekevät sen esim. 200 e:lla. En tiedä kuinka rikkaita kaikki täällä olevat ovat, mutta 8000 e on mulle tosi iso raha. Voin kyllä mennä itse töihin opiskelujen lomassa, ei siinä ongelmaa. Kyllä me pärjäisimme.

        Kiitos.

        Moi ! Itse käyn saamaa just läpi tässä haen arabian kääntäijää tulee maksaa 264euro vaan ollan syyskuussa menossa naimisiin agadiris hän ei halua edes tulla suomeen kun lomalle vaan mietin aluksi samaa suomessa olisi helpomi mennä naimisiin


    • utelias3+2

      Kysy, voiko tuleva miehesi sijoittaa tuon 8 tonnia käänökseen, yhteisestä tulevaisuudestannehan on sentään kyse vai kuinka?

      • annmaj

        Olemme sopineet työjaon, että hän maksaa häät ja minä täällä tarvitsemani paperit. Ja en usko, että hänelläkään on lahjoittaa minulle 8000 euroa. Ihmiset voi elää Marokossa meidän mittapuun mukaan tosi pienellä rahasummalla, yksi dirham on noin 0,10 e. Ja esimerkiksi vaalea leipä maksaa 1,20 dirhamia (noin 12 centtiä).


      • joo.....
        annmaj kirjoitti:

        Olemme sopineet työjaon, että hän maksaa häät ja minä täällä tarvitsemani paperit. Ja en usko, että hänelläkään on lahjoittaa minulle 8000 euroa. Ihmiset voi elää Marokossa meidän mittapuun mukaan tosi pienellä rahasummalla, yksi dirham on noin 0,10 e. Ja esimerkiksi vaalea leipä maksaa 1,20 dirhamia (noin 12 centtiä).

        No, eiköhän ne häät kuulukki miehen suvun maksaa, ihan heidän kulttuurin mukaan.


      • marily1
        joo..... kirjoitti:

        No, eiköhän ne häät kuulukki miehen suvun maksaa, ihan heidän kulttuurin mukaan.

        Marokossa yleisesti naisen suku maksaa häät, btw^^


      • kaarina1
        marily1 kirjoitti:

        Marokossa yleisesti naisen suku maksaa häät, btw^^

        haloo,mies maksaa häät , juhlan ja kaikki ja antaa lahjan ja avioliittosopimuksen missä nainen turvataan mahdollisen eron sattuessa,mikä maksaa mielhelle tosi paljon....


      • Realisti XX

        Tuskinpa tuo ählämi haluaa mitään maksaa, sorry nyt vaan.
        Ainoa,mitä hän haluaa on oleskelupa, ei suinkaan morsmaikku.


    • Joku

      voit olla aivan huoletta.Jos mies sinua rakastaa,hän todistaa sen heti hoitamalla tuon maksamisen käännöksistä ja muista kuluista.

      Marokon kansalaisuuden saaminen ei liene vaikeaa,käännythän muutenkin miehesi uskoon.

      Jumala hoitaa asian kuntoon ja saatte toisenne.

      • annmaj

        En ole vaihtamassa uskontoani, olen aivan tyytyväinen nykyiseen. Tuleva mieheni ei pakota minua vaihtamaan uskontoani tai muutenkaan muuttumaan, enkä minä halua muuttaa häntä. Hän rakastaa minua nyt ja haluaa minun pysyvän samana ihmisenä.

        Enkä myöskään ole muuttamassa Marokkoon, olemme jo sopineet, että asumme Suomessa.


      • pikkuskini
        annmaj kirjoitti:

        En ole vaihtamassa uskontoani, olen aivan tyytyväinen nykyiseen. Tuleva mieheni ei pakota minua vaihtamaan uskontoani tai muutenkaan muuttumaan, enkä minä halua muuttaa häntä. Hän rakastaa minua nyt ja haluaa minun pysyvän samana ihmisenä.

        Enkä myöskään ole muuttamassa Marokkoon, olemme jo sopineet, että asumme Suomessa.

        ##SENSUROITU##


      • Joku
        pikkuskini kirjoitti:

        ##SENSUROITU##

        Miehesi uskonnossa nimen omaan sanotaan naisen seuraavan miestään eikä miehen naistaan.

        Kerro tulevalle puolisollesi surusta jättää sukulaiset ja halustasi päästä heitä silloin tällöin tapaamaan.

        Myös sinun muuttohaluistasi marokkoon ja suomen kansalaisuuden hylkäämisestä.

        Rakkaus ei katso kansalaisuutta,sinäkin olet varmasti miettinyt asian niin valmiiksi ettei tule mitään yllätyksiä.

        Rakkaus punnitaan miehen luona.Ole erittäin varovainen aluksi,tarkkaile miehesi reaktioita ja hänen olemistaan ja olemustaan,katso miten paljon hänen perheensä puuttuu asioihinne,niin sinun,miehesi,kuin teidänkin.

        Ei täällä suomessakaan pidetä siitä jos vaikka anoppi käy määräämässä kotonanne,ei meinaan menisi kauaa kun jo huomauttaisit siitä miehellesi.Se taas on arkea miehesi kotona,kulttuuri on taikasana jota ei suomalainen mies voi käyttää,suomalainen mies saa sovinistin leiman välittömästi,ei kultturellin henkilön sellaista.

        Avioliittoa ei kannata ottaa jännänä seikkailuna sillä se on elämäsi tärkein päätös.

        Toivotan onnea ja jumalan siunausta päätöksellesi!


      • affut
        annmaj kirjoitti:

        En ole vaihtamassa uskontoani, olen aivan tyytyväinen nykyiseen. Tuleva mieheni ei pakota minua vaihtamaan uskontoani tai muutenkaan muuttumaan, enkä minä halua muuttaa häntä. Hän rakastaa minua nyt ja haluaa minun pysyvän samana ihmisenä.

        Enkä myöskään ole muuttamassa Marokkoon, olemme jo sopineet, että asumme Suomessa.

        taivutella miehesi asumaan Suomeen?


      • annmaj
        affut kirjoitti:

        taivutella miehesi asumaan Suomeen?

        Itse asiassa oli vaikea taivutella hänet päätökseen, jossa asuisimme Suomessa. Aina välillä hän heittää vieläkin, että mitä jos...


      • annmaj
        Joku kirjoitti:

        Miehesi uskonnossa nimen omaan sanotaan naisen seuraavan miestään eikä miehen naistaan.

        Kerro tulevalle puolisollesi surusta jättää sukulaiset ja halustasi päästä heitä silloin tällöin tapaamaan.

        Myös sinun muuttohaluistasi marokkoon ja suomen kansalaisuuden hylkäämisestä.

        Rakkaus ei katso kansalaisuutta,sinäkin olet varmasti miettinyt asian niin valmiiksi ettei tule mitään yllätyksiä.

        Rakkaus punnitaan miehen luona.Ole erittäin varovainen aluksi,tarkkaile miehesi reaktioita ja hänen olemistaan ja olemustaan,katso miten paljon hänen perheensä puuttuu asioihinne,niin sinun,miehesi,kuin teidänkin.

        Ei täällä suomessakaan pidetä siitä jos vaikka anoppi käy määräämässä kotonanne,ei meinaan menisi kauaa kun jo huomauttaisit siitä miehellesi.Se taas on arkea miehesi kotona,kulttuuri on taikasana jota ei suomalainen mies voi käyttää,suomalainen mies saa sovinistin leiman välittömästi,ei kultturellin henkilön sellaista.

        Avioliittoa ei kannata ottaa jännänä seikkailuna sillä se on elämäsi tärkein päätös.

        Toivotan onnea ja jumalan siunausta päätöksellesi!

        ihmiset on yksilöitä uskontoon ym. katsomatta. Jokaisella on omat mielipiteensä.

        Kiitos vastauksestasi kuitenkin. En ota avioliittoa jännänä seikkailuna, vaan tunnen, että on oikein mennä hänen kanssaan naimisiin.


      • tähän väliin.
        Joku kirjoitti:

        Miehesi uskonnossa nimen omaan sanotaan naisen seuraavan miestään eikä miehen naistaan.

        Kerro tulevalle puolisollesi surusta jättää sukulaiset ja halustasi päästä heitä silloin tällöin tapaamaan.

        Myös sinun muuttohaluistasi marokkoon ja suomen kansalaisuuden hylkäämisestä.

        Rakkaus ei katso kansalaisuutta,sinäkin olet varmasti miettinyt asian niin valmiiksi ettei tule mitään yllätyksiä.

        Rakkaus punnitaan miehen luona.Ole erittäin varovainen aluksi,tarkkaile miehesi reaktioita ja hänen olemistaan ja olemustaan,katso miten paljon hänen perheensä puuttuu asioihinne,niin sinun,miehesi,kuin teidänkin.

        Ei täällä suomessakaan pidetä siitä jos vaikka anoppi käy määräämässä kotonanne,ei meinaan menisi kauaa kun jo huomauttaisit siitä miehellesi.Se taas on arkea miehesi kotona,kulttuuri on taikasana jota ei suomalainen mies voi käyttää,suomalainen mies saa sovinistin leiman välittömästi,ei kultturellin henkilön sellaista.

        Avioliittoa ei kannata ottaa jännänä seikkailuna sillä se on elämäsi tärkein päätös.

        Toivotan onnea ja jumalan siunausta päätöksellesi!

        Minäkin olin aikeissa avioitua marokkolaisen miehen kanssa. Testasin häntä kun keskustelimme asumisesta siellä, sanoin että toki asumme perheesi kanssa ja autamme heitä. Tämä ei ollut oikeastaan edes huijausta, koska olin valmistautunut että näin mahdollisesti kävisi.

        Yllätys yllätys. Mies totesi että HÄN haluaa elää rauhassa kanssani ja etsii meille oman kodin/ talon valmiiksi. Hän myös hyssytteli kun olin huolissani rahasta ja työnsaannista siellä että minun ei tarvitse jos en tahdo, tehdä mitään eikä kotonakaan "palvalla" häntä.
        Tosin tämä henkilö on korkeasti koulutettu. Ymmärsin niin että naisten pieksentä ja vähättely kuuluu jo menneisyyteen ja vähemmän koulutettujen ihmisten elämään.

        En mennyt naimisiin, enkä muuttanut Marokkoon. Punnitsin omia arvoja ja kotimaatani sekä kaiken sen tärkeyttä mitä täällä on. Lopetin suhteen. Ehkä olen kylmä ihminen. Järki voitti.


      • huijattu
        tähän väliin. kirjoitti:

        Minäkin olin aikeissa avioitua marokkolaisen miehen kanssa. Testasin häntä kun keskustelimme asumisesta siellä, sanoin että toki asumme perheesi kanssa ja autamme heitä. Tämä ei ollut oikeastaan edes huijausta, koska olin valmistautunut että näin mahdollisesti kävisi.

        Yllätys yllätys. Mies totesi että HÄN haluaa elää rauhassa kanssani ja etsii meille oman kodin/ talon valmiiksi. Hän myös hyssytteli kun olin huolissani rahasta ja työnsaannista siellä että minun ei tarvitse jos en tahdo, tehdä mitään eikä kotonakaan "palvalla" häntä.
        Tosin tämä henkilö on korkeasti koulutettu. Ymmärsin niin että naisten pieksentä ja vähättely kuuluu jo menneisyyteen ja vähemmän koulutettujen ihmisten elämään.

        En mennyt naimisiin, enkä muuttanut Marokkoon. Punnitsin omia arvoja ja kotimaatani sekä kaiken sen tärkeyttä mitä täällä on. Lopetin suhteen. Ehkä olen kylmä ihminen. Järki voitti.

        Et ole kylmä ihminen,vaikka hänellä rahaa,ja koulutettu,Minä olin maksajan asemassa,maksoin hänen kulujaan,papereita,oleskeluluvat,passin,ym matkat suomeen,poliisit otti kiinni amsterdamissa ja kotiin ,ja viikko sen jälkeen yritti taas hki-vantaalla kiinni,voiko ne ottaa kiini monta kertaa,ja laittaa mulle sähköpostia,en tiedä ,en vaan jaksanut lähetellä rahaa,kävin sitä katsomassa marokossa,2008 ,heinäkuu,ja odotellut ,pääseekö ,oli tosinpois jo kontakteista ,skypessä.ja mesessä,sinä vähällä pääsit,jos haluat vastata ,mitä ajattelet,oletko löytänyt,jo paremman miehen,toivottavasti ja suomesta,vai kiinnostaako ulkomaalaiset,sitä olen itsekkin miettinyt,monta kertaa,Rahaa,jos pyytää.olis mulla pitänyt hälytyskellot soida,onnea sulle jatkossa,jos haluat vielä katsoa miestä itellesi,kotimaa on aina kotimaa,


      • 12332
        annmaj kirjoitti:

        ihmiset on yksilöitä uskontoon ym. katsomatta. Jokaisella on omat mielipiteensä.

        Kiitos vastauksestasi kuitenkin. En ota avioliittoa jännänä seikkailuna, vaan tunnen, että on oikein mennä hänen kanssaan naimisiin.

        Ihmiset on yksilöitä, mutta myös ryhmien jäseniä. Ja ryhmien arvot, ajattelu- ja käyttäytymistavat eroavat toisistaan ja määrittelevät myös yksilöä. Ryhmän jäsenyydellä on ennustearvonsa, jos asia näin halutaan ilmaista.

        Jos tyydyt siihen, että ihminen on vain yksilö, niin sittenhän olet sitä mieltä, että mitään uskontoja ei ole oikeasti edes olemassa. Tai kulttuureita. Mikä on tietenkin virheellistä ajattelua.


      • Paljon nähnyt
        tähän väliin. kirjoitti:

        Minäkin olin aikeissa avioitua marokkolaisen miehen kanssa. Testasin häntä kun keskustelimme asumisesta siellä, sanoin että toki asumme perheesi kanssa ja autamme heitä. Tämä ei ollut oikeastaan edes huijausta, koska olin valmistautunut että näin mahdollisesti kävisi.

        Yllätys yllätys. Mies totesi että HÄN haluaa elää rauhassa kanssani ja etsii meille oman kodin/ talon valmiiksi. Hän myös hyssytteli kun olin huolissani rahasta ja työnsaannista siellä että minun ei tarvitse jos en tahdo, tehdä mitään eikä kotonakaan "palvalla" häntä.
        Tosin tämä henkilö on korkeasti koulutettu. Ymmärsin niin että naisten pieksentä ja vähättely kuuluu jo menneisyyteen ja vähemmän koulutettujen ihmisten elämään.

        En mennyt naimisiin, enkä muuttanut Marokkoon. Punnitsin omia arvoja ja kotimaatani sekä kaiken sen tärkeyttä mitä täällä on. Lopetin suhteen. Ehkä olen kylmä ihminen. Järki voitti.

        Onneksi olkon päätöksestäsi!
        Olet harvinaisen tervejärkinen nainen.
        Onnea elämääsi:)


    • Sawet

      itse marokkoon?

    • Kääntäjä

      2,35 euroa/MERKKI?!?! Sillä tavalla...

      • annmaj

        Jos oikeasti olet kääntäjä, niin mitä itse veloitat?


      • Kääntäjä
        annmaj kirjoitti:

        Jos oikeasti olet kääntäjä, niin mitä itse veloitat?

        Sivuhinta (sivu on 1560 merkkiä ilman välilyöntejä) on yleensä jotain 70 - 120 euron luokkaa. Jos sanamäärästä laskutetaan, silloin hinta on yleensä jotain 0,7 - 0,10 euroa (eli siis 7-10 SENTTIÄ) SANA!!!


      • käännätin
        Kääntäjä kirjoitti:

        Sivuhinta (sivu on 1560 merkkiä ilman välilyöntejä) on yleensä jotain 70 - 120 euron luokkaa. Jos sanamäärästä laskutetaan, silloin hinta on yleensä jotain 0,7 - 0,10 euroa (eli siis 7-10 SENTTIÄ) SANA!!!

        en muista merkkien määrää, mutta ranskaksi jtn A4 arkin ja muistelen että hinta oli jotain 35 euroa.


    • marily

      mutta riittää, että kaikki paperit on ranskaksi, ja ne tulee suoraan eli ei tarvitse maksaa lisää niistä :) Itse olen menossa marokkolaisen kanssa naimisiin syksyllä.
      Suomeen saanti riippuu ihan teistä itsestänne ja miehen taustoista mutta yleensä siinä 5:kkssa saa oleskeluluvan. Tosin oma miehesti varmaankin on jo täällä.

      • saikku

        Sanoit, että kaikki paperit saa ranskaksi eli siis tarkoitat, että esteettömyystodistukset jne saa valmiiksi jo ranskaksiko?
        Entä onko sinulla mahdollisesti tietoa, mitä kaikkia papereita tarvitaan tähän vihkimiseen, sillä miesystäväni saamat tiedot poikkeavat suurlähetystön tiedoista aika paljon ja haluaisin, että minulla olisi todellakin sitten kaikki mahdolliset liput ja laput valmiina kun suunnistan Casablancaan.
        olisin kiitollinen vastauksestasi!


    • tahtootietää

      HEI, ONKO KELLÄÄN TIETOA MAROKON LÄÄKÄREISTÄ??MISSÄ MITEN JA MINKÄ HINTAISTA? ITSE OLEN MENOSSA NAIMISIIN PAIKASSA NIMELTÄ FAS..

      • tahtootietää

        ONKO KUKAAN MENNYT LÄÄKÄRIIN MAROKOSSA JA MITEN NE TESTIT? MITKÄ SIINÄ TEHDÄÄN??


      • Jahblessnothingless
        tahtootietää kirjoitti:

        ONKO KUKAAN MENNYT LÄÄKÄRIIN MAROKOSSA JA MITEN NE TESTIT? MITKÄ SIINÄ TEHDÄÄN??

        Hei ei teistä kukaan sattuisi tietämään että onko se pakollinen velvoite muka kääntyä muslimiksi jos aikoo naimisiin marokkolaisen musliminaisen kanssa? Niin ainakin lukee suomen marokon suurlähetystön sivulla? Kuulostaa vähän oudolta kyllä ja toivoisin syvästi että asia ei olisi niin :) Entäpäs vielä tälläinen että paljonkohan voi suunnilleen odottaa että menee rahaa kaikkiin papereihin ja vihkimiseen ja niin edelleen niin sit osais vähän paremmin varautua asiaan, kun rahaa nyt ei mitenkään liikaa tuppaa olemaan heheh ^^ Onko kellään muulla vielä kokemusta Fesissä naimisiin menosta? Kaikki kokemukset ja tiedot otetaan innolla vastaan ^^

        Kiitos kaikille avusta jo etukäteen!! One luv


      • sofi

        vai Fés?


    • huijattu

      on hankalaa ,pyytää kokoajan rahaa,se mies,hurjia tarinoita,en laita enää,toivottavasti ,ette muut ole menneet sen miehen lumoihin,esim.lentokentällä otettiin kiinni ,ajattele 2 kertaa ensin amsterdamis ja kotiin ja seuraavan kerran vasta helsinki-vantaan lentällä viikon päästä yritti suomeen,mä maksanut kaikki sen oleskeluluvat ym paperit,ei osaa lopettaa,jos sais taas rahaa sanoo,i love you.

    • Taman Lapi Kaynyt

      Taas tama keskustelu mennyt ojasta allikkoon, eli asiallisia vastauksia ei anneta itse kysymykseen, joka on Kuinka kaantaa papereita jne.

      Yhdyn COFFEEMONEYn viestiin, lukekaa se uudelleen.
      Koska itse olen taman rumban tanssinut (asuin ulkomailla, sielta plus Suomesta piti saada erikielisia papereita jotka sitten kaannettiin Marokossa seka ranskaksi ja arabiaksi) , niin suosittelen, etta matkustatte Marokkoon, jossa teidat vihitaan, ja kaannatatte siella kaikki. Paljon halvempaa, myos tama laakaritutkimus, jossa ei edes kielta pyydeta nayttaan ulos, se vie 2 minuuttia.

      Muistakaa : TARKEAA, etta esim esteettomyystodistus, voi olla jokin muu todistus viela, en enaa muista tarkkaan, on oltava APOSTILLE, eli se on leimattava Suomen Ulkoministeriossa (Katajanokalla oleva).
      Itsellani kun yksi paperi ei ollut APostille leimattu, ja jouduin matkustaan Marokosta Helsinkiin tama leimaa hakemaan. Maksoi tonnin lennot...

      Katevin tapa on menna naimisiin jo Marokossa, sitten rekisteroida avioliitto viralliseksi Suomessa. Jos teilla on jo asunto Suomessa, niin sitten vain muutatte tannne yhdessa. Olette EU kansalainen ja miehellanne on EU kansalaisen puolisona oikeus tulla asumaan tanne perhesuhteiden perusteella. Malmin ulkomaanpoliisille sitten matka, anomaan maassaololupaa/tyolupaa. Kestaa parisen viikkoa jos on suora (helppo) tapaus. Kyselee kaikenmaailman kysymyksia, myos milla rahoilla elatte taalla, ja pankkitili todistuksia.
      Olkaa tarkkana toimistossa, silla siella nama nuoret neidit ei nayta tietavan mita tekee.

      Hyvaa onnea tyohaulle, ja Suomen kielen opiskelulle, se on sitten toinen juttu se.

      • ........

        "Jos teilla on jo asunto Suomessa, niin sitten vain muutatte tannne yhdessa. Olette EU kansalainen ja miehellanne on EU kansalaisen puolisona oikeus tulla asumaan tanne perhesuhteiden perusteella."

        No ei tasan tarkkaan ole noin helppoa!
        Eu kansalaisen puoliso saa siirtyä TOISESTA EU-maasta toiseen vain jos hänellä on jo ennestään laillilen oleskeluoikeus jossain toisessa EU-maassa!
        Kaikissa muissa tapauksissa tarvitaan viisumi / oleskelulupa Suomeen tuloa varten.


    • kysymyksia vain

      JOs muslimi mies menee naimisiin muun uskonnon olevalle naiselle, ei naisen ole pakko kaantya muslimiksi.
      Jos taas muslimi on nainen, on miehen kaannyttava muslimiksi.

      Tama on fakta.

      Naimisiinmeno Fessissa on samanlaista kuin esim Rabatissa, Agadirissa tai muussa kaupungissa. Mika on siis kysymykseksi tarkalleen ?? Missa se tehdaan vai papereista.
      Suomen Suurlahetysto sijaitsee Rabatissa.

    • quido

      Pakko kysyä, että täytyykö paperit käännättää arabiaksi ennen, kun haetaan leimat niihin? Vai pitääkö paperit käydä ensimmäiseksi leimauttamassa, sitten kääntää ja käydä vielä hakemassa leimat näihin käännettyhin papereihin ?

      Olen saanut niin erilaista infoa tästä...
      Kerrottu on myös, että paperit tulisi todistaa oikeiksi maistraatissa ja sitten vasta mennä Helsinkiin leimauttamaan ne.

    • Leyla2012

      Meidän ei tarvitse arabiaksi käännättää, ranskaksi kelpaa. Ensin hommaat kaikki paperit (osan saa jo valmiiksi ranskan kielellä), hoidat kääntämisen virallisella kääntäjällä sille kielelle mille teidän ne tarvitsee käännättää, virallinen kääntäjä siksi koska tarvitsette hänen leiman paperiin. Sitten paperit ulkoministeröön Helsinkiin ja sen jälkeen Marokon suurlähetystöön Helsinkiin.

    • berberinVaimo

      Missä olette menossa naimisiin, Marokossako ?
      Tuo 8000 Euron summa on naurettava, mikset mene Marokkoon, ja ota mukaasi tarvittavat paperit Suomesta ja käännätä ne siellä, halvempaa. Näin itsekin tein aikoinani. Ole valmis juoksemaan eri kaupunkien (riippuu missä asut) välillä leimoja hakemassa.

      Luulisi maistraatin auttavan tällaisissa asioissa, he pystyvät kertomaan kaikki tarvittavat dokumentit.

      Oletko tavannut jo miehen sukulaisia, katsonut miten he elävät, suhtautuvat sinuun yms ? tämä on tärkeä juttu, ennenkuin pistät nimesi avioliitto paperiin. He myös kysyvät hyväksytkö muita tulevia vaimoja avioliittoonne.

      Uskoisin että elämänne olisi helpompaa Marokossa, kuin mitä Suomessa. Puhuuko mies suomea - jos ei niin häneltä menee vuosikausia sen opettelemiseen - entä työpaikka täällä - sitä ei saa ennenkuin osaa kielen. Ajattele näitä asioita ennenkuin ostat sikaa säkissä. Jos olette päättäneet asua Suomessa, hänestä tulee ajan mittaan taakka sinulle, joka voi vaikuttaa myös avioliittoonne. Sellainen koriste esine sohvalla, ja sinä juokset toimistosta toiseen hänen asioitaan hoitamassa jne. rasittavaksi voi käydä ajanmittaan.

    • Uskotko Joulupukkiin

      Et voi olla tosissasi naimisiin menosi kanssa - marokkolaisen kanssa, ethän!
      Missä on terve järki ja itsesuojeluvaistosi?

      Sinähän olet vain välikappale paremman elintason saavuttamisessa, et mitään muuta. Ja maksat kaiken.

    • vanha juttu jo

      Meinaatteko ettei mamma ole kuuteen vuoteen tehnyt ratkaisua?

      Eiköhön tässä vuosien saatossa ole jo ehditty erotakin??

    • pusu12

      marokossa naimisiin meno vaatii hermoja aikaa ja paljon rahaa,nyt odotan oleskelu lupaa jotta saisin rakkaan vaimoni suomeen

    • qw

      Ei meillä ainakaan mennyt paljon rahaa. Emmekä myöskään antaneet rahaa kenellekkään virkailijalle tms. Poliisilaitos oli ainut paikka missä pyysivät tulemaan myöhemmin.

      Olihan se juoksemista paikasta toiseen, mutta aikaa meni suurinpiirtein noin yli viikko.

    • tiinamer

      Mä menin naimisiin Marokolaisen miehen kans 26.11.2010 marokossa kamalan paeri sodan jälkeen mikä kesti lähes 2 kuukautta. Ja oleskeluluvan saaminen Suomeen meni noin 7 kuukautta.

      Ja nyt toivon että kaikki miettii tarkasti haluuko sitä miestänsä muuttamaan Suomeen luoksenne asumaan niillä vain yksi päämäärä olla Suomessa naimisissa vaimonsa kanssa niin kauan kuin saa pysyvän oleskeluluvan ja sitten jättää vaimonsa ja mennä naimisiin toisen naisen kanssa.

      Mieheni jäi kiinni aviorikoksesta 1.6.2013 nyt avioeroprosessi meneillään miehelläni ei onneks ole pysyvää oleskelulupaa Suomeen olisi sen saanut jos olisimme olleet naimisissa 5 vuotta.

      Kiitos Suomen muuttuneen lain jossa mainitaan et ulkomaalais syntyisen miehen/naisen pitää olla ollut naimisissa 5 vuotta vaimon/miehen kanssa ennen kuin voi hakea pysyvää oleskelulupaa Suomeen.

      Mieheni sai tämän selville vasta kun oli jo ehtinyt pettämään minua toisen naisen kaa yli kuukauden ja olisi halunnut lapsia ja elää tämän toisen kanssa mutta oman mokansa takia saa käsitykseni mukaan karkotuksen ja maahantulo kiellon kun avioeromme tulee voimaan ensi vuoden alussa.

      Ilmoitin tämän tiedon myös migriin ja Suomen Suurlähetystöön Rabattiin niin he osaavat/tietävät mitä tehtä kun/jos mieheni vielä joskus yrittää avioitua Suomalaisen kaa ja haluu tulla Suomeen

    • Voin suoraan sanoa,että ei tule olemaan helppoa.Ihan hirvittävä paperisota ja rahaan todella palaa.Itse menin viime kesänä naimisiin ei eu kansalaisen kanssa ja en olisi ikinä uskonut sitä paperisotaa mikä oli.Meinasi mennä voimat ja toivo.

      • tilastonikkari22

        Tilastojen mukaan lähes kaikki Suomi - Marokko liitot päättyvät avioeroon.


    • laurakooko

      Olisiko kenelläkään ajantasaista tietoa tarvittavista todistuksista kun aikoo naimisiin Marokossa?Itselläni on toistaiseksi vain esteettömyystodistus, virkatodistus ja rikosrekisteriote. Suurlähetystö ei osaa tässä auttaa.

      • fdsdfgdssdf

        Pitää olla neitsyystodistus.


      • Anonyymi

        Älä mene naimisiin Marokokaisen kanssa jos hänellä ei ole työtä Marokossa,,,tiedän kokemuksesta ,,mutta onnea jos tunnet miehen hyvin


    • SannaSande

      Menimme naimisiin Suomessa laivalla mutta toiset häät järjestimme myös Marokossa, mieheni kodissa, mieheni sukulaisia varten. Mieheni Marokkohäät olivat meluisat mutta mukavat. Miehelläni oli jo työ ja oleskelulupa Suomeen. Tiedän olen onnekas. Miehelläni on Työ.

      • sdfsdfsadffdsa

        Edellinen tyttöystävä, aasi, on jo syöty.


    • jepsis123

      Kaikki tuntemani marokkolaisukot pettää vaimojaan..

    • Anonyymi

      Mikä on moroccon avioliittolaki

    • Anonyymi

      MAROKOLAINEN mies halusi naimisiin kanssani hankin melkein kaikki paperit ja lähetin miehelle rahaa että hän haki passin ja viisumia Suomeen ,,,ei saanut viisumia kun ei ollut rahaa ,,,hän pyysi minua Marokko kovin siellä mutta h oli innoissaan naimisiin menosta,,mutta rupesi pyytämään rahaa löheä rahaa siihen ja tähän ,,autoin häntä hankkimaan rekjakortin ,ja hän lupasi maksaa rahat takaisin ja kävin uudestaan hänen luona ja paskat hän varasti minulta rahaa kun olin siellä ei hankkinut työtä vaan naisia netistä joilta pyytää rahaa,,,varokaa mitä kusipäitä he ovat huijareita eivät arvosta kristittyjä muslimeilka on lupa varata krustiryiltä Koraani antaa siihen luvan ,,,mies kielsi minua puhumasta ystävilkeni en totellut häntä ja kun kieltäydyin lähettämästä rahaa hän sanoi ettei halua naimisiin kanssani ja haukui huoraksi vaikka hän antoi seksiä rahaa vastaan minulke ,,,HUIJAREITA JA TEKOPYHIÄ

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe