Teräväsaksinen, laadukas kampaaja?

ongelmatukka

Minulla on haussa kampaaja, jonka sakset olisi riittävän terävät että hius ei hajoa heti seuraavassa pesussa säikeille.

Tukkani on pitkä luonnonkihara, joka haaroittuu heti jos perussaksilla sitä sohaisee.

Hyvää kampaamoa Kokkolassa tai lähikunnissa?

49

6216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo Ahola

      on kuulemma hyvä.Sinne on kyllä pitkät jonot mutta kannattaa odottaa.

    • hyvä tukka

      Ulla Keskisestä olen tykännyt, ei kovin kallis ja useasti kilpailuissa palkittu!

    • luonnokihara

      Kuule älä missää nimessä mene Aholalle. Tuhosi luonnonkiharani tyystin. Meni 1,5 vuotta "tuhoalueen" uloskasvattamiseen!!

      Minä olen löytänyt vain yhden kampaajan joka taitaa luonnonkiharan salat: Kampaamo Kauppinen Maarit!

      Hinta on kohtuullinen, palvelu äärimmäisen ystävällistä ja joka kerta ensiluokkainen tulos!

      Suosittelen!!

      • että jokaiselle

        kampaajalle sattuu joskus haavereita.Sinä satuit olemaan silloin kohdalla,se pieni prosentti joille epäonnistuu.
        Minä olen myös kierrellyt ja kaarrellut eri kampaamoissa.Jotkut ovat onnistuneet ja jotkut eivät.Minä en kuitenkaan alennu mustamaalaamaan heitä missään.Ihmisiä hekin ovat.Älä pilaa toisten elämää/elinkeinoa vai saatko siitä jotain tyydytystä?


      • dfeopw
        että jokaiselle kirjoitti:

        kampaajalle sattuu joskus haavereita.Sinä satuit olemaan silloin kohdalla,se pieni prosentti joille epäonnistuu.
        Minä olen myös kierrellyt ja kaarrellut eri kampaamoissa.Jotkut ovat onnistuneet ja jotkut eivät.Minä en kuitenkaan alennu mustamaalaamaan heitä missään.Ihmisiä hekin ovat.Älä pilaa toisten elämää/elinkeinoa vai saatko siitä jotain tyydytystä?

        Käsityöläisiä kampaajatkin ovat toinen tykkää toisen tyylistä jota toinen ei voi sietää. Kokkolassa on paljon kampaamoita ja varmasti jokaiselle löytyy oma paikka missä haluaa käydä. Kukaan ei pysty kaikkia mielyttämään.


      • suosittele...

        .... ei ole huippukampaaja!


      • hänelle on
        suosittele... kirjoitti:

        .... ei ole huippukampaaja!

        myönnetty kisavoittoja ja pääseekö huono kampaajaparturi risteilijälle töihin kampaamaan ökyrikkaiden tupeita?Siis ei mitään SiljaLinen tasoa vaan jotain ihan muuta.
        Ettei vaan nyt olisi kateellisten ihmisten vikinää tässä taustalla?


      • kuin mitä
        hänelle on kirjoitti:

        myönnetty kisavoittoja ja pääseekö huono kampaajaparturi risteilijälle töihin kampaamaan ökyrikkaiden tupeita?Siis ei mitään SiljaLinen tasoa vaan jotain ihan muuta.
        Ettei vaan nyt olisi kateellisten ihmisten vikinää tässä taustalla?

        taidokas leikkaus. Taito sekin, mutta jos kysymys on taitavasaksisesta leikkaajasta niin mitkään fantasiakilpailun lakkatupeeraus-palkinnot eivät siinä vertailussa paina.

        Sivuhuomautus vain, itsellä ei kokemuksia - ei pos. eikä neg. kyseisestä Aholasta.


      • herranjumala
        kuin mitä kirjoitti:

        taidokas leikkaus. Taito sekin, mutta jos kysymys on taitavasaksisesta leikkaajasta niin mitkään fantasiakilpailun lakkatupeeraus-palkinnot eivät siinä vertailussa paina.

        Sivuhuomautus vain, itsellä ei kokemuksia - ei pos. eikä neg. kyseisestä Aholasta.

        leikannutkin siellä!Järki käteen nyt naiset.


      • painavat
        herranjumala kirjoitti:

        leikannutkin siellä!Järki käteen nyt naiset.

        viime kädessä, eikö niin? Tuskin malleilta on palkintoja jaettaessa kysytty toteutuiko heidän näkemys. Tavallinen asiakas menee kampaamoon omine toiveineen eikä koehenkilöksi.


      • 2-3
        painavat kirjoitti:

        viime kädessä, eikö niin? Tuskin malleilta on palkintoja jaettaessa kysytty toteutuiko heidän näkemys. Tavallinen asiakas menee kampaamoon omine toiveineen eikä koehenkilöksi.

        negatiivista tapausta täällä?Tehkää mitä tykkäätte,kyllä hänellä asiakkaita riittää ilman heitäkin.


      • pettynyt
        hänelle on kirjoitti:

        myönnetty kisavoittoja ja pääseekö huono kampaajaparturi risteilijälle töihin kampaamaan ökyrikkaiden tupeita?Siis ei mitään SiljaLinen tasoa vaan jotain ihan muuta.
        Ettei vaan nyt olisi kateellisten ihmisten vikinää tässä taustalla?

        jos kampaaja saa palkintoja jostakin fantasiakampauksista niin oletan ettei hän välttämättä ole kaikilla osa alueilla yhtä hyvä. toinen on hyvä leikkaamaan, toinen ehkä parempi tekemään nutturoita. kyllä laivalle yrittäjäksi pääsee ilman hyvää osaamistakin, ihan niinkuin minne tahansa


      • ihgu samaa mieltä
        kuin mitä kirjoitti:

        taidokas leikkaus. Taito sekin, mutta jos kysymys on taitavasaksisesta leikkaajasta niin mitkään fantasiakilpailun lakkatupeeraus-palkinnot eivät siinä vertailussa paina.

        Sivuhuomautus vain, itsellä ei kokemuksia - ei pos. eikä neg. kyseisestä Aholasta.

        miks kilpailla fantasiasarjassa jos kerran on niin hyvä alallaan? voihan sitä kilpailla muillaki tasoilla. joku vain tuo esille omaa pärjäämistä millä tavalla tahansa kuhan tulee huomatuks ja monet aattelee heti että täytyy olla hyvä kaikessa ku kerran pärjää. Harva sitä osaa taas fantasia kampauksia tehä, joten kunnia niistä marjolle. oman tukkani hoidatan kyllä kannuksessa


    • nhnhnh

      maximissa on kaks hyvää, samalla saa silmänruokaa ;)

    • kampaamossa??

      voisitteko suositella paikkaa missä saa
      napakat ja onnistuneet ns. sormikiharat?
      ohkasia hiuksia paljon päässäni:)

    • Ärsyttää

      Käyn kerran kuukaudessa kampaajalla koska haluan pitää hiuykseni lyhyenä ja siistinä, joten olen hyvin rahaa tuova asiakas. Kovin kehuttu ahola tietysti oli lista ykkönen kun ajattelin itselleni vakio kampaamoa. Itselläni jäi huono maku Aholan kampaamosta, kävin siellä kolme kertaa hiuksia leikkauttamassa ja kertaakaan en saanut sitä mitä nimenomaan pyysin.
      Yksikin ns. stylisti mikälie oikein suuttui kun yritin sanoa että en halua hänen ehdottamaa malliaan. Kolmannen kerran jälkeen tulos oli niin kauhea että kun pääsin ulos sieltä, soitin itselleni uuden ajan seuraavalle päivälle toisesta kampaamosta. Ja hiukseni leikattiin siihen malliin mitä itse halusin, olen hyvin tyytyväinen nyt.
      Ei pystit paljoa paina jos asiakasta ei yhtään kuunnella. Olen kyllä avoin kampaajan ehdotuksille mutta siinä menee raja että kuunnellaanko minun mielipidettäni ollenkaan.

      • just tätä

        yhtään ei haluta uudistua vaan eletään suunnilleen 30 vuotta sama malli päässä?Mä ainakin menen kampaajalle ja annan vapaat kädet.Kyllä siihen tottuu muutaman päivän sisällä.Uudistukaa.


      • ex yrittäjä
        just tätä kirjoitti:

        yhtään ei haluta uudistua vaan eletään suunnilleen 30 vuotta sama malli päässä?Mä ainakin menen kampaajalle ja annan vapaat kädet.Kyllä siihen tottuu muutaman päivän sisällä.Uudistukaa.

        Itse toivoisi että saisi palautteen suoraan itselleen. Miltä teistä tuntuisi jos työnantajanne Moittisi teidän työnlaatua täällä yleisellä keskustelupalstalla Teidän nimenne suurennetusti. Ei varmaan tuntuisi hyvältä.

        Niinkuin tuolla aikaisemmassa tekstissä joku kirjoittikin siitä kuinka jou tykkää ja toinen ei tykkää. Sellaista parturi- kampaajaa ei ole olemassakaan josta kaikki pitäisivä. Kaikki me olemme erinlaisia.

        p.s. Olen huomannut tämä ei koske ainoastaan kampaamoita vaan yleensä kokko KOKKOLA keskustelupalstaa, Ainakun joku kehuu jotakin niin joku sen kohta haukkuu!!!!!


      • Ärsyttää
        just tätä kirjoitti:

        yhtään ei haluta uudistua vaan eletään suunnilleen 30 vuotta sama malli päässä?Mä ainakin menen kampaajalle ja annan vapaat kädet.Kyllä siihen tottuu muutaman päivän sisällä.Uudistukaa.

        Niin no, sitähän mä just menin tekemään sinne kampaajalle, uudistumaan. Mulla oli n.15 vuotta pitkät hiukset joihin sit kyllästyin. Mulla oli myös selvä visio siittä mitä halusin, kerroin tämän myös kampaajalle kuvan kera, tosin myös sanoin tälle kampaajalle että ehdotuksia otetaan vastaan ja että hänellä on ns. vapaat kädet kunhan se malli ei rajusti muutu halutusta. Mutta ei, pitihän se kuitenkin väen vängällä jyrsiä pilalle koko tukka.
        No, pilalle ja pilalle, ehkä se leikkaus oli suurinta huutoa sillä hetkellä kuten minulle kerrottiin mutta se ei muuta sitä faktaa että minun omaa mielipidettäni ei yhtään kunnioitettu, ja annoin kyllä myös palautetta paikan päällä.
        Tykkään muutoksesta, haluan muunnella hius leikkaustani ja väriä. Nykyisellä kampaajallani on aika vapaat kädet kaiken suhteen.
        En sano etteikö Aholalla olisi kunnon kampaajia, koska ammattitaitoista se porukka siellä on.
        Varmasti Aholalla saa rahansa edestä täyttä laatua ja palvelua, itselleni jäi vaan hivenen karvas maku. Minusta asiakkaan, joka maksaa n.40-50 euroa hiusten leikkuusta, pitäisi saada itse päättää mitä mallia niistä hiuksista leikotaan, tai ainakin saada äänensä kuuluviin ja vaikuttaa uuteen hiusmalliin vaikkakin kampaajalla olisi ns. vapaat kädet. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.


      • on pakko antaa
        just tätä kirjoitti:

        yhtään ei haluta uudistua vaan eletään suunnilleen 30 vuotta sama malli päässä?Mä ainakin menen kampaajalle ja annan vapaat kädet.Kyllä siihen tottuu muutaman päivän sisällä.Uudistukaa.

        Kampaaja selittelee, ettei asiakkaan toivomaa mallia voi oikein hänen päähänsä tehdä ja että tehdäänpä sen sijaan näin... Kun vaihtaa kampaajaa, saakin kuulla, että aiemmin toivottu malli sopisi oikein hyvin ja yritetäänpä sitä sitten kasvattaa uudestaan... Toiset haluavat vängällä vääntää permanenttia jokaiselle asiakkaalleen (parempi kate?) jne.

        Aika tavalla on kiinni kampaajan ammattitaidosta, mitä malleja hän haluaa tehdä. Oletteko huomanneet, miten tietyt hiusmallit vain pistävät silmään katukuvasta kun ovat ihan toistensa kopioita? Kylmän punainen, lyhyeksi niskasta ja sivuilta leikattu ja päältä kohotettu tukka näyttää olevan puolella Kokkolan lyhyttukkaisista naisista. Ruotsinkielisten rouvien kohdalla osuus on suhteessa vielä suurempi.

        Ei sellainen ole uudistumista, vaan massan mukana kulkemista ja oman persoonallisuuden unohtamista.


      • hiustenleikkuulla
        Ärsyttää kirjoitti:

        Niin no, sitähän mä just menin tekemään sinne kampaajalle, uudistumaan. Mulla oli n.15 vuotta pitkät hiukset joihin sit kyllästyin. Mulla oli myös selvä visio siittä mitä halusin, kerroin tämän myös kampaajalle kuvan kera, tosin myös sanoin tälle kampaajalle että ehdotuksia otetaan vastaan ja että hänellä on ns. vapaat kädet kunhan se malli ei rajusti muutu halutusta. Mutta ei, pitihän se kuitenkin väen vängällä jyrsiä pilalle koko tukka.
        No, pilalle ja pilalle, ehkä se leikkaus oli suurinta huutoa sillä hetkellä kuten minulle kerrottiin mutta se ei muuta sitä faktaa että minun omaa mielipidettäni ei yhtään kunnioitettu, ja annoin kyllä myös palautetta paikan päällä.
        Tykkään muutoksesta, haluan muunnella hius leikkaustani ja väriä. Nykyisellä kampaajallani on aika vapaat kädet kaiken suhteen.
        En sano etteikö Aholalla olisi kunnon kampaajia, koska ammattitaitoista se porukka siellä on.
        Varmasti Aholalla saa rahansa edestä täyttä laatua ja palvelua, itselleni jäi vaan hivenen karvas maku. Minusta asiakkaan, joka maksaa n.40-50 euroa hiusten leikkuusta, pitäisi saada itse päättää mitä mallia niistä hiuksista leikotaan, tai ainakin saada äänensä kuuluviin ja vaikuttaa uuteen hiusmalliin vaikkakin kampaajalla olisi ns. vapaat kädet. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

        hintaa?Ettei vaan olisi omia lisiä tuossa summassa....


      • Ärsyttää
        hiustenleikkuulla kirjoitti:

        hintaa?Ettei vaan olisi omia lisiä tuossa summassa....

        42€, sisälsi hiusten pesun ja hiusmallin muutoksen, normaali leikkaus on aina halvempi jos mallia ei muuteta mutta kun pitkät,paksut ja tasaiset hiukset laitetaan lyhyeen "muodikkaaseen" malliin niin kyllä siittä joutuu maksaan ja mielellään maksaakin, rahasta ei siinä mielessä ole kyse.Tästä on aikaa noin 1½ vuotta. Käy tekemässä hinta vertailu netissä valtakunnallisella tasolla niin huomaat että tuo hinta on vielä suht.ok.


      • alkoi laskemaan
        Ärsyttää kirjoitti:

        42€, sisälsi hiusten pesun ja hiusmallin muutoksen, normaali leikkaus on aina halvempi jos mallia ei muuteta mutta kun pitkät,paksut ja tasaiset hiukset laitetaan lyhyeen "muodikkaaseen" malliin niin kyllä siittä joutuu maksaan ja mielellään maksaakin, rahasta ei siinä mielessä ole kyse.Tästä on aikaa noin 1½ vuotta. Käy tekemässä hinta vertailu netissä valtakunnallisella tasolla niin huomaat että tuo hinta on vielä suht.ok.

        Ei missään ole noin tyyyristä pelkkä leikkaus.


      • yms vastaavat
        Ärsyttää kirjoitti:

        42€, sisälsi hiusten pesun ja hiusmallin muutoksen, normaali leikkaus on aina halvempi jos mallia ei muuteta mutta kun pitkät,paksut ja tasaiset hiukset laitetaan lyhyeen "muodikkaaseen" malliin niin kyllä siittä joutuu maksaan ja mielellään maksaakin, rahasta ei siinä mielessä ole kyse.Tästä on aikaa noin 1½ vuotta. Käy tekemässä hinta vertailu netissä valtakunnallisella tasolla niin huomaat että tuo hinta on vielä suht.ok.

        on asia erikseen.Tämä on Kokkola.


      • Jotakuinki
        alkoi laskemaan kirjoitti:

        Ei missään ole noin tyyyristä pelkkä leikkaus.

        Naisten hiustenleikkaus on Kokkolassa 25e -42e Kun tei hintavertailua maaliskuussa 2006. Kampaamo jossa kävin otti 32e. siihen sisälty pesu ja muotoonkuivaus


      • Raidat kans
        alkoi laskemaan kirjoitti:

        Ei missään ole noin tyyyristä pelkkä leikkaus.

        Mulla leikattiin 5cm ja laitettiin pääliosaan vaaleita raitoja; 89€. (Hiukset olkapäille asti). En huomannu kattoo että paljonko pelkkä leikkaus olis maksanu, ku oli kiire kun seuraava asiakas istu jo tuolissa.


      • utelias mä
        Raidat kans kirjoitti:

        Mulla leikattiin 5cm ja laitettiin pääliosaan vaaleita raitoja; 89€. (Hiukset olkapäille asti). En huomannu kattoo että paljonko pelkkä leikkaus olis maksanu, ku oli kiire kun seuraava asiakas istu jo tuolissa.

        kenellä kävit?


      • Raidat kans
        utelias mä kirjoitti:

        kenellä kävit?

        En viitsi huudella nimiä, mutta olin tosi tyytyväinen ko. kampaajaan. Maksoi paljon - so what? Mutta ei tarvinnut rautalangasta vääntää että mitä halusin ja tulos oli parempi kuin uskalsin toivoakaan!

        Sen verran voin sanoa että kyseessä oli Kokkolan mittapuun mukaan suurehko kampaamo.


    • piialle

      jos haluut laadukasta,hyvää ja asiakasta kuunetelevaa kampaajaa niin mene maximiin Josefiinaan Piialle! osaa myös ehdottaa hyvin sopivia juttuja jos kaipaat jotain uutta

    • hiukset

      Eivät kestä ns. veitsileikkausta, kertoi eräs kampaaja aikonaan. Eli vain saksileikkuksella saisi parhaan tuloksen. Omakohtaista kokemusta on siitä, että kun kampaajalta saapuu kotiin hiustenleikkuun jälkeen saa alkaa heti itse paranteleen. Tukka on kyllä todella hyvän näköinen, kun astuu kampaamon ovesta ulos. Mutta lähempi tarkastelu ja föönauksen katoaminen paljastavat, että kaikenlaisia suortuvia pukkaa vääristä paikoista ja joutuu itse paranteleen lopputulosta, mistä ei tietenkään hyvää seuraa. Olisi hyvä, jos kampaaja keskittyisi enempi leikkukseen kuin föönaukseen!
      Tsemppiä kampaajille vaativaan työhön.

      • Pörrö Pesukarhu

        EI-PIDÄ-PAIKKAANSA. -Ei voi yleistää...
        Ei luonnonkihara ole mikään "selitys". Luonnonkiharoissa hiuksissa on samalla tavalla rakenteellisia eroja kuin on suorissakin hiuksissa. Hiuksen muoto on toki erilainen kuin suoran, mutta se ei sulje automaattisesti pois jotain leikkausmenetelmää.
        Paksut ja karkeat kiharat (ei kähärät) hiukset suorastaan vaativat veitsileikkausta. Saksilla jälki on yleensä jäykkä ja peruukkimainen...


      • dwasds
        Pörrö Pesukarhu kirjoitti:

        EI-PIDÄ-PAIKKAANSA. -Ei voi yleistää...
        Ei luonnonkihara ole mikään "selitys". Luonnonkiharoissa hiuksissa on samalla tavalla rakenteellisia eroja kuin on suorissakin hiuksissa. Hiuksen muoto on toki erilainen kuin suoran, mutta se ei sulje automaattisesti pois jotain leikkausmenetelmää.
        Paksut ja karkeat kiharat (ei kähärät) hiukset suorastaan vaativat veitsileikkausta. Saksilla jälki on yleensä jäykkä ja peruukkimainen...

        Mulla on just ne paksut ja karheat kiharat hiukset käyn noin 2 kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukset. Enään ykskään kampaaja ei saa veitsellä koskea mun hiuksiini. kun ne on veitsellä leikattu onhan ne makeenäköset YHDEN kuukauden, mutta sitten hiukset jo huutaa leikkuuta kun latvat on ihan kakshaarottuneet. Mutta kun leikataan saksilla pärjäään oikein hyvin 6 kuukautta. Kyllä saksillakin saa kevyennäköisen kun ohennussaksilla ohennetaan.


      • Pörrö Pesukarhu
        dwasds kirjoitti:

        Mulla on just ne paksut ja karheat kiharat hiukset käyn noin 2 kertaa vuodessa leikkauttamassa hiukset. Enään ykskään kampaaja ei saa veitsellä koskea mun hiuksiini. kun ne on veitsellä leikattu onhan ne makeenäköset YHDEN kuukauden, mutta sitten hiukset jo huutaa leikkuuta kun latvat on ihan kakshaarottuneet. Mutta kun leikataan saksilla pärjäään oikein hyvin 6 kuukautta. Kyllä saksillakin saa kevyennäköisen kun ohennussaksilla ohennetaan.

        Selvä - asia on varmastikin SINUN kohdallasi juuri noin. MUTTA ei pidä yleistää.
        Hiuksen koostumus saattaa vaihdella vaikkakin esim. kahdella ihmisellä olisi ulkoisesti toisiaan muistuttavat hiukset, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että kummankin hiukset reagoisivat samalla tavalla kemiallisiin, mekaanisiin tms. ärsykkeisiin.
        Kerroit pärjääväsi saksilla leikkauksen jälkeen 6kk. Miksi 6kk:n jälkeen leikkaus?
        -Onko malli kasvanut "yli"?
        -Vai alkaako tympimään malli/hoidettavuus?
        -Vai ilmaantuuko 2-haaraisia?
        -Vai alkaako latvat hapsottamaan?
        -Vai leikkautatko värin tms. käsittelyn yhteydessä?
        (Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn...)


      • Minä,,,,,,
        Pörrö Pesukarhu kirjoitti:

        Selvä - asia on varmastikin SINUN kohdallasi juuri noin. MUTTA ei pidä yleistää.
        Hiuksen koostumus saattaa vaihdella vaikkakin esim. kahdella ihmisellä olisi ulkoisesti toisiaan muistuttavat hiukset, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että kummankin hiukset reagoisivat samalla tavalla kemiallisiin, mekaanisiin tms. ärsykkeisiin.
        Kerroit pärjääväsi saksilla leikkauksen jälkeen 6kk. Miksi 6kk:n jälkeen leikkaus?
        -Onko malli kasvanut "yli"?
        -Vai alkaako tympimään malli/hoidettavuus?
        -Vai ilmaantuuko 2-haaraisia?
        -Vai alkaako latvat hapsottamaan?
        -Vai leikkautatko värin tms. käsittelyn yhteydessä?
        (Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn...)

        On vain tullut sellainen tapa. Ja ehkä siksikin että kampaamossa on kivakäydä. Ja onhanse hyvä välillä ottaa kuivialatvoja poijes, kasvaahan ne hiuksetkin nopeammin. Jos olisin rikas kävisin varmasti joka viikko vaikka vaan pesetyttämässä ja laitattamassa kampauksen.

        Kiharat on omastatakaa ja En värjäile enään kun aina piti ostaa kasi purkkia eikä sekään ainariitänyt hiuksiini. Ja kun olen kerta vihdoin saanut kasvatettua omanvärini takaisin.


      • Pörrö Pesukarhu
        Minä,,,,,, kirjoitti:

        On vain tullut sellainen tapa. Ja ehkä siksikin että kampaamossa on kivakäydä. Ja onhanse hyvä välillä ottaa kuivialatvoja poijes, kasvaahan ne hiuksetkin nopeammin. Jos olisin rikas kävisin varmasti joka viikko vaikka vaan pesetyttämässä ja laitattamassa kampauksen.

        Kiharat on omastatakaa ja En värjäile enään kun aina piti ostaa kasi purkkia eikä sekään ainariitänyt hiuksiini. Ja kun olen kerta vihdoin saanut kasvatettua omanvärini takaisin.

        Olen aivan samaa mieltä sinun kanssasi siitä että kampaamossa on kiva käydä.
        Värjäyksen/raidoituksen olen jo vuosia sitten jättänyt muiden huoleksi. Kun ei tahtonut enää omat kädet riittää (liian pitkät hiukset).
        Kuivat latvat on todellakin hyvä leikata säännöllisin väliajoin pois, mutta sehän ei kyllä mitenkään vaikuta hiusten kasvuvauhtiin...


      • dsldföaf
        Pörrö Pesukarhu kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä sinun kanssasi siitä että kampaamossa on kiva käydä.
        Värjäyksen/raidoituksen olen jo vuosia sitten jättänyt muiden huoleksi. Kun ei tahtonut enää omat kädet riittää (liian pitkät hiukset).
        Kuivat latvat on todellakin hyvä leikata säännöllisin väliajoin pois, mutta sehän ei kyllä mitenkään vaikuta hiusten kasvuvauhtiin...

        Huomann ja tunnen sen heti itse leikkauksien jälkeen miten se kasvaakin ja kampaajani sanoi minulle, mikäli se susta tunttu siltä niin eihän kukaan voi tulla sanomaan ettei se kasvaisi sillä sinulla on siittä konkreetista kokemusta ja että voi olla että jollekin toiselle sillä leikauksella ei ole mitään vaikutusta. Kun kanss eräs toinen kampaaja väitti etti sillä leikkulla ole merkitystä. Mutta minu hiuksilleni on!!!!!


      • Pörrö Pesukarhu
        dsldföaf kirjoitti:

        Huomann ja tunnen sen heti itse leikkauksien jälkeen miten se kasvaakin ja kampaajani sanoi minulle, mikäli se susta tunttu siltä niin eihän kukaan voi tulla sanomaan ettei se kasvaisi sillä sinulla on siittä konkreetista kokemusta ja että voi olla että jollekin toiselle sillä leikauksella ei ole mitään vaikutusta. Kun kanss eräs toinen kampaaja väitti etti sillä leikkulla ole merkitystä. Mutta minu hiuksilleni on!!!!!

        Saattaahan se tuntuakin siltä että hiukset kasvavat nopeammin kun latvoja on vähän siistitty - mutta käytännössä se on mahdotonta. Hiukset kun ovat "kuollutta" ainetta, keratiinia. Ne kasvavat edelleenkin vain juuresta, joten oikeasti latvojen leikkauksella ei ole vaikutusta hiusten kasvuvauhtiin.

        Mutta hiukset kasvavat sykleissä. Hiuksen ikäkaari on n. 2-6 vuotta. Välillä tuntuu kasvavan kohisten ja taas välillä irtoilevat runsaastikin. Juuri tämän hiusten eripituisen elinkaaren takia toisilla tuntuu olevan sula mahdottomuus saada pitkiä hiuksia (hiuksen elinkaari on niin lyhyt, että kun se saavuttaa tietyn pituuden, niin se irtoaa ja alkaa lepovaihe).


      • Kampaaja
        Pörrö Pesukarhu kirjoitti:

        Saattaahan se tuntuakin siltä että hiukset kasvavat nopeammin kun latvoja on vähän siistitty - mutta käytännössä se on mahdotonta. Hiukset kun ovat "kuollutta" ainetta, keratiinia. Ne kasvavat edelleenkin vain juuresta, joten oikeasti latvojen leikkauksella ei ole vaikutusta hiusten kasvuvauhtiin.

        Mutta hiukset kasvavat sykleissä. Hiuksen ikäkaari on n. 2-6 vuotta. Välillä tuntuu kasvavan kohisten ja taas välillä irtoilevat runsaastikin. Juuri tämän hiusten eripituisen elinkaaren takia toisilla tuntuu olevan sula mahdottomuus saada pitkiä hiuksia (hiuksen elinkaari on niin lyhyt, että kun se saavuttaa tietyn pituuden, niin se irtoaa ja alkaa lepovaihe).

        ei se leikkaus vaikuta kasvuu. joskus vaan joutuu myötäilemään kun asiakas tuntuu itse uskovan asiaan.


      • dgsdfsd
        Kampaaja kirjoitti:

        ei se leikkaus vaikuta kasvuu. joskus vaan joutuu myötäilemään kun asiakas tuntuu itse uskovan asiaan.

        Jos minä sen itse konkreetisesti koen joka leikkauksen jälkeen niin EI kukaan voi tulla väittämään minulle että tunnen väärin.
        Teoria ei aina vastaa totuutta. Taidat olla juuri se kampaaja joka mulle rupes kerran intään tuota samaa että hiukset on kuollutta jne... Kyllä minä nyt 10vuyoden leikkuu kokemuksella tiedän omista hiuksistani paremmin. Empä oo enään sunliikeeseesi tullut. Käyn aivan muualla. oon löytänyt niin asiakaspalvelullisen kampaajan etti oo koko kokkolassa toista. En laita tähän hänen liikkensä nimeä koska koska ei tule heittää helmiä sioille.


      • Kampaaja
        dgsdfsd kirjoitti:

        Jos minä sen itse konkreetisesti koen joka leikkauksen jälkeen niin EI kukaan voi tulla väittämään minulle että tunnen väärin.
        Teoria ei aina vastaa totuutta. Taidat olla juuri se kampaaja joka mulle rupes kerran intään tuota samaa että hiukset on kuollutta jne... Kyllä minä nyt 10vuyoden leikkuu kokemuksella tiedän omista hiuksistani paremmin. Empä oo enään sunliikeeseesi tullut. Käyn aivan muualla. oon löytänyt niin asiakaspalvelullisen kampaajan etti oo koko kokkolassa toista. En laita tähän hänen liikkensä nimeä koska koska ei tule heittää helmiä sioille.

        juuri se nykyinen kampaajasi?

        sinunhan on sitten helppo saada hiukset pitkiksi, jos kerta leikkaaminen nopeuttaa hiusten kasvua. leikkaat vaan tarpeeksi usein (4-5 viikon välein) niin loppuvuodesta hiukset hipovat kantapäitä?


      • Kampaaja
        dsldföaf kirjoitti:

        Huomann ja tunnen sen heti itse leikkauksien jälkeen miten se kasvaakin ja kampaajani sanoi minulle, mikäli se susta tunttu siltä niin eihän kukaan voi tulla sanomaan ettei se kasvaisi sillä sinulla on siittä konkreetista kokemusta ja että voi olla että jollekin toiselle sillä leikauksella ei ole mitään vaikutusta. Kun kanss eräs toinen kampaaja väitti etti sillä leikkulla ole merkitystä. Mutta minu hiuksilleni on!!!!!

        olisi sinulle voinut sanoa? totuuden - jota et halua kuulla, vai antaa sinun pitää uskomuksesi?

        älä hauku sitä kampaajaa joka kertoi sinulle totuuden. saatat olla asiasta eri mieltä mutta kampaaja on varmastikin saanut työhönsä koulutuksen. tuskin sitä fiktiota koulukirjoissa opetetaan. mutu on sitten asia erikseen.


      • Fakta voi olla fiktiota
        Kampaaja kirjoitti:

        olisi sinulle voinut sanoa? totuuden - jota et halua kuulla, vai antaa sinun pitää uskomuksesi?

        älä hauku sitä kampaajaa joka kertoi sinulle totuuden. saatat olla asiasta eri mieltä mutta kampaaja on varmastikin saanut työhönsä koulutuksen. tuskin sitä fiktiota koulukirjoissa opetetaan. mutu on sitten asia erikseen.

        En ole haukkunutkaan ei kuulu tapoihini. Käyn kampaamossa rentoutumassa enkä väittelemässä siitä kumpi on oikessa. Suomessa meillä on mielipiteenvapaus. Ja asiakkana voin valita kenen palvelusta tykkään maksaa!!!!!!

        Kyllähän joskus pidetiin faktana että maailma on litteä ja toisinajattelijat hirtettiin tai poltettiin roviolla. Nykyään tämä fakta on käännetty toisinpäin mailma on tosin pyöreä


      • sdafldfäu
        Kampaaja kirjoitti:

        juuri se nykyinen kampaajasi?

        sinunhan on sitten helppo saada hiukset pitkiksi, jos kerta leikkaaminen nopeuttaa hiusten kasvua. leikkaat vaan tarpeeksi usein (4-5 viikon välein) niin loppuvuodesta hiukset hipovat kantapäitä?

        et voi olla se nykyinen kampaajani. Hän ei ole mikään näsäviisastelija.


      • Kampaaja
        Fakta voi olla fiktiota kirjoitti:

        En ole haukkunutkaan ei kuulu tapoihini. Käyn kampaamossa rentoutumassa enkä väittelemässä siitä kumpi on oikessa. Suomessa meillä on mielipiteenvapaus. Ja asiakkana voin valita kenen palvelusta tykkään maksaa!!!!!!

        Kyllähän joskus pidetiin faktana että maailma on litteä ja toisinajattelijat hirtettiin tai poltettiin roviolla. Nykyään tämä fakta on käännetty toisinpäin mailma on tosin pyöreä

        kunnes toisin todistetaan. Hius kasvaa juuresta, ei latvasta. Leikkaaminen ei siihen vaikuta.


      • dafafdfas
        Kampaaja kirjoitti:

        kunnes toisin todistetaan. Hius kasvaa juuresta, ei latvasta. Leikkaaminen ei siihen vaikuta.

        Taidat olla ihan hihhuli tämän asiansuhteen toki uskon vapaus koskee myös sinua ja saat puolestani uskoa miten halua. Haluan kunnioittaa vapauttasi. Toivoisin sinulta samaa kunnioitusta minun uskomustani kohtaan.

        Sillä niinkuin itse sanoit fakta on faktaa niinkauankuin toisin todistetaan, Eli et näimmä itsekkään usko apsoluutisesti mielipiteeseesi eli näet mahdollisuuden, jos toisin todistetaan hiustenleikkauksella olevan vaikutusta niin silloin muuttaisitko mielipiteen??? Niinkuin muutui monella maapallon litteydestä!!!

        Laitoin kampaajalleni tekstiviestin kun en kehdannut näin sunnuntaina soitta. Halusin kuulla hänen mielipiteensä nopeasti soittaminen olisi mennyt tiistaille. hän laitoi minulle takaisin. Kun hiuksia leikka mielikin virkenee eikä päänahka ole niin kireä niin juuret saa ravintoa ja niin ne hiukset kasvaa nopeammin. ete ole ainut joka uskoo hiustenkasvavan paremmin kun niit leikkaa.
        Ja vielä perään tuli toinen viesti. Tämän asiantakia ei kannata yö unia menettää. Jokainen saa olla mitämieltähaluaa omista hiuksistaan PISTE ja se mitä tunne ei kukaan voi sinulta pois ottaa.


      • Kampaaja
        dafafdfas kirjoitti:

        Taidat olla ihan hihhuli tämän asiansuhteen toki uskon vapaus koskee myös sinua ja saat puolestani uskoa miten halua. Haluan kunnioittaa vapauttasi. Toivoisin sinulta samaa kunnioitusta minun uskomustani kohtaan.

        Sillä niinkuin itse sanoit fakta on faktaa niinkauankuin toisin todistetaan, Eli et näimmä itsekkään usko apsoluutisesti mielipiteeseesi eli näet mahdollisuuden, jos toisin todistetaan hiustenleikkauksella olevan vaikutusta niin silloin muuttaisitko mielipiteen??? Niinkuin muutui monella maapallon litteydestä!!!

        Laitoin kampaajalleni tekstiviestin kun en kehdannut näin sunnuntaina soitta. Halusin kuulla hänen mielipiteensä nopeasti soittaminen olisi mennyt tiistaille. hän laitoi minulle takaisin. Kun hiuksia leikka mielikin virkenee eikä päänahka ole niin kireä niin juuret saa ravintoa ja niin ne hiukset kasvaa nopeammin. ete ole ainut joka uskoo hiustenkasvavan paremmin kun niit leikkaa.
        Ja vielä perään tuli toinen viesti. Tämän asiantakia ei kannata yö unia menettää. Jokainen saa olla mitämieltähaluaa omista hiuksistaan PISTE ja se mitä tunne ei kukaan voi sinulta pois ottaa.

        Kuka se hihhuli on? Itse tunnuit vetävät herneen nenään.
        Saatan olla skeptikko, mutta faktatietoihin luotan.


      • hihhuli kampaaja
        Kampaaja kirjoitti:

        Kuka se hihhuli on? Itse tunnuit vetävät herneen nenään.
        Saatan olla skeptikko, mutta faktatietoihin luotan.

        Minä taidan olla juuri se "hihhuli kampaaja" Kiitoksia lempinimestä vaikka et minua tunnekkaan.

        Piti tulla oikein katsomaan mitä täällä oikein väitellään. Eihän näin turhanpäiväisestä asiasta kannata väitellä. Varsinkin tälläisellä asialla jolla ei loppulaskussa ole mitään merkitystä.

        Itse asiaas tuo uusi lempinimeni kuulostaa oikein hyvätä monesti tunnenkin itseni vähän pohemiksi ja uskonkin minun asiakaskuntani juuri siksi käyvänkin kampaamosssani. Ja varmastikkaan kaikki eivät minusta pidä. Eikä tarvitsekkaan pitää. Eihän sitä kerkeisikään kaikkien hiulksia laittaa.

        Toivon teille kaikille enerkistä viikkoa!!!


      • Kampaaja
        hihhuli kampaaja kirjoitti:

        Minä taidan olla juuri se "hihhuli kampaaja" Kiitoksia lempinimestä vaikka et minua tunnekkaan.

        Piti tulla oikein katsomaan mitä täällä oikein väitellään. Eihän näin turhanpäiväisestä asiasta kannata väitellä. Varsinkin tälläisellä asialla jolla ei loppulaskussa ole mitään merkitystä.

        Itse asiaas tuo uusi lempinimeni kuulostaa oikein hyvätä monesti tunnenkin itseni vähän pohemiksi ja uskonkin minun asiakaskuntani juuri siksi käyvänkin kampaamosssani. Ja varmastikkaan kaikki eivät minusta pidä. Eikä tarvitsekkaan pitää. Eihän sitä kerkeisikään kaikkien hiulksia laittaa.

        Toivon teille kaikille enerkistä viikkoa!!!

        Anteeksi, mutta hihhulin arvonimi oli jo minulle varattu. Toki sinäkin siitä osasi saat, jos kristillisesti nimi jaetaan.

        Asiahan ei ole elämän ja kuolemän kysymys. Ajattelinpa vain korjata virheellisen uskomuksen.

        No, väliäkös sillä. Jos oikein uskoo, niin voi nähdä lehmänkin lentävän.


    • Tyytyväinen asiakas....

      Itse en suosi varsinaisesti ketään kampaajaa, vaan käytän neljää eri kampaajaa siinä järjestyksessä mistä parhaiten saan ajan joka sopii minulle. Täytyy sanoa että jokaisen kampaamoreissun jälkeen olen ollut tyytyväinen ja ihmettelenkin suuresti miten paljon kritiikkiä kampaajat yleisesti saavat. Itse kun menen kampaajalle, kuuntelen heidän ehdotukset, koska he ovat ammattilaisia ja näkevät sopiiko joku väri/leikkaus minulle...jos ehdotus kuulostaa hyvältä annetaan mennä, jos olen epäilevä niin sitten keskustellaan asiasta enemmän tai otetaan vaihtoehto b käyttöön. Näitä kampaamokeskusteluja seuranneena olen tullut tulokseen, että ihmisillä on kovin suuret luulot omista taidoistaan siinä kohti kun hiuksia aletaan kotona laittamaan, eli se pää ei olekkaan sellainen kuin sillä hiusmallilla siinä kuvassa vaikka kuinka föönailen ja lisään tököttejä... ja sitten onkin hyvä syyttää kampaajaa! Eli kannattaisi keskustella kampaajan kanssa myös siitä, että minkälainen tuleva leikkaus on laittaa kotona. Ja yleensäkin, jos menet jonkin valokuvan kanssa kampaamoon, olisi myös hyvä selvittää että onko kyseinen malli ja väri hyvä myös sinun kasvonpiirteisiin ja sävyihisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2319
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1579
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1505
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      1329
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1199
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      934
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    8. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      301
      854
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      825
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      71
      761
    Aihe