etupumppujen stefat

Honda CRF

Eli pumppujen stefat näyttäis vuotavan ja ne pitäis vaihtaa.Itse en ole koskaan vaihtanu,lähteekö öljyt pihalle ku stefat ottaa pois? Te joilla on kokemuksia ni kertokaa miten homma kannattaa tehdä?

5

1982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

      Itse olen kerran vaihtanut stefat etutolppiin ja siitäkin on yli vuosi aikaa ja kyseessä oli marzocchin tolpat. Mutta homma meni pääpirteittäin näin.
      avaa varovasti tolpan yläpäässä oleva mutteri. Tämän jälkeen tolppa alkaa purkautumaan. Sisempi putki vedettiin kokonaan pois ja sen jälkeen pölysuoja pois. Sitten ruuvimeisselillä hyvin varovasti stefa pois. Kun laitat uutta stefaa niin laita vaikka kierros teippiä liukuputken alkuun ettei putken nirkko riko uutta stefaa. Mitä tahansa teetkin niin älä naarmuta putkia äläkä stefaa. Käytännössä pitää laittaa uudet öljyt, mutta se on ihan pikku homma.

      • neuvosta

        Täytynee sekin homma joskus opetella.Kyl se varmaa onnistuu...


    • IS Kari

      Suosittelen etsimään sen huoltomanuskan, ja vieläpä samaan vuosimalliin. Oljymäärissä voi olla eroavaisuuksia. Jos keppeihin on vaihdettu erilaiset jouset sekin vaikuttaa hieman öljymääriin, mutta manuaalissa on se selostettu. tuohon showan kaksoiskammiokeulaan laitetaan oljyt kahdessa eri vaiheessa. Oppaassa on kuvia erikoistyökaluista, mutta ilman niitä pärjää hyvin kun hieman sepittelee.

      • ???????????

        Miten ne stefat saa revittyä irti kun on purkanu pumput


      • rstreyreyyy
        ??????????? kirjoitti:

        Miten ne stefat saa revittyä irti kun on purkanu pumput

        lämmitä niitä varovasti kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla. niin irtoavat ilman suurempaa voimakäyttöä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7311
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4324
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2737
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      343
      1414
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1242
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1087
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe